Scoala Gimnaziala ,,Lucian Grigorescu" Medgidia
Medgidia, Constanta

Regulament

REGULAMENT

DE  ORDINE  INTERIOARĂ

AN ŞCOLAR 2013-2014

 

Dezbătut în Consiliul Profesoral din data de 4.10.2013

Consiliul Părinţilor din data de 10.10.2013

APROBAT în C.A. din 14.10.2013

 

CAPITOLUL I

DISPOZIŢII GENERALE

Art. 1. Prezentul Regulament de Ordine Interioară conţine norme privind desfăşurarea activităţilor instructiv - educative cu caracter şcolar şi extraşcolar, a activităţilor de natură administrativă, financiar - contabile şi de secretariat din cadrul ŞCOLII GIMNAZIALE “LUCIAN GRIGORESCU” MEDGIDIA, fiind elaborat în conformitate cu Legea Educaţiei Naţionale nr.1/2011, cu modificările şi completările ulterioare, Statutul personalului didactic şi Regulamentul de Organizare şi Funcţionare a Unităţilor de Învaţămant Preuniversitar de Stat şi Particular, aprobat prin O.M. nr. 4925/08.09.2005.

Art. 2. Respectarea prezentului Regulament este obligatorie pentru director, personalul didactic, personalul didactic auxiliar şi nedidactic, elevi şi părinţi, care vin în contact cu unitatea de învăţământ  Şcoala Gimnazială “Lucian Grigorescu” Medgidia.

Art. 3. Regulile de disciplină şi obligaţiile reciproce ale întregului personal, precum şi ale elevilor şi părinţilor care decurg din prezentul Regulament sunt stabilite în vederea desfăşurarii în conditii optime şi la standarde ridicate de calitate a procesului instructiv - educativ,  precum şi a activităţilor conexe care se desfăşoară în cadrul şcolii.

Art. 4. Prevederile prezentului Regulament se pot modifica şi/sau completa ulterior ori de câte ori este cazul, la iniţiativa a 2/3 din numărul membrilor Consiliului de Administraţie şi cu consultarea organizaţiei sindicale din cadrul şcolii. Modificările şi/sau completarile ulterioare vor fi aduse la cunoştinţa întregului personal şi a elevilor în termen de 3 zile de la efectuare.

Art. 5. Prevederile prezentului Regulament se aplică şi personalului angajat temporar, în regim de cumul sau cu norma incompletă, persoanelor detaşate în unitate, precum şi personalului angajat pentru prestarea de servicii şcolii.

Art. 6. Conducerea şcolii va coordona negocierea actualului Regulament în cadrul Consiliului de Administraţie, Consiliului Elevilor, Consiliului Director al Asociaţiei de Părinţi şi Consiliului Profesoral. Un exemplar din Regulament va exista la biblioteca şcolii putând fi consultat de orice angajat al şcolii, de elevi şi de părinţi, de asemenea se va posta pe site-ul şcolii.

Art. 7. Regulamentul de Ordine Interioară este adoptat în conformitate cu legislaţia în vigoare şi nu i se substituie acesteia; necunoaşterea prevederilor prezentului Regulament nu absolvă personalul şcolii, elevii şi părinţii acestora de consecinţele încălcării lui.

Art. 8. Conducerea şcolii, învăţătorii şi profesorii diriginţi au obligaţia prelucrării prezentului Regulament tuturor elevilor şi părinţilor acestora. Prelucrarea prezentului Regulament către personalul didactic auxiliar şi nedidactic se va efectua de către conducerea şcolii.

Art. 9. În zilele libere prevăzute de lege nu se organizează cursuri.

 

(4) Atribuţiile responsabilului comisiei metodice a diriginţilor sunt:

I. Proiectarea activităţilor

1. Elaborează programe de activităţi semestriale şi anuale ale comisiei metodice a profesorilor diriginţi.

2. Elaborează programul activităţilor educative şcolare şi extraşcolare.

II. Managementul educaţiei formale şi nonformale

1. Coordonează activitatea comisiei metodice profesorilor diriginţi.

2. Iniţiază şi organizează activităţile extracurriculare/extraşcolare la nivelul unităţii de învăţământ.

3. Analizează semestrial starea disciplinară a elevilor (absenteismul, abandonul şcolar, delicvenţa juvenilă etc.) şi propune în colaborare cu psihologul şcolar programe de prevenire şi intervenţie.

4. Propune instrumente de evaluare a activităţii educative desfăşurate de profesorii diriginţi.

5. Monitorizează aplicarea prevederilor Ghidului metodologic Noi repere privind activitatea educativă/Programa de consiliere şi orientare şcolară în proiectarea activităţilor educative.

6. Elaborează rapoarte semestrial asupra activităţii comisiei metodice a diriginţilor pe care le prezintă în consiliul profesoral.

III. Managementul resurselor umane

1. Informează membrii comisiei cu privire la atribuţiile cele revin în calitate de profesori diriginţi.

2. Consiliază cadrele didactice în proiectarea semestrială a activităţii educative.

3. Evaluează activitatea fiecărui membru al comisiei metodice a profesorilor diriginţi şi contribuie în cadrul Consiliului de administraţie la acordarea calificativelor anuale ale acestora.

4. Consiliază profesorii debutanti, cei nou veniţi în unitate, în formarea lor ca diriginţi şi cei în activitatea cărora se constată disfuncţii în relaţia profesor-elev, prin asistenţe la activităţile educative şcolare şi extraşcolare.

5. Identifică nevoile de formare continuă a profesorilor diriginţi.

 

IV. Dezvoltare şi relaţii comunitare

1. Elaborează şi implementează programe/proiecte educaţionale de parteneriat (cultural-artistice, ştiinţifice, ecologice, sportiv-turistice, de educaţie civică şi de promovare a sănătăţii).

2. Organizează legăturile şi schimburile naţionale şi internaţionale de cadre didactice şi elevi desfăşurate în cadrul programelor de parteneriat educaţional.

3. Elaborează tematici şi propune forme de desfăşurare a consultaţiilor cu părinţii pe teme educative.

 

CONSILIUL CLASEI

Art. 34. (1)Consiliul clasei se organizează de profesorul diriginte sau învăţătorul clasei respective şi este format din totalitatea personalului didactic care predă la clasa respectivă, din cel puţin un părinte delegat al comitetului de părinţi al clasei şi, pentru toate clasele, cu excepţia celor din învăţământul primar, din liderul elevilor clasei respective.

