Gradinita cu program normal Nr.11 Iasi
Iasi, Iasi

Activităţi

PLAN MANAGERIAL

Scop

 

Planul managerial îşi propune consolidarea şi dezvoltarea gradiniţei în domeniul tehnico-administrativ şi social pentru perioada 2011-2012.

Se urmăreşte respectarea şi detalierea direcţiilor prezentate în programul strategic al ISJ. S-a avut în vedere ca în felul acesta să se contribuie la edificarea unui şistem de educaţie modern aliniat normativelor europene.

Atragerea de fonduri, prin sponsorizări,  prin proiecte, cât şi din parteneriatele cu comunitatea  locala şi naţională, reprezintă un factor de reuşită a acestui plan.

  1. Obiective

Nr.crt.

Obiective

1.

Creşterea calitatii serviciilor de asistenţă educaţională în  vederea  îmbunătăţirii calităţii procesului educaţional, şi a  dezvoltării pluralisumului educaţional.

2.

Creşterea calităţii resurselor umane angajate în vederea îndeplinirii scopurilor educaţionale şi aşigurarea calitatii în învatamânt prin promovarea susţinută a procesului de predare-învăţare centrat pe formarea şi dezvoltarea competenţelor profeşionale ale  cadrelor  didactice.

3.

Facilitarea dialogului şi colaborării cu reprezentanţii comunităţii locale şi ai părinţilor.

CONTEXTUL LEGISLATIV

Din punct de vedere legislativ şi organizatoric, în  vederea aşigurării calităţii actului educaţional, avem  în vedere  următoarele documente:

- Legea nr. 1/ 2011, Legea Educaţiei  Naţionale

- Legea nr. 268/2003 privind modificarea şi completarea Legii nr. 84/1995;

- Legea nr. 354/2004 pentru modificarea şi completarea Legii învatamântului nr. 84/1995;

- Legea nr. 35 / 2006 privind creşterea şigurantei în unităţile de învatamânt;

- O.U.G. nr 34, 37, 40 / 2009

- Ordonanta de urgenta privind aşigurarea calitatii educaţiei nr.75/12.07.2005;

- Regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţilor de învatamânt preuniversitar aprobat

prin  O.M.Ed.C. nr. 4925/08.09.2005;

Echipa de proiect

Radu Benoniea

Chirica Roxana

Bejan mariana

Promovarea dimensiunilor strategice

Educaţia tinerei generaţii trebuie să respecte reperele spirituale şi morale majore ale societăţii,  ţinând seama de ceea ce este esenţial în tradiţia românească.

Libertatea este un dar divin şi un drept al omului, iar accesul la educaţi trebuie asigurat, în mod liber, cu sprijinul comunităţilor locale, respectându-se dorinţa şi dreptul copiilor şi al părinţilor acestora.

Planul managerial pentru 2011/2012 este elaborat pornind de la gasiirea unor raspunsuri la întrebarea “Ce învăţământ este necesar şi tangibil în tara noastra ?”

  • Ø  Avem nevoie de învăţământ bine sustinut în societate;
  • Ø  Avem nevoie de un învăţământ retehnologizat ( accesul la telecomunicatii electronice, intrarea în functiune a reţelei informaţionale a învăţământului, secondarea sau înlocuirea didacticii bazată pe retorică, de tehnologiile audio – vizuale moderne;)
  • Ø  Avem nevoie de învăţământ deschis pentru mai mulţi copii; mai multi preşcolari trebuie sa aiba posibilitatea obiectivă de a învăţa potrivit înclinaţiilor, este raţional să devenim, la rândul nostru, oameni care învăţăm continuu cunoştinţe utile pentru fiecare persoana, pentru mediile vieţii noastre;
  • Ø  Avem nevoie de un învăţământ diversificat care permite şi stimulează rute individuale de pregatire ;
  • Ø  Avem nevoie de un învăţământ descentralizat în concordanţă cu cerinţele Uniunii Europene;
  • Ø

 

I. Rolul şi atribuţiile Gradinitei cu Program normal, Nr.11, Iaşi

  1. Atribuţii specifice
  2. Elemente de cultură organizaţională
  3. Analiza cantitativă
  4. Analiza calitativă
  5. Direcţiile strategice ale învăţământului preprimar pentru anul scolar 2011/2012
  6. Planul operaţional 2010/2011

