Şcoala Gimnazială Bilciureşti
Bilciuresti, Dambovita

Regulament

1
ȘCOALA GIMNAZIALĂ BILCIUREȘTI
Com. Bilciurești,Str. Principală,Nr. 291,Jud. Dâmbovița
Nr. tel/fax:0245 671 153
Adresa e-mail:scoala.bilciuresti@gmail.com
Nr.79/9.10.2020
Dezbatut CP: 1.10.2020
Aprobat CA: 9.10.2020
REGULAMENT
de Organizare și Funcționare
a l
Ș colii Gimnaziale Bilciurești
AN ŞCOLAR 2020-2021
2
I. DISPOZITII GENERALE
Art. 1. Regulamentul de organizare și funcționare al Școlii Gimnaziale Bilciuresti reglementează organizarea și funcționarea școlii în cadrul sistemului de învățământ din România.
Școala Gimnazială Bilciuresti este organizată și funcționează în conformitate cu prevederile legislației în vigoare, Legii educației naționale nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare, Statutul elevilor, aprobat prin OMENCȘ nr.4742/10.08.2016; Regulamentul de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar, aprobat OMEC nr. 5.447 din 31 august 2020
Art.2. Regulamentul de organizare și funcționare al Școlii Gimnaziale Bilciuresti conține reglementări cu caracter general precum și reglementări specifice fiecărei unități de învățământ.
Prezentul Regulament a fost elaborat de un colectiv de lucru coordonat de director.
Prezentul Regulament are girul organizațiilor sindicale, al părinților din organizațiile reprezentative.
Prezentul Regulament a fost supus, spre dezbatere, în consiliul reprezentativ al părinților și în consiliul profesoral, la care a participat cu drept de vot și personalul didactic auxiliar și nedidactic.
Pentru aducerea la cunoștința personalului școlii, a părinților și a elevilor a Regulamentului, acesta va fi afișat la avizier și pe site-ul oficial al școlii www.scoli didactic.ro.
Cadrele didactice ale școlii(educatoare, învățători, diriginți) au obligația de a prezenta anual elevilor și părinților prevederile prezentului Regulament, care va fi asumat prin semnătură.
Art. 3. Școala Gimnazială Bilciuresti se organizează şi funcţionează independent de orice ingerinţe politice sau religioase, în incinta acestora fiind interzise crearea şi funcţionarea oricăror formaţiuni politice, organizarea şi desfăşurarea activităţilor de natură politică şi prozelitism religios, precum şi orice formă de activitate care încalcă normele de conduită morală şi convieţuire socială, care pun în pericol sănătatea şi integritatea fizică şi psihică a elevilor, a personalului didactic şi administrativ/nedidactic
Art 4. Școala Gimnazială Bilciuresti se organizează şi funcţionează pe baza principiilor stabilite în conformitate cu Legea Educaţiei Naţionale nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare.
Art 5. Organizarea și funcționarea Școlii Gimnaziale Bilciuresti se realizează în baza principiului echității, conform căruia accesul la învățare se realizează fără discriminare și a principiului incluziunii sociale, asigurând egalitatea de șanse pentru toți beneficiarii educației.
Art 6. Școala Gimnazială Bilciuresti asigură respectarea principiului garantării identității culturale a tuturor cetățenilor români și a dialogului intercultural.
Art 7.Organizarea și funcționarea unității noastre de învățământ se realizează în conformitate cu principiul calității, în bază căruia activitățile de educație se realizează prin raportare la standardele de referință aprobate și la bune practici recunoscute la nivel național și internațional
Art. 8.
(1)Școala Gimnazială Bilciuresti este o unitate de învățământ preuniversitar cu personalitate juridică(PJ) și următoarele elemente definitorii:
Cod de identitate fiscală(CIF) 29143408
Cont în Trezoreria Statului
Ștampilă
(2)Unitatea școlară are conducere, personal și buget proprii, întocmește situațiile financiare, dispunând, în limitele legii de autonomie instituțională și decizională
(3)Școala Gimnazială Bilciurești are o structură școlară arondată (Grădinița cu program normal Bi
3
ORGANIZAREA PROGRAMULUI ȘCOLAR
II. PROGRAMUL DE FUNCŢIONARE AL ŞCOLII
Art. 9.Programul cursurilor zilnice pentru elevi se desfăşoară în două schimburi între orele 8.00-17.30, cu pauza de o oră între schimburi; durata orelor este de 40 min si pauza de 10 min la activitățile desfășurate după scenariul verde / 30 min pauza de 20 min în scenariul roșu sau program de iarnă. 1.Acest program poate suferi modificări, cu aprobarea ISJ Dâmbovița.
2.Orele disciplinelor opţionale se vor desfăşura în cadrul programului, conform orarului stabilit,
3. În funcţie de orar, activităţile extraşcolare, artistice şi sportive se vor desfăşura pe intervalul unei ore, după terminarea programului.
4. În cazuri cu totul excepţionale, conducerea şcolii poate aproba schimbarea orei de desfăşurare a unor cursuri faţă de orarul aprobat.
Art. 10.Programul cadrelor didactice se desfăşoară în intervalul 8.00 – 17.45 în funcţie de orar şi excepţional mai târziu, în cazul unor activităţi extraşcolare, şedinţe cu părinţii şi consilii profesorale.
Art. 11.Programul compartimentului secretariat se desfăşoară în intervalul 8.00 – 14.00.
Art. 12.Programul compartimentului administrativ se desfăşoară în intervalul 7.00 – 15.00, cu posibilitatea modificării în funcţie de nevoile şcolii şi locaţie.
Art.13 Personalul administrativ de întreţinere si îngrijire este obligat să-şi cunoască programul zilnic de lucru, obligaţiile ce-i revin din regulament, să le aplice în sectorul repartizat şi de care răspunde, precum şi în ansamblul muncii din şcoală, să ajute efectiv, prin îndeplinirea acestor obligaţii pe toată durata anului şcolar, la întărirea ordinii si curăţeniei.
Art. 14. Activitatea din şcoală se desfăşoară şi în raport cu fişa postului, specifică fiecărei funcţii, elaborate de conducerea şcolii şi anexată prezentului regulament.
Art. 15. Direcţiunea şcolii elaborează organigrama de funcţionare.
III.MANAGEMENTUL UNITĂȚII DE ÎNVĂȚĂMÂNT
III.1 CONSILIUL DE ADMINISTRAȚIE
Art. 16. - (1) Unitatea de învățământ este condusă de Consiliul de administraţie și de director. Consiliul de administraţie este organ de conducere al unităţii de învăţământ.
(2) Consiliul de administraţie se organizează şi funcţionează conform Metodologiei-cadru de organizare şi funcţionare a consiliului de administraţie din unităţile de învăţământ, aprobată prin ordin al ministrului educaţiei naţionale.
(3) Directorul unităţii de învăţământ de stat este preşedintele consiliului de administraţie.
Art. 17. - (1) La şedinţele consiliului de administraţie participă de drept, reprezentanţii organizaţiilor sindicale reprezentative la nivel de sector de activitate învăţământ preuniversitar din unitatea de învăţământ, cu statut de observatori.
(2) Preşedintele consiliului de administraţie are obligaţia de a convoca reprezentanţii organizaţiilor sindicale reprezentative la nivel de sector de activitate învăţământ preuniversitar din unitatea de învăţământ la toate şedinţele consiliului de administraţie. Membrii consiliului de administraţie, observatorii şi invitaţii sunt convocaţi cu cel puţin 72 de ore înainte de începerea şedinţei ordinare, comunicându-li-se ordinea de zi şi documentele ce urmează a fi discutate. În cazul şedinţelor extraordinare convocarea se face cu cel puţin 24 de ore înainte. Procedura de convocare se consideră îndeplinită dacă s-a realizat prin unul din următoarele mijloace: poştă, fax, e-mail sau sub semnătură.