(2) Preşedintele consiliului clasei este invăţătorul/dirigintele

Art 35: Consiliul clasei îşi desfăşoară activitatea la nivelul fiecărei clase, având ca principale obiective:

a) armonizarea cerinţelor educative ale personalului didactic de predare şi instruire practică cu solicitările elevilor şi ale părinţilor;

b) evaluarea progresului şcolar al elevilor;

c) stabilirea modalităţilor de sprijinire a elevilor cu un ritm lent de învăţare;

d) organizarea de activităţi suplimentare pentru elevii capabili de performanţe şcolare.

Art 36:  Consiliul clasei are următoarele atribuţi:

a) analizează semestrial progresul şcolar şi comportamentul fiecărui elev;

b) analizează volumul temelor pentru acasă şi ia măsuri de corelare a acestora între diferitele discipline;

c) stabileşte măsuri de asistenţ educaţonală, atât pentru elevii cu probleme de învăţre sau de comportament, cât ş pentru elevii cu rezultate deosebite;

d) propune notele la purtare pentru fiecare elev al clasei, în funcţe de comportamentul acestora în unitatea de învăţământ şi în afara acesteia şi propune consiliului profesoral validarea mediilor mai mici de 7,00;

e) propune recompense pentru elevii cu rezultate deosebite;

f) participă la întâlniri cu părinţii şi elevii, cel putin o dată pe semestru şi ori de câte ori este nevoie, la solicitarea dirigintelui sau a cel puţin 1 / 3 dintre părinţii elevilor clasei;

g) propune dirigintelui, directorului sau consiliului profesoral, după caz, sancţiunile disciplinare prevăzute pentru elevi de prezentul regulament;

h) elaborează semestrial aprecieri sintetice despre progresul şcolar şi comportamentul fiecărui elev şi informează în scris părintele.

 

Art.37: Învăţătorul/dirigintele are următoarele atribuţii:

a) stabileşte, împreună cu consiliul clasei,nota la purtare a fiecărui elev şi prezintă,în scris, consiliului profesoral propunerile de notare mai mici decâat 7,00, pentru elevii care au săvâr

şit abateri grave ;

b)       Mediile/calificativele semestriale şi anuale la fiecare disciplină de studiu se consemnează în catalog de către cadrul didactic care a predat disciplina respectivă, iar mediile/calificativele la purtare, de către diriginţi/ învăţători.

Art. 35. Acţiunile consiliului clasei se consemnează într-un registru special.

Art. 36. Participarea la activitatea consiliului clasei este obligatorie.

Art. 37. Absentarea repetată şi nemotivată de la consiliul clasei este abatere disciplinară.

Art. 38. La consiliul clasei se analizează, după caz, rezultatele elevilor, disciplina clasei şi se stabilesc activităţile recuperatorii sau de dezvoltare ulterioară a elevilor.

Art.39. Stabileşte notele la purtare pentru toţi elevii clasei.


Obligaţiile cadrului didactic de serviciu pe şcoală, aflat în ora de serviciu

Art.64. Cadrul didactic de serviciu vine la şcoală cu 15 minute înainte de începerea cursurilor pe tura sa şi pleacă ultimul, după evacuarea tuturor elevilor.

 

Art.65. La sfârşitul programului, profesorul de serviciu are obligaţia de a face o inspecţie a sălilor de clasă şi de a consemna eventualele daune şi deteriorări produse în timpul zilei. Se va specifica în condica de prezenţă, la sfârşitul fiecărei zile: ,,nu / s-au înregistrat următoarele abateri regulamentare…” si vor semna toţi profesorii de serviciu.

 

Art.66. Profesorul  de serviciu verifică existenţa cataloagelor, răspunde de securitatea lor pe durata turei sale împreună cu profesorii care le utilizează. Orice profesor care foloseşte un catalog în afara orelor sale de curs are obligaţia de a aduce la cunoştinţa profesorului de serviciu sau secretariatului acest fapt, precum şi perioada cât va reţine catalogul respectiv.

 

Art.67. În lipsa directorului, profesorul de serviciu ia măsuri pentru acoperirea orelor în cazul în care un cadru didactic este absent şi verifică semnarea condicii.

 

Art.68. Răspunde de ordinea şi disciplina în timpul pauzelor şi semnalează conducerii şcolii prezenţa persoanelor străine în şcoală şi eventualele evenimente deosebite care se petrec pe perioada turei sale.

Art.69. Acesta verifică dacă elevii de serviciu pe şcoală îşi îndeplinesc conştiincios atribuţiile ce le revin.

 

Art.70. Supraveghează elevii în vederea respectării Regulamentului şcolar şi a Regulamentului de ordine interioară

 

PPSIHOLOGUL ŞCOLAR

 

Art. 78. Psihologul şcolar se subordonează organizatoric şi financiar directorului şcolii având obligaţia de a respecta orarul cabinetului.

 

Art. 79. Psihologul şcolar se subordonează metodologic şi organizatoric Centrului Judeţean de Asistenţă Psihopedagogică Constanţa.

CABINETUL AEL

 

Art. 80. Informaticianul se subordonează directorului, având în administrare întregul echipament informatic al şcolii; efectuează lucrări în sprijinul administratorului de patrimoniu, a secretariatului sau a direcţiunii. Execută orice alte sarcini ce i se atribuie de către direcţiunea şcolii având programul zilnic între orele 9 şi 17.

Reguli privind folosirea cabinetului AEL

Art. 81. Cabinetul AEL va fi utilizat numai pentru activitatea didactică specifică.

Art. 82. În cabinet se vor desfăşura orele de TIC, lecţii în programul AEL la toate disciplinele şi alte activităţi care necesită aparatura existentă.

Art. 83. Elevii au voie în cabinet numai însoţiţi de către profesor sau informatician.

Art. 84. Modificarea setărilor calculatoarelor şi instalarea de soft nedidactic este interzisă. Accesul de date stocate pe medii externe se face doar cu acordul informaticianului.

