Scoala Gimnaziala Nr.2 Modelu
Modelu, Calarasi

Regulament

Scoala  Gimnaziala Nr 2 ModeluLoc Modelu,jud. Calarasi                                                 Regulament de Ordine  InterioaraAnul scolar 2012-2013               DISPOZIŢII GENERALE  Art. 1 Regulamentul intern cuprinde prevederi specifice condiţiilor concrete de desfăşurare a activităţii în cadrul Şcolii nr 2 Modelu şi în cadrul structurilor arondate:           -Grădiniţa cu Program Normal nr 3 Tonea          - Scoala primara  nr1Tonea Art. 2  La elaborarea  acestui regulament am folosit următoarele surse legislative:           -Legea Educaţiei Naţionale nr.1/2011;           -Regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar OMEC 4925/2005 .          -Legea nr.128/1997-Statutul personalului didactic.         -Alte acte normative elaborate de M.E.C.T.S.  Art.3 Respectarea  Regulamentului de Ordine Interioara este obligatorie pentru director ,personalul didactic de predare,personalul didactic auxiliar ,personalul nedidactic ,elevi şi părinţi care vin în contact cu şcoala.  Art.4 Regulile de disciplina si obligaţiile reciproce ale intregului personal ,precum si ale elevilor si parintilor ,care decurg din prezentul Regulament  sunt stabilite in vederea desfăşurării în condiţii optime şi la standarde ridicate de calitate a procesului instructiv-educativ ,precum si a activităţilor conexe care se desfasoara in cadrul scolii.  Art. 5 Prevederile prezentului regulament se pot modifica anual sau completa ori de cate ori este cazul ,la initiativa a 2/3 din numarul membrilor Consiliului de administratie al scolii si cu consultarea organizatiei sindicale.  Art.6  Conducerea scolii ,invatatorii si profesorii diriginti au obligatia prelucrarii prezentului regulament tuturor elevilor si părinţilor acestora. Prelucrarea cu personalul didactic auxiliar si nedidactic se va efectua de catre conducerea scolii.                      ORGANIZAREA SCOLII   Art.7 Anul scolar 2012-2013 incepe pe data de 1 septembrie 2012 si se incheie pe data de 31 august 2013 (cursurile pentru elevi incep pe data de 17 septembrie 2012 si se incheie pe data de 22 iunie 2013).  Art.8  Scoala cu clasele I-VIII nr 2 Modelu ,impreuna cu structurile arondate ,dispune:A. RESURSE UMANE 1. Director  -1 2. Director Adjunct-13. Educatoare -24. Invatatori  - 165. Profesori 20 ,repartizati astfel :- Limba si lit. Romana -3- Limba engleza   -1- Limba franceza -2- Matematica -3- Fizica-chimie -2- Biologie -2- Istoria+cult. Civica -1- Geografia   2- Religia -1- Muzica si desen-1- Ed. Fizica -1- Ed. Tehn. 1- Prietenul meu Calculatorul-16. Personal didactic auxiliar  -4 ,din care :                   -contabil  -0,25                    -Secretar  -1                   -bibliotecar 1                               6. Personal nedidactic 5 ,din care :                   -ingrijitori  -4                   -muncitori -1      B. RESURSE MATERIALE -Sali de clasa    12 + 4 Sali de clasa la Tonea- Laborator informatica  1- Cabinet matematica  1- Cabinet de limba si lit romana  1- Laborator de biologie -1-Laborator de geografie -1-Sala de sport -1- Cabinet pentru director-1Biblioteca 1Cancelarii -3Grupuri sanitare  4C. RESURSE FINANCIARE :-Repartizate de MECTS ,prin Consiliul Judetean Calarasi-Repartizate prin Consiliul Local si Primaria Modelu-Sponsorizari      Art.9 Activitatea scolara se desfaoara de luni pana vineri dupa urmatorul program:             De luni pana vineri dupa urmatorul program :                 -invatamantul prescolar          8°° -12°°                 -clasele I- IV  8°° -12°°   si cls aVIIIa    7 .30-12 .30                 -clasele V-VII        1230 -1830                                     PROGRAM DE LUCRU                  Director si director adj al şcolii de la  8°° -16°°                 Educatoarele si invatatorii  8°°-13°°                 Profesorii  de la ora (11°°) 12 15 -19                Secretara scolii   de la ora  8°° -16°°                                         Muncitor intretinere de la ora  8°° -16°°                Ingrijitor  -de la  6°°(7°°) la 13,30 (14,30) tura de dimineata                                                          De la 11,30 la 19°° -tura de dupa amiaza                Durata orei de curs este de 45 de minute ,iar pauza de 15 minute la clasele I-IV si de 50 de minute  cu 10 minute pauza la ciclul gimnazial .                                                                PERSONALUL DIDACTIC,DIDACTIC AUXILIAR SI NEDIDACTIC                                    Cadrele didactice         Art. 10 Toate cadrele didactice implicate prin natura functiei in instruirea si educarea elevilor scolii vor trebui sa dea dovada de punctualitate ,responsabilitate ,consecventa ,corectitudine,fermitate si seriozitate in rezolvarea tuturor problemelor legate de buna desfasurare a procesului instructiv –educativ.       Art. 11 Toate cadrele didactice au datoria de a se preocupa de conservarea si imbunatatirea bazei materiale a scolii si de a utiliza cu responsabilitate resursele materiale din dotare. Salile de clasa vor fi in responsabilitatea  directa a invatatorilor ,profesorilor care lucreaza pe cabinete si a profesorilor diriginti care au obligatia de a recupera de la colectivele respective contravaloarea daunelor produse.     