Scoala Gimnaziala Nr.1 Dragoesti
Dragoesti, Valcea

Regulament

REGULAMENTUL DE ORDINE INTERIOARĂ

 

 

CAPITOLUL I

 

 

Dispoziţii Generale

 

Art. 1. Prezentul Regulament intern este elaborat in conformitate cu prevederile Constitutiei Romaniei, Codului muncii, ale Legii Educatiei Nationale nr. 1/2011, ale statutului personalului didactic, ale Regulamentului-Cadru de organizare si functionare a unitatilor de invatamant preuniversitar aprobat prin ordinul 5079/31.08.2016, Conventiei cu privire la drepturile copilului, Statutului Elevului aprobat prin ordinul 4742/10.08.2016 si ale altor acte normative elaborate de Ministerul Educatiei Nationale.

  

Art.2 Regulamentul de ordine interioară, se aplică tuturor salariaţilor Scolii Gimnaziale nr. 1 Dragoesti indiferent de durata contractului individual de muncă, persoanelor care îşi desfăşoară activitatea pe baza de contract de colaborare, elevilor, studenţilor aflaţi în practică în cadrul unitati de invatamant.

 

Art.3   Personalul prevăzut la art.2 are obligaţia ca, pe perioada detaşării sau delegării la alte unităţi, să respecte atât prevederile cuprinse în prezentul regulament cât şi reglementările proprii ale unităţilor respective.

 

Art.4 Prin aplicarea prezentului regulament, salariaţii Scolii Gimnaziale nr. 1 Dragoesti au obligaţia să dovedească profesionalism, cinste, ordine şi disciplină, să-şi asigure exercitarea corecta a atribuţiilor stabilite în concordanţă cu Regulamentul de organizare şi funcţionare şi cu Contractul colectiv de muncă.

 

Art.5 Salariaţii Scolii Gimnaziale nr. 1 Dragoesti au obligaţia să păstreze secretul profesional. Niciun salariat nu are dreptul de a folosi sau dezvălui nici în timpul activităţii, nici după încetarea acesteia, fapte sau date care, devenite publice, ar dăuna intereselor ori prestigiului Scolii Gimnaziale nr. 1 Dragoesti .

Salariaţii Scolii Gimnaziale nr. 1 Dragoesti nu pot uza, în folos personal, de informaţiile de serviciu pe care le deţin sau de care au luat la cunoştinţă în orice mod.

 

Art.6 Cadrele didactice, ceilalti angajati ai Scolii Gimnaziale nr. 1 Dragoesti au obligaţia ca în exercitarea atribuţiilor ce le revin să se abţină de la exprimarea sau manifestarea convingerilor politice in cadrul unitatii de invatamant.

 

Art.7 Regulamentul de ordine interioară cuprinde politica de disciplină şi organizarea muncii, igiena şi securitatea muncii, obligaţiile conducerii, obligaţiile şi drepturile salariaţilor, obligatiile si drepturile elevilor si ale prescolarilor, ţinând seama şi de următoarele reguli:

a)     dreptul de asociere sindicală este garantat salariaţilor, în condiţiile legii. Cei interesaţi pot, în mod liber, să înfiinţeze organizaţii sindicale, să adere la ele şi să exercite orice mandat în cadrul acestora.

b)    cadrele didactice, ceilalti angajati se pot asocia în organizaţii profesionale sau în alte organizaţii având că scop reprezentarea intereselor proprii, promovarea pregătirii profesionale şi protejarea statutului lor.

c)     salariaţii îşi pot exercita dreptul la grevă în condiţiile legii.

d)    în cazul cand, in cadrul unitatii, unde salariaţii nu sunt organizaţi în sindicat, acestia îşi pot alege reprezentanţi în condiţiile legii.

e)     reprezentanţii salariaţilor participă la stabilirea măsurilor privind: condiţiile de muncă, sănătate şi securitatea muncii salariaţilor în timpul exercitării atribuţiilor lor, buna funcţionare a unitatii de invatamant.

f)      reprezentanţii salariaţilor îşi dau avizul în toate problemele de natura celor prevăzute mai sus precum şi în orice alte situaţii, la solicitarea conducerii unitatii de invatamant.

g)     avizul reprezentanţilor salariaţilor are caracter consultativ şi este întodeauna dat în scris şi motivat.

h)    prezentul regulament poate fi completat prin politici sau norme interne de serviciu.