Art. 85. Este strict interzis consumul de băuturi răcoritoare şi alimente în laborator.

Art. 86. Utilizarea calculatoarelor pentru scopuri nedidactice este interzisă.

Reguli privind folosirea sălii de sport

Art. 87. Sala de sport va fi utilizată numai pentru desfăşurarea lecţiilor la materia educaţie fizică şi obiectele opţionale din această arie curriculară. Orice excepţie va trebui să aibă acordul scris al directorului.

1. Elevii au voie în sala de sport numai însoţiţi de către profesor.

2. Uşa de la intrare în clădire va fi încuiată dupǎ încetarea activităţilor didactice.

3. Elevii vor participa la lecţii doar cu echipament sportiv adecvat, care nu se va folosi pentru deplasarea la sala de sport (în acest scop pregătirea vestimentară pentru ora de sport se va face în vestiarele aferente).

4. Până la începerea desfăşurării lecţiei, elevii vor sta pe hol.

5. Se interzice lovirea mingii cu piciorul spre tavanul sau spre pereţii laterali ai sălii de sport.

7. Accesul elevilor în anexa sǎlii de sport (camera cu material sportive) este strict interzis.

8. În timpul orelor, elevii nu au voie la vestiare. Vestiarele şi grupurile sanitare se vor încuia în timpul desfăşurării activităţilor sportive. Profesorul va supraveghea sosirea şi plecarea elevilor la/de la vestiare.

9. Elevii scutiţi medical pe un semestru sau pe tot anul şcolar au obligaţia să prezinte profesorului de sport scutirile medicale la cel mult 2 săptămâni de la începerea semestrului respectiv.

10. Elevii scutiţi de efort fizic au obligaţia de a asista la orele de sport conform regulamentelor şcolare, schimbând încălţămintea în vestiare. Acestor elevi le este interzisă şederea în timpul desfăşurării orelor de sport în vestiare sau în sălile de clasă.

12. Accesul persoanelor străine este strict interzis în sala de sport (autorizarea accesului se face numai de către director).

13. Membrii Consiliului de Administraţie au obligaţia de a verifica desfăşurarea orelor în sala de sport.

14. Profesorul de sport de la ultima orǎ de curs verifică lumina, geamurile, uşile şi aparatura electrică.

15. Respectarea regulilor de mai sus, revine tuturor profesorilor de educaţie fizică şi sport.

Sarcinile şi atribuţiile personalului sanitar

Art. 88. Potrivit instrucţiunilor M.E.C.T.S. şi ale M.S., personalului sanitar îi revin următoarele atribuţii:

1. Asigură aplicarea în şcoală a măsurilor curativo-profilactice menite să apere starea de sănătate a elevilor şi propune conducerii şcolii măsurile igienico-sanitare ce trebuie luate;

2. Efectuează triajul epidemiologic în şcoală la începutul anului şcolar şi după fiecare vacanţă;

3. Organizează controlul medical periodic (clinic şi antropometric) pentru elevi şi cadre didactice;

4. Acordă consultaţii curente şi eliberează scutiri medicale, avizează scutirile medicale eliberate de alte foruri medicale;

5. Verifică permanent condiţiile de activitate ale elevilor şi acţionează pentru optimizarea acestora;

6. Întocmeşte dosarul cu acte medicale ale fiecărui elev;

7. Asistă periodic la orele de educaţie fizică şi sport, fizică şi chimie, biologie şi alte activităţi urmărind respectarea normelor de igienă;

8. Acţionează împreună cu colectivul desemnat pentru realizarea educaţiei sanitare pentru îndeplinirea proiectelor propuse în acest domeniu;

9.Ţine lecţii teoretice şi practice (în cadrul acţiunilor de consiliere şi a celor extracurriculare) pe probleme de igienă individuală şi colectivă, igiena efortului intelectual, igiena alimentară etc.;

10. Desfăşoară un susţinut program (lecţii, activităţi extracurriculare, consultaţii individuale şi colective, propagandă vizuală pentru prevenirea şi combaterea fumatului, folosirea drogurilor, apariţiei SIDA etc.). În acest sens are obligaţia de a realiza periodic activităţi din domeniul educaţiei sexuale, la clasele a VII-a şi a VIII-a, cu conţinuturi şi elemente aplicative adaptate la particularităţile de vârstă ale elevilor;

11. Instruieşte periodic colectivele sanitare pe clase în probleme de igienă individuală şi colectivă şi de acordare a primului ajutor;

12. Intocmeşte împreunǎ cu cadrele didactice de la STEP meniul zilnic al elevilor;

13. Are obligaţia să informeze periodic conducerea şcolii asupra stării sănătăţii elevilor şi să propună măsuri de îmbunătăţire a condiţiilor de mediu şcolar şi de desfăşurare a procesului instructiv-educativ.

CAPITOLUL IV

ELEVII

Dobândirea calităţii de elev

Art.89. Dobândirea calităţii de elev al şcolii se face în conformitate cu art. 91-92 din Regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar.

Art.90. Calitatea de elev se exercită prin frecventarea cursurilor şi prin participarea la toate activităţile curriculare şi extracurriculare existente în programul şcolii .

DREPTURILE ELEVILOR

 

Art. 91. Elevii se bucură de toate drepturile legale şi nici o activitate din şcoală nu le poate leza demnitatea sau personalitatea.

 

Art. 92. Elevii beneficiază de învăţământ de stat gratuit. Elevii pot beneficia de: rechizite gratuite, Programul Euro200, Programul naţional „Laptele şi cornul” şi de Programul european  de încurajare a consumului de fructe.

Art. 93. Elevii pot utiliza gratuit, sub îndrumarea profesorilor, pe toată durata studiilor, baza materială şi didactică de care dispune şcoala noastră.

93.1. Elevii au dreptul să participe la activităţile extracurriculare organizate de şcoala noastră precum şi la cele care se desfăşoară în cluburile copiilor.

93.2. Au dreptul la bilete (spectacole, manifestări sportive, transport în comun) cu preţuri reduse.

Art. 94. Elevii din învăţământul primar şi gimnazial primesc gratuit manuale şcolare.

