Scoala Gimnaziala Sichevita
Sichevita, Caras-Severin

Regulament

Aprobat in Consiliul Profesoral      Avizat in Consiliul de Administratie     din 29.10. 2010                                              din 28. 10. 2010

Aplicat prin decizia directorului Scolii cu clasele I-VIII Sichevita nr. 51 din 29.10.2010

 

                                                                                                                DIRECTOR,

                                                                                                                    Prof. POPOVICI ION

REGULAMENTUL DE ORDINE INTERIOAR

SCOALA CU CLASELE I-VIII SICHEVITA

AN SCOLAR 2010-2011

Cap.I Dispozitii generale…………………………………………...pag.2-9

Cap.II Regulament profesori……………………………………….pag.9-10

Cap. III Regulament elevi………….……………………………….pag.11- 14

Cap. IV Parinti…..………………………………………………….pag. 14-15

Cap. V Evaluarea rezultatelor scolare………………………………pag. 15-18

Cap. VI Activitati extracurriculare…………………………………..pag. 18

Cap. VII Personal didactic auxiliar si nedidactic……………………..pag. 19-21

Cap. VIII Programul scolar…………………………………………..pag. 21-22

Cap. IX Organizarea serviciului pe scoala si accesul in institutie……. pag. 22-24

CAPITOLUL I

DISPOZITII GENERALE

Art.1 Prezentul Regulament de Ordine Interioara contine norme privind desfasurarea activitatilor instructiv-educative scolare si extrascolare,a activitati-lor de natura administrative,si de secretariat din cadrul Scolii cu clasele I-VIII Sichevita, fiind elaborate in conformitate cu Legea Invatamantului nr. 84/1995,republicata si cu modificarile ulterioare, Legea nr. 128/1997 Statutul personalului didactic si Regulamentul de Organizare si Functionare a Unitatilor Preuniversitare de Stat si Particular aprobat prin O.M.nr.4925/08.09.2005.

Art.2 Respectarea prezentului Regulament este obligatorie pentru director, personalul didactic de predare,personalul didactic auxiliar si nedidactic,elevi si parinti.

Art.3 Regulile de disciplina si obligatiile reciproce ale intregului personal, precum si ale elevilor si parintilor care compun prezentul Regulament sunt stabilite in vederea desfasurarii optime si la standarde ridicate de calitate a procesului instructiv-educativ,precum si a activitatilor conexe care se desfasoara in cadrul scolii.

Art.4 Prevederile prezentului Regulament se pot modifica si/sau completa ulterior de cate ori este cazul,modificarile ulterioare vor fi aduse la cunostinta intregului personal si elevilor in termen de 3 zile de la efectuarea lor.

Art.5 Prevederile prezentului Regulament se aplica si personalului angajat temporar,in cumul sau plata cu ora sau detasate in unitate.

Art.6 Conducerea scolii va coordona negocierea actualului Regulament cu Consiliul de Administratie,Consiliul Profesoral si Consiliul Reprezentativ al Parintilor si prelucrarea sa de catre toti profesorii diriginti,invatatori,tuturor elevilor si parintilor pe baza de semnatura.Un exemplar din Rrgulament va exista la biblioteca scolii putand fi consultat de orice angajat al scolii si de parinti.

Art.8 Conducerea scolii are obligatia de a prelucra prezentul Regulament cu personalul didactic auxiliar si nedidactic.

ORGANIZAREA UNITATII SCOLARE

Art.1 Invatamantul preuniversitar se organizeaza,potrivit legii,in unitatea noastra, in urmatoarele forme de invatamant de zi,prescolar,primar si gimnazial.

1.Invatamantul prescolar este organizat la nivelul Gradinitei cu program normal,pe doua grupe:

Grupa I, cuprinde copii cu varste intre 3-6ani.

Grupa II,cuprinde copii cu varste intre 6-7ani,grupa pregatitoare, asigurandu-se astfel continuitatea invatamantului prescolar cu cel primar. Acti-vitatea se desfasoara in doua sali de clasa,special amenajate,iar programul se desfasoara incepand cu ora 8 dimineata si pana la ora 12. La Gornea este o grupa de gradinita combinata, care isi desfasoara activitatea ca cele doua de la Sichevita.

2.Invatamantul primar este organizat la nivelul celor cinci clase: I , a II-a ,

a III-a , a IV-a A si a IV-a B. Activitatea scolara se desfasoara in cinci sali de clasa, special amenajate,incepand cu ora 8 dimineata si pana la ora 13.

3.Invatamantul gimnazial este organizat la nivelul celor patru clase: a V-a, a VI-a, a VII-a si a VIII-a,incepand cu ora 8 dimineata si pana la ora 14.

La nivelul acestor clase sunt amenajate Sali de clasa, un cabinet de informatica, precum si o sala cu biblioteca scolara.

Art.2

1. Invatamantul prescolar este organizat in aceeasi cladire si functioneaza dupa urmatorul program: ora de curs este de 50 minute cu o pauza de 10 minute,dupa fiecare ora si o pauza de 20 minute dupa cea de-a doua ora de curs.

2.Invatamantul primar si gimnazial functioneaza impreuna,asa ca ora de curs este de 50 minute dar,in ultimele 5 minute,invatatorii organizeaza activitati recreative,cu o pauza de 10 minute dupa fiecare ora,iar dupa a doua ora de curs sa stabilit o pauza de 20minute.

3.In situatii speciale si pe o perioada determinata,durata orelor de curs si durata pauzelor pot fi modificate,cu oprobarea Inspectorului General,la propunerea Consiliului de Administratie al scolii noastre

CONDUCEREA UNITATII SCOLARE

Potrivit Legii invatamantului nr.84/1995, art. 145 (6), unitatea noastra are personalitate juridica, si decide si raspunde de realizarea politicii educationale la nivelul comunei Sichevita.Initiativele locale se vor incadra in politica educationala elaborata la nivel national.

Directorul:

1.Drepturile si indatoririle sunt cele prevazute in art.51 si 109 din Statutul personalului didactic, art.145,aliniatele 1-2-3,din Legea invatamantului nr.84/1995,republicata cu modificarile si completarile ulterioare.

2.Directorul este subordonat Inspectoratului Scolar Judetean,reprezentat prin Inspectorul scolar general.

Fisa postului si fisa de evaluare ale directorului sunt elaborate de Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului.

3.Directorul beneficiaza de indemnizatia de conducere,conform art.51, aliniatele 1-2 din Statutul personalului didactic si reglementarile Ministerului Educatiei si Cercetarii.

4.Perioada concediului de odihna al directorului se aproba de inspecrorul scolar general.

5.Directorul trebuie sa manifeste loialitate fata de scoala,credibilitate si responsabilitate in deciziile sale, incredere in capacitatile angajatilor,sa incurajeze si sa sustina colegii in vederea motivarii pentru formarea continua si pentru crearea in scoala a unui climat optim desfasurarii procesului de invatanant.

