Scoala Gimnaziala Girbesti
Garbesti, Iasi

Regulament

CAPITOLUL I.  DISPOZIŢII GENERALE

 

Art.1. Regulamentul de ordine interioară al Şcolii gimnaziale Gîrbeşti fost elaborat avându-se în vedere Legea educaţiei naţionale din Ianuarie 2011, Anexa la OMEN nr. 5115 /2014 privind Regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar ( R.O.F .U.I.P.), Ordinul 4619/2014 pentru aprobarea Metodologiei-cadru de organizare si functionare a consiliului de administratie din unitatile de invatamant preuniversitar , Codul de conduită pentru personalul didactic  elaborat în baza prevederilor Legii Educației Nationale - nr  1/2011 și ale OMECT nr.5550/2011, dispozițiile  Art. 242 ale legii 53/2003 privind Codul muncii, alte acte normative emise de MEDCT sau ISJ Iaşi privitoare la organizarea  procesului  de învăţământ.

Prezentul Regulament de ordine interioară NU se substituie actelor  normative precizate mai sus.

Art.2. Prezentul Regulament de Ordine Interioară conţine normele privind desfăşurarea activităţilor instructiv – educative cu caracter şcolar şi extraşcolar, a activităţilor de natură administrativă, financiar – contabile şi de secretariat din cadrul Şcolii gimnaziale Gîrbeşti. Necunoaşterea prevederilor prezentului Regulament nu absolvă personalul şcolii, elevii şi părinţii acestora de consecinţele încălcării lui.

Art.3. (1) În Școala Gimnazială Gîrbești,  cursurile se desfăşoară în două schimburi, astfel:

-          Clasele:  a V-VIII  funcţionează între orele 7:45 – 13:35, Pauze de 10 minute

-          Clasele:  Pregătitoare și a I-a A,a II-a, a IV-a A funcţionează între orele  8-12 iar clasele a I-a B, a III-a, a IV-a B funcţionează între orele  13 – 18;

-          Programul se poate modifica pe timpul iernii, la cererea elevilor și părinților, cu avizul ISJ Iași.

 

(2) Având în vedere LEGEA privind creşterea siguranţei în unităţile de învăţământ, nr. 137 din 01.03.2007, Consiliul profesoral, cu acordul  Consiliului Reprezentativ al Părinţilor Scolii gimnaziale Gîrbești, stabileşte că semn distinctiv pentru elevii Scolii gimnaziale Gîrbești ecusonul cu sigla proprie instituţiei de învăţământ.

(3) Elevii școlii Gîrbești şi întregul personal angajat (didactic, didactic auxiliar, nedidactic) au obligaţia de a purta ecusonul, pe tot parcursul activităţilor desfăşurate în şcoală şi în afara acesteia atunci când participă la activităţi cu elevii şi când reprezintă şcoala.

Art.4. ( 1)  Respectarea prezentului Regulament de Ordine Interioară este obligatorie pentru director, personalul didactic de predare, personalul didactic auxiliar şi nedidactic, elevi şi parinţi.

(2) Prevederile prezentului Regulament se aplică şi personalului angajat temporar, la cumul sau cu norma incompletă, persoanelor detaşate în unitate, precum si personalului angajat pentru prestarea de servicii şcolii.

( 3)  Directorul şcolii va prelucra Regulamentul de ordine interioară în cadrul consiliului profesoral; profesorii diriginţi, învăţătorii şi educatoarele au obligaţia prelucrării prezentului Regulament tuturor elevilor şi părinţilor acestora.

CAPITOLUL  II. PERSONAL DIDACTIC,  DIDACTIC AUXILIAR ŞI    NEDIDACTIC

Art. 5. Întregul personal al şcolii are obligaţia să manifeste un comportament de înaltă

ţinută morală şi profesională atât în cadrul şcolii cât şi în afara ei, astfel încât să

contribuie la menţinerea şi dezvoltarea capitalului de imagine de care se bucură şcoala.

Art. 6. Toate cadrele didactice şi didactic auxiliare au datoria de a-şi desfăşura

activitatea profesională în raport cu misiunea instituţiei din care fac parte în scopul

realizarii obiectivelor generale şi a celor specifice prevazute în Planul Managerial de

activităţi elaborat de conducerea şcolii şi aprobat de Consiliul Profesoral. Membrii

personalului didactic, didactic auxiliar şi nedidactic au obligaţia de a-şi acorda respect

reciproc şi de a colabora în vederea sarcinilor profesionale ce le revin.

Art.7. Întreg personalul unităţii şcolare are obligaţia de a-şi desfăşura activitatea

astfel încât să fie aplicate şi promovate normele specifice de asigurare a calităţii în

învăţământul preuniversitar.

Art.8. Cadrele didactice au obligaţia de a stabili şi promova în relaţia cu elevii şi

părinţii acestora principiile corectitudinii şi respectului reciproc, de a manifesta

transparenţa şi deschidere pentru comunicarea bilaterală.

Art.9. (1) Este interzis oricarui angajat al şcolii -  cadru didactic, didactic auxiliar sau

nedidactic  să adreseze cuvinte sau gesturi jignitoare şi /sau umilitoare elevilor /

părinţilor acestora sau să recurgă la agresiuni/violenţe fizice /verbale  sau psihologice

de orice natură  (ameninţări, şantaj, etc).

 

(2) Cadrele didactice nu au voie să dea afară din clasă elevii, indiferent sub ce motiv.

(3) Sub sancțiunea legislației școlare în vigoare, este interzis cadrelor didactice să

trimită elevi în timpul orei sau în pauză  spre a efectua  diverse comisioane.

 

(4) Cadrele didactice sau profesorul de serviciu nu au voie să învoiască elevii în timpul

orelor de curs dacă aceştia urmează să părăsească perimetrul şcolii.

