Scoala Gimnaziala Horezu Poenari
Horezu Poenari, Dolj

Regulament

Scaola cu clasele I-VIII, Horezu-Poenari,Dolj
REGULAMENT DE ORDINE INTERIOARA

Dispozitii generale
1. Prezentul regulament este întocmit conform prevederilor Constituţiei
României, ale Legii Învăţământului, a Statutului
personalului didactic, a Regulamentului de organizare şi funcţionare a
unităţii de învăţământ preuniversitar de stat şi alte acte
normative elaborate de M.E.D.C.
2. Activitatea din Scoala Horezu-Poenari se realizează în baza
principiilor democratice, a drepturilor copiilor la educaţie şi protecţie,
indiferent de condiţia socială, materială, de sex, rasă, naţionalitate,
apartenenţă politică sau religioasă a părinţilor.
3. Regulamentul conţine normele de organizare şi funcţionare ale Scolii cu
clasele |I-VIII Horezu-Poenari, prevederile sale fiind obligatorii pentru
director, personalul didactic şi personalul nedidactic, copii şi părinţi.
Respectarea regulamentului intern este obligatorie pentru tot personalul
salariat al unităţii de învăţământ, elevi şi părinţi.

Organizarea activitatii unitatii de invatamant
Scoala cu clasele I-VIII este structurata astfel:

Invatamant prescolar: 3 grupe la Scoala Horezu-Poenari
1 grupa la Structura Grecesti
Invatamant primar: 4 clase la Scoala Horezu-Poenari
2 clase simultan I -III, II-IV la Structura Grecesti
Invatamant gimnazial: 7 clase la Scoala Horezu-Poenari
Programul scolii:
Invatamantul prescolar: 8.00-13.00
Invatamntul primar: 8.00-12.00/13.00
Invatamntul gimnazial: 8.00-13.00/14.00
Secretariatul: 8.00-12.00 - program cu publicul: 11.00-12.00
Contabilitatea: 8.00-16.00- din doua in doua zile
Biblioteca: zilnic 12.00-14.00
Conducerea unităţilor de învăţământ preuniversitar este
asigurată în conformitate cu prevederile Legii
învăţământului nr.84/1995, republicată, cu modificările şi
completările ulterioare, şi ale Legii nr. 128/1997, cu modificările şi
completările ulterioare.
4 . Conducerea Scolii este asigurată de Consiliul profesoral şi Consiliul de
administraţie ca organe de decizie şi direcţiune. Organigrama scolii care se
aprobă în fiecare an de Consiliul profesoral la propunerea Consiliului de
administraţie este parte a prezentului regulament.

1.DIRECTORUL
1. Directorul este conducătorul unităţii de învăţământ pe care
o reprezintă în relaţiile cu persoanele juridice şi fizice, inclusiv cu
administraţia şi comunitatea locală.
2. Directorul unităţii şcolare este subordonat inspectoratului şcolar al
judeţului Dolj şi are responsabilităţile prevăzute în fişa
postului, elaborată de către inspectorul şcolar general.
3. Directorul este preşedintele Consiliului profesoral şi al Consiliului de
administraţie în faţa cărora prezintă rapoarte semestriale şi anuale.
În cazul în care hotărârile acestor organisme încalcă
legislaţia învăţământului, directorul are drept de veto,
informând în acest sens inspectoratul şcolar general.
4. Proiectează, coordonează şi evaluează întreaga activitate a
procesului de învăţământ în conformitate cu legislaţia şi
specificul şcolii; colaborează cu Consiliul de administraţie, Consiliul
profesoral, şefii de catedră şi de comisii pe compartimente.
5. Coordonează şi răspunde de întreaga activitate a şcolii în
faţa Consiliului profesoral, al Consiliului de administraţie, a
Inspectoratului şcolar general şi Ministrului educaţiei, cercetării si
tineretului.
6. Are dreptul la concediu de odihnă de 72 zile calendaristice în
vacanţele şcolare. Perioada de concediu pentru director se aprobă de
inspectorul şcolar general.
7. Directorul are drept de control şi obligaţia de a controla întreg
personalul şcolii.
