Scoala Gimnaziala "GHEORGHE COSTESCU"
Alunis, Prahova
Activităţi
FOAIE DE ALUNIŞ |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Numărul 1 – iunie 2012 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Revista semestrială a Şcolii Gimnaziale „GHEORGHE COSTESCU”, Aluniş Cuprins: Şcoala mea, de-a pururi izvor de bucurii să fii ! Arc peste timp Gheorghe Costescu – o viaţă închinată şcolii Trecut-au anii Convingeri şi amintiri
Cuprins : Oferta educaţională Carnaval de Halloween Din codul bunelor maniere Test de cultură generală Cântec pentru Moş Crăciun Invitaţie la lectură …şi la muzeu
Cuprins: Clasa pregătitoare –o rampă de lansare a școlarului
Sarea în literatura Prima școală românească, un martor al veacurilor trecute Casele memoriale Perspicacitate cu bețe de chibrit Parteneriat Cernavoda –Aluniș Excursie final an școlar 2012-2013
Cuprins: Oferta educațională a Școlii Gimnaziale ,,Gheorghe Costescu’’
Macheta unui vulcan Mihai Eminescu – la ceas aniversar Why should we read Aux couleurs de la francophonie Din tainele lemnului Anii de gimnaziu prin ochii unui licean
Cuprins Mărțișorul - tradiţii și obiceiuri Utilizarea calculatorului Călătorie prin lunile anului Perspicacitate cu bete de chibrit Sezatoare la gradinita Mărul –regele fructelor Ne mandrim cu elevii nostri!
BROSURA PARINTILOR- BULETIN INFORMATIV, OCTOMBRIE 2014
Această broşură conţine informaţiile de bază despre modul în care funcţionează instituţia noastră. Sperăm că veţi găsi utilă această broşură şi veţi fi îndemnaţi astfel să vă implicaţi în numeroasele domenii din viaţa instituţiei în care părinţii aduc o contribuţie atât de importantă. Această versiune este prima în istoria instituţiei noastre, de aceea sugestiile dvs. vor fi de o importanţă sporită pentru îmbunătăţirea versiunilor viitoare.
ISTORICUL INSTITUTIEI Prima mentiune despre existenta scolii din Alunis dateaza din octombrie 1907. In anul urmator se elaboreaza planul si devizul noii constructii din satul Alunis. Planul prevedea 2 sali de clasa si o cancelarie. In 1968 se construieste o scoala cu 8 sali de clasa si anexele necesare in satul Ostrovu. Dupa cutremurul din 1977 scoala a fost grav avariata si tocmai de aceea a inceput constructia noii scoli , care a fost data in folosinta in toamna anului 1979. In prezent, este o scoala frumoasa, bine intretinuta, fiind intr-o stare foarte buna, acoperita cu tabla si cu pardoseala din parchet. Cu ajutorul fondurilor de la Consiliului Local si Inspectoratul Scolar Judetean Prahova s-a asigurat incalzirea cladirilor cu o centrala termica, s-a schimbat mobilierul, s-au construit in incinta grupuri sanitare . Incepand cu 1 septembrie2012, Scoala cu cls.I-VIII Nr.1 Alunis primeste numele de Scoala Gimnaziala ,,Gheorghe Costescu’’ si are urmatoarele structuri: Scoala Gimnaziala Ostrovu-Alunis, Gradinita cu program normal nr.1 Alunis, Gradinita cu program normal Ostrovu-Alunis.
VIZIUNE,MISIUNE,TINTE STRATEGICE, VALORI
VIZIUNEA SCOLII VIITORUL COPILULUI TĂU ÎNCEPE ACUM CU NOI!
