Gradinita cu program normal Nr.11 Iasi
Iasi, Iasi

Informaţii utile

GRADINITA CU PROGRAM  NORMAL  NR. 11

IASI


‘’ALBINUTA  CURIOASA’’

PLAN DE DEZVOLTARE INSTITUTIONALA

2010-2013

 



DEVIZA  GRADINITEI :   START PENTRU  VIATA


‘’ Nu e destul sa stii , trebuie sa si aplici ;
Nu e destul sa vrei , trbuie sa si faci.’’

J.W. GOE

DIRECTOR

BENONIEA RADU

“START SPRE VIITOR “

NOI , IERI ASTAZI SI MAINE

Gradinita cu ProgramNormal nr 11 se doreste un nume de referinţă în învăţământul preprimar  iesean,  imaginea de gradinita sa reeprezinte  performanţele şcolare.

Am realizat proiectul planului de dezvoltare instituţională care, constituie în acelasi timp oferta noastră educaţională. Ce am urmărit?

În primul rând , Ce am fost?

Am fost istorie:

gradinita cu program normal  in care  prescolarii descifreaza tainele comportamentelor specifice varstei, ce inseamna regula si regulamentul  si locul unde cmpetentele cognitive si socio-emotionale sunt deviza in continuturile abordate;

gradinita cu program normal, in care copiii si-au regasit o a doua famile

si din nou, o gradinita cu program normal, am  crescut astfel, o data cu timpul in toate componentele, indeosebi cele valorice .

Ce suntem?

Suntem o gradinita  performanta , dorita de populaţia şcolară;

suntem un colectiv a cărui principală calitate este dorinţa de foarte bine materializată prin muncă, printr-o muncă asiduă dăruită idealurilor de performanţă;

suntem copiii care ştiu ca vor pasi cu incredere in viata de viitori scolari

suntem simbolul corectitudinii şi dăruirii profesionale;

suntem noi,  Gradinita cu Program Normal Nr.11

Ce vom fi?

Vom fi viitorul aşa cum îl visăm;

vom fi cei ce vor semăna în continuare educaţia bunului simţ şi al dorinţei de foarte bine.

Ne aflăm pe direcţia cea bună pentru îndeplinirea obiectivelor pe care ni

le-am propus.

Suntem conştienţi că ne aflăm pe un drum ascendent spre perfecţionarea procesului de învăţămînt, ca rezultat al acţiunilor convergente ce vor avea la îndemână trei elemente esenţiale: prescolarii, părinţii şi calitatea a tot ceea ce întreprindem, ca o garanţie a durabilităţii realizării scopului propus.

ARGUMENT

Am convingerea ca cele mai multe probleme ale copiilor sunt datorate in mare parte crizei educatiei. Schimbarea in educatie este o tendinta comuna pe plan european si chiar mondial. Ea se manifesta la nivelul politicilor educationale, forma cea mai frecventa de manifestare fiind reforma invatamantului.

Provocarea majora pentru educatie este aceea de a face fata in sens pozitiv schimbarii, de a tranzita fara probleme pasajul dintre era moderna si postmoderna. Societatea contemporana supune copilul unui sistem de stimulari intensive ale caror influente puternice nu pot fi “ameliorate” decat in cadrul unor activitati care se desfasoara in institutii prescolare, cu personal calificat care ofera alternative educationale accesibile unei anumite plaje de prescolari.

Orice educator este constient de efortul depus de fiecare copil pentru a patrunde intr-o lume in care nu are loc “rezervat” si ca va trebui sa lupte pentru a si-l ocupa. Invatamantul prescolar raspunde unei nevoi de necontestat si anume nevoia de educatie a copiilor intr-o societate in care familia este extrem de ocupata iar gradinita trebuie sa gaseasca acele resurse care sa raspunda cerintelor actuale. Ancorandu-ne in actualitate si modern trebuie ca noi, educatoarele, sa ne asumam datoria profesionala de a ne adapta timpurilor, nevoilor, nivelului copiilor si familiei si de a concepe cu mult curaj un proiect de dezvoltare institutional pe termen scurt, mediu si lung, proiect care se vrea un raspuns concret la nevoile copilului, ale parintelui, ale educatorului, ale societatii.