8. Directorul realizează funcţiile de conducere prin următoarele acţiuni
concrete:
- propune anual planul de şcolarizare pe baza resurselor umane şi a bazei
materiale a şcolii;
- numeşte şefii catedrelor metodice şi a comisiilor pe probleme şi domenii;
stabileşte atribuţiile acestora precum şi sarcinile fiecărui salariat al
unităţii de învăţământ şi aprobă programele de activitate ale
acestora;
- solicită elevilor, şefi de clasă, să îşi desemneze un reprezentant
în Consiliul elevilor;
- solicită administraţiei locale, desemnarea unui reprezentant al acesteia
în Consiliul de administraţie;
- repartizează sarcinile pe membrii Consiliului de administraţie;
- propune spre aprobare, Consiliului profesoral planul managerial anual şi
semestrial al şcolii, tematica Consiliului de administraţie şi a Consiliului
profesoral;
- coordonează Comisia de întocmire a orarului;
- aprobă graficul serviciului pe şcoală al cadrelor didactice, al elevilor
şi atribuţiile acestora;
- urmăreşte şi asigură, prin şefii de catedre metodice, aplicarea
planurilor de învăţământ şi a programelor în vigoare;
- controlează prin asistenţa la ore şi discuţii individuale, modul de
pregătire pentru lecţii al cadrelor didactice, calitatea procesului
instructiv-educativ desfăşurat de elevi;
- coordonează şi îndrumă activitatea de perfecţionare profesională,
de formare continuă a cadrelor didactice;
- controlează, prin Comisia diriginţilor şi a cadrelor metodice, ritmicitatea
notării şi percurgerii materiei;
- supune, la început de an şcolar, spre aprobare Consiliuluzi profesoral,
criteriile de evaluare a activităţii cadrelor didactice şi ale personalului
administrativ şi muncitor, în vederea acordării calificativelor anuale,
a salariilor şi gradaţiilor de merit precum şi a primelor anuale;aprobă
graficul desfăşurării tezelor semestriale:
- coordonează activitatea pregătirii suplimentare a elevilor prin meditaţii,
consultaţii şi buna desfăşurare a recapitulării finale;
- organizează activitatea de pregătire şi desfăşurare a concursurilor ;
- urmăreşte şi răspunde de respectarea Regulamentului şcolar şi a R.O.I.
de către elevi şi toţi salariaţii şcolii;
- aplică sancţiunile prevăzute de art.108,lit.a - h. din Regulamentul de
organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ
preuniversitar;
- propune Consiliului profesoral aprobarea Regulamentului de Ordine Interioară;
- consemnează în condica de prezenţă, absenţele şi
întârzierile profesorilor de la ore;
- convoacă şi prezidează şedinţele Consiliului profesoral şi ale
consiliului de administraţie;
- elaborează, cu sprijinul Consiliului de administraţie şi şefii de catedre,
rapoarte semestriale şi anuale asupra activităţii şcolii, pe care le
prezintă în Consiliul profesoral;
- aprobă, în limita a 7 zile, concedii fără plată pentru cadrele
didactice, personalul didactic auxiliar şi administrativ , care isi asigură
suplinirea;
- numeşte prin decizie internă suplinitori, în limita a 30 de zile;
- semnează acte de studii şi răspunde de corectitudinea acestora şi a
celorlalte documente şcolare (cataloage, foi matricole şi cărţi de muncă);
- numeşte şi eliberează din funcţie personalul didactic-auxiliar şi
nedidactic, conform legislaţiei;
- aprobă trecerea de la o gradaţie salarială la alta a personalului salariat;
- răspunde de acţiuni permanente pentru dezvoltarea şi perfecţionarea bazei
didactico-materiale a şcolii, asigură aplicarea normelor de tehnica
securităţii şi protecţiei muncii;
- verifică statele lunare de plată;
- răspunde de difuzarea şi comenzile de manuale ce urmează a fi primite de
către elevi;
- răspunde de arhiva şcolii, desemnând un membru al secretariatului care
să se ocupe de aceasta;
3.CONSILIUL PROFESORAL
10. Consiliul profesoral este format din personalul didactic de predare şi are
rol de decizie în domeniul activităţii instructiv-educative din
şcoală. Este prezidat de director.
11. Secretarul şcolii este secretarul consiliului profesoral; participarea
personalului didactic la şedinţele Consiliului profesoral este obligatorie,
iar absenţele nemotivate comise constituie abateri disciplinare.
12. La şedinţele Consiliului profesoral pot fi invitaţi tehnicieni, pedagogi,
administratorul, contabilul şef, preşedintele Consiliului reprezentativ al
părinţilor
(Comitetul de părinţi), când directorul şcolii apreciază ca fiind
necesară prezenţa acestora.
13. Atribuţiile Consiliului profesoral:
- dezbate şi aprobă rapoartele de analiză a activităţii din şcoală,
planurile manageriale anuale şi semestriale, face propuneri pentru
îmbunătăţirea lor, dezbate şi aprobă principalele măsuri de
îmbunătăţire a activităţii instructiv-educative din şcoală;
- validează situaţia şcolară, semestrială şi anuală a elevilor,
prezentată de profesorii diriginţi;
- ia la cunoştinţă şi stabileşte măsuri de aplicare în procesul
instructiv-educativ a instrucţiunilor pe care şcoala le primeşte de la
Ministerul Educaţiei, Cercetării si tineretului sau de la Inspectoratul
Şcolar Judeţean;
- decide asupra aplicării sancţiunilor c) - h) de la art.108 din Regulamentul
de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ
preuniversitar, precum şi asupra scăderii notei la purtare sub 7;
- alege cadrele didactice care fac parte din Consiliul de administraţie;
cadrele didactice alese se confirmă anual, în prima şedinţă a
Consiliului profesoral din luna septembrie;
- dezbate, adoptă variante de proiecte curriculare, pe arii curriculare sau
transdisciplinare, propuse de Consiliul pentru curriculum;
- stabileşte modalităţi de parcurgere a curriculum-ului pe diferite
discipline
şi arii curriculare şi pentru curriculum la decizia şcolii (CDS).