 

 

CAPITOLUL II

 

Organizarea muncii

 

Art.8 Timpul de muncă şi de odihnă

 

Conform legislaţiei în vigoare, durata timpului de muncă al fiecărui salariat este de 8 ore efectiv pe zi, respectiv de 40 de ore săptămânal şi se realizează prin săptămâna de lucru de 5 zile.

Programul normal de lucru în zilele de luni până vineri inclusiv, începe la ora 7,30 şi se termină la ora 14,00. Diferenta pana la 8 ore pentru o zi normala de munca se completeaza cu alte activitati: pregatirea lectiilor pentru ziua urmatoare, corectarea de teste si lucrari scrise date elevilor, confectionarea de material didactic, vizite le domiciliul elevilor etc.

         Rămânerea în cadrul unitatii de invatamant peste programul normal de lucru, se face numai cu aprobarea conducerii acesteia.

Conducerea Scolii Gimnaziale nr. 1 Dragoesti îşi rezervă dreptul, respectând limitele şi procedurile impuse de legislaţia în vigoare de a modifica programul de lucru în funcţie de nevoile unitatii de invatamant.

Înainte de începerea programului de lucru, precum şi la sfârşitul orelor de program, salariaţii sunt obligaţi să semneze condica de prezenţă. Conducătorul unitatii de invatamant are obligaţia să vizeze zilnic condica de prezenţă, la începerea şi la sfârşitul programului de lucru.

Salariaţii care întârzie de la programul de lucru stabilit, trebuie să raporteze conducerii unitatii de invatamant, chiar dacă este vorba de un caz de forţă majoră. În afara cazurilor neprevăzute, toate absenţele trebuie autorizate în prealabil de superiorul ierarhic. În cazul în care absenţa s-a datorat unui motiv independent de voinţa celui în cauză ( boala , accident etc.) seful unitatii scolare trebuie informat imediat, acesta fiind cel în măsura să aprecieze, în toate cazurile, dacă este necesar să se ia masuri sau să se propună măsuri disciplinare.        

Directorul unitatii de invatamant răspunde de organizarea şi tinerea evidenţei proprii privind concediile de odihnă, concediile fără plată, zilele libere plătite, învoiri de la program şi alte aspecte care privesc timpul de muncă şi odihnă al salariaţilor.

 

Art. 9 Concediul de odihnă, concediul medical şi alte concedii.

 

a)     Cadrele didactice, ceilalti salariati au dreptul, în condiţiile legii, la concediu de odihnă, la concedii medicale şi la alte concedii.

-         Toţi cei menţionaţi la alin. a) au dreptul, în fiecare an calendaristic, la un concediu de odihnă plătit, cu o durată de zile conform Codului muncii, astfel:

b) Concediul de odihnă se efectuează, de regulă pe perioada vacantelor scolare, integral sau se poate acorda fracţionat dacă interesele serviciului o cer sau la solicitarea salariatului dacă nu este afectată desfăşurarea activităţii unitatii de invatamant.

c) În afara concediului de odihnă, salariaţii au dreptul la zile de concediu plătite, în cazul următoarelor evenimente:

-         căsătoria salariatului – 5 zile;

-         naşterea sau căsătoria unui copil - 3 zile;

-         decesul soţului sau al unei rude de până la gradul II a salariatului - 3 zile;

-         decesul unuia din socri-3 zile;

-         o donatie de sange- o zi libera platita.

         Concediul plătit se acordă, la cererea salariatului, de conducerea societăţii.

d) Salariatul trebuie să facă dovada prin certificat medical şi să justifice absenţa în caz de boală, sau eventual să anunţe probabilitatea absenţei pentru cauza de boală.

e) În perioada concediilor medicale, a concediilor de maternitate şi a celor pentru creşterea şi îngrijirea copiilor, raporturile de muncă nu pot înceta şi nu pot fi modificate decât din iniţiativa salariatului.