Obiectivul general al acestui proiect este de a depista, semnaliza, propune, evalua nevoile copilului si de a implementa strategii pertinente in intreaga activitate manageriala la nivelul Gradinitei  cu Program Normal nr. 11, Iasi. Traiectoria educationala se va desfasura pe un continuum evolutiv-progresiv care sa asigure copiilor toate conditiile pentru o dezvoltare sanatoasa si armonioasa. In acest sens ne-am propus ca expectantele noastre sa rezoneze cu cele ale parintilor si totodata sa dezvoltam o implicare crescanda a familiei si comunitatii locale in sustinerea si gestionarea actului educational.

Optimismul degajat de membrii colaboratori ai acestui proiect educational este un argument forte in realizarea cu success a tuturor obiectivelor propuse:

Descentralizarea sistemului şcolar, creşterea autorităţii decizionale a

conducerii unităţii, mai ales a directorului, în domeniile financiar, al

resurselor umane, curricular şi al dezvoltării generale a şcolii;

Formarea continuă a personalului didactic în unitatea şcolară;

Transformarea cadrului didactic în manager al situaţiilor de învăţare ce au

drept principal actor copilul  şi perfecţionarea continuă a procesului

instructiv – educativ;

Transformarea comunităţii locale într-un partener activ, implicat efectiv în

viaţa unităţii şcolare.

 

REALIZAREA ANALIZEI DIAGNOSTICE

  1. ELEMENTE DE IDENTIFICARE A UNITATII:

Denumirea unitatii:       Gradinita  cu Program Normal nr. 11 Iasi

Adresa: Str, Decebal, Nr.25bis

Tipul unitatii: program  normal

Programul gradinitei: 7,00 – 15

Limba de predare: limba romana

E-mail : gpn11iasi@yahoo.com

2. REPERE GEOGRAFICE:

Gradinita este situata  intr-o zona relativ semicentrala  dar predomina populatie cu nivel de trai redus,  avand in vedere ca locuiesc in camine sau impreuna parintii parintilor.

Structurile gradinitei (p.n.10;p.n.12) sunt situate in imediata apropiere unitatii cu personalitate juridica si functioneaza la parter de boc.

3. REPERE ISTORICE:

Gradinita cu Program Normal Nr. 11 Iasi  isi deschide pentru prima data portile la 15 sept.1974,  fiind situata pe strada Decebal , Nr.25 bis, Cartierul Pd de Piatra, avand inscrisi la acea data un numar de 151 copii, in regim de program prelungit.

Datorita numarului mare de gradinite cu program prelungit din cartier si scaderii vertiginoase a populatiei de varsta prescolara   in anul 1984 gradinita isi schimba statutul si se transforma in gradinita cu program normal pana in  prezent . Structurile 10 si 12 au functionat ca unitati cu personalitate juridica pana la 1 sept. 2010

Capacitatea G.P.N.este de  80  locuri, numarul de copii inscrisi – 134, unitatea avand spatiu  insuficient pentru cate solicitari are.

Prescolarii sunt repartizati in  5 grupe pe nivele de varsta : 1grupa, 1grupa mijlocie, 2 grupe mari, 1grupe pregatitoare.A cincea grupa a fost infiintata in 29 sept 2010  ca urmare a numarului mare de  solicitari si pentru a nu fi nevoite sa lucram cu clase de peste 35 copii.

La structura G.P.N. 12 sunt inscrisi 73 de copii pentru 3 grupe.