Anexe

II. Cultura organizaţională

Cultura organizationala include, urmatoarele componente:
- acţiuni comportamentale regulate care apar în interactiunea dintre oameni, cum ar fi ritualuri şi ceremonii organizaţionale şi limbaje frecvent foloşite;
- normele care sunt impartaşite/acceptate de grupurile de lucru din gradiniţă

- valorile dominante impuse în grădiniţă, cum ar fi “calitatea procesului educaţional”;
- filosofia dupa care se ghideaza politica organizaţionala în privinţa angajaţilor şi beneficiarilor;
- regulile pentru integrarea în grădiniţă pe care un nou venit trebuie sa le înveţe pentru a deveni un membru acceptat;
- sentimentul sau climatul care transpare într-o organizaţie prin aspectul fizic şi prin felul în care membrii acesteia interacţioneaza cu persoane din interior sau alte persoane din exterior.

MISIUNE:

Unitatea noastra isi propune sa dezvolte o cultura de tip retea care sa promoveze valori si credinte impartasite de educatori, elevi si parinti, punand accentul pe dezvoltarea individuala a personalitatii prescolarilor.

Invatarea trebuie centrata pe copil, ingloband metode participativ-active, garantand astfel parintilor ca educatia copiilor lor se face intr-un mediu sigur, intr-o formare personala permanenta .

Prezentarea unei oferte educationale viabile, atragatoare si credibila, unde vor gasi ceva util si placut de facut, sa asigure un climat pozitiv necesar propriei dezvoltari. Sa  fim startul in viata , cultivandu-le creativitatea si curajul de a-si identifica talentul .

.

VIZIUNE:

Gradinita cu Program Normal nr. 11, Iasi , este o institutie publica carei isi propune sa asigure cadrul propice desfăşurării unui invatamant de calitate, pentru a oferi noi şi importante avantaje educaţionale prescolarilor,  de a consolida rolul gradinitei ca prima treapta  de educaţie şi învăţământ, ca centru de resurse educaţionale pentru comunitate, de a asigura educaţiei o calitate europeană prin procesul de învăţământ, de a forma viitori scolari  activi şi creativi, capabili să se integreze cu succes in activitatea scolara.

Gradinita isi propune sa  realiizeze o educatie care sa urmareasca  devoltarea de competente   cognitive, socio-emotionale si o dezvolltare individual si armonioasa, sa furnizeze parintilor

siguranta  climatului ambiental necesar formarii unei personalitati  cretive  in pregatirea pentru viata.

ANALIZA SWOT

1. Diagnoza mediului intern:

a. Puncte forte:

1.      personal didactic calificat;
2.      cadre didactice dornice sa asimilezw noutati
3.      interesul cadrelor didactice pentru dezvoltarea profeasională;
4.      relaţii interpersonale care favorizează crearea unui climat  educaţional deschis, stimulativ;
5.      un număr constant de copii la grupă;
6.      copii dornici de performanţă şi afirmare;
7.      disciplina şi frecvenţa gradiniţei;
8.      rezultate bune obţinute la activităţile şcolare şi extraşcolare;
9.      colaborare instituţională corespunzătoare cu reprezentanţii comunităţii locale;

10.     asigurarea unui climat de colaborare destins între toate cadrele didactice;

b. Puncte slabe:

1.      cadre didactice cu mentalitati tributre trecutului

2.      material didactic insuficient şi depăşit la unele grupe;
4.      inexistenţa fondurilor financiare pentru stimularea cadrelor didactice şi a copiilor                capabili de performanţă, pentru achiziţionare de echipamente şi materiale didactice;
5.      insuficienta utilizare a bibliotecii şcolare;
6.      accesul unui număr redus de copii în activităţile extraşcolare;

7.    migrarea personalului didactic şi nedidactic spre alte domenii mai bine retribuite;

2. Diagnoza mediului extern

a. Oportunităţi:

1 . disponibilitatea şi responsabilitatea instituţiilor comunităţii locale de a veni în sprijinul grădiniţei;

2. colaborare instituţională bună cu ISJ,CCD,CJRAE;

3. implicarea grădiniţei în programe locale, judeţene şi naţionale şi europene şi posibilitatea realizării de parteneriate cu alte grădiniţe pentru cunoaşterea unor experienţe pozitive.

b.  Ameninţări:

1.      accesul limitat al comunităţii la surse de informare;
2.      ritmul accelerat al schimbărilor tehnologice care duce la uzura morală a echipamentelor existente;
3.      nivelul de educaţie şi timpul limitat al părinţilor care determină o slabă implicare a acestora în viaţa grădiniţei

III. Analiza cantitativă şi calitativă

În anul şcolar 2011/2012, Grădiniţa cu Program normal nr.11 Iaşi cuprinde un număr de 11 grupe, in cele 3 locatii:  3 grupă mică, 3 grupe mijlocii, 2 grupe mari şi 3 grupe pregătitoare.

