Şcoala gimnazială "George Coşbuc" & Grădiniţa "Riţa Gărgăriţa" (nr. 50)
Braila, Braila

Regulament

 

 

REGULAMENTUL DE ORDINE INTERIOARA           

Prezentul Regulament de Ordine Interioara conţine norme privind desfăşurarea activităţilor instructiv - educative cu caracter şcolar şi extraşcolar, a activităţilor de natura administrativă, financiar - contabile şi de secretariat din cadrul SCOLII GIMNAZIALE „GEORGE COŞBUC” BRĂILA şi cu structura arondată – Grădiniţa cu program normal „Riţa Gărgăriţa” Brăila, fiind elaborat în conformitate cu Legea Educaţiei Naţionale, nr. 1 din 5 ianuarie 2011, publicată în M.O. nr. 18 din 10 ianuarie 2011şi Regulamentul de Organizare şi Funcţionare a Unităţilor de Învaţămant Preuniversitar de Stat şi Particular, aprobat prin O.M. nr. 4925/08.09.2005.

Respectarea prezentului Regulament este obligatorie pentru director, personalul didactic de predare, personalul didactic auxiliar şi nedidactic, preşcolari, elevi şi părinţi, care vin în contact cu unitatea de învăţământ Şcoala gimnazială „George Coşbuc” Brăila.

 ORGANIZAREA UNITĂŢII DE ÎNVĂŢĂMÂNT

Şcoala gimnazială „George Coşbuc” Brăila este organizată astfel:

-         Şcoala gimnazială „George Coşbuc” Brăila - clase de învăţământ primar şi gimnazial

-         Grădiniţa cu program normal „Riţa Gărgăriţa” Brăila - 5 grupe de preşcolari

Regulile de disciplina şi obligaţiile reciproce ale întregului personal, precum şi ale elevilor şi părinţilor care decurg din prezentul Regulament sunt stabilite în vederea desfăşurarii în conditii optime şi la standarde ridicate de calitate a procesului instructiv - educativ, precum şi a activităţilor conexe care se desfasoara în cadrul şcolii.

Prevederile prezentului Regulament se aplica şi personalului angajat temporar, în regim de cumul sau cu norma incompleta, persoanelor detasate în unitate, elevilor aflati în practică pedagogică şi îndrumatorilor acestora, precum şi personalului angajat pentru prestarea de servicii şcolii.

Conducerea şcolii va coordona negocierea actualului Regulament in cadrul Consiliului de Administraţie, Consiliului Elevilor, Comitetului de Părinţi şi Consiliului Profesoral, cat şi prelucrarea sa de catre toti învăţătorii şi profesorii diriginţi la clase, tuturor elevilor şi părinţilor acestora sub semnătură. Un exemplar din Regulament va exista la secretariatul şcolii putând fi consultat de orice angajat al şcolii, de elevi şi de părinţi.

Regulamentul de Ordine Interioara este adoptat în conformitate cu legislatia în vigoare şi nu i se substituie acesteia; necunoaşterea prevederilor prezentului Regulament nu absolva personalul şcolii, elevii şi părinţii acestora de consecinţele încălcării lui.

Conducerea şcolii, învăţătorii şi profesorii diriginţi au obligaţia prelucrării prezentului Regulament tuturor elevilor şi părinţilor acestora. Prelucrarea prezentului Regulament către personalul didactic auxiliar şi nedidactic se va efectua de către conducerea şcolii.

           Personalul încadrat la Şcoala Gimnazială “George Coşbuc” Brăila şi elevii au dreptul să facă parte din societăţi profesionale, ştiinţifice şi din organizaţii culturale , naţionale şi internaţionale ale căror preocupări sunt legate de dezvoltarea învăţământului, ştiinţei şi artei, desfăşurând activităţi în conformitate cu prevederile legale.

La Şcoala Gimnazială “George Coşbuc” Brăila este interzisă orice formă de propagandă politică şi prozelitism religios, orice formă de activitate care încalcă normele de moralitate şi care pune în pericol sănătatea fizică sau psihică a elevilor.            

Regulamentul de ordine interioară are caracter obligatoriu pentru toate cadrele didactice, învăţători, profesori, pentru personalul didactic auxiliar şi sanitar. 

           Obligatorii sunt şi prevederile ce vizează activitatea elevilor.                   

