Scoala Gimnaziala Coroiesti
Coroiesti, Vaslui

Regulament

Regulamentul Intern

Capitolul I
Dispoziţii generale
Art. 1. Regulamentul intern cuprinde norme referitoare la organizarea şi
funcţionarea unităţilor şcolare din comuna Bogdăniţa, şcoli subordonate
Şcolii cu clasele I-VIII Coroieşti, numită în continuare şcoală
coordonatoare.
Normele prezentate în prezentul Regulament Intern sunt în
conformitate cu Legea 84/ 1995 republicată , cu modificările ulterioare şi
în conformitate cu Legea nr. 128 /1997 privind Statutul personalului
didactic , cu modificările şi completările ulterioare.
Art. 2. Respectarea Regulamentului Intern este obligatorie pentru personalul de
conducere, îndrumare, control, didactic de predare, didactic auxiliar,
nedidactic, pentru elevii şi părinţii care relaţionează cu unitatea de
învăţământ.
Art. 3. În şcoală , în întreaga activitate
instructiv-educativă curriculară şi extracurriculară au acces toţi copiii
şi tinerii cu vârsta între 6 şi 17 ani domiciliaţi în
comuna Bogdăniţa, fără deosebire de naţionalitate, condiţia materială, de
sex, de rasă, de apartenenţă politică sau religioasă, fără
restricţii care ar putea constitui o discriminare sau segregare.
Art. 4. Activitatea de învăţământ se desfăşoară potrivit
principiilor Declaraţiei Universale a Drepturilor Omului , ale Convenţiei cu
privire la drepturile copilului şi potrivit actelor normative generale şi
speciale.
Art. 5. În incinta tuturor unităţilor şcolare din cadrul comunei sunt
interzise, potrivit legii, crearea şi funcţionarea de formaţiuni politice,
desfăşurarea activităţilor de propagandă politică şi prozelitism
religios, orice activitate care ar încălca sănătatea fizică , psihică
a elevilor, a personalului salariat.
Art. 6. (1). Anul şcolar începe la 1 septembrie şi se încheie la
31 august din anul calendaristic următor.
(2). Structura
anului şcolar se stabileşte prin Ordin al Ministrului Educaţiei şi
Cercetării.
(3). În situaţii speciale, epidemii, calamităţi naturale etc. cursurile şcolare pot
fi suspendate pe o perioadă de timp determinată numai de Directorul şcolii,
cu consultarea Sindicatului şi cu aprobarea Inspectorului Şcolar General.
(4). Fiecare perioadă de suspendare a cursurilor va fi urmată de măsuri concrete privind
recuperarea integrală a programei şcolare, până cel târziu la
sfârşitul semestrului (anului).

Capitolul II
Organizarea unităţilor de învăţământ
Art.7 . (1) Reţeaua şcolară din subordinea şcolii coordonatoare Coroieşti
cuprinde:
a) Şcoala cu clasele I-VIII Coroieşti din satul Coroieşti, care
funcţionează în două corpuri de clădiri:
-Şcoala nouă - Corpul A pentru clasele V-VIII;
- Şcoala veche - Corpul B pentru clasele I-IV şi grădiniţă.
b) Şcoala cu clasele I-IV Bogdăniţa pentru satele Bogdăniţa şi Schitu.
c) Şcoala cu clasele I-IV Cepeşti pentru satele Cepeşti, Rădăieşti.
d) Şcoala cu clasele I-IV Cârţibaşi pentru satul Cârţibaşi.
e) Şcoala cu clasele I-IV Tunseşti pentru satul Tunseşti.
(2). Toate aceste şcoli sunt obligate să şcolarizeze
elevii care au domiciliul în satul (ele) arondate, cu prioritate.
(3). Înscrierea elevilor în clasa I se face
în baza unei solicitări scrise (cerere) din partea părintelui
(susţinătorului legal) însoţită de copie legalizată a actului de
naştere.
(4). În anumite situaţii, bine motivate,
părintele( tutorele legal) poate solicita şcolarizarea copilului la o altă
unitate şcolară din raza comunei, alta decât cea de domiciliu în
urma unei cereri scrise care trebuie aprobată de Consiliul de Administraţie al
şcolii coordonatoare, în limita planului de şcolarizare aprobat, după
asigurarea şcolarizării tuturor elevilor aflaţi în aria şcolii
respective.
(5). Învăţătorii, cu sprijinul
autorităţilor şcolare şi serviciul de evidenţă al populaţiei au
obligaţia de a face , anual, în perioada 1-31 august ,
recensământul copiilor de 6/7 ani din zona arondată.
Art. 8 (1). În învăţământul preprimar, primar şi gimnazial
formaţiunile de studiu cuprind:
- a) grupe de grădiniţă cu un nr. de copii între 15-25 maxim;
- b) grupe sau clase cu un nr. de elevi corespunzător normativelor MEC;
- c) o grupă de studiu poate avea minim 10 (zece) elevi, iar în
situaţii speciale cu aprobarea Inspectoratului şcolar 7 elevi.
Art. 9(1). În toate şcolile din comuna Bogdăniţa cursurile se
desfăşoară într-un singur schimb, atât timp, cât situaţia
materială şi umană permite, şi acesta cuprinde intervalul orar 7,30-13,00.
(2). Având în
vedere condiţiile naturale şi lipsa unui mijloc de transport propriu , cu
aprobarea Inspectoratului Şcolar Vaslui , timpul afectat unei ore de curs , la
toate clasele este de 45 minute urmat de o pauză de 15 minute pentru clasele
I-IV şi de o pauză de 5 minute pentru clasele V-VIII, pauza aIII-a având
durata de 15 minute.
(3). Orarul fiecărei unităţi şcolare se aprobă de CA al şcolii.