4
(3) La şedinţele consiliului de administraţie în care se dezbat aspecte privind elevii, preşedintele consiliului de administraţie are obligaţia de a convoca reprezentantul elevilor, care are statut de observator.
III.2 DIRECTORUL
Art 18. Directorul exercită conducerea executivă a unităţii de învăţământ, în conformitate cu atribuţiile conferite de legislaţia în vigoare: art 20 și art 21 din regulamentul cadru de organizare și funcționare a unităților de învățământ, aprobat prin OMEN 5079/31.08.2016 cu modificările și completările OMEN 3027/22.01.2018, în cnformitate cu hotărârile consiliului de administraţie al unităţii de învăţământ, cu prevederile prezentului regulament.
Art.19 . În exercitarea funcţiei de conducere executivă, directorul este reprezentantul legal al unităţii de învăţământ şi realizează conducerea executivă a acesteia, organizând întreaga activitate educaţională;
Art. 20. În exercitarea atributiilor si a responsabilitatilor stabilite în conformitate cu prevederile Art. 22, directorul emite decizii si note de serviciu.
Art. 21. Directorul este preşedintele consiliului profesoral şi prezidează şedinţele acestuia.
Art. 22. Drepturile şi obligaţiile directorului unităţii de învăţământ sunt cele prevăzute de legislaţia în vigoare, de prezentul regulament şi de contractul colectiv de muncă aplicabil. Perioada concediului anual de odihnă al directorului se aprobă de către inspectorul şcolar general.
IV. PROCESUL INSTRUCTIV-EDUCATIV
1. CURRICULUM
Art. 23 (a) Şcoala îşi constituie schema orară proprie pe baza planurilor-cadru de învăţământ elaborate de M.E.N., a programului managerial şi a ofertei educative.
(b) Schema orară se alcătuieşte pe baza schemelor orare ale claselor (în care sunt cuprinse numărul minim şi maxim de ore, numărul de ore afectate trunchiului comun, numărul de ore opţionale) în funcţie de:
• resursele umane şi materiale ale şcolii;
• interesele elevilor;
• pregătirea personalului didactic;
• cerinţele părinţilor;
•criteriile de selecţie pentru disciplinele opţionale.
(c) Numărul total de ore din schema stabilită de şcoală nu trebuie să depăşească numărul maxim de ore pe săptămână indicat în planul–cadru.
(d) Catedrele/comisiile metodice elaborează propunerile proiectului curricular prin care se stabileşte oferta curriculară a şcolii, ofertă care cuprinde:
• trunchiul comun;
• disciplinele opţionale;
• finalităţile şi obiectivele şcolii;
•criteriile de selecţie pentru disciplinele opţionale.
5
Art. 24 (a) Oferta şcolii pentru anul următor se va realiza până la începutul semestrului al II-lea al anului şcolar în curs pe baza propunerilor cadrelor didactice.
(b) Consiliul pentru curriculum discută propunerile, alege proiectele viabile şi le prezintă consiliului profesoral.
(c) După aprobarea Proiectului curricular de către consiliul profesoral şi de către inspectorii de specialitate ai I.S.J DB/discipline, se va lansa oferta educativă a şcolii pentru anul următor şi se va demara campania de publicitate şi de promovare.
(d) Ofertele educaţionale vor fi prezentate elevilor/părinţilor şi vor fi afişate la panoul „Oferta educaţională”.
(e) Elevii vor consulta lista cu oferta curriculară a şcolii şi vor prezenta în scris opţiunea lor până la sfârşitul lunii februarie a anului şcolar în curs.
(f) Înscrierea elevilor la ora de religie pentru anul școlar 2019-2020 se va realiza în luna decembrie 2018. Cererile depuse ulterior termenului menționat, inclusiv după începerea cursurilor școlare, vor fi aprobate de Consiliul de Administrație, elevii respectivi vor fi incluși în formațiunile deja existente. În cazul elevilor care își fac debutul în școala primară în anul școlar următor, opțiunea de a participa la orele de religie va fi bifată în cererea-tip de înscriere în învățământ.
2.COMISIILE METODICE
Art. 25. La nivelul Școlii Gimnaziale Bilciuresti funcționează următoarele comisii:
-cu caracter permanent
-cu caracter temporar
-cu caracter ocazional Art. 26. Comisiile cu caracter permanent,conform ROFUIP:
 Comisia pentru curriculum;
 Comisia de evaluare și asigurare a calității;
 Comisia de securitate și sănătate în muncă și pentru situații de urgență;
 Comisia pentru controlul managerial intern;
 Comisia pentru prevenirea și eliminarea violenței, a faptelor de corupție și discriminării în mediul școlar și promovarea interculturalității;
Art. 27. Alte comisii stabilite la nivelul unității:
 Comisia ”Corn și lapte”
 Comisia de inventariere
 Comisia de recepţie bunuri Comisia pentru frecvență, combaterea absenteismului şi a abandonului școlar
 Comisia de casare, de clasare şi valorificare a materialelor rezultate
 Comisia pentru rechizite și manuale
 Comisia pentru orientare scolara și profesională
 Comisia pentru promovarea imaginii scolii
 Comisia lectorate cu părinții
 Comisia de mobilitate
 Alte comisii ocazionale :de evaluare, de înscriere, de corigente
6
Art. 28. Activităţile comisiilor metodice se desfăşoară pe baza programului de activităţi propus de responsabilul fiecărei comisii şi aprobat de catre directorul şcolii, întrunirea comisiilor se face cel putin o dată pe lună, iar prezenta este obligatorie.
Art. 29. Responsabilii comisiilor metodice din anul precedent, au obligaţia ca în prima saptamână din luna septembrie a noului an şcolar să întocmeasca raportul privind activitatea comisiei respective pentru întreg anul şcolar trecut şi să o predea conducerii şcolii. Art. 30. Responsabilii comisiilor metodice din anul precedent, au obligaţia ca în a doua saptamână din luna septembrie a noului an şcolar să pregatească toate documentele şi materialele de la dosarul comisiei din anul precedent şi să le predea secretarului în vederea arhivării acestora.
Art. 31. Absenta nemotivată de la două activităţi ale comisiei pe parcursul unui an şcolar, se sanționeaza cu diminuarea calificativului anual.
3.ACTIVITATEA EXTRAŞCOLARĂ
Art. 32. (1) Activitatea educativă extrașcolară din unitățile de învățământ se desfășoară în afara orelor de curs, fie în incinta unității de învățământ, fie în afara acesteia, în palate și cluburi ale copiilor, în cluburi sportive școlare, în baze sportive și de agrement, în spații educaționale, culturale, sportive, turistice, de divertisment.
Art. 33.(1) Activitatea educativă poate fi proiectată atât la nivelul fiecărei grupe/clase de antepreșcolari/preșcolari/elevi, de către învățător/institutor/profesor pentru învățământul primar/profesor diriginte, cât și la nivelul unității de învățământ, de către coordonatorul pentru proiecte și programe educative școlare și extrașcolare.
(2) Activitățile educative extrașcolare sunt stabilite în consiliul profesoral al unității de învățământ, împreună cu consiliul elevilor, în conformitate cu opțiunile elevilor și ale consiliului reprezentativ al părinților și a asociației părinților, tutorilor sau susținătorilor legali, precum și cu resursele de care dispune unitatea de învățământ.
(5) Organizarea activităților extrașcolare sub forma excursiilor, taberelor, expedițiilor și a altor activități de timp liber care necesită deplasarea din localitatea de domiciliu se face în conformitate cu regulamentul aprobat prin ordin al ministrului educației naționale și cercetării științifice.