Art. 95. Elevii din învăţământul preuniversitar beneficiază de libertatea de informare şi de exprimare. La nivelul şcolii noastre se constituie Consiliul Elevilor, format din reprezentanţi ai elevilor de la fiecare clasă V-VIII şi funcţionează în baza unui regulament propriu.

Art. 96. Elevilor cu rezultate foarte bune la învăţătură sau celor cu probleme sociale dificile, li se pot acorda burse de merit sau burse sociale în conformitate cu reglementările în vigoare. Elevii care reprezintă cazuri sociale şi sunt înscrişi în programul Step, vor beneficia de gratuitatea mesei.

Art.97. Elevii beneficiază de asistenţă medicală şi asistenţă psihopedagogică gratuită, acordate de medicul şcolar şi psihologul şcolar.

Art.98. Elevii pot participa la excursii/tabere în ţară şi străinătate, la activităţi în cadrul parteneriatelor educaţionale doar însoţiţi de cadre didactice.

Art. 99. Elevii care se pregătesc pentru participarea la etapa judeţeană sau naţională a concursurilor şi olimpiadelor şcolare pot fi scutiţi de frecvenţă în ultimele două săptămâni premergătoare concursului cu acordul conducerii.

RECOMPENSE

Art.100. Elevii beneficiază de premii, distincţii şi prezentarea în adunarea claselor în careu şi în cadrul consiliului profesoral, dacă obţin rezultate deosebite la învăţătură, la concursuri şi manifestări cultural-artistice şi sportive sau dacă promovează imaginea şcolii prin orice alte activităţi interesante sau fapte deosebite:

Concursuri şi proiecte la nivel judeţean

Concursuri şi proiecte la nivel interjudeţean

Concursuri şi proiecte la nivel naţional

Concursuri şi proiecte la nivel internaţional

- prezentarea rezultatelor în careul elevilor, în cadrul consiliului profesoral

– diploma de merit /  premiul special pentru promovarea imaginii şcolii / premii în obiecte/bani

- prezentarea rezultatelor în careul elevilor, în cadrul consiliului profesoral – diploma de merit /  premiul special pentru promovarea imaginii şcolii / premii în obiecte/bani

prezentarea rezultatelor în careul elevilor,în cadrul consiliului profesoral

- diplomă de excelenţă - premiu în bani

- prezentarea rezultatelor în careul elevilor, în cadrul consiliului profesoral

- diplomă de excelenţă

- premiu în bani

Art.101. La sfârşitul anului şcolar se acordă premii (carte, CD-uri, soft educaţional, diplome, medalii) elevilor cu frecvenţă foarte bunǎ pe tot parcursul anului, cu media anuală peste 8,50 şi 10 la purtare:

-          Premiul de excelenţǎ – media generalǎ 10

-          Premiul I – media generalǎ cuprinsǎ între 9,50 – 9,99

-          Premiul al II-lea – media generalǎ cuprinsǎ între 9 – 9,50

-          Premiul al III-lea – media generală cuprinsǎ între 8,50-9

-          Menţiuni – media generală minimum 8,50 / 9 în funcţie de nivelul clasei.  ?

Pot primi acelaşi premiu elevii care au o diferenţă de maximum 3 sutimi între mediile generale.

 

Art. 102. Se acordă premii speciale (materializate prin participarea la excursii şi tabere) elevilor care au promovat imaginea şcolii (minim trei premii la concursuri judeţene sau interjudeţene / un concurs naţional / internaţional).

 

Art. 103 Se acordă premii speciale elevilor cu atitudine civică exemplară.

 

Art.104. Se acordă şefului de promoţie diploma de merit  însoţitǎ de bunuri sau servicii în cuantum stabilit de Consiliul de Administraţie al şcolii.

 

Art.105. Se acordă premii speciale elevilor care au obţinut atestate recunoscute la nivel internaţional în domeniul lingvistic.

 

Art.106. Se acordă diploma de onoare elevilor care participă şi obţin premii la simpozioane sau sesiuni de comunicări ştiinţifice.

 

ÎNDATORIRILE  ELEVILOR

Art. 107. Elevii sunt obligaţi să cunoască şi să respecte toate prevederile Regulamentului de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar, ale Regulamentului de ordine interioară, să respecte toate legile statului.

 

Art. 108. Elevii au datoria de a frecventa cursurile, de a se pregăti la fiecare disciplină de studiu, de a-şi însuşi cunoştinţele prevăzute de programele şcolare.

 

Art.109. Elevii trebuie să aibă o comportare civilizată şi să poarte uniforma şcolarǎ.

Art.110.Ţinuta elevilor trebuie să nu fie indecentǎ (bluze decoltate, scurte sau transparente, machiaj excesiv, fuste foarte scurte, pantaloni cu talia prea joasă, păr vopsit în culori stridente, bijuterii, percinguri, ţinută capilară indecentă).

 

Art. 111. Accesul elevilor în şcoală se face exclusiv pe uşile destinate lor.

 

Art. 112. Accesul spre sălile de curs se face exclusiv pe scara destinatǎ elevilor. Accesul pe uşa şi pe scara destinate personalului angajat al şcolii se poate face în condiţii deosebite.

 

Art. 113. Comunicările, în pauză, dintre elevi şi cadrele didactice se fac prin intermediul elevului de serviciu doar cu acordul profesorului, iar staţionarea elevilor pe holul din faţa cancelariei este interzisă.

 

Art. 114. Accesul la aparatura de specialitate, la mijloacele de învăţământ şi materiale didactice se face numai sub supravegherea persoanelor autorizate.

 

Art. 115. În cazul deteriorării unor bunuri, acestea vor fi înlocuite pe cheltuiala celui care a comis fapta sau dacă nu se stabileşte vinovatul, pe cheltuiala colectivului clasei care a utilizat respectivul obiect; manualele gratuite distribuite elevilor şi nereturnate sau deteriorate de către aceştia vor fi plătite de elevi la un preţ stabilit de conducerea şcolii.

 

Art. 116. În situaţii deosebite elevii pot solicita învoiri numai de la profesorul diriginte sau în lipsa acestuia de la profesorul de serviciu pe şcoală. Profesorii vor consemna absenţele în catalog şi vor fi motivate pe baza cererii unuia dintre părinţi.