Igienă şi securitate

  1. Nimeni nu poate refuza participarea la exerciţiile de prevenire şi de luptă contra incendiilor, accidentelor de muncă, precum şi la cele de apărare civilă.
  2. Să veghem la igiena morală a instituţiei !

 

Accesul şi ieşirea din Şcoala Gimnazială “George Coşbuc” Brăila

  1. Personalul nu este autorizat să introducă sau să favorizeze introducerea în unitate a persoanelor străine, fără obligaţii de serviciu şi fără aprobarea direcţiunii, cu excepţia reprezentanţilor familiilor elevilor, convocaţi de profesori, ori sosiţi din proprie iniţiativă.

Programul de lucru

  1. Cursurile se desfăşoară între orele 7,00 şi 14,00 (excepţie făcând ziua de luni când cursurile se încheie la ora 15)

Absentarea

  1. Personalului didactic de predare îi este interzis:

a) Să părăsească sala de clasă/ sala sau locul de desfăşurare a activităţii didactice

b) Să folosească telefonul mobil în timpul activităţii didactice

c) Să elimine elevii din clasă/ sală/ loc de desfăşurare a activităţii didactice

d) Să învoiască elevii în timpul activităţilor didactice pentru rezolvarea unor probleme personale, altfel decât cu acordul scris al părinţilor pe care îl va prezenta dirigintelui clasei sau directorului

e) Să denatureze ora de curs/ activitatea didactică cu discuţii care nu se referă la tematica activităţii didactice

f) Să motiveze absenţele elevilor cărora nu le este diriginte

 

Patrimoniul

Patrimoniul Şcolii Gimnaziale “George Coşbuc” Brăila şi cu structura arondată – Grădiniţa cu program normal „Riţa Gărgăriţa” Brăila constituit din sălile de curs şi laboratoarele, sala de sport, biblioteca,  birourile, tot mobilierul, aparatura, instalaţiile, cărţile şi publicaţiile existente, culoarele şi holurile, inclusiv obiectele de artă şi materialele documentare expuse, depozitele şi magaziile cu materialele respective aflate în inventar, va fi păstrat în bună stare şi va fi întreţinut permanent.

Vor fi semnalate la direcţiune toate anomaliile şi incidentele funcţionale. Nerespectarea acestei obligaţii, ca şi deteriorarea voluntară sau involuntară a componentelor patrimoniului sunt considerate greşeli profesionale, pentru salariaţi şi abateri disciplinare pentru elevi; vinovaţii vor fi sancţionaţi.

Nu trebuie lăsate neasigurate bunurile şcolii şi ale elevilor. Acţiunea de căutare a valorilor furate, care este asimilată de jurisprudenţa unei percheziţii, nu se poate efectua decât în condiţiile prevăzute de lege, de Codul de procedură penală, ceea ce înseamnă efectuarea acesteia numai de un ofiţer al Poliţiei Judiciare.

Este interzisă folosirea în interes personal a aparaturii din laboratoare, a autovehiculelor colegiului, cu excepţia cazurilor grave şi urgente, ca şi a celor aprobate de direcţiune, ori decurgând din închiriere.

Se interzice expedierea corespondenţei personale cu cheltuiala unităţii. Se interzice folosirea telefonului în interes personal, cu excepţia cazurilor de forţă majoră.

Sunt considerate prejudicii aduse unităţii, toate faptele care provoacă risipă de energie electrică, apă

Grădiniţa cu program normal “Riţa Gărgăriţa”

Personalul didactic ,nedidactic şi de îngrijire care î-şi realizează norma de activitate în grădiniţă, are obligaţia de a respecta ordinea şi disciplina, programul de lucru, regulamentul de ordine interioară, sarcinile specifice şi obligatorii din fişa postului, precum şi normele în vigoare prevazute de legislaţia muncii, din domeniul educaţiei, sanitar, etc.  Drepturile şi obligaţiile fiecarui salariat din grădiniţă se respectă în mod obligatoriu.

Indiferent de categoria socio-profesională pe care o reprezintă, personalul angajat în grădiniţa de copii are datoria şi obligaţia de a respecta normele privind asigurarea vieţii, sănătăţii şi integrităţii copilului pe timpul cât acesta se află în unitatea preşcolară.