Art. 12 Organizarea unor reuniuni cu caracter privat ,ocazionate de diverse sarbatori se va face fara exceptie in afara orelor de curs.      Art. 13 Organizarea oricarui tip de manifestare colectiva cu caracter extrascolar  ,care se va desfasura prin implicarae cadrelor didactice si a elevilor scolii ,va fi adusa la cunostinta conducerii scolii cu cel putin 3 zile inainte de desfasurare.     Art. 14. Est interzis consumul bauturilor alcoolice sau prezenta sub influenta alcoolului in incinta scolii.      Art. 15. In primele zile ale fiecarui semestru cadrele didactice vor prezenza conducerii scolii planificarile anuale si semestriale.     Art. 16. In cazul in care un membru al personalului din scoala nu poate fi prezent la program din motive medicale sau situatii deosebite ,este de datoria sa să anunţe conducerea şcolii la începutul zilei respective. Neanunţarea în prealabil a absenţei se consideră absenţă nemotivată.Concediile medicale trebuie aduse la secretariatul scolii in termen de maxim 3 zile de la eliberarea acestora de catre medic.      Art. 17. Personalul didactic are dreptul de utilizare a tuturor echipamentelor din dotare care le sunt necesare in procesul instructiv-educativ si pentru propria perfectionare.      Art. 18 Profesorii diriginti si invatatorii au obligatia de a tine evidenta invoirilor medicale si a cererilor de invoire a elevilor de la parinti,intr/un dosar special.     Art. 19 Activitatile extracurriculare  pe care profesorul diriginte sau invatatorul le organizeaza cu colectivul de elevi trebuie sa se desfasoare in afara orelor de curs .    Art. 20. In cazul in care desfasurarea consiliilor profesorale se suprapune cu anumite ore de curs ,profesorii care predau la clasele respective au obligatia de a recupera orele pierdute ,prezenta la Consiliile profesorale fiind obligatorie.    Art.21. Cadrele didactice au obligatia de a stabili si promova in relatia cu elevii si parintii acestora principiile corectitudinii si respectului reciproc ,de a manifeta transparenta si deschidere pt comunicarea bilaterala.     Art.22 Nu este permisa intarzierea cadrelor didactice la ora de curs si nici utilizarea telefonului mobil pe parcursul acesteia.   Art.23. Cadrele didactice au obligatia de a semna zilnic condica de prezenta si de a  consemna in aceasta titlul lectiei.   Art.24 Cadrele didactice au obligatia de a face analizele medicale in perioada 1-30  sept.2011. Art.25 Cadrele didactice raspund de corectitudinea mediilor incheiate si de trecerea acestora in registrul matricol in termenul stabilit de conducerea scolii. Art.26. Intregul personal didacticare obligatia de a-si desfasura activitatea astfel incat sa fie aplicate si  promovate normele specifice de asigurare a calitatii  in invatamantul preuniversitar. Art.27 Cadrele didactice au obligatia de a evalua rezultatele  la invatatura ,in mod ritmic ,in conformitate cu metodologiile elaborate de Serviciul National  de Evaluare si Examinare.   Art.28 Aprecierea performantelor elevilor la invatatura se face cu calificative la invatamantul primar  si cu note de la 10 la 1  la invatamantul gimnazial .  Art.29 .Calificativele si notele acordate se comunica imediat elevilor ,se motiveaza  si se trec in documentele de inregistrare corespunzatoare ,numai de invatatorul sau profesorul care a  efectuat evaluare. Art.30. Rezultatele lucrarilor scrise semestriale vor fi analizate impreuna cu elevii ,vor fi pastrate in scoala pana la sf. anului scolar si vor putea consultate de parintii  elevilor in cazul in care acestia doresc sa le vada ,in prezenta profesorului care preda disciplina respectiva. Art.31 . Situatia scolara se va incheia confom Regulamentului scolar.Art.32. Invatatorii si profesorii diriginti au obligatia de a completa corect documentele scolare,pe baza actelor originale sau a copiilor xeroxate si de a proceda la actualizarea datelor ori de cate ori este nevoie. Art. 33. Este interzisa modificarea de note sau medii.Notele neclare sau eronat consemnate se pot anula prin taierea cu o linie ,numai cu cerneala rosie dupa care se va aplica sigiliul scolii  si semnatura directorului scolii si  a profesorului . In acelasi  mod se va  proceda si la anularea mediilor inscrise eronat. Art.34. Motivarea absentelor elevilor se va face numai de catre invatator sau diriginte in baza unei adeverinte medicale eliberate de medicul de familie sau de o unitate spitaliceasca . In situatii deosebite ,motivarea absentelor se poate face pe baza unei cereri intocmita  de parinti si avizata de directorul scolii. Art.35. Toate cadrele didactice impreuna cu secretara scolii  raspund  permanent de asigurarea protectiei cataloagelor  ,a registrelor matricole si a condicilor de prezenta. Art. 36. Se interzice scoaterea din incinta scolii a documentelor scolare ,mentionate la articolul 35 ,pentru completare sau din alte motive. Art.37. Toti invatatorii si profesorii diriginti au obligatia si raspund de instruirea riguroasa a elevilor care efectueaza serviciul pe clasa. Art.38. Toti invatatorii si profesorii diriginti au obligatia de a efectua serviciul pe scoala conform graficului intocmit. Invatatorul /profesorul  de serviciu are urmatoarele drepturi si obligatii:       -sa vina la scoala cu 30 minute inainte de inceperea programului si sa plece cu 30 minute dupa terminarea  cursurilor.       -sa se asigure de existenta conditiilor necesare inceperii cursurilor ,de curatenie in spatiile scolare si la grupurile sanitare ,de prezenta cadrelor didactice la ore. Orice neregula va fi semnalata directorului scoliipentru a lua masurile ce se cuvin.       -supravegheaza intrarea si iesirea elevilor din clase si din scoala ,precum si modul de comportare al acestora  pe timpul pauzelor .      -colaboreaza cu elevii de serviciu pe clase.      - urmareste mentinerea curateniei in interiorul scolii.      -urmareste frecventa elevilor la cursuri si consemneaza in Registrul de procese-verbale ,nominal ,elevii absenti la fiecare ora de curs;    - asigura desfasurarea normala a programului scolar ,nepermitand cadrelor didactice sa intarzie la orele de curs;    -asigura transmiterea tuturor anunturilor din partea directorului ,cadrelor didactice si elevilor; -controleaza localul scolii ,curatenia in clase ,ferestre,apa ,lumina , ,starea mobilierului si a materialului didactic si consemneaza in Registrul de procese verbal ale profesorului de serviciu.  -verifica prezenta profesorilor la ore si asigura suplinirea profesorilor absenti.  -urmareste consemnarea continuturilor lectiei in condica de prezenta si semnarea orelor efectuate.  -verifica ordinea si disciplina elevilor in pauze.  -va aviza parasirea scolii de catre elevii aflati in situatii speciale ,dupa ce a fost luata legatura cu parintii acestora si  s-a adus  la cunostinta conducerii scolii.  -asigura acordarea primului ajutor elevilor aflati in situatii speciale;  -preia persoanele straine care viziteaza scoala,le ajuta sa solutioneze problemele solicitate ,insotindu-le pana la parasirea scolii;  -Inregistreaza in Registrul de procese-verbale evenimentele constatate ,numele si prenumele celor implicati ,ziua ,ora. Preda serviciul profesorului din tura urmatoare si nu paraseste  serviciul pana cand nu se asigura persoana de schimb;  Art.39. In primele 15 zile ale anului scolar vor fi completate ,actualizate si avizate toate carnetele de note ale elevilor ,actiune de care sunt responsabili invatatorii si dirigintii claselor;  Art.40 Invoirea cadrelor didactice de la cursuri se va face numai in cazuri bine justificate ,cu aprobarea conducerii scolii ,pe baza de cerere scrisa si care presupune in mod obligatoriu asigurarea suplinirii cu cadru didactic de specialitate.  Art.41. Cadrele didactice in general,invatatorii si profesorii diriginti in special ,au obligatia de a invata permanent elevii la toate activitatile de grup organizate cu aprobarea conducerii scolii : excursii ,drumetii ,vizionari de spectacole ,activitati cultural-artistice si portive ,concursuri ,serbarea scolii etc.  Art.42. Este interzisa scoaterea elevilor de la ore pentru abateri disciplinare sau pentru a rezolva diferite probleme straine de activitatea scolara planificata.   Art. 43. In incinta scolii fumatul este interzis.  Art.44 .  Este interzisa strangerea de bani de elevi  si pastrarea lor de catre invatatori sau  profesori. La nivelul fiecarei clase se va stabili un părinte sau un elev ,responsabil financiar care se va ocupa de gestionarea temporara a fondurilor banesti.  Art.45 . Se interzice crearea si functionarea in incinta scolii a oricaror formatiuni politice ,desfasurarea unor activitati de propaganda politica ,a celor de prozelitism religios sau  a oricaror forme de activitate care incalca normele de moralitate ce primejduiesc sanatatea fizica si psihica a elevilor.  Art.46. Se interzice transmiterea de mesaje politice parintilor prin intermediul elevilor,acceptarea in spatiul scolar a unor fise cu mesaj electoral Art.47. Se interzice categoric tuturor  cadrelor didactice sa foloseasca parti din pauzele elevilor pentru terminarea activitatii de predare –invatare. Art.48. Invatatorii si profesorii care au ultima ora din schimb,au obligatia de a supraveghea eliberarea integrala a spatiilor ,in mod ordonat si operativ ,constatand si eventualele nereguli ,ce vor fi semnalate invatatorului sau profesorului de serviciu. Profesorii de serviciu au obligatia de a urca elevii la microbuz la sfarsitul orelor de curs. Art.49. Toate cadrele didactice au obligatia de a informa in mod operativ conducerea scolii cu privire la orice aspect legat de manifestari necorespunzatoare ale unor elevi sau ale unor colegi ce sunt sanctionabile conform prezentului regulament. Art.50. Toti invatatorii si profesorii diriginti vor informa in mod operativ parintii elevilor pentru orice abatere savarsita de acestia, atat in scoala cat si in afara ei ,si vor stabili de comun acord masurile care trebuie luate.   Art.51. Este interzisa tratarea la orele de dirigentie a unor teme din specialitatea profesorului diriginte ,in afara tematicii prevazute in planifiacrea activitatii educative. Art.52. La clasele I-IV ,este interzisa  tratarea in timpul orelor la unele obiecte din orar a unor teme de la alte obiecte in scopul recuperarii materiei. Art.53. Cadrele didactice stagiare se vor pregati zilnic pentru lectii ,intocmind proiecte didactice pe care le vor prezenta saptamanal conducerii scolii pentru avizare.  Art.54. Este interzisa parasirea calsei de catre profesor in timpul desfasurarii orelor.  