(6) Calendarul activităților educative extrașcolare este aprobat de consiliul de administrație al unității de învățământ.
Art. 34. (1) Evaluarea activității educative extrașcolare la nivelul unității de învățământ este realizată, anual, de către coordonatorul pentru proiecte și programe educative școlare și extrașcolare.
(2) Raportul anual privind activitatea educativă extrașcolară derulată la nivelul unității de învățământ este prezentat și dezbătut în consiliul profesoral și aprobat în consiliul de administrație.
(3) Raportul anual privind activitatea educativă extrașcolară derulată la nivelul unității de învățământ este inclus în raportul anual privind calitatea educației în respectiva unitate.
Art. 35. Evaluarea activității educative extrașcolare derulate la nivelul unității de învățământ este parte a evaluării instituționale a respectivei unități de învățământ.
4. PERSONALUL DIDACTIC
1. Cadrele didactice
7
Art. 36.În Școala Gimnazială Bilciuresti personalul este format din personal didactic de conducere, personal didactic de predare, didactic auxiliar și personal nedidactic. Toate cadrele didactice trebuie să fie prezente la şcoală cu 15 min. înainte de începutul programului, conform orarului zilnic. Art. 37. Profesorul sau învăţătorul de serviciu trebuie să se prezinte la şcoală la ora 7.30. Art. 38. Profesorul sau învăţătorul de serviciu pe şcoală este obligat să ducă la îndeplinire atributiile prevăzute de legislația în vigoare și de prezentul Regulament. Art. 39. Cadrele didactice trebuie să respecte programul de lucru stabilit prin orarul şcolii, astfel încât intrarea şi ieşirea de la ore să se facă imediat dupa ce s-a sunat, utilizându-se integral şi eficient cele 45 – 50 minute ale lecţiei; Art.40. Cadrele didactice sunt obligate sa nu absenteze nemotivat, nici să părăsească orele de curs fără aprobarea conducerii şcolii şi să anunţe urgent conducerea şcolii în cazul aparitiei unor situaţii neprevăzute care impun absenţa de la şcoală; Art. 41. Cadrele didactice trebuie să aibă o ţinută şi o comportare ireproşabila în relaţiile cu colegii, întreg personalul şcolii, elevii şi părinţii acestora;
Art. 42. Le este interzis cadrelor didactice sa aplice pedepse corporale elevilor ori să agreseze verbal sau fizic elevii sau alte persoane din şcoală.
Art. 43. Cadrele didactice sunt obligate să consemneze zilnic în condica de prezenţă tema lecţiilor conform planificării şi orarului.
Art. 44. Participarea la şedintele consiliului profesoral este obligatorie pentru toate cadrele didactice, absenţa nemotivată de la mai mult de două şedinţe ale consiliului profesoral se consideră abatere disciplinară şi se sancţionează cu diminuarea calificativului anual la Bine.
Art. 45. Participarea membrilor consiliului de administraţie la şedinţele acestuia este obligatorie. Absenţa nemotivată de la mai mult de doua şedinţe ale consiliului de administratie se sancţionează cu excluderea din consiliu şi imposibilitatea de a mai fi ales în acest consiliu timp de 5 ani.
Art. 46. Cadrele didactice sunt obligate sa participe la toate activităţile extraşcolare la care sunt solicitate de către conducerea şcolii, absenţa nemotivată de la o singură activitate atrage după sine sancţionarea.
Art. 47 . Cadrele didactice au responsabilitatea morală şi profesionala de a participa la cursurile de formare initiate de conducerea şcolii, Inspectoratul Şcolar, Casa Corpului Didactic Dâmbovița.
Art. 48. Cadrele didactice pot solicita maxim 3 zile de învoire pe an în interes personal, cu condiţia să asigure suplinirea orelor de către o persoană calificată şi să depuna cererea la secretariat cu cel putin o zi înainte. Învoirile din perioada de vacanţă vor fi scăzute din drepturile de concediu.
Art. 49. Cadrele didactice au obligaţia de a supraveghea ieşirea ordonată a elevilor după ultima oră de curs, aşteptând până la plecarea ultimului elev din clasă. Art. 50. Le este interzis cadrelor didactice de a folosi telefonul mobil în timpul orelor de curs sau de a iesi pe hol pentru convorbiri telefonice. Art. 51. Întreg personalul didactic de predare este obligat să păstreze confidenţialitatea datelor şi informaţiilor care privesc strict instituţia, nefăcând publice acele informatii care aduc atingere imaginii instituţiei.
Art. 52. Cadrele didactice cu rezultate deosebite în activitatea didactică şi educativă extraşcolară pot fi recompensate prin acordarea diplomei de excelenţă, instituită de conducerea şcolii pe baza următoarelor criterii: -Aplicarea frecventa a metodelor moderne (active şi interactive) la lecţii; -Progrese remarcabile înregistrate de elevi la testele organizate de şcoală; -Implicarea în proiecte europene;
8
-Rezultate deosebite obţinute de elevi la Evaluarea Naţională; -Rezultate deosebite obtinute de elevi la olimpiade şi concursuri şcolare; -Rezultate deosebite obţinute de elevi la concursuri şi activităti extraşcolare; -Gradul de implicare în activităţi organizate pentru promovarea imaginii şcolii.
Art. 53. Detalierea atribuţiilor, sarcinilor, competentelor şi responsabilităţilor cadrelor didactice se realizeaza în fisa postului. Se interzice personalului didactic de predare să condiționeze evaluarea copiilor/elevilor sau calitatea prestației didactice la grupă/clasă de obținerea oricărui tip de avantaje de la copii/elevi sau de la reprezentanții legali ai acestora.
2. PERSONALUL DIDACTIC AUXILIAR
Art. 54. Personalul didactic auxiliar compus din secretar (0,50 norma) și contabil-administrator financiar (0,25 norma) este obligat sa respecte programul şcolii specific fiecarui compartiment.
 Art. 55. Atributiile, sarcinile, competentele şi responsabilităţile personalului didactic auxiliar sunt cuprinse în fişa postului.
 Art. 56. A— (1) Serviciul financiar reprezintă structura organizatorică din cadrul unităţii de învăţământ în care sunt realizate: fundamentarea şi execuţia bugetului, evidenţa contabilă, întocmirea şi transmiterea situaţiilor financiare, precum şi orice alte activităţi cu privire la finanţarea şi contabilitatea instituţiilor, prevăzute de legislaţia în vigoare, de contractele colective de muncă aplicabile, de regulamentul de organizare şi funcţionare al unităţii şi de regulamentul intern.
 (2) Serviciul financiar cuprinde administratorul financiar
 (3) Serviciul financiar este subordonat directorului unităţii de învăţământ.
 (4) Serviciul financiar are următoarele atribuţii:
 a) desfăşurarea activităţii financiar-contabile a unităţii de învăţământ;
 b) gestionarea, din punct de vedere financiar, a întregului patrimoniu al unităţii de învăţământ, în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare şi cu hotărârile consiliului de administraţie;
 c) întocmirea proiectului de buget şi a raportului de execuţie bugetară, conform legislaţiei în vigoare şi contractelor colective de muncă aplicabile;
 d) informarea periodică a consiliului de administraţie cu privire la execuţia bugetară;
 e) organizarea contabilităţii veniturilor şi cheltuielilor;
 f) consemnarea în documente justificative a oricărei operaţiuni care afectează patrimoniul unităţii de învăţământ şi înregistrarea în evidenţa contabilă a documentelor;
 g) întocmirea şi verificarea statelor de plată în colaborare cu serviciul secretariat;
 h) valorifică rezultatele procesului de inventariere, a patrimoniului, în situaţiile prevăzute de lege şi ori de câte ori consiliul de administraţie consideră necesar;
 i) întocmirea lucrărilor de închidere a exerciţiului financiar;
 j) îndeplinirea obligaţiilor patrimoniale ale unităţii de învăţământ faţă de bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetul local şi faţă de terţi;
 k) implementarea procedurilor de contabilitate;
 l) avizarea, în condiţiile legii, a proiectelor de contracte sau de hotărâri ale consiliului de administraţie, prin care se angajează fondurile unităţii;
 m) asigurarea şi gestionarea documentelor şi a instrumentelor financiare cu regim special;
9
 n) întocmirea, cu respectarea normelor legale în vigoare, a documentelor privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor bugetare, realizând operaţiunile prevăzute de normele legale în materie;
 o) orice alte atribuţii specifice serviciului, rezultând din legislaţia în vigoare şi hotărârile consiliului de administraţie şi deciziile directorului, stabilite în sarcina sa.
