Scoala Gimnaziala Greaca
Greaca, Giurgiu

Regulament

Scoala cu clasele I-VIII Greaca se ghideaza dupa Regulamentul de organizare si functionare a invatamantului preuniversitar si dupa propriul Regulament de ordine interioara.

 

EXTRAS DIN REGULAMENTUL DE ORDINE INTERIOARA:

 

IV.3. Elevii 

IV.3.1. Dobândirea calităţii de elev 

Art.9. Dobândirea calităţii de elev a şcolii se face în conformitate cu Regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar - 2005 .

                        IV.3.2. Exercitarea calităţii de elev 

            Art. 10. Calitatea de elev se exercită prin frecventarea cursurilor şi prin participarea la activităţile curriculare şi extracurriculare existente în programul şcolii .

Art. 11. Frecventarea tuturor cursurilor prevăzute în orar este obligatorie pentru fiecare elev.

            Art. 12. Evidenţierea prezenţei se face la începutul fiecărei ore de curs de către profesori, care consemnează în catalog absenţele. Elevii care nu se află în clasă la intrarea profesorului sunt consideraţi absenţi la ora respectivă.

Art.13. În cazuri bine motivate elevii care întârzie pot cere permisiunea cadrului didactic să asiste la oră, acesta putând motiva absenta pana la sfârşitul orei.

Art. 14. Se interzice cadrelor didactice eliminarea elevilor de la orele de curs. Elevii care perturbă orele de curs vor fi puşi în discuţia Consiliului Profesorilor clasei pentru a fi sancţionaţi.

Art. 15. Părăsirea spaţiilor de învăţământ (sală de clasă, laborator, teren de sport, şcoală) în timpul orelor de curs se face numai în cazuri de forţă majoră cu aprobarea cadrului didactic sau a profesorului - diriginte. Art.16. Absenţele datorate îmbolnăvirii elevilor, bolilor molipsitoare sau altor cauze de forţă majoră dovedite cu acte legale sunt considerate motivate.

Art.17. Motivarea absenţelor se efectuează numai de diriginte pe baza următoarelor acte:

  • adeverinţe eliberate de medicul cabinetului şcolar, medicul de familie sau medicul specialist, vizate de medicul şcolar;
  • adeverinţă sau certificat medical eliberat în cazul în care elevul a fost internat în spital; (elevul va consemna pe verso data predării motivării medicale şi va semna alături de diriginte)
  • cererea părinţilor, aprobată de director, pentru situaţii familiale deosebite, fără a depăşi 7 zile pe an (cererea se depune la secretariat, de către părinte, cu aprobarea dirigintelui, înainte de a efectua absenţele sau, în cazuri de forţă majora, imediat după efectuarea absenţelor).

      Pentru a fi considerate valabile, adeverinţele medicale trebuie să conţină în mod vizibil numele şi parafa medicului, numele cabinetului medical sau al spitalului, diagnosticul. Chiar în situaţiile mai sus prezentate, motivarea absenţelor se face după consultarea părinţilor. În cazul în care se constată falsuri, actele prezentate sunt considerate nule, iar elevul în cauză este sancţionat cu scăderea notei la purtare cu 3 puncte.

Art.18. Motivarea absenţelor se face de profesorul diriginte în maxim 7 zile de la reluarea activităţii, iar actele doveditoare se păstrează de diriginte pe tot parcursul anului şcolar. Dacă actele doveditoare nu sunt prezentate în termenul prevăzut, acestea nu mai pot fi utilizate în motivarea absenţelor.

Art.19. Pentru elevii sportivi de performanţă, care participă la acţiuni la nivel judeţean naţional, internaţional, organizate în timpul semestrelor şcolare, directorul şcolii poate aproba motivarea absenţelor, până la 30 de zile anual, cu condiţia îndeplinirii de aceştia a obligaţiilor şcolare.

            Art.20. Elevii calificaţi la faza judeţeană şi naţională ale olimpiadelor şcolare, în vederea pregătirii intensive, pot fi scutiţi de frecvenţă cu aprobarea direcţiunii, conform precizărilor de mai sus. Aceştia au însă obligaţia de a recupera individual materia pierdută.