Art.55. Este interzisa scurtarea orelor prevazute in orar ,in speciala ultimelor ore ,cu exceptia cazurilor in care acest lucru este stabilit de conducerea scolii,in scopul desfasurarii unor activitati la nivelul intregii scoli. Art.56. Toate cadrele didactice au obligatia de a consulta materialele informative puse la dispozitie in cancelarie si de a se conforma neconditionat. Art.57. Toate cadrele didactice vor urmari continutul postului ,contractul colectiv de munca si vor respecta legislatia in vigoare. PERSONALUL DIDACTIC AUXILIAR SI NEDIDACTICBIBLIOTECAR   Art. 58. Biblioteaca trebuie  sa contribuie efectiv la formarea elevilor alaturi de procesul de predare-invatare.  Art. 59. Bibliotea functioneaza potrivit solicitarilor elevilor si cadrelor didactice.  Art. 60. Bibliotecarul este subordonat directorului scolii si isi desfasoara activitatea conform fisei postului . Are urmatoarele atributii specifice  obligatorii :         -organizeaza activitatea biblioteca si asigura functionarea acesteia in cadrul programului stabilit prin acest regulament.         - se ingrijeste de completarea fondului  de publicatii ale bibliotecii potrivit normelor biblioteconomiei.       - pune la indemana cititorilor  instrumente de informare (cataloage,fisiere,mape,bibliografice) care sa inlesneasca orienatrea rapida in colectiile bibliotecii;      - organizeaza activitatea de popularizare a cartii in randul elevilor prin prezentari de carti ,recenzii ,seri literare ,concursuri ,vitrine si expozitii de carti.      -indruma lectura elevilor si ii ajuta la folosirea dictionarelor ,la alegerea materialului necesar pentru lucrari scrise.     -sprijina informarea si documenatrea cadrelor didactice      -tine la zi registrul de miscare a fondului,inventarul ,cataloagele si caietele de evidenta a activitatii zilnice.    -scoate din uz cartile depasite ,in conformitate cu instructiunile in vigoare.                  SECRETARIATUL    Art. 61. Secretara scolii este subordonata conducerii scolii si isi desfasoara activitatea pentru elevi ,parinti si pentru intregul personal al scolii ,raspunzand prompt  la toate solicitarile acestora. Secretara scolii completeaza si elibereaza folie matricole,fisele de inscriere in clasa a IX a de liceu pentru absolventii claselor a VIII a .  Art.62. Alte activitati obligatorii specifice activitatii de secretariat sunt:        -efectuarea inscrierii elevilor in urma verificarii actelor si a completarii regsitrului de evidfenta a copiilor de varsta scolara;        -tine evidenta miscarii elevilor;        -redacteaza corespondenta scolii;        -completeaza registrele matricole;        -intocmeste adeverinte cu media la Evaluarea Nationala,media de absolvire a claselor V-VIII  si media de admitere.        -intocmeste situatiile scolare cerute de inspectoratul scolar dupa cum urmeaza :            a) completeaza situatiile statistice ale elevilor si claselor la inceputul anului scolar si la sfarsitul semestrelor pe baza datelor inregistrate in procesul-verbal al Consiliului profesoral.            b) actualizeaza permanent registrul de evidenta si inscriere a elevilor            c) inscrie in fisele de incadrare anuale ale scolii cu personal didactic ,date privind vechimea,slariul,gradele didactice si statutul de incadrare(titular,detasat,suplinitor).         -pastreaza securitatea documentelor de secretariat ,a diplomelor ,certificatelor completatesau necompletate,registrele matricole.         -se ocupa de organizarea arhivei scolare,in conformitate cu legislatia in vigoare.                                                                       CONTABILITATEA   Art.63. Contabila scolii este siubordonta conducerii scolii si isi desfasoara activitatea conform fisei postului.   Art.64. Contabila scolii angajeaza unitatea scolara ,alaturi de director in orice actiune patrimoniala ,in relatiile cu agentii economici ,institutii publice etc. in cazul incheierii contractelor economice de colaborare ,de sponsorizare ,in conformitatea cu legislatia in vigoare.    Art.65. Contabila scolii indeplineste si alte activitati obligatorii specifice activitatii de contabilitate,cum ar fi:       -intocmeste planurile de venituri si cheltuieli bugetare si extrabugetare ,in termenele prevazute de lege.      -intocmeste acte justificative si documente contabile ,cu respecatrae formularelor si a regulilor de alcatuire si completarii in vigoare.      -urmareste incadrarea stricta in creditele  aprobate pe toate coordonatele clasificarii bugetare;    -organizeaza si exercita viza de control financiar preventiv in conformitate cu dispozitiile in vigoare.    -urmareste aplicarea si respectarea tuturor dispozitiilor legale privind salarizarea si drepturile personalului didactic ,didactic auxiliar si nedidactic.   -intocmeste fisa colectiva de prezenta ,statele de plata ,indemnizatiile de concediu de odihna,concediu medical,listele de plata ale beneficiarilor.-intocmeste pontajele si procesle verbale si le inainteaza Consiliului Local pentru decontul lunar al navetei.-intocmeste lunar dosarele privind programul “Laptele si cornul” si “Marul scolar”.   