6.Directorul are drept la indrumare si control asupra activitatii intregului personal salariat al scolii.

7.Vizitarea unitatii de invatamant, asistenta la ore sau la activitati extrascolare de catre persoane din afara unitatii scolare se face numai cu aprobarea directorului.

8.Directorul este presedintele Consiliului profesoral, al Consiliului de administratie in fata carora prezinta rapoarte semestriale si anuale.

9.In cazul in care hotararile acestor orgamisme incalca prevederile legale, directorul are drept de veto,informand in acest sens inspectorul scolar general.

10.Directorul numeste,prin decizie,componenta comisiilor examenelor de corigente. Presedinte ale acestor comisii este directorul cu munca educativa.

11.In realizarea functiei de conducere, directorul are urmatoarele atributii:

-coordoneaza elaborarea planurilor: anuale,semestriale si a proiectului de dezvoltare pe termen mediu al unitatii.

-poate lansa proiecte de parteneriat cu scoli similare din tara,din Uniunea Europeana sau din alte zone.

-emite decizii si note de serviciu care vizeaza realizarea obiectivelor politicii educationale.

-propune inspectorului scolar general proiectul planului de scolarizare aprobat de Consiliul de administratie.

-numeste invatatorii si dirigintii potrivit principiului continuitatii si performantelor educationale, stabileste componenta formatiunilor de studiu.

-numeste echipa de intocmire, verifica si aproba orarul unitatii.

-numeste sefii comisiilor metodice si aproba programele de activitate ale acestora.

-propune Consiliului profesoral spre aprobare cadrele didactice care sa faca parte din Consiliul de administratie si Consiliului reprezentativ al parintilor desemnarea unui reprezentant in Consiliul de administratie al scolii.

-stabileste atributiile sefilor comisiilor metodice si delega responsabilitatile in Consiliul de administratie.

-aproba fisele posturilor pentru personalul din subordine, conform contractului colectiv de munca si ordinelor si dispozitiilor in vigoare.

-elaboreaza cu consultarea sefilor comisiilor metodice, proiectele de incadrare pe discipline de invatamant, urmarind respectarea principiului continuitatii si al performantelor profesionale.

-raspunde si asigura prin sefii comisiilor metodice, aplicarea planului de invatamant, a programelor scolare si a metodologiei privind evaluarea rezultatelor scolare.

-controleaza, cu sprijinul comisiilor metodice, calitatea procesului instructiv-educativ. In cursul anului scolar, directorul va participa la cel putin o ora sustinuta de fiecare cadru didactic din scoala. La asistente, directorul va fi insotit de regula de seful comisiei metodice.

-monitorizeaza activitatea de formare continua a personalului didactic si nedidactic.

-aproba graficul desfasurarii tezelor semestriale.

-coordoneaza activitatea de pregatire organizata de cadrele didactice cu elevii care participa la olimpiade, concursuri si festivaluri.

-aproba transferarea elevilor conform Regulamentului de organizare si functionare a unitatilor de invatamant preuniversitar.

12.Directorul in calitate de angajator are urmatoarele atributii:

-incheie contracte de munca individuale cu personalul angajat si aproba concediile de odihna.

-aproba concediu fara plata conform statutului personalului didactic si contractului colectiv de munca, pentru intreg colectivul si asigura suplinirea acestuia.

-consemneaza in condica de prezenta absentele si intarzierile personalului didactic de la ore, a personalului nedidactic de la programul de lucru.

-numeste si elibereaza din functie personalul nedidactic, conform legislatiei.

-aproba trecerea personalului salariat al scolii de la o gradatie salariala la alta in conditiile prevazute de legislatia in vigoare.

13.Directorul realizeaza functia de evaluare prin:

-prezentarea, spre aprobare, Consiliului profesoral a criteriilor de evaluare a activitatii personalului didactic si nedidactic, in vederea acordarii calificativelor anuale.

-aprecierea rezultatelor de exceptie ale personalului didactic si propunerea acestora pentru conferirea distinctiilor si premiilor conform art. 112-114 din Statutul personalului didactic.

-aplica sanctiuni prevazute pentru abaterile disciplinare ale personalului didactic,conform prevederilor legale si ale elevilor conform Regulamentului de organizare si functionare a unitatilor de invatamant preuniversitar si ale prezentului regulament.

-formuleaza aprecieri asupra personalului didactic la inspectiile pentru obtinerea gradelor didactice,precum si pentru acordarea salariului de merit

-numeste si controleaza personalul care raspunde de sigiliul scolii, de completarea actelor de studiu si a carnetelor de munca.

-raspunde de respectarea regimului actelor de studiu si de corectitudinea completarii documentelor scolare.

-asigura pastrarea arhivei unitatii, numeste si controleaza personalul care raspunde de aceasta.

14.In calitate de ordonator tertiar de credite, raspunde de intocmirea bugetului de venituri si cheltuieli,de executia bugetara pe parcursul intregului an financiar, de organizarea evidentei contabile si de protejarea patrimoniului scolii.

-raspunde de utilizarea, pastrarea si modernizarea bazei materiale a scolii.

-se preocupa de atragerea de resurse extrabugetare(sponsorizari, donatii, prestari de servicii, inchirieri, taxe, etc.)si de lansarea de proiecte cu finantare interna sau externa(programe PHARE, LEONARDO, SOCRATES).

-raspunde de angajarea si de eliberarea din functie a personalului stabilit de lege si de intocmirea la termen a statelor de plata, a drepturilor salariale.

-solicita Consiliului reprezentativ al parintilor aprobarea acelor cheltuieli care vizeaza conservarea patrimoniului, modernizarea bazei materiale, reparatii, inbogatirea fondului de carte a bibliotecii, stimularea elevilor capabili de performante scolare, precum si a celor cu situatie materiala precara.

-raspunde de asigurarea de manuale scolare a elevilor din invatamantul obligatoriu conform Legii invatamantului, asigura conditiile necesare ca profesorii sa studieze si sa aleaga manualele pentru elevi.

- raspunde de stabilirea necesarului de burse scolare la nivelul unitatii conform legislatiei in vigoare.

-anual la solicitarea inspectorului general al Inspectoratului Scolar Judetean inainteaza un raport privind starea invatamantului in unitatea de invatamant pe care o conduce.

-are atributii de coordonare a activitatii din cadrul Gradinitei P.N. GORNEA in conditiile stabilite de Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului si Inspectoratul Scolar.

-CONSILIERUL EDUCATIV, raspunde de domeniul educativ scolar si extrascolar, conform fisei postului; atributiile si competentele acestuia sunt stabilite de Ministerul Educatiei si Cercetarii.

-isi desfasoara activitatea in subordinea directorului care ii elaboreaza fisa postului, ii evalueaza activitatea si ii acorda calificativul anual.

-raspunde in fata directorului, a Consiliului profesoral, a Consiliului de administratie si a organelor de control pentru activitatea proprie conform fisei postului.