 

(5) Cadrele didactice care se abat de la prevederile Art. 9. aliniatul (4)  şi învoiesc

totuşi elevii, o fac pe propria răspundere şi vor suporta consecinţele legale în caz de

accidente sau alte situaţii.

 

Art.10. Se interzice introducerea în  şcoală şi difuzarea de tipărituri, foi volante,

prospecte etc. precum şi comercializarea de produse sau organizarea de simpozioane

pentru promovarea acestora sau orice alte activităţi care nu au legatură cu specificul şi

interesele şcolii.

 

Art. 11. Fiecare angajat al şcolii este obligat să informeze conducerea şcolii despre

orice neregulă sau disfuncţie care eventual apare, la un moment dat si de care are

cunostinta.

 

Art.12. În absenţa directorului din şcoală, problemele curente vor fi soluţionate de

către profesorul de serviciu sau de un membru al Consiliului de administraţie

desemnat de către director.

Art.13.(1) Cadrele didactice au obligaţia să respecte cu stricteţe regulile de completare

a documentelor şcolare ( cataloage, condici, registre matricole, ş.a.)

 

( 2) Cadrele didactice răspund de securitatea catalogului de la preluarea lui la

începutul orei şi până la aducerea acestuia în cancelarie.

 

(3) Este cu desăvârşire interzisă lăsarea catalogului în sala de clasa/ laborator

la îndemana elevilor, abaterile de la această prevedere fiind considerată abatere

disciplinară gravă.

 

(4) Personalul didactic-auxiliar ( secretar, contabil) are obligaţia de a respecta cu

stricteţe regimul documentelor şcolare şi contabile.

Art. 14. ( 1) Cadrele didactice îşi desfăşoară activitatea conform orarului, respectarea

duratei orei şi a pauzei elevilor fiind strict obligatorie.

 

(2) Întârzierea la orele de curs se va considera absenţă nemotivată.

(3). Cadrele didactice nu au voie să părăsească sala de clasă / laboratorul decât atunci când sună de ieşire, sau în caz de forţă majoră.

 

(4) Cadrele didactic – auxiliare şi personalul nedidactic îşi desfăşoară activitatea

conform programului de lucru (afişat / prevăzut în fişa postului), respectarea acestuia

fiind strict obligatorie.

(5)  Personalul nedidactic ( muncitori de întreţinere, îngrijitoare)  NU ARE VOIE să

părăsească locul de muncă în timpul programului stabilit de conducerea şcolii.

 

(5) Absenţa oricărui anagajat de la ore / program sau prezentarea cu întârziere la clasă

/ program sau a  vor fi sancţionate de către conducerea şcolii prin tăierea orelor

neefectuate / la care s-a întârziat în mod nejustificat.

 

Art.15. Nu este permisă  utilizarea de către cadrele didactice a  telefonului mobil

pe parcursul orelor de curs.

 

Art.16. Toate cadrele didactice au obligaţia de a participa la şedinţele de consiliu

profesoral / administraţie, la cercurile pedagogice / comisiile metodice de specialitate.

Absenţa de la aceste activităţi se consideră abateri disciplinare şi vor fi sancţionate

prin diminuarea calificativului anual.

 

Art. 17. În cazul în care un membru al personalului şcolii nu poate fi prezent la

program din motive medicale sau de forţă majoră ( deces în familie, dezastre, etc) este

de datoria sa să anunţe conducerea şcolii la începutul zilei respective.

 

Art.18. În situaţia în care la o clasă lipsesc majoritatea elevilor, cadrul didactic va

consemna absenţele în catalog la toţi elevii absenţi, şi va ţine ora cu elevii prezenţi. În

situaţia în care o întreagă clasă absentează de la program cadrul didactic va anunţa

conducerea şcolii şi va rămâne în şcoală pe toată durata programului. Cadrelor

didactice  care nu respectă această reglementare internă li se va  reţine din salariu ora

/orele astfel neefectuate.

Art. 19. Toţi salariaţii unităţii trebuie să cunoască, să aplice şi să respecte în timpul programului normele de sănătate şi securitate în muncă, a celor privind P.S.I., protecţie civilă.

 

Art. 20. Toţi salariaţii şcolii au datoria de a se preocupa de conservarea  bazei

materiale a şcolii şi de a utiliza cu responsabilitate resursele materiale din dotare.

Laboratoarele, cabinetele precum şi patrimoniul aferent vor fi gestionate şi păstrate de

profesori de specialitate desemnaţi de conducerea şcolii. Sălile de clasă vor fi în

responsabilitatea directă a educatoarelor, învăţătorilor şi profesorilor diriginţi, care au

obligatia de a recupera de la colectivele respective contravaloarea daunelor produse de

către elevi.

Art.21. Personalul didactic are dreptul de utilizare a echipamentelor disponibile care

le sunt necesare în procesul instructiv – educativ precum şi pentru propria

perfecţionare cum ar fi: calculatoare, copiatoare, aparatura audio – video etc. cu

condiţia existenţei consumabilelor necesare. Este interzisă utilizarea în interes personal

a materialelor didactice şi a echipamentelor aflate în dotarea şcolii.

Art.22. Niciun angajat al şcolii nu are voie să înstrăineze bunuri din unitate decât

dacă există aprobările necesare şi cu acte legale.

Art. 23. Activităţile extracurriculare pe care profesorul diriginte le organizează cu

colectivul de elevi trebuie să se desfăşoare în afara orelor de curs, cu excepţia unor

evenimente speciale care trebuie comunicate şi aprobate de conducerea şcolii

Art.24. Organizarea oricărui tip de manifestare colectivă cu caracter extraşcolar care

se va desfăşura prin implicarea de cadre didactice/nedidactice şi elevi ai şcolii va fi

supusă aprobării Consiliului de Administraţie. Organizatorii au datoria de a aduce la

cunoştinţa conducerii şcolii intenţia organizării unor astfel de manifestări cu cel putin

10 zile lucrătoare înainte de desfăşurarea  evenimentului şi de a obţine avizul pentru

organizarea acesteia. În caz contrar, toate responsabilităţile revin persoanelor care au

organizat acţiunea respectivă.