MISIUNEA SCOLII *ŞCOALA DIN ALUNIŞ ESTE LOCUL UNDE TOŢI COPIII ÎŞI VOR DEFINI ŞI DEZVOLTA PERSONALITATEA, PĂRINŢII VOR GĂSI UN PARTENER DE CALITATE ÎN EDUCAŢIE , IAR EDUCATORII VOR OFERI TUTUROR ŞTIINŢA DE A REUSI. *ŞCOALA DIN ALUNIŞ ESTE O ŞCOALĂ MODERNA , DE CALITATE, CARE OFERĂ ŞANSE EGALE TUTUROR COPIILOR ŞI RĂSPUNDE NEVOILOR COMUNITĂŢII ŞI STANDARDELOR EUROPENE. *ŞCOALA DIN ALUNIŞ ESTE PREGATITĂ SĂ ADUCĂ ELEVUL ÎN LUME ŞI LUMEA CU VALORILE EI FUNDAMENTALE ÎN ELEV PRIN CALITATE. *ŞCOALA NOASTRA ESTE O POARTĂ DESCHISĂ CĂTRE CUNOAŞTERE ŞI DEZVOLTARE INTELECTUALĂ , SPIRITUALĂ ŞI FIZICĂ , ASIGURÂND INTEGRAREA ÎNTR-O COMUNITATE ÎN SCHIMBARE.
ŢINTE STRATEGICE 1. CRESTEREA CALITATII PROCESULUI INSTRUCTIV- EDUCATIV PRIN FORMAREA CONTINUA A PERSONALULUI SCOLII. 2. CREŞTEREA PERFORMANTEI LA EXAMENELE NATIONALE SI PREVENIREA EŞECULUI ŞCOLAR . 3. DEZVOLTAREA DE PROIECTE/ PARTENERIATE EDUCAŢIONALE PENTRU ORIENTAREA ŞCOLARĂ ŞI PROFESIONALĂ A ELEVILOR. 4. OPTIMIZAREA RELAŢIEI ŞCOALA- FAMILIE- COMUNITATE PRIN ACTIVITĂŢI EXTRACURRICULARE PENTRU CRESTEREA BUNASTARII ELEVILOR.
Valori cultivate de instituţia noastră: creativitatea, responsabilitatea, respectul, integritatea, inițiativa.
OFERTA EDUCATIONALA A SCOLII GIMNAZIALE ,,GHEORGHE COSTESCU’’,COMUNA ALUNIS
Şcoala Gimnazială ,,Gheorghe Costescu’’ este deschisă pentru toţi cei care au nevoie de educaţie, având ca prioritate pregătirea elevilor pentru o lume în schimbare, formându-le capacităţi, deprinderi şi competenţe care să le permită să-şi găsească locul şi menirea socială.
OBIECTIVELE Școala noastră urmărește: - să creeze un mediu educaţional care să răspundă standardelor educaţionale cerute de societatea modernă; -sǎ continue procesul de perfecţionare a cadrelor didactice prin cursuri susţinute în afara şcolii ; - sa încurajeze performanţa la elevi şi cadre didactice; - sa combatǎ absenteismul şi abaterile disciplinare; -sǎ realizeze activităţi atractive pentru elevi; -sa implice in continuare părinţii, autorităţile locale şi alte instituţii din zonă în cunoaşterea şi rezolvarea problemelor şcolii ; Contăm pe calităţile pe care le cultivăm la elevii noştri: seriozitatea, punctualitatea, toleranța, spiritul de echipă, aprecierea muncii celorlalţi şi competitivitatea. Toate acestea constituie mobilul pentru atingerea standardelor de calitate.