Grădiniţa reprezintă un organism viu, existenţa sa fiind marcată de transformări radicale, ca răspuns la presiunile exercitate atât din interior cât şi din comunitate.

Raţiunea fundamentală a grădiniţei  este derminată de capacitatea sa de a prognoza, proiecta, implementa strategii inovative, schimbări profunde în modul de realizare a activităţii educaţionale. Aceste schimbări  presupun un ansamblu de activităţi specifice ( comunicare, antrenare, consiliere şi pregătire) pentru a orienta persoanele astfel încât să se obţină rezultatele optime pentru îndeplinirea mişiunii şi finalităţilor grădiniţei. Declanşarea unui proces de schimbare porneşte de la conştientizarea neceşităţii schimbării şi continuă cu manifestarea dorinţei de schimbare ( acumularea cunoştinţelor necesare, formarea abilităţilor şi consolidarea schimbării). Astfel, colectivul de cadre didactice din grădiniţă  vor fi caracterizate prin competenţe multiple, care permit angajarea şistematică îndeplinirea următoarelor ţinte:

Analiza  cantitativa:

Indicatori calitativi

Indicatori cantitativi

-participarea tuturor  cadrelor la diferite  forme  de  perfecţionare

-organizarea  comisiei metodice

-participarea  la activităţi educative  în  parteneriat  cu părinţii

-numărul  instrumentelor  de  evaluare  a  cadrelor  didactice(fise  de  evaluare, chestionare, etc)

-organizarea  unor activităţi educative(serbări, excursii,  vizite)

-numărul  de  părinţi implicaţi în educaţia  parentală

-derularea  unor  parteneriate locale  şi naţionale

- numarul de copii participanti

-colaborarea  cu autorităţile locale

-numărul  de parteneriate  cu  autorităţile  locale,  cu alte  gradiniţe,  cu alţi parteneri educaţionali

-asigurarea  fluxului informaţional  de  interes  comun

-numărul  de  diplome  şi distincţii obţinute de  copii şi  de  cadrele  didactice  la  diverse activităţi artistico-culturale

 

PLAN OPERAŢIONAL

DIRECŢII  STRATEGICE DE ACŢIUNE/   OBIECTIVE

1.Reducerea fenomenului de absenteism, abandon şcolar şi părăsire timpurie a şcolii

  • ·        Verificarea frecvenţei elevilor la ore
    • ·        Conştietizarea şi implicarea părinţilor în realizarea frecvenţei elevilor la şcoală
    • ·        Propunerea/derularea de proiecte educaţionale focalizate pe diminuarea abandonului şcolar

 

2.Îmbunătăţirea competenţelor de literaţie ale elevilor

  • ·        Încurajarea cadrelor didactice să propună opţionale care au în vedere dezvoltarea competenţelor de literaţie
  • ·        Încurajarea şi susţinerea proiectelor educaţionale şi a activităţilor extracurriculare care au în vedere competenţele de literaţie ale elevilor

 

  1. Monitorizarea evaluării elevilor
  • ·        Monitorizarea şi analizarea evaluării elevilor

4.Implementarea descentralizării instituţionale

  • ·        Facilitarea dialogului între partenerii educaţionali: cadre didactice, părinţi, reprezentanţi ai comunităţii locale

5.Formarea resursei umane în contextul educaţiei pentru societate cunoaşterii

  • ·        Conştientizarea şi formarea cadrelor didactice cu privire la educaţia pentru societatea cunoaşterii

6.Incurajarea şi susţinerea inovaţiei şi a alternativelor în educaţie

  • ·        Promovarea pluralismului educaţional şi a alternativelor educaţionale

7.Compatibilizarea sistemului educaţional românesc cu sistemele europene

  • ·        Implicarea ISJ şi a unităţilor şcolare în proiecte de parteneriat cu unităţi similare din spaţiul european

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PLAN OPERAŢIONAL  2011-2012

I.Reducerea fenomenului de absenteism, abandon şcolar şi părăsire timpurie a şcolii

