Scoala Gimnaziala Costache Negri (Scoala 2 Roman)
Roman, Neamt

Regulament

 

 

REGULAMENT DE ORDINE INTERIOARĂ Structura: Șc.Gimazială „Costache Negri”

Elaborat:   Dir. Adj. Pop Nicuşor Cristian

CAPITOLUL  I

 DISPOZIŢII GENERALE 

Art.1. Prezentul regulament intern este întocmit conform prevederilor Constituţiei României, ale Legii Educaţiei nr.1/2011, a Regulamentului de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar (art.1, 5 şi 6.1) şi altor acte normative elaborate de minister.

Art.2. Regulamentul intern este aprobat de Consiliul de administraţie, cu participarea reprezentanţilor organizaţiilor sindicale, recunoscute la nivel de ramură, existente în şcoalăşi cuprinde reglementări specifice condiţiilor concrete de desfăşurare a activităţii, în concordanţă cu prevederile legale, în vigoare.

Art.3. Regulamentul intern se propune şi se dezbate de către Consiliul Profesoral, la care participă, cu drept de vot, şi personalul didactic auxiliar şi nedidactic, reprezentanţi ai părinţilor şi ai elevilor.

Art.4. Regulamentul conţine normele specifice de organizare şi funcţionare ale Structurii Școala Gimnazială Costache Negri a Liceului Teologic Romano Catolic „Sfântul Francisc de Assisi” Roman, prevederile sale fiind obligatorii pentru elevi, profesori, părinţi, personal.

Art.5. Nerespectarea acestui regulament atrage sancţionarea celor responsabili de ducerea lui la îndeplinire.

 CAPITOLUL  II

PROCESUL DE ÎNVĂŢĂMÂNT 

Art.6. Structură an şcolar

(1) Anul şcolar începe la 1 septembrie şi se încheie la 31 august din anul calendaristic următor.

(2) Structura anului şcolar, respectiv perioadele de desfăşurare a cursurilor, a vacanţelor şi a sesiunilor de examene sunt cele stabilite prin ordin al ministrului educaţiei şi cercetării, iar stabilirea săptămânilor de instruire practică comasată revine directorului adjunct cu atribuţii de coordonare a comisiilor metodice de specialitate, după consultarea cu responsabilii acestora.

 

Art.7. Repartizare elevi

(1) La începutul anului şcolar, elevii vor fi repartizaţi pe clase, cu efectiv de minim 10 la învăţământul primar şi gimnazial şi minim 15 elevi la învăţământul liceal, coordonaţi de un învăţător/ profesor diriginte, desemnat de director, cu aprobarea Consiliului de Administraţie, din rândul cadrelor didactice cu o conduită morală şi profesională ireproşabilă.

(2) Colectivele de elevi vor fi realizate ţinând cont de limbile străine studiate, religia şi opţiunea elevului privind calificarea profesională, evitând pe cât posibil împărţirea clasei pe grupe de studiu.

(3) Fiecare colectiv de elevi va fi repartizat, la începutul anului şcolar, într-o sală de clasă, care va fi preluată de la administrator (sau o persoană desemnată de director) de către diriginte şi şeful clasei pe bază de proces-verbal.

(4) La sfârşitul anului şcolar, sala de clasă va fi predată administratorului cu proces – verbal, semnat de părţile implicate, în care se vor preciza eventualele distrugeri ale bazei materiale existente.

(5) De păstrarea sălii de clasă şi a dotărilor din aceasta răspunde în mod direct profesorul diriginte şi colectivul de elevi.

(6) Pagubele constatate vor fi recuperate în totalitate de la cei care le-au comis sau de la colectivul de elevi repartizat în sala respectivă. Contravaloarea pagubei se va depune la casieria şcolii, pe baza unui proces-verbal constatator.

(7) Transferurile elevilor care păstrează forma de învăţământ se pot efectua şi în timpul anului şcolar, la solicitarea scrisă a părintelui sau tutorelui legal şi cu acordul CA al celor două unităţi şcolare.

Art.8. Program cursuri

(1) Orele de curs încep la 800 şi se termină la 1400 iar pentru programul Şcoală după Şcoală orele încep la finalizarea orelor de curs obişnuite (12-13)şi se finalizează la 16-17 după caz.

(2) Durata orei este de curs este de 45 min învăţământ primar + 5 minute activitate recreativă şi 50 min învăţământ gimnazial.

(3) La structura Şcoala cu clasele I-VIII „Costache Negri”, situată în str.Petru Rareş nr.1 şi Grădiniţa PN Nr.5, situată în str. I.I.de la Brad nr.5 forma de învăţământ este cursuri de zi.

(4) Orele de pregătire suplimentară şi remediere şcolară se desfăşoară conform graficelor din dosarele comisiilor metodice, avizate de către directorul unităţii şi afişate la avizier.

(5) Pauzele sunt de 10 min iar pauza mare care are loc în intervalul  9h50min-10h10min este de 20 minute.

 

Art.9. Orarul şcolii

(1) Orarul va fi întocmit de comisia pentru realizarea orarului şi va ţine cont de condiţiile obiective ale profesorilor şi elevilor. Acesta va fi avizat de director.

La structura Şcoala Gimnazială „Costache Negri”, directorul adjunct care are în subordine administrativă această structură numește un responsabil care realizează orarul.

(2) Orarul va fi adus la cunoştinţa elevilor de către profesorul diriginte, care are obligaţia de a-l verifica săptămânal pentru a constata dacă au apărut sau nu eventuale modificări.

(3) Fiecare cadru didactic are obligaţia de a completa şi semna condica de prezenţă în maxim 3 zile de la efectuarea orelor. Orele nesemnate după acest interval pot fi considerate neefectuate.

 

Art.10. Cataloagele

(1)  Cataloagele sunt documente şcolare cu termen de arhivare permanent, care atestă situaţia şcolară a elevilor, motiv pentru care vor fi completate cu responsabilitate de către profesori. În cazul eventualelor greşeli acestea se vor bara cu o linie orizontală, cu cerneală roşie, iar corecturile vor fi efectuate tot cu cerneală roşie, sub semnătura celor care au greşit şi a directorului care a luat la cunoştinţă.

(2) La începutul anului şcolar, responsabilii comisiilor metodice vor instrui profesorii debutanţi prezentându-le regulile de completare a catalogului.

(3) Cataloagele vor fi completate cu datele necesare de profesorii diriginţi, care sunt singurii responsabili de înscrisurile făcute în acestea.

(4) Diriginţii au datoria de a verifica cataloagele periodic (pe parcursul anului şcolar) şi după încheierea examenelor de corigenţe, pentru a definitiva situaţia şcolară a fiecărui elev şi a proceda la predarea catalogului la serviciul secretariat, pentru a fi arhivat.

(5) În timpul anului şcolar, cataloagele sunt păstrate în dulapul din cancelaria situată în corpul A (corpul de clădire nou construit).