Consiliul de administraţie şi directorul stabilesc norme şi competente care completează fişa individuală a postului pentru personalul didactic şi nedidactic, în funcţie de necesităţile grădiniţe

REGULAMENTUL  DE  ORDINE INTERIOARA  AL  ELEVILOR

( Anexă la Regulamentul de ordine  interioară al şcolii)

  1. CONSIDERAŢII GENERALE

     Elevii acestei unităţi şcolare se bucură de toate drepturile constituţionale şi de cele înscrise în convenţia cu privire la drepturile copilului. Elevii au dreptul la reuniune, libertatea de asociere în cercuri ştiinţifice, culturale, artistice, sportive sau civice, în şcoală şi în afara ei, dreptul de a redacta şi difuza reviste proprii, cu respectarea legislaţiei statului român.

        Prezentul regulament, parte componentă a Regulamentului de ordine interioară al şcolii îşi propune organizarea activităţii elevilor în direcţia respectării legilor, regulamentelor şi normativelor în vigoare şi asigurarea tuturor condiţiilor necesare asumării reformei în învăţământ.

Are un caracter obligatoriu pentru toţi elevii şcolii. Conţine următoarele domenii:

  Cap.I  - Exercitarea calităţii de elev.

  Cap. II  - Drepturile elevilor.

  Cap.III - Responsabilităţile elevilor. Recompense. Sancţiuni.

  Cap. IV - Codul comportamental al elevului

  Cap. V - Regulamentul Consiliului consultativ al elevilor.

 

Cap.1 - Exercitarea calităţii de elev. Încetarea calităţii de elev.

Se va urmări respectarea conţinutul articolelor 93 – 96  din Regulamentul unităţilor de învăţământ preuniversitar.

          Din conţinutul acestor articole se vor reţine:

  1. Calitatea de elev se exercită prin frecventarea cursurilor, prin participarea la toate activităţile curriculare şi extracurriculare existente în programul fiecărei şcoli;
  2. Evidenţa prezenţei elevilor se face la fiecare oră de curs de către cadrele didactice care consemnează în catalog absenţele;
  3. Absenţele datorate îmbolnăvirii elevilor, bolilor molipsitoare în familie sau altor cazuri de forţă majoră, dovedite cu acte legale, sunt considerate motivate;
  4. Motivarea absenţelor se  efectuează pe baza următoarelor acte:

-          adeverinţă eliberată de medicul cabinetului şcolar, sau de medicul de familie;

-          adeverinţă sau certificat medical, eliberat de unitatea spitalicească, în cazul în care   elevul a fost internat în spital;

-          cererea scrisă a părinţilor/tutorelui pentru situaţii familiale deosebite ( fără a depăşi 7 zile pe semestru) aprobată de directorul unităţii de învăţământ.

  1. Sunt declaraţi corigenţi elevii care obţin medii anuale sub 5 (insuficient pentru învăţământul primar) la unul sau două obiecte de studiu;

10. Sunt declaraţi promovaţi elevii care, la sfârşitul anului şcolar, obţin la fiecare obiect din planul de învăţământ cel puţin media anuală 5, iar la purtare, media anuală 6 (suficient la învăţământul primar).

11. Elevii amânaţi medical sau cu situaţia neîncheiată pe semestrul I îşi vor încheia, de regulă, situaţia şcolară în primele 4 săptămâni de la reluarea activităţii.

12. Sunt declarati repetenţi:

  • Ø elevii care au obţinut la purtare  medii anuale sub 5,00 (“insuficient” în învăţământul primar) la mai mult de două obiecte de învăţământ;
  • Ø elevii care au obtinut la purtare media anuala sub 6,00 (insuficient” în învăţământul primar), indiferent de mediile obţinute la obiectele de studiu;
  • Ø elevii corigenţi sau amânaţi care nu se prezintă sau nu promovează examenele de corigenţă;
  • Ø elevii care absenteaza motivat peste 120 de zile şcolare

13. În învăţământul primar, repetenţia apare numai după finalizarea ciclului de achiziţii fundamentale (clasa a II-a). Elevii care, la încheierea clase I, se găsesc în situaţia de repetenţie, vor rămâne în colectivele în care au învăţat în clasa I şi vor intra într-un program de remediere/recuperare şcolară, realizat de învăţătorul clasei, împreună cu un specialist de Centrul Judeţean de Asistenţă Psihopedagogică.  

14. La examenul de corigenţă sunt declaraţi promovaţi elevii care obţin, la fiecare obiect, cel puţin media 5,oo (suficient pentru ciclul primar).