Obiective

Ţinte

Măsuri şi acţiuni

Rezultate aşteptate

Termen

Responsabili

Parteneri

Sursă de finanţare

Indicatori de performanţă

Verificarea frecvenţei preşcolarilor la activităţi

 

 

 

 

 

 

Conştietizarea şi implicarea părinţilor în realizarea frecvenţei preşcolarilor la grădiniţă

 

 

 

Propunerea/derularea de proiecte educaţionale focalizate pe diminuarea abandonului şcolar

 

 

 

Implicarea cadrelor didactice pentru atragerea copiilor în grupul mare în care este înscris

 

Convingerea părinţilor cu privire la rolul lor în viaţa grădiniţei

 

 

 

Cuprinderea tuturor copiilor în proiecte educaţionale

Stabilirea comisiei de şcolarizare care monitorizează  frecvenţa

 

 

 

 

Participarea părinţilor la activităţile şcolare şi extraşcolare din grădiniţă

 

 

 

Iniţierea  şi derularea unor proiecte la nivel de grupă şi grădiniţă

Frecvenţă de peste 85%

 

 

 

 

 

 

 

 

Propuneri din partea părinţilor a CDŞ-ului

 

 

 

 

 

Premii, diplome, portofolii

 

 

 

 

 

 

Săptămânal

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Permanent

 

 

 

 

 

 

 

 

Conform planului de acţiuni

Comisia de şcolarizare

 

 

 

 

 

 

 

 

Toate educ.

 

 

 

 

 

 

Cadrele didactice

Director

Cadre didactice

 

 

 

 

 

 

 

 

Cadre didactice

Părinţi

 

 

 

 

 

 

 

Cadrele didactice

Părinţi ,ISJ,Comunitate

Proprii

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sponsorizări

ONG

Părinţi

 

 

 

 

 

 

Sponsorizări

ONG

Părinţi

 

 

 

Stabilirea unor metode de lucru atragerea şi socializarea copilului preşcolar

 

 

 

 

 

Responsabilizarea părinţilor cu privire la necesitateafrecventării zilnice a copiilor la grădiniţă

 

 

 

 

Implicarea unui număr cât mai mare de factori educaţionali pentru susţinerea proiectelor

II.    Îmbunătăţirea competenţelor de literaţie ale elevilor

Obiective

Tinte

Măsuri şi acţiuni

Rezultate aşteptate

Termen

 

Responsabili

Parteneri

Sursă de finantare

Indicatori de performanţă

Încurajarea cadrelor didactice să propună opţionale care au în vedere dezvoltarea competenţelor de literaţie

 

 

 

 

 

 

 

Încurajarea şi susţinerea proiectelor educaţionale şi a activităţilor extracurriculare care au în vedere competenţele de literaţie ale preşcolarilor

 

 

 

 

Iniţierea unor activităţi opţionale care să urmărească dezvoltarea competenţelor de literaţie

 

 

 

 

 

 

 

 

Integrarea tuturor copiilor în proiecte şi activităţi extracurriculare cu scopul dezvoltării competentelor de literaţie

Antrenarea copiilor în activităţi ca:

“Teatru de grădiniţă”

 

“Traista cu poveşti”

 

 

 

 

 

 

 

Proiectul “Crai nou la curtea veche”

 

“Arlechinul”

“Şezători”

“Spectacole”

Abilitatea de a juca într-o piesă de teatru

 

Capacitatea de a povesti

poveşti, întâmplări din viaţa cotidiană

 

 

 

 

Număr redus de copii cu sprijin educaţional individual

Conform planificării

 

Permanent

 

 

 

 

Conform planificării

 

 

Cadre didactice

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cadrele didactice

Actori, cadre didactice, preşcolari

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cadre didactice din grădiniţe, şcoli şi alte instituţii din comunitate

Finanţare din partea părinţilor

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sprijin din partea parintilor

Selectarea atentă a activităţilor care contribuie la dezvoltarea competenţelor de literaţie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Derularea constantă şi constructivă a activităţilor menţionate

 

 

 

 

 

III. Monitorizarea evaluării elevilor

Obiective

Tinte

Măsuri şi acţiuni

Rezultate aşteptate

Termen

 

Responsabili

Parteneri

Sursă de finantare

Indicatori de performanţă

Monitorizarea şi analizarea evaluării preşcolarilor

 

 

 

 

 

 

 

 

Identificarea unor  strategii şi proceduri în vederea realizării unei evaluări obiective

Elaborarea instrumentelor de evaluare specifice, care să permită măsurarea exactă şi contabilizarea rezultatelor obţinute