(6) La sfârşitul programului, profesorul de serviciu, împreună cu personalul didactic auxiliar de serviciu au datoria de a număra şi închide cataloagele şi de a consemna numărul lor în procesul-verbal încheiat de profesorul de serviciu.

(7) Este interzis accesul elevilor sau a altor persoane (cu excepţia celor menţionate anterior) la cataloage.

(8) Consemnarea  notelor în catalog se face în momentul acordării, în prezenţa elevilor.

(9) Obligativitatea se păstrează şi la consemnarea absenţelor. Motivarea absenţelor se face în maxim 7 zile de la data consemnării, prin încercuire de către profesorul diriginte, în baza documentelor doveditoare prevăzute în regulamentul şcolar. Adeverinţele medicale trebuie vizate de medicul şcolar.

 

Art.11. Curriculum

(1) Procesul instructiv – educativ se desfăşoară pe baza planurilor de învăţământ şi a curriculei aprobate de M.E.C.T.S.

(2) Planificările calendaristice vor fi realizate de fiecare cadru didactic, vor fi vizate de responsabilul comisiei metodice şi de director. Un exemplar al acestora va fi păstrat la dosarul comisiei metodice de specialitate.

(3) Cadrele didactice au obligaţia de a parcurge toată programa şcolară şi de a se asigura că elevii au asimilat-o. Pentru aceasta profesorii vor aplica la clasă metode de lucru interactive care să corespundă necesităţilor şi particularităţilor colectivelor de elevi. Fiecare cadru didactic va elabora planificările calendaristice până la data de 30 septembrie.

(4) Pe parcursul anului şcolar, cadrele didactice vor fi asistate la ore de director, directori adjuncţi, responsabili comisii metodice, membri CEAC sau inspectori şcolari de specialitate.

(5) Toţi elevii şi profesorii vor avea acces în laboratoarele şi cabinetele de specialitate, conform unui grafic stabilit săptămânal. Profesorul are obligativitatea de a se asigura că toţi elevii au venit în laborator/cabinet, că nu au rămas elevi în sala de clasă iar aceasta a fost încuiată.

(6) Laboratoarele, cabinetele, atelierele de instruire, sala de sport şi biblioteca trebuie utilizate la maxim pentru pregătirea de specialitate a elevilor. Cadrele didactice care însoţesc elevii în aceste spaţii răspund de păstrarea dotării existente, precum şi de siguranţa elevilor. Este indicat ca accesul şi evacuarea elevilor în şi din spaţiile menţionate să se facă în prezenţa cadrului didactic.

(7) Profesorii trebuie să se asigure de prezenţa elevilor la cursuri. Pe parcursul orei profesorul este răspunzător de siguranţa elevului. Este interzisă scoaterea de la ore a elevului pe motive de indisciplină. Profesorul are obligaţia de a anunţa dirigintele, conducerea şcolii şi consilierul şcolar cu privire la abaterile disciplinare constatate. În cazul unor abateri disciplinare grave săvârșite de elev în timpul orelor de curs sau în pauze pot fi preluaţi de director, diriginte sau consilier (sau orice persoană din serviciul școlii desemnată de director) și conduși la cabinetul psihologului școlar unde vor fi consiliați psihologic până la anchetarea evenimentului de indisciplină.

(8) La structura Şcoala Gimnazială „Costache Negri”, faptele grave de indisciplină sau cele ușoare pot fi cercetate de Comisia de prevenire a faptelor de indisciplină, la solicitarea, dirigintelui, a profesorului de serviciu, a directorului sau de către cel care constată evenimentul de indisciplină. Comisia are următoarele atribuții:

- Derulează activități cu elevii de combatere și prevenire a violenței în școală sau de mediatizare în școală a regulamentului de ordine internă.

- Anchetează cazurile de violență petrecute în incinta școlii de către elevi și propune sancțiunile care se impun Consiliului Clasei care ia decizia finală. Sancțiunile date trebuie să facă parte din regulamentul de ordine internă sau din regulamentul de funcționare a unităților de înv. preuniversitar.

- Elaborează baza de date cu elevii care produc fapte de violență și identifică factorii de risc care conduc de obicei la fapte de violență.

- Colaborează cu diriginții sau învățătorii.

(9) În cazul unor evenimente de indisciplină deosebit de grave se anunță Poliția de către cel care a observat evenimentul utilizând numărul de telefon 112.

(10)Este interzisă absentarea de la orele de educaţie fizică şi sport a elevilor pe motivul lipsei echipamentului adecvat; aceşti elevi vor asista la ore şi vor fi supravegheaţi de profesorul de educaţie fizică.

 

CAPITOLUL IIICONSILIUL CLASEI

Art.12.(1) Consiliul clasei este constituit la nivelul fiecărei clase din totalitatea personalului didactic de predare şi de instruire practică care predă la clasa respectivă, din cel puţin un părinte delegat al comitetului de părinţi al clasei şi din liderul elevilor clasei respective. Componenţa Consiliului Clasei este stabilită de către dirigintele clasei într-un PV. Consiliul clasei are următoarele obiective:

-          Armonizarea solicitărilor venite din partea părinţilor şi ale elevilor, cu cerinţele educative ale cadrelor didactice ;

-          Evaluarea progresului şcolar al fiecărui elev;

-          Stimularea şi susţinerea elevilor cu performanţe deosebite;

-          Integrarea elevilor cu ritm lent de învăţare;

-          Organizarea de activităţi suplimentare, în sprijinul actului didactic.
(2) Preşedintele Consiliului clasei este dirigintele.

-          Anchetează cazurile de indisciplină școlară care se finalizează cu raport scris sau proces verbal, propune și stabilește sancțiuni pe care dirigintele sau directorul le pune în aplicare.

-          Stabilește împreună cu dirigintele notele la purtare.

Art.13. Consiliul clasei se întruneşte la sfârşitul fiecărui semestru sub coordonarea dirigintelui sau a directorului (sau ori de câte ori este necesar) şi are atribuţiile prevăzute de Regulamentul de Organizare şi Funcţionare a Unităţilor de Învăţământ Preuniversitar.

 

CAPITOLUL IV.

 

PROFESORUL DIRIGINTE (ÎNVĂȚĂTORUL)

 

Art.14.(1) Coordonarea activităţii elevilor la nivelul claselor se realizează prin învăţător/profesorul diriginte, în conformitate cu O.M.E.C.I. 5132/10.09.2009.
(2) Numirea dirigintelui se face de către director şi devine obligatorie din momentul investirii.

Art.15.(1) Dirigintele (Învățătorul) are îndatorirea să cunoască şi să prelucreze cu elevii şi părinţii acestora, prevederile legislaţiei şcolare şi ale prezentului regulament.

(2) Respectarea acestor prevederi, a normelor de morală şi conduită cât şi a legilor ţării este obligatorie.

Art.16. În cadrul unităţii şcolare dirigintele are următoarele atribuţii:
(1)Coordonează activitatea Consiliului clasei;

(2) În funcţie de propunerile elevilor numeşte liderul clasei împreună cu care organizează colectivul, repartizează sarcinile şi controlează îndeplinirea lor;
(3) În primele 15 zile ale fiecărui an şcolar vor fi completate, actualizate şi avizate toate carnetele de note ale elevilor.