 SECŢIUNEA a 2-a Management financiar
ART. 56 B (1) întreaga activitate financiară a unităţilor de învăţământ se organizează şi se desfăşoară cu respectarea legislaţiei în vigoare.
 (2) Activitatea financiară a unităţii de învăţământ se desfăşoară pe baza bugetului propriu.
 (3) Răspunde de organizarea activităţii financiare şi de încadrarea în bugetul aprobat.
 (4) Pe baza bugetului aprobat, directorul şi consiliul de administraţie actualizează programul anual de achiziţii publice, stabilind şi celelalte măsuri ce se impun pentru asigurarea încadrării tuturor categoriilor de cheltuieli în limitele fondurilor alocate.
 (5) Este interzisă angajarea de cheltuieli, dacă nu este asigurată sursa de finanţare.
 (2) Resursele extrabugetare ale unităţii pot fi folosite exclusiv de aceasta, conform hotărârii consiliului de administraţie.
Art. 57. Personalul didactic auxiliar este obligat să participe la acele ședinte de consiliu profesoral la care se discută probleme legate de compartimentul în care își desfășoară activitatea.
Art. 58. Personalul didactic auxiliar trebuie să aibă o ţinută şi o comportare ireprosabila în relațiile cu cadrele didactice, elevii, parintii, personalul nedidactic al şcolii, precum şi cu orice persoană din afara instituţiei.
Art. 59. Personalul didactic auxiliar are obligaţia de a răspunde la toate solicitările venite din partea conducerii şcolii, considerate de interes major pentru instituţie.
Art. 60. Personalul didactic auxiliar are obligaţia să participe la cursurile de formare, iniţiate de conducerea şcolii, Inspectoratul Şcolar sau Casa Corpului Didactic, în conformitate cu specializarea şi compartimentul în care activează. Art. 61. Întreg personalul didactic auxiliar este obligat să păstreze confidenţialitatea datelor şi informatiilor care privesc strict instituţia, nefăcând publice acele informaţii care aduc atingere imaginii institutiei. Art. 62. Personalul didactic auxiliar are obligatia de a semna zilnic condică, consemnând cu exactitate activitatile desfăşurate în ziua respectivă.
V.3.PERSONALUL NEDIDACTIC
Art. 63. Personalul nedidactic este obligat să respecte programul zilnic stabilit de Conducerea Scolii împreună cu şeful compartimentului administrativ. Art. 64. Personalul nedidactic are obligatia de a asigura securitatea şcolilor în urmatoarele intervale de timp: 7.00 -18.00.
Art. 65. Personalul nedidactic asigură igienizarea şi întreţinerea şcolii la nivelul sectoarelor repartizate de directorul şcolii şi în conformitate cu fişa postului.
Art.66. Atribuţiile, sarcinile, competentele şi responsabilităţile personalului nedidactic sunt cuprinse în fisa postului.
Art. 67. Personalul nedidactic are obligaţia să răspundă la toate solicitările venite din partea conducerii şcolii, considerate de interes major pentru instituţie. Art. 68. Personalul nedidactic este obligat să aiba un comportament civilizat faţă de cadrele didactice,
10
personalul didactic auxiliar, elevi, parinti şi faţă de orice persoană care intră în şcoală. Art. 69. Se interzice personalului nedidactic să utilizeze baza materială a şcolii în alte scopuri decât cele legate de interesele institutiei.
3. ELEVII
Art 70.Exercitarea calităţii de elev
(1) Calitatea de elev se exercită prin frecventarea cursurilor şi prin participarea la toate activităţile existente în programul şcolii;
(2) Evidenţa prezenţei elevilor se face la fiecare oră de curs de către învăţător/profesor, care consemnează, în mod obligatoriu, fiecare absenţă.
Art.71. (1) Absenţele datorate îmbolnăvirii elevilor, bolilor contagioase din familie sau altor cazuri de forţă majoră, dovedite cu acte legale, sunt considerate motivate;
(2) Motivarea absenţelor se efectuează pe baza următoarelor acte:
a) adeverinţă eliberată de medicul de familie;
b) adeverinţă sau certificat medical eliberat de unitatea sanitară, în cazul în care elevul a fost internat în spital;
c) cererea scrisă a părintelui/tutorelui legal al elevului, adresată directorului unităţii de învăţământ şi aprobată de acesta, în urma consultării cu dirigintele/învăţătorul clasei-în limita a 20 ore pe semestru;
(3) Motivarea absenţelor se face de către învăţător sau diriginte, în ziua prezentării actelor justificative;
(4) Părintele/tutorele legal are obligaţia de a prezenta, personal, dirigintelui actele justificative pentru absenţele copilului lor;
(5) Actele pe baza cărora se face motivarea absenţelor vor fi prezentate în termen de maxim 7 zile de la reluarea activităţii elevului şi vor fi păstrate de către învăţător/diriginte pe tot parcursul anului şcolar;
Art 72. Nerespectarea termenului prevăzut la alin. 5 din prezentul articol atrage, de regulă, declararea absenţelor ca nemotivate
Art. 73 (1) Elevii declaraţi amânaţi pe semestrul I, îşi încheie situaţia şcolară în primele patru săptămâni de la revenirea la şcoală.
(2) Încheierea situaţiei şcolare a elevilor prevăzuţi la alin. (1) se face pe baza calificativelor/notelor consemnate în rubrica semestrului I, datate la momentul evaluării.
(3) Încheierea situaţiei şcolare a elevilor amânaţi pe semestrul al doilea, a celor declaraţi amânaţi pe semestrul I care nu şi-au încheiat situaţia şcolară conform prevederilor alin. (1) şi (2) sau a celor amânaţi anual se face înaintea sesiunii de corigenţe, într-o perioadă stabilită de consiliul de administraţie. Elevii amânaţi, care nu promovează la una sau două discipline/module de studiu în sesiunea de examene de încheiere a situaţiei şcolare a elevilor amânaţi, se pot prezenta la sesiunea de examene de corigenţe. Elevii declarați amânați anual din clasa pregătitoare, respectiv din clasa I care nu se prezintă în sesiunile de examinare sunt reînscriși în clasa pentru care nu s-a încheiat situația școlară
DREPTURILE ELEVILOR
Art.74.(1) Elevii se bucură de egalitate în toate drepturile conferite de calitatea de elev;
(2) Nici o activitate organizată în unitatea de învăţământ nu poate leza demnitatea sau personalitatea elevilor;
11
Art 75. Elevul sau, după caz, reprezentantul său legal, are dreptul de a contesta modalităţile şi rezultatele evaluării. Contestaţia se adresează cadrului didactic respectiv, care are obligaţia de a motiva/justifica modalitatea de evaluare şi rezultatele acesteia. În situaţia în care argumentele nu sunt considerate satisfăcătoare, elevul/reprezentantul său legal se pot adresa directorului unităţii şcolare, care, pentru soluţionarea contestaţiei, va desemna profesori de specialitate, care nu predau la clasa respectivă;
Art.76. Elevii beneficiază de învăţământ gratuit;
Art 77. Elevii cu situaţie materială precară pot beneficia de burse sau de alte forme de sprijin material şi financiar pentru studii în condiţiile legii.
