ŞCOALA GIMNAZIALA" N.GH.LUPU" ARSURA
Arsura, Vaslui

Regulament

ŞCOALA GIMNAZIALA" N.GH.LUPU"

Comuna ARSURA, Judeţul VASLUI

Strada Principală, Tel/Fax: 0235/482218;0235/482224

An şcolar: 2013 / 2014

Nr. 360 /20.10.2010

 

REGULAMENT DE ORDINE INTERIOARĂ

Prezentul regulament de ordine interioară are la bază prevederile Legii Învăţământului, Statutul Personalului Didactic, Regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat, precum şi alte acte normative emise de MECTS si ISJ.Vaslui.

Prevederile prezentului regulament de ordine interioară se aplică fără nici o excepţie întregului personal salariat al unităţii noastre – Şcoala cu clasele I-VIII N. Gh.Lupu ARSURA, cu structurile Scoala I-IV Pahnesti,Gradinitele Pahnesti,Fundatura,Arsura, indiferent de natura contractului de muncă, respectiv pe durată nedeterminată, determinată sau de detaşare.

 

 

I. ORGANIZARE GENERALĂ

 

 

Procesul de învăţământ se desfăşoară prin cursuri de zi.

Efectivul elevilor într-o clasă este cuprins între 10 – 20.de elevi.

Orele de curs încep la ora 8,00.

Durata orei de curs este de 50 minute la ciclul gimnazial, 50 minute la ciclul primar, iar a pauzelor de 10 minute, pauza mare de 20 minute de la ora 9.50 la ora 10.10.Transportul elevilor din satele comunei;Mihail Kogalniceanu,Pahnesti si Fundatura catre gimnaziu este asigurat de microbuzul scolar aflat in administrarea Consiliului Local si a Primariei Arsura marca Fiat Ducato ,intre orele 7,00-8,00a.m. si14,00-15,00p.m.

Programul zilnic al şcolii se stabileşte de conducerea şcolii, se aprobă de Consiliul profesoral şi se afişează la afişierul şcolii. Acest program poate fi schimbat în funcţie de anotimp sau de alte cerinţe ale activităţii din şcoală şi odată aprobat devine parte componentă a prezentului regulament.

Cadrele didactice vor fi prezente la şcoală cu cel puţin 5 minute înainte de a-şi începe activitatea conform orarului / programului zilnic al şcolii.

În incinta şcolii este interzisă orice formă de activitate care ar pune în pericol sănătatea fizică sau psihică a elevilor.

În incinta scolii este interzis consumul de băuturi alcoolice, iar fumatul doar în locuri special amenajate (valabil pentru profesori), elevilor le sunt strict interzise ambele activităti.

Este interzisă folosirea Xerox-ului, telefonului, fax-ului în scopuri personale, doar pentru activitatea de la clasă.

Orice act de studiu, adeverinte pensionare se eliberează pe baza de cerere înregistrată la secretariat, termenul maxim de solutionare fiind de 30 zile de la data înregistrării.

Problemele personale legate de scoală, secretariat se solutionează doar în timpul programului de lucru 8,00 – 15.00.

Toate problemele de încadrare, salarizare se discută doar cu personalul de conducere si secretariat al scolii nu cu alte persoane din alte institutii.

 

 

 

II. CADRE DIDACTICE

 

 

1. Fiecare cadru didactic este obligat să respecte orarul şi programul şcolii, să intre la ore imediat după ce a sunat, să respecte pauza elevilor şi să părăsească sala de clasă doar după ce s-a asigurat că toţi elevii au ieşit din clasă .

2. Învoirile personalului din unitate se fac de către director pe baza unei cereri în care se precizează cine îl suplineşte pe toată perioada. În cazul în care nu îşi poate asigura suplinirea de către alt cadru didactic, solicitantul învoirii va recupera numărul de ore de la care a fost nevoit să absenteze. Solicitarea de învoire se face cu cel puţin o zi înainte pentru a se putea asigura suplinirea.

3. Documentele pe care trebuie să le întocmească fiecare cadru didactic ( planificări calendaristice, schiţe de lecţie, planuri, situaţii statistice ) vor respecta cerinţele atât din punct de vedere calitativ cât şi operativ.

4. Evaluarea elevilor la toate disciplinele se va face cu respectarea precizărilor primite de la M.E.C.T.S. măsurând progresul în funcţie de particularităţile psihice şi de vârstă.

5. Personalul didactic din şcoală are obligativitatea să facă parte din următoarele comisii metodice şi de cercetare:

· Comisia metodică a educatorilor – cuprinde educatorii grupelor de grădiniţă

· Comisia metodică a învăţătorilor – cuprinde cadrele didactice de predare de la cls. I – IV.

· Comisia metodică a profesorilor – cuprinde profesorii claselor I – VIII

· Comisia educativă – cuprinde diriginţii de la clasele V – VIII.