 

Art. 10 Concediul fără plată

 

Personalul are dreptul la concedii fără plată în condiţiile legii.

Evidenţa concediilor fără plată se va ţine de către compartimentul de resurse umane, care va urmări implicaţiile acestora în vechimea în muncă.

Art. 11 Ore suplimentare

 

Prestarea orelor suplimentare, peste durata normală de lucru, se admite numai cu aprobarea conducerii unitatii. Pentru orele lucrate peste durata normală a timpului de lucru sau în zilele de sărbători legale ori declarate zile nelucrătoare, salariaţii au dreptul la recuperare cu timp liber pe parcursul anului scolar in curs.

 

Art. 12 Delegarea, detaşarea

 

Condiţiile în care se efectuează delegarea salariaţilor sunt cele reglementat de Codul Muncii si de Legea Educatiei Nationale.

 

CAPITOLUL II

IGIENA ŞI SECURITATEA

 

Art. 13 Conducerea Scolii Gimnaziale nr. 1 Dragoesti are obligaţia să asigure condiţii normale de lucru, de natură să le ocrotească sănătatea şi integritatea fizică, după cum urmează:

           Instrucţiunile prevăzute în prezentul Regulament de ordine interioară, impun fiecărei persoane să vegheze atât la securitatea şi sănătatea sa, cât şi a celorlalţi.

Fumatul în incinta unitatii în alt loc decât cel stabilit cu aceasta destinaţie este cu desăvârşire interzis ca şi introducerea sau consumarea băuturilor alcoolice.

         În prezenţa semnelor evidente de comportament anormal al unei persoane datorită căreia aceasta ar putea să nu mai poată executa sarcinile de serviciu şi care poate determina crearea unei situaţii periculoase, conducerea unitatii va dispune un consult medical al salariatului respectiv. Acest consult medical, va avea drept scop, respectând secretul medical, precizarea unui diagnostic, pronunţarea unei atitudini, recomandarea unui tratament medical dacă este necesar. În aşteptarea unei soluţii definitive, persoanei în cauză îi va fi interzis să–şi mai exercite munca.

Salariaţii si elevii beneficiază de grupuri sanitare curate şi dotate cu materiale de strictă necesitate, în vederea creării unui confort necesar respectării intimităţii fiecăruia, precum şi pentru preîntâmpinarea îmbolnăvirilor.

Efectuarea curăţeniei în birouri, grupuri sanitare, holuri se va face numai cu aparate electrocasnice şi materiale speciale. Nerespectarea acestor prevederi este considerata abatere disciplinara şi va atrage sancţionarea disciplinară a celor ce se vor face vinovaţi de încălcarea acestora.

 

Art. 14 Comportarea în caz de accidente sau incidente la locul de muncă.

 

În domeniul protecţiei muncii se va acţiona astfel:

Toate accidentele survenite în timpul desfasurarii cursurilor, mai ales cele cu consecinţe grave, vor fi declarate imediat reprezentantului conducerii unitatii de invatamant sau înlocuitorului de drept al acestuia, care, la randul sau le vor raporta conducerii Inspectoratului Scolar Judetean Valcea. Aceleaşi reguli vor fi respectate şi în cazul accidentelor survenite pe traseul domiciliu - loc de muncă şi invers.

 

Art. 15 Utilizarea echipamentelor de protecţie şi de lucru din dotare.

 

         Fiecare persoană este obligată să-şi utilizeze echipamentul tehnic de protecţie şi de lucru conform cerinţelor, fiind interzisă utilizarea acestuia în scopuri personale.

Sunt considerate echipamente tehnice: echipamente de calcul, birotică, autovehicule, aparate, în general, toate materialele încredinţate salariatului în vederea executării atribuţiilor sale de serviciu.

Este interzisă intervenţia din proprie iniţiativa asupra echipamentului tehnic sau de protecţie, dacă întreţinerea acestuia este încredinţată unui specialist, salariatul fiind obligat să apeleze la serviciile acestuia.

Executarea sarcinilor de muncă implică întreţinerea şi curăţirea echipamentului tehnic şi de lucru, personalul fiind obligat să-şi consacre timpul necesar acestei obligaţii, conform cerinţelor stabilite prin fişa postului sau ordine specifice.  