 

Art.117. Motivarea absenţelor se face de către diriginte în ziua prezentării actelor justificative, care pot fi:

a) adeverinţă eliberată de medicul cabinetului şcolar sau de medicul de familie aceasta din urmă fiind vizată de medicul şcolar;

b) adeverinţă sau certificat medical eliberat de unitatea sanitară, în cazul în care elevul a fost internat în spital;

c) cererea scrisă a părintelui/tutorelui legal al elevului, adresată directorului unităţii de învăţământ şi aprobată de acesta, în urma consultării cu dirigintele clasei.

 

Art. 118. Actele pe baza cărora se face motivarea absenţelor vor fi prezentate în termen de maxim 7 (şapte) zile de la reluarea activităţii elevului. După cele 7 zile, absenţele nu vor mai fi motivate.

 

Art. 119. Este interzisă deplasarea în timpul programului, în afara incintei şcolare.

 

Art. 120. Elevii sunt obligaţi să anunţe de urgenţă, pe primul angajat al şcolii pe care îl găseşte despre:

a) existenţa unei situaţii deosebite (conflict, agresiune etc.);

b) prezenţa în clădire sau în curtea unităţii şcolare a unor persoane suspecte sau aflate în situaţia de a produce evenimente nedorite;

c) existenţa unor pachete, bagaje sau alte obiecte suspecte sau lăsate fără supraveghere.

 

Art. 121. Se interzice introducerea în şcoală a aparaturii electronice (camera video, radio-casetofoane, calculatoare etc.) fără acordul conducerii şcolii şi fără supravegherea unui cadru didactic.

 

Art. 121. Se interzice aducerea în incinta şcolii a unor persoane străine care pot tulbura activitatea unităţii şcolare.

 

Art. 122. Este interzis elevilor:

a) să distrugă documente şcolare, precum cataloage, carnete de elev, foi matricole etc.;

b) să deterioreze bunurile din patrimoniul unităţii de învăţământ;

c) să aducă şi să difuzeze în unitatea de învăţământ materiale care, prin conţinutul lor, atentează la independenţa, suveranitatea şi integritatea naţională a ţării, care cultivă violenţa şi intoleranţa;

d) să blocheze căile de acces în spaţiile de învăţământ;

e) să deţină şi să consume în perimetrul unităţii de învăţământ şi în afara ei droguri, băuturi alcoolice, ţigări şi să participe la jocuri de noroc;

f) să introducă în perimetrul unităţii de învăţământ orice tipuri de arme sau alte instrumente, precum muniţie, petarde, pocnitori etc., care prin acţiunea lor pot afecta integritatea fizică şi psihică a colectivului de elevi şi a personalului unităţii de învăţământ;

g) să posede şi să difuzeze materiale cu caracter obscen sau pornografic;

h) să aibă asupra lor sume mari de bani. Şcoala nu-şi asumă responsabilitatea, în cazul în care  elevii pierd banii pe care îi deţin, pentru aceştia şi nu are obligaţia de a face demersuri în încercarea de a-i recupera .

i) să utilizeze telefoanele mobile în timpul programului, examenelor şi al concursurilor. Şcoala nu asigură securitatea telefoanelor mobile şi a obiectelor de valoare (aparatură electronică etc.) aduse de elevi.

j) să înregistreze audio sau video activităţile din şcoală, fără acordul profesorilor sau al conducerii şcolii:

k) să lanseze anunţuri false cu privire la amplasarea unor materiale explozibile în perimetrul unităţii de învăţământ;

l) să aducă jigniri şi să manifeste agresivitate în limbaj şi în comportament faţă de colegi şi faţă de personalul unităţii de învăţământ;

m) să frecventeze barurile, cazinourile şi să practice jocurile de noroc;

n) să stea pe holuri după ce s-a sunat de intrare;

o) să deranjeze desfăşurarea activităţilor din şcoală.

SANCŢIUNI

Art. 123. Elevii care săvârşesc fapte prin care se încalcă dispoziţiile legale în vigoare, inclusiv Regulamentul de organizare şi funcţionare a instituţiilor de învăţământ preuniversitar şi Regulamentul de ordine interioară, vor fi sancţionaţi în funcţie de gravitatea acestora şi de repetabilitatea lor.

 

Art. 124. Sancţiunile care se pot aplica elevilor sunt următoarele:

a) observaţia individuală;

b) mustrarea în faţa clasei şi/sau în faţa consiliului clasei sau a consiliului profesoral;

c) mustrarea scrisă;

d) retragerea temporară sau definitivă a bursei;

e) eliminarea de la cursuri pe o perioadă de 3-5 zile;

f) mutarea disciplinară la o clasă paralelă;

g) preavizul de exmatriculare;

Sancţiunile c – g vor fi însoţite de scăderea notei la purtare, în funcţie de gravitatea faptei.   Alte sancţiuni ce se pot acorda sunt cuprinse în tabelul de mai jos:

ABATEREA

SANCŢIUNEA/MĂSURA DISCIPLINARĂ

a) ABSENŢE NEMOTIVATE:

¤ 10 absenţe nemotivate

 

¤ următoarele grupe de 10 absenţe nemotivate

 

 

-  observaţie individualǎ;

- dirigintele înştiinţează părinţii în scris;

- mustrarea în cadrul CCE / Consiliului de disciplinǎ, în prezenţa pǎrinţilor;

- scǎderea notei la purtare cu un punct pentru fiecare grupǎ de 10 absenţe nemotivate.

ABATEREA

SANCŢIUNEA/MĂSURA DISCIPLINARĂ

b) Lipsa unei comportări civilizate şi nepurtarea uniformei:

- o abatere

- a doua abatere

- abateri repetate

- observaţie individuală;

- mustrarea elevului în cadrul în cadrul CCE / Consiliului de disciplinǎ, în prezenţa pǎrinţilor;

- scǎderea notei la purtare

c) Deteriorare de bunuri:

- cu autor cunoscut

- cu autor necunoscut

 

- înlocuirea bunurilor pe cheltuiala acestuia

- înlocuirea bunurilor pe cheltuiala colectivului clasei;

d) Deplasarea în afara şcolii în timpul programului:

- o abatere

- a doua abatere

 

- abateri repetate

- observaţie individuală;

 

- mustrarea elevului în cadrul în cadrul CCE / Consiliului de disciplinǎ, în prezenţa pǎrinţilor;

- scǎderea notei la purtare

e) Neanunţarea unei situaţii deosebite (conflict, agresiune); a prezenţei în clădire sau în curtea şcolii a unor persoane suspecte; existenţei unor pachete, bagaje sau alte obiecte lăsate fără supraveghere.