            Art.21. Elevii aflaţi în situaţia prevăzută la precedentele două articole nu vor fi examinaţi scris sau oral în prima săptămână de la revenirea la cursuri, iar profesorii clasei le vor acorda sprijinul la recuperarea lecţiilor.

Art. 22. Pentru fiecare 10 absenţe nemotivate pe semestru sau pentru 10% ore absentate din numărul tolal de ore pe semestru la o mateie se scade un punct la purtare (conform art. 131 din Regulamentul de organizare şi fucţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar, 2005).

            IV.3.3. Drepturile elevilor. Recompense 

            Art. 23. Elevii beneficiază de drepturile prevăzute în art. 97 - 109 din Regulamentul de organizare şi fucţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar, 2005.

Art. 24. Elevii vor fi recompensaţi prin premii acordate la sfârşitul anului şcolar.

  • Se acordă titlul de şef de promoţie absolventului clasei a VIII-a cu cea mai mare medie a tuturor anilor de şcoală, cu condiţia să aibă 10 la purtare în toţi anii.
  • Se poate acorda un premiu de onoare pentru un elev care, prin rezultatele obţinute, a contribuit la creşterea prestigiului şcolii.
  • Se acordă premii speciale pentru elevii care au avut frecvenţă de100%, media generală peste 8,50 şi media 10 la purtare.

IV.3.4. Responsabilităţile elevilor. Sancţiuni pentru nerespectarea acestora.

Art.25. Elevii din învăţământul de stat au datoria de a frecventa cursurile, de a se pregăti la fiecare disciplină de studiu şi de a-şi însuşi cunoştinţele prevăzute de programele şcolare.

Art.26. (1) Elevii trebuie să aibă o comportare civilizată şi o ţinută decentă, atât în unitatea de învăţământ, cât şi în afara ei.

(2) Elevii trebuie să cunoască şi să respecte:

a) legile statului;

b) Regulamentul de organizare şi fucţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar, 2005 şi regulamentul intern;

c) regulile de circulaţie şi cele cu privire la apărarea sănătăţii;

            Art. 27. Este interzis elevilor:

1) Să distrugă documente şcolare, precum cataloage, carnete de elev, foi matricole etc.;

sancţiuni:

  • - nota 4 la purtare pentru elevii claselor V - VIII;

2) Să deterioreze bunurile din patrimoniul unităţii de învăţământ;

sancţiuni:

  • - la prima abatere: remedierea sau achitarea contravalorii bunurilor distruse;
  • - pentru abateri repetate: remedierea sau achitarea contravalorii bunurilor şi scăderea notei la purtare în funcţie de gravitatea faptei.

 

3) Să aducă şi să difuzeze, în unitatea de învăţământ, materiale care, prin conţinutul lor, atentează la independenţa, suveranitatea şi integritatea naţională a ţării, care cultivă violenţa şi intoleranţa;

sancţiuni

  • - mustrare scrisă (sancţiune care se însoţeşte, conform Regulamentului de organizare şi fucţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar, 2005, cu scăderea notei la purtare cu două puncte)

4) Să organizeze şi să participe la acţiuni de protest, care afectează desfăşurarea activităţii de învăţământ sau care afectează frecvenţa la cursuri a elevilor.

sancţiuni:

                        - mustrare scrisă.

 

5) Să blocheze căile de acces în spaţiile de învăţământ;

sancţiuni:

                        - mustrare scrisă.

 

6) să deţină şi să consume, în perimetrul unităţii de învăţământ şi în afara acestuia, droguri, băuturi alcoolice şi ţigări şi să participe la jocuri de noroc;

sancţiuni:

  • pentru fumat:
  • - prima abatere: trei ore muncă în folosul şcolii în afara programului de cursuri;
  • - abateri repetate: mustrare scrisă.
  • pentru deţinerea sau consumarea de alcool:
  • - pentru elevii claselor V -VIII: trei puncte scăzute la purtare
  • pentru deţinerea, consumare, traficarea drogurilor:
  • - elimiare 5 zile (trei puncte la purtare);
  • - anunţarea organelor abilitate.
  • pentru practicarea jocurilor de noroc:
  • - elimiare 5 zile (trei puncte la purtare).