Art. 14. Consiliul profesoral se întruneşte de două ori pe semestru şi
în cazuri
excepţionale, de câte ori este nevoie, în şedinţa extraordinară,
convocată de director, sau la cererea cadrelor didactice (dacă o treime din
numărul acestora consideră necesar).
Art.15. Problemele dezbătute în Consiliul profesoral sunt consemnate
într-un registru special de procese - verbale:
1. Hotărârile se iau prin vot deschis, cu majoritatea de cel puţin
jumătate plus unu din numărul cadrelor didactice al şcolii;
2. Hotărârile Consiliului profesoral sunt obligatorii pentru tot
personalul didactic al şcolii;
În cazul în care hotărârile Consiliului profesoral
încalcă legislaţia şcolară, directorul unităţii de
învăţământ are drept de veto, informând inspectorul
şcolar general despre acest lucru.
4. CONSILIUL DE ADMINISTRAŢIE
16. Consiliul de administraţie este organul de decizie al întregii
activităţi şcolare în domeniile: curricular, extracurricular, al programelor de
dezvoltare a şcolii, administrativ, etc. este format din 9 membri şi anume:
directorul, 4 cadre didactice alese de Consiliul profesoral, reprezentantul
părinţilor, reprezentantul primarului, reprezentantul administraţiei publice
locale, reprezentantul agentilor economici.
17. Atribuţiile Consiliului de administraţie:
- asigură aplicarea în practică a prevederilor Legii
învăţământului, a ordinelor. Instrucţiunilor şi regulamentelor
elaborate de Ministerul Educaţiei, Cercetării si Tineretului şi de
Inspectoratul Şcolar Judeţean;
- elaborează planul managerial annual şi planurile manageriale trimestriale;
- aprobă repartizarea burselor acordate elevilor;
- analizează periodic ritmicitatea notării şi parcurgerii materiei;
- analizează periodic nivelul de pregătire al elevilor;
- stabileşte măsuri pentru asigurarea legăturii permanente între
şcoală şi părinţi, între şcoală şi comunitatea locală;
- elaborează şi aprobă Regulamentul de ordine interioară al şcolii;
- analizează abaterile săvârşite de personalul didactic şi propune,
după caz, sancţiuni în conformitate cu prevederile Statutului
personalului didactic, art.115, 116, 117, 119, 120, 122, 123, iar pentru
personalul nedidactic, hotărăşte sancţiunile acordate în conformitate
cu prevederile art.100 din Codul Muncii;
- aprobă, pe baza propunerilor directorului şi a şefilor de catedre,
calificativele anuale ale cadrelor didactice;
- aprobă, pe baza propunerilor şefilor de catedre şi a responabililor
comisiilor pe probleme, acordarea salariilor de merit şi a primelor lunare
pentru personalul şcolii;
Art.18. Consiliul de administraţie se întruneşre lunar sau ori de
câte ori consideră
direcorul sau membrii acestuia;
5.COMISII (CONSILII) PE DOMENII
19. Consiliul pentru curriculum este compus din reprezentanţii ariilor
curriculare şi directorul şcolii.
20. Consiliul pentru curriculum elaborează un proiect curricular, care va fi
aprobat de către Consiliul de administraţie şi de Consiliul profesoral. Prin
proiectul curricular se stabileşte oferta curriculară a şcolii, adică:
a) proiectul planului de şcolarizare;
b) trunchiul comun;
c) disciplinele opţionale;
d) finalităţile şi obiectivele şcolii.
21. În elaborarea proiectului curricular, şcoala ia în considerare
următorii factori:
a) utilizarea eficientă a resurselor umane şi materiale;
b) interesele elevilor;
c) pregătirea personalului didactic;
d) cerinţele părinţilor;
e) interesele şi legăturile cu comunitatea locală.
22. Elevii din fiecare clasă vor consulta lista opţiunior prezente în
oferta curriculară a şcolii şi vor prezenta în scris la secretariatul
şcolii opţiunile lor pentru anul şcolar următor, până în luna aprilie a anului şcolar
în curs.
5.2. Consiliul clasei
23. Consiliul profesorilor clasei este compus din totalitatea profesorilor care
predau disiplinele de învăţământ şi realizează instruirea
practică la clasa respectivă.