Art.66. Muncitorii de intretinere sunt subordonati directorului si contabilului scolii. Acestia au ,pe langa fisa postului ,urmatoarele sarcini specifice obligatorii:             -colaboreaza cu personalul de ingrijire pentru intretinerea si functionarea corespunzatoare a bazei didactico-materiale;            -raspund la orice solicitare a cadrelor didactice si conducerii scolii si dupa orele de program ,fiind recompensat cu ore libere;\           - aduc la cunostinta directorului si contabilului scolii,neregului de natura sa pericliteze viata elevilor ,angajatilor sau functionalitatea bunurilor materiale;        - vor prezenta saptamanal ,directorului scolii un referat de necesitate pentru rezolvarea problemelor aparute;      - raspund in fata Consiliului de administratie pentru pagubele produse din vina lor,raspund material pentru neefectuarea lucrarilor de intretinere la timp;      Art.67. Personalul de ingrijire este subordonat directorului si contabilului . Acesta are urmatoarele sarcini specifice obligatorii:    -maturarea prin sistem umed a claselor ,coridoarelor si a altor spatii folosite de elevi si cadre didactice ,din doua in doua ore.   -stergerea prafului cu carpa umeda ,de pe mobilier ,pervaze etc. -spalarea grupurilor sanitare ,a usilor ,a faiantelor,a achiuvetelor ori de cate ori este nevoie;  -goleste zilnic si spala cosurile de gunoi din material plastic ,amplasate in clase si in wc –uri.  -dezinfecteaza cu solutii dezinfectante grupurile sanitare.  -indeparteaza zilnic resturile de mancare ,hartii etc din curtea scolilor;  - aduc la cunostinta invattaorului/profesorului de serviciu pe elevii care nu respecta curatenia in incinta scolii.     Art.68 Plecarile din scoala ale personalului didactic auxiliar si nedidactic in timpul programului se fac numai cu avizul conducerii scolii si numai din motive bine intemeiate sau in interes de serviciu.                                                          CONSILIUL PROFESORAL   Art.69. Consiliul profesoral este organul colectiv de conducere al scolii  si se intruneste ori de cate ori presedintele considera ca este necesar.Art.70. Consiliul Profesoral isi desfasoara activitatea in sedinte ordinare de doua ori pe semestru si in sedinte extraordinare la propunerea Consiliului de administratie.Art.71. Prezenta cadrelor didactice la sedintele Consiliului profesoral este obligatorie.Art.72. Consiliul Profesoral dezbate si adopta variante de proiecte curriculare sau pentru curriculum nucleu ,curriculum la decizia scolii. Art.73. Consiliul profesoral valideaza situatia scolara la sfarsitul semestrului sau la sfarsitul anului scolar. Art.74. Consiliul Profesoral decide asupra aplicarii sanctiunilor prevazute de statutul personalului didactic.   Art.75. In afara Consiliilor Profesorale ordinare se pot organiza intalniri numai cu profesorii sau numai cu invatatorii in scop informativ; Art.76. Consiliul Profesoral aproba ,la propunerea directorului ,scaderea calificativului anual pentru cadrele didactice care au absentat nemotivat de 3 ori la sedintele Consiliului profesoral; Art.77. Consiliul Profesoral aproba ,la propunerea dirigintilor ,elevii carora urmeaza sa li se scada nota la purtare sau sa li se acorde recompense.                                             COMISIILE /CATEDRELE METODICE   Art.78.  Comisiile /catedrele metodice colaboreaza in vederea elaborarii ofertei educationale.   Art.79.  Comisiile/catedrele metodice colaboreaza pentru organizarea unor activitati de formare continua, de  cercetare pedagogica,organizare de sesiuni stiintifice;   Art.80 Comisiile/catedrele metodice vor intocmi si realiza programe de recuperare pentru elevii cu nevoi speciale.                                                             CONSILIUL CLASEI      Art.81 La inceputul fiecarui an scolar consilierul educativ organizeaza intalniri cu invatatorii si dirigintii pentru formarea in domeniul activitatii la nivelul consiliului clasei ,activitatile de formare vor fi consemnate in procese-verbale;     Art.82. Invatatorii si dirigintii au obligatia de a intocmi ,pe baza actelor legale ,liste cu elevii a caror parinti au un venit lunar ,pe membru de familie ,egal sau mai mic decat salariul minim brut pe economie,pentru ca acesti elevi sa poata beneficia de ajutoare materiale legale( rechizite,burse sociale etc)  Art. 83. Invatatorii si dirigintii numiti la inceputul anului scolar au obligatia de asemna fisa cu atributiile specific acestei responsabilitati si de ducere la indeplinirea a atributiilor ce le revin.   Art.84. Invatatorii/profesorii diriginti pot identifica ,cu sprijinul comitetelor de parinti ,posibili sponsori ai clasei sau ai scolii . Sponsorizarea clasei sau a scolii,nu atrage dupa sine drepturi speciale pentru anumiti elevi.  Art.85. Excursiile ,taberele  scolare vizitele in diferitele locatii se vor organiza pe baza de tabel ,cu semnatura conducerii scolii si cu semnatura de luare la cunostinta a elevilor si parintilor privind insusirea masurilor de securitate ,pentru activitatea respectiva. Documentatia intocmita in doua exemplare se va instinta la Inspectoratul Scolar Calarasi pentru a se obtine aprobarea actiunii respective.                        ELEVII    Drepturile elevilor       Art. 86. Calitatea de elev se exercita prin frecventarea cursurilor si a tuturor activitatilor organizate de scoala.     Art. 87. Elevii se bucura de toate drepturile legale si nici o activitate din scoala nu le poate leza demnitatea sau personalitatea.    