La structura  G.P.N.10 sunt inscrisi 62 de copii pentru 3 grupe

 

4. CULTURA  ORGANIZATIONALA

Este caracterizată printr-un ethos profesional înalt. Valorile dominante sunt: cooperare, munca în echipă, respect reciproc, ataşament faţă de copii, respectul pentru profesie, libertate de exprimare, receptivitate la nou, creativitate, entuziasm, dorinţă de afirmare.  Se întâlnesc şi cazuri de elitism profesional, individualism, competiţie,  rutină, conservatorism, automulţumire.

Consiliul de Administratie al gradinitei  a elaborat Regulamentul de Ordine Interioară care cuprinde norme cu privire la personalul din unitate, la prescolari si la parintii acestora.

În ceea ce priveşte climatul organizaţiei şcolare, am putea spune că este un climat deschis, caracterizat prin dinamism şi grad înalt de angajare a membrilor instituţiei şcolare; este un climat stimulativ care oferă satisfacţii, relaţiile dintre cadrele didactice fiind deschise, colegiale, de respect şi de sprijin reciproc.

Directorul este deschis şi ascultă sugestiile colegelor, face aprecieri frecvente şi sincere la adresa acestora, le respectă competenţa, le oferă o largă autonomie, îi sprijină şi evită un control strict birocratic.Toate acestea se reflectă pozitiv în activitatea instructiv-educativă şi în conduita cadrelor didactice.

Cultura organizationalã în unitatea noastrã de învãtãmânt are valente multiple. Având în vedere numãrul de cadre didactice (11) la cele 3 locatii  si de elevi (269), posibilitãtile de dezvoltare ale creativitãtii individuale prin acceptarea unor noi concepte, roluri sau modele exemplare au o larga paleta de manifestare, atât în cadrul colectivului de cadre didactice cât si în cel al  grupurilor de prescolari.

  • Ø  în gradinita se organizeazã manifestãri si cu alte prilejuri (8 Martie, 1 Iunie, 25 Decembrie, Zilele gradinitei ...
  • Ø
  • Ø

Astfel ,prima conditie a dezvoltarii organizationale pe care am avut-o in vedere in formarea unei culturi puternice a fost aceea de a cunoaste si identifica tipul de cultura existent. In urma unei analize pertinente s-a constatat, ca pentru organizatia noastra se potriveste cel mai bine cultura de tip sarcina.

  • Ø  Acest tip de cultura este centrat pe exercitarea sarcinii si orientat spre persoana;
  • Ø  Sarcinile sunt distribuite in raport cu potentialul individual,acesta fiind valorificat la maxim;
  • Ø

Sub raport managerial se practica o conducere flexibila si stimulativa, bazata pe valori, cum ar fi: increderea in echipa, in capacitatile ei creative si de autocontrol. Cadrele didactice se simt implicate stimulativ in procesul actului didactic si totodata au incredere in organizatie.

5.DIAGNOZA MEDIULUI INTERN SI EXTERN

 

  1. Informatii de tip cantitativ:

 

  1. Resurse umane :

 

Unitatea noastra a depasit planul de scolarizare (are o capacitate de 100 locuri, cu prezenta zilnica de 80, si un numar de 134de  copii inscrisi), iar numarul prescolarilor este in crestere de la an la an.

  • ·         Numar  prescolari  inscrisi si numar locuri: 269 copii inscrisi – 200  de locuri

Cadre didactice  12

Rezultate obtinute:  2 gradatii de merit,

1 distinctie Gh. Lazar

b.  Resurse materiale:

 

  • Ø        11 Sali de grupa,
  • Ø        1 cancelarie + biblioteca,

1 cabinet contabilitate

  • Ø        1 sala optionale si pentru joc
  • Ø

Starea cladirii este buna,si corespunzator dotata cu:

 

  • Ø        Mobilier modern
  • Ø         Televizoare,
  • Ø        Radiocasetofoane,
  • Ø        Seturi de jocuri si jucarii,
  • Ø        2 xerox,
  • Ø        2 HP (imprimanta,fax,scanner,copiator)
  • Ø        3 imprimante
  • Ø         DVD-uri
  • Ø        Curte de joaca amenajata corespunzator
  • Ø        Structurile unitatii au mobilier nou si sunt dotate cu radio casetofoane , televizoare ,Xerox, calculatoare,etc.