Preşedintele Consiliului profesorilor clasei este dirigintele clasei.
24. Consiliul clasei stabileşte:
a) notele la purtare pentru toţi elevii clasei;
b) recompense pentru elevii cu rezultate deosebite;
c) sancţiuni recuperatorii pentru elevii cu un ritm mai lent de
învăţare precum şi activităţi suplimentare pentru elevii cu performanţe sporite.
CAP. II. PERSONALUL DIDACTIC DE PREDARE ŞI PERSONALUL AUXILIAR
25. Personalul didactic de predare este obligat să cunoască şi să aplice cu
stricteţe conţinutul ROFUIPSP şi ROI, prezentând acelaşi lucru
elevilor cu care lucrează referitor la prevederile care se referă la aceştia.
26. Prevederile ROFUIPSP şi ROI vor fi aduse la cunoştinţa tuturor
angajaţilor şcolii, iar elevilor li se vor aduce la cunoştinţă prevederile
capitolului III
"Regulamentul Consiliului elevilor""
27. Durata timpului de muncă al personalului didactic este, în medie, de
170 de ore pe lună, cu durata programului de lucru de 40 ore pe săptămână.
În programul săptămânal de lucru sunt incluse: activităţi de predare, activităţi
de pregătire a lecţiilor,activităţi de corelare a lucrărilor scrise,
activităţi de perfecţionare (de formare continuă),activităţi de
diriginţie şi consiliere vocaţională a elevilor, activităţi în afara
clasei şi extraşcolare (extracurriculare), activităţi desfăşurate de
profesor de serviciu, activităţi desfăşurate în cadrul catedrei
metodice şi în comisiile pe domenii din care face parte.
28. Obligaţiile personalului didactic de predare sunt:
1. Realizarea în bune condiţii a activităţii de predare la clasă;
2. Pregătirea pentru fiecare lecţie, pregătirea materialului didactic, a
mijloacelor audio-vizuale, a aparatelor şi instrumentelor de lucru pentru
lecţiile în care se impun a fi realizate aceste aspecte;
3. Pregătirea lucrărilor practice (experimente, demonstraţii, lucrări de
laborator);
4. Evaluarea nivelului de pregătire a elevilor, acordarea unui număr
corespunzător de note în funcţie de numărul de ore prevăzut în
planul de învăţământ, încheierea situaţiei şcolare a
elevilor (pe semestre şi anuală), susţinerea examenului de corigenţă, unde
este cazul;
5. Participă la activităţile catedrei metodice şi ale Comisiilor pe probleme
din care face parte;
6. Participă la şedinţele Consiliului profesoral şi ale Consiliului de
administraţie când este solicitat;
7. Efectuarea tuturor obligaţiilor şi sarcinilor ce-i revin când este de
serviciu pe şcoală, pe sectoare sau pe forme de învăţământ.
8. Învăţătoarele de la ciclul primar vor supraveghea în
permanenţă elevii în timpul pauzelor, atât la nivelul în
care au sala de clasă, cât mai ales în curte pentru a
preîntâmpina altercaţiile acestora cu elevii mai mari sau a
accidentării lor.
9. Învăţătoarele sau profesorii care însoţesc clase de elevi sau
grupuri de elevi în timpul programului şcolar sau în afara lui la diverse activităţi:
vizite la muzeu, vizionări de filme şi spectacole, plimbări în aer
liber, drumeţii, trebuie să aibă acordul direcţiunii şi a ISJ (unde este
cazul) şi îşi asumă întreaga responsabilitate pentru eventualele
accidente sau alte evenimente care pot să apară.
10. Verificarea şi aprecierea temelor, tezelor şi alte lucrări; asigură
ritmicitatea notării pe tot parcursul anului şcolar exprimată prin notele
trecute efectiv în catalog.
11. Cadrele didactice care nu au gradul definitiv, întocmesc zilnic
proiecte de activitate didactică; pentru lecţii de recapitualre toate cadrele
didactice, indiferent de gradul pe care-l au, întocmesc proiecte de
activitate didactică.
12. Participă la toate activităţile de perfecţionare (formarea continuă)
organizate în şcoală prin: Consiliul profesoral, Catedrele pe
discipline, Comisia metodică a diriginţilor; în afara şcolii prin:
Cercuri pedagogice, schimburi de experienţe, consultaţii, simpozioane, cursuri
de perfecţionare.
Art.29. Cerinţele care trebuie respectate de cadrele didactice:
1. Prezenţa la şcoală este obligatorie cu cel puţin 10 minute înainte
de începerea orelor de curs; orice întârziere la intrarea la orele de curs, care
depăşeşte 10 minute, va fi consemnată de directorul de serviciu în
condica de prezenţă şi sancţionată.