15.Consiliul profesoral este alcatuit din totalitatea personalului didactic al scolii titular si suplinitor, cu norma de baza in unitate:

1. POPOVICI ION

2. POPOVICI MARIA

3. NISTORAN ECATERINA-LENUTA

4. DRAGOMIR CARMEN-SIMONA

5. GAINA FLORICA - AMALIA

6. NOVACESCU DANIELA

7. GAINA – HERGAN MARIOARA

8. LUPULOVICI OLIVERA

9. HERGANE ADAM

10. CRETA ALINA

11. MEGHELES STEFAN (MEGHELES NELU)

12. LUPULOVICI VERITA

13. BALOI GHEORGHITA

14. ANOCA MARIOARA

Consiliul profesoral:

-se intruneste la inceputul si la sfarsitul fiecarui semestru si ori de cate ori directorul unitatii considera necesar;

-personalul nedidactic participa la sedintele Consiliului profesoral atunci cand se discuta probleme referifoare la activitatea acestora

-la sedintele Consiliului profesoral,directorul poate invita reprezentanti ai parintilor, ai autoritatilor locale in functie de tematica dezbatuta;

-Consiliul profesoral poate fi convocat in sedinta extraordinara si la cererea a o treime din numarul membrilor sai;

-participarea la consiliul profesoral este obligatorie pentru cadrele didactice; absenta nemotivata se considera abatere disciplinara;

-are rol de decizie in procesul instructiv-educativ;

-dezbate si aproba proiectul planului de dezvoltare pe termen mediu al unitatii de invatamant prezentat de director;

-dezbate si aproba proiectul planului de activitate si programele pe termen semestrial precum si planul de activitate;

-alege cadrele didactice care fac parte din consiliul de administratie;

-valideaza situatia scolara semestriala si anuala prezentata de diriginte sau invatator, inclusiv notele la purtare, precum si situatia scolara dupa incheierea sesiunii de corigente;

-decide asupra acordarii recompenselor pentru elevi si pentru personalul didactic.

16. Consiliul de administratie

-are rol de decizie numai in domeniul administrativ si functioneaza conform prevederilor art.145,aliniatul 3-4-5 din Legea Invatamantului nr.84/1998, republicata cu modificarile si completarile ulterioare ale Statutului pessonalului didactic

-asigura respectarea Legii Invatamantului nr.84/1995,republicata cu modificarile ci completarile ulterioare ale Statutului personalului didactic,ale actelor normative emise de Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului si ale deciziilor Inspectoratului Judetean

-elaboreaza strategia educationala pe termen scurt

-elaboreaza Regulamentul de ordine interioara al unitatii de invatamant Sichevita

-elaboreaza fisele si criteriile de evaluare specifice unitatii noastre pe baza metodologiei Ministerului Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului pentru intreg personalul in vederea acordarii calificativelor anuale si a salariilor de merit

-stabileste calificativele anuale pentru intregul personal pe baza propunerilor sefilor comisiilor metodice si dupa validarea lor de catre directorul unitatii

-stabileste perioadele concediului de odihna, pe baza solicitarilor individuale si a propunerilor directorului unitatii

-stabileste componenta si atributiile comisiilor de lucru din unitate

-controleaza periodic parcurgerea materiei si evaluarea ritmica a elevilor, solicitand rapoarte sintetice din partea sefilor comisiilor metodice

-aproba acordarea burselor scolare conform lrgislatiei in vigoare

-analizeaza si propune spre aprobarea Inspectoratului Scolar Judetean,proiectul planului anual de venituri si cheltuieli(bugetul) intocmit de director pe baza solicitarilor sefilor comisiilor metodice

-hotareste strategii de realizare si gestionare a resurselor financiare extrabugetare conform legislatiei bugetare

-coordoneaza si raspunde de activitatea comisiilor metodice si a comisiilor de lucru din scoala pe baza delegarii de sarcini realizate de director

Consiliul de administratie avand in componenta cadrele didactice propuse de Consiliul profesoral in sedinta din 03.09.2010, are urmatoarea componenta:

1. POPOVICI ION - director

2. POPOVICI MARIA – cadru didactic (secretar)

3. NISTORAN ECATERINA-LENUTA – coordonator structuri

4. HERGANE ADAM – cadru didactic

5. SUBTIRE ROMAN-IONEL –reprezentant primar

6. DRAGOMIR ADAM – reprezentant Consiliul local

7. NICOLICI CLAUDIA-FLORENTINA – reprezentant parinti

 

-la sedinte este invitat si reprezentantul elevilor din clasa aVIII-a sau aVIII-a

-la sedintele consiliului pot fi invitati fara drept de vot, liderul/liderii sindicali, reprezentanti ai agentilor economici, parinti, elevi, cand sunt luate in discutie probleme specifice.

CAPITOLUL II

REGULAMENT PROFESORI

INDATORIRI

1. Personalul didactic are obligatii si raspunderi care decurg din Legea Invatamantului, din Statutul Personalului Didactic, din Regulamentul de Organizare si Functionare a Unitatilor de Invatamant Preuniversitar de Stat aprobat prin O.M. nr.4747 din 19.11.2001 si din prevederile contractului colectiv de munca.

2. Personalul didactic are obligatia de a cunoaste si respecta prevederile Normativelor, Metodologiilor si Programelor in vigoare.

3. Intregul personal didactic are obligatia de a cunoaste si de a aplica in mod adecvat teoriile moderne de invatare, in vederea construirii unui demers didactic centrat pe elev cu scopul dezvoltarii sale.

4. Evaluarea cunostintelor, abilitatilor si competentelor elevilor se va face periodic, ritmic si printr-o varietate de mijloace folosite cu obiectivitate si corectitudine, pentru a oferii elevilor posibilitati de afirmare a tuturor laturilor personalitatii acestora(inteligenta,imaginatia,spirit critic,sensibilitate).

Profesorii trebuie sa informeze elevii despre modalitatile si criteriile de evaluare pe care le va aplica.

5. Profesorii au obligatia de a comunica cu familiile elevilor in mod periodic si de cate ori este necesar.

6. Modalitatea de adresare, atat catre colegi cat si catre elevi si parinti, trebuie sa fie civilizata si sa dovedeasca respect si intelegere pentru interlocutor.

7. Profesorii diriginti au obligatia sa organizeze activitati care sa contribuie la formarea colectivelor pe care le conduc.

8. Intregul personal didactic are obligatia sa contribuie la cresterea prestigiului institutiei si promovarea imaginii scolii.

9.Personalul didactic nu trebuie sa participe la nici o activitate in scoala sau in afara sa, care ar aduce atingerea bunului renume al scolii.

10.Pozitia de profesor la Scoala Sichevita este privita ca un privilegiu ce trebuie onorat printr-o tinuta morala, profesionala si umana.