(4) Construieşte un climat stabil în cadrul clasei, asigură coeziunea colectivului, negociază conflictele şi înlătură cauzele acestora;

(5) Colaborează cu directorii, profesorii clasei şi părinţii pentru realizarea finalităţilor educaţionale asumate;

(6) Pentru asigurarea integrităţii şi funcţionalităţii bunurilor şcolii, fiecare diriginte preia de la administrator (sau de la o persoană desemnată de director), pe bază de proces verbal sala de clasă repartizată; răspunde de păstrarea şi modernizarea ei;

(8) Organizează împreună cu consilierul şcolar, activităţi de consiliere şi orientare şcolară şi profesională;

(9) Prezintă elevilor din clasa a VIII a și părinților acestora prevederile Regulamentelor de organizare şi desfăşurare a examenelor de finalizare a studiilor (Ex. De Evaluare Națională) şi de admitere în liceu sau școala profesională;

(10) Urmăreşte frecvenţa elevilor, cercetează cauzele absenţelor acestora şi informează verbal familia elevului săptămânal (utilizând telefonul din serviciul secretariat), iar în scris (scrisori poștale sau email dacă este stabilită o convenție scrisă cu părintele la începutul anului școlar) la fiecare tranșă de 20 absențe nemotivate făcute de elev!

(11) Motivează absenţele elevilor pe baza documentelor justificative: adeverinţa medicală eliberată de medicul cabinetului şcolar sau de medicul familiei respective, de o unitate spitalicească sau sanatoriu dacă a fost internat sau a unei cereri întocmită de unul din părinţi (tutore legal) şi avizată în prealabil de conducerea şcolii. Motivarea absenţelor se realizează efectiv în maximum 7 zile de la reîntoarcerea la cursuri. Documentele prezentate mai târziu de acest termen îşi pierd valabilitatea.

(12) Analizează periodic situaţia la învăţătură a elevilor şi monitorizează îndeplinirea îndatoririlor şcolare ale acestora;

(13) Întocmeşte programe pentru activităţi extraşcolare şi sprijină organizarea şi desfăşurarea lor; susţine elevii în activitatea şcolară, încurajează performanţa şi competiţia individuală şi colectivă;

(14) Propune în scris elevii cu rezultate deosebite (în ordinea performantelor obţinute si în funcţie de criteriile stabilite) pentru implicarea în proiecte din cadrul programelor europene;

(15) Organizează minim 2  şedinţe pe semestru cu părinţii, alte întâlniri şi discuţii din iniţiativa sau la cererea acestora (individual, în grup sau în plen);

(16) Propune prin referat scris, conducerii şcolii şi Consiliului Profesoral, sancţionarea disciplinară a elevilor pentru absenţe nemotivate sau alte abateri;
(17) Propune comisiei pentru burse şi sprijin social (prin referat scris), acordarea de burse şi ajutoare sociale elevilor care pot beneficia de aceste drepturi, conform legii;

17-a- Pune în aplicare deciziile Consiliului Clasei sau ale Comisiei de Disciplină.
(18) Înaintează Consiliului de Administraţie propuneri pentru premierea elevilor cu rezultate deosebite în activitate (participarea la olimpiade, concursuri şcolare pentru diferite discipline, prestaţii artistice, sportive, ştiinţifice etc. );

(19) Propune spre aprobare directorului organizarea în şcoală şi în afara ei, a unor activităţi culturale, sportive, ştiinţifice, manifestări civice, etc. de către colectivul pe care îl coordonează; participă alături de elevi la realizarea acestora;
(20) Completează catalogul clasei şi răspunde de exactitatea, corectitudinea şi conformitatea înscrisurilor efectuate;

(21) Informează în scris familiile elevilor cu situaţie şcolară neîncheiată a celor corigenţi şi repetenţi;

(22)Felicită în scris familiile elevilor cu rezultate deosebite şi înmânează diplome, premii şi distincţii;

(23)Stabileşte împreună cu Consiliul clasei, nota la purtare a fiecărui elev şi prezintă în scris Consiliului Profesoral propunerile de notare mai mici de 7, pentru elevii cu abateri grave sau repetate;

(24)Calculează mediile generale semestriale şi anuale ale elevilor şi le consemnează în catalog şi în carnetul de note;

(25) Prezintă spre validare, Consiliului Profesoral, raportul scris asupra situaţiei şcolare şi disciplinare a clasei la sfârşitul semestrului /anului şcolar;

(26) Completează situaţiile statistice de sfârşit de semestru şi de an şcolar, realizează ierarhizarea elevilor în funcţie de media generală şi le depune, la termenul stabilit pentru încheierea situaţiei şcolare, la compartimentul secretariat;

(27) Colaborează cu părinţii, cu personalul didactic auxiliar, nedidactic, cu pedagogii şcolari, cu cabinetul medical şi de consiliere psihopedagogică pentru monitorizarea elevilor cu probleme;

 

CAPITOLUL V

SERVICIUL PE ŞCOALĂ

 

PROFESORUL DE SERVICIU

Art. 17 (1) Planificarea serviciului pe şcoală se face semestrial şi se afişează în cancelarie de către o comisie desemnată de CA, comisia având şi rolul de monitorizare a efectuării efective a serviciului pe şcoală de către profesorul de serviciu.
(2) Îndatoririle profesorului de serviciu sunt următoarele:

  • ·         Vine la şcoală cu 15 minute înainte de începerea programului şi pleacă după terminarea orelor de curs;
  • ·         Verifică existenţa tuturor cataloagelor şi a condicilor de prezenţă la începutul programului, în pauze și la sfârșitul programului;
  • ·         Asigură prezenţa elevilor de serviciu și instruirea acestora cu privire la atribuţiile pe care le au;
  • ·         Monitorizează ordinea, disciplina şi securitatea elevilor din incinta şcolii;
  • ·
  • ·         Asigură respectarea programului de desfăşurare a orelor de curs şi a pauzelor;
  • ·         Supraveghează comportamentul şi conduita elevilor în pauze, intervenind cu fermitate dacă este necesar;
  • ·
  • ·         Acordă permisiunea în incinta şcolii a persoanelor străine după legitimarea prealabilă.
  • ·         Solicită intervenția Poliției sau a Jandarmeriei în cazul unor situații grave de violență (apelând numărul de urgență 112);
  • ·
  • ·         Coordonează evacuarea elevilor din clădirea școlii împreună cu responsabilii ISU din școală, în cazul unor situații de urgență;
  • ·

ELEVII  DE SERVICIU

Art.18.(1) Efectuarea serviciului în şcoală este obligatorie pentru elevii din clasele V-VIII și numai în pauze, pe timpul orei de curs supravegherea școlii fiind făcută de personalul auxiliar al școlii; acesta se execută la punctele stabilite de către conducerea unităţii, conform programării. Diriginţii claselor V-VIII efectuează graficul serviciului pe şcoală şi monitorizează activitatea.