15. Dupa încheierea examenelor de corigenţă elevii care nu au promovat la un singur obiect de învăţământ, pot solicita Inspectoratului Şcolar  reexaminarea, care se va putea face până la începerea noului an de învăţământ.

16. Elevii din fiecare clasă (din învăţământul gimnazial) vor consulta opţiunile prezente în lista curriculară a şcolii şi vor prezenta în scris opţiunile lor pentru anul şcolar  în curs.

17. Calitatea de elev încetează în condiţiile de abandon şcolar.

18. Incetarea exercitării calităţii de elev se realizează la încheierea studiilor din învăţământul general obligatoriu.

 Cap.II - Drepturile elevilor

  1. Elevii pot beneficia de bursă. Statul îi sprijină material, cu precădere pe cei care obţin rezultate foarte bune la învăţătura sau la activităţi artistice sau sportive, precum şi pe cei cu situaţie materială precară.
  2. Elevii pot utiliza gratuit, sub îndrumarea profesorilor, pe toată durata studiilor, baza materială şi didactică de care dispune şcoala noastră.
  3. Elevii au dreptul să fie evidenţiaţi şi să primească premii şi recompense pentru rezultatele deosebite la activităţile curriculare şi extracurriculare, precum şi pentru atitudine civică exemplară.

10. Elevii  beneficiază de libertatea de informare şi de exprimare.

11. La nivelul şcolii noastre se constituie Consiliul Elevilor, format din reprezentanţi ai elevilor de la fiecare clasă şi funcţionează în baza unui regulament propriu.

12. Elevilor cu rezultate foarte bune la învăţătură, sau celor cu probleme sociale dificile, li se pot acorda burse de merit sau burse sociale în conformitate cu reglementările în vigoare.

Cap.III - Responsabilităţile  elevilor

 Este interzis elevilor !!!

-          să distrugă documentele şcolare ( cataloage, foi matricole, carnete de note);

-          să deterioreze bunurile din patrimoniul şcolii;

-          să aducă şi să difuzeze în şcoală materiale care, prin conţinutul lor, atentează la independenţa, suveranitatea şi integritatea naţională a ţării;

-          să fumeze şi să consume băuturi alcoolice sau droguri;

-          să posede şi să difuzeze materiale cu caracter obscen sau pornografic; să aducă jigniri şi să manifeste agresivitate în limbaj sau comportament;

-          se interzice elevilor să umble la instalaţia electrică.

  1. Elevii au obligaţia să poarte asupra lor carnetul de elev şi să-l prezinte profesorilor/învăţătorilor pentru consemnarea notelor/calificativelor, precum şi părinţilor pentru informare în legătura cu situaţia şcolară.
  2. Elevii au obligaţia să salute respectuos cadrele didactice şi personalul şcolii, să fie modeşti şi cuviincioşi;
  3. Sunt obligaţi să adopte un comportament caracterizat prin respect reciproc faţă de de colege (colegi), faţă de colegii care aparţin altor etnii (minorităţi);      

10. Elevii care nu vor respecta prezentul regulament vor fi sancţionaţi în conformitate cu prevederile Regulamentului de funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar (art. 118-134);

11. Elevii care obţin rezultate remarcabile la învăţătura şi se disting prin comportare exemplară pot primi următoarele recompense:

a) evidenţierea în faţa colegilor de clasă;

b) evidenţierea de către director în faţa colegilor de şcoală şi a Consiliului profesoral;

c) comunicarea verbală sau scrisă adresată părinţilor, cu menţionarea faptelor deosebite pentru care este evidenţiat;

d) trimiterea cu prioritate în excursii sau tabere de odihnă;

e) acordarea de burse de merit, alte recompense materiale acordate de agenţi economici sau sponsori;

f) premii, diplome, medalii, insigne;

g) premiul de onoare al şcolii;

In conformitate cu Legea Invăţământului, şcoala noastră va sprijini elevii care vor participa la olimpiadele naţionale şi internaţionale prin activităţi de pregătire organizate de profesorii şcolii.