 

Art. 16 Dispoziţii în caz de pericol    

 

În caz de pericol (cutremur, incendiu, etc.) evacuarea personalului unităţii se efectuează conform Planului de Evacuare stabilit pe baza Normelor de pază contra incendiilor şi Planului de Apărare Civilă.

 

Art. 17 Pagube produse sau suferite de salariaţi

 

         Lucrările, documentaţia de serviciu, tehnica de calcul din dotarea fiecărui compartiment, sunt asigurate prin depunerea acestora în dulapuri, camere prevăzute cu sisteme şi dispozitive de închidere.

a) Autoturismele proprietate personala ale personalului vor fi parcate în spaţii speciale aprobate. Conducerea unitatii nu poarta răspunderea pentru pagubele aduse în parcare, în timpul programului normal de lucru.

b) În stare de urgenţă sau necesitate, mai ales în cazul posibilităţii existenţei        

în dulapuri a unor produse insalubre sau periculoase, sau cu ocazia unor cazuri de forţă majoră, conducerea poate, după ce a informat salariaţii respectivi, să dispună deschiderea dulapurilor. Deschiderea se va face în prezenţa celor interesaţi. În cazul absenţei salariatului sau refuzului de a participa la acţiune, aceasta se va face în prezenta unui terţ angajat.

   c) Tinand cont de faptul ca unitatea noastra de invatamant nu poate asigura securitatea banilor pentru salarii si a celui care manevreaza acesti bani (nu avem casa de bani, nu avem camera cu gratare, nu avem masina adecvata pentru transport valori), toti angajatii isi vor deschide conturi pentru card. Cei care nu pot sau nu vor sa faca acest lucru, vor depune o declaratie pe proprie raspundere in fata conducerii scolii prin care isi asuma toate riscurile ce pot interveni cu transportul sau pastrarea banilor, inclusiv eventuale despagubiri pentru daune sau raniri produse de evenimente nefericite.

CAPITOLUL IV

REGULI DE DISCIPLINĂ

Art. 18 Atributiile profesorului de serviciu pe scoala

           a) Cadrul didactic care este programat pentru a efectua serviciul pe scoala de la ora 8,00 se prezinta in unitatea de invatamant la ora 7,30. Cadrul didactic care este programat ultimul in vederea efectuarii serviciului pe scoala, paraseste scoala dupa incheierea cursurilor pentru toate clasele.

         b) Se vor controla localurile, eventualele nereguli fiind sesizate conducerii unitatii;

         c) Asigura durata normala a orelor de curs si a pauzelor;

d) Asigura securitatea documentelor scolare de lucru dupa ultima ora de curs. Acestea (condica, cataloage etc) se predau directorului sau ingrijitorului de serviciu pentru a li se asigura securitatea.

         f) Reprezinta scoala in relatiile cu persoanele care viziteaza unitatea de invatamant (parinti, organele de control, autoritatea locala etc.).

         g) Ia masurile necesare pentru a impiedica producerea accidentelor de munca.

         h) Scrie condica.

         g) Asigura suplinirea colegilor absenti din motive fortuite.

       h) Supravegheaza urcarea si coborarea elevilor si prescolarilor din microbuzul scolii.

    i) La ora 7.50 se va intona Imnul de stat al Romaniei;

j) La ora 8 se suna de intrarea elevilor la clasa;

k) Programul cursurilor este urmatorul: 8-8.50, 9-9.50, 10-10.50, 11-11.50,

12-12.50, 13-13.50;

l) In cazul in care elevii din ciclul primar termina mai devreme de ora 12, invatatorii ii vor supraveghea pana la plecarea microbuzului de la orele 12;

m) In cazul in care se produc alarmari, programul unitatii se va adapta dupa normele ISU;

n) Supravegheaza atent elevii si prescolarii in timpul pauzelor atat in scoala, cat si in curtea acesteia;

     o) In cazul in care se produc deteriorari ale materialului didactic/mobilierului, se va aplica Legea nr. 1/2011, profesorul de serviciu impreuna cu conducerea scolii vor lua masurile de rigoare;

     p) In cazul in care un elev are probleme de sanatate, acesta va fi dus la Dispensar de catre unul dintre profesorii de serviciu;

     q) Niciun elev nu va parasi curtea scolii in pauze;

     r) In cazul in care parintii solicita plecarea elevilor, se va lua legatura cu dirigintele sau profesorul de serviciu;

     s) Nicio persoana straina nu va intra in incinta unitatii fara incuviintarea profesorului de serviciu sau a conducerii scolii;

