Scoala Gimnaziala Nr.1 Barcea
Barcea, Galati
Regulament
|
Aprobat în CP din 15.09.2017 |
|
Aprobat în CA din 15.09.2017 |
|
PLAN DE DEZVOLTARE INSTITUŢIONALĂ 2016 – 2020
|
|
|
|
MOTTO: |
|
“Ai reuşit, continuă! N-ai reuşit, continuă!” |
|
F. Nansen |
Realizat de:
Director: PÎP Bujor Virginia
Responsabil CEAC prof. Popa Cristina
Membri C.E.A.C.: Cîrcotă Cristina,
Prof.bibliotecar, Avram Gabriela
Secretar, Pandelea Anișoara
Informatician, prof. Avram Ionel
CUPRINS
- ARGUMENT
- CONTEXT LEGISLATIV
- DIAGNOZA MEDIULUI INTERN ŞI EXTERN
3.1. Elementele de identificare ale unităţii şcolare
3.2. Istoricul şcolii
3.3. Analiza informaţiilor
3.3.1. Analiza informaţiilor de tip cantitativ şi calitativ
3.3.1.1. Baza materială a şcolii
3.3.1.2. Resursa umană a şcolii
- CULTURA ORGANIZAȚIONALĂ
5.1. Analiza P.E.S.T.E.
5.2.Analiza S.W.O.T.
5.2.1.Analiza S.W.O.T. calitativă
- STRATEGIA DE DEZVOLTARE A ORGANIZAŢIEI
6.1. Misiune şi viziune
6.2. Ţinte strategice
6.3. Opţiuni strategice
- PLAN OPERAȚIONAL
- IMPLEMENTAREA STRATEGIEI
- EVALUAREA STRATEGIEI
1.ARGUMENT
Integrarea României în Uniunea Europeană a generat pe lângă noi oportunităţi şi alte cerinţe în domeniul educaţiei şi formării continue. Educaţia şcolară a devenit în mod evident o prioritate, deoarece România trebuie să fie un partener credibil şi valabil în domeniul educaţiei şi formării profesionale la nivel european.
Un spaţiu european deschis al sistemului de învăţământ constituie un generator de avantaje, în condiţiile respectării diversităţii regionale, etnice, culturale. Avem nevoie de un sistem educativ care să stimuleze interculturalitatea, mobilitatea trans-europeană şi cooperarea la toate nivelurile. Decalajele existente faţă de alte state din Uniunea Europeană pot dispărea doar printr-o abordare realistă a fenomenului educaţional la nivel naţional şi la nivel local, în fiecare unitate şcolară.
Avem de a face cu un nou tip de elevi care necesită un alt tip de abordare. Apetenţa pentru studiu nu mai poate fi dictată sau prescrisă precum o reţetă; ea poate emana numai din convingeri proprii şi prin motivaţii situaţionale. Elevul trebuie îndrumat cu blândeţe, răbdare şi profesionalism până când reuşeşte să-şi dezvolte o gândire creativă, până când se simte pregătit şi capătă curajul să-şi găsească propriile soluţii la problemele cu care se confruntă.
Prezentul Plan de Dezvoltare Instituţională are drept prioritate eliminarea abandonului școlar, atragerea elevilor spre studiu, dezvoltarea unei gândiri creative a acestora, prin asigurarea calităţii procesului instructiv – educativ, în concordanţă cu noile cerinţe ale integrării învăţământului românesc în Uniunea Europeană. Punctele de plecare şi de referinţă ale oricărui P.D.I. sunt acelea ca învăţământul trebuie să joace un rol fundamental în consacrarea unei economii globale (global economy), a unei societăţi globale a cunoaşterii (knowledge society) şi a unei societăţi a învăţării pe tot parcursul vieţii ( lifelong learning society).
În mod deosebit învăţarea pe tot parcursul vieţii (lifelong learning) trebuie abordată ca o necesitate obiectivă absolută impusă de apariţia unei economii bazate pe cunoastere. Specializarea extremă şi perfecţionarea continuă devin un factor determinant în crearea bunăstării bazată pe tehnologii performante. Dezvoltarea durabilă şi progresul general al omenirii pot fi susţinute numai de un sistem de educaţie performant şi flexibil.
Progresul înseamnă schimbare, iar cel mai important factor de schimbare este capacitatea de a inova. Acest factor merge ‘mână în mână’ cu disponibilitatea de a coopera, deoarece într -o societate europeană trebuie să ştii să lucrezi în echipă. Şcoala poate îndeplini această misiune dacă elevul care parcurge învăţământul obligatoriu învaţă pentru a răspunde următoarelor tipuri de finalităţi: învaţă pentru a şti, învaţă pentru a face, învaţă pentru a fi, învaţă pentru a trai decent şi sigur în societate şi în orice tip de comunitate.
2. CONTEXT LEGISLATIV
Legile şi documentele care stau la baza elaborării P.D.I.