Recompense

 

1. Evidentierea in Consiliul Profesoral;

2. Acordarea gradatiei de merit conform metodologiei elaborate de M.E.C.T.S. ;

3. Acordarea de premii sau recompense materiale din fondul scolii sau de la agenti economici(sponsori)pentru rezultatele remarcabile;

4. Recomandarea scrisa sau verbala pentru pozitii in diferite comisii la nivel judetean, municipal, national, pentru participarea la conferinte si intalniri internationale.

 

Sanctiuni

Abateri Prima data De mai multe ori

Intarzieri la ore Notarea in condica de Atentionarea in fata

Prezenta Consiliului Profesoral;

Neplata orei daca

intarzierea depaseste

10 min.

Absenta nemotivata Neplata orei. Neplata orelor;

de la ore. Diminuarea calificati-

vului anual;

Sanctiuni salariale

stabilite de C. de A.la

recomandarea comisiei

de disciplina.

Absenta nemotivata Avertisment verbal. Atentionarea in fata

de la Consiliul Cons. de adm.

Profesoral Diminuarea calificativ

anual.

Atitudine necores- Avertisment verbal. Atentionarea in fata

punzatoare fata de Cons. Prof.;

colegi sau fata de Diminuarea calificativ

elevi anual.

In cazul in care un membru al personalului didactic al scolii nu poate fi prezent la program din motive medicale, este datoria sa sa anunte conducerea scolii la inceputul zilei respective. Neanuntarea in prealabil a absentei se considera absenta nemotivata.

Este interzisa utilizarea telefonului mobil pe parcursul orelor de curs.

CAPITOLUL III

REGULAMENT ELEVI

1. DREPTURI

1.1 In scoala elevii se bucura de toate drepturile legale prevazute in Constitutia Romaniei, in Legea Invatamantului, in Carta Drepturilor Copilului si in R.O.F. a unitatilor de invatamant preuniversitar de stat (O.M. nr.4747/19.11.2001)

1.2 Elevii au dreptul sa aleaga disciplinele optionale cuprinse in C.D.S.

1.3 Elevii au dreptul sa ia pozitie/sa semnaleze conducerii scolii orice forma de tensiune create de un cadru didactic in timpul procesului de instruire; aspectul semnalat va fi adus la cunostinta conducerii scolii prin liderul clasei.

1.4 Elevii pot initia si organiza activitati extracuriculare, cu acordul prealabil al conducerii scolii.

1.5 Elevii pot veni la scoala cu bicicleta sau motorete (cu acordul parintilor), pe care le pot lasa securizate langa centrala termica.

2. Reguli privind folosirea laboratorului de informatică

1. Laboratorul de informatică va fi utilizat numai pentru activitatea didactică asistată de calculator. Lecţiile de teorie la materia Informatică se vor desfăşura în clasă. Utilizarea calculatoarelor pentru scopuri nedidactice este interzisă. La părăsirea laboratorului elevii vor aranja scaunele sub mese.

2. Modificarea setărilor calculatoarelor şi instalarea de soft nedidactic (jocuri, etc.) este interzisă. Accesul la datele stocate pe medii externe (dischetă, CD, Memory Stick etc.) se face doar de la calculatorul profesorului.

3. Profesorii au obligaţia de a verifica laboratorul. Constatările vor fi trecute în caietul destinat acestui scop. La plecare, profesorii vor verifica dacă geamurile sunt închise şi uşa încuiată.

4. Accesul persoanelor străine este strict interzis în laborator, autorizarea accesului se face numai de către director.

5. Profesorii care desfăşoară activităţi instructiv-educative în laboratorul de informatică îşi vor planifica şi consemna activităţile în registrul din laborator.

6. Membrii Consiliului de administraţie au obligaţia de a verifica desfăşurarea orelor în laboratoarele de informatică.

7. Nerespectarea regulilor de mai sus duce la interzicerea accesului în laborator a clasei respective pentru 4 săptămâni. Răspunderea revine cadrului didactic.

3. INDATORIRI

 

Elevii au obligatia:

2.1 Sa cunoasca si sa respecte prevederile R.O.I.

2.2 Sa respecte si sa asculte de toate persoanele investite cu autoritate in scoala.

2.3 Sa coopereze cu toti elevii carora li s-au dat atributii speciale de catre conducerea scolii.

2.4 Sa nu se implice in nici o activitate care ar duce la atingerea bunului renume al scolii.

2.5 Elevii au obligatia sa poarte asupra lor carnetul de elev, sa-l prezinte profesorilor/invatatorilor pentru consemnarea notelor, precum si parintilor pentru informare in legatura cu situatia scolara.

2.6 Elevii care intarzie la prima ora de curs au obligatia sa intre in clasa, scuzandu-se pentru intarziere.

2.7 Elevii au obligatia sa utilizeze cu grija manualele scolare primite si sa le restituie in stare buna, la sfarsitul anului scolar.

2.8 Sa nu foloseasca telefoanele mobile in timpul cursurilor, alfel le vor fi retinute si anuntati parintii.

2.9 Sa nu faca poze sau filmeze, in incinta scolii (cu telefonul mobil , aparat foto) fara acordul conducerii scolii.

2.10 Elevii care sunt de serviciu trebuie sa aiba o tinuta ireprosabila, sa fie politicosi si eficienti.

2.11 Elevii claselor primare au obligatia sa poarte uniforme scolare, comform hotararii luate in sedinta comuna de conducerea scolii si comitetul de parinti.

2.12 Elevii au obligatia sa poarte parul tuns scurt si ingrijit si tinuta potrivita varstei si calitatii de elev.

2.13 Este interzis aruncatul pe jos al gunoaielor. Gunoiul si resturile de orice fel se pun la cosurile de gunoi care sunt amplasate in diferite puncte ale scolii. In acest caz sanctiunile prevad: strangerea gunoaielor in curtea scolii intr-o zi si mustrare scrisa pentru abateri repetate.

2.14. Elevii ciclului primar si gimnazial au obligatia sa poarte ecusonul personalizat , pe toata durata cursurilor.

4.RECOMPENSE

Elevii care obtin rezultate remarcabile in activitatea scolara si extrascolara si se disting prin comportare exemplara pot primi urmatoarele recompense:

-evidentierea in fata colegilor de clasa;

-evidentiere, de catre director, in fata colegilor din scoala sau in fata consiliului profesoral;

-comunicare verbala sau scrisa adresata parintilor, cu mentionarea faptelor deosebite pentru care sa evidentiat;

-diplome, premii.

Acordarea premiilor elevilor la sfarsitul anului scolar se face la nivelul unitatii de invatamant, la propunerea dirigintelui, a consiliului clasei, a directorului.

Se pot acorda premii elevilor care:

-au obtinut primele trei medii(calificative),dar nu mai mici de 9,00 ; pentru urmatoarele trei premii se pot acorda mentiuni;

-s-au distins la una sau mai multe obiecte de studiu;

-au obtinut performante la concursuri, festivaluri, expozitii si la alte activitati extrascolare;

s-au remarcat prin fapte de inalta tinuta morala si civica.

