Scoala Gimnaziala "Inv. Radu Ion" Vadu-Parului
Vadu Parului , Prahova

Regulament

 

 

Școala Gimnazială „Învățător Radu Ion” Sat Vadu - Părului
Com. Albești Paleologu, Jud. Prahova
Nr. 1286/19.11.2018
CODUL DE ETICĂ AL PERSONALULUI DIDACTIC DIN ȘCOALA GIMNAZIALĂ „ÎNVĂȚĂTOR RADU ION” SAT VADU PĂRULUI  ȘI STRUCTURILE ACESTEIA 

Având în vedere art. 98 şi 233 din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare, în temeiul Legii nr. 477/2004 privind Codul de conduită a personalului contractual din autorităţile şi instituţiile publice, în conformitate cu prevederile ordinului nr. 4.831 din 30 august 2018 privind aprobarea Codului-cadru de etică al personalului didactic din învăţământul preuniversitar,
ART. 1
Se aprobă Codul de etică al personalului didactic din Școala Gimnazială „Învățător Radu Ion” Sat Vadu Părului și structurile acesteia: Școala Gimnazială „Lizeta Paul Grecianu” Sat Cioceni, Școala Gimnaziala „Dimitrie Sfetescu” com. Albești Paleologu, Grădinița Cu Program Normal Vadu Părului, Grădinița Cu Program Normal Albești Muru, Grădinița Cu Program Normal Albești Paleologu, Grădinița Cu Program Normal Cioceni.
                                              COD DE ETICĂ 
CAP. I
Dispoziţii generale 
ART. 1
(1) Prezentul cod Codul este aplicabil personalului didactic din Școala Gimnazială „Învățător Radu Ion” Sat Vadu Părului și structurile acesteia, responsabil cu instruirea şi educaţia, care, în conformitate cu prevederile art. 88 alin. (2)-(3) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare, îndeplineşte funcţia de personal didactic de predare, personal didactic auxiliar, personal didactic de conducere, de îndrumare şi de control şi personal didactic asociat în cadrul unităţilor şi instituţiilor de învăţământ preuniversitar de stat, denumit în continuare personal didactic, şi care are obligaţia, datoria morală şi profesională de a cunoaşte, de a respecta şi de a aplica prevederile prezentului cod.
ART. 2
Codul instituie un ansamblu de valori, principii şi norme de conduită menite să contribuie la coeziunea instituţională şi a grupurilor de persoane implicate în activitatea educaţională, prin formarea şi menţinerea unui climat bazat pe cooperare şi competiţie după reguli corecte.
ART. 3
Respectarea prevederilor prezentului cod reprezintă o garanţie a creşterii calităţii şi prestigiului învăţământului preuniversitar, scop posibil de atins prin intermediul următoarelor obiective:
a) menţinerea unui grad înalt de profesionalism în exercitarea atribuţiilor personalului didactic;
b) creşterea calitativă a relaţiilor dintre părţile implicate în actul educaţional;
c) eliminarea practicilor inadecvate şi imorale ce pot apărea în mediul educaţional preuniversitar;
d) creşterea gradului de coeziune a personalului implicat în activitatea educaţională;
e) facilitarea promovării şi manifestării unor valori şi principii aplicabile în mediul şcolar preuniversitar, inserabile şi în spaţiul social;
f) sensibilizarea opiniei publice în direcţia susţinerii valorilor educaţiei.
CAP. II
Valori, principii şi norme de conduită 
ART. 4
Personalul didactic din Școala Gimnazială „Învățător Radu Ion” și din toate structurile acesteia trebuie să îşi desfăşoare activitatea profesională în conformitate cu următoarele valori şi principii:
a) imparţialitate şi obiectivitate;
b) independenţă şi libertate profesională;
c) responsabilitate morală, socială şi profesională;
d) integritate morală şi profesională;
e) confidenţialitate şi respect pentru sfera vieţii private;
f) primatul interesului public;
g) respectarea şi promovarea interesului superior al beneficiarului direct al educaţiei;
h) respectarea legislaţiei generale şi a celei specifice domeniului;
i) respectarea autonomiei personale;
j) onestitate şi corectitudine;
k) atitudine decentă şi echilibrată;
l) toleranţă;
m) autoexigenţă în exercitarea profesiei;
n) interes şi responsabilitate în raport cu propria formare profesională, în creşterea calităţii activităţii didactice şi a prestigiului școlii, precum şi a specialităţii, domeniului în care îşi desfăşoară activitatea;
o) implicare în procesul de perfecţionare a caracterului democratic al societăţii.
ART. 5
În relaţiile cu beneficiarii direcţi ai educaţiei, personalul didactic din Școala Gimnazială „Învățător Radu Ion” Vadu Părului și structurile acesteia are obligaţia de a cunoaşte, de a respecta şi de a aplica norme de conduită prin care se asigură:
a) ocrotirea sănătăţii fizice, psihice şi morale a preșcolarilor/elevilor prin:
(i) supravegherea atât pe parcursul activităţilor desfăşurate în școală/grădiniță, cât şi în cadrul celor organizate de unitatea de învăţământ în afara acesteia;
(ii) interzicerea agresiunilor verbale, fizice şi a tratamentelor umilitoare asupra preșcolarilor/elevilor;
(iii) protecţia fiecărui beneficiar direct al educaţiei, prin sesizarea oricărei forme de violenţă verbală sau fizică exercitate asupra acestuia, a oricărei forme de discriminare, abuz, neglijenţă sau de exploatare a acestuia, în conformitate cu prevederile Legii nr.