Art. 19. Atribuţiile elevului de serviciu sunt următoarele:

(1) Să fie prezent la postul de serviciu repartizat în fiecare pauză.

(2) Să folosească soneria pentru a anunţa intrarea elevilor la ore si ieşirea în pauze;
(3) Să nu permită intrarea persoanelor străine în şcoală fără legitimarea acestora;
(4) Să nu permită intrarea persoanelor străine în cancelaria şcolii şi să nu conducă persoane străine la sălile de clasă;

(5) Să dea indicaţii unde este secretariatul, cancelaria cadrelor didactice, biblioteca si cabinetul directorului;

(6) Să aibă o atitudine corectă şi o comportare civilizată faţă de persoanele care solicită relaţii la intrare.

(7) Să completeze caietul cu înregistrarea persoanelor străine;

(8) Să informeze profesorul de serviciu sau conducerea unităţii în legătură cu toate situaţiile deosebite.

 

CAPITOLUL VI

 

SIGURANŢA  ŞI  COMPORTAMENTUL  ELEVILOR

 

Art. 20. (1) Pe parcursul programului elevii vor fi supravegheaţi de profesorul de serviciu şi de personalul şcolii, care au dreptul de a-i legitima, de a le lua declaraţii scrise referitoare la abaterile săvârşite, de a le confisca ţigările, băutura, drogurile, mijloacele de interceptare foto şi video, mijloacele de înregistrare. Toate articolele confiscate vor fi predate conducerii şcolii la sfârşitul programului cu proces verbal, iar declaraţiile la serviciul secretariat. Serviciul secretariat va înştiinţa profesorii diriginţi  şi directorul despre abaterile săvârşite de elevi. Cu acordul părinţilor, abaterile disciplinare pot fi însoţite şi de pedeapsa complementară ca pe durata pauzelor sau în afara orelor de curs (caz în care se informează părinţii telefonic) elevul sancționat să scrie texte din regulamentul intern al școlii în incinta bibliotecii sub supravegherea unei persoane desemnate de director din personalul auxiliar sau a mediatorului şcolar.

În cazul unor abateri disciplinare grave săvârșite de elev în timpul orelor de curs sau în pauze pot fi preluaţi de director, diriginte sau consilier (sau orice persoană din serviciul școlii desemnată de director) și conduși la cabinetul psihologului școlar unde vor fi consiliați psihologic până la anchetarea evenimentului de indisciplină. Dacă abaterea se repetă sau este gravă se aplică sancţiunile prevăzute în ROFUIP.

(2) Elevii au obligaţia să-şi respecte colegii, profesorii, personalul şcolii. Nu sunt permise bătăile, injuriile sau alte manifestări care nu ţin de un comportament civilizat în şcoală.

(3) Profesorii şi personalul şcolii au datoria de a respecta elevii şi de a li se adresa cu un limbaj civilizat, fără a-i jigni și fără a-i molesta verbal sau fizic.

(4) Elevii sunt obligaţi să aducă la cunoştinţa diriginţilor, profesorului de serviciu sau directorilor eventualele stări conflictuale din şcoală.

(5) Profesorii diriginţi ai căror elevi au fost implicaţi în eventuale stări conflictuale (lovituri, căzături, accidente) au obligaţia de a aduce aceste abateri la cunoştinţa familiei elevilor în cauză în maxim 24 ore de la producere.

(6) Este interzis fumatul în incinta şcolii.

(7) Accesul elevilor, în ambele corpuri de clădire,  se face pe ușele principale de acces, în comun cu toate cadrele didactice.

 

CAPITOLUL VII

 

CALITATEA DE ELEV; DREPTURI, ÎNDATORIRI, SANCŢIUNI ŞI RECOMPENSE

Art. 21. Calitatea de elev al Structurii Școala Gimnazială Costache Negri a Colegiului Tehnic „Danubiana”- Roman se dobândeşte prin înscriere în învăţământul preșcolar sau primar.

(1) Calitatea de elev se exercită prin frecventarea cursurilor şi participarea la toate activităţile existente în programul unităţii şcolare.

Art.22 Elevii din Școala Gimnazială Costache Negri - Roman au următoarele drepturi fundamentale:

(1) Să fie evidenţiaţi şi să primească premii şi recompense pentru rezultatele deosebite obţinute la învăţătură, şi la activităţile extraşcolare, precum şi pentru atitudine civică exemplară;

(2) Să participe la activităţile extraşcolare organizate de școală precum şi la cele care se desfăşoară în palatele şi cluburile elevilor, bazele sportive, de agrement, taberele şi unităţile conexe inspectoratelor şcolare, în cluburi şi asociaţii sportive, cu respectarea prevederilor regulamentelor de funcţionare ale acestora;

(3) Să beneficieze de un climat de muncă bazat pe respect reciproc (profesor-elev);
(4) Să redacteze şi să difuzeze reviste/publicaţii şcolare proprii care nu afectează siguranţa naţională, ordinea publică, sănătatea şi moralitatea sau drepturile şi libertăţile cetăţeneşti.

(5)Să-şi aleagă liderul de clasă;

(6)Să-şi desemneze reprezentantul în Consiliul elevilor;

(7) Să fie învoiţi de profesori în timpul orelor de curs, pe motive întemeiate, cu bilet de voie semnat de profesor, diriginte sau  director, biletul va fi consemnat în evidenţele profesorului diriginte;

(8) Să absenteze de la ore  maximum 5 zile/an, prin cerere scrisă adresată de către părinţi dirigintelui (care se va asigura de faptul că părintele ştie despre cererea respectivă) şi contrasemnata de director, în termen de 7 zile de le predarea acesteia.

(9) Să fie învoiţi de la cursuri pentru pregătire la Olimpiade (faza judeţeană - 3 zile, faza naţională - 5 zile, concursuri interjudeţene omologate de M.E.C.T.S. - un număr de zile solicitate de profesor şi aprobate de director; aceste absenţe nu se consemnează în catalog pe baza unei decizii, date de director, ataşate le catalogul clasei împreună cu programul de pregătire realizat de profesorul elevului;

(10) Să participe la reuniuni în afara orarului şcolii, organizate de profesorii diriginţi, cu acordul conducerii şcolii ;

(11) Să participe la excursii de studiu şi agrement organizate de profesorii şcolii, cu acordul direcţiunii;

(12) Să participe la concursuri şcolare, sportive, şi alte competiţii care promovează imaginea şcolii;

(13)Să primească bursă conform legislaţiei în vigoare;

(14)Să înainteze sugestii privind îmbunătăţirea activităţii în şcoală;

(15) Să aibă iniţiative care să stimuleze competiţia, atitudinea civică exemplară,  spiritul de echipă;

(16) Să utilizeze gratuit baza materială pe care o deţine școala;

(17) Să contracareze prin atitudini constructive abaterile disciplinare ale colegilor;

(18) Să organizeze Balul Bobocilor şi alte manifestări culturale, coordonaţi de către profesori;

(19)Să se transfere în condiţiile prevăzute la capitolul "Transferări" din prevederile prezentului regulament.