Capitolul III
Conducerea unităţilor de învăţământ
Art.10.(1). Conform legislaţiei în vigoare conducerea şcolilor este
asigurată de :
- a) Directorul şcolii cu personalitate juridică, care are atribuţii de
coordonare a şcolilor din întreaga comună;
- b) Consiliul Profesoral alcătuit din toate cadrele didactice de predare,
titular sau suplinitor şi are rol de decizie în domeniul instructiv-
educativ. Activitatea Consiliului Profesoral se desfăşoară conform
ROFUÎP;
- c) Consiliul de Administraţie, desemnat, la propunerea directorului, de
Consiliul Profesoral, care cuprinde un nr. de 9 membri: 2 profesori, 5
învăţători, un reprezentant al Consiliului reprezentativ al
părinţilor şi un reprezentant al Consiliului Local Bogdăniţa.
(2 ). a) Şcolile cu clasele I-IV sunt reprezentate în CA de un
învăţător numit învăţător
coordonator al structurii respective desemnat de Directorul coordonator.
b) Activitatea CA se desfăşoară conform
cu ROFUÎP/29 septembrie 2005.
c) Compoinenţa CA se regăseşte în
anexa 1 .
Art. 11(1). În cadrul şcolii toate cadrele didactice şi nedidactice
precum şi personalul auxiliar sunt obligate să participe la activităţile de
perfecţionare organizate conform Regulamentului de Organizare şi a Legii
128/1997, modificată.
Art. 12(1). În fiecare şcoală funcţionează Consiliul clasei constituit
din :
- - Învăţător/diriginte, Preşedintele Consiliului clasei;
- - Un părinte delegat al Comitetului de părinţi;
- - Cadrele didactice ce predau la clasă ;
- - Liderul elevilor ( numai la clasele V-VIII).
Obiectivele şi atribuţiile Consiliului clasei sunt prevăzute în
ROFUÎP la art. 39,40,41,42.
Art 13.(1). În şcoală funcţionează şi Comisia pentru evaluarea şi
asigurarea calităţii, care are componenţa prevăzută în Anexa 2 şi
îşi va desfăşura activitatea conform Metodologiei MEC.
Capitolul IV
Art. 14(1). Comitetul de părinţi al clasei are în componenţă trei
persoane (părinţi) :
- - un preşedinte
- - doi membri.
Aleşi în adunarea generală a părinţilor clasei în perioada de 30
de zile de la începerea anului şcolar.
Art. 15(1). Consiliul reprezentativ al părinţilor /Asociaţia de părinţi se
constituie în parte juridică şi este compus din toţi preşedinţii
Comitetelor de părinţi pe fiecare clasă. Componenţa Consiliului
reprezentativ al părinţilor este prevăzută în Anexa 3
(2).Obiectivele, rolul Consiliului reprezentativ al părinţilor sunt prevăzute
în ROFUÎP art.49,50,51,52,53,54.
Capitolul V
Evaluarea rezultatelor elevilor
Art. 16(1). Instrumentele de evaluare sunt:
- a) lucrări scrise;
- b) activităţi practice;
- c) proiecte, referate;
- d) interviuri;
- e) portofolii;
- f) alte instrumente stabilite de comisii metodice şi aprobate de director,
sau elaborate de Inspectoratul şcolar/MEC.
(2). În clasele I-IV aprecierea elevilor se face prin calificative.
(3). În clasele V-VIII, notele se acordă şi se consemnează
în conformitate cu prevederile ROFUÎP art.
57,58,59,60,61,62,64,65,66,67,68,69,70,71.
Art. 17(1). Examenele organizate de şcoală sunt:
- - examene de corigenţă;
- - examene de încheiere a situaţiei şcolare pentru elevii
amânaţi pe sem II sau anual;
- - examen de diferenţă, unde este cazul;
(2). La fiecare examen sunt trei tipuri de probe:
- scrise;
- orale;
- practice, şi se susţin numai două.
(3). Durata examenului este de :
- 45 minute la I-IV;
- 90 minute la V-VIII.
(4). Proba orală se desfîşoară pe bază de bilete.
(5). Proba scrisă cuprinde 2 variante de subiecte, din care elevul rezolvă
numai o variantă la alegere.
(6). Comisia de examinare este alcătuită din doi examinatori, fiecare
acordând o notă.
(7). Metodologia de calcul şi încheierea situaţiei şcolare a elevilor
este prevăzută în art. 78-82 din Regulamentul General.