272/2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
b) interzicerea oricăror activităţi care generează corupţie:
(i) fraudarea examenelor;
(ii) solicitarea, acceptarea sau colectarea de către personalul didactic a unor sume de bani, cadouri sau prestarea anumitor servicii, în vederea obţinerii de către beneficiarii direcţi ai educaţiei de tratament preferenţial ori sub ameninţarea unor sancţiuni, de orice natură ar fi acestea;
(iii) favoritismul;
(iv) meditaţiile contra cost cu beneficiarii direcţi ai educaţiei de la formaţiunile de studiu la care este încadrat;
c) asigurarea egalităţii de şanse şi promovarea principiilor educaţiei incluzive;
d) respectarea demnităţii şi recunoaşterea meritului personal al fiecărui beneficiar direct al educaţiei(prescolar/elev).
ART. 6
În relaţiile cu părinţii şi cu reprezentanţii legali ai beneficiarilor direcţi ai educaţiei, personalul didactic respectă şi aplică norme de conduită prin care se asigură:
a) stabilirea unei relaţii de încredere mutuală şi de comunicare;
b) respectarea confidenţialităţii informaţiilor, a datelor furnizate şi a dreptului la viaţă privată şi de familie;
c) neacceptarea primirii de bunuri materiale sau sume de bani pentru serviciile educaţionale oferite, în condiţiile art. 5 lit. b) pct. (ii);
d) recomandarea de auxiliare curriculare sau materiale didactice, cu precădere a celor deschise şi gratuite, fără a impune achiziţionarea celor contra cost.
ART. 7
(1) Relaţiile colegiale ale personalului didactic se bazează pe respect, onestitate, solidaritate, cooperare, corectitudine, toleranţă, sprijin reciproc, confidenţialitate, competiţie loială.
(2) În activitatea profesională, personalul didactic evită practicarea oricărei forme de discriminare şi denigrare în relaţiile cu ceilalţi colegi şi acţionează pentru combaterea fraudei intelectuale, inclusiv a plagiatului.
ART. 8
Personalul didactic care îndeplineşte funcţii de conducere, de îndrumare şi de control sau care este membru în consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ respectă şi norme de conduită managerială prin care se asigură:
a) promovarea standardelor profesionale şi morale specifice;
b) aplicarea obiectivă a reglementărilor legale şi a normelor etice;
c) evaluarea obiectivă conform atribuţiilor, responsabilităţilor şi sarcinilor de serviciu din fişa postului;
d) prevenirea oricărei forme de constrângere sau abuz din perspectiva funcţiei deţinute;
e) prevenirea oricărei forme de hărţuire, discriminare a personalului didactic şi a beneficiarilor direcţi ai educaţiei.
ART. 9
În exercitarea activităţilor specifice (şcolare şi extraşcolare), personalului didactic îi este interzis:
a) să folosească baza materială din spaţiile de învăţământ în vederea obţinerii de beneficii materiale personale directe sau indirecte;
b) să folosească, să producă sau să distribuie materiale pornografice scrise, audio ori vizuale;
c) să organizeze activităţi care pun în pericol siguranţa şi securitatea preșcolarilor/elevilor sau a altor persoane aflate în incinta unităţii(școală/grădiniță);
d) să consume alcool şi substanţe interzise, cu excepţia celor recomandate medical;
e) să permită şi să încurajeze consumul de alcool şi de substanţe interzise de către beneficiarii direcţi ai educaţiei, cu excepţia celor recomandate medical;
f) să organizeze şi să practice pariuri şi jocuri de noroc.
ART. 10
În relaţiile cu alte unităţi şi instituţii de învăţământ, precum şi cu instituţiile şi reprezentanţii comunităţii locale, personalul didactic respectă şi aplică norme de conduită prin care:
a) asigură sprijin în scopul furnizării unor servicii educaţionale de calitate;
b) manifestă responsabilitate şi transparenţă în furnizarea de informaţii către instituţiile de stat în protejarea drepturilor beneficiarului direct al educaţiei, atunci când interesul şi nevoia de protecţie a acestuia impun acest lucru.
CAP. III
Dispoziţii finale
ART. 11
Prezentul cod se completează cu dispoziţiile Legii nr. 477/2004 privind Codul de conduită a personalului contractual din autorităţile şi instituţiile publice, şi nu se substituie legilor şi regulamentelor în vigoare din domeniul educaţiei şi nici nu poate contraveni acestora.
ART. 12
Prin prevederile prezentului cod, activităţile comisiei de etică nu se substituie activităţilor comisiilor de cercetare disciplinară, constituite la
diferite niveluri, conform prevederilor Legii educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare, şi nici activităţilor instituţiilor statului abilitate.
ART. 13
Propunerile de modificare sau de completare a prevederilor prezentului cod se fac în Consiliul Profesoral, cu votul a cel puţin 75% din membrii săi.
ART. 14
Încălcările prevederilor prezentului cod reprezintă abateri disciplinare şi se sancţionează conform legislaţiei în vigoare.