STRUCTURA INSTITUTIEI EDUCATIONALE
SCOLA GIMNAZIALA,,GHEORGHE COSTESCU’’ – PJ SCOALA GIMNAZIALA OSTROVU ALUNIS – STRUCTURA GRADINITA CU PROGRAM NORMAL NR.1 ALUNIS – STRUCTURA GRADINITA CU PROGRAM NORMAL OSTROVU ALUNIS - STRUCTURA
RESURSELE UMANE 384 prescolari si scolari :87 prescolari,156 elevi invatamantul primar,141 elevi invatamantul gimnazial 28 cadre didactice,2 persoane (didactic auxiliar),7 persoane ( nedidactic)
RESURSE MATERIALE - Săli de grupă: 4 - Săli de clasă: 15 - Cabinete de informatică : 2 - Teren de sport: 1 - Biblioteca :2 - Microbuz școlar: 1
CULTURA ORGANIZATIONALA
Se caracterizează printr-un ansamblu de trăsături având ca valori dominante cooperarea, munca în echipă, respectul reciproc, ataşamentul faţă de copii, ataşament faţă de profesie, entuziasm şi dorinţa de afirmare. Se caracterizează printr-un ansamblu de trăsături având ca valori dominante cooperarea, munca în echipă, respectul reciproc, ataşamentul faţă de copii, ataşament faţă de profesie, entuziasm şi dorinţa de afirmare. Profesorii si elevii sunt antrenati intr-un proces educativ interactiv, in inima unei comunitati de oameni gospodari care duc mai departe intelepciunea seculara a inaintasilor stabiliti in aceste locuri. Scoala noastra este o floare, insufletita de pasiunea si devotamentul cu care profesorii daruiesc picaturi de viata pentru a ajuta la formarea unor generatii de oameni buni. In acest sens , subliniem interesul permanent al cadrelor didactice pentru performantele elevilor, ce devin in mod frecvent adavarati invingatori cu armele succesului in activitatea scolara si extrascolara si pentru prestigiul scolii in comunitate. In prezent, incercam sa facem cunoscute si acceptate noi norme , valori , reprezentari care sa formeze structura de baza a culturii si sa fie implementata in mediul social. Dintre elementele care ne definesc, cele mai importante sunt: 1.Regulamentul de Ordine Interioara- este documentul care stabileste in cadrul institutiei norme , obligatii, privilegii si sanctiuni pentru cei implicati in procesul educativ; 2.festivitatile ocazionate de deschiderea si inchiderea anului scolar- desfasurate intotdeauna in prezenta reprezentantilor comunitatii locale, ai bisericii si Politiei, parintilor si elevilor; 3. spectacolul de Craciun – sunt invitati parintii si reprezentantii comunitatii locale pentru a simti alaturi de scoala emotia colindelor si a altor traditii milenare; 4. manifestari prilejuite de evenimentele nationale : 1 Decembrie, 24 Ianuarie, 8 Martie, 1 Iunie, zile omagiale ale scriitorilor ramani- au scopul de a crea o atmosfera afectiva necesara dezvoltarii identitatii culturale si nationale a elevilor nostri; 5. Ziua Eroilor, dar si celelalte prilejuri de comemorare a eroilor neamului sunt marcate intotdeauna de depuneri de coroane la monumentul eroilor, intonarea cantecelor patriotice; 6. Ziua Invatatorului -desfasurata in prezenta tuturor profesorilor din scoala , dar si a celor care si-au incetat activitatea didactica; Pentru ca o comunitate se dezvolta prin oamenii sai, scoala noastra contribuie la progresul comunei prin activitatile desfasurate in parteneriat cu :Politia, Biserica, Caminul Cultural, Cabinetul Medical. Desi progresul stiintei si tehnicii au transformat comuna intr-o localitate moderna, radacinile spirituale romanesti sunt mostenite din generatie in generatie prin respectarea traditiilor religioase si spirituale. Primirea oaspetilor cu paine si sare, Cartea de onoare a scolii, grupurile de colindatori care vestesc Sarbatorile sunt doar cateva exemple de traire romaneasca autentica. Scoala din Alunis este o ,,cetate’’ a educatiei unde Măria Sa , COPILUL, este sarbatorit si incurajat sa-si cunoasca valoarea. Concursurile de desene pe asfalt , intrecerile sportive unde se formeaza campionii, Revista scolii ,, Foaie de Alunis’’ pentru care scriu micii autori coordonati de profesorii lor, olimpiadele scolare si concursurile nationale sunt prilejuri de bucurie si apreciere a eforturilor depuse de dascali pentru a rasplati talentul si perseverenta elevilor. Incepand cu anul 2014 s-a infiintat Asociatia parintilor ,,Impreuna pentru Alunis’’cu scopul de a strange fonduri pentru dezvoltarea bazei material a scolii, dar si pentru dezvoltarea personală si profesională a tinerilor prin încurajarea participării la programe de educaţie . Din numele celor doua proiecte( Revista ,,Foaie de Alunis’’ si Asociatia ,,Impreuna pentru Alunis’’) s-a nascut deviza scolii noastre:,,Impreuna vom reusi la Alunis!’’ Si vom reusi daca toti vom cunoaste cheia succesului:munca,daruire, pasiune si perseverenta.