6. Fiecare comisie este condusă de un responsabil numit de către Consiliul de administraţie, şi îşi elaborează un plan de muncă anual.

7. Modul de participare a cadrelor didactice la activităţile comisiilor metodice constituie un criteriu de apreciere anuală a activităţii.

8. Comisia de activităţi extracurriculare formată din cel puţin trei membrii, cadre didactice, pentru monitorizarea:

- activităţilor culturale

- activităţi sportive

- organizarea de excursii, drumetii, tabere şcolare

9. Comisia de protecţia muncii şi P.S.I. este condusă pe baza unui plan de muncă aprobat de Consiliul de administraţie şi cu respectarea prevederilor legale.

10. Fiecare cadru didactic are obligaţia de a semna zilnic condica de prezenţă, menţionând citeţ subiectul fiecărei lecţii care să corespundă planificărilor calendaristice

11. Cadrele didactice sunt obligate să participe la şedinţele Consiliului profesoral al şcolii şi al claselor la care predă, să citească toate documentele informative afişate în sala profesorală şi să se conformeze lor, să respecte precizările M.E.C.T.S. cu privire la perfecţionare.

12. Fiecare cadru didactic se va achita de sarcinile şi responsabilităţile primite de la conducerea şcolii sau care sunt cuprinse în fişa postului precum si cele din anexa fisei postului.

13. Fiecare cadru didactic completează documentele şcolare (cataloage, carnetele elevilor, cataloage de corigente, .......,).

14. Comisia pentru curriculum

15. Comisia pentru combaterea si prevenirea violentei

16. Comisia de Evaluare a Calitatii in Invatamant

17. Comisia Paritară

 

 

 

III. OBLIGAŢIILE PROFESORULUI DIRIGINTE,

ÎNVĂŢĂTOARELOR ŞI EDUCATOARELOR

 

1. Dirigintele/învăţătoarele/educatoarele urmăreşte şcolarizarea şi frecvenţa elevilor, cercetează cauzele absenţelor elevilor şi ia măsurile corespunzătoare pentru îmbunătăţirea frecvenţei. Prezintă în termen conducerii şcolii numele elevilor care absentează nemotivat.

2. Dirigintele/ învăţătorii tin legătura cu toţi profesorii care predau la clasa pe care o conduce, în vederea coordonării eforturilor pentru obţinerea unor rezultate optime în instruirea şi educarea elevilor şi pentru evitarea supraîncărcării acestora.

3. Profesorii diriginţi, învăţătoarele, educatoarele se vor preocupa de aspectul clasei, asigurând o ambianţă estetică stimulatoare, condiţii igienice. Se preocupă de educaţia igienico-sanitară a elevilor în colaborare cu asistenta medicala.

4. Diriginţii învăţătoarele şi educatoarele răspund împreună cu elevii de mobilierul clasei şi de baza materială din clasă sau din alte locuri din şcoală unde desfăşoară activităţi.

5. Fiecare diriginte va întocmi caietul dirigintelui care să cuprindă: planul tematic al activităţilor educative; planificarea calendaristică a activităţilor din arria cirriculară orientare – consiliere; date/observaţii despre clasă şi despre fiecare elev; intervenţia concretă şi diferenţiată în scop formativ asupra elevilor; fişele psihopedagogice ale elevilor.

6. Dirigintele/învăţătoarele/educatoarele vor ţine legătura cu părinţii copiilor, îi informează despre rezultatele obţinute la învăţătură şi la activităţile specifice.

7. Dirigintele completează documentele şcolare (cataloage, carnetele elevilor, registrul matricol, etc).

8. Diriginţii claselor vor respecta dispoziţiile M.E.C.T.S. referitoare la evaluare şi propun acordarea premiilor.

IV. DREPTURILE ELEVILOR

 

 

1. Elevii se bucură de toate drepturile legale şi nici o activitate din şcoală nu le poate leza demnitatea, personalitatea sau propria imagine.

2. Elevii au dreptul să utilizeze baza didactico-materială a şcolii.

3. Elevii beneficiază de asistenţă medicală gratuită

4. Elevii pot participa la competiţii sportive, la activităţi cultural-artistice, la cercuri organizate în cadrul şcolii sau în afara ei.

5. Elevii evidenţiaţi pentru merite deosebite la învăţătură şi disciplină pot primi premii şi recompense.

 

 

 

V. RESPONSABILITĂŢILE ELEVILOR

 

1. Elevii trebuie să aibă o comportare civilizată atât în şcoală cât şi în afara ei, trebuie să cunoască şi să respecte legile importante ale ţării, regulamentele şcolare, regulile de circulaţie referitoare la pietoni, de apărare a sănătăţii, de protecţia muncii, de prevenire a incendiilor, cele de protecţia civilă şi de protecţia mediului.