 

ŞCOALA GIMNAZIALĂ „ÎNVĂȚĂTOR RADU ION” VADU - PĂRULUI

COM. ALBEŞTI - PALEOLOGU

JUD. PRAHOVA

 

REGULAMENT DE ORDINE INTERIOARĂ

   1. Prezentul regulament conţine prevederi specifice privind organizarea Şcolii Gimnaziale „Învățător Radu  Ion” Vadu Părului altele decât cele prevăzute în legi şi regulament;

   2. Organizarea şi funcţionarea Şcolii Gimnaziale „Învățător Radu  Ion” Vadu Părului se realizează în conformitate cu Constituţia României, cu Legea Educației Naționale, cu Statutul Personalului Didactic, cu Regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţilor din învăţământul preuniversitar, cu actele normative elaborate de Ministerul Educaţiei și Cercetării Științifice,  şi de Inspectoratul Şcolar al judeţului Prahova.

               I. ELEVII

Prin comportamentul său în incinta şcolii şi în afara şcolii, fiecare elev are datoria morală de a spori prestigiul școlii. Elevii se bucură de toate drepturile legale. Nici o acţiune din şcoală nu le poate leza personalitatea sau propria imagine.

Elevii şcolii au următoarele drepturi:

  -  activităţile organizate în unitatea de învăţământ nu trebuie să lezeze demnitatea sau personalitatea elevilor; 

 - să beneficieze de învăţământ public gratuit;

 - să folosească, pe toată durata studiului, baza didactico-materială a şcolii pentru a-şi însuşi cunoştinţele prevăzute în programele şcolare şi a-şi dezvolta înclinaţiile şi aptitudinile;

 - să beneficieze, potrivit reglementărilor în vigoare, de burse şi alte forme de sprijin material şi de asistenţă medicală şi psihopedagogică gratuite;