5. SANCTIUNI

Abateri Prima data De mai multe ori

Intarzieri la ore Avertisment verbal Absenta in catalog;

Absente nemotivate Scaderea notei la purtare cu

la ore 1 pct.pt. fiecare 25 absente

nejustificate prin document

medical;

Copiat -tema:se reface tema;

-test:penalizare cu Acordarea notei 1sau

nota 1 calificativului I la fiecare

incercare+scaderea notei la

purtare cu 2 puncte.

Inplicarea in conflicte Discutie cu elevul si cu Scaderea notei la purtare cu

verbale,batai parintii acestuia; 2 pct.+suspendarea pe 3 zile

Scaderea notei la purtare (elevul are obligatia de a fi

cu 1 punct. prezent la biblioteca scolii)*

Fumatul Discutie cu parintii Repetentie

Scadere notei la purtare

cu 1 punct.

Distrugerea bunuri- Discutie cu parintii; Plata pagubelor;

lor scolii Plata pagubelor; Scaderea notei la purtare 2

Munca sociala(nr. orelor pct.+eliminare pe 1-2 zile*

se stabileste in functie de

paguba)

Refuz de a se su- Discutie cu elevul si cu Scaderea notei la purtare cu

pune instructiunilor parintii acestuia; 1 punct.

personalului scolii Discutarea cazului in cons.

prof.;

Munca sociala.

Tinuta vestimen- Avertisment verbal; 5ore de munca sociala;

tara nepotrivita Informarea parintilor. Interzicerea accesului in

scoala.

Deranjarea orei de Avertisment verbal; Discutie cu parintii.

curs Discutie cu elevul.

Implicarea in ac- 10 ore de munca scaderea notei la purtare cu

tiuni care aduc sociala 3 puncte

atingerea bunului

renume al scolii

Eliminarea de la cursuri pe o perioada de 3-5 zile consta in inlocuirea activitatii obisnuite cu un alt tip de activitate(de regula in biblioteca scolii).

La fiecare 40 absente nemotivate pe semestru sau 15% absente nejustificate din nr. de ore la o disciplina, va fi scazuta nota la purtare cu cate 1 punct.

6. TRANSFERUL ELEVILOR

Scoala cu clasele I-VIII Sichevita acceptă dreptul elevilor de a se transfera în conformitate cu prevederile Regulamentul de Organizare şi Funcţionare a învăţământului preuniversitar, inclusiv unele situatii speciale, sau exceptionale.

CAPITOLUL IV

PARINTI

COMITETUL DE PARINTI

Misiunea noastra:

-sa ajutam scoala repede si bine, cu economisirea timpului si banilor parintilor in beneficiul copiilor nostri;

-sa contribuim la cresterea prestigiului scolii prin propriile actiuni.

CONTRIBUTIILE LA FONDUL COMITETULUI DE PARINTI:

-sunt benevole;

-cuantumul este stabilit si aprobat in prima sedinta a parintilor care are loc la inceput de an scolar;

-colectarea si gestionarea fondului este realizata de trezorier, ales pentru un mandat de doi ani;

-colectarea contributiilor se face semestrial, la inceputul fiecarui semestru.

GESTIUNEA SI CONTROLUL FONDULUI COMITETULUI DE PARINTI

- gestiunea se face pe baza de buget aprobat in prima sedinta a parintilor; controlul este asigurat de 2 cenzori, alesi pentru un mandat de 2 ani.

ELIGIBILITATEA ACTIVITATILOR FINANTATE

-activitatea finantata din fondul comitetului de parinti trebuie sa fie in folosul copiilor;

-finantarea se acorda la solicitarea directorului scolii sau pe baza de referat de necesitate vizat de acesta;

-proiectele deja finantate care necesita completare de fonduri sunt prioritar sustinute de parinti(principiul aditionalitatii).

DECIZIILE

-sunt luate de regula cu acordul prealabil al directorului;

-presedintele comitetului de parinti se limiteaza numai la un rol consultativ in deciziile cu caracter didactic si de organizare a procesului de invatamant;

-presedintele poate convoca sedinta Conitetului de Parinti sau sedinta parintilor pentru luarea unor decizii care nu au acordul directorului.

ACTIVITATEA IN COMITETUL DE PARINTI ESTE VOLUNTARA SI NU ESTE RECOMPRNSATA MATERIAL IN NICI UN FEL.

Activitatile si actiunile finantate din fondul Comitetului de Parinti sunt consumabile pentru curatenie si igienizare, dotari pentru clase, suplimentarea premiilor acordate la sfarsitul anului scolar pentru rezultatele la invatatura si pentru olimpici, promovarea imaginii scolii, pliante, consumabile pentru revista scolii, pentru simulari la examene, pentru teste ale elevilor(toner xerox , hartie), material didactic auxiliar.

CAPITOLUL V

EVALUAREA REZULTATELOR ELEVILOR

1. Evaluarea la invatatura se realizeaza in mod ritmic pe parcursul semestrului conform prevederilor Ministerului Educatiei, Cercetarii Tineretului si Sportului.

-fiecare semestru cuprinde si perioade de consolidare si de evaluare a competentelor dobandite de elevi, urmarindu-se, ameliorarea rezultatelor procesului de predare-invatare, fixare si sistematizarea cunostintelor, sprijinirea elevilor cu ritm lent de invatare sau cu alte dificultati de invatare, stimularea pregatirii elevilor capabili de performanta;

-instrumentele de evaluare se stabilesc in functie de varsta si particularitatile psiho-intelectuale ale elevilor si de specificul fiecarei discipline prin lucrari scrise, activitati practice, referate si proiecte, portofolii, alte instrumente stabilite de comisiile metodice si aprobate de director sau elaborate de Ministerul Educatiei si Cercetarii, Tineretului si Sportului si Inspectoratul Scolar Judetean.

-evaluarile se concretizeaza prin note de la 10 la 1, in invatamantul gimnazial, iar in invatamantul primar prin calificative, conform reglementarilor Ministerului Educatiei si Cercetarii, Tineretului si Sportului.

-notele,calificativele acordate se comunica elevilor, se trec in catalog si in carnetul de elev, de catre cel care le acorda;

-numarul de note acordate fiecarui elev la fiecare disciplina de studiu, exclusiv nota la teza, trebuie sa fie egal cu numarul de ore prevazut in planul de invatamant, cu exceptia celor cu o ora pe saptamana la care numarul minim este de doua note sau calificative;

-elevii in situatie de corigenta vor avea cel putin o nota sau calificativ in plus fata de numarul de note sau calificative prevazut, ultima nota, ultimul calificativ fiind acordat, de regula, in ultimele doua saptamani ale semestrului;

-disciplinele la care se sustin teze se stabilesc de M.E.C.T.S., incepand cu a doua jumatate a semestrului:la ciclul gimnazial la disciplinele romana, matematica,istorie sau geografie pentru clasa a VIII-a;

-tezele se pastreaza in scoala pana la sfarsitul anului scolar si pot fi consultate de parintii elevilor, in prezenta profesorului care preda disciplina de studiu respectiva.