2. Este interzis elevilor:

a) să distrugă documentele şcolare (cataloage, carnete de note, etc.);

b) să deterioreze bunurile din baza materială a şcolii;

c) manifestarea agresivă (fizică sau verbală) faţă de colegi sau personalul şcolii;

d) să fumeze şi să consume alcool în incinta şcolii sau în afara ei;

e) să iasă din incinta şcolii fară acordul profesorului de serviciu sau a dirigintelui;

f) să folosească baza materială a şcolii fără acordul profesorilor;

g) sa poarte o tinuta indecenta in scoala cit si in afara

h) să poarte cercei, inele şi părul vopsit

3. Elevii sunt obligaţi să frecventeze cursurile, activităţile de pregătire pentru muncă şi viaţă, conform orarului şcolii.si sa respecte programul de circulatie al microbuzului scolar .

4. Elevii vor intra în clasă imediat ce sună şi vor aştepta în linişte intrarea cadrului didactic. La terminarea orei se lasă banca curată şi vor ieşi în pauză. În clasă va rămâne elevul de serviciu.

5. Responsabilităţile elevului de serviciu:

Elevii de serviciu au datoria să asigure:comunicarea diverselor probleme conducerii scolii,dirigintilor si profesorilor, imediat ce acestea apar;sa interzica accesul persoanelor straine in scoala si sa anunte profesorul de serviciu;

- ieşirea elevilor în pauze;

- aerisirea sălilor de clasă în timpul pauzei;

- ştergerea tablei;

- aprovizionarea cu cretă.

6. Elevii sunt obligaţi să-şi păstreze manualele, rechizitele, echipamentul în ordine, în bănci şi să respecte curăţenia în spaţiile din unitate.

7. Elevii care acumulează 10 absenţe nemotivate la una sau mai multe discipline pe parcursul unui semestru, vor avea nota la purtare scazuta cu un punct (pentru fiecare 10 absenţe).

 

 

VI. RECOMPENSE PENTRU ELEVI

 

Elevii care se evidenţiază prin rezultate deosebite la învăţătură şi purtare vor fi recompensaţi prin:

  1. apreciere în faţa clasei;
  2. evidenţierea de către director în faţa careului de elevi al şcolii şi a Consiliului profesoral;
  3. comunicare verbală sau scrisă adresată părinţilor, cu menţiunea faptelor deosebite;
  4. trimiterea cu prioritate în excursii sau tabere şcolare;
  5. premii pentru rezultate meritorii şi bun comportament la şfîrşitul anului şcolar, pentru rezultate foarte bune la anumite arii curriculare sau pentru dovedirea unui comportament exemplar;
  6. menţiune specială se acordă elevilor sau grupelor de elevi care au obţinut pe parcursul anului şcolar sau pe perioada vacanţelor rezultate bune la concursuri cultural-artistice, sportive, precum şi pentru fapte deosebite în interesul şcolii.

 

 

 

 

 

VII. SANCŢIUNI PENTRU ELEVI

 

Elevii care săvârşesc fapte ce aduc atingerea legilor în vigoare, regulamentelor şcolare valabile pentru instituţia noastră, vor fi sancţionaţi în funcţie de gravitatea faptelor, astfel:

  1. atenţionare individuală;
  2. mustrare în faţa clasei;
  3. mustrare în faţa careului de elevi a şcolii;
  4. retragerea temporară sau definitivă a dreptului de a participa la activităţile artistice şi sportive extraşcolare;
  5. diminuarea sau retragerea cadourilor pe care le primesc din donaţii sau sponsorizări, acestea vor fi inventariate şi vor fi folosite pentru asigurarea recompenselor la alţi copii.

 

ARTICOL UNIC-Legea nr.35/2007 modificata,privind cresterea sigurantei in unitatile de invatamant ,impune prevederea in acest regulament urmatoarele masuri,cu consultarea consiliului profesoral si a consiliului reprezentativ al parintilor ;

1 este interzis acaesul persoanelor straine in incinta si curtea scolii fara avizul conducerii; orice vizita a unei persoane necunoscute va fi anuntata profesorului de serviciu pe scoala din ziua respectiva sau oricarui cadru didactic din scola.

2este interzis accesul elevilor sau a altor persoane in curtea scolii, in afara programului scolar ,cu exceptia activitatilor extracurriculare ,cind sunt insotiti de un cadru didactic.

3 la solicitarea consiliului de administratie al scolii,consiliul local al comunei ARSURA va aloca in limita bugetului aprobat resursele financiare pentru securizarea cladirilor Scolii cu clasele I-VIII ARSURA,pentru iluminat si alte masuri avind spijinul de specialitate acordat de postul de politie al comunei,conform prevederilor Legii nr,333/2003 privind paza obiectivelor ,bunurilor, valorilolorsi protectia persoanelor.

4 este interzisa orice manifestare de violenta fizica sau verbala in mediul scolar atit din partea elevilor cit si a cadrelor didactice.

 

 

DIRECTOR,

Prof.DUMITRU VASILE