 - să participe la toate activităţile curriculare şi extracurriculare, cultural-artistice şi sportive iniţiate de şcoală;

 - să participe la înfiinţarea, redactarea şi editarea de reviste şcolare, cu acordul conducerii şcolii;

 - să primească premii şi recompense pentru rezultate deosebite obţinute la activităţi curriculare şi extracurriculare precum şi pentru atitudine civică exemplară;

 - să participe la organizarea activităţii din şcoală şi la conducerea colectivului din care face parte;

 - să colaboreze la bunul mers al procesului educaţional în cadrul Consiliului elevilor, venind în sprijinul profesorului diriginte sau al învăţătorului în activitatea de combatere a actelor de indisciplină în clasă şi în şcoală, pentru respectarea Regulamentului şcolar şi prevenirea infracţiunilor;

  - să aleagă (prin cerere scrisă) din oferta cuprinsă în curriculum-ul la dispoziţia şcolii tipul de opţionale pe care îl vor urma, în conformitate cu interesele, pregătirea şi competenţele lor;

  - să contribuie la sporirea bazei materiale şi didactice a şcolii prin confecţionarea sau donarea de materiale didactice şi mijloace de învăţământ;

  - să acceseze platforme/site-uri folosind instrumentele media din laboratorul de TIC, având garantată siguranţa on-line prin programe de protecţie.

 Elevii au următoarele îndatoriri:

  - să frecventeze cu regularitate cursurile, fiind prezenţi cu 15 minute înainte de începerea programului;

  - să intre în şcoală în ordine, numai sub îndrumarea cadrului didactic de serviciu;

  - să iasă din şcoală numai la sfârşitul orelor, în ordine, pe uşa special destinată elevilor, însoţiţi de cadrul didactic;

  - să îndeplinească cu conştiinciozitate atribuţiile ce le revin ca elevi de serviciu;

  - să păstreze curăţenia în clasă, şcoală şi în curtea şcolii;

  - să poarte o tinuta decenta in scoala;

  - să aibă o comportare civilizată atât faţă de cadrele didactice, personalul administrativ, cât şi faţă de colegi;   

  - să cunoască şi să respecte legile statului, noul Regulament şcolar şi Regulamentul de ordine interioară;

  - să cunoască şi să respecte regulile de circulaţie, regulile elementare de igienă, tehnica securităţii muncii, cea de prevenire şi stingere a incendiilor, precum şi cele de protecţie civilă şi protecţie a mediului;

  - să poarte asupra lor carnetul de elev pe care să-l prezinte cadrelor didactice pentru consemnarea notelor, calificativelor sau a observaţiilor speciale, precum şi părinţilor, pentru informare în legătură cu situaţia şcolară;

  - să utilizeze cu grijă manualele şcolare primite şi să le restituie în bună stare la sfârşitul anului şcolar. Manualele deteriorate vor fi înlocuite sau se va achita contravaloarea lor; 

 - să nu încerce accesarea unor site-uri care nu respectă siguranţa on-line a copiilor.

Se interzice elevilor:

 -  să părăsească incinta şcolii în timpul programului şcolar (cu excepţia cazurilor speciale, cu învoirea profesorului diriginte sau a învăţătorului);

 - să aducă în şcoală materiale pornografice;

  - să lanseze anunţuri false cu privire la amplasarea unor materiale explozive în unitatea de învăţământ;

  -  să aducă jigniri şi să manifeste agresivitate în limbaj şi comportament faţă de colegi şi personalul din şcoală;

  - să distrugă carnetele de note, manualele, cărţile de la biblioteca şcolii;

  -  să alerge în pauze prin clase sau pe culoare, să circule pe intrarea  profesorilor;

  - să practice jocuri care pot duce la accidente;

  - să poarte obiecte tăioase, dure, ascuţite (cuie, sârme, lame, bricege, cuţite, lanţuri, beţe, ace) precum şi petarde, pocnitori sau arme de orice fel şi să se joace cu ele;

  - să fumeze, să consume băuturi alcoolice sau droguri;

  - să deterioreze bunurile şcolii (prin trântitul uşilor, smulgerea clanţelor, jocul cu bureţii, mâzgălitul tablei, agăţatul de cuiere, forţarea dulapurilor, săritul pe bănci, jocul cu mingea în şcoală, jocul cu zăpada, la grupurile sanitare, la prize sau întrerupătoare