7) Să introducă, în perimetrul unităţii de învăţământ, orice tipuri de arme sau alte instrumente, precum muniţie, petarde, pocnitori etc., care, prin acţiunea lor, pot afecta integritatea fizică şi psihică a colectivului de elevi şi a personalului unităţii de învăţământ;

sancţiuni:

- nota 4 la purtare, anunţarea organelor de ordine.

8) Să posede şi să difuzeze materiale cu caracter obscen sau pornografic;

sancţiuni:

- eliminare 5 zile (trei puncte la purtare).

9) să utilizeze telefoanele celulare şi alte mijloace de înregistrare audio - video în timpul orelor de curs;

sancţiuni:

  • - la prima abatere: observaţie individuală consemnată în caietul dirigintelui, informarea părinţilor;
  • - pentru abateri repetate: mustrare scrisă.

10) să lanseze anunţuri false cu privire la amplasarea unor materiale explozibile în perimetrul unităţii de învăţământ;

sancţiuni:

  • - pentru elevii claselor V - VIII: 4 la purtare;
  • - anunţarea organelor de ordine.

11) Să aibă ţinută, comportamente şi atitudini ostentative şi provocatoare;

  • pentru ţinută indecentă (bluze prea decoltate, prea scurte sau transparente, bustiere, machiaj excesiv, fuste foarte scurte, pantaloni cu talia prea joasa, pantaloni scurţi, păr vopsit în culori stridente, machiaj strident, bijuterii în exces, piercinguri, ţinută capilară indecentă):

sancţiuni:

  • - prima abatere: observaţie individuală, anunţarea părinţilor,
  • - abateri repetate; mustrare în faţa clasei (însoţită de scăderea notei la purtare cu un punct, conform Regulamentul de organizare şi fucţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar, 2005); mustrare scrisă.
  • pentru comportamente şi atitudini ostentative şi provocatoare:

sancţiuni:

  • - prima abatere: observaţie individuală, anunţarea părinţilor;
  • - abateri repetate: mustrare în faţa clasei, mustrare scrisă.

12) Să aducă jigniri şi să manifeste agresivitate în limbaj şi în comportament faţă de colegi şi faţă de personalul unităţii de învăţământ.

sancţiuni:

  • - prima abatere: observaţie individuală, anunţarea părinţilor;
  • - abateri repetate; mustrare în faţa clasei, mustrare scrisă.

13) Să deranjeze orele.

sancţiuni:

  • - prima abatere: observaţie individuală, anunţarea părinţilor;
  • - abateri repetate; mustrare în faţa clasei, mustrare scrisă.

14) Să se angajeze în conflicte violente, bătaie.

sancţiuni:

  • - scăderea notei la purtare în funcţie de gravitatea faptei,

15) Să refuze să se supună instrucţiunilor personalului şcolii.

sancţiuni:

  • - prima abatere: trei ore de muncă în folosul şcolii;
  • - abateri repetate: mustrare scrisă.

16) Să se implice în acţiuni care aduc atingere imaginii şcolii.

sancţiuni:

  • - prima abatere: 5 ore de muncă în folosul şcolii;
  • - abateri repetate: scăderea notei la purtare în funcţie de gravitatea faptei.

17) Să copieze la teme sau la lucrările scrise

  • copierea temelor:

            sancţiuni: refacerea temei;

  • copiere la lucrări scrise:

            sancţiuni:

- prima abatere: nota 1 la lucrare;

- abateri repetate: nota 1 la lucrarea şi scăderea notei la purtare cu 1 punct.

18) Să-şi însuşească obiecte sau bani de la colegi.

            sancţiuni:

  • - scăderea notei la purtare în funcţie de gravitatea faptei;
  • - anunţarea organelor competente.

