Scoala Gimnaziala Visani
Visani, Braila
Regulament
ȘCOALA GIMNAZIALĂ VIȘANI,JUDEȚUL BRĂILA
STRADA ȘCOLII NR.532
TEL/FAX:0239696492
NR CRT:1621/24.09.2018
Aprobat în CP:9.10.2018
Aprobat în CA: 9.10.2018
REGULAMENTUL DE ORDINE INTERIOARĂ AL
ȘCOLII GIMNAZIALE VIȘANI
Dispozitii generale
1. Regulamentul de Ordine Interioara elaborat de Consiliul de Administratie impreuna cu reprezentantul organizatiei sindicale din unitate si aprobat de Consiliul Profesoral, cuprinde numai prevederi specifice conditiilor de desfasurare a activitatii in concordanta cu dispozitiile legale in vigoare.
Regulamentul trebuie respectat de tot personalul unitatii, de elevi si de parinti/tutori.
Regulamentul de ordine interioara reglementeaza: programul cursurilor zilnice, programul serviciului pe scoala, modul de organizare si functionare al spatiului interior si al cailor de acces, organizarea si functionarea comisiilor pe probleme, organizarea si desfasurarea activitatilor extrascolare, comportmentul si tinuta elevilor si intregului personal al scolii.
2. In incinta unitatii sunt interzise, potrivit legii, crearea si functionarea oricaror formatiunui politice, desfasurarea activitatilor de propaganda politica, orice forma de activitate care incalca normele generale de moralitate si care pun in pericol sanatatea fizica sau psihica a elevilor, precum si a personalului didactic si nedidactic.
3. Salariatii trebuie sa apere institutia in care isi desfasoara activitatea, sa o respecte in toate imprejurimile.
4. Programul cursurilor zilnice pentru elevi se desfasoara in intervalul 8:00-14:00. Ora de curs este de 50 de minute, iar pauza de 10 minute.
5. Programul cadrelor didactice se desfasoara in intervalul 8:00-14:00.
6. Programul compartimentului secretariat se desfasoara marti intre orele 8:00-16:00.
7. Programul compartimentului contabilitate se desfasoara astfel: într-o săptămână se va lucra în zilele de luni,miercuri și joi iar în cealaltă săptămînă în zilele de marti și joi.
I.Personalul didactic
1. Fiecare cadru didactic are obligatia morala ca prin activitatea sa, sa sporeasca prestigiul unitatii scolare.
2. Personalul didactic trebuie sa aiba o tinuta vestimentara de aleasa sobritate, care sa constituie un model pentru elevi.
3. Se interzice accesul in unitate a cadrelor didactice care prin tinuta sa sfideaza valorile morale si estetice.
4. Se interzice accesul in unitate a cadrelor didactice care se afla in imposibilitatea de a desfasura activitatea la nivelul exigentelor.
5. Li se interzice cadrelor didactice sa faca aprecieri defavorabile la adresa altor profesori, indiferent de situatie.
6. Cadrele didactice au obligatia de a prezenta conducerii scolii documentatia care sa ateste activitatea didactica desfasurata.
7. Personalul didactic de predare, didactic auxiliar si nedidactic trebuie sa fie interesat de formarea sa continua.
8. Cadrele didactice au obligatia de a contribui la dotarea cabinetelor si laboratoarelor din scoala, la pastrarea dotarilor de care scoala dispune.
9. Cadrele didactice au obligatia de a folosi in actul comunicarii cu elevii si cu ceilalti profesori un limbaj adecvat, din care sa lipseasca inventivele, expresiile vulgare, etc.
10. Daca un profesor are o problema deosebita se invoieste pe baza de cerere cu asigurarea suplinirii orelor pe care le are.