2.Incheierea situatiei scolare

-la sfarsitul fiecarui semestru si la incheierea anului scolar invatatorii si profesorii au obligatia sa incheie situatia scolara a elevilor;

-la fiecare disciplina de studiu media semestriala se considera legal constituita daca se calculeaza din numarul de note prevazut de Regulamentul de organizare si functionare a unitatilor de invatamant preuniversitar;

-media la evaluarea periodica este media aritmetica a notelor inscrise in catalog, fara teza, calculata cu doua zecimale exacte, fara rotunjire;

-la disciplinele fara teza media semestriala este media la evaluarea periodica rotunjita la numarul intreg cel mai apropiat. La 50 de sutimi, rotunjirea se face in favoarea elevului.

-la disciplinele de studiu la care se sustine teza, media semestriala se calculeaza astfel : (3M+T)/4 unde M-media la evaluarea periodica, T-nota obtinuta la teza. Rezultatul rotunjit este media semestriala;

-media anuala la fiecare disciplina este media aritmetica a celor doua medii semestriale, calculata cu doua zecimale exacte. Aceasta nu se rotunjeste;

-media anuala generala se calculeaza ca media aritmetica fara rotunjirea medilor anuale la toate disciplinele;

-la clasele I-IV se stabilesc calificativele semestriale si anuale la fiecare disciplina de studiu;

-calificativul semestrial se stabileste astfel: se aleg doua calificative cu frecventa cea mai mare, acordate in timpul semestrului;

-in perioada de recapitulare si consolidare a materiei in urma aplicarii unor probe de evaluare sumativa, cadrul didactic va opta pentru unul dintre cele doua calificative;

-calificativul anual la fiecare disciplina va fi unul dintre calificativele semestriale, stabilite de cadrul didactic in functie de progresul sau regresul in performanta elevului, raport efort-performanta realizata, cresterea sau descresterea motivatiei elevului, realizarea unor sarcini din progranul suplimentar de pregatire sau de recuperare stabilite de catre invatator;

-mediile, calificativele semestriale si anuale la disciplina de studiu se consemneaza in catalog de cadrul didactic care a predat disciplina respectiva, iar mediile, calificativele la purtare de catre diriginti si invatatori;

-in vederea incheierii situatiei scolare semestriale la disciplina educatie fizica, elevii scutiti de efort fizic participa la fiecare ora de curs si intra intr-un program special de evaluare, intocmeste un portofoliu care sa cuprinda notiuni teoretice, conform programei scolare, evaluat de catre profesor, invatator prin note sau calificative;

-documentele medicale care atesta scutirea de efort fizic sunt avizate de director care dispune intrarea elevilor in program special de evaluare;

-sunt declarati promovati elevii care la sfarsitul anului scolar optin la fiecare disciplna cel putin media 5 iar la purtare media anuala 6(calificativul suficient);

-sunt declarati amanati, semestrial sau anual elevii carora nu li se poate definitiva situatia scolara la una sau mai multe discipline de studiu din urmatoarele motive:au absentat motivat sau nemotivat la cel putin 50% din numarul de ore prevazut intr-un semestru la disciplinele respective, din aceasta cauza nu li s-a incheiat situatia scolara;

-elevii declarati amanati pe semestrul I isi vor incheia situatia scolara in primele 4 saptamani de la inceperea semestrului al II-lea;

-incheierea situatiei scolare a elevilor amanati pe semestrul al II-lea sau amanati anual se va face conform metodologiei examenelor de corigenta, intr-o perioada stabilita de conducerea scolii, inaintea sesiunii de corigente, elevii amanati care nu promoveaza se pot prezenta la sesiunea de corigente;

-sunt declarati corigenti elevii care optin medii anuale sub 5, calificativul insuficient, la cel mult doua discipline de studiu;

-pentru elevii corigenti se organizeaza o sesiune de examene intr-o perioada stabilita de M.E.C.T.S.;

-sunt declarati repetenti elevii care au obtinut medii anuale sub 5, calificativ insuficient, la mai mult de doua discipline de invatamant sau cei care au obtinut la purtare media anuala sub 6, calificativul insuficient indiferent de mediile optinute la disciplinele de studiu;

-elevii corigenti care nu se prezinta la examen sau nu promoveaza un examen sunt repetenti;

-elevii care nu frecventeaza cursurile de zi ale unei clase din invatamantul obligatoriu, depasind cu mai mult de 4 ani varsta clasei, se afla in situatia de abandon scolar si pot fi inscrisi la cerere, in forma de invatamant ,,A DOUA SANSA’’, pentru care se constituie formatiuni aparte;

-Consiliul profesoral, in sedinta de incheiere a cursurilor semestriale si anuale, valideaza iar secretarul consiliului consemneaza in procesul verbal situatia scolara a elevilor pe clase, mentionandu-se numele elevilor corigenti, repetenti, amanati, precum si numele elevilor cu note la purtare sub 7;

-situatia scolara a elevilor corigenti, amanati, repetenti se comunica in scris de catre diriginte sau invatator parintilor in cel mult 10 zile de la incheierea fiecarui semestru sau an scolar;

-pentru elevii amanati sau corigenti se precizeaza programul de desfasurare a examenelor de corigenta sau perioada de incheiere a situatiei scolare;

-in alte situatii decat cele prevazute in prezentul regulament, nici un document scolar nu poate fi facut public decat numai cu acordul elevului sau al parintelui.

3.Examenele organizate de unitatile de invatamant

-examene de corigenta pt. elevii declarati corigenti la incheierea cursurilor anuale si pt. elevii declarati corigenti dupa sustinerea examenelor din sesiunea pt. elevii amanati;

-M.E.C.T.S. stabileste perioada de desfasurare a examenelor de corigenta;

-dupa incheierea sesiunii de corigenta, elevii care nu au promovat la o singura disciplina, au dreptul da solicite reexaminare;

-toate examenele se desfasoara dupa aceeasi metodologie prevazuta in Regulamentul de organizare si functionare a unitatilor de invatamant preuniversitar;

-pentru desfasurarea examenelor se sustin doua probe: scrisa si orala;

-directorul stabileste, prin decizie interna, componenta comisiilor si datele de desfasurare a examenelor. Fiecare comisie are: un presedinte, 2 profesori examinatori;

-la toate examenele, evaluarea elevilor se face de catre doi profesori/invatatori de aceasi specialitate sau de specialitate inrudita

-desfasurarea si finalizarea examenelor se desfasoara conform Regulamentului in vigoare;

-elevul corigent este declarat promovat daca optine cel putin nota 5.00 (suficient);

-rezultatele la examenele de corigenta se consemneaza in catalogul de examen de catre profosorul/invatatorul examinator in termen de maxim 5 zile de la afisarea rezultatului, dar nu mai tarziu de data inceperii cursurilor anului scolar

-presedintele comisiei va preda secretariatului toate documentele specifice acestor examene(cataloage,lucrari scrise,insemnarile elevilor);

-lucrarile scrise si insemnarile elevilor lo proba orala se pastreaza in arhiva unitatii tinp de un an.