19) Să desfăşoare activităţi de propaganda politică, prozelitism religios.

            sancţiuni:

  • - prima abatere: observaţie individuală, anunţarea părinţilor;
  • - abateri repetate: scăderea notei la purtare în funcţie de gravitatea faptei.

20) Să părăsescă şcoala în timpul programului şcolar.

sancţiuni:

  • - prima abatere: 3 ore de muncă în folosul şcolii;
  • - abateri repetate: mustrare scrisă.

21) Să utilizeze toaletele sexului opus.

            sancţiuni:

  • - prima abatere: trei ore de muncă în folosul şcolii;

abateri repetate: mustrare scrisă; a legitimaţiei.

            sancţiuni:

- prima abatere: observaţie individuală, anunţarea părinţilor;

- abateri repetate: mustrare în faţa clasei.

 

Art.28. La abaterile menţionate la paragrafele 6, 8, 12, şi 21 ale art.32, se recomandă, după solicitarea acordului părinţilor elevilor implicaţi, consultarea unui psiholog.

Art.29. Anularea sancţiunilor de mustrare în faţa clasei, mustrare scrisă, eliminarea pe 3 - 5 zile se poate propune de către cel care a aplicat sancţiunea, în condiţiile în care elevul a avut un comportament ireproşabil pe o perioadă de cel puţin opt săptămâni de şcoală de la săvârşirea abaterii.

Art.30. Elevii au obligaţia să poarte asupra lor carnetul de elev, să-l prezinte profesorilor pentru consemnarea notelor, precum şi părinţilor, pentru informare în legătură cu situaţia şcolară.

Art. 31. Elevii din învăţământul preuniversitar de stat trebuie să utilizeze cu grijă manualele şcolare primite gratuit şi să le restituie în stare bună, la sfârşitul anului şcolar.

  

  

  

Capitolul V - Părinţii

      Art . 1. Comitetul de părinţi al clasei şi Consiliul reprezentativ al părinţilor/Asociaţia părinţilor se organizează şi funcţionează potrivit prevederilor din Regulamentul de organizare şi fucţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar, 2005, art. 46 - 54.                        

      Art. 2. Conform prevederilor Constituţiei României, ale Legii Învăţământului nr.84/1995 modificată şi completată, ale Legii nr.128/1997 - Statutul Personalului Didactic, ale noului Regulament de Organizare şi Funcţionare a unităţilor şcolare - nr. 4925/08.09.2005 şi ale Legii nr.272/2004, privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului, între Şcoala cu clasele I-VIII Greaca - reprezentată de director - şi părinţii fiecăruia dintre elevii acestei unităţi şcolare se va încheia un acord de parteneriat prin care părţile semnatare îşi asumă răspunderea respectării obligaţiilor ce le revin. În cadrul acestui acord de parteneriat se prevăd şi următoarele obligaţii ale părinţilor elevilor:

Art. 3. Părinţii sunt răspunzători pentru întreaga activitate a copiilor lor în unitatea de învăţământ şi în afara ei: pregătirea pentru ore, frecvenţa participării la cursuri, ţinuta, starea disciplinară, etc.

Art. 4. Părinţii au obligaţia de a ţine legătura cu şcoala, prin diriginte, pentru a cunoaşte situaţia şcolară a elevului.

 

Colaborarea părinţilor cu unitatea de învăţământ este obiectiv major în realizarea scopului final comun - educaţia elevilor.

  

Dispoziţii finale

  

Art. 1. Prezentul Regulament de Ordine Interioară al Şcolii cu clasele I-VIII Greaca intră în vigoare începând cu data aprobării lui de către Consiliul Profesoral.

Regulamentul de Ordine interioară al şcolii va fi coroborat cu Regulamentul de Organizare şi funcţionare a Unităţilor de Învăţământ Preuniversitar nr. 4925/08.09.2005, ori de câte ori va fi cazul, pe articole impuse de situaţie.

   Art. 2. Prezentul regulament va fi adus la cunoştinţa elevilor şi a părinţilor sau a reprezentanţilor legali ai acestora.

 

 

D I R E C T O R,                                                      Membrii Consiliului  Profesoral,