Acest Proiect de dezvoltare instituţională a fost conceput în conformitate cu următoarele acte normative:
- Legea Educaţiei Naţionale 1/2011;
- Legea 128/1997 privind Statutul Personalului didactic si Legea 349/2004 pentru modificarea şi completarea Legii 128/1997 privind Statutul personalului didactic;
- Planul managerial al Inspectoratului Şcolar Judeţean Galați;
- Programul de Guvernare, capitolul Politica în domeniul Educaţiei;
- Metodologia formării continue a personalului didactic din învăţământul preuniversitar;
- ;
10. ORDIN nr. 3.593 din 18 iunie 2014 pentru aprobarea Metodologiei privind elaborarea şi aprobarea curriculumului şcolar - planuri-cadru de învăţământ şi programe şcolare
3. DIAGNOZA MEDIULUI INTERN ŞI EXTERN
3.1.Elementele de identificare ale unităţii şcolare
ü Denumirea şcolii: ŞCOALA GIMNAZIALĂ NR. 1
ü Adresa: Str. Mihai Eminescu Nr. 1145
ü Tel/fax: 0236
ü E-mail: sc1barcea@yahoo.com
ü Website:scoli.didactic.ro/scoala-cu-clasele-iviii-nr1-barcea
ü Tipul şcolii: Școală gimnazială, cursuri de zi
ü Orarul şcolii: 8.00 - 17.00 – două schimburi:
ü 8 : 00 – 12 : 00
ü 10 : 00 – 17 : 00
ü Limba de predare: limba română
- Școala Gimnazială Nr.1 este situată pe strada Mihai Eminescu, în apropiere de biserica Sf.Arhangeli Mihail și Gavril. Are ca structuri:
-Grădinița Nr. 1 situata la 1 km de soseaua națională, pe str.Căminului Nr.1224, în apropierea Căminului Cultural.
-Scoala Primară Nr.4 și Grădinița Nr.4 sunt amplasate în satul Podoleni pe șoseaua ce duce în com. Movileni.
3.2. Istoricul şcolii
Școala Gimnazială Nr.1
- 1865 - Prima şcoală din satul Barcea –Veche -într-o casă particulară;
- 1895 - Local propriu din cărămidă al Şcolii cu clasele I-IV din satul Barcea-Veche (actualul Cămin cultural);
- 1910 - 10 august - Se inaugureaza Şcoala “Pentru Gospodine”, “Proiectului Învăţământului la sate”
- 1954-Se construiesc noi corpuri de şcoală: – încă 3 săli de clasă.
- 2006-2008 – s-a reabilitat infrastructura şcolară
Grădinița cu Program Normal Nr.1
- 1941- Se construiește clădirea ca locuință pentru cadrele didactice, după care se transform în școală primară.
- 1962-1976- Găzduiește Biblioteca Comunală
- 1977- Se transformă
Școala Primară Nr.4
- 1940-1946- A funcționat sub tutela bisericii ortodoxe într-o locuință particulară.
- 2006- S-a dat spre folosință noua școală unde clasele I-IV au funcționat în trei săli și grădinița într-o sală de clasă.
Grădinița cu Program Normal Nr.4
3.3. Analiza informaţiilor
3.3.1. Analiza informaţiilor de tip cantitativ şi calitativ
3.3.1.1. Baza materială a şcolii
a) Şcoala Gimnazială Nr. 1 dispune de: 6 săli de clasă în care învaţă 10 clase în două schimburi, după cum urmează:
Învăţământ primar:
1 clasă pregătitoare
1 clasă I
1 clasă a II – a
ü 1 clasa a III- a
1 clasă a IV - a
Învăţământ gimnazial:
1 clase a V - a
1 clase a VI – a
2 clasă a VII – a
2 clasă a VIII - a
Şcoala dispune de următoarele săli cu destinaţie specială::
un laborator de fizică funcţional ;
un cabinet de informatică cu calculatoare legate în reţea şi conectate la internet, xerox şi imprimantă;
o sală de sport;
un birou al directorului cu calculator conectat la internet, imprimantă şi xerox
un birou secretariat cu laptop conectat la internet, imprimantă şi xerox;
o bibliotecă cu calculator şi imprimantă;
Cameră pentru programul „Lapte şi corn”
Anexă pentru personalul nedidactic al şcolii
grup sanitar
teren de sport
Elevii învaţă în condiţii bune. Unitatea a beneficiat de reparaţii capitale finanţate de Primaria com. Barcea în anul 2006-2008, fiind montate geamuri termopane, parchet în sălile de clasă, amenajate grupurile sanitare, refăcute faţada și acoperișul unităţii și montată centrală termică. In perioada 2015-2017 s-au alocat fonduri pentru construirea de teren de sport, grupuri sanitare interioare si fatada scolii. . Şcoala asigură instruirea elevilor proveniţi din medii sociale diferite: modeste sau defavorizate social şi economic.
b) Grădinița cu Program Normal Nr.1 dispune de două săli de grupă în care învață Grupa Mare și Grupa Mică.