       Sancţiuni aplicate elevilor:

  1. Elevii care săvârşesc fapte ce aduc atingere legilor în vigoare, prezentului Regulament de ordine interioară, vor fi sancţionaţi în funcţie de gravitatea faptelor cu:

a) observaţia individuală,  mustrarea în faţa clasei şi mustrare în careul elevilor;

b) mustrarea în faţa Consiliului profesoral;Atentie!!!! Sanctiuni proprii

c) mustrarea scrisă;

d) retragerea temporară sau definitivă a  bursei;

e) mutarea temporară sau definitivă, la o clasă paralelă;

f) mutarea disciplinară la altă şcoală;

  1. In cazul în care vinovatul nu se cunoaşte, răspunderea materială devine colectivă (a clasei).

 Cap.IV - Codul comportamental al elevilor

        Pentru buna desfăşurare a procesului de instrucţie şi educaţie în şcoală, elevii au următoarele îndatoriri:

     I - ÎNCEPEREA CURSURILOR

  1. Intrarea elevilor în curtea şcolii este permisă numai cu 15 minute înainte de începerea cursurilor, iar in clasa cu 10 minute înainte de intrarea profesorului şi învăţătorului, în perfectă ordine şi sub directa îndrumarea a învăţătorului sau profesorului de serviciu;

 II - ÎN TIMPUL ORELOR DE CURS

  1. Suflatul

        III - ÎN RECREAŢIE:

  1. Este interzisă ieşirea în stradă şi jocul cu mingea pe terenul sportiv, în afara orelor de educaţie fizică.
  2. Nu este permis elevilor să stea pe pervazurile ferestrelor şi să folosească balustradele ca loc de joacă;
  3. Resturile de alimente consumate în timpul recreaţiilor şi hârtiile nefolosite se vor pune în coşurile existente în acest scop în fiecare clasă.

 IV – LA TERMINAREA CURSURILOR

 V  - PURTAREA  ÎN  AFARĂ  DE  ŞCOALĂ

  1. Salutul este obligatoriu;

 VI  - ALTE ÎNDATORIRI

  1. Trebuie să ia parte activă la viaţa colectivului clasei din care fac parte şi să-i combată pe cei care nu se supun îndatoririlor de elev şi încalcă disciplina şcolară.

 ANEXA LA REGULAMENTUL PRIVIND ACTIVITATEA ELEVILOR

Regulamentul Consiliului consultativ al elevilor

  Elevii din Şcoala gimnazială “George Coşbuc” Brăila au dreptul să-şi manifeste aptitudinile, libertatea de creaţie, opţiunile în legătura cu propria instrucţie şi educaţie, în condiţiile legii.

       Acestea pot fi:

     ● Reuniunea elevilor (pe clase);

     ● Consiliul elevilor;

     ● Organul de presă al Consiliului elevilor.

        1. Ce este  consiliul elevilor ?

            Consiliul elevilor (C.E.) este un organism al elevilor ales în mod democratic al cărui rol este să reprezinte interesele acestora.

            C.E. este forumul în care îi exprimă opinia în legătura cu activităţile curriculare şi extracurriculare la care participă.

            Elevii au dreptul să participe la luarea deciziilor care-i vor afecta direct.

            C.E. oferă elevilor experienţa personală a unui sistem democratic cu reprezentanţi aleşi.

            În C.E. elevii îşi dezvoltă competenţe de participare la viaţa publică, exprimarea opiniei personale, abilităţi pentru dialoguri argumentative cu ceilalţi, sistemul de independenţă şi conştiinţa propriei identităţi.

         2.  Constituirea C.E.

            Consiliul elevilor este alcătuit din 1-2 reprezentanţi ai fiecărei clase, aleşi democratic.

            Reuniunea elevilor se întruneste din doi în doi ani pentru desemnarea consiliului elevilor, din iniţiativa C.E. în exerciţiu.

            Consiliul elevilor îşi desemnează prin vot secret şi liber exprimat un cadru didactic din şcoală, ca profesor consultant.

            Consiliul elevilor îşi desemnează prin vot secret şi liber exprimat un preşedinte şi doi vice-preşedinţi, aleşi pe o perioada de doi ani.

            Dintre membrii săi, consiliul va alege un secretar pe durata unui semestru şcolar.

            Preşedintele şi cei doi vice-preşedinţi ai C.E. vor face parte din Consiliul de administraţie, fiind delegaţi de Consiliul elevilor, şi reprezentând interesele elevilor din unitatea de învăţământ.

            C.E. are dreptul de a schimba preşedintele şi vice-preşedintele în cazul neimplicării în susţinerea cauzelor elevilor sau în cazul abaterilor disciplinare ale acestora, prin vot, cu majoritate simplă.