ş) Presa nu are acces in incinta unitatii si a spatiilor de joaca decat cu aprobarea directorului;

     t) Politizarea este exlusa;

     ţ) Elevii nu au voie sa intre in unitate cu telefoane mobile, aparate de fotografiat, obiecte contondente si bijuterii;

   w) In functie de anotimp, profesorul de serviciu va lua masurile adecvate (gheata, bataie cu zapada, turturi);

     x) La orele 12, 13 si 14 educatoarele, invatatorii si profesorul de serviciu pe scoala vor supraveghea urcarea elevilor in microbuze. Profesorul de serviciu pe microbuz ii vor insoti pana la coborarea ultimului elev sau prescolar din microbuz.

Art. 19 Recompense

         Cadrele didactice, cadrele didactice auxiliare, personalul nedidactic, în urma realizării sarcinilor la nivelul standardelor de performanţă stabilite prin fişa postului, pot beneficia de recompense potrivit legii.

Art. 20 Abateri disciplinare

Încălcarea cu vinovăţie de către salariaţi, indiferent de funcţia pe care o ocupa, a obligaţiilor de serviciu, inclusiv a regulilor de comportare prevăzute în prezentul regulament, constituie abatere disciplinară şi se sancţionează potrivit legislaţiei în vigoare.

Sunt abateri disciplinare:

  • întârzierea în mod repetat de la ora de începere a programului de lucru;
  • absenţe nemotivate de la serviciu;
  • intervenţiile sau stăruinţele pentru soluţionarea unor cereri în afara cadrului legal;
  • atitudinile ireverenţioase în timpul exercitării atribuţiilor de serviciu;
  • nerespectarea secretului profesional sau a confidenţialităţii lucrărilor care au acest caracter;
  • refuzul nejustificat de a îndeplini sarcinile şi atribuţiile prevăzute în fişa postului;
  • neglijenţa repetată în rezolvarea lucrărilor;
  • manifestări care aduc atingere prestigiului unitatii scolare;
  • exprimarea sau desfăşurarea, în calitate de salariat ori în timpul programului de lucru, a unor opinii sau activităţi publice cu caracter politic;
  • părăsirea serviciului fără motiv întemeiat şi fără a avea în prealabil aprobarea şefului ierarhic;
  • desfăşurarea unei activităţi personale sau private în timpul orelor de program;
  • solicitarea sau primirea de cadouri în scopul furnizării unor informaţii sau facilitări unor servicii care să dăuneze activităţii societăţii;
  • introducerea, distribuirea, facilitarea introducerii sau distribuirii în unitate a băuturilor alcoolice, pentru a fi consumate la locul de muncă;
  • întrarea şi rămânerea în unitatea de invatamant sub influenţa băuturilor alcoolice;
  • introducerea, posedarea, consumarea, distribuirea sau vinderea de substanţe / medicamente al căror efect pot produce dereglări comportamentale;
  • întruniri de orice fel care nu privesc activitatea profesională;
  • desfăşurarea activităţilor politice de orice fel;
  • orice alte fapte interzise de lege;

Fumatul în locuri nepermise, întârzierea de la programul de lucru, furtul, violenţa fizică, refuzul de a se supune aplicării politicilor de: securitate şi protecţie a muncii, interzicere a fumatului, interzicere a consumului de alcool sau de medicamente care pot produce dereglări comportamentale, sunt considerate abateri deosebit de grave şi se sancţionează conform prezentului regulament.