Art.88 Elevii au dreptul si obligatia de a cunoaste si de a respecta prevedrile Rehgulamentului de Organizare si Functionare a Unitatilor de Invatamant Preuniversitar de Stat.    Art.89. Elevii beneficiaza de invatamant de stat gratuit in limita procentului din PIB acordat invatamantului.  Art.90. Elevii pot utiliza gratuit sub indrumarea profesorilor si invatatorilor pe toata durata studiilor,baza didactica si materiala de care dispune scoala.   Art.91. Elevii au dreptul sa participe la activitatile extracurriculare organizate de scoala fara a afecta programul zilnic.  Art.92. Elevii de la invatamantul primar ,gimnazial si clasele IX-X  de liceu ,primesc gratuit manuale scolare. Art.93 Elevii au dreptul sa fie evidentiati si sa primeasca premii  si recompense pentru rezultate deosebite la activitatile curriculare si extracurriculare ,precum si pentru activitatea civica exemplara.  Art. 94. La nivelul scolii se constituie Consiliul elevilor ,format din reprezentanti ai elevilor din fiecare clasa si functioneaza pe baza unui regulament propriu. Art.  95. Elevilor cu rezultate foarte bune la invatatura celor cu probleme sociale deosebite sau cu probleme medicale li se pot acorda burse sociale in conformitate cu reglementarile in vigoare si cu resursele bugetare disponibile.  Indatoririle elevilor Art.96.  Frecventa elevilor Art.96.a Frecventa elevilor la cursuri este obligatorie . Intrarea  in scoala se face cu maxim 10 minute inainte de ore . Art.96 b. Nu este permisa invoirea elevilor de la ore ,decat cu excepia cazurilor de participare la diferite activitati scolare desfasurate in timpul programului cu aprobarea ISJ. Art.96.c. Elevii nu au voie sa chiuleasca de la ore si nu au voie sa initieze sau sa participe la actiuni colective de chiul. Art.96.d. In situatia absentarii din motive de sanatate elevii sunt obligati ca in termen de 7 zile de la revenirea in scoala sa prezinte adeverinta medicala vizata de medicul de familie. Art.96.e. Pentru alte situatii,motivarea absentelor se face pe baza unei cereri scrise facuta de parinte /tutorele legal adresata directorului si aprobata de acesta in urma consultarii ci invatatorul/dirigintele clasei.  Art.96.f. Elevii scutiti de efort fizic sunt obligati sa fie prezenti la orele de educatie fizica si sa ramana sub supravegherea profesorilor. Elevii scutiti de efort fizic vor prezenta la scoala documentul respectiv pana la data de 1 octombrie 2011. Orice scutire medicala prezentata dupa aceasta data este luata in evidenta cu data respectiva fara a avea efect asupra absentelor primite anterior.  Art. 97. Comportamentul elevilor.         97.a Indiferent de momentul locului unde se afla ,elevii trebuie sa aiba un  comportament civilizat ,corect,dovedind prin aceasta ca sunt elevi si respecta numele scolii in care invata.         97.b. Este interzis oricarui elev sa aduca in clasa sau in scoala persoane straine sau sa fie asteptati de alte persoane in scoala  sau in curtea scolii(cu exceptia membrilor familiei).       97.c. Elevii nu au voie sa aduca in scoala si sa foloseasca niciun fel de spray-uri lacrimogene /paralizante si orice alte materiale pirotehnice sau de alta natura care ar putea pune in pericol  integritatea fizica a celor din jur.       97.d. Se interzice cu desavarsire elevilor sa fumeze ,sa consume bauturi alcoolice sau droguri.     97.e. Este interzisa introducerea in scoala a materialelor  vizuale sau auditive care atenteaza la bunele moravuri.      97.f. Elevii nu au voie sa introduca in perimetrul scolii patine cu rotile ,bicilete ,motorete ,pantofi sport cu role ,aparate radio sau casetofoane.     97. g. Este interzisa utilizarea telefonului mobil in timpul orelor de curs precum si mentinerea acsetuia in stare de functionare in timpul orei. In timpul  lucrarilor scrise profesorul poate cere elevilor depunerea telefoanelor pe catedra. In cazul  utilizarii de catre elevi a telefoanelor mobile in timpul orei ,profesorii au obligatia de a preda aceste telefoane  la secretariat. Telefoanele vor fi putea fi ridicate  doar de catre parinti.    97.h. Se interzice  elevilor sa posede sau sa foloseasca orice tip de arma si sa se implice in acte de violenta sau intimidare.     97.i. Elevii nu au voie sa cheme scoala pentru asa-numitele „rafuieli” sau „intimidari” alti elevi mai mari ,cunoscuti ”prieteni”  din afara scolii.    97.j. Elevilor le este interzis sa-si insuseasca bunuri ,obiecte sau bani care nu le apartin.   97k. Este interzisa folosirea produselor oferite gratuit ca supliment alimentar(lapte,corn,mar) in alte scopuri decat cel pentru care au fost distribuiti.   97.l. Elevii nu au voie sa mazgaleasca ,sa scrie ,sa deseneze cu pix,marker ,creion ,spray colorat,vopsea etc. mobilierul scolii ,peretii interiori sau exteriori ,lambriul ,gardul scolii ,ferestrele sau usile. 97m. Elevii care produc daune sau  deterioreaza bunurile din dotarea scolii au obligatia  sa repare sau sa inlocuiasca obiectele deteriorate sau sa achite contravaloarea pagubelor produse. In cazul  in care vinovatul nu a fost identificat ,raspunderea (si implicit achitarea pagubei) revine colectivului care a folosit sala sau echipamentul respectiv.97n. Resturile de alimente consumate in pauza si hartiile nefolosite se vor pune in cosuri speciale destinate colectarii  selective a deseurilor.  