 

Art.23 Îndatoririle elevilor Colegiului Tehnic „Danubiana” sunt următoarele:
(1) Să cunoască şi să respecte Regulamentul de Organizare şi Funcţionare a Unităţilor din Învăţământul Preuniversitar elaborat de M.E.C.T.S. precum şi prevederile prezentului Regulament de Ordine Interioară.

(2) Să frecventeze cursurile conform orarului clasei şi să se pregătească ritmic pentru fiecare disciplină de studiu.

(3) Să aibă asupra lui carnetul de elev vizat pentru anul şcolar în curs. Accesul în unitate se face pe baza carnetului de elev. Elevul are obligaţia să prezinte carnetul de elev atât timp cât este în şcoală.

(4) Să aibă un comportament civilizat, o ţinută decentă şi un limbaj adecvat, atât în unitatea de învăţământ cât şi în afara ei;

(5) Să cunoască şi să respecte normele de protecţia muncii;

(6) Să păstreze bunurile patrimoniului clasei şi al şcolii, suportând costul reparaţiilor/înlocuirii bunurilor distruse;

(7) Să nu vină la ore în stare de ebrietate sau să introducă în şcoală băuturi alcoolice, stupefiante, arme, muniţie, petarde, pocnitori, artificii, spray paralizant, care pot afecta integritatea fizică şi psihică proprie, a colegilor sau a personalului;

(8) Să nu posede sau să difuzeze materiale cu caracter obscen sau pornografic;

(9) Să nu intre în unitate cu telefoane mobile prevăzute cu camere foto, video sau sisteme 3D. Acestea se confiscă şi vor fi predate cu proces-verbal părinţilor sau tutorelui legal. În caz de repetare a abaterii, telefonul va fi reţinut până la sfârşitul anului şcolar.

(10)Să nu utilizeze telefoane celulare în timpul orelor de curs, al examenelor sau concursurilor;

(l1)Să păstreze în bune condiţii manualele primite gratuit şi să le restituie în stare bună la sfârşitul anului şcolar, altfel vor plăti costul acestora;

(12)Să anunţe personalul şcolii când constată defecţiuni la instalaţia electrică, termică;

(13) Să nu intervină la instalaţiile electrice din şcoală;

(14)Să nu afecteze imaginea şcolii prin activităţi desfăşurate inclusiv în afara orelor de curs;

(15)Să efectueze serviciul pe clasă şi pe şcoală;

(16)Să aibă aspect îngrijit: fără plete şi barbă la băieţi şi machiaj strident la fete;

(17)Să nu introducă în şcoală persoane străine. Vor fi sancţionaţi atât cei care au intrat în şcoală fără permisiune cât şi cei la care au venit.

 

Sancţiuni

Art.24. (1) Orice încălcare a prevederilor alineatului precedent constituie abatere disciplinară şi se sancţionează în conformitate cu prevederile Regulamentului de Organizare şi Funcţionare a Unităţilor de Învăţământ Preuniversitar, art.118, alin. 1) si 2).

 

Art.25.(1)Sancţiunile care pot fi aplicate elevilor pentru abateri disciplinare sunt:
- observaţie individuală şi mustrare în faţa clasei,

- retragerea temporară sau definitivă a bursei,

- derularea de activități complementare cu caracter educativ după programul orelor de curs sub supravegherea personalului didactic, didactic auxiliar sau nedidactic desemnat de directorul unităţii(în această stuație mediatorul școlar aduce la cunoștința părinților programul activităților derulate de elev).

- scăderea notei la purtare (eventual sub 7);

- Eliminarea de la ora de curs în cazul în care elevul tulbură grav liniștea în clasă prin producerea unui act de indisciplină grav (lovire cu urmări grave, deteriorare de obiecte, amenințare cu obiecte care pot produce vătămări corporale, punerea în pericol a veții altei persoane, etc.) și preluarea lui de către psihologul școlar/mediatorul școlar sau de către personalul de îngrijire al școlii până la anchetarea faptei de către Comisia de Disciplină și stabilirea sancțiunilor de către Consiliul Clasei.

(2) Elevii cu abateri disciplinare repetate vor fi monitorizaţi permanent, programaţi de către profesorii diriginţi (învățători) la psihologul şcolii pentru consiliere şi îndrumare, li se va anunţa familia (de către învățător, diriginte sau mediatorul școlar) şi vor fi incluşi într-o bază de date specială.


Art.26. Transferul elevilor unităţii şcolare se poate face cu aprobarea Consiliului de Administraţie de la o unitate la alta cu respectarea condiţiilor prevăzute în Regulamentul de Organizare si Funcţionare a Unităţilor de Învăţământ Preuniversitar.

 

Recompense
Art.27
.(1) Elevii care au obţinut rezultate remarcabile în activitatea şcolară şi extraşcolară, ori s-au distins prin fapte de înalta ţinută morală şi civică sunt recompensaţi moral şi material.

(2). Elevii unităţii pot fi stimulaţi cu premii din veniturile extrabugetare, proporţional cu efortul depus şi rezultatele obţinute şi pot fi incluși în echipele care derulează proiecte în cadrul programelor naționale sau europene.

(3). Elevii cu situaţii materiale precare, cu probleme grave de sănătate sau cu probleme în familie pot fi susţinuţi material, ocazional sau pe o perioadă de timp determinată, cu sume de bani sau bunuri procurate din resurse extrabugetare (în limita fondurilor disponibile şi în ordinea priorităţilor) dacă nu depășesc 20 de absențe nemotivate pe parcursul anului școlar.


Art.28.Calitatea de elev al unităţii şcolare încetează în următoarele situaţii:

(1) la absolvirea studiilor;

(2) în caz de abandon şcolar;

(3) prin retragere, la cerere scrisă şi cu acordul părinților sau a susţinătorilor legali;

(4) în cazul în care repetă același an de studiu a treia oară.

 

CAPITOLUL  VIII

 

ACTIVITĂŢI  EXTRACURRICULARE

 

Art. 29 Conducerea unităţii şcolare încurajează şi asigură condiţii optime de desfăşurare activităţilor şi cercurilor ştiinţifice, a manifestărilor culturale, artistice, sportive şi civice.

(1) În unitatea şcolară este permisă activitatea desfăşurată de elevi în cadrul cercurilor sau cluburilor cu specific educativ, sub îndrumarea unui profesor numit coordonator de cerc.

(2) Elevii au dreptul la opinie, drept pe care îl pot exercita publicând în revistele şcolare, participând la şedinţele Consiliului Elevilor sau făcând sesizări adresate cadrelor didactice sau directorului şcolii.  La structura Şcoala cu clasele I-VIII „Costache Negri”, dreptul la opinie se mai poate exercita utilizînd situl școlii.

(3) Elevii pot organiza sub îndrumarea unui prof. coordonator serbări, concursuri tematice, sau alte activităţi similare.