- observaţie individuală;

- discutarea în cadrul Consiliului de disciplinǎ.

 

f) Folosirea telefoanelor mobile în timpul orelor, examenelor şi concursurilor:

- o abatere

- a doua abatere

 

- observaţie individuală

- confiscarea telefonului şi restituirea acestuia numai părinţilor

g) Alergarea în clasǎ şi pe holuri; folosirea intrării profesorilor; circularea pe scara profesorilor.

- o abatere

- a doua abatere

- abateri repetate

 

- observaţie individuală

- mustrarea elevului în cadrul în cadrul CCE / Consiliului de disciplinǎ, în prezenţa pǎrinţilor;

- scǎderea notei la purtare

h) Deranjarea activităţilor şcolare în mod intenţionat:

- o abatere

- a doua abatere

- abateri repetate

 

- mustrare în faţa clasei şi în cadrul CCE

- discutarea în cadrul Consiliului de disciplinǎ în prezenţa pǎrinţilor;

- scǎderea notei la purtare

i) Introducerea în şcoală a aparaturii electronice fără acordul conducerii şi fără supravegherea unui cadru didactic:

- o abatere

- a doua abatere

- abateri repetate

 

- mustrare în faţa clasei;

- mustrare în cadrul Consiliului de disciplinǎ în prezenţa pǎrinţilor;

- scǎderea notei la purtare.

j) Manifestări agresive atât în comportament, cât şi în limbaj faţă de colegi sau cadre didactice însoţite de jigniri:

- o abatere

- a doua abatere

- abateri repetate

 

- mustrare în faţa clasei;

- mustrare în cadrul Consiliului de disciplinǎ în prezenţa pǎrinţilor;

- scǎderea notei la purtare;

- consiliere individuală la psihologul şcolar.

k) introducerea în şcoală a obiectelor potenţial periculoase (arme, spray-uri paralizante, lacrimogene, petarde, pocnitori, alte obiecte tăioase).

- mustrare în faţa clasei;

- mustrare în cadrul Consiliului de disciplinǎ în prezenţa pǎrinţilor;

- scǎderea notei la purtare;

- consiliere individuală la psihologul şcolar

l) Distrugerea documentelor şcolare (cataloage, carnete, foi matricole)

 

 

-          mustrare în cadrul Consiliului de disciplinǎ în prezenţa pǎrinţilor;

- scǎderea notei la purtare sub 7

m) Introducerea şi difuzarea în scoalǎ a unor materiale care prin conţinutul lor atentează la independenţa, suveranitatea şi integritatea naţională a tării, care cultivă violenţa şi intoleranţa

- mustrare în cadrul Consiliului de disciplinǎ în prezenţa pǎrinţilor;

- scǎderea notei la purtare sub 7

- sesizarea organelor de poliţie în cazul abaterilor deosebit de grave.

- consiliere individuală la psihologul şcolar.

n)Posesia şi consumarea în perimetrul scolii şi în afară de droguri, băuturi alcoolice, ţigări.

- pentru fumat în incinta şcolii, scăderea notei la purtare de la 1 la 3 puncte;

- pentru consumul de băuturi alcoolice, convocarea părinţilor la şcoală pentru a se analiza gravitatea faptei în Consiliul de disciplinǎ şi la repetarea abaterii scǎderea notei la purtare;

- pentru consumul de droguri, anunţarea părinţilor şi a organelor competente;

- consiliere individuală la psihologul şcolar.

o) Posesia şi difuzarea de materiale cu caracter pornografic

- confiscarea materialelor;

- invitarea părinţilor la şcoală pentru a se analiza gravitatea faptei în Consiliul de disciplinǎ

- anuntarea organelor competente

- în caz de recidivă, scăderea notei la purtare cu 2 puncte.

p) înregistrarea audio sau video a activităţilor şcolare fără acordul profesorilor sau conducerii

- confiscarea aparaturii;

- invitarea părinţilor la şcoală pentru a se analiza gravitatea faptei în Consiliul de disciplinǎ

- în caz de recidivă scăderea notei la purtare;

- consiliere individuală la psihologul şcolar.

r) Lansarea de anunţuri false cu privire la amplasarea unor materiale explozibile în perimetrul şcolii şi în afara ei

 

- invitarea părinţilor la şcoală pentru a se analiza gravitatea faptei în Consiliul de disciplinǎ

- scăderea notei la purtare;

- consiliere individuală la psihologul şcolar.

Încălcarea repetată şi cu violenţa a prevederilor din ROI şi ROFUÎP şi a legilor ţării

- invitarea părinţilor la şcoală pentru a se analiza gravitatea faptei în Consiliul de disciplinǎ şi în cadrul Consiliului Profesoral;

- scăderea notei la purtare sub 7

- consiliere individuală la psihologul şcolar.

Notǎ:

1.Toate sancţiunile sunt în conformitate cu art. 108-124 a Regulamentului de funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar.

2. Pentru abaterile disciplinare grave elevii vor participa la şedinţele de consiliere psihologică în cadrul cabinetului de asistenţa psihopedagogică.

OBLIGAŢIILE ELEVULUI DE SERVICIU PE CLASĂ

Art. 125. Prin rotaţie, elevii fiecărei clase fac de serviciu în clasă având următoarele atribuţii:

a) preiau spaţiul şcolar cu 10 minute înainte de începerea programului şi semnalează profesorului de serviciu orice deficienţă sau lucru suspect;

b) asigură condiţii optime de desfăşurare a lecţiilor (ordine, curăţenie, markere, burete, tablă ştearsă);

c) comunică la fiecare oră absenţele;

d) pleacă ultimii din clasă, predând personalului de serviciu, în bună stare, spaţiul şcolar;

e) asigură securitatea clasei în orele în care activitatea se desfăşoară în alte spaţii şcolare.