97.o . Elevii au obligatia sa poarte asupra lor carnetul de elev  si sa-l prezinte cadrelor didactice pentru consemnarea notelor.  97.p  Elevii  Trebuie sa utilizeze cu grija manualele scolare primite gratuit si sa le restituie in buna stare  la sfarsitul anului  anului scolar . 97. r. Este interzisa folosirea in timpul orelor a aparatelor foto ,aparatelor de filmat sau telefoanelor fara acordul cadrelor didactice care predau ora respectiva. Art. 98 .Accesul elevilor in scoala.      98.a . Accesul elevilor in scoala se face numai pe la intrarea elevilor.      98b. Accesul elevilor in scoala se face numai pe baza ecusonului de identificare purtat de elev la gat ,la loc vizibil.   98.c. Intrarea elevilor in scoala se va face in perfecta ordine ,sub directa indrumare a invatatorului sau profesorului de  serviciu.   98.d.Circulatia elevilor pe holuri si scari se va face in mod civilizat atat la intrare cat si la iesire.  98.e. Este interzisa circulatia elevilor pe usa de intrare/iesire a cdrelor didactice.  98. f. La terminarea cursurilor ,elevii vor parasi imediat sala de clasa sub supravegherea invatatorului sau a profesorului cu care au avut ultima ora de curs si nu vor stationa in curtea scolii fara un motiv bine intemeiat . Art. 99. Tinuta elevilor.        99.a. Este obligatoriu ca elevii sa aibe o tinuta decenta ,curata si ingrijita.       99.b.  Baietilor le este interzis sa poarte cercei sau tricouri fara maneci. Tunsoarea baietilor trebuie sa fie decenta ,pieptanatura la fel.       99.c. Fetelor le este interzis sa se fardeze strident ,sa poarte haine transparente ,excesiv de scurte si stramte ,excesiv de decoltate.       99.d. Este interzis elevilor sa poarte imbracaminte neadecvate varstei si calitatii de elev si sa foloseasca insemne specifice unor grupuri staniste etc.    Art. 100.  Recompensarea elevilor  .      100.a Pentru rezultatele deosbite  in  activitatea scolara si extrascolara ,elevii pot fi recompensati dupa cum urmeaza:     - evidentierea in fata colegilor de clasa ,a colegilor de scoala sau a Consiliului Profesoral.    -evidentierea pe  site-ul scolii.    -acordarea de premii ,diplome ,recomense materiale din fondul scolii sau din sponsorizari la sfarsitul anului scolar.         Art. 101. SANCTIUNI APLICATE ELEVILOR Abatere Sanctiune la prima abatere   Sanctiuni laa doua abatereIntarziere la ora Avertisment verbal -scaderea notei la purtare cu 1 punct la 10 absente nemotivate - pierderea bursei daca elevul primeste bursa. Implicarea in conflicte verbale violente ,bataie  -discutie  cu elevul si cu parintii  acestuia -scaderea notei la purtare cu 1  punct -scaderea notei la purtare  cu 2 sau maimulte puncte. -preluarea elevului in baza de date a politiei locale-eliminarea de la cursuri pe o perioada de 3-5 zile. Detinerea de obiecte ascutite(cutite,lame etc) -discutii cu elevul si cu parintii acestuia in prezenta unui politist Scaderea notei la purtare cu 1 punct  -preluarea elevului in baza de date a politiei . Scaderea notei la purtare cu 2 sau mai multe puncte Fumat  Discutie cu parintii elevului-scaderea notei la purtare cu 1 punct -scaderea notei la purtare cu 2 puncteFrecventarea barurilor in timpul programului de scoala -discutie cu elevul si parintii acestuia-avertisment verbal -mustrare in fata Consiliului Profesoral-scaderea notei la purtare cu 1 punct.Distrugerea bunurilor scolii  -discutie cu elevul si cu parintii acestuia-plata tuturor lucrarilor necesare reparatiilor Plata tuturor lucrarilor necesare reparatiilorScaderea notei la purtare cu 2 sau mai multe puncte. Atitudine necuvenita fata de personalul scolii ,agresiune verbala -discutare cu elevl si parintii acestuiaMustrare in fata Consiliului Profesoral Scaderea notei la purtare cu 1-2 puncteEliminarea de la cursuri pe o perioada de 3-5 zileTinuta vestimentara nepotrivita Avertisment verbalInformare parintilor Interzicerea accseului in scoalaScaderea  notei la purtare cu 1-2 puncte.Deranjarea orei de curs  Avertisment verbalDiscutarea cu elevul in prezenta psihologului scolar -discutie cu elevul in prezenta parintilor si a psihologului scolii.Mustrare in fata Consiliului Profesoral.Anuntarea organelor de politieScaderea notei la purtare cu 1-3 puncteImplicarea in actiuni care aduc atingere bunului renume al scolii Discutie cu elevul in prezenta parintilor Mustrare scrisaScaderea notei la puratre cu 2-3 puncte. Actiunea de a nu pastra curatenia in clasa ,pe holuri ,in curtea scolii sau alte incaperi . Observatia individualaMustrari in fata colectivului clasei. Efectuarea curateniei in clasa la sfarsitul programului Strangerea hartiilor si a altor resturi din curtea scoliiScaderea notei la purtare cu 1-2 puncte.Aducerea in scoala a unor persoane in scopul reglarii de conturi Mustrare in fata colectivului claseiAnuntarea parintilor Scaderea notei la purtare cu 1-2 puncte Anuntarea organelor de politie si introducerea in baza de date Eliminarea de la cursuri 3-5 zile.Difuzarea de materiale cu caracter obscen Confiscarea materialelor Discutii cu parintii elevului Scaderea notei la purtare cu 1-2 puncteAnunatrea organelor de politie.   Art.102. Parintii elevilor . Comitetele de parinti si Consiliul Reprezentativ al Parintilor.     