(4) Elevii pot pleca în excursii numai cu cel puţin un profesor însoţitor, deplasarea efectuându-se doar cu mijloace de transport autorizate, pe trasee comunicate anterior şi având avizul ISJ Neamţ.

(5)Conducerea unităţii încurajează colaborarea cu fundaţii şi organizaţii interesate în susţinerea învăţământului, participarea la programe şi campanii educaţionale, în domenii diferite.

(6)Profesorii au obligaţia de a participa la activităţile extracurriculare organizate în unitate sau în exteriorul acesteia şi de a supraveghea elevii implicaţi în acestea.

(7) Orice activitate extracurriculară în care sunt implicaţi elevi sau profesori din unitatea şcolară trebuie avizată obligatoriu de unul din directorii instituţiei și apoi monitorizată.

 

CAPITOLUL IX

 

PERSONALUL DIDACTIC, DIDACTIC AUXILIAR ŞI SPECIFIC

 

Art.30.(1) Din personalul didactic şi didactic auxiliar pot face parte persoanele care îndeplinesc condiţiile de studii prevăzute de lege, au capacitatea de exercitare deplină a tuturor drepturilor, o conduită morală conform deontologiei profesionale şi sunt apte din punct de vedere medical pentru îndeplinirea funcţiei.

(2)Competenţele, responsabilităţile, drepturile şi obligaţiile personalului didactic şi didactic auxiliar sunt cele prevăzute de legislaţia muncii, legislaţia specifică învăţământului, cele care derivă din contractul colectiv de muncă la nivel de ramură şi din contractul individual de muncă sau stabilite prin fişa postului.
Art.31. Personalul didactic şi didactic auxiliar este obligat să manifeste preocupare continuă pentru perfecţionarea pregătirii profesionale şi o conduită morală în concordanţă cu valorile educaţionale pe care trebuie să le transmită elevilor.

Art.32. (1)Tot personalul trebuie să execute întocmai şi la timp obligaţiile de serviciu ce le revin conform fişei postului;

(2). În cazul întârzierii sau plecării de la programul de lucru salariaţii sunt obligaţi să prezinte o motivare conducerii unităţii;

(3). Pentru absentarea de la programul de lucru mai mult de 3 zile nemotivate, se va proceda la aplicarea prevederilor Codului Muncii privitoare la desfacerea contractului de muncă;

(4). În timpul orelor de muncă se interzice salariaţilor să desfăşoare alte activităţi decât cele prevăzute în regulament şi în fişa postului;

(5) Au obligaţia să folosească şi să păstreze clădirile şi bunurile materiale în condiţii corespunzătoare. Materialul didactic confecţionat din materialul unităţii si din donaţia părinţilor, constituie obiecte inventar şi nu pot fi transformate, deteriorate sau înstrăinate. În cazul bunurilor materiale din unitate transformate, deteriorate sau înstrăinate se suportă de 3 ori valoarea acestora în conformitate cu prevederile financiare în vigoare, putându-se aplica măsuri administrative de desfacere a contractului de muncă;

(6). Toţi salariaţii sunt obligaţi să respecte regulile de protecţia muncii, precum şi normele de prevenire a incendiilor, care ar putea pune în primejdie viaţa copiilor, integritatea corporală sau sănătatea persoanelor, clădirea sau instalaţiile unităţii;

(7). Comportarea corectă în timpul relaţiilor de serviciu, promovarea relaţiilor de întrajutorare cu toţi membrii colectivului de lucru şi combaterea oricăror manifestări necorespunzătoare sunt obligatorii;

(8). Este necesară şi obligatorie menţinerea ordinei şi curăţeniei  la locul de muncă;

(9). Sunt interzise expresiile neprincipiale între salariaţii unităţii şi în cadrul activităţilor cu copiii, precum şi ridicarea tonului sau folosirea unor metode nepedagogice. Cei vinovaţi vor fi sancţionaţi conform normelor în vigoare;


Art.33. Obligaţiile specifice ale personalului menţionat la alineatul precedent sunt următoarele:
(1) Să cunoască şi să aplice prevederile legale specifice învăţământului, să respecte programul de lucru, îndatoririle stabilite prin fişa postului şi normele prezentului regulament;
(2) Să-şi asume misiunea unităţii şcolare şi obiectivele instituţionale, să cunoască şi să aplice cu înalt profesionalism prevederile planului de dezvoltare instituţională.
(3) În termenul stabilit de conducerea şcolii, cadrele didactice vor prezenta planificările anuale şi semestriale la toate disciplinele cuprinse în încadrare.
(4) Să asigure parcurgerea ritmică a materiei şi activităţilor prevăzute de manuale şi programe, cu respectarea numărului de ore înscris în planul de învăţământ pentru disciplina predată;

(5) Să promoveze metode de predare moderne, interactive, utilizând eficient baza tehnico-didactică din dotare (aparate şi dispozitive, aparatura audio-video, tehnică de calcul, conexiunea la Internet, mulaje, naturalizări, hărţi etc.), laboratoarele, cabinetele existente;

(6) Să evalueze ritmic cunoştinţele elevilor şi să realizeze instrumente şi tehnici noi de evaluare;

(7) Notele acordate se vor comunica imediat elevilor, se argumentează şi se trec în documentele de înregistrare corespunzătoare numai de profesorul care a efectuat evaluarea.
(8)La sfârşitul fiecărui semestru şi la încheierea anului şcolar profesorii şi profesorii diriginţi au obligaţia de a încheia situaţia şcolară a elevilor şi de a verifica în mod riguros cataloagele claselor repartizate, făcându-se răspunzători pentru greşelile comise;

(9) Să participe la şedinţele Consiliului clasei, Comisiei metodice, Comisiei diriginţilor, Consiliului Profesoral şi ale Consiliului de Administraţie după caz;
(10) Să înscrie în catalog absenţele la ore ale elevilor;

(11) Se interzice scoaterea din incinta şcolii a documentelor şcolare pentru completare sau alte motive;

(12) Pentru asigurarea unei completări corecte a documentelor şcolare, profesorii diriginţi, toate cadrele didactice şi secretarii au obligaţia să folosească numai documente originale şi să procedeze ori de câte ori este nevoie la actualizarea datelor în rubricile special repartizate, cu înscrisuri complete şi nu prescurtate.

(13) Să efectueze serviciul pe şcoală conform graficului şi programului stabilit;
(14) Să aibă o ţinuta vestimentară decentă şi să utilizeze un limbaj adecvat în relaţiile cu elevii, părinţii şi personalul nedidactic;

(15) Personalul didactic al şcolii are obligaţia de a-şi completa dosarul personal cu actele necesare şi de a-şi verifica anual carnetul de muncă pentru a constata valabilitatea şi corectitudinea înscrisurilor. La dosarul personal vor fi prezente numai acte în copie, şcoala neasumându-şi răspunderea pentru păstrarea actelor originale.