 

OBLIGAŢIILE ELEVULUI DE SERVICIU PE ŞCOALĂ

Art. 126. Elevii claselor VI-VIII prestează, conform unei planificări interne serviciul pe şcoală, având următoarele obligaţii:

a) se prezintă la şcoală cu 15 min înainte de începerea cursurilor (7:45/12:45), când preia serviciul şi părăseşte şcoala la ora 13:00/18:00;

b) poartă ecusonul care îi afirmă calitatea oficială de reprezentant al şcolii;

c) poartǎ uniforma şcolarǎ şi are o atitudine decentă;

d) se interzice părăsirea postului în timpul programului;

e) semnalizează sonor începutul şi sfârşitul orelor de curs;

f) ca persoană oficială, mediază relaţia între cadrele didactice şi elevi, părinţi sau alte persoane care vin în şcoală;

g) se subordonează cadrelor didactice de serviciu pe şcoală sau aflate în ora de serviciu, cu care ia legătura la începutul programului şi pe care îi informează asupra tuturor problemelor deosebite care apar în timpul serviciului;

h) legitimează toate persoanele care vor să intre în şcoală şi dacă au probleme care justifică accesul îi va trece în registrul de evidenţă, consemnând datele necesare;

i) nu schimbă calitatea de elev de serviciu cu nici un coleg, răspunzând de ceea ce se întâmplă pe tot parcursul zilei; în cazul susţinerii tezelor sau cazuri de urgenţă, anunţă profesorul de serviciu şi de comun acord găsesc un înlocuitor care semnează de preluarea serviciului;

j) în timpul serviciului nu poartă discuţii cu colegi sau prieteni, nu permite aglomerarea elevilor în faţa cancelariei, a birourilor sau a holului de la parter;

l) anunţă, cu o zi înainte, dacă nu poate presta serviciul pe şcoală;

m) înregistrează numărul absenţilor în a doua oră de program.

 

Art.127. Transferul elevilor se realizează conform art. 135-149 din Regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar. Pentru a nu perturba activitatea didacticǎ şi supraaglomerarea unor clase, se interzice transferul elevilor de la o clasa la alta. Este admis doar transferul elevilor din învǎţǎmântul tradiţional în alternativa Step by Step sau invers.

Art.128. Calitatea de elev a Şcolii „Lucian Grigorescu” încetează în următoarele situaţii:

a) la absolvirea studiilor;

b) prin transferul la o altă unitate de învăţământ;

b)      în cazul abandonului şcolar

Capitolul IV – Procesul instructiv-educativ

Misiunea şcolii

Art.129. Stă în puterea noastră să împletim învăţământul tradiţional cu alternativa educaţională Step by step pentru o şcoală de calitate, transparentă în comunitate, care să răspundă nevoilor elevilor şi aşteptărilor societăţii, intr-un parteneriat echitabil cu toţi factorii educaţionali.

Procesul de învăţământ

Art.130. Procesul instructiv – educativ se realizează prin activităţi curriculare (lecţii, lucrări de laborator) şi extracurriculare (cercuri, formaţii artistice, echipe sportive etc.) şi extraşcolare, pe baza programelor şcolare, conform planului de dezvoltare a şcolii.

Art.132. Structura anului şcolar este cea stabilită de MECTS în fiecare an şcolar.

Art.133. Deschiderea cursurilor se face în mod festiv pe baza unui program special, în prima zi a anului şcolar. Toate cadrele didactice şi elevi şcolii participă la festivitatea de deschidere a anului şcolar.

Art.134. Încheierea cursurilor se marchează prin festivitatea de premiere a elevilor. Festivitatea de premiere se organizează după un program stabilit de Consiliul de Administraţie şi Comisia pentru, proiecte şi programe şcolare şi extraşcolare.

La festivitatea de premiere este obligatorie prezenţa învăţătorilor/diriginţilor (care înmânează diplomele) şi a celorlalte cadre didactice. Învăţătorii şi diriginţii asigură totodată disciplina pe timpul festivităţii. Participanţii pot părăsi festivitatea de premiere, doar după încheierea acesteia.

Programul şcolar

Art.135. Programul şcolii se desfăşoară în două schimburi, de luni până vineri, între orele 8 şi 18. Sâmbăta şi duminica se desfăşoară activităţi cu caracter extraşcolar.

Art.136. Durata orelor de curs la ciclul primar este de 45 de minute iar a pauzelor de 10 minute. Pauza mare, de 20 minute se acordă după a doua oră de curs.  La gimnaziu durata orelor de curs este de 50 de minute iar a pauzelor de 10 minute. Programul se poate modifica anual.

Art.137. Orarul şcolii se întocmeşte de către Comisia de orar, se discută în CP si se aprobă în CA.

Art.138. Activităţile extracurriculare (pregătirea suplimentară, cercurile, activităţile cultural artistice, sportive etc.) se desfăşoară în afara orarului şcolii cu excepţia activităţilor plătite. Evidenţa acestor activităţi revine responsabililor comisiilor metodice.

Art.139. Ordinea şi disciplina se asigură de totalitatea cadrelor didactice, personalul nedidactic şi de către directorii şcolii. Indiferent de motiv se interzice scoaterea elevilor de la orele de curs.

Solicitările scrise ale cadrelor didactice pentru participarea la activităţi educative extraşcolare se depun pentru aprobare cu 2 zile înainte la direcţiune.

Solicitările cluburilor sportive pentru participare la programe de pregătire sau competiţii se depun la secretariat cu 3 zile înainte şi se supun aprobării directorului.

Planuri cadru de învăţământ. Programe. Manuale şcolare.

Art.140. Întreaga activitate desfăşurată de cadrele didactice cu elevii la clasă se realizează pe baza cunoaşterii temeinice şi respectării obligatorii a prevederilor cuprinse în planurile cadru şi programelor şcolare, aprobate de MECTS (pentru orele din trunchiul comun) şi a opţiunilor elevilor pe baza ofertei şcolii (pentru disciplinele opţionale).

Art.141. Respectarea numărului minim de ore pentru fiecare disciplină (de trunchi comun sau opţional), a conţinutului programelor, şi parcurgerea integrală şi ritmică a obiectivelor prevăzute în programele şcolare sunt obligatorii pentru toate cadrele didactice.