CAPITOLUL VI

ACTIVITATI EXTRACURRICULARE

1. Invitaţiile formulate în numele şcolii vor fi distribuite doar după ce au fost vizate de director.

2. Selecţia elevilor pentru participarea la activităţi extraşcolare (parteneriate, excursii, proiecte, tabere) şi burse se va face în funcţie de nivelul de disciplină al clasei, de aspectul şi de păstrarea bunurilor din sala de clasă, de rezultatele la învăţătură, purtare, precum şi în funcţie de participarea la olimpiade, la activităţile culturale, sportive şi obşteşti. Elevii cu nota scăzută la purtare vor fi excluşi în semestrul următor de la activităţile extracurriculare desfăşurate în ţară. Etapele de organizare a excursiilor cu o durată mai lungă de o zi sunt următoarele:

a. profesorul organizator va înainta direcţiunii programul detaliat al excursiei precum şi numele părintelui însoţitor, inclusiv în vacanţă

b. organizarea efectivă a excursiei va începe după ce s-a obţinut acordul directorului sau avizul Consiliului de administraţie si avizul Inspectoratului Scolar Judetean.

3. Orice excursie neautorizată este strict interzisă.

CAPITOLUL VII

PERSONALUL DIDACTIC AUXILIAR SI NEDIDACTIC

Personalul didactic auxiliar si nedidactic va respecta prevederile Regulamentul de organizare si functionare a unitatilor de invatamant preuniversitar conform articolelor 161-165

1.Compartimentul secretariat

-compartimentul de secretariat este subordonat directorului unitatii de invatamant;

-secretariatul functioneaza pentru elevi,parinti,personalul unitatii de invatamant si alte persoane interesate potrivit programului de lucru,program aprobat de director;

-secretariatul asigura permanenta pe perioada de desfasurare a orelor de curs. Secretarul aduce condica de prezenta in cancelarie si o ia la sfarsitul orelor

-secretarul descuie/incuie fisetul de cataloage la inceputul si terminarea orelor,dupa ce a verificat impreuna cu profesorul de serviciu existenta tuturor cataloagelor;

-secretarul completeaza foile matricole,cataloagele de corigenta si se ocupa de arhivarea tuturor documentelor scolare;

-in perioada vacantelor caraloagele se pastreaza la secretariat;

-procurarea,completarea,eliberarea actelor de studii se face in conformitate cu prevederile Regulamrmtului privind regimul actelor de studii,aprobat de M.E.C.;

-evidenta,selectionarea,pastrarea si depunerea documentelor scolare in arhiva, dupa expirarea termenelor de pastrare,aprobat prin Ordinul ministrului ,se face in conformitate cu prevederile Legii Arhivelor Nationale,nr.16/2.04.1996

2.Biblioteca

1. Cărţile vor fi împrumutate pe bază de semnătură pentru 2 săptămâni, cu posibilitatea prelungirii cu o săptămână.

2. În cazul nerestituirii la termen, elevul nu va mai putea împrumuta cărţi.

3. În cazul cărţilor deteriorate, distruse sau pierdute, elevul va preda o nouă ediţie a aceleiaşi cărţi.

4. Dacă elevii nu găsesc cartea dorită, vor nota titlul cărţii în registrul special.

3. Soferul

Aduce in fiecare dimineata elevii de pe sate la scoala , stabiliti de conducerea scolii, pe baza de tabel, luandu-i de la locurile stabilite si ii duce inapoi dupa terminarea cursurilor.

Supravegheaza elevii pe timpul deplasarii, la urcare si coborare si pe cei de la invatamantul primar , pana la terminarea cursurilor celor de la gimnaziu.

Executa si alte activitati incredintate de director, pe timpul cursurilor, comform deciziei emise de inspectorat si fisei postului.

4. Fochistul

Se preocupa de incalzirea incintei scolii, prin alimentarea si supravegrerea centralei termice.

Pe timpul verii si in perioada cand nu se face foc executa si alte sarcini incredintate de director, comform deciziei emise de inspectorat si fisei postului.

5. Îngrijitoarele

Îngrijitoarele se subordonează directorului unităţii,

Îngrijitoarele au următoarele atribuţii şi obligaţii:

a) De a utiliza un limbaj civilizat în relaţiile cadrele didactice cu copiii şi cu părinţii acestora;

b) De a trata copiii cu blândeţe şi afecţiune;

c) Efectuează curăţenia zilnică a încăperilor repartizate (aspiră, şterg praful, spală, dezinfectează);

d) Înlocuiesc şi spală periodic, feţele de masă (săptămânal sau de câte ori este nevoie);

e) Răspund de obiectele aflate în inventarul propriu şi asigură întreţinerea acestora;

f) Răspund de întreţinerea şi păstrarea mobilierului, a aparaturii din dotare;

g) Respectă normele de protecţie a muncii, de prevenire şi stingere a incendiilor;

h) Răspund de închiderea robinetelor la plecare, precum şi de închiderea geamurilor şi de încuiatul uşilor şi a porţii de acces în unitate;

i) Întreţin curtea şi terenul de joacă al copiilor;

j) Întreţin rondoul de flori de la intrarea în unitate;

k) Ingrijitoarea de la Gornea aprinre pe timp de iarna focurile , in grupa de gradinita

l) În funcţie de nevoile specifice ale unităţii , îngrijitoarele se obligă să îndeplinească şi alte sarcini la cererea conducerii unităţii în limitele legii;

m) Neîndeplinirea sau îndeplinirea necorespunzătoare a sarcinilor de serviciu stabilite prin fişa postului se sancţionează conform legislaţiei în vigoare;

PERSONALUL DIDACTIC AUXILIAR:

Secretar-bibliotecar: JURCA MARIA

PERSONAL DE INTRETINERE:

Ingrijitoare curatenie: LUDOSAN RODICA

DRIMBA FLORRICA

Fochist : BERBENTEA ILIE

Sofer : CIRCU MILAN

CAPITOLUL VIII

PROGRAMUL SCOLAR

-activitatea scolara incepe,in fiecare zi ,la orele 8.00.In cazuri bine motivate se poate aproba inceperea cursurilor la 7.30 sau 9.00

-durata orei de curs este de 50min cu o pauza de 10 min.,dupa a doua ora de curs 20min.