 

Art.25. Este cu desăvârşire intezis oricărui angajat Școlii gimnaziale  Gîrbești :

(1) Consumul de băuturi alcoolice sau droguri sau prezenţa sub influenţa acestor

substanţe în incinta şcolii; Dovedirea stării de ebrietate se face pe baza referatului întocmit de profesor de serviciu / director sau /şi prin procesul verbal întocmit de către comisia de cercetare prealabilă.

 

(2) În situaţia în care se va constata că angajatul a consumat băuturi alcoolice în timpul

programului de lucru, sancţiunea poate merge, în funcţie de circumstanţe până la

desfacerea contractului individual de muncă.

 

(3) Fumatul este permis doar în locurile special amenajate şi semnalizate ca atare, cu

respectarea normelor P.S.I. şi a legislaţiei în vigoare.

 

(4) Să săvârşescă  acte de lovire, insultă, calomnie, proferări de cuvinte injurioase, gesturi obscene, înşelăciuni, constrîngeri, hărţuieli, abuz de încredere, informări mincinoase sau calomnioase, abuz în serviciu asupra oricărei persoane aflate în perimentrul instituţiei;

 

(5) Să se prezinte obosit la serviciu sau să adoarmă în orele de program;

 

(6) SĂ REFUZE executarea sarcinilor de serviciu sau dispoziţiile directorului din alte motive decît cele legale;

 

(7) SĂ PRIMEASCĂ de la elevi/părinţi/ cetăţeni BANI sau ALTE BUNURI pentru a face sau a nu face un act care intră în atribuţiile sale de serviciu sau pentru a-şi exercita influenţa asupra altor persoane spre a o determina să îndeplinească sau nu un anumit act de serviciu;

 

(8) Să sustragă sau să încerce să încerce să sustragă bunuri altor salariaţi sau ale unităţii;

 

(9) Să scoată din unitate fără forme sau aprobări legale, acte sau documente ale şcolii;

 

(10) Să comită orice faptă de fals, uz de fals, trafic de influenţă şi înşelăciune cu scopul obţinerii de avantaje materiale pentru sine sau pentru alţii;

 

Art.26. (1) Educatoarea / învăţătorul sunt obligaţi să – şi  supravegheze preşcolarii / elevii în timpul pauzelor şi răspund de securitatea copiilor.

 

(2) Sarcinile profesorului de serviciu:

 

-    prezintă elevilor de serviciu sarcinile pe care le au în timpul serviciului;

-         trebuie să se prezinte la şcoală cu cel puţin 15 minute înainte de începerea orelor în vederea preluării serviciului pe şcoală.

-         supraveghează permanent respectarea programului de funcţionare al şcolii şi monitorizează prezenţa cadrelor didactice la ore, informând directorul  în cazul absenţei unor cadre didactice.

-         interzice introducerea beţelor, bulgărilor de zăpadă, a obiectelor ascuţite sau tăioase pe holuri sau în sălile de clasă ;

-         PE TIMPUL PAUZELOR ARE OBLIGATIA SĂ FIE PREZENT ÎN PERMANENŢĂ PE HOLURI ŞI ÎN CLASE şi răspunde de  menţinerea ordinii şi disciplinei, supraveghind elevii pentru a evita dezordinea şi producerea accidentelor

-         verifica prin sondaj curațenia și aerisirea claselor și spațiilor de învățământ și informează conducerea școlii atunci când constată cî respectivele spații sunt improprii bunei desfășurări a cursurilor.

-         interzice părăsirea curţii instituţiei de către elevi pe timpul pauzelor şi deplasarea lor la magazine, chioşcuri, acasă, pentru a evita accidentele de circulaţie;

-         anunţă conducerea şcolii şi concomitent organele de ordine şi de intervenţie în cazul producerii unor evenimente deosebite (furturi, incendii, ameninţări prin telefon, etc.)

-         împreună cu angajaţii care fac parte din comisia PSI, organizează evacuarea populaţiei şcolare, a bunurilor materiale în cazul unor calamităţi naturale: cutremure, inundaţii, incendii-conform instrucţiunilor;

-         organizează transportul la dispensar al persoanelor care au suferit accidente şi anunţă salvarea, dacă este cazul ;

-         întrerupe alimentarea cu energie electrică şi anunţă pompierii în cazul unor calamităţi naturale, dacă responsabilul P.S.I nu este prezent în şcoală ;

-         RĂSPUND DE SECURITATEA TUTUROR DOCUMENTELOR ŞCOLARE: cataloage, condici de evidenţă a prezenţei , cadrelor, registre matricole etc.

-         consemnează prezenţa elevilor pe clase în caietul de frecvenţe;

-         ÎNTOCMEŞTE LA SFÂRŞITUL PROGRAMULUI UN PROCES  VERBAL ÎN CARE CONSEMNEAZĂ MODUL ÎN CARE S-A DESFĂŞURAT PROGRAMUL ŞI EVENIMENTELE DEOSEBITE CARE AU AVUT LOC ÎN TIMPUL SERVICIULUI.

 

Art. 27. (1) Directorul şcolii dispune de prerogativa disciplinară, avînd dreptul de a aplica, potrivit legii, sancţiuni disciplinare salariaţilor ori de căte ori se constată de către Comisia de cercetare prealabilă că aceştia au săvîrşit o abatere disciplinară;

 

(2) Personalul didactic și didactic-auxiliar răspunde disciplinar în conformitate cu Legea educației naționale nr. 1 / 2011;

(3)Personalul nedidactic răspunde didciplinar conform legii nr. 53 / 2003 privind Codul muncii, cu modificările şi prevederile ulterioare .