(16) Condica de prezenţă se completează zilnic;

(17) Se interzice modificarea structurii orarului şcolii sau a locului de desfăşurare a orelor, fără aprobarea conducerii şcolii.

(18) Învoirea cadrelor didactice de la cursuri se face numai în cazuri bine justificate, cu aprobarea conducerii şcolii pe baza de cerere scrisă şi care presupune în mod obligatoriu posibilitatea asigurării suplinirii de către un alt cadru didactic.

(19) Cadrele didactice au obligaţia să însoţească permanent elevii în toate activităţile de grup organizate cu aprobarea conducerii şcolii: excursii, vizionări de spectacole, drumeţii, acţiuni cultural-artistice sau sportive, concursuri etc.
(20) Se interzice categoric scoaterea elevilor de la ore pentru abateri disciplinare care nu sunt foarte grave, pentru orice alta neregulă, sau pentru a rezolva diverse misiuni străine de activitatea planificată. În cazul unor abateri disciplinare foarte grave săvârșite de elevi (loviri cu urmări grave, deteriorare de bunuri, injurii sau loviri adresate profesorului etc) în timpul orelor de curs sau în pauze pot fi preluaţi de director, diriginte sau consilier (sau orice persoană din serviciul școlii desemnată de director) și conduși la cabinetul psihologului școlar unde vor fi consiliați psihologic până la anchetarea evenimentului de indisciplină.
(21) Se interzice cu desăvârşire prezența cadrelor didactice şi a personalului auxiliar sub influenţa băuturilor alcoolice respectiv în stare de ebrietate (sau sub influența unor substanțe interzise prin lege) între elevi sau în incinta unităţii, indiferent de activitatea desfăşurată.
(22) Toate cadrele didactice au obligaţia de a informa în mod operativ conducerea şcolii (direct sau prin serviciul secretariat) cu privire la orice fel de aspecte legate de manifestări necorespunzătoare ale unor elevi, manifestări ce sunt sancţionabile conform prezentului regulament.
(23) Se interzice oricărui cadru didactic folosirea telefonului mobil la ore, la activităţile în care sunt antrenaţi elevi sau alte cadre didactice.
(24) Se interzice părăsirea clasei de către profesor sau scurtarea orelor prevăzute în orar (mai ales ultima oră din program!).

Art.34. (1)Personalul didactic auxiliar şi specific este subordonat directorului unităţii şcolare şi directorilor adjuncţi care coordonează domeniul de activitate.

(2) Programul de lucru este între orele 700 – 1530.

(3). Multiplicarea la xerox se poate face în cadrul biroului secretariat, contra achitării unei taxe de 20 bani/pag., din care se vor asigura consumabilele necesare funcţionării xeroxului.

Art.35. Persoanele care ocupă funcţiile menţionate la articolul precedent dobândesc direct sau implicit calitatea de gestionar şi răspund material, disciplinar sau penal (după caz) privind gestiunea, securitatea, buna păstrare şi utilizarea eficace a inventarului preluat.

Art.36. În funcţie de specificul activităţii prestate şi natura postului ocupat personalul didactic auxiliar şi specific participă activ la sporirea şi modernizarea bazei tehnico - didactice şi crearea de resurse de finanţare extrabugetare. În perioada nedidactică poate desfăşura şi alte activităţi, în raport cu necesităţile unităţii.

Art.37. Atribuţiile fiecărei funcţii sunt cele prevăzute în fişa postului, prevăzute de acte normative sau trasate în mod expres de şefii ierarhici superiori.

CAPITOLUL X

COMPARTIMENTELE  FUNCŢIONALE– Serviciul secretariat

 Art.38. (1) Sarcinile de serviciu în cadrul secretariatului sunt repartizate prin fişa postului, în funcţie de nivelul postului, complexitatea lor şi specificul activităţii.

(2)Personalul care lucrează în cadrul secretariatului este obligat să cunoască, să respecte şi să aplice întocmai normele legale specifice activităţilor desfăşurate, legile statului şi prevederile prezentului regulament.

(3)Reprezentarea unităţii şcolare de către personalul din secretariat, în relaţiile cu elevii, cu cadrele didactice, cu publicul şi cu alte instituţii, organisme şi organizaţii, se va face printr-o conduită morală şi ţinuta vestimentară corespunzătoare, prin limbaj adecvat, profesionalism şi fermitate.

 

Art.39. (1) Secretariatul funcţionează pentru elevi, părinţi, personalul unităţii de învăţământ şi pentru alte persoane interesate, potrivit unui program de lucru aprobat de director.

(2) Programul de lucru al secretarei este între 800 – 1600.

(3) Persoana desemnată pentru realizarea comunicării între compartimente şi între şcoală şi exterior este Solomon Daniela. Ea va înregistra întreaga corespondenţă şi o va distribui celor desemnaţi. Este responsabilă cu centralizarea apelurilor telefonice şi fax., precum şi cu centralizarea abaterilor disciplinare a elevilor.

(4) Orice solicitare către serviciul secretariat se face în scris, acesta urmând să dea răspuns în maxim 3 zile. Pentru solicitările care necesită avizul CA  sau căutarea în arhiva şcolii termenul de răspuns poate fi prelungit până la maxim 30 zile calendaristice.

(5) Eliberarea adeverinţelor de studii şi a foilor matricole este condiţionată de achitarea unei taxe de 1 leu, care vor fi încasaţi şi gestionaţi în vederea asigurării consumabilelor necesare, de către persoana desemnată să întocmească, să gestioneze şi să elibereze actele de studii.

(6) Între serviciul secretariat şi personalul didactic trebuie să existe o relaţie de colaborare pentru desfășurarea corectă a procesului instructiv – educativ.

(7) Accesul elevilor în serviciul secretariat este permis pe timpul pauzelor.

 

Art. 40. Compartimentul Administrativ

Directorul adjunct desemnat răspunde de buna organizare a activității administrative a structurii Șc. Gimnazială Costache Negri. Coordonează activitățile curente specifice ale personalului didactic auxiliar și nedidactic. Colaborează cu Administratorul C.T. Danubiana și cu serviciul Contabilitate în vederea efectuării reparațiilor curente sau asigurării cu produse materiale necesare igienei sau altor necesități. Realizează referate de necesitate adresate C.T. Danubiana sau Primăriei și sarcini de lucru pentru personalul muncitor. Colaborează cu Primăria în vederea asigurării încălzirii școlii pe timpul rece sau a altor necesități.

 

CAPITOLUL XII

 

 

 

Personalul didactic – educatoare

(17). Respectă  programul  de  5  ore  la  grupă  după  cum urmează:

-    dimineaţa  730-1230 ,

(18). Răspund  de  desfăşurarea  activităţii  instructiv – educative, de  securitatea  copiilor, de  bunurile  materiale  din  clasă;

(19). Întocmesc  planificări  săptămânale;

(20). Întocmesc  proiecte  didactice  model  pentru  toate  tipurile  de  activitate;

(21). Întocmesc  proiecte  didactice  acolo  unde  nu  s-a  obţinut  gradul  didactic  definitiv;

(22). Completează zilnic condica pentru evidenţa activităţii, consemnează  prezenţa  în  catalog şi  în  managementul  grupei  şi  semnează;

(23). Participă  la  activităţile  de  perfecţionare (comisii  metodice, cercuri  pedagogice,  grade  didactice);

(24). Constituie  model  de  conduită  pentru  copii  şi  personalul  de  îngrijire;

(25). Aplică  curriculum  naţional, personalizat  şi  adaptat  cerinţelor  grupei.