Art.78. Conducerea şcolii unităţilor pune, gratuit, la dispoziţia elevilor, bazele materiale şi bazele sportive pentru pregătirea organizată a acestora.
Art. 79.. În timpul şcolarizării, elevii beneficiază de asistenţă psihopedagogică şi medicală gratuită.
Art. 80.
1. Elevii primesc gratuit manuale şcolare.
2. În şcoală, se constituie consiliul elevilor, format din liderii elevilor de la fiecare clasă;
3. Consiliul elevilor funcţionează în baza unui regulament propriu, avizat de conducerea unităţii de învăţământ şi care este anexă a regulamentului intern;
4. Elevii au dreptul să participe la activităţile extraşcolare organizate de şcoală, precum şi în cluburile elevilor, în bazele sportive şi de agrement, în taberele şi în unităţile conexe inspectoratelor şcolare, în cluburile şi în asociaţiile sportive, cu respectarea prevederilor regulamentelor de funcţionare ale acestora.
5. Elevilor le este garantată, conform legii, libertatea de asociere în cercuri şi în asociaţii ştiinţifice, culturale, artistice, sportive sau civice, care se organizează şi funcţionează pe baza unui statut propriu, aprobat de directorul unităţii de învăţământ;
6 În şcoală, conform legii, libertatea elevilor de a redacta şi difuza reviste/ publicaţii şcolare proprii, este garantată;
COMPORTAMENTUL ŞI VESTIMENTATIA ELEVILOR
Art. 81.(a) Elevii sunt obligati să aibă un comportament civilizat şi o ţinută decentă în spaţiul şcolii. b) să folosească căile de acces marcate de indicatoare şi prevăzute în Regulamentul de Organizare și funcționare al unității de învățământ; c) să se deplaseze în ordine şi fără să alerge; d) să acorde prioritate colegilor din clasele mai mici; e) să acorde prioritate cadrelor didactice şi tuturor persoanelor mai în vârsta; f) sa nu blocheze usile şi căile de acces ; g) sa nu se împinga sau să-şi pună piedici;
Art.82. Accesul elevilor in curtea scolii
•La intrarea in curtea scoalii elevii se vor deplasa pe circuitele demarcate cu benzi/sageti care asigura "trasee prestabilite" de intrare, deplasare în interiorul unității de învățământ și de părăsire a acesteia, facilitând păstrarea unei distanțe fizice. Vor fi limitate întâlnirile între elevi, prin stabilirea unor zone de așteptare, astfel încât să fie asigurată distanțarea fizică.
•Accesul in unitatea de învățământ se face pe ambele intrări conform procedurii de acces
• La intrarea în școală și pe coridoare, la intrarea în fiecare clasă vor fi așezate dispensere/flacoane cu soluție dezinfectantă pentru mâini. După dezinfecția obligatorie a
mâinilor, elevii vor merge direct în sălile de clasă ;
12
• Accesul oricăror persoane străine (părinți, alți însoțitori etc.) va fi interzis în afara cazurilor excepționale, unde este necesară aprobarea conducerii unității de învățământ.
Se recomandă intrarea eșalonată la intervalele orare stabilite in procedura de acces,
(3). Intră în şcoală 10 minute înainte de începerea cursurilor;
(4) Părăseşte şcoala după 5 minute de la terminarea programului. Art. 83. În incinta şcolii elevii trebuie să respecte următoarele reguli: -Să păstreze curăţenia pe holuri, în clase, scări şi alte spatii ale şcolii; -Să respecte regulamentul specific laboratoarelor şi sălii de sport; -Să nu alerge prin clase ; -Să nu se urce pe bănci ; -Să nu se urce pe pervazul ferestrei sau să se aplece în afară ; -Să nu umble la instalaţia electrică ; -Să manifeste respect faţă de cadrele didactice şi faţă de întregul personal al şcolii ; -Să manifeste respect faţă de parinți şi alte persoane care au acces în spaţiul şcolii ; -Să manifeste respect fata de ceilalţi colegi; -Să nu manifeste atitudini şi gesturi necuviincioase precum: înjurii, scuipat, semne obscene, cuvinte jignitoare, etc. -Să nu manifeste atitudini violente şi comportament agresiv ; -Să nu deterioreze bunurile şcolii ; -Să foloseasca în mod civilizat toaletele ; -Să nu folosească telefoanele mobile în timpul orelor fără acceptul cadrului didactic; în caz contrar acestea sunt confiscate si restituite părinților;
Art. 84. În privinta introducerii de către elevi a anumitor obiecte în şcoală, prezentul regulament precizează: -Este interzisă introducerea băuturilor alcoolice în şcoală; -Este interzisă introducerea ţigărilor, chibritelor şi brichetelor în şcoală; -Este interzis fumatul în şcoală; -Este interzisă introducerea cuţitelor şi altor obiecte contondente ; -Este interzisă introducerea în şcoala a materialelor pornografice; -Este interzisă introducerea în şcoală a miniplayer-elor şi căştilor pentru ascultat muzica; -Se interzice introducerea în şcoală a medicamentelor şi altor substanţe, decât cele pentru uz personal şi prescrise de medic; -Se interzice introducerea în şcoală a telefoanelor mobile cu camera video sau camera foto; -Este interzisă introducerea în şcoală a materialelor de propagandă politică şi religioasă; -Se interzice introducerea în şcoală a animalelor de orice fel, în alte scopuri decât cele didactice; -Este interzisă reclama şi comercializarea în şcoală a oricaror produse, fiind exceptate cele de uz didactic; -Se interzice introducerea şi folosirea în şcoală a spray-urilor paralizante sau cu alte efecte; -Este interzisă introducerea în şcoală a unor sume de bani şi obiecte de valoare ; -Este interzisă introducerea în şcoală a obiectelor şi substanţelor inflamabile, a petardelor, pocnitorilor şi altor obiecte pirotehnice;
Art. 85. Elevii vor purta uniforma şcolii cu ecusonul unității;
Art.86. Se interzice elevilor purtarea unei ţinute indecente la şcoală, precum : pantaloni decupaţi, pantaloni scurţi, rochii şi fuste scurte, bluze scurte, decoltate sau decupate, tricouri sau maiouri indecente, haine cu inscripţii ori înscrisuri de orice fel;
13
Art. 87. Se interzice elevilor purtarea părului excesiv de lung pentru băieţi, a părului vopsit ori modelat anormal (gel, ţepi, etc.);
Art. 88. Este interzisă purtarea cerceilor de către băieţi ori a cerceilor excesiv de mari de către fete;
Art. 89. Se interzice purtarea la şcoală a podoabelor scumpe sau excesiv de mari, precum: lanţuri, mărgele, brăţări metalice, inele;
Art. 90. Se interzice purtarea de către elevi a tatuajelor de orice fel.
Art. 91. Sancţiunile ce pot fi aplicate elevilor sunt în conformitate cu art 105 din Regulamentul aprobat prin OMEN 5079/31.08.2016, cu modificările și completările ulterioare care precizeaza că sancționarea elevilor se realizează ptrivit Statutului elevului, aprobat prin OMEN 4742/2016.Acestea sunt:
a) observaţie individuală;
b) mustrare scrisă;
c) scăderea notei la purtare
(1) Toate sancţiunile aplicate se comunică individual, în scris, atât elevilor cât şi părinţilor, tutorilor sau susţinătorilor legali. Sancţiunea se aplică din momentul comunicării acesteia sau ulterior, după caz.