Clădirea mai cuprinde și:
un hol mic- vestiar la intrare pentru primirea copiilor
toaletă care cuprinde 4 vase wc. și 4 chiuvete pentru copii.
spre N. se află un hol mare pentru centrala electrică
spațiu de depozitare materiale diverse.
c) Școala Primară Nr.4 dispune de 4 săli de clasă în care învață patru clase într-un schimb, după cum urmează:
Învăţământ primar:
1 clasă I
1 clasă a II-a
1 clasă a III – a
1 clasă a IV - a
Clădirea mai cuprinde și:
sală cancelarie
bibliotecă
sală (lapte-corn)
hol
d) Grădinița cu Program Normal Nr.4 dispune de 3 săli de grupă în care învață trei grupe într-un singur schimb, după cum urmează:
Învățământ preșcolar:
1 Grupă Mijlocie
1 Grupă Mare
Învăţământ primar:
1 Clasă Pregătitoare
Clădirea mai cuprinde și:
cabinet medical (deocamdată nefuncțional)
o sală de cancelarie
4 grupuri sanitare
1 vestiar
o curte pentru jocurile copiilor în aer liber
3.3.1.2. Resursa umană a şcolii
I. Personal didactic - 31 de cadre didactice ale şcolii
Preșcolar- 3 educatori: 1 la Grădinița Nr. 1 și 2 la Grădinița Nr.4 (1 titulari:1 cu definitivat,2 suplinitori calificati cu grad didactic I);
Ciclul primar – 10 învăţători și 3 profesori :6 la Școala Nr. 1 și 7 Școala Nr. 4 (9 titulari: 6 cu gradul didactic I; 1 cu gradul II; 3 cu definitivat,1 suplinitor calificat debutant , 2 la plata cu ora cu grad didactic I și grad didactic definitiv);
Ciclul gimnazial – 15 profesori la Scoala nr. 1 (7 titulari: 3 cu gradul didactic I, 2 cu gradul II și 2 cu definitivat; 8 suplinitori: 1 cu gradul didactic I, 1 cu gradul II ,4 cu definitivat , 1 debutanți și 1 necalificat)
II. Personal didactic auxiliar
1 secretar şef cu jumătate de normă ;
1 bibliotecar cu un sfert de normă;
1 informatician cu jumătate de normă;
1 contabil șef cu jumătate de normă;
III. Personal nedidactic
q 3 îngrijitoare
q 2 fochiști
IV. Populaţia şcolară în ultimii doi ani şcolari:
|
Număr preșcolari |
Număr de elevi |
Număr de elevi |
Număr de elevi |
|
|
primar |
gimnaziu |
total |
2015 - 2016 |
78 |
157 |
139 |
374 |
2016 - 2017 |
69 |
161 |
133 |
363 |
- Calitatea populaţiei şcolare - Date statistice pe ultimii 2 ani şcolari:
|
|
Medii 5-6,99 |
Medii 7-8,99 |
Medii 9-10 |
|
2015-2016 I-IV |
37 |
48 |
63 |
|
|
2015-2016 V-VIII |
9 |
55 |
30 |
|
|
2016-2017 I-IV |
40 |
44 |
67 |
|
|
2016-2017 V-VIII |
10 |
56 |
20 |
|
În perioada 2015– 2017,Şcoala Gimnazială Nr.1 Barcea a realizat procente promovabilitate în luna iunie de 78,76%, după cum urmează:
|
2015-2016 |
2016-2017 |
Media |
|
|
|
|
2015-2017 |
|
Număr total de elevi |
296 |
294 |
|
|
Elevi promovați |
242 |
237 |
76,26% |
|
Promovabilitate in luna iunie |
71,92% |
80,61% |
|
|
|
|
|||
|
|
|||
|
|
Între 2015 - 2017 la Evaluarea Naţională a elevilor claselor a VIII-a, în vederea admiterii în învăţământul liceal s-au obţinut următoarele rezultate:
- 2015 - 2016: 16 înscrişi, 8 cu media peste 5 – 50%
- 2016 - 2017: 13 înscrişi, 11 cu media peste 5 – 84%
Rezultatele obţinute la evaluările naţionale se reflectă şi în distribuţia elevilor la licee. În ordinea preferinţelor şi a mediilor de absolvire au fost repartizaţi dupa cum urmează:
LICEU |
2015-2016 |
2016-2017 |
|
|
|
||
|
|
|
|
Colegiul Naţional Spiru Haret |
|
4 |
|
Colegiul Național de Agricultură și Economie |
6 |
5 |
|
Grupul Școlar Industrial |
5 |
1 |
|
Colegiul ethnic ,,Paul Dino,, |
1 |
|
|
Seminarul teologic ,,Sf. Andrei,, |
1 |
|
|
Liceul ,, Ovid Caledoniu,, |
1 |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|