Art. 21 Sancţiuni disciplinare

Sancţiunile cu caracter disciplinar ce pot fi aplicate sariaţilor în caz de abatere disciplinară sunt următoarele:

-         observatia scrisa;

-         avertismentul;

-         diminuarea salariului de baza cu pana la 15% pe o perioada de 1-4 luni;

-         suspendarea, pe o perioada de pana la 3 ani, a dreptului de inscriere la un concurs pentru ocuparea unei functii didactice superioare sau pentru obtinerea gradelor didactice ori a unei functii de conducere, de indrumare si control;

-         destituirea din functia de conducere, indrumare si control;

-         desfacerea disciplinară a contractului de munca.

CAPITOLUL V

OBLIGAŢIILE CONDUCERII UNITATII DE INVATAMANT

Art. 22. Conducerea unitatii de invatamant, în vederea bunei desfăşurări a activităţii, se obligă:

  • Să pună la dispoziţia salariaţilor spaţiu de lucru cu dotări, mijloace materiale şi de lucru necesare asigurării unor condiţii corespunzătoare de muncă pentru atingerea standardelor de performanţă cerute îndeplinirii sarcinilor ce-i revin fiecăruia;
  • Să urmărească periodic modul în care dotarea compartimentelor de muncă este realizată, în raport de cerinţele şi specificul fiecărei activităţi;
  • Să organizeze activitatea cadrelor didactice ţinând cont de strategia de dezvoltare, precizând prin fişa postului atribuţiile fiecăruia în raport de studiile, pregătirea profesională şi specialitatea acestora, stabilind în mod corect şi echitabil volumul de muncă al fiecăruia;
  • Să răspundă pentru legalitatea şi oportunitatea dispoziţiilor date subalternilor, atât în cadrul unitatii de invatamant cât şi în afara acesteia;
  • Să sprijine şi să stimuleze iniţiativa şi capacitatea profesională a salariaţilor;
  • Să asigure condiţiile necesare aplicării dispoziţiilor legale în vigoare referitoare la securitatea muncii şi prevenirea incendiilor, timpul de lucru şi de odihnă, acordarea drepturilor pentru muncă prestată;
  • Să plătească drepturile salariale la termenele şi în condiţiile stabilite.
  • Să creeze condiţii de prevenire şi înlăturare a tuturor cauzelor sau împrejurărilor care pot produce pagube patrimoniului societăţii.

Art.23. Obligaţiile salariaţilor

Cadrele didactice, didactice auxiliare si personalul nedidactic au îndatorirea:

a)     Să îşi îndeplinească cu profesionalism, loialitate, corectitudine şi în mod conştiincios îndatoririle de serviciu şi să se abţină de la orice faptă care ar putea să aducă prejudicii unitatii de invatamant;

b)    Să se abţină de la exprimarea sau manifestarea convingerilor lor politice în exercitarea atribuţiilor ce le revin;

c)     Să răspundă, potrivi legii, de îndeplinirea atribuţiilor ce le revin din funcţia pe care o deţin, precum şi a atribuţiilor ce le sunt delegate;

d)    Să se conformeze dispoziţiilor date de seful căruia ii sunt subordonaţi direct, cu excepţia cazurilor în care apreciază că aceste dispoziţii sunt ilegale;

e)     Să păstreze secretul de stat şi secretul de serviciu în condiţiile legii;

f)      Să păstreze confidenţialitatea în legătura cu faptele, informaţiile sau documentele de care iau cunoştiinţă în exercitarea funcţiei;

g)     Să nu solicite sau să accepte, direct sau indirect, pentru ei sau pentru alţii, daruri sau alte avantaje.

h)    Să îşi perfecţioneze pregătirea profesionala fie în cadrul unitatii de invatamant, fie urmând cursuri de perfecţionare organizate în acest scop;

i)       Să se conformeze programului de lucru al unitatii de invatamant;

j)       Să anunţe, personal sau prin altă persoană, conducerea unitatii de invatamant situaţia în care, din motive obiective ori din cauza îmbolnăvirii absentează de la serviciu, în cursul zilei în care are loc absenţa, sau în cel mult 24 de ore;

k)    Să aibă o atitudine demna şi corectă, respectuoasă, dând dovadă de iniţiativă, creativitate, spirit constructiv, prezenţă de spirit, capacitate decizională operativă, diplomaţie;

l)       Să aducă la cunoştinţa şefilor ierarhici orice neregulă constatată, abateri sau greutăţi în muncă;

m)  Să aibă o comportare corectă şi demnă în cadrul relaţiilor de serviciu, să-şi ajute colegii sau colaboratorii în aducerea la îndeplinire a obligaţiilor de serviciu şi să se suplinească în cadrul specialităţii lor;

n)    Să se prezinte la serviciu în ţinută decentă, să facă şi să menţină ordinea la locul de muncă, conform sarcinilor ce-i revin prin fişa postului;