(3) Sancţiunile disciplinare se pot aplica numai la propunerea  comisiei de cercetare prealabilă  şi după  aprobarea consiliului profesoral.

 

 

 

 

 

CAPITOLUL  III. COMISIILE CONSTITUITE LA NIVELUL ŞCOLII

Art.28Consiliul de administraţie al Şcolii gimnaziale Gîrbeşti are în anul şcolar 2013-2014 următoarea componenţă :

-         prof.Bălăşcău Lăcrămioara –directorul şcolii –preşedintele C.A.

-         Înv. Cuzuban Elena- reprezentantul consiliului profesoral

-         Ed. Iftene Elena- reprezentantul consiliului profesoral

-         Prof.  Dieaconu Petrică - reprezentantul consiliului profesoral

-         Înv. Ţîru Mihaela reprezentantul  primarului

-         Înv. Popescu Nana -reprezentantul Consiliului local  Ţibana

-         Paşan Anişoara -Reprezentantul Comitetului reprezentativ al părinţilor din Şcoala gimnazială Gîrbeşti

 

Art.29.  Comisia pentru evaluarea şi asigurarea calităţii

Pentru  anul şcolar 2013/2014, componenţa Comisiei de evaluare şi asigurare a calităţii  la Şcoala gimnazială Gîrbeşti este următoarea:

Presedinte – prof. Tărnăuceanu Irina

Părinte - Țîru Claudia

Membrii: -edu. – Hanganu Sefora

înv. – Ţîru Mihai

înv. Ţîru Mihaela –reprezentantul consiliului local

 

Comisia pentru evaluarea şi asigurarea calităţii din Şcoala gimnazială Gîrbeşti are următoarele atribuţii:

a)     elaborează şi coordonează aplicarea procedurilor şi activităţilor de evaluare şi asigurare a calităţii aprobate de conducerea şcolii, conform domeniilor şi criteriilor prevăzute de legislaţia în vigoare;

b)    elaborează anual un Raport de autoevaluare internă privind calitatea educaţiei în şcoală;

c)     elaborează propuneri de îmbunătăţire a calităţii educaţiei;

d)    cooperează cu agenţia specializată pentru asigurarea calităţii, cu alte agenţii şi organisme abilitate, potrivit legii.

Orice control sau evaluare externă a calităţii, din partea Agenţiei Române de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Preuniversitar sau a M E C. Se va baza pe analiza raportului de evaluare internă a activităţii din şcoală.

 

Art.30.  Consiliul  pentru currriculum este format din:

 

Bălăşcău Lăcrămioara

director

T

BIO

Bujan Liliana

Limba si comunicare

T

LEN

Ţura Iuliana Adina

Matematica si stiinte, tehnologii

T

MAT

Mihalachi Florin

Om si societate, arte, educatie fizica si sport

T

IST

Ţîru Marcela

Învatamant preprimar

T

EDU

Cuzuban Elena

Învatamant primar

T

INV

Art. 31. Consilier pentru programe şi proiecte educative

 

În anul şcolar 2014-2015consilier pentru programe şi proiecte educative  este numită prin hotărârea consiliului de administraţie la propunerea consiliului profesoral doamna  prof. Bujan Liliana.

 

Art. 32. Comisia pentru întocmirea orarului şi  derularea serviciului pe şcoală este alcătuită din:

prof. l Bujan Liliana - responsabil

ed. Ţîru Marcela

înv. Lungu Daniela

 

Comisia întocmeşte orarului, organizează serviciul pe şcoală pentru profesori, învăţători şi elevi. Comisia afişează planificarea profesorilor de serviciu pe şcoală în cancelarie şi planificarea elevilor la avizierul elevilor.

Diriginţii şi profesorii de serviciu asigură instruirea elevilor de serviciu.

 

(1)  Serviciul elevilor se desfăşoară astfel:

a) Serviciul pe clasă

Diriginţii vor stabili grupe de câte 2 elevi care în ordine alfabetică vor efectua zilnic serviciul pe clasă.

b) Serviciul pe şcoală va fi asigurat de o grupă de câte 2 elevi, schimb conform unei planificări semestriale a claselor stabilite de comisia de organizare a serviciului pe şcoală şi avizată de conducerea şcolii.

Elevii nu au dreptul să facă schimbări în planificare decât cu avizul scris al dirigintelui. În cazul unor lucrări scrise, grupa de serviciu va fi înlocuită de o grupă din alta clasă stabilită de profesorii de servici pe  şcoală .

În situaţiile în care cadrele didactice nu-şi îndeplinesc corespunzător sarcinile ce le revin în calitate de  de profesor / învăţător de serviciu , acestea vor fi sancţionate conform codului muncii şi prezentului regulament.

Art. 33. Comisia de inventariere anuală a patrimoniului este formată din:

Preşedinte:  - prof. Tărnăuceanu Irina

Membri:      - prof.  Pelczer Adrian

- înv.Ţîru Claudia

 

Administratorul financiar Hîrcă Toader v-a întocmi un dosarul pentru organizarea inventarierii care va conţine:

a)     copie după decizia de constituire a comisiei;

b)    declaraţia de inventar;

c)     evaluarea rezultatelor inventarierii, confruntarea scripticului cu fapticul, stabilirea difrenţelor;

d) precese-verbale pentru scoaterea din uz a obiectelor de inventar şi a mijloacelor fixe aprobate de conducerea şcolii.