Capitolul VI
Art. 18.(1). În cadrul şcolii funcţionează personalul didactic,
nedidactic şi auxiliar apt din punct de vedere medical, capabil să
relaţioneze corect cu elevii şi părinţii.
(2).Personalul din şcoală are obligaţia să participe la programe de formare
continuă.
(3).Personalul din şcoală trebuie să aibă o ţinută normală, demnă, o
vestimentaţie decentă şi un comportament respectabil.
(4).Fiecare cadru didactic are datoria să cunoască fiecare copil/elev şi în
cazuri speciale să sesizeze centrul de asistenţă socială /educaţională,
Direcţia de protecţie a copilului în legătură cu aspectele ce
afectează demnitatea, integritatea fizică şi psihică a elevului.
(5).Cadrelor didactice le sunt interzise să desfăşoare acţiuni de natură să
afecteze imaginea publică a elevului, viaţa intimă, privată şi familială a
acestuia.
(6). Personalului din şcoală îi este interzisă aplicarea pedepselor
corporale, agresarea verbală şi/sau fizică a elevului/copiilor.
(7). Se interzice personalului din şcoală să apeleze la serviciile
elevilor/părinţilor, în scopul obţinerii de avantaje de acest tip.
Art. 19.(1). Personalul de îngrijire are stabilite sectoarele de
activitate şi programul de muncă conform nevoilor şcolii, stabilite de către
Directorul şcolii.