 

  1. Informatii de tip calitativ:

 

a) Relatiile intre categoriile de personal:

 

- director – personal:

relatii stabilite democratic, accentul fiind pus pe cooperare,,lucru in echipa,comunicare deschisa

-educatoare – educatoare

Relatii armonioase , amiable care contribuie la crearea unui ambient  relaxant si duce la un act educativ de calitate;

-educatoare – copil

Se urmareste egalizarea sanselor in educatie,un invatamint accesibilizat, individualizat centrat pe  copil;

-gradinita – familie

- elaborarea si aplicarea sistematica a proiectelor de parteneriat cu familia si implicarea acesteia in viata gradinitei

-gradinita scoala:

Desfasurarea unui parteneriat  real cu scoala in vederea integrarii cu succes a prescolarilor in clasa I

b)      Mediul social de provenienta al prescolarilor:

 

  • •       Statutul social ,al majoritaţii familiilor , este modest
  • •       Existenta unor familii cu buget limitat;
  • •       Copii care provin din familii dezorganizate sau  monoparentale
  • •       Copii care se afla in plasament

 

c) Calitatea personalului:

 

Cadrele didactice sunt bine pregatite din punct de vedere profesional, fapt constatat in urma inspectiilor frontale si de specialitate, a rezultatelor obtinute, interesul in ceea ce priveste participarea la cursuri de perfectionare.

d)     Managementul unitatii prescolare:

 

  • •       Se desfasoara pe baza planului managerial in colaborare cu membrii Consiliului de Administratie si ai Consiliului Profesoral;
  • •       Cadrele didactice sunt organizate in comisii pe probleme

 

6. Relatii cu comunitatea – parteneri sociali

a)      În plan educativ:

 

  • ·
  • ·
  • ·         Centru de Asistenţă psihopedagogică (prevenirea si corectarea tulburărilor de vorbire , testarea preşcolarilor din grupa pregătitoare)
  • ·         Familia (sprijin educaţional, material si financiar).
  • ·         Şcoala (parteneriat educaţional şi extracurricular)
  • ·         Organizaţii non-guvernamentale, fundaţii, instituţii de
  • ·         Proiect international in parteneriat cu Turcia, Bulgaria, Polonia, Italia

 

 

b)      În plan social:

 

  • ·
  • ·         Ministerul de Interne (concursuri tematice , întîlniri cu invitaţi din poliţia rutieră)
  • ·
  • ·         Mass-media (popularizarea experienţei pozitive)

 

c)      In plan financiar:

 

  • ·
  • ·         Primăria Municipiului Iaşi (alocarea fondurilor pentru investiţii , reparaţii capitale şi
  • ·         de întreţinere ,dotări cu mijloace fixe )
  • ·         Agenţii Economici (sponsorizări, dotări, efectuări de lucrări).

 

7. Analiza SWOT:

In urma analizei din unitate s-au constatat urmatoarele:

 

  1. CURRICULUM

 

PUNCTE TARI

PUNCTE SLABE

cadre didactice cu pregatire in specialitate

- multe cereri de inscriere a copiilor in gradinita ;

- relatii de comunicare si colaborare intre compartimentele institutiei, transparenta in decizii ;

- existenta unui dialog permanent cu familia ;

- rezultate foarte bune la testarea copiilor pentru inscrierea in ciclul primar ;

- munca in echipa in pregatirea actiunilor desfasurate pe plan local sau judetean ;

- organizarea si participarea la cursuri pentru formarea continua a tuturor cadrelor didactice;

- exigenta si flexibilitate in actul managerial ;

- organizarea si desfasurarea de activitati extracurriculare atractive ;

- modernizarea gradinitei si dotarea cu obiecte de inventar.