 - să desfăşoare activităţi care contravin intereselor societăţii, normelor de moralitate care primejduiesc sănătatea publică a elevilor;

  - să vină la şcoală cu aparate electrice sau electronice (jocuri, casetofoane portabile, telefoane mobile*, tablete  sau pagere, minicalculatoare etc. care distrag atenţia de la ore);

 *telefoanele mobile se vor folosi in cadrul orelor de curs numai daca profesorul clasei solicita folosirea lor in scop educativ;

 *elevii pot folosi retelele wi-fi ale scolii numai sub supravegherea, indrumarea profesorului;

  *elevii pot folosi aplicatii foto si video numai in scop educational, cand profesorul coordonator o solicita; 

  *telefoanele mobile sunt pastrate intr-un loc special amenajat, inchise.

  

ATENŢIE!

  - orice deteriorare a bunurilor şcolii va fi suportată material de elevul (părinții elevului)  în cauză sau, dacă nu va fi depistat, de întreaga clasă

  - elevii care săvârşesc fapte care aduc atingere legilor în vigoare, Regulamentului şcolar, Regulamentului de ordine interioară vor fi sancţionaţi în funcţie de gravitatea faptei, în conformitate cu legislaţia în vigoare (Art. 124 al Regulamentului de org. și funcționare a unității).

Recompense:

Recompense pentru o bună conduită şi rezultate remarcabile la învăţătură:

  - evidenţierea în faţa clasei;

  - evidenţierea de către director în faţa colegilor de şcoală şi a Consiliului profesoral;

  - comunicare scrisă părinţilor cu menţionarea faptelor deosebite pentru care este evidenţiat;

  - trimiterea cu prioritate în excursii sau tabere;

  - vizionarea gratuită a unor spectacole;

  - acordarea de premii, diplome, insigne;

  - la sfârşitul anului şcolar, elevii cu rezultate foarte bune la învăţătură sau la concursurile şcolare, vor primi diplome şi premii din fondurile şcolii sau din donaţii şi sponsorizări;

  - la sfârşitul anului şcolar se vor acorda premii elevilor care au obţinut primele trei medii (dar nu mai mici de 9,00) şi menţiuni elevilor care au obţinut următoarele trei medii (dar nu mai mici de 8,50).

Sancţiuni:

Elevii care săvârşesc abateri de la R.O.I. vor fi sancţionaţi în funcţie de gravitatea faptelor după cum urmează:

a)      Observaţie individuală;

b)      Mustrare în faţa clasei, Consiliului Elevilor, Consiliului Profesoral;

c)      Mustrare scrisă;

d)  La 10 absenţe nemotivate vor fi avertizaţi părinţii, după care, la fiecare alte 10 absenţe nemotivate se va scădea câte un punct la nota de la purtare;

e)      Pentru deteriorarea bunurilor materiale ale şcolii vor plăti contravaloarea reparaţiei. În cazul în care vinovatul nu se cunoaşte, răspunderea devine colectivă;

Este obligatorie înştiinţarea elevilor propuşi pentru sancţionare înainte de a avea loc şedinţa în care se decide sancţionarea.

Decizia sancţionării revine Consiliului clasei şi Consiliului Profesoral.

 

RESPONSABILITĂŢILE PROFESORULUI DE LEGĂTURĂ

Profesorul de legătură trebuie să fie un cadru didactic acceptat şi şi în care aceştia au încredere. Cel mai important lucru este ca elevii să simtă că pot pune în discuţie orice problemă la întâlniri şi că pot exprima orice opinie în legătură cu problema respectivă. Profesorul nu trebuie să exercite nici o influenţă inhibitoare şi nici să încerce să controleze Consiliul. Este nevoie ca elevii să aibă încredere în Consiliul lor. Rolul profesorului rămâne acela de a facilita întâlnirile nu de a le domina.

 

  1. PROFESORII

În Şcoala Gimnazială „Învățător Radu Ion” Vadu Părului funcţionează cadre didactice cu pregătire de specialitate, metodică şi pedagogică, cu calităţi morale, capabili să relaţioneze corespunzător cu elevii, părinţii şi cu alte cadre didactice.