 

Îngrijitoarele

(43). Programul lucru este între 7-1530.

(44). Răspund de inventarul pe care-l au în primire în sectorul respectiv, folosirea corespunzătoare a materialelor de curăţenie;

(45). Îmbracă şi dezbracă copiii la când merg la spălat şi  însoţesc copiii la grupul sanitar şi masă;

(46). Colaborează şi ajută educatoarele în timpul programului;

(47). Menţin ordinea în clasă;

(48). Semnează condica de prezenţă.

Capitolul XII

Art.43. Atribuțiile comisiilor metodice de la structura Şcoala Gimnazială „Costache Negri”:

(1) Responsabilități Comisii Metodice pe Discipline de Studiu:

- Elaborează graficele activităților școlare și extrașcolare și monitorizează împreună cu directorul derularea acestor activități.

- Organizează periodic activități de formare continuă a cadrelor didactice din catedră (lecții demonstrative, schimburi de experiență, referate tematice etc).

- Consilierea cadrelor didactice în vederea proiectării și planificării didactice.

- Organizează periodic ședințe cu toți membrii comisiei în care se stabilesc anumite aspecte metodice, pedagogice, de curriculum, sau responsabilități în activitatea didactică (organizare concursuri, cercuri pedagogice etc.).

- Monitorizează parcurgerea programei școlare la fiecare clasă.

- Propune de comun acord cu membrii comisiei oferta de CDȘ.

- Stabilește de comun acord cu membrii comisiei modalitățile de evaluare a elevilor și monitorizează progresul școlar la nivel de clasă.

- Participă uneori împreună cu directorul la asistențele efectuate de acesta și face propria evaluare a lecției.

- Stabilește împreună cu directorul sarcinile din fișa postului care revin cadrelor didactice din cadrul comisiei.

- Participă la evaluarea cadrelor didactice în cadrul catedrei (comisiei) și stabilește obiectiv punctajul din fișa de evaluare.

- Contribuie la diversificarea materialului didactic.

- Sprijină cadrele didactice debutante în activitatea didactică.

- Promovează imaginea școlii ori de câte ori are ocazia.

- Încurajează cadrele didactice pentru realizarea de proiecte/parteneriate școlare.

- Întocmește rapoartele semestriale și anuale ale activităților din comisie.

(2) Responsabilități Comisia metodică „Consiliere şi orientare”:

- Comisia dezbate problemele privind aspectele metodice și pedagogice ale orelor de dirigenție și a activităților cu caracter educativ.

- Se preocupă de perfecționarea cadrelor didactice în vederea cunoașterii particularităților psihofizice ale elevilor și a orientării școlare și profesionale.

- Derulează activități cu elevii, școlare și extrașcolare (demonstrative sau nu), cu caracter educativ.

- Monitorizează progresul personal al elevilor, a disciplinei școlare și cazurilor de absenteism sau abandon școlar.

- Monitorizează îndeplinirea de către cadrele didactice a sarcinilor de diriginte stabilite în Legea Educației și a metodologiilor în vigoare.

- Desfășoară activități, proiecte, parteneriate cu caracter educativ.

- Consiliază elevii în vederea orientării școlare și profesionale.

- Realizează dezbateri educative pe teme de interes civic împreună cu poliția, instituții sanitare, pompieri, etc.

- Realizează dezbateri educative pe teme de morală, etică sau religie în parteneriat cu biserica.

(3) Responsabilități Comisia de perfecţionare a personalului didactic şi didactic auxiliar:

- Monitorizarea participării cadrelor didactice la cursuri de formare (perfecționare) continuă.

- Stabilește împreună cu cadrele didactice nevoia de formare la nivelul școlii (tipurile de cursuri necesare...).

- Sprijină cadrele didactice înscrise la susținerea gradelor didactice.

- Sprijină și asistă profesorii debutanți în formarea profesională.

- Informează cadrele didactice cu privire la noutățile legislative care privesc demersul didactic și perfecționarea.

- Asigură informarea cadrelor didactice cu privire la oportunitățile de formare (oferte cursuri).

-  Întocmește rapoartele semestriale și anuale ale activităților din comisie.

(4) Responsabilități Comisia pentru primirea şi distribuirea cornului şi laptelui pentru elevii şcolii:

- Responsabilii distribuie produsele alimentare pe clase.

- Responsabilii preiau produsele de la distribuitor și întocmește situațiile statistice a acestor produse.

- Verifică calitatea produselor și certificatele de calitate și sesizează conducerii școlii orice suspiciune.

- Doamna Solomon Daniela întocmește pe baza avizielor de expediție situațiile centralizatoare lunare pentru CJ Neamț.

(5) Responsabilități Comisia pentru verificarea cataloagelor şi a ritmicităţii trecerii notelor în cataloage:

- Informează lunar conducerea unității privind ritmicitatea notării, situația frecvenței școlare, și măsurile care se impun.

- Verifică înscrierea corectă a datelor din cataloage (notare, absențe, înscrierea: numelor, a nr. matricole, a semnăturilor, a mențiunilor etc.) și informează conducerea școlii verbal sau prin rapoarte.

(6) Responsabilități Comisie cabinet AEL:

- Monitorizează activitatea derulată de clasele de elevi care utilizează cabinetul.

- Aduce la conoștința directorului defecțiunile care survin la calculatoare și momentul la care s-au produs; cercetează situația dacă defecțiunile au avut loc datorită indisciplinei elevilor.

(7) Responsabilități Comisie cu absenteismul scolar

- Monitorizează prezența elevilor cu ajutorul cataloagelor și colaborând cu diriginții sau învățătorii.

- Aduce la cunoștința directorului cazurile grave de absenteism.

- Colaborează cu mediatorul școlar, diriginți, învățători pentru a informa părinții despre cazurile de

absenteism.

(8) Responsabilități Comisia pentru combaterea și prevenirea violenței în mediul școlar:

- Derulează activități cu elevii de combatere și prevenire a violenței în școală sau de mediatizare în școală a regulamentului de ordine internă.

- Anchetează cazurile de violență petrecute în incinta școlii de către elevi și propune sancțiunile care se impun Consiliului Clasei care ia decizia finală. Sancțiunile date trebuie să facă parte din regulamentul de ordine internă sau din regulamentul de funcționare a unităților de înv. preuniversitar.

- Elaborează baza de date cu elevii care produc fapte de violență și identifică factorii de risc care conduc de obicei la fapte de violență.

- Colaborează cu diriginții sau învățătorii.