            C.E. are dreptul de a schimba profesorul consultant dacă acesta nu răspunde solicitărilor membrilor C.E., prin vot, în majoritate simplă

                   3. Intrunirile

            Intrunirile C.E. se ţin în mod regulat, cel puţin o dată la două săptămâni.

            Prezenţa membrilor CE. la întruniri este obligatorie; secretarul anunţă data şi agenda întrunirii şi ăspunde de confirmarea participării.

            Intrunirile sunt prezidate de preşedintele consiliului care asigură respectarea agendei anunţate, şi, în lipsa acestuia, de unul dintre vice-preşedinţi.

            Prezenţa profesorului consultant la întrunirile C.E. nu este obligatorie.

            C.E. poate încredinţa rolul de moderator al unor întruniri profesorului consultant.

            Membrii C.E. pot fi convocaţi şi ocazional, sau în situaţii de urgenţă.

            Problemele ridicate la întruniri vor urma agenda cu care membrii consiliului trebuie familiarizaţi înainte ca întrunirea să înceapă.

            Toate deciziile luate de C.E. vor fi notate de secretar şi expuse într-un loc public până la următoarea întrunire. 

 4. Domenii de activitate a C.E.

  • Ø Standarde de conduită în unitatea de învăţământ;
  • Ø Curriculum la decizia şcolii;
  • Ø Cultural; revista şcolii;
  • Ø Sport;
  • Ø Ecologie-turism;
  • Ø Formare şi informare -consiliere, medierea conflictelor, voluntariat;
  • Ø Concursuri şcolare-olimpiade;
  • Ø Purtători de cuvânt-creatori de imagine-pagina WEB;
  • Ø Relaţii cu structuri similare, cu asociaţii ale elevilor din ţară sau străinătate, cu Consiliul părinţilor, cu ONG-uri;
  • Ø Schimburi internaţionale de tineret;
  • Ø Programe de integrare europeană. 

  STANDARDE DE COMPORTAMENT PENTRU ELEVI IN TIMPUL PROGRAMULUI ŞCOLAR

           Consiliul de administraţie al Şcolii Gimnaziale “George Coşbuc”Brăila a elaborat şi aprobat următorul Cod de comportament al elevilor.

 Va rugăm să citiţi cu atenţie, să discutaţi cu copilul dumneavoastră şi să semnaţi pentru luare la cunoştinţă. Vă mulţumim pentru sprijin!

 Elevii Şcolii Gimnaziale“George Coşbuc” Brăila au următoarele obligaţii:

 Să respecte legile ţării, regulamentul şcolar şi Regulamentul de ordine interioară.

          Sanctiuni:

  • ·               Observaţia individuală;
  • ·               Mustrarea în faţa Consiliului profesoral;
  • ·               Inştiinţarea părinţilor despre abaterea săvârşită;

                 Sancţiuni:

  • ·               Mustrarea în faţa clasei;
  • ·               Mustrarea în careul elevilor;
  • ·               Mustrarea scrisă cu avizarea părinţilor;
  • ·               Pedeapsa lectură bibliotecă 4 ore;
  • ·               Mutarea disciplinară temporară sau definitivă la altă clasă paralelă.

         Sancţiuni:

  • ·               Observaţia individuală;
  • ·               Mustrarea în faţa clasei;
  • ·               Invitarea părinţilor la şcoală pentru a-l observa direct;

             Sancţiuni:

  • ·               La o întârziere, avertizare elevilor;
  • ·               La 5 întârzieri, dirigintele anunţă părinţii;
  • ·               Între 10 şi 20 absenţe nemotivate, se scade un punct la purtare;
  • ·               Între 20 şi 40 absenţe nemotivate, se scad două puncte la purtare;
  • ·               Între 40 şi 60 absenţe nemotivate, se scad trei puncte la purtare;
  • ·               Peste 60 absenţe nemotivate, se scad patru puncte la purtare;          

          Sancţiuni:

  • ·               Mustrarea în faţa Consiliului profesoral;
  • ·               Invitarea părinţilor la şcoală pentru a se analiza gravitatea faptei;
  • ·               Scăderea notei la purtare sub 6;

Să nu deterioreze bunurile din baza materială a şcolii

          Sancţiuni:

  • ·               Repararea sau înlocuirea tuturor obiectelor deteriorate;
  • ·               In cazul în care vinovatul nu se descoperă, recuperarea pagubei se face prin contribuţia colectivă a elevilor clasei;
  1. Să păstreze curăţenia în sălile de clasă, pe culoare şi în curtea şcolii

          Sancţiuni:

  • ·               Pentru  aducerea şi spargerea seminţelor în incinta şcolii: adunat hârtii şi alte resturi, măturat în clase sau pe holuri;
  • ·               Aruncarea hârtiilor şi altor resturi: adunat hârtii şi alte resturi, măturat în clase sau pe holuri      

          Sancţiuni:

  • ·               Pentru vorbit în oră, mustrare în faţa clasei;
  • ·               Pentru vorbit şi deranjarea elevilor, 2 ore de lectură la bibliotecă;
  • ·               Pentru nerespectarea profesorilor şi a personalului administrativ, scăderea notei la purtare de la 1 la 3 puncte;
  • ·               Pentru dezordine şi conflicte în ore şi în pauze, 2 ore de lectură la bibliotecă;

           Sancţiuni:

  • ·               Pentru fumat în incinta şcolii, scăderea notei la purtare de la 1 la 3 puncte;
  • ·               Pentru consumul de băuturi alcoolice, invitarea părinţilor la şcoală pentru a se analiza gravitatea faptei;
  • ·               Pentru consumul de droguri, anunţarea părinţilor şi a organelor competente;

 Sancţiuni:

  • ·               Mustrarea în faţa clasei;
  • ·               Anunţarea în scris a părinţilor;
  • ·              

           Sancţiuni:

  • ·               Confiscarea materialelor;
  • ·               Comunicarea în scris  părinţilor;
  • ·              

 Să utilizeze cu grija manualele şcolare primite şi alte cărţi împrumutate de la bibliotecă.

          Sancţiuni:

  • ·               Observaţia individuală;
  • ·               Mustrarea în faţa clasei;        
  • ·               Pentru pierderea manualului, plata preţului integral; 

           Sancţiuni:

  • ·               Neprezentarea carnetului,  mustrarea în faţa clasei;
  • ·               Pentru recidivă, mustrare scrisă;
  • ·               Modificări în carnet - 2 puncte scăzute la purtare;
  • ·                Înştiinţarea scrisă a părinţilor pentru nesemnarea carnetului de elev;           

                          Stimaţi părinţi,

Eficienţa activităţii educative este legată şi de implicarea dv.

  • Ø    Continuaţi acasă eforturile noastre în educarea copiilor  !
  • Ø    Ţineţi o strânsă legătură cu şcoala prin convorbiri cu educatorii, învăţătorii, profesorii şi diriginţii, participare la şedinţele pe clasă şi pe şcoală, telefon şi corespondenţă !
  • Ø    Sprijiniţi şcoala în a-şi îmbogăţi baza materială prin atragere de sponsorizări, alte modalităţi !

REGULAMENTUL CONSILIULUI  REPREZENTATIV AL PĂRINŢILOR ŞI COMITETELOR DE PĂRINŢI

( Anexă la Regulamentul de ordine interioară)

 Consiliul reprezentativ al părinţilor desemnează reprezentanţii părinţilor în Consiliul de administraţie .

  1. Comitetul de părinţi şi Consiliul reprezentativ al părinţilor au următoarele atribuţii:

a)    să sprijine conducerea şcolii în întreţinerea, dezvoltarea şi modernizarea bazei materiale, atât pentru activităţi curriculare cât şi extracurriculare;

b)    să sprijine învăţătorii, diriginţii în activitatea de cuprindere la cursuri a tuturor copiilor de vârstă şcolară şi de îmbunătăţire a frecvenţei;

c)     să sprijine conducerea şcolii în activitatea de consiliere şi orientare socioprofesională sau de integrare socială a absolvenţilor;

d)    să sprijine învăţătorii, diriginţii şi conducerea şcolii în organizarea consultaţiilor şi dezbaterilor pedagogice cu părinţii în probleme privind educarea elevilor;

e)     să conlucreze cu comisiile de ocrotire a minorilor, cu organele de autoritate tutelară sau organizaţiile neguvernamentale cu atribuţii în acest sens, în vederea soluţionării situaţiei elevilor din şcoală, care au nevoie de ocrotire;

f)      să sprijine clasa şi şcoala în organizarea şi desfăşurarea activităţilor extracurriculare;