11. Cadrele didactice au obligatia de a efectua de serviciu pe unitate.
Sarcinile cadrului didactic care efectueaza serviciul pe scoala:
a) sa se prezinte la scoala cu 15 minute inainte de inceperea cursurilor;
b) controleaza starea de curatenie a scolii si supravegheaza intrarea elevilor in scoala;
c) asigura suplinirea orelor in cazul unor absente neprevazute;
d) ia masuri operative vizand securitatea elevilor in scoala, sanatatea acestora prin:
- informarea conducerii scolii;
- dispozitie personala;
e) intocmeste proces-verbal in care consemneaza modul de desfasurare a activitatii din ziua respectiva;
f) asigura securitatea cataloagelor si a altor documente scolare;
12. Cadrele didactice au acces la toate sursele de informare profesionala de care dispune scoala.
13. Cadrele didactice pot propune conducerii spre aprobare programe artistice si sportive enuntand scopul, continutul si formele de manifestare.
14. Toate activitatile recreative si de relaxare, excursiile desfasurate in afara perimetrului unitatii scolare, vor avea loc in prezenta reprezentantilor parintilor de la clasele respective;
15. Participarea la sedintele Consiliului Profesoral este obligatorie pentru toate cadrele didactice. Absenta nemotivata de la sedinte se considera abatere disciplinara.
16. Comisiile metodice elaboreaza propunerile pentru oferta educationala a unitatii de invatamant si strategia acesteia, cuprinzand obiective, finalitati, resurse materiale si umane, curriculum a decizia unitatii de invatamant.
17. Toate cadrele didactice trebuie sa contribuie, prin implicare directa, la organizarea si desfasurarea examenelor si concursurilor specifice invatamantului.
- Elevii
1. Accesul elevilor in scoala este permis numai cu ținută adecvată.
2. La intrarea si iesirea din scoala, elevii trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
- sa evite aglomeratia la intrarea sau la iesirea din scoala;
- sa se deplaseze in ordine si fara sa alerge;
- sa acorde prioritate colegilor din clasele mai mici;
- sa acorde prioritate cadrelor didactice si tuturor persoanelor mai in varsta;
- sa nu blocheze usile si caile de acces;
- sa nu se impinga sau sa-si puna piedica;
- sa pastreze curatenia pe holuri, in clase, scari si alte spatii ale scolii.
3. Elevii au obligatia de a cunoaste si respecta:
a) legile statului;
b) regulamentul de organizare si functionare a unitatilor de invatamant preuniversitar si prezentul regulament;
c) regulile de circulatie si cele cu privire la aparerea statului;
d) normele de protectie civica;
e) normele de protectia mediului.
4. Elevii scolii sunt obligati sa aiba un comportament civilizat fata de colegi, cadrele didactice su personalul nedidactic.
5. Elevii au obligatia de a pastra in cele mai bune conditii dotarile pe care scoala le pune la dispozitia lor. Elevii vinovati de deteriorarea bunurilor unitatii de invatamant platesc toate lucrurile necesare reparatiilor sau suporta toate cheltuielile pentru inlocuirea bunurilor deteriorate.
6. Este interzis elevilor sa vina cu telefoane mobile la scoala.
7. Este interzis elevilor sa paraseasca incinta unitatii scolare pe durata programului, cu exceptia situatiilor urgente.
8. Fiecare elev va semna la inceput de an scolar proces-verbal incheiat in urma actiunii de prelucrare a normelor de protectie a muncii si a celorlalte norme care asigura securitatea persoanei in incinta unitatii, in cadrul primei ore de dirigentie.
9. Orice forma de agresivitate fizica manifestata de catre unii elevi va fi aspru pedepsita prin eliminarea de la cursuri pe durata a 3-5 zile.
10. Este interzis elevilor de a detine si consuma in perimetrul scolii in afara perimetrului scolii, droguri, bauturi alcoolice, tigari si de a participa la jocuri de noroc. Sanctiunea prevazuta in acest caz este eliminarea pe durata a 3-5 zile si scaderea notei la purtare.
11. Este interzis elevilor de a aduce si difuza in scoala materiale care prin caracterul lor cultiva violenta si intoleranta, precum si materiale cu caracter obscen. Elevii care incalca aceasta prevedere vor fi sanctionati cu eliminarea a 3-5 zile si scaderea notei la purtare.
12. Este interzis elevilor de a patrunde in scoala cu obiecte sau substante ce pot afecta starea de siguranta, de securitate si de sanatate a elevilor si personalului scolii (arme albe, spray-uri lacrimogene, substante etnobotanice, etc.), indiferent de forma de prezentare a acestora.