 

 

Art. 34. Comitetul pentru Sănătate şi Securitate  în Muncă :

 

Responsabil: prof. Pelczer Adrian

Membri: înv. Popescu Vasile

ed. Popescu Mariana

prof. Dieaconu Petrică

prof. Tărnăuceanu Irina

 

(1) CSSM funcţionează potrivit prevederilor următoarelor acte normative:

-         Codul Muncii

-         Normele generale privind protecţia muncii, ediţia 2000;

-         Programul de măsuri nr. 30012/14.05.1993, privind organizarea şi desfăşurarea activităţii de protecţie a muncii în unităţile de înv. preunv.;

-         Instrucţiunile MEE nr.31260/24.06.1993, privind organizarea activităţii de protecţie a muncii în unităţile de înv. preunv.

Sarcinile membrilor Comisiei  decurg din art.16 din Normele generale de protecţie a muncii , ediţia 2000.

(2)  Dosarul CSSM conţine:

a)     copie după decizia de constituire a comisiei;

b)    responsabilităţile individuale ale membrilor comisiei, aprobate de consiliul de administraţie, extrase din fişa individuală a postului fiecăruia;

c)     raportul de activitate al CSSM pe anul şcolar anterior, dezbătut şi aprobat de consiliul de administraţie;

d)    programul de măsuri pentru protecţia muncii în anul şcolar curent dezbătut, aprobat de consiliul de administraţie şi avizat de către director;

e)     precese-verbale (sau copiile acestora) încheiate de inspectorii de inspecţia muncii cu prilejul controalelor privind modul în care se respectă legislaţia muncii.

 

Art. 35. Comisia tehnică de prevenire şi stingere a incendiilor CTPSI si PSI este formată din: Responsabil : prof.  Pelczer Adrian

Membri: - înv. primar Popescu Vasile

- ed. Apostol Doiniţa

- ed. Hanganu Sefora

- înv. Ţîru Mihai

- muncitor Condurachi Stelian

- muncitor Radu Petru

- îngrijitoare Radu  Elena

- îngrijitoare Pașan Elena

- îngrijitoare Cristian Rodica

- îngrijitoare Pătrașcu Ecaterina

 

(1) CTPSI se constituie şi funcţionează potrivit prevederilor următoarelor acte normative:

a)     H:G: 51/1992, privind unele măsuri pentru îmbunătăţirea activităţii de prevenire şi stingere a incendiilor;

b)    Instrucţiunile MEC, nr. 3495/1993, privind organizarea şi desfăşurarea activităţii de prevenire şi stingere a incendiilor în unităţile de înv. preunv;

c)     Legea 212/1997, privind apărarea împotriva incendiilor, modificată prin O.G. 114/2000.

Sarcinile  Comisiei vor fi menţionate în fişa individuală a postului, la cap. IV al acesteia.

(2) Dosarul CTPSI conţine:

a)     copie după decizia de constituire a comisiei;

f)      responsabilităţile individuale ale membrilor comisiei stabilite de director (art.21 j şi R.O.F.U.I.P.) aprobate de consiliul de administraţie, extrase din fişa individuală a postului fiecăruia;

g)     raportul de activitate al CTPSI pe anul şcolar anterior, dezbătut şi aprobat de consiliul de administraţie (art.32 (2) şi art.33 a) din R.O.F.U.I.P.);

h)    planul de apărare împotriva incendiilor dezbătut, aprobat de consiliul de administraţie şi avizat de către director;

i)       precese-verbale (sau copiile acestora) încheiate de brigăzile şi grupurile de pompieri militari împuternicite, potrivit legii, cu exercitarea controlului.

 

Art. 36. Comisia de acordare a burselor, EURO 200 este formată din:

Presedinte-  dir. prof. Bălăşcău Lăcrămioara

Secretar -  Ungureanu Alina

Membri - prof. Ţura  Iuliana Adina

- înv. Soficanu Maria

Comisia are următoarele atribuţii:

a)     afişează la şcoală:

-         criteriile generale, criteriile specifice şi metodologia de acordare a burselor;

-         lista actelor necesare pentru acordarea burselor;

-         termenul de depunere la secretariat a documentelor necesare;

b)    preia de la secretariat, analizează actele stabileşte nominal elevii care urmează să primească burse, evaluarea actelor şi stabilirea  elevilor propuşi pentru bursă fiind consemnată în proces verbal;

c)     solicită Consiliul de administraţie aprobarea acordării burselor conform procesului-verbal;

d)    în termen de 3 zile de la data aprobării în Consiliul de administraţie, Comisia afişează la loc vizibil:

-         lista nominală cu bursele acordate de Consiliul de administraţie;

-         termenul de contestaţie la ISJ, care este de 15 zile de la data afişării.

 

Art.37. Comisia pentru aplicarea programului “Lapte şi Corn”:

Responsabil: prof. Mihalachi Florin

Membri:     - edu. Iftene Elena

- înv Ţîru Mihai

Art. 38.    Comisia dirigintilor, învățătorilor și educatoarelor are următoarea componenţă:

Comisia diriginților:

Responsabil:       - prof.  Vitan Sofia-Florentina

Membri:              - prof.  Ţura Iuliana Adina

- prof.  Tărnăuceanu Irina

- prof.  Mihalahi Florin

- prof.  Bujan Liliana

- prof.  Enăchescu Cristian

- prof.  Pelczer Adrian

- prof.  Olariu Ionuț Viorel

Comisia învățătorilor:

Responsabil:          - înv. Cuzuban Elena

Membri:              - înv. Popescu Nana

- înv. Popescu Vasile

- înv. Țîru Mihai

- înv. Țîru Claudia

- înv. Țîru Mihaela

- înv. Soficanu Maria

- înv. Lungu Daniela

Comisia educatoarelor:

Responsabil:          - edu. Țîru Marcela

Membri:        - edu. Iftene Elena

- edu. Popescu Mariana

- edu. Hanganu Sefoara

- edu. Apostol Doinița

Diriginţii/învăţătorii /educatoarele vor întocmi următoarele documente:

- fişa clasei

- planul de activitate anual

- planul de activitate semestrial (planificarea temelor, activităţi extracurriculare)

- caietul dirigintelui/învăţătorului (care trebuie să conţină fişa psihopedagogică, date personale, date familiale, fişa de evaluarea randamentului şi progresului şcolar ale elevilor)

- contribuţii la comisia diriginţilor pe şcoală.