(2) Sancţionarea elevilor sub forma mustrării în faţa colectivului clasei sau al şcolii este interzisă în orice context.
(3) Violenţa fizică sub orice formă se sancţionează conform dispoziţiilor legale în vigoare.
Art. 92. (1)Deteriorarea bunurilor şcolii de către elevi atrage după sine obligativitatea reparării bunurilor distruse sau înlocuirea imediată a acestora, sau după caz, suportarea tuturor cheltuielilor pentru înlocuirea bunurilor deteriorate (contravaloare bunuri, transport, manoperă etc.). În cazul că vinovatul nu se cunoaşte, răspunderea materială devine colectivă, revenind întregii clase. (3) Pentru distrugerea sau deteriorarea manualelor primite gratuit, elevii înlocuiesc manualul deteriorat cu un exemplar nou. (4) În cazul spargerii sau deteriorarii geamurilor și ușilor, elevii sunt obligaţi să repare sau să înlocuiască în aceeaşi zi sticla, sau după caz, să suporte toate cheltuielile privind contravaloarea bunului deteriorat sau stricat, transportul şi manopera.
(5) Absentarea nemotivată, chiulul, intrarea după profesor, perturbarea orelor, părăsirea clasei fără acordul profesorului, staţionarea pe coridor după terminarea pauzei sau dacă n-a venit profesorul la oră, dezinformarea în legatură cu numărul elevilor prezenţi în clasă, invitarea prietenilor la şcoală în timpul programului, intrarea în grupul sanitar care nu-i este rezervat, se sancţionează cu avertisment verbal şi, în cazul repetării abaterii, cu scăderea notei la purtare.
(6) Conduita necivilizată verbală, vestimentară (şorturi, maieuri, plete, cercei la băieţi, părul vopsit sau decolorat, tatuaje la vedere – elevii; fuste scurte, bluze excesiv de decoltate şi scurte, machiaj, unghiile vopsite, părul decolorat sau vopsit, încălţăminte inadecvată vârstei–elevele) şi atitudinală se sancţionează cu scăderea notei la purtare cu 1-2 puncte.
14
V. PĂRINȚII
Art. 93. (a) Colaborarea părinţilor cu şcoala se va realiza în conformitate cu OMEC nr. 5.447 din 31 august 2020şi cu prevederile prezentului regulament.
(b) Accesul părinţilor în incinta şcolii va fi permis numai în timpul consultaţiilor şi al şedinţelor cu părinţii, aşadar înainte de începerea cursurilor, în perioada desfăşurării actului educaţional şi la terminarea orelor de curs este strict interzis accesul persoanelor străine în curtea şi în incinta şcolii.
(c) La nivelul claselor se va constitui comitetul de părinţi al clasei, care va sprijini păstrarea curăţeniei în fiecare clasă după terminarea orelor de curs.
(d) Funcţionarea şi atribuţiile sunt reglementate prin OMEC nr. 5.447 din 31 august 2020.
(e) Părinţii vor colabora cu învăţătorul/ dirigintele şi Consiliul clasei, pentru a cunoaşte evoluţia copilului lor, situaţia la învăţătură, purtare, frecvenţă, precum şi alte probleme apărute,prin:
* şedinţe cu părinţii organizate periodic, una în fiecare lună;
* consultaţii cu părinţii/săptamânal; fiecare cadru didactic va stabili ziua şi ora; ele pot avea loc la solicitarea învăţătorului/dirigintelui sau a părintelui, dar cu acordul cadrului didactic;
(f) Colaborarea părinţilor cu şcoala se va realiza prin Consiliul reprezentativ al părinţilor
(g) La înscrierea elevului în şcoală, se va încheia un acord de parteneriat educaţional între instituţia şcolii reprezentată prin director şi învăţătorul/dirigintele, beneficiarul indirect - părinte şi beneficiarul direct – elev, pentru întreaga perioadă a şcolarizării elevului, prin care se vor stabili obligaţiile fiecărei părţi în vederea realizării obiectivelor propuse prin planurile manageriale.
2. Îndatoririle părinţilor, tutorilor sau susţinătorilor legali
(a) Potrivit prevederilor legale părintele, tutorele sau susţinătorul legal are obligaţia de a asigura frecvenţa şcolară a elevului în învăţământul obligatoriu şi de a lua măsuri pentru şcolarizarea elevului, până la finalizarea studiilor.
(b) Părintele, tutorele sau susţinătorul legal care nu asigură şcolarizarea elevului, în perioada învăţământului obligatoriu, poate fi sancţionat, conform legislaţiei în vigoare, cu amendă cuprinsă între 100 lei şi 1.000 lei ori este obligat să presteze muncă în folosul comunităţii.
(c) Constatarea contravenţiei şi aplicarea amenzilor contravenţionale prevăzute la alin. (b) se realizează de către persoanele împuternicite de primar în acest scop, la sesizarea consiliului de administraţie al unităţii de învăţământ.
(d) Adresa către primărie va fi înaintată în prima săptămână a fiecărei luni (până în data de 10 a ficărei luni)
(d) Conform legislaţiei în vigoare, la înscrierea copilului/elevului în unitatea de învăţământ, părintele, tutorele sau susţinătorul legal are obligaţia de a prezenta documentele medicale solicitate, în vederea menţinerii unui climat sănătos la nivel de grupă/formaţiune de studiu/pentru evitarea degradării stării de sănătate a celorlalţi elevi/preşcolari din colectivitate/unitatea de învăţământ.
(e) Părintele, tutorele sau susţinătorul legal are obligaţia ca, cel puţin o dată pe lună, să ia legătura cu profesorul pentru învăţământul preşcolar /învăţătorul/ institutorul /profesorul pentru învăţământul primar/profesorul diriginte pentru a cunoaşte evoluţia copilului/elevului. Prezenţa părintelui, tutorelui sau susţinătorului legal va fi consemnată în caietul învăţătorului/institutorului / profesorului pentru învăţământ primar, profesorului diriginte, cu nume, dată şi semnătură.
(f) Părintele, tutorele sau susţinătorul legal răspunde material pentru distrugerile bunurilor din patrimoniul unităţii de învăţământ, cauzate de elev.
(g) Părintele, tutorele sau susţinătorul legal al elevului din învăţământul primar are obligaţia să îl însoţească până la intrarea în unitatea de învăţământ, iar la terminarea orelor de curs să îl preia. în cazul în care părintele, tutorele sau susţinătorul legal nu poate să desfăşoare o astfel de activitate, împuterniceşte o altă persoană.
15
(h) Părintele, tutorele sau susţinătorul legal al elevului din învăţământul primar, gimnazial are obligaţia de a solicita, în scris, retragerea elevului în vederea înscrierii acestuia într-o unitate de învăţământ din străinătate.
(i) Se interzice oricăror persoane agresarea fizică, psihică, verbală etc. a copiilor/elevilor şi a personalului unităţii de învăţământ.
(j) Respectarea prevederilor prezentului regulament şi a regulamentului de organizare şi funcţionare a unităţii de învăţământ este obligatorie pentru părinţii, tutorii sau susţinătorii legali ai copiilor/elevilor.
(k) Nerespectarea dispoziţiilor alin. (i) şi alin. (j) atrage răspunderea persoanelor vinovate conform dreptului comun.