13. Este interzis accesul elevilor in cancelaria profesorilor, cu exceptia situatiei cand este invitat in fata Consiliului Profesoral. Incalcarea prezentei prevederi se sanctioneaza cu atentionare, iar daca abaterea se repeta, se sanctioneaza cu scaderea notei la purtare.
14. In timpul pauzelor, elevii vor avea un comportament civilizat,manifestand respectul cuvenit fata de profesori si angajati.
15. Elevul care isi va insusi bunuri care nu ii apartin va fi sanctionat cu scaderea notei la purtare.
16. Elevii scutiti medical de efort fizic vor fi prezenti la orele de educatie fizica, executand programul indicat de profesor. Elevii care nu se prezinta la ora de educatie fizica sunt absenti.
17. Activitatile sportive se vor desfasura numai in prezenta profesorului de educatie fizica.
18. Pentru toti elevii invatamantului preuniversitar, la fiecare 10 absente nejustificate pe semestru din totalul orelor de studiu sau la 10% absente nejustificate din totalul de ore pe semestru la o disciplina, va fi scazuta nota la purtare cu un punct.
19. Elevii sunt obligati sa pastreze linistea si ordinea necesare desfasurarii procesului de invatamant. Incalcarea prezentei prevederi atrage dupa sine intreruperea activitatii si sanctionarea cu scaderea notei la purtare.
Elevul de serviciu pe clasa are urmatoarele indatoriri:
- sa prezinte la fiecare ora situatia elevilor clasei (prezenti/absenti);
- sa aeriseasca in pauza sala de curs;
- sa supravegheze curatenia in clasa;
- sa asigure creta, burete si prosop la tabla;
Sarcinile elevului de serviciu pe scoala:
a) elevul de serviciu se va prezenta la scoala la ora 7:50, in tinuta corespunzatoare;
b) va lua legatura cu profesorul de serviciu sub indrumarea caruia isi va desfasura activitatea in ziua respectiva;
c) va legitima persoanele straine care doresc sa aiba acces la director sau secretariat (persoanelor straine le este interzis accesul in cancelaria profesorilor, cabinete si sali de clasa);
d) elevul de serviciu va scrie intr-un registru special numele si prenumele persoanelor care au acces in scoala si motivul prezentei in unitate;
e) elevul de serviciu interzice accesul elevilor in cancelaria profesorilor;
f) elevul de serviciu, sub controlul profesorului de serviciu suna la inceputul si sfarsitul orelor de curs;
g) pe toata durata serviciului, elevul de serviciu nu va parasi locul destinat acestei activitati fara a fi inlocuit de o persoana autorizata;
h) elevii vor indeplini functia de elev de serviciu in ordine strict alfabetica.
- Parintii
Parintii/tutorii legali au obligatia ca, cel putin o data pe luna, sa ia legatura cu invatatorul/dirigintele pentru a cunoaste evolutia copilului lor.
- Personalul didactic auxiliar si nedidactic
1. Fiecare angajat este obligat sa cunoasca si sa respecte sarcinile de serviciu specifice fisei postului.
2. Fiecare angajat va cunoaste normele de protectia muncii si normele privind prevenirea si stingerea incendiilor.
3. Programul de lucru se va stabili in functie de cerintele unitatii, fara a depasi 8 ore zilnic.
4. Personalul de ingrijire are obligatia de a semnala, in scris, eventualele defectiuni sau deteriorari de bunuri din sectorul sau de activitate.
5. Angajatii scolii raspund material de dotarile din sectorul lor de activitate.
6. Se interzice angajatilor scolii sa poarte discutii neprincipiale intr-un limbaj trivial.
7. Angajatii care activeaza in sectoarele secretariat si contabilitate au obligatia de a pastra documentele in deplina securitate si de a pastra secretul de serviciu.
8. In incinta scolii, in timpul programului, angajatii nu vor desfasura activitati care sa perturbe procesul de invatamant.
9. Li se interzice angajatilor sa aplice pedepse corporale elevilor sau sa profereze insulte la adresa acestora.
Director,
Prof.Mărtinescu Mioara