Art.142. Materia de studiu prevăzută în programele şcolare se repartizează pe lecţii prin planificările curriculare anuale şi semestriale care se întocmesc de cadrele didactice pentru fiecare obiect şi clasă înaintea începerii cursurilor.

Structura planificărilor calendaristice şi a proiectării unităţilor de învăţare este stabilită, la începutul anului şcolar, în cadrul cercurilor pedagogice, cu avizul I.Ş.J. Semestrial se întocmeşte planificarea calendaristică, pe teme/lecţii şi ore. Planificările se definitivează în plenul comisiei şi sunt aprobate de responsabilul comisiei. Acesta le prezintă pentru vizare administrativă conducerii şcolii în cel mult 2 săptămâni de la începerea fiecărui semestru. Un exemplar din planificarea curriculară se depune la mapa comisiei. Responsabilul comisiei verifică lunar stadiul parcurgerii planificării calendaristice.

Art. 143. În şcoală se vor utiliza numai manuale aprobate de MECTS.

Constituirea claselor

Art.144. Efectivul claselor se constituie în conformitate cu prevederile Regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar. având efectiv mediu de 20 de elevi la ciclul primar şi 25 de elevi la ciclul gimnazial.

Art.145. Evaluarea rezultatelor elevilor şi încheierea situaţiei şcolare se realizează în conformitate cu prevederile cuprinse în Capitolul VI (art. 54 – 82) din Regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar.

Capitolul VI

Relaţiile şcolii

Relaţia cu Inspectoratul Şcolar al Judeţului Constanţa

Art.146. Şcoala Gimnazialǎ „Lucian Grigorescu” Medgidia se află în subordonarea directă a I.Ş.J. Constanţa. Responsabilitatea menţinerii unei relaţii permanente cu I.Ş.J. revine conducerii şcolii, şefilor comisiilor metodice şi tuturor cadrelor didactice desemnate de şcoală în acest scop.

Relaţia cu părinţii

Art.147. Regulamentul Consiliului Reprezentativ al Părinţilor din Şcoala „Lucian Grigorescu” se constituie ca anexă a prezentului regulament.

Relaţii cu alte instituţii şi cu publicul

Art.147. Şcoala întreţine relaţii cu autorităţile locale, judeţene, poliţia, biserica şi alte instituţii guvernamentale şi neguvernamentale din ţară şi străinătate. Reprezentanţii şcolii în relaţiile cu comunitatea locală, organizaţiile guvernamentale şi nonguvernamentale sunt directorul şcolii sau cadrele didactice desemnate.

Art.148. Directorul şcolii ajutat de consilierul de imagine planifică, în 2 săptămâni de la începerea anului şcolar, un program de audienţe şi relaţii cu publicul.

Procedura de soluţionare a cererilor şi a reclamaţiilor

Art.149. Cererile,  reclamaţiile şi sesizările se înregistrează în registrul de intrări / ieşiri. Sesizările şi reclamaţiile se îndosariază într-un dosar special. Reclamaţiile şi sesizările anonime nu se iau în consideraţie. Solicitanţii vor primi răspuns în termen de o lună.

Capitolul VII

Asigurarea securităţii elevilor şi personalului şcolii

Art.150. Personalul şcolii are obligaţia de a respecta reglementările privind securitatea şi sănătatea în muncă. La nivelul şcolii este organizat, conform legii, Comitetul de securitate şi sănătate în muncă.

Art.151. Comitetul de securitate şi sănătate în muncă are rolul de a verifica modul în care se respectă regulile privind securitatea şi sănătatea în muncă.

Art.152. Comisia ISU are atribuţii în domeniu stabilite prin decizii ale directorului. La nivelul şcolii este organizată echipa de intervenţie pentru salvarea elevilor şi personalului, evacuarea bunurilor şi stingerea incendiilor. Membrii echipei şi atribuţiile acestora sunt stabilite prin decizia directorului.

Art.153. Elevii au obligaţia de a respecta reglementările privind protecţia muncii şi ISU. Diriginţii şi învăţătorii au obligaţia de aduce la cunoştinţa elevilor aceste reglementări şi de a încheia procese verbale, semnate de elevi, în urma prelucrării normelor de protecţia muncii şi ISU.

Art.154. În scopul păstrării ordinii şi securităţii elevilor, accesul în şcoală al persoanelor străine este permis doar pe uşa principală a şcolii, în urma legitimării acestora şi consemnării prezenţei lor în registrul special, ţinut de elevul/cadrul didactic de serviciu.

Art.155. Fiecare cadru didactic are obligaţia de a-i însoţi pe elevi pană la ieşirea din şcoală la încheierea ultimei ore de curs.

Art.156. Activităţile extracurriculare care se desfăşoară în afara perimetrului şcolii trebuie anunţate la direcţiune cu cel puţin două zile înainte de derularea lor. Cadrele didactice organizatoare au obligaţia de a prelucra normele specifice pentru asigurarea securităţii elevilor şi de a încheia procese verbale cu semnăturile elevilor participanţi.

Art.157. Pentru păstrarea ordinii şi a securităţii elevilor în şcoală este organizat serviciul pe şcoală. Planificarea serviciului pe şcoală pentru elevi şi cadre didactice este afişată în cancelarie şi la avizierul şcolii. Atribuţiile echipei de serviciu dintr-o zi sunt următoarele:

- Să fie prezentǎ la şcoală cu 15 minute înainte de începerea programului şi 15 minute după încheierea programului;

- Să asigure ordinea documentelor şcolare (condici, cataloagele, etc.), securitatea lor pe toată durata cursurilor şi după terminarea lor;

- Sǎ se asigure cǎ uşile laterale sunt închise pe timpul orelor de curs, singura cale de acces fiind intrarea principalǎ;

- Să supravegheze intrarea şi ieşirea în ordine a elevilor în / din şcoală, dimineaţa, la prânz, seara şi în pauze.

- Să supravegheze şi să asigure ordinea şi securitatea elevilor în şcoală şi în curtea şcolii pe timpul pauzelor;

- Să asigure cataloagele în pupitru la terminarea programului;

- Să consemneze în registru eventualele disfuncţionalităţi sau evenimente din timpul serviciului.

Director,

Prof. Eftimi Sorina