VI. SECURITATEA INSTITUŢIEI ŞI SERVICIUL PE ŞCOALĂ
SIGURANŢA ŞCOLARĂ
Articolul 94: Reguli şcolare
94.1 Reguli şcolare generale
94.1.1 Atât personalul şcolii, cât şi elevii şi părinţii acestora vor contribui la asigurarea unui climat şcolar de ordine, de confort şi siguranţă;
94.1.2 Clădirea şcolii va fi menţinută în condiţii de curăţenie pentru menţinerea sănătăţii elevilor;
94.1.3 Comportamentul elevilor va fi întotdeauna corect, atât în relaţiile cu ceilalţi elevi, cu personalul şcolii şi restul cetăţenilor. În cadrul tuturor activităţilor legate de şcoală, aici fiind incluse şi deplasarea zilnică spre şi dinspre şcoală, se aşteaptă din partea elevilor un comportament corespunzător, conştientizând faptul că acest comportament este legat de numele şcolii.
94.1.4 Elevii nu vor crea disconfort pentru locuitorii din zona şcolii, nici în pauzele dintre ore şi nici după încheierea orelor de curs.
94.1.5 Deţinerea, păstrarea şi/sau utilizarea instrumentelor prin care o altă persoană poate fi vătămată, alcool, droguri şi/sau brichete este interzisă în şcoală.
94.1.6 Insultarea şi/sau hărţuirea persoanelor este interzisă în şcoală.
94.1.7 Fumatul este interzis în incinta şcolii.
94.1.8 În interiorul şcolii este interzisă utilizarea mijloacelor sonore (de exemplu: walkman, telefon mobil)
94.1.9 Elevii trebuie să respecte ţinuta vestimentară propusă/acceptată de şcoală.
94.1.10 Elevii trebuie să cunoască şi să respecte regulile şi consecinţele acestora în privinţa absenţelor, întârzierilor
94.1.11 Elevii poartă răspunderea pentru bunurile lor pe parcursul întregii zile şcolare.
94.1.12 Limbajul utilizat în incinta şcolii va fi politicos, nu jignitor.
94.2 Autoritatea conducerii şcolii
Conducerea şcolii este autorizată în orice moment să controleze respectarea prevederilor referitoare la interdicţii (controalele se vor realiza de cel puţin 2 persoane numite de către conducerea şcolii și, dacă este posibil, se vor realiza în prezenţa elevului în cauză).
Aceasta poate:
94.2.1 Solicită elevilor să-şi golească genţile şi hainele, iar, atunci când există suspiciuni întemeiate, poate recurge la percheziţie.
94.2.2 Controlează obiectele aduse de elevi pentru a constata dacă există obiecte interzise.
94.2.3 Să controleze obiectele aduse de elevi pentru a constata dacă există obiecte interzise, pe baze non-selective, iar acolo unde există să controleze dulăpioarele puse la dispoziţia elevilor în ceea ce priveşte prezenţa obiectelor interzise.
În plus, conducerea şcolii mai are şi autoritatea:
16
94.2.4 Să decidă asupra măsurilor disciplinare care trebuie luate împotriva elevului în cauză.
94.2.5 Să ia măsurile corespunzătoare şi decizia finală în cazul calamităţilor/incidentelor pentru care nu există prevederi în regulamentul şcolar.
94.3 Măsuri
94.3.1 Dacă siguranţa personalului ori a elevilor devine o problemă, conducerea şcolii va transmite aceasta informaţie poliţiei, părinţilor/ tutorilor şi inspectoratului.
94.3.2 Şcoala va întocmi periodic rapoarte către poliţie referitoare la faptele sancţionabile şi va oferi şi datele personale ale persoanelor implicate. De asemenea, se va raporta la cine şi ce fel de obiecte şi/sau bunuri au fost identificate, precum şi modul în care şcoala a obţinut posesia asupra acestor bunuri.
94.3.3 În cazul posesiunii de arme, droguri, alcool, artificii interzise, şcoala va acţiona conform legilor în vigoare, va informa poliția și, în funcţie de circumstanţe, va întocmi un raport adresat poliţiei.
94.3.4 Şcoala informează părinţii/tutorii elevilor în cazul în care aceştia au încălcat regulamentul şcolar.
94.3.5 Şcoala asigură gestionarea cazurilor în care există încălcări ale regulamentului intern.
Articolul 95. Utilizarea computerului/ internetului
Computerele puse la dispoziţia elevilor în şcoală trebuie să fie utilizate în mod corespunzător. Alături de utilizarea corespunzătoare a computerelor, acestea fiind în inventarul şcolii (hardware), se aplică şi prevederea ca software-ul pus la dispoziţia elevilor trebuie să fie utilizat în același scop.
95.1 Acţiunile elevilor cu intenţia de a prejudicia ori de a distruge bunurile puse la dispoziţie de şcoală, ori de a şterge datele din programe, ori de a modifica setările standard sunt strict interzise.
95.2 Se vor lua măsuri împotriva elevilor care nu respectă aceasta prevedere. Costurile pentru recuperarea programului vor fi suportate de către părinţii/tutorii elevulor respectivi.
95.3 Nu este permisă utilizarea numelui şcolii, ori a unei prescurtări a numelui şcolii, ori a unei indicaţii cu referire la acesta ca nume de domeniu al unui website care să implice o referinţa clară în privinţa şcolii.
95.4 Şcoala va apela la mijloace juridice pentru a pune capăt abuzului şi utilizării ilegale a numelui şcolii. Şcoala poate stabili măsuri interne împotriva elevilor care nu respectă această prevedere.
95.5 Şcoala va lua măsuri împotriva celor care vor folosi cuvinte ori imagini pe computerele şcolii, ori pe internet pentru a jigni angajaţii şcolii ori pentru a aduce daune imaginii acestora.
95.6 Elevii pot utiliza gratuit computerele şcolii menţionate în cele de mai sus pentru culegerea de informaţii de pe internet. Costurile de printare vor trebui plătite în conformitate cu prevederile aplicabile.
95.7 Nu este permisă utilizarea accesului la Internet de pe computerele şcolii pentru alte scopuri decât culegerea de informaţii judicioase necesare studiilor.
Art. 100. Înregistrarea incidentelor
(Prevederile conţinute de legea referitoare la protecţia datelor personale vor fi luate în consideraţie.)
100.1 Vor fi înregistrate toate incidentele care se produc în şcoală ori în vecinătatea acesteia. Sunt definite drept incidente: toate comportamentele care pot avea urmări juridice penale, aşa cum se prevede prin codul penal.
100.2 Pentru fiecare incident se vor menţiona măsurile corespunzătoare, precum şi sancţiunile. Aceste măsuri şi sancţiuni sunt înregistrate în registrul incidentelor din şcoală.
100.3 În cazul unor incidente, aşa cum sunt menţionate acestea în articolul 4.1, se va realiza şi o raportare, iar informaţii despre elev şi incident vor fi transmise şi schimbate între poliţie, jandarmerie şi, eventual, şcolile implicate.
Articolul 101: Prevederi legate de ţinuta vestimentară
101.1 Fiecare elev se va îmbrăca conform prevederilor art 85 din prezentul regulament care precizează uniforma cu ecusonul unității școlare.
17
101.2 Sunt interzise textele discriminatorii imprimate pe haine, ori referitoare la acestea, iar vestimentaţia ofensatoare nu este permisă în interiorul şcolii.
101.3 Elevii vor respecta în timpul orelor de sport cerinţele de siguranţă care au fost impuse de profesor. Toţi elevii vor participa în mod obligatoriu la orele de educaţie fizică.
Articolul 102. Intimităţi indezirabile
102.1 Elevii nu se vor atinge unii pe ceilalţi în mod nejustificat, ci se vor comporta în conformitate cu normele comportamentale uzuale.
102.2 Atunci când un elev se simte ameninţat ori hărţuit datorită unei limitări a intimităţii sale (din partea colegilor ori a personalului, ori a altor persoane din şcoală), pe care elevul o consideră indezirabilă, acesta se poate adresa dirigintelui,directorului ori unei alte persoane de încredere din şcoală, poliției.