Recompensarea rezultatelor  şcolare deosebite( diplome)

Permanent

Cadrele didactice

Director, cadre didactice, preşcolari

Proprii

Scăderea procentului de mediocritate şi integrarea optimă în clasa I şi în grupa pregătitoare

 

IV.Implementarea descentralizării instituţionale

Obiective

Tinte

Măsuri şi acţiuni

Rezultate aşteptate

Termen

 

Responsabili

Parteneri

Sursă de finantare

Indicatori de performanţă

Facilitarea  dialogului si  colaborarii cu  reprezentantii autoritatilor locale  si părinţii (ca factori decizionali) in  vederea implementarii descentralizarii

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Conştientizarea rolului comunităţii şi a părinţilor în viaţa grădiniţei

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Oferirea unui model organizaţional şi educaţional pentru instituţiile din comunitate

 

 

 

Cursuri cu părinţii

“Educaţi aşa!”

 

 

 

 

 

 

 

Realizarea parteneriatelor reale familie/

părinţi

 

 

 

Participarea gradinitei la activitatile organizate la nivelul comunit.

locale

 

 

Incheierea de parteneriate

 

 

 

 

 

 

Acţiuni educative intre gradinite

Scolile din comunitate

 

 

 

 

 

Derularea acţiunilor stabilite

Participarea  părinţilor  într-un procentaj  cat mai  mare  la  activitatile  de educatie  parental

Implicarea  părinţilor  in atragerea  de fonduri

Un numar cat  mai  mare  de premii si distinctii obtinute

 

 

 

 

Parteneriate desfasurate

 

 

 

 

 

 

Cresterea  nivelului de interes al părinţilor  pentru activitatile  desfasurate  in  grădiniţă

 

 

Participarea unui număr variat de preşcolari la acţiuni

 

 

 

 

 

 

Evidenţierea cadrelor şi a preşcolarilor

Octombrie2011/martie 2012

 

 

 

 

 

 

 

 

 

permanent

 

 

 

 

 

 

 

Semestrial

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Început de an şcolar

 

 

 

 

 

 

Conform graficului

 

 

 

 

 

 

Permanent

Instructor i de părinţi

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cadre didactice

 

 

 

 

 

Cadrele didactice

 

 

 

 

 

 

 

 

Responsabil  de proiect

 

 

 

 

 

 

 

Cadrele didactice

 

 

 

 

 

 

 

Cadrele didactice

Părinţii

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Părinţii

 

 

 

 

 

 

Instituţii de cultură

Agenţi economici

 

 

 

 

 

 

Gradinite Şcoli, instituţii din comunitate

 

 

 

 

Grădiniţe Şcoli

 

 

 

 

 

 

 

Grădiniţe Şcoli

Fundaţia FCN

Părinţi

 

 

 

 

 

 

 

Părinţii

 

 

 

 

 

Fonduri  de la  bugetul  local

 

 

 

 

 

 

Sponsorizare, Ag. economici

 

ONG

 

 

 

 

Sponsorizare

Ag. economici

 

 

Buget local

Exploatarea eficientă a resurselor.(instructori de părinţi şi părinţi)

 

 

 

 

 

 

 

Mentinerea  si  cresterea  gradului  de implicare  al  părinţilor  in activitatile  scolare  si extrascolare

 

Mentinerea  gradului sporit  de  competivitate al  gradinitei prin  dialogul  social:

Evidenţierea cadrelor participante la activităţi

 

 

Implicare  in proiecte si parteneriate  durabile, sustenibile,  care  sa  asigure dezvoltarea procesului educaţional  din  interiorul gradinitei

Implicarea proactivă a participanţilor în vederea obţinerii rezultatelor prestabilite

 

 

Creşterea gradului de satisfacţie a cadrelor , copiilor şi părinţilor

V. Formarea resursei umane în contextul educaţiei pentru societatea cunoaşterii

Obiective

Tinte

Măsuri şi acţiuni

Rezultate aşteptate

Termen

 

Responsabili

Parteneri

Sursă de finantare

Indicatori de performanţă

Conştientizarea şi formarea cadrelor didactice cu privire la educaţia pentru societatea cunoaşterii

 

Cadre competitive

calificate suplimentar în domeniul educaţional

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Formarea continuă a cadrelor didactice

Încurajarea cadrelor didactice pentru înscrierea la cursuri universitare şi postuniversitare în domeniul educaţional.