Art. 39.    Comisia de prevenire a violenţei în şcoală:

Responsabil:     înv. Popescu Vasile

Membri:        -  prof. Pelczer Adrian

-  edu.  Popescu Mariana

Art. 40. Comisia de promovare a imaginii școlii:

Presedinte -  dir. prof. Bălăşcău Lăcrămioara

Membri:  - înv. Popescu Nana

- prof. Enăchescu Cristian Daniel

- edu. Țîru Marcela

Art. 41. Comisia de etică/disciplină:

Responsabil:   :        -  înv.  Cuzuban Elena

Membri:        - prof. Țura Iuliana Adina

-  edu.  Popescu Mariana

 

Art. 42. Comisia pentru proiecte şi intergare europeană;

Preşedinte: dir.  prof. Bălășcău Lăcrămioara

Membri:    înv.  Ţîru Mihaela, Popescu Nana

prof.  Vitan Sofia Florentina

 

CAPITOLUL IV.  REGULAMENTUL  ELEVILOR

 

Art. 43.  Obligaţiile elevilor  Şcolii gimnaziale Gîrbeşti sunt:

(1) - Elevii Şcolii gimnaziale Gîrbeşti au obligaţia să cunoască şi să respecte Regulamentul de ordine interioară pentru elevi, Regulile de circulaţie, cele privind Apărarea sănătăţii, Normele de tehnica Securităţii Muncii, de Prevenire şi Stingere a Incendiilor, cele de Protecţie civilă şi Protecţia mediului.

 

(2)   Elevii trebuie să aibă un comportament civilizat şi demn faţă de întregul personal al şcolii, faţă de membrii comunităţii locale şi faţă de colegi, indiferent de momentul şi locul în care se află, în şcoală sau în afara şcolii; Relaţiile dintre elevi  trebuie să se bazeze pe respect reciproc, să se folosească un limbaj civilizat şi adecvat vârstei;

 

(3) Să frecventeze toate orele de curs prevăzute în orar, prezentându-se cu punctualitate la program.

 

(4) Se interzice cu desăvârşire ca elevii să părăsească curtea şcolii, pe timpul pauzelor şi în timpul orelor de curs, deplasarea lor la magazine, chioşcuri, acasă,

 

(5) Pentru a evita accidentele de circulaţie; părăsirea perimetrului şcolii în timpul programului se face în mod excepţional, doar cu acordul dirigintelui, profesorului  de serviciu.

 

(6)  Elevii au obligaţia să intre în sălile de clasă imediat după ce se sună, să aştepte în  linişte profesorul / învăţătorul.

 

(7)  Elevii au obligaţia să-şi aducă încălţăminte de schimb (mai ales în zilele ploioase);

 

(8)  Elevilor li se interzice să-şi însuşească bunuri, obiecte sau bani care nu le aparţin;

 

(9)  Elevii au obligaţia să îndeplinească sarcinile care le revin ca elevi de serviciu;

 

(10) Se interzice alergatul în clasă, pe holurile şi în curtea şcolii;

 

(11)  Pe timp de iarnă sunt  interzise cu desăvârşire trasul pe gheaţă, cu  sania, schiurile sau alte mijloace  în perimetrul şcolii, bătaia cu zăpadă în pauze.

 

(12) Este interzis cu desăvârşire elevilor să facă focul sau să taie lemne în perimetrul şcolii.

 

(13)   Se interzice zgârierea, ruperea, murdărirea şi distrugerea localului şcolii, a  mobilierului, materialului didactic şi echipamentelor din dotarea şcolii;

 

(14) Abaterile de la aliniatul (13) presupun achitarea obligatorie de către elev şi familia acestuia a contravalorii bunurilor distruse / deteriorate.

 

(15)  Elevii au obligaţia menţinerii curăţeniei în sălile de clasă, holuri, grup sanitar, pe   terenul de sport şi în curtea şcolii;

 

(16) Este interzis cu desăvârşire elevilor  să deţină şi să consume ţigări,  droguri,

băuturi alcoolice şi ţigări şi materiale pornografice ,  să participe la jocuri de noroc în

perimetrul şcolii şi în afara acesteia.

 

(17) Este interzis elevilor să aducă în clasă sau în şcoală persoane străine.

 

(18) Este interzis elevilor să introducă în şcoală sau în perimetrul ei orice tipuri de arme / spray-uri, cuţite etc, care pot afecta integritatea fizică şi psihică a elevilor şi personalului unităţii.

 

(19) Este interzis elevilor să modifice date sau să distrugă documente scolare.

 

(20) Este interzis elevilor să  aducă şi să difuzeze materiale care cultivă violenţa şi intoleranţa etnică, religioasă sau de orice altă natură,

 

(21)  Este interzis elevilor utilizeze telefoanele celulare în timpul orelor de curs şi al examenelor  sau să lanseze anunţuri şi alarme false.

 

(22) Este interzis elevilor să aibă atitudini şi comportamente ostentative, să aducă jigniri să manifeste agresivitate în limbaj şi în comportament  faţă de colegi sau angajaţi ai  şcolii,

 

ART. 44. Sarcinile elevilor de serviciu pe şcoală sunt:

 

(1)  Elevul se serviciu este obligat să se prezinte la post cu 10 minute înainte de începerea cursurilor;

 

(2) Elevul are obligaţia de a suna de intrare/ieşite conform programului de desfăşurare a cursurilor;

 

(3) Este interzis elevului de serviciu pe şcoală să-şi părăsească postul fără acordul profesorului de serviciu sau al directorului şcolii;

 

(4) (a) Elevul se serviciu are obligaţia de a NU PERMITE accesul persoanelor străine decât după legitimarea acestora şi consemnarea în caietul de serviciu al elevilor.