  • Să fumeze numai în spaţiile special amenajate;

p)    Să cunoască şi să respecte politicile de securitate şi protecţia muncii şi de prevenire şi stingere a incendiilor;

q)    Să nu utilizeze timpul de lucru în scopuri personale;

r)      Să aducă la cunoştinţă directorului orice abatere de la prevederile prezentului regulament săvârşită de alţi salariaţi, vizitatori ai unitatii de invatamant sau de elevi;

s)      Să respecte în totalitate prevederile prezentului regulament.              

CAPITOLUL VI: ELEVII SI PRESCOLARII

Art. 24 Scoala Gimnaziala nr. 1 Dragoesti scolarizeaza toti elevii de pe raza   localitatii Dragoesti si prescolarii din satele Dragoesti si Boncani si prin structura sa (Gradinita cu Program Normal Geamana), scolarizeaza si pescolarii din satele Geamana si Buciumeni.

Art. 25 Inscrierea si transferul elevilor si prescolarilor se face in conformitate cu prevederile legale.

Art. 26 Drepturile elevilor sunt cele cuprinse in Regulamentul de organizare si functionare a unitatilor de imvatamant preuniversitar si in Statutul Elevului.

Art. 27 Indatoririle, recompensele si sanctiunile elevilor sunt cele cuprinse in Regulamentul de organizare si functionare a unitatilor din invatamantul preuniversitar si in Statutul Elevului.

Art. 28 Elevii nu au voie sa intre in unitate cu telefoane mobile sau cu aparate de filmat. Nerespectarea acestor prevederi duce la scaderea mediei la purtare cu un punct pentru fiecare fapta in parte.

Art. 29 Alte obligatii si indatoriri ale elevilor si prescolarilor:

-         Elevii si prescolarii vor respecta programul de lucru cu microbuzul scolii.

-         Elevii vor urca si vor cobori in ordine din microbuz.

-         Traversarea strazii se va face numai dupa ce microbuzul pleaca din statie si dupa o temeinica asigurare.

-         Elevii vor participa la toate instruirile care se fac in cadrul scolii pe linie de PSI, circulatie rutiera, protectia muncii, prevenirea dezastrelor etc.

-         Orice se distruge sau se deterioreaza in scoala sau in afara scolii se repara sau se recupereaza de la parintele elevului/elevilor dovediti ca autori.

CAPITOLUL VII. MICROBUZUL SCOLII

Art. 30 Scoala Gimnaziala nr. 1 Dragoesti este dotata cu un microbuz de transport elevi. Acesta va fi folosit la transportul elevilor si prescolarilor de la domiciliu la scoala si retur. Prescolarii vor fi insotiti de parinti sau de educatoare. De asemenea, microbuzul scolii mai poate fi folosit la transportul elevilor la olimpiade, concursuri scolare, competitii sportive sau artistice numai cu acordul Inspectoratului scolar si cu asigurarea securitatii elevilor.

Art. 31 Microbuzul scolii este condus de un conducator auto care detine carnet de conducere categoria D, atestat transport persoane, examen psihologic, fisa medicala.

Art. 32 Scoala Gimnaziala nr. 1 Dragoesti are persoana desemnata sa coordoneze microbuzul scolii.

Art. 33 Directorul unitatii raspunde de procurarea de motorina, ulei, piese de schimb si verifica daca conducatorul auto si persoana desemnata sunt in conformitate cu legile in vigoare in privinta avizelor si intocmirii documentelor legale.

Art. 34 Conducatorul auto va respecte legile de circulatie in vigoare.

Art. 35 Este interzisa folosirea microbuzului scolar in alte scopuri decat transportul elevilor si prescolarilor. Este interzis transportul altor persoane decat cele mentionate mai sus.