-este interzisa scoaterea elevilor de la ora

-ordinea si disciplina se asigura de profesorul de serviciu ajutat de elevii de serviciu

-fiecare cadru didactic raspunde de prezentarea la serviciu conform programului stabilit si in deplina capacitate de munca pentru realizarea in bune conditii a sarcinilor ce-i revin

-raspunde de respectarea programului de lucru si folosirea timpului de munca

-raspunde de ducerea la indeplinire a prevederii legislatiei in vigoare

-raspunde de respectarea normelor de protectia muncii si P.S.I.in scopul prevenirii accidentelor la locul de munca

-orice neregula pe care o constata o aduce la cunostinta directotului,cu scopul remedierii

-se interzice introducerea sau consumarea in scoala a bauturilor alcolice

-raspunde de respectarea sarcinilor ce-i revin postului pe care este incadrat.

TRANSPORTUL ELEVILOR

Transportul elevilor se realizeaza respectand prevederile Regulamentul de organizare si functionare a unitatilor de invatamant preuniversitar conform articolelor 148,149,150.

PROGRAMUL PERSONALULUI NEDIDACTIC

AN SCOLAR 2009-2010

-ingrijitor 7-15

-ingrijitor 9-11 13-15 Sichevita

7-8 12-13 Gornea

-fochist 24- 6 6- 14

-sofer 6,30- 14,30

 

CAPITOLUL IX

ORGANIZAREA SERVICIULUI PE SCOALA SI ACCESUL IN INSTITUTIE

Sarcinile profesorului de serviciu

In cadrul scolii noastre, serviciul pe scoala se desfasoara zilnic de catre cadre didactice cu incepere de la ora 7.45 si pana la ora 14.00

In vederea bunei desfasurari a serviciului pe scoala,se urmaresc:

-intre orele 7.45-8.00 profesorul de serviciu face control in salile de clasa, verifica starea de curatenie,de incalzire si organizeaza intrarea elevilor in clase, punand accent deosebit pe disciplina elevilor pana la sosirea profesorului la clasa

-la ora 8.. informeaza directiunea scolii despre prezenta cadrelor,iar in caz ca absenteaza ia masuri de suplinire

-va asigura ordinea si disciplina in pauze,prin supravegherea elevilor si raspunde de securitatea lor

-asigura sunatul pentru toate activitatile cu elevii de la ora 8.00 pana la 14.00

-aduna documentele scolare dupa terminarea orelor,punandu-le la locul fixat

-dupa terminarea serviciului pe scoala,semneaza alaturi de director condica de prezenta a cadrelor didactice.

Indatoririle elevului de serviciu pe scoala

-prezentarea la profesorul de serviciu la 7.45

-respectarea sarcinilor prezentate de profesorul de serviciu si de director

-legitimeaza si insoteste persoanele straine in scoala la serviciile solicitate

-preia doleantele elevilor si le transmite la sala profesorala

-nu permite intrarea elevilor in holul de la sala profesorala

-imparte creta elevilor de serviciu pe clase intre orele 7.45-7.55

-inchide usile scolii la ora 8.00 si dupa fiecare pauza.

Serviciul pe clasă

 

1. Va fi efectuat de 2 elevi timp de o săptămână, după o planificare semestrială ce se va afişa.

2. Fiecare clasă va avea obligatoriu un caiet în care profesorul ultimei ore de curs va consemna constatările privind starea clasei:

• golirea coşului de gunoi

• curăţenia

• ridicarea scaunelor (pentru clasele de gimnaziu)

3. În fiecare zi, la începutul cursurilor, elevii de serviciu au obligaţia de a verifica starea mobilierului scolar. În cazul în care se constată existenţa unor scaune rupte sau bănci murdare, elevii de serviciu trebuie să informeze prompt( în maxim 1 oră ) dirigintele şi femeile de serviciu despre această situaţie.În cazul nerespectării acestui termen, responsabilitatea pentru repararea mobilierului şcolar revine clasei respective.

4. Elevii de serviciu vor şterge tabla după fiecare oră şi vor aerisi clasa.

5. În cazul desfăşurării orelor în alte spaţii decât sala de clasă, elevii de serviciu vor încuia uşa. Diriginţii şi direcţiunea nu răspund de furturile din clasă datorate încălcării acestei prevederi.

6. După ultima oră de curs în sala de clasă, elevii de serviciu vor:

a) anunţa profesorul că este ultima oră

b) aştepta împreună cu acesta ieşirea colegilor

c) verifica curăţenia clasei, vor consemna eventualele neajunsuri în caietul clasei

d) prezenta caietul clasei profesorului de la ultima oră de curs la semnat

e) goli coşul de gunoi.

7. Neîndeplinirea sarcinilor se pedepseşte cu prelungirea perioadei de serviciu cu o săptămână.

 

Accesul persoanelor si autovehicolelor în unitatea scolara

 

1.Accesul autovehicolelor in incinta unitatii de invatamant este permis doar in urmatoarele cazuri:

- autovehicolul carea partine scolii (microbuzul), salvarii, pompierilor, politiei, salubrizarii, jandarmeriei sau a celor care asigura interventia operativa pentru remedierea unor defectiuni ale retelei interioare sau aprovizioneaza scoala cu produse/materiale contractate;

- autovehicole care au fost autorizate de conducerea scolii.

 

2. Accesul elevilor în incinta si interiorul unitatii scolare se realizeaza numai pe poarta curtii interioare si pe la cele doua intrari din curte. Este obligatorie prezentarea spre control, profesorului de serviciu sau altei persoane autorizate, a ecusonului, ca semn distinctiv al scolii.

3. Accesul personalului scolii (cadre didactice, didactice auxiliare si personal nedidactic) este permis pe ambele intrari ale scolii.

4. Accesul parintilor este permis pe ambele intrari ale scolii in urma verificarii identitatii acestora, de catre elevii de serviciu si dupa inregistrarea persoanei in registrul destinat acestui scop.

5. Accesul persoanelor straine în incinta si interiorul unitatii scolare este permis numai pe la intrarea principala. Este obligatorie legitimarea acestora de catre elevii de serviciu care vor consemna seria si numarul actului de identitate precum si scopul vizitei în registrul de procese verbale. Este interzisa deranjarea orelor de curs, persoanele respective având obligatia de a respecta prevederile legii nr.61/1991. Stationarea persoanelor straine în incinta sau interiorul unitatii scolare este permisa numai pentru motive întemeiate.

6. Este interzisa intrarea in scoala a persoanelor aflate sub influienta bauturilor alcolice, a celor turbulente sau care au intentia vadita de a deranja ordinea si linistea. De asemenea se interzice intrarea persoanelor cu arme sau obiecte contondente, cu substante toxice, explozive-pirotehnice, iritante lacrimogene, usor inflamabile, cu publicatii cu caracter obscen sau instigator, cu stupefiante sau bauturi alcolice. De asemenea se interzice comercializarea acestor produse in incinta scolii.

7. Paza si supravegherea accesului in scoala se realizeaza cu ajutorul unui sistem de supraveghere video, cu un numar de opt camere cu infrarosu, atat pe holurile scolii, cat si in exteriorul cladirii si in curtea scolii.