g)    să se implice în îmbunătăţirea condiţiilor de studiu din şcoală;

h)    să atragă persoane juridice sau fizice, care, prin contribuţii financiare sau materiale susţin programe de modernizare a instrucţiei, educaţiei şi bazei materiale din şcoală;

i)      să cunoască documentele reformei; diriginţii,  învăţătorii, prin şedinţe cu părinţii, să informeze părinţii despre Planul-cadru pentru învăţământul obligatoriu, Programele şcolare, Ghidurile de evaluare, Descriptorii de performanţă. Aceştia să cunoască curriculum-ul nucleu, curriculum-ul la decizia şcolii: extins, aprofundat şi opţional.

j)      Să cunoască măsurile luate pentru descongestionarea programelor şcolare şi a programului de lucru al elevilor. Să cunoască structura anului şcolar.

k)    Activitatea financiară a comitetelor de părinţi este reglementată de regulamentul propriu de funcţionare, confom dispoziţiilor financiar-contabile în vigoare.

l)      Comitetul de părinţi la nivel de clasă şi Consiliul reprezentativ al părinţilor vor realiza venituri proprii prin organizarea, în colaborare cu şcoala, a unor manifestări cultural-artistice, sportive, turistice sau donaţii şi sponsorizări din partea unor persoane fizice sau juridice din ţară sau străinătate.

  1. Veniturile realizate se utilizează conform hotărârii Comitetului de părinţi, pentru:

a)    acordarea de premii elevilor care s-au distins la concursurile internaţionale şi naţionale pe discipline de studiu, sportive sau artistice sau celor care au avut o atitudine civică deosebită;

b)    organizarea de tabere şi excursii în ţară şi străinătate pentru elevii cu rezultate de excepţie la învăţătura, activităţi sportive sau artistice sau pentru cei ce provin din familii cu venituri modeste şi au o situaţie bună la învăţătură;

c)     sprijinirea financiară a altor activităţi extracurriculare;

d)    modernizarea şi dezvoltarea bazei materiale şi didactice a unităţii de învăţământ;

e)     acordarea de sprijin material copiilor care provin din familii cu situaţie financiară precară;

f)      alte activităţi care privesc bunul mers al şcolii, activităţi curriculare, educative etc.

a)    sumele realizate se consemnează într-un proces verbal în care se menţionează acţiunea organizată, cheltuielile şi venitul net, proces-verbal semnat de preşedintele, secretarul şi casierul Comitetului de părinţi sau Consiliului reprezentativ;

b)    evidenţa operaţiilor de încasări şi plăţi se ţine cu ajutorul registrului de casă. In acest scop se utilizează: registrul de casă, registrul de procese verbale, chitanţa fiscală, actele justificative pentru cheltuielile efectuate;

c)     circulaţia fondurilor băneşti se face numai prin intermediul Cmitetului de părinţi sau Consiliului reprezentativ;

d)    plăţile se fac cu aprobarea biroului Comitetului de părinti sau consiliului şi se justifică cu acte oficiale: facturi, bonuri, chitanţe şi altele, potrivit normelor fiscale;

e)     obiectele de inventar şi materialele procurate din fondurile Comitetelor de părinţi sau obţinute prin donaţii se predau unităţilor de învăţământ pe bază de proces-verbal, în care se vor menţiona caracteristicile obiectului şi vor fi trecute în evidenţele şcolii, potrivit reglementărilor în vigoare;

f)      fondurile băneşti se păstrează şi se administrează prin unităţi CEC sau bancare, cu respectarea regulamentului operaţiunilor de casă;

  1. Comitetul de părinţi prezintă raportul asupra activităţii financiare în adunarea generală a părinţilor, la începutul fiecărui an şcolar; Consiliul reprezentativ al părinţilor prezintă raportul asupra activităţii financiare în Adunarea generală a Comitetelor de părinţi, la începutul fiecărui an şcolar;
  2. Comitetele de părinţi se pot constitui în asociaţii cu personalitate juridică;
  3. Comitetele de părinţi şi Consiliul reprezentativ al părinţilor se organizează şi funcţionează în baza acestui regulament, parte componentă a Regulamentului de ordine interioară;

  Prezentul regulament va fi adus la cunoştinţa elevilor şi a părinţilor sau reprezentanţilor legali ai acestora.

 D I R E C T O R,

 PROF. MARIŢA  BREABĂN