102.3 Reglementarea plângerilor este în responsabilitatea conducerii şcolii.
Articolul 103. Daune
103.1 Elevii trebuie să se comporte de aşa manieră încât să nu producă daune bunurilor colegilor lor, clădirii, ori inventarului şcolii şi, pe cale de consecinţă, trebuie să manipuleze bunurile puse la dispoziţie de către şcoală cu cea mai mare atenţie.
103.2 Remedierile/recuperarea bunurilor deteriorate sau distruse reprezintă obligaţia părinţilor elevilor care au produs daune.
103.3 Şcoala nu este responsabilă de daunele create de elevi, incluzându-se aici aducere de daune ori pierderea bunurilor aduse de elevi la şcoală (biciclete, îmbrăcăminte, genţi, materiale, telefoane mobile, tablete,sume de bani).
Art. 104 Activităţi şcolare
104.1 Activităţile şcolare (de exemplu concursuri sportive, sărbători şcolare etc.) sunt în responsabilitatea şcolii şi se desfășoară în conformitate cu regulile şcolii.
104.2 În privinţa activităţilor care sunt organizate de şcoală, ori care sunt în responsabilitatea şcolii părinţii/tutorii vor fi întotdeauna informaţi de către şcoală.
104.3 Invitarea persoanelor din afara şcolii la aceste activităţi va fi permisă pentru fiecare dintre activităţile şcolare de către conducerea şcolii.
104.4 În timpul activităţilor şcolare sunt valabile regulile standard de comportament impuse de regulament.
Armele şi deţinerea de droguri, ca şi consumul acestora, sunt interzise în permanenţă. Consumul şi deţinerea de alcool este interzisă elevilor.
Art. 105. Accesul vizitatorilor
105.1 Şcoala permite accesul numai personalului şi elevilor şcolii.
105.2 Toate persoanele care nu sunt înregistrate ca aparţinând de şcoală, trebuie să se anunţe la personalul nedidactic și să se legitimeze la acesta.
105.3 Pentru părinţii elevilor şcolii este, de asemenea, valabilă cerinţa de a se anunţa la poartă (la intrare) în momentul pătrunderii în şcoală.
105.4 Accesul părinţilor în şcoală este permis numai în intervalele prevăzute în graficul de consultaţii/ şedinţe cu părinţii/ clase.
105.5 Conducerea şcolii poate interzice accesul în şcoală a celor care nu și-au anunţat prezenţa.
105.6 Dacă siguranţa şcolii este periclitată, ceea ce urmează să fie apreciat de conducerea şcolii, atunci conducerea şcolii poate interzice accesul în interiorul şcolii pentru persoanele respective.
Art. 106. Libertatea de exprimare a opiniei
106.1 Libertatea de exprimare a opiniei prevăzută de Constituţie este respectată de toţi cetăţenii, dar aceasta nu înseamnă că oricine îşi poate exprima opinia în orice circumstanţe şi folosind un limbaj vulgar şi ofensator fără a ţine cont de regulile de politeţe.
18
106.2 Persoana care se simte ofensată de o altă persoană prin cuvintele, comportamentul ori cele scrise de aceasta altei persoane, poate înainta o plângere în conformitate cu regulamentul aplicabil de formulare a reclamaţiilor în şcoală.
Art. 107. Suspendarea cursurilor
107. 1 În situații obiective de urgență, cum ar fi epidemii, intemperii, calamități naturale, cursurile școlare pot fi suspendate pe o perioadă determinată.
107.2 Suspendarea cursurilor se poate face, după caz:
a) la nivelul unității de învățământ — la cererea directorului, în baza hotărârii consiliului de administrație al unității, cu aprobarea inspectorului școlar general;
b) la nivelul grupurilor de unități de învățământ din același județ— la cererea inspectorului școlar general, cu aprobarea ministerului;
c) la nivel regional sau național, după consultarea reprezentanților federațiilor sindicale reprezentative la nivel de sector de activitate învățământ preuniversitar, prin ordin al ministrului educației naționale și cercetării științifice.
107.3 Suspendarea cursurilor este urmată de măsuri privind parcurgerea integrală a programei școlare până la sfârșitul semestrului, respectiv al anului școlar, stabilite de consiliul de administrație al unității de învățământ și comunicate instituției care a aprobat suspendarea cursurilor.
Art. 108. Securitatea şcolii este asigurată pe următoarele căi: -de către profesorii de serviciu/ învățătorii de serviciu. -de către personalul administrativ de întreţinere în intervalul 7.00 – 18.00 ; -prin intermediul serviciului Poliţiei Locale Bilciurești.
 Accesul în şcoală al elevilor, întregului personal al şcolii, părinţilor şi al altor persoane, se face prin cele două intrări-principală și lateral, conform orarului /programului stabilit
 Serviciul pe scoala are caracter obligatoriu pentru toate cadrele didactice
 Supravegherea elevilor la intrarea şi ieşirea din şcoală va fi asigurată de către profesorul de serviciu/învăţătorul de serviciu, conform graficului de serviciu stabilit zilnic pe şcoală;
 Supravegherea elevilor în timpul pauzelor este asigurată de către profesori/ învățători dar și de profesorii de serviciu, conform graficului profesorilor de serviciu pe şcoală;
 Securitatea zilnică a cataloagelor va fi asigurată de cadrele didactice de serviciu ;
 Predarea cataloagelor se va face de către profesorul de serviciu/învăţătorul de serviciu..
 Sancțiunile aplicate cadrelor didactice, personalului didactic auxiliar şi personalului nedidactic implicat în asigurarea securității şcolii, care nu efectueaza sau nu respecta atributiile privind serviciul pe şcoală, prevazute în anexe, sunt: -Atenționare verbală; -Atentionare scrisă; -Punerea în discutie în cadrul Comisiei de Disciplină ; -Diminuarea calificativului anual, la calificativul Bine.
VII.DISPOZIȚII FINALE ȘI TRANZITORII
Art. 109. Modificarea prezentului regulament nu se poate face decât de către Consiliul de Administraţie al şcolii în conformitate cu modificările care pot interveni în procesul de învăţământ.
Art. 110. În unităţile de învăţământ preuniversitar se asigura dreptul fundamental la învățătură și este interzisă orice formă de discriminare a elevilor și a cadrelor didactice, a personalului nedidactic și
19
auxiliar, în conformitatea cu Legea nr. 324/2006 pentru completarea Ordonanței Guvernului nr. 98/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare.
Art. 111.Necunoaşterea sau ignorarea deliberată a prezentului regulament şi a tuturor documentelor menţionate care reglementează procesul de învăţământ nu absolvă de răspundere şi nu pot fi invocate drept scuză.
Art. 112. Regulamentul de Organizare și funcționare a unității de învățământ se prelucrează cu elevii, părinţii şi întregul personal al unităţii cu proces-verbal şi semnătura tuturor celor instruiţi, imediat ce este dezbătut în Consiliul Profesoral şi aprobat de Consiliul de administraţie al şcolii
Art. 113. La data intrării în vigoare a prezentului regulament se abrogă Regulamentul de Organizare și funcționare a unității de învățământ pentru anul şcolar 2019-2020 nr.105/11.10.2019
ANEXA NR. 1

 Colectivul de lucru: -prof. Ducea Iuliana-director- coordonator -prof. Ștefan Luiza-consilier educativ - ed. Efteme Ionela-reprezentant structură -prof. Cercel Cristina-responsabil comisia Lectorate cu părinții -Apostol Ionela-reprezentant părinți -Alexandru Diana-reprezentant elevi
Director,
Prof. Ducea Marioara -Iuliana