CDŞ nu se desfăşoară cu personal specializat pentru particularităţile de vârsta  ale copiilor;

folosirea insuficienta a echipamentelor moderne;

lipsa unui proiect de finantare pentru

Construirea unei gradinite in zona unde functioneaza locatiil10 si 12;

- parinti foarte ocupati ce nu dau importanta actului educativ ci numai celui de ingrijire ;

- inexistenta in zona a unor societati comerciale profitabile care sa ne sprijine in desfasurarea actiunilor propuse ;

- varsta inaintata a cadrelor didactice si mentalitati tributare trecutuliui ;

- lipsa cabinetului psihologic in cadrul gradinitei ;

- lipsa spatiilor dotate corespunzator pentru educatia timpurie(copii de 2 ani) ;

 

OPORTUNITATI

AMENINTARI

  • •       Interesul cadrelor pentru perfecţionare;
  • •        Cadre didactice din gradinita care au elaborat  carti de specialitate , auxiliare;
  • •       Inclinaţiile artistice ale cadrelor didactice permit diversificarea CDŞ–urilor la nivelul unităţii;

 

  • •         Rutina instalată
  • •         Refuzul unor parinti de a colabora cu profesorul logoped in vederea rezolvarii problemelor propriilor copii

 

 

 

  1. RESURSE UMANE

 

 

PUNCTE TARI

PUNCTE SLABE

  • •         Personal didactic calificat 99%
  • •         Ponderea cadrelor didactice titulare cu gradul didactic I si II este de 90%
  • •         Relatiile interpersonale (educatoare-prescolari, educatoare-educatoare, educatoare – parinti) existente favorizeaza crearea unui climat educational deschis, stimulativ;
  • •         Exista o buna delimitare a responsabilitatilor cadrelor didactice precum si o buna coordonare a acestora

 

  • •         Personal nedidactic insuficient , avand in vedere varsta copiilor;
  • •         conservatorismul şi rezistenţa la schimbări a unor cadre didactice;

 

 

OPORTUNITATI

AMENINTARI

  • •         disponibilitatea cadrelor didactice de a participa la întâlniri si activităţi comune ale cadrelor didactice in afara orelor de curs favorizează creşterea coeziunii intre teorie si practica;
  • •         experienta in organizarea unor schimburi de parteneriate cu educatoare şi grădiniţe din ţară si mediul rural;
  • •         deschiderea catre varietatea cursurilor de formare si perfecţionare organizate de CCD, universităţi;
  • •         preocuparea cadrelor didactice in elaborarea de carti de specialitate si instrumente de lucru pentru copii si educatoare
  • •         interesul parintilor fata de intaintâlniri frecvente cadre didactice –părinţi-copii ;

 

  • •         Solicitarile parintilor la inscriere depasesc numarul de locuri

 

 

 

 

 

 

 

  1. RESURSE MATERIALE SI FINANCIARE

 

PUNCTE TARI

PUNCTE SLABE

  • •         Mobilier modern
  • •         Mijloace audio-video moderne
  • •         Unitatea este racordata la internet
  • •         Calculatoare si telefon fax, xerox
  • •         Biblioteca dotata cu carti, albume enciclopedie
  • •         Curte mare de joaca
  • •         Scena in aer liber
  • •         Fonduri obtinute prin  proiecte internationale
  • •         Fonduri obtinute prin sponsorizari

OPORTUNITATI

AMENINTARI

  • •         Crea strânsă cu Primăria si cu ISJ Iasi pentru alocarea fondurilor necesare .

 

  • •          Rata inflaţiei determină neîncadrarea lucrărilor î
  • •          Existenta u

 

 

  1. RELATIILE CU COMUNITATEA

 

PUNCTE TARI

PUNCTE SLABE

  • •          Desfăşurarea mai multor proiecte educaţionale în unitate recunoscute la nivel national (MECTS, UNICEF, Ministerul mediului).
  • •          Acţiuni organizate în scop educativ în echipa cu instituţiile importante (Teatru Luceafarul,Teatrul Aschiuta Agentia de Protectie a Mediului, scoli din tara si strainatate)
  • •          Antrenarea copiilor în competitii de diferite ocazii
    • o   Locale
    • o   Judeţene
    • o   Internaţionale
    • ·         Activitati de traditie in parteneriat cu institutii de cultura si arta (Palatul Culturii, Palatul Copiilor).