CADRELE DIDACTICE ÎN RELAŢIILE CU ELEVII

În scopul realizării unei relaţii armonioase cu elevii, fiecare profesor va încerca să respecte următoarele recomandări:

  •    Să ajute elevii să simtă satisfacţia propriei munci;
  •    Să creeze o atmosferă de învăţare plăcută;
  •    Să înţeleagă dificultăţile pe care acesta le întâmpină;
  •    Să aprecieze efortul pe care îl fac elevii şi să le arate acest lucru;
  •    Să acorde ajutor individualizat elevilor cu dificultăţi de învăţare;
  •    Să-i ajute pe elevi să se sprijine şi să colaboreze între ei;
  •    Să ia în considerare părerile elevilor şi să le dea posibilitatea să le exprime;
  •    Să nu dispreţuiască elevii pentru greşelile făcute, să nu-i pedepsească inutil;
  •   Să folosească un limbaj adecvat prestaţiei de cadru didactic;
  •    Să argumenteze elevilor notele şi calificativele acordate precum şi sancţiunile primite;
  •   Să fie imparţiali;

Atenţie! Este interzisă pedeapsa fizică sub orice formă!

SARCINILE PROFESORILOR DE SERVICIU

În unitățile din Albești Paleologu și Vadu Părului serviciul pe școală se desfășoară între orele 7.50 – 14.10, iar la Cioceni serviciul se desfăşoară în două ture:

-   dimineaţa între orele 7.45 – 12.00

-   după-amiaza între orele 12.00 – 18.00

Profesorul de serviciu are următoarele sarcini:

  1. Asigură buna funcţionare a procesului de învăţământ;
  2. Vine cu punctualitate la serviciu şi preia serviciul de la cealaltă tură;
  3. Instruieşte şi controlează elevii de serviciu din ziua respectivă;
  4. Controlează clasele înainte de intrarea elevilor la cursuri, consemnând deficienţele observate într-un proces verbal;
  5. Supraveghează intrarea elevilor în local şi avizează accesul persoanelor cu probleme de rezolvat la şcoală;
  6. Asigură acoperirea eventualelor ore libere datorate absenţei inopinante a unor cadre didactice;
  7. Răspunde de semnarea condicii de către toate cadrele didactice;
  8. Asigură disciplina elevilor în timpul pauzelor;
  9. Controlează felul în care elevii folosesc grupurile sanitare;
  10.  Supraveghează evacuarea elevilor din local asigurându-se că toţi elevii au părăsit şcoala;
  11. La terminarea cursurilor consemnează în procesul-verbal orice abatere de la disciplina şcolară şi orice defecţiuni ivite în sectorul de care răspunde;
  12. Ia măsuri ca pe coridoare să fie ordine, disciplină şi curăţenie;
  13. Verifică şi închide cataloagele;
  14. Cadrele didactice instruiesc elevii de serviciu să înregistreze în Registrul special persoanele străine şi să le înmâneze legitimaţiile de vizitator;
  15.  Cadrele didactice care sunt de serviciu au obligaţia să rămână la intrarea elevilor în şcoală până la orele 8.00 şi în pauzele în care se face schimbul de tură  să asigure intrarea şi ieşirea elevilor din şcoală;
  16.  Cadrele didactice preiau clasele de la intrare şi, la terminarea orelor, îi conduc până la ieşire;
  17.  Cadrele didactice de serviciu răspund în timpul pauzelor de prezenţa persoanelor străine din şcoală;