 

(b) În situaţia în care vizitatorul refuză să se legitimeze şi pătrunde forţat în şcoală  elevul de serviciu  va anunţa de urgenţă  profesorul de serviciu sau directorul unităţii.

 

6)  Elevul se serviciu are obligaţia de a semnala profesorului de serviciu pe şcoală si conducerii unităţii şcolare toate neregulile sesizate atât în timpul orelor de curs cât şi în timpul pauzelor.

 

Art. 45.     Drepturile elevilor Şcolii gimnaziale Gîrbeşti sunt:

 

(1) Elevii Şcolii gimnaziale Gîrbeşti se bucură de toate drepturile constituţionale, conferite de calitatea de elev (calitatea de elev se exercită prin frecventarea cursurilor şi participarea la toate activităţile iniţiate de unitatea de învăţământ).

 

(2) Elevii au dreptul de a-şi manifesta talentul, priceperile, abilităţile în cadrul acţiunilor organizate de şcoală.

 

(3) Să utilizeze întrega baza materială a şcolii – calculatoare, internet, bibliotecă, etc. conform orarului şi regulamentelor specifice.

(4) Elevii au dreptul de a forma asociaţii, cu respectarea legii.

(5) Elevii au dreptul de a contesta  orice decizie a profesorilor sau a conducerii şcolii s

 

(6) Elevii au libertatea de informare şi de exprimare, în condiţiile în care exerciţiul

acestor libertăţi nu aduce atingere legilor în vigoare şi desfăşurării procesului de

învăţământ.

 

Art. 46. (1) Elevii pot fi recompensaţi pentru rezultate foarte bune la învăţătură, pentru rezultate deosebite obţinute în cadrul unor activităţi culturale ,competiţii sportive, etc., după cum urmează:

 

(2) Evidenţiere în cadrul consiliului profesoral şi în faţa tuturor elevilor din şcoală.

 

(3) Premierea elevilor se face la sfărşitul anului şcolar conform art.106, alin.2, lit.a, iar pentru elevii cu rezultate deosebite la concursuri şi olimpiade se pot acorda premii din surse extrabugetare.

 

(4) Premiile pentru învăţătură vor fi acordate astfel :

-         Premiul I, elevilor cu media anuală între 9,50-10;

-         Premiul II, elevilor cu media anuală 9-9,49;

-         Premiul III, elevilor cu media anuală 8,99-8,50;

-         Menţiuni, elevilor cu media anuală 8,49-8.

 

 

 

 

Art. 47. Sancţiuni

 

(1) Abaterile elevilor  de la prezentul regulament intern vor fi sancţionate după cum urmează:

 

  1. Observaţia individuală.
  2. Avertismentul
  3. Mustrarea scrisă;
  4. Retragerea temporară a bursei;
  5. Eliminarea din şcoală pe o perioadă de 3-5 zile;
  6. Mutarea disciplinară la o clasă paralelă din  şcoală sau la o altă școală.

 

(2) Toate sancţiunile aplicate elevilor vor fi însoţite de scăderea notei la purtare..

Cu  excepția Observaţiei individuale și Avertismentului toate sancţiunile aplicate elevilor sunt comunicate, în scris, părinţilor sau reprezentantului legal.

(3)     În cazul sancţiunii privind eliminarea de la cursuri pe o perioadă de 3-5 zile, elevul sancţionat va fi prezent în şcoală şi va participa la activităţi stabilite de Consiliul profesoral şi de către director, activităţi ce substituie activitatea obişnuită a unui elev la clasă cum ar fi:

-         aranjarea cărţilor în biblioteca şcolii;

-         curăţenia în curtea şcolii, a coridoarelor, a claselor, etc.;

-         îngrijirea zonei verzi;

-         înlăturarea frunzelor uscate din zona de circulaţie din curtea şcolii;

-         înlăturarea zăpezii de la intrarea în şcoală în sezonul rece;

-         aranjarea maculaturii;

-         alte activităţi propuse

(4) la fiecare 10 absențe nemotivate din totalul disciplinelor de sctudiu sau 10 % din orele unei discipline de studiu, elevului i se va scădea nota la purtare cu cîte un punct.

CAPITOLUL V.   REGULAMENTUL CONSILIULUI  ELEVILOR

 

Art. 48. Consiliul Elevilor este alcătuit din reprezentanţii fiecarei clase  (câte un Tărnăuceanu Irina  , care va avea rolul de coordonator al întrunirilor. Dintre membrii săi Consiliul va alege un Preşedinte (elev), un Vicepreşedinte (elev), şi un Secretar (elev) pe toată durata unui an şcolar.

 

Art. 49. Fiecare clasă îşi va alege reprezentantul în Consiliul Elevilor în prima oră de

dirigenţie de la începutul fiecărui an şcolar. Votul va fi secret iar elevii îşi vor asuma

responsabilitatea alegerii lor. Profesorii nu au drept de vot şi le este interzis amestecul

sau influenţarea deciziei elevilor.

 

Art. 50. Întrunirile Consiliului Elevilor se vor desfăşura lunar sau ori de câte ori este

cazul, fiind prezidat de preşedinte şi de reprezentantul cadrelor didactice.

 

Art. 51. Toţi membrii Consiliului au obligaţia de a participa la toate întrunirile, iar

Câ ]nd din motive obiective nu pot participa, aceştia au obligaţia de a nominaliza un

înlocuitor şi de a anunţa secretarul Consiliului.