.Slaba implicare a parintilor in sustinerea derularea proiectelor nationale cuprinse in curicula prescolara.

OPORTUNITATI

AMENINTARI

  • •          Diverse domenii de activitate ale părinţilor si O.N.G-uri care sustin derularea proiectelor educative
  • •          Disponibilitatea si responsabilitatea unor institutii de a raspunde solicitarilor noastre in a sprijini unitatea (primarie, biserica, politie, institutii culturale)
  • •          Interesul scolilor de a-si prezenta oferta educationala

 

  • •          Programul de lucru al  părinţilor poate conduce la slaba implicare a acestora în viaţa  şi activităţile

 

 

In urma analizei SWOT s-au desprins urmatoarele optiuni strategice:

 

Strategia actuala este elaborata pe un termen de 3 ani, dar acest termen este variabil, eventualelor schimbari, etape intermediare, urmand a fi detaliate in planul operativ.

 

OPTIUNI  MINIMALE

OPTIUNI MAXIMALE

DEZVOLTAREA CURRICULARA

DOMENIUL  CURRICULAR

  • ·         Dezvoltarea educatiei elementare pentru toti prescolarii;
  • ·         Formarea personalitatii copilului respectand, pe de o parte curriculum prescolar si pe de alta parte, nivelul si ritmul propriu de dezvoltare al prescolarului;
  • ·         Inzestrarea copilului cu acele cunostinte, capacitati care sa stimuleze raportarea efectiva si creativa la mediul social si cultural, si care sa-i permita continuarea educatiei;
  • ·         Desfasurarea unor activitati optionale in concordanta cu decizia parintilor si aptitudinile copiilor:
  • ·         Formarea personalitatii prescolarului in vederea integrarii optime in regimul activitatilor scolare si dobandirea aptitudinilor de scolaritate;

 

DEZVOLTAREA RESURSELOR UMANE

DOMENIUL RESURSELOR UMANE

  • ·         Imbinarea formarii externe cu cea interna realizata in gradinita;
  • ·         Autoformarea prin intermediul studiului:
  • ·         Accentul pus pe intarirea performantei
  • ·

ATRAGEREA DE RESURSE FINANCIARE SI DEZVOLTAREA BAZEI MATERIALE

DOMENIUL RESURSELOR FINANCIARE

  • ·         Achizitionarea de produse si echipamente doar dupa verificarea preturilor, studiu de piata, negocieri si obtinerea de facilitati pentru unitate;
  • ·         Actiuni de diminuare a cheltuielilor;
  • ·         Planificarea judicioasa a cheltuielilor in vederea terminarii lucrarilor incepute la anexa gradinitei
  • ·         Achizitionarea unui sistem de siguranta care sa poata detecta intrusii;
  • ·         Imprejmuirea unitatii cu gard;
  • ·         Modernizarea parcului de joaca;
  • ·         Amenajarea unei sali multifunctionale;

Asigurarea unor conditii optime de securitate, invatare si joaca pentru toti prescolarii

DEZVOLTAREA RELATIILOR COMUNITARE

DOMENIUL RELATIILOR COMUNITARE

  • ·         Implicare si punere in contacte a tuturor membrilor comunitatii educative (educatori, parinti, prescolari,autoritati locale);
  • ·         Consolidarea echipei pentru o cat mai buna comunicare, colaborare, parteneriat;
  • ·         Organizarea unor activitati extracurriculare in parteneriat cu toti factorii educationali
  • ·         Identificarea, sensibilizarea si implicarea unor agenti economici sau oameni de afaceri in actiuni benefice gradinitei
  • ·         O stransa si eficienta colaborare cu toti factorii implicati in desfasurarea procesului educativ-administrativ (agenti economici, parinti, biserica, autoritati locale)

MISIUNE:

Unitatea noastra isi propune sa dezvolte o cultura de tip retea care sa promoveze valori si credinte impartasite de educatori, elevi si parinti, punand accentul pe dezvoltarea individuala a personalitatii prescolarilor.