PROFESORUL DIRIGINTE

  • Profesorul diriginte şi învăţătorul răspund de întreaga problematică a colectivului de elevi;
  • Este obligat să cunoască situaţia familială şi materială a elevilor;
  • Consiliază şi orientează elevii în toate problemele de formare şi de viaţă la care este solicitat;
  • Relaţiile dintre diriginte, învăţător şi elev sunt deschise, nestresante;
  • Situaţiile de amânare, neîncheierea situaţiei la învăţătură, de corigenţă, precum şi abaterile grave se comunică în scris părinţilor;
  • Completează numele elevilor şi celelalte date în cataloage după actele elevilor;
  • Răspunde de corectitudinea mediilor generale;
  • Urmăreşte îndreptarea greşelilor din cataloage sesizate de conducerea şcolii sau de comisia pentru controlul cataloagelor;
  • Este obligat să numere săptămânal absenţele elevilor şi să trimită avertismente la timp (la 20 absenţe);
  • După încheierea anului şcolar, învăţătorul, dirigintele prezintă clasamentul elevilor pe medii;
  • Fiecare învăţător, diriginte prezintă elevilor, sub semnătură, prevederile Regulamentului şcolar, ale Regulamentului de acordare a burselor şi ale Regulamentului de ordine interioară.
  1. ORGANIZAREA ACTIVITĂŢILOR

 1. CONSILIUL DE ADMINISTRAŢIE

Consiliul de administraţie are componenţa stabilită prin Regulamentul de organizarea şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat. Consiliul selectează propunerile cadrelor didactice, elevilor şi părinţilor, le dezbate şi aprobă oferta şcolii.

Studiază problemele specifice ale unităţii şi elaborează documentul de ordine interioară.

Ţine evidenţa activităţii cadrelor didactice,  a personalului didactic auxiliar și a  personalului nedidactic  pentru acordarea  unor sporuri, precum şi acordarea calificativelor anuale.

Studiază posibilitatea de dezvoltare a şcolii.

Se întruneşte o dată pe lună sau ori de câte ori este nevoie.

Pe lângă problemele administrative, în Consiliul de administraţie se iau hotărâri şi în următoarele probleme:

-  realizarea curriculum-ului şcolar;

-  organizarea şi desfăşurarea activităţilor extracurriculare;

-   dezvoltarea unităţii şcolare;

-    legătura cu comunitatea;

-     salarizarea, fondurile financiare, personal etc.

  1. CONSILIUL PROFESORAL

Participarea la consiliul profesoral este obligatorie.

Absenţele repetate şi nemotivate de la Consiliul profesoral se consideră abatere disciplinară şi se sancţionează potrivit prevederilor Statutului Personalului didactic.

  1. COMISIA PENTRU EVALUAREA ŞI ASIGURAREA CALITĂŢII

Este formată din şapte membri, două cadre didactice, doi reprezentanţi ai părinţilor, doi reprezentanţi ai Consiliului local şi condusă operativ de directorul şcolii.

Comisia are următoarele atribuţii:

  •  elaborează şi coordonează aplicarea procedurilor şi activităţilor de evaluare şi asigurare a calităţii aprobate de conducerea unităţii şcolare, conform domeniilor şi criteriilor prevăzute de legislaţia în vigoare;
  • elaborează anual un raport de evaluare internă privind calitatea educaţiei în unitatea şcolară respectivă. Raportul este adus la cunoştinţa tuturor beneficiarilor prin afişare sau publicare şi este pus la dispoziţia evaluatorului extern;
  • elaborează propuneri de îmbunătăţire a calităţii educaţiei;
  • cooperează cu Agenţia Română specializată în asigurarea calităţii, cu alte agenţii şi organisme abilitate sau instituţii similare din ţară ori din străinătate, potrivit legii;

Orice control sau evaluare externă a calităţii din partea Agenţiei Române pentru Asiguarea Calităţii în Învăţământul preuniversitar sau a Ministerului Educaţiei şi Cercetării Științifice se va baza pe analiza raportului de evaluare internă a activităţii din unitatea şcolară.

  1. CONSILIUL CLASEI
  • Consiliul clasei se organizează de către profesorul diriginte şi este format din profesorii clasei, un părinte şi liderul clasei (clasele V-VIII);
  • Acţiunile consiliului clasei se consemnează într-un registru special;
  • Participarea la consiliul clasei este obligatorie;
  • Absentarea repetată şi nemotivată de la consiliul clasei este abatere disciplinară;

Atribuţii:

  • analizează semestrial programul şcolar şi comportamentul fiecărui elev;
  • analizează volumul temelor pentru acasă şi ia măsuri pentru corelarea între discipline;
  • propune notele la purtare;
  • propune recompense şi sancţiuni;
  1. ATRIBUŢIILE RESPONSABILULUI DE ARIE CURRICULARĂ
  • Să faciliteze comunicarea între profesorii membri ai aceleiaşi arii curriculare;
  • Să coordoneze activitatea cadrelor spre realizarea concertată a obiectivelor educaţionale şi instructive specifice disciplinei;
  • Să evalueze activitatea fiecărui membru al comisiei şi să propună Consiliului de Administraţie calificativele anuale în baza unui raport bine documentat;
  • Să efectueze asistenţe la ore;
  • Să elaboreze informări semestriale asupra activităţii comisiilor metodice pe care le prezintă în Consiliul de Administraţie sau în Consiliul Profesoral;
  • Responsabilul răspunde în faţa directorului şi a inspectorului de specialitate de activitatea profesională a membrilor comisiei (ariei curriculare);
  • Şedinţele comisiei/ariei se desfăşoară  după o tematică aprobată de directorul unităţii;
  • Să iniţieze activităţi în echipă între profesorii din cadrul ariei curriculare;
  • Să faciliteze schimbul de experienţă într-o manieră colegială, deschisă şi nepretenţioasă pe principiul „câştig – câştigi”;
  1. COMITETUL DE PĂRINŢI AL CLASEI
  •  Adunarea Generală a Comitetului Reprezentativ al Părinţilor e formată din preşedinţii comitetelor de părinţi din fiecare clasă.
  • Comitetul îşi desemnează reprezentanţii săi în Consiliul de Administraţie al şcolii .

Comitetul are următoarele atribuţii:

a) modernizarea şi întreţinerea patrimoniului unităţii de învăţământ, a bazei materiale şi sportive;

b) acordarea de premii şi de burse elevilor;

c) sprijinirea financiară a unor activităţi extraşcolare;

d) acordarea de sprijin financiar sau material copiilor care provin din familii cu situaţie materială precară;

e) alte activităţi care privesc bunul mers al unităţii de învăţământ sau care sunt aprobate de adunarea generală a părinţilor pe care îi reprezintă.

  1. Îngrijitorul
  • Îngrijitorul  şcolii este subordonat directorului şcolii;
  • Efectuează activităţi de îngrijire a sectorului (ştergerea prafului, scuturarea preşurilor, spălatul uşilor, geamurilor, chiuvetelor, lucrari de vopsire, curăţenia zilnică a claselor, curăţenia în jurul clădirii
  • Răspunde de curăţenia  clădirii, curţii , grupului sanitar ;
  • Răspunde de curățenia spațiilor verzi din curtea școlii și de întreținerea grădinii de flori;

9. Fochistul

  • Fochistul este subordonat directorului școlii;
  • Răspunde de tăierea lemnelor și aranjarea lor în magazia școlii;
  • Efectuează focul în centrala termică și răspunde de încălzirea corespunzătoare a sălilor de clasă.

 

Compartimentul administrativ  este alcătuit din personalul nedidactic al unităţii de învăţământ se ocupă de:

- realizarea reparaţiilor şi a lucrărilor de întreţinere, igienizare, curăţenie şi gospodărire a unităţii de învăţământ;

- asigurarea întreţinerii terenurilor, clădirilor şi a tuturor componentelor bazei didactico - materiale;

10. Compartimentul financiar – contabil șef

- este subordonat directorului unității de învățământ;

- contabilul sef  (0,5 normă) își desfășoară activitatea trei zile pe saptămână: luni, miercuri și vineri, respectiv două zile pe săptămână: marți și joi,  alternativ de la o luna la alta.

- atribuțiile contabilului șef  se regăsesc la art. 83 din Regulamentul de organizare si funcționare a unitătii de învățământ;

- Activitatea compartimentului se desfășoara conform art. 84-86 din Regulament.

11.  Compartimentul secretariat – secretar

-  Compartimentul secretariat este subordonat directorului unităţii de învăţământ şi îndeplineşte sarcinile stabilite de reglementările legale şi/sau atribuite, prin fişele postului.

-   Responsabilitățile secretarului se regăsesc la articolele 80, 81 din Regulamentul de organizare și funcționare a unității de învățământ.