 

Art. 52. Preşedintele Consiliului Elevilor, precum şi cadrul didactic desemnat să

coordoneze activitatea acestuia au obligaţia de a aduce la cunoştinţa Consiliului de

Administratie al şcolii toate problemele discutate în cadrul şedinţelor Consiliului.

 

Art. 53. Toate propunerile avansate de către Consiliul Elevilor vor fi notate de către

secretar care va întocmi un proces verbal şi va avea obligaţia să expună într-un loc

public rezumatul acestuia.

 

Art. 54. Fiecare membru al Consiliului Elevilor, inclusiv preşedintele şi secretarul are

dreptul de a vota prin DA sau NU sau să se abţină de la vot. Votul poate fi secret sau

deschis prin ridicarea mâinii, în funcţie de hotărârea Consiliului.

 

Art. 55. Membrii Consiliului trebuie să respecte toate regulile şi convenţiile adoptate

de către Consiliu şi să asigure aplicarea în rândul elevilor a hotărârilor luate.

 

Art. 56. Membrii Consiliului au datoria de a prezenta  problemele specifice procesului

instructiv – educativ cu care se confruntă colectivele de elevi din care fac parte şi vor

raporta clasei toate discutiile purtate referitor la chestiunile în cauză.

 

Art. 57. Secretarul Consiliului va întocmi şi depune la biblioteca şcolii un dosar al

întrunirilor, care va fi accesibil tuturor elevilor din  şcoală.

 

Art. 58. Secretarul Consiliului are responsabilitatea întocmirii ordinei de zi a

întrunirilor şi de a aduce la cunoştinţa membrilor cu cel puţin 48 de ore înainte de

desfăşurarea întrunirii. Preşedintele are datoria de a asigura respectarea ordinii de zi

anunţată şi parcurgerea ei integrală.

 

Art. 59. Preşedintele Consiliului are datoria de a asigura desfăşurarea discuţiilor într-

un spirit de corectitudine, precum şi respectarea ordinii şi a libertăţii de exprimare.

 

Art. 60. Tematica discuţiilor va avea ca obiectiv eficientizarea derulării procesului

instructiv – educativ curricular şi extracurricular, îmbunătăţirea condiţiilor de studiu

ale elevilor şi organizarea unor activităţi cu caracter extraşcolar de larg interes pentru

elevi, activităţi care sunt de competenţa şcolii ca desfăşurare.

CAPITOLUL VI.  PĂRINŢII

Art. 61.  (1) La începutul fiecărui an şcolar, în termen de 30 de zile , diriginţii claselor au obligaţia de a desfăşura Adunări generale ale părinţilor elevilor în scopul constituirii Comitetelor de părinţi pe clase. Comitetele de părinţi pe clase se aleg prin vot, cu majoritate simplă, şi sunt constituite din 3 membri: preşedintele comitetului de părinţi pe clasă, 2 membri.

Adunările generale ale părinţilor pe clase se întrunesc, de regulă, semestrial (în primele două săptămâni ale semestrului).

Comitetele de părinţi pe clase se întrunesc de câte ori este cazul la solicitarea preşedintelui sau dirigintelui.

 

(2) Adunarea generală a Comitetelor de părinţi se întruneşte semestrial, în prima lună a semestrului. În Adunarea generală de la începutul anului şcolar, convocată de director, se alege Consiliul reprezentativ al părinţilor, format din 5 – 7 membri (preşedinte, vicepreşedinte, casier şi alţi 4 – 5 membri) şi o comisie de cenzori, formată din 3 membri care verifică activitatea financiară a Consiliului.

(3) Părinţii/tutorii legali au dreptul şi obligaţia de a colabora cu şcoala, în vederea realizării obiectivelor educaţionale;

- de a fi informaţi şi de a respecta  prevederile Regulamentul de ordine interioară al Şcolii Gimnaziale Gîrbeşti.

- de a asigura, conform legii, frecvenţa şcolară a elevului;

- de a asigura o legătură permanentă cu dirigintele şi profesorii clasei, învăţătorii în vederea cunoaşterii, prevenirii şi corectării situaţiei şcolare şi disciplinare;

- de a verificarea modul în care elevii respectă regulamentul şcolar;

- de a cunoaşte orarul elevilor;

- de a participa la şedinţele cu părinţii şi lectoratele organizate pentru părinţi;- de a verifica absenţele şi notele elevilor;

- de a se informarea asupra stării la disciplină;

- de a sesiza şcola în legătură cu problemele deosebite, semnalate de copii în şcoală sau în afara ei privind securitatea lor fizică şi morală (furt, abordări suspecte ect.);

- de a cunoaşte cercul de prieteni al copilului în şcoală şi în afara ei;

- de a participa la şedinţele cu părinţii şi lectoratele organizate pentru părinţi;

- de a sprijini prin mijloace materiale a şcolii pentru asigurarea bazei materiale şi organizarea activităţilor extracurriculare.

 

CAPITOLUL VII. DISPOZIŢII FINALE

 

Art. 62. Prezentul  Regulament de ordine interioară al Şcolii Gimnaziale Gîrbeşti.

intră în vigoare în data de 5 Februarie 2015.

 

Art. 63. Regulamentul intern  se aduce la cunoştinţă salariaţilor, elevilor şi părinţilor şi îşi produce efecte din momentul încunoştiinţării acestora.

 

Art. 64. Orice salariat , elev sau părinte  poate sesiza conducerea şcolii  cu privire la dispoziţiile regulamentul intern, în  măsura în care face dovada încălcării unui drept al său.

 

Art. 65. Prezentul regulament va putea fi modificat sau completat ori de câte ori necesităţi legate de organizarea şi desfăşurarea muncii în şcoală  o vor cere sau când noi  dispoziţii legale vor reclama asemenea modificări.

Director,

Prof. Bălăşcău Lăcrămioara