Invatarea trebuie centrata pe copil, ingloband metode participativ-active, garantand astfel parintilor ca educatia copiilor lor se face intr-un mediu sigur, intr-o formare personala permanenta .

Prezentarea unei oferte educationale viabile, atragatoare si credibila, unde vor gasi ceva util si placut de facut, sa asigure un climat pozitiv necesar propriei dezvoltari. Sa  fim startul in viata , cultivandu-le creativitatea si curajul de a-si identifica talentul .

.

 

VIZIUNE:

Gradinita cu Program Normal nr. 11, Iasi , este o institutie publica carei isi propune sa asigure cadrul propice desfăşurării unui invatamant de calitate, pentru a oferi noi şi importante avantaje educaţionale prescolarilor,  de a consolida rolul gradinitei ca prima treapta  de educaţie şi învăţământ, ca centru de resurse educaţionale pentru comunitate, de a asigura educaţiei o calitate europeană prin procesul de învăţământ, de a forma viitori scolari  activi şi creativi, capabili să se integreze cu succes in activitatea scolara.

Gradinita isi propune sa  realiizeze o educatie care sa urmareasca  devoltarea de competente   cognitive, socio-emotionale si o dezvolltare individual si armonioasa, sa furnizeze parintilor

siguranta  climatului ambiental necesar formarii unei personalitati  cretive  in pregatirea pentru viata.

 

ANALIZA P.E.S.T. E

  • · Politic:

Gradinita se raporteza in permanenta , prin activitatea cadrelor didactice la schimbarile impuse de reforama invatamantului, incercandu-se accesibilizarea, adaptarea curricumulum-ului la particularitatile de varsta si individuale ale prescolarilor. Echipa manageriala promoveaza un management centrat pe angajamentul implicativ si pe construirea unei culturi organizationale axate pe inovatie si schimbare.

  • · Economic :

Spre deosebire de alte unitati prescolare amplasate in zona, Gradinita cu Program Normal 11 ,Iasi, beneficiaza de o datare materiala corespuzatoare cerintelor moderne de viata si educatie, fapt posibil datorita alocarii la timp a fondurilor de catre bugetul local si a folosirii judicioase a fondurilor extrabugetare. In continuare, unitatea are in vedere intocmirea de proiecte-program penrtru colectarea de fonduri de la diversi agenti economici din zona.

  • · Social :

Avandu-se in vedere rata crescuta a somajului, personalul gradinitei vine in intampinarea nevoilor parintilor, oferin copiilor un act educativ de calitate 5ore pe zi, timp in care, parintii au posibilitatea gasirii unui loc de munca.

Tehnologic:

Ca urmare a aplicarii chestionarelor familiilor ai caror copii frecventeaza gradinita, a reiesit ca aproximativ 90 % dintre acestea locuiesc la bloc (conditii normale de locuit), aceste familii avand calculatoare si implicit acces la informatii. Conducerea gradinitei a organizat intruniri avand ca scop informarea parintilor, punerea la curent cu toate demersurile educative intrprinse de catre cadrele didactice.

  • · Ecologic:

Pe masura ce tehnologia se perfectioneaza, stilul nostru de viata se schimba. Preocuparile in domeniul ecologic ,din grija fata de generatiile viitoare, au in vedere reducerea poluarii,folosirea unor materiale mai eficiente,reciclarea si refolosirea lor.In acest sens gradinita noastra participa la programe de educatie civica si ecologica initiate de colegele noastre  sau de parteneri sociali (EcoScoala, Sa invatam despre padure, Educatia pentru sanatate...) Proiectele derulate in unitate nu afecteaza mediul.