Art. 36 Microbuzul scolii va fi folosit dupa un program de lucru, program care face parte din prezentul Regulament si care poate fi modificat numai de Consiliul de Administratie al Scolii Gimnaziale Nr. 1 Dragoesti.

Art. 37 Sa se respecte Contractul Colectiv de munca unic la nivel de sector de activitate in invatamantul preuniversitar inregistrat la M.M.P.S la 2.11. 2012 publicat in Monitorul Oficial Partea V nr. 5 din 14.11.2012

CAPITOLUL VIII. DEPLASAREA CU MICROBUZUL SCOLAR

Art. 38 AŞTEPTAREA: se face numai pe trotuar sau pe locul special amenajat numit refugiu. Este interzisa cu desăvârşire staţionarea elevilor pe partea carosabilă a drumului, în aşteptarea vehiculului.

Elevii vor fi preluati doar din punctele prestabilite de conducerea scolii.

Art. 39 URCAREA

La urcare elevii vor sta in rand si vor urca fara a-si face loc cu coatele.

Art. 40 CĂLĂTORIA:

In timpul calatoriei elevii sunt obligati sa respecte urmatoarele reguli:

-         sa se respecte reciproc

-         sa evite discuţiile zgomotoase

-         sa nu se bruscheze

-         sa nu recurga la un limbaj necivilizat

-         sa nu se plimbe prin microbuz

-         sa pastreze curatenia (consumul de alimente in microbuz este interzis cu desavarsire)

-         sa nu distruga mobilierul interior al microbuzului

-         sa nu deschida fereastra pe parcursul calatoriei

-         sa nu-l deranjeze pe sofer in timpul transportului

Art. 41 COBORAREA: Ultima etapă a oricărei călătorii cu un mijloc de transport o constituie coborârea. Orice elev trebuie să cunoască faptul că o coborâre corectă şi fără riscuri trebuie pregătită cu multă atenţie, fără a-i împinge pe cei aflaţi în faţă, eliberând imediat locul din faţa uşii, pentru a permite astfel coborârea celorlalţi elevi.

Trebuie ştiut că o dată coborât din mijlocul de transport, pericolele de accidente nu s-au încheiat. Astfel, după coborâre elevii trebuie să se asigure că pot traversa în siguranţă strada, traversările neatente sau în fugă, fiind deosebit de periculoase.

Art. 42 ATRIBUTIILE PARINTILOR: Parintii prescolarilor si cei ai elevilor din ciclul primar sunt obligati sa-si insoteasca copiii in statiile de plecare cu microbuzul scolii si sa-i astepte la sosire pentru a evita accidentele.

DISPOZIŢII FINALE

Art. 43 Măsuri pentru aplicarea prevederilor Regulamentului de ordine interioară:                

a)     Prezentul Regulament de ordine interioara a fost aprobat de către Consiliul de Administratie in data de 26 martie 2013 si a suferit modificari pe 19.11.2013, 2.10.2013 si 28.09.2015, 24.10.2017.

b)    Acest regulament va fi adus la cunostinta cadrelor didactice, cadrelor didactice auxiliare, personalului nedidactic, tuturor elevilor si prescolarilor, precum si parintilor acestora.

c) Persoanele numite sau nou angajate nu-şi pot începe activitatea decât după ce au semnat că au luat la cunoştinţă de conţinutul acestui Regulament, prin grija conducatorului unitatii de invatamant. De asemenea elevilor si prescolarilor noi veniti prin transfer li se vor face cunoscute prevederile prezentului Regulament de catre diriginti, invatatori sau educatoare.

d) Prezentul Regulament este valabil si pentru structurile de invatamant care se afla in subordinea Scolii Gimnaziale nr. 1 Dragoesti, respectiv, Gradinita cu Program Normal nr. 1 Dragoesti si Gradinita cu Program Normal Geamana.

e) Prezentul Regulament de Ordine Interioară al Scolii Gimnaziale nr. 1 Dragoesti întra în vigoare de la data aprobarii acestuia de catre Consiliul de administratie al Scolii Gimnaziale nr. 1 Dragoesti.