Capitolul VII
Elevii
Art. 20.(1). Elevul înscris la învăţământul de zi are
obligaţia de a se prezenta zi de zi la fiecare oră de curs/activitate
practică prevăzută în programul şcolii.
(2).Prezenţa/ absenţele se consemnează de învăţător/profesor la fiecare
oră de curs.
(3).Absenţele datorate îmbolnăvirii se motivează cu acte legale:
- adeverinţă medicală de la medicul de familie;
- adeverinţă/ certificat medical eliberat de unitatea sanitară
şi avizat de medicul şcolar;
- cerere scrisă a părintelui/ tutorelui adresată directorului şcolii şi
aprobată de acesta, după consultarea cu învăţătorul sau dirigintele;
- în cazul copiilor minori, părintele/ tutorele are obligaţia de a
prezenta actele justificative în termen de 7 zile.
Art. 21.(1 ) Pentru 10 absenţe nemotivate într-o lună
calendaristică elevului i se va scădea nota la purtare cu un punct .
( 2)Retragerea temporară sau definitivă a bursei se aplică de director, la
propunerea Consiliului clasei sau a directorului şi este însoţită de
scăderea notei la purtare.Această sancţiune se aplică pentru
elevii care absentează 5 zile într-o lună calendaristică, fără
documente justificative.
(3).În alte situaţii se va aplica sancţiunile propuse de Consiliul
clasei conform Regulamentului.
(4) Elevii vinovaţi de deteriorarea bunurilor unităţilor de
învăţământ plătesc toate cheltuielile necesare reparaţiilor sau
suportă cheltuielile pentru înlocuirea lor.
Capitolul VIII
Îndatoririle elevilor (extras din Regulamentul Intern al şcolii)
Art. 22(1). Elevii din şcoala noastră au îndatoririle prevăzute
în Regulamentul General, iar în particular trebuie să:
- - păstreze manualele şcolare în perfectă stare;
- - păstreze igiena şi curăţenia în şcoală;
- - liniştea în clase, în holuri, pe timpul pauzelor;
- - protejeze şi să păstreze bunurile materiale , mijloacele de
învăţământ din şcoală;
- - accesul în şcoală se face între orele indicate de program,
iar plecarea de la şcoală se face după terminarea ultimei ore de
curs/program;
- - fiecre elev răspunde de integritate băncii şi a scaunului pe care l-a
primit;
(2). Fiecare elev va face de serviciu pe clasă o zi , atunci când vine
rândul.
(3). Fiecare elev al clasei a VIII-a face serviciu pe şcoală , la uşa de la
intrare , o zi, în scopul menţinerii ordinei şi securităţii şcolii,
având şi rolul de a ajuta pe profesorul de serviciu pe şcoală.
(4). Fiecare cadru didactic face serviciu pe şcoală după un grafic unanim
acceptat şi aprobat de director.
(5). Cadrul didctic de servici răspunde în zuia respectivă de ordinea,
curăţenia , securitatea şcolii şi de integritatea fizică a elevilor.
(6). Cadrul didactic de servici are obligaţia să semnalizeze sonor
iaşirea/intrarea elevilor şi personalului didactic la ore conform programului
aprobat de director.
(7). În fiecare şcoală se va introduce sistem de sonorizare, alarmă sau
clopoţel.
(8). După ultima oră de curs învăţătorul/profesorul ridică elevii
în picioare, le propune echiparea şi, în ordine, le cere să
părăsească sal, acesta urnând a ieşi ultimul şi a-i conduce
până la ieşirea principală.
(9). Ore de educaţie fizică se desfăşoară în sală sau în curte
sub supravegherea permanentă a profesorului, conform temei planificate.
Art.23(1). Elevul va avea carnetul de elev în fiecare zi de curs şi
îl va prezenta ori de câte ori îl va cere profesorul.
(2).Dirigintele/învăţătorul răspund disciplinar de situaţia
înscrierii notelor în carnetele de elev, în calitatea de
preşedinte al Consiliului clasei.
(3). Elevii vor
primi responsabilităţi concrete în cadrul colectivului de elevi al
clasei.
(4).Învăţătorul/ dirigintele vor răspunde material de orice deteriorare a
mobilierului, mijloacelor de învăţământ, din clasa respectivă.
Atr. 24. În perioada programului zilnic elevii nu voie să părăsească
incinta şcolii.
Art. 25. Este interzis personalului didactic să:
- - scoată elevii de la cursuri pentru a face diverse servicii;
- - învoiască elevii pentru a rezolva diverse probleme personale.
Art. 26(1). Este interzis elevilor să aibă acces la cataloage, alte documente
şcolare care potrivit destinaţiei sunt utilizate numai de
profesor/învăţător.
Art. 27. Îndatoririle elevilor sunt prevăzute în Regulamentul
general şi în contractul de parteneriat.
Art.28. Recompensarea elevilor se face conform Regulamentului general art.
115-117.
Art. 29. Sancţiunile aplicate elevilor sunt prevăzute în art. 118-134
din Regulamentul general şi cele din prezentul regulament.
Art.30.(1) Încălcarea prevederilor prezentului Regulament Intern al
şcolii de personalul angajat atrage sancţiuni ce vor fi aplicate de Comisia de
disciplină .
(8).Încălcarea Regulamentului Intern al şcolii de către elevi, se
pedepseşte conform Regulamentului general la propunerea Consiliului clasei sau
a directorului.
Organizarea şi desfăşurarea activităţilor în cadrul şcolii
7,30- 7,45-intrarea elevilor în sălile de curs
7,45-7,50 - intonarea Imnului patriei „ Deşteaptă-te
române";
7,50 - începerea cursurilor după orar.
13,00--- încheierea cursurilor
13,00-15,30 program de pregătire metodico-profesională.
Notă : Prezentul Regulament a fost discutat în Consiliul Profesoral şi
aprobat în Consiliul de Administraţie la data de 04-10-2007
Accesul elevilor, personalului angajat şi al altor persoane în şcoală
se face după următoarele reguli:
- Elevii au acces în şcoală între orele 7,30-7,50 cu ecuson sau
uniformă şcolară;
- Personalul angajat are acces în şcoală în baza unei
legitimaţii de serviciu;
- Persoanele publice care solicită eliberarea unor documente au acces numai cu
aprobarea profesorului de serviciu şi