 

Aplicarea  cunoştinţelor  în practica curentă

 

 

 

Participarea la selecţia de oferte a programelor de formare  profesională

 

 

Studierea ghidurilor metodice , a legislaţiei în vigoare, a curriculumului preşcolar

Participarea la cursuri de formare continuă in vederea perfectionarii activitatii profesionale/ gradelor didactice

 

 

 

Oferirea de informaţii in  vederea  participării la formarea continuă

Portofolii realizate in  mod  professional

Cadre didactice competitive profesional

 

 

 

 

 

 

Exemple de bună practică şi parteneriate în cadrul comisiei metodice şi a cercurilor pedagogice

Numărul de cadre  participante la cursuri

 

 

 

Perfectionare  in domeniul managementului educaţional

 

 

Participarea  si inscrierea  a cat  mai  multor  cadre  didactice din  grădiniţa la  cursuri    de  formare

 

 

 

 

 

 

 

Realizarea unui flux informaţional diversificat cu privire la oferta de perfecţionare

(anunţarea directă în CP, avizier, e-mail,telefon)

 

Permanent

 

 

 

 

Permanent

 

 

 

Conform graficului

 

Permanent

 

 

 

Conf. program.

 

 

 

 

 

Permanent

 

 

 

 

 

CA

Directorul

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C.A. Resp.cu forma

rea continua

 

 

 

 

resp. cu formarea continuă

 

 

 

 

 

Resp.cu forma

rea continua

 

 

 

Directorul

Resp.cu forma

rea continua

Directorul

Resp.cu forma

rea continua

 

Directorul

Resp.cu forma

rea continua

 

ISJ

 

UAIC

CCD

 

 

 

 

 

Gpn 11,10,12

 

 

 

 

 

Institutii

abilitate

 

 

 

 

 

Gpn 11,12,10

 

Gpn 11,12,10

 

 

ISJ

UAIC

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Grad pn 11,12,10

ISJ

UAIC

CCD

Finanţare proprie

 

 

 

 

 

 

 

 

Buget local

ONG

 

ISJ

 

 

Fonduri structurale

 

Fonduri proprii,

ISJ

 

 

 

 

Buget local

 

 

 

 

 

 

Fonduri proprii

Participarea tuturor cadrelor didactice la diferite forme de perfecţionare în anul şcolar 2011-2012

 

 

 

 

 

Elaborarea în cadrul comisiilor metodice a unor ghiduri de învăţare şi regulamente

 

 

 

 

Oferirea unui  model profesional in  domeniul educaţional pentru alte institutii din  localitate

 

 

Diversificarea şi perfecţionarea activitatilor educative

 

 

 

 

Remarcarea cadrelor participant e la  cursuri prin

certificate,credite   sau alte  distinctii.

 

 

 

 

 

 

 

Accesul permanent  la  surse noi  de  informatii privind programul formarii continue

 

VI. Incurajarea şi susţinerea inovaţiei şi a alternativelor în educaţie

Obiective

Tinte

Măsuri şi acţiuni

Rezultate aşteptate

Termen

 

Responsabili

Parteneri

Sursă de finantare

Indicatori de performanţă

Promovarea pluralismului educaţional şi a alternativelor educaţionale,

Demersuri pentru inluderea in alternativa

Înţelegerea avantajelor pe care le oferă alternativa „Step by Step”

 

Perfectionarea cadrelor în  alternative

“Step by Step”

 

Coerenţă în programele de formare iniţială şi continua

 

An scolar 2011-2012

Director

Responsabil cu  formarea  continua

 

ISJ

CEDP

 

 

Fonduri proprii

 

 

Aprobarea departamentului pentru includerea gradinitei in alternative step by step

 

VII.Compatibilizarea sistemului educaţional românesc cu sistemele europene

Obiective

Tinte

Măsuri şi acţiuni

Rezultate aşteptate

Termen

 

Responsabili

Parteneri

Sursă de finantare

Indicatori de performanţă

Crearea unor strategii eficiente de relaţionare pe axa grădiniţă -familie-comunitate.

 

 

 

Colaborarea cu instituţii din alte tări şi din ţară

Vizite la diverse şcoli

Realizarea  de parteneriate cu

alte instituţii de învăţământ din ţară şi din străinătate

Manifestarea spiritului de toleranţă prietenie, de comunicare si cooperare interumana.

Permanent

Resp cu proiecte

Cadre didactice

 

Încurajarea cadrelor didactice să acceseze proiecte europene