102.a Comitetele de parinti se organizeaza si functioneaza in baza Legii Educatiei Nationale nr.1/2011 si a Regulamentului de Organizare si Functionare a Unitatilor de Invatamant Preuniversitar;    102 b. Comitetele de parinti isi desfasoara activitatea in baza unui program de activitate anual.   102.c. Comitetul de parinti sprijina conducerea scolii si invatatorul/dirigintele in intretinerea ,dezvoltarea si modernizarea bazei materiale  aclsei si a unitatii de invatamant. 102.d Comitetele de parinti  pot atrage persoane fizice sau juridice care ,prin contributiile financiare sau materiale ,sustin programe de modernizare a activitatii educative si a bazei materiale din clasa si din scoala. 102. e. Comitetele de parinti pot realiza venituri proprii prin organizarea in colaborar cu scoala a unor manifestari cultural artistice ,sportive ,turistice sau donatii si sponsorizari din partea unor persoane fizice si juridice.  102 f.In adunarea generala a Comitetelor de parinti la nivel de scoala se alege Consiliul Reprezentativ al Parintilor format din presedinte ,vicepresedinte ,casier si alti 3-5 membrii . Se alege o comisie de cenzori formata din 1-3 membrii care verifica activitatea financiar a consiliului .102.g. Consiliul reprezentativ al Parintilor se organizeaza  si functioneaza in baza unui regulament propriu. 102.h. Consiliul Reprezentativ al Parintilor desemneaza reprezentanti in Consiliul de administratie al scolii.102.i. Consiliul Reprezentativ al Parintilor prezinta raportul asupra activitatii in Adunarea generala a Comitetelor de Parinti la inceputul fiecarui an scolar. Art. 103. Invatatorul si profesorul  diriginte au urmatoarele sarcini si atributii :  - Numeste prin consultarea elevilor ,liderul clasei ,ii repartizeaza sarcini si organizeaza impreuna cu acesta ,colectivul de elevi al clasei.  - Asigura impreuna cu elevii clasei ,pastrarea in bune conditii a bazei materiale si remedierea acesteia in caz de deteriorare.  - Raspunde de preluarea si predarea manualelor scolare.  -Intocmeste catalogul provizoriu al clasei la inceputul anului scolar.  - Completeaza catalogul definitiv al clasei si raspunde de exactitatea datelor inscrise si de starea fizica a acestuia.  - Urmareste frecventa elevilor ,cerceteaza  cauzele absentelor unor elevi si informeaza familia elevului ,saptamanal.  -Planifica temele orelor de dirigentie si preda la timp planificarea responsabilului comisiei metodice a dirigintilor.  - Organizeaza si coordoneaza activitatile extrascolare cu elevii .  - Informeaza elevii parintii acestora despre prevederile Regulamentului de Organizare si Functionare a  Unitatilor de Invatamant Preuniversitar ale Regulamentului de Ordine Interioara al Scolii.   -Colaboreaza cu colectivul didactic al clasei in scopul cunoasterii elevilor si al imbunatatirii procesului de predare-invatare. Analizeaza periodic ,situatia la invatatura a elevilor ,indeplinirea indatoririlor scolare ,initiaza cu Consiliul clasei programe de consultatii cu parintii.  -Organizeaza si coordoneaza sedinte cu parintii semestrial sau ori de cate ori este nevoie. Planificarea activitatilor invatatorului /dirigintelui va contine o ora pe saptamana in care dirigintele va fi la dispozitia parintilor ,pentru desfasurarea activitatilor cu suport educational si consiliere pentru parinti,ora respectiva se va consemna in condica de prezenta a cadrelor didactice. Intervalul orar in care se desfasoara aceste activitati va adus la cunsotinta directorului scolii si consilierului educativ si va fi anuntat parintilor,elevilor si cadrelor didactice. La aceste intalniri ,la solicitarea parintelui /invatatorului/dirigintelui poate participa si elevul. -Stabileste ,impreuna cu consilierul clasei ,nota la purtare a fiecarui elev si prezinta in scris ,Consiliului Profesoral ,propunerile de acordare a notelor mai mici de 7 ,pentru elevii care au savarsit abateri grave. -Incheie situatia scolara a fiecarui elev la sfarsit de semestru si de an scolar si o consemneaza in catalog si carnetul elevului. -Informeaza ,in scris ,familiile elevilor ,in legatura cu situatiile de corigenta ,sanctionari disciplinare ,neincheierea situatie scolare sau repetentie. - Stabileste clasificarea elevilor la sfarsitul anului scolar ,propune acordarea premiilor ,a recompenselor si a distinctiilor. - Prezinta Consiliului Profesoral ,spre validare ,raportul scris asupra situatie scolare si comportamentale a elevilor laq sfarsitul semestrului/anului scolar.  Art.104. Regulamentul de Ordine Interioara se prelucreaza cu elevii,parintii  si intregul personal al unitatii cu proces-verbal si semnatura tuturor celor instruiti ,imediat ce este dezbatut in Consiliul Profesoral si aprobat de Consiliul de administratie al scolii. Art. 105. Necunoasterea sau ignorarea deliberata a prezentului regulament si a tuturor documentelor mentionate care reglementeaza procesul de invatamant nu absolva de raspundere si nu pot fi invocate drept scuza.Art. 106. Regulamentul de Ordine Interioara va fi multiplicat pentru a fi consultat ori de cate ori este nevoie . Art. 107. La data intrarii in vigoare a prezentului regulament se abroga Regulamentul de Ordine Interioara pentru anul scolar 2012-2013. Art. 108. Modificarea prezentului regulament nu se paote face decat de Consiliul Profesoral al scolii in conformitate cu schimbarile care intervin in procesul de invatamant. Director, Prof.IOANA CRACIUN