NUMAR DE CLASE PE ANI DE STUDIU clasa a IV-a – 2 grupa mica - 2 grupa mare -2 clasa pregatitoare – 2 clasa I – 2 clasa a II-a – 1 clasa a III-a – 2 clasa a V-a – 2 clasa a VI-a – 2 clasa a VII-a – 2 clasa a VIII-a - 2
PLANUL DE INVATAMANT - precizează pentru fiecare clasă disciplinele obligatorii şi numărul de ore pe săptămână alocat pentru acestea. - specifică numărul total de ore pe săptămână alocat disciplinelor/activităţilor de tip opţional (curriculumul la decizia şcolii). Planurile-cadru de învăţământ sunt elaborate de Centrul Naţional pentru Curriculum şi Evaluare în Învăţământul Preuniversitar şi sunt aprobate prin ordin al ministrului şi nu pot fi modificate la nivelul unităţii de învăţământ. Școala noastră propune o ofertă educaţională diversificată în acord cu nevoile individuale si de formare si cu schimbările care au loc în societate. Pe lângă curriculum-ul naţional, unitatea oferă elevilor şi un curriculum la decizia şcolii, în programele de opţional la:
Şcoala Gimnaziala ,, Gheorghe Costescu ’’Aluniş
Şcoala Gimnaziala Ostrovu Aluniş
Oferim: 1. O bună instruire şi orientare realizate de un corp profesoral bine pregătit, preocupat de succesul elevilor ; o Ore de pregătire suplimentară pentru examenele finale; o Activități extrașcolare pentru a petrece timpul cât mai plăcut ; o Burse şcolare: burse de merit si burse sociale; o Rechizite gratuite; o „Euro 200”- ajutor financiar pentru elevi în vederea achiziţionării de calculatoare; o Transport gratuit pentru elevii din zona Alunis-Vale si Alunis-Livadea; o Condiţii moderne de studiu, săli de clasă cu mobilier ergonomic, laboratoare de informatica dotate corespunzător, reţea de calculatoare , internet ; o Participarea la olimpiade, concursuri şcolare şi extraşcolare, competiţii artistice şi sportive; o Monitorizare video 24 de ore din 24 de ore.
Comunicarea între scoală si părinţi privind evoluţia copiilor Modalităţi: • şedinţe cu părinţii, care se realizează la un interval de 5-6 săptămâni și la care participă regulat, alături de învățător/diriginte și profesorii de specialitate care predau la clasa respectivă; • serbări , ținute la nivelul clasei (de 2-3 ori pe an) sau comun ; • ore de consultare personală: cadrele didactice alocă o oră pe săptămână pentru întâlniri directe, personale cu părinţii; • comunicarea, în scris, a evoluţiei şcolare la sfârşitul semestrului I.;
Serbările anului
Marcarea ritmului natural al anului prin serbările/sărbătorile tradiționale este o caracteristică a școlii noastre. Serbările anului, ținute la nivel de grupe/clase sau împreună la nivel de instituție sunt:
Deschiderea festivă a anului școlar în jur de 15 septembrie, în funcție de calendarul anului școlar Sarbatoarea recoltei în luna septembrie, nu are dată fixă In asteptarea lui Mos Crăciun în ultima săptămână de școală înainte de Crăciun; Pregătirile de Paști în ultima săptămână de școală înainte de Paști; Ziua copilului 1 iunie Încheierea anului școlar mijlocul lunii iunie, în funcție de calendarul anului școlar
Pe lângă aceste serbări tradiționale se organizează activități comune la nivel de instituție: - Ziua porților deschise; - excursiii;
Aspecte financiare
Asociatia parintilor ,,IMPREUNA PENTRU ALUNIS’’ În acest an primim sprijin financiar de la părinţi prin acordarea a 2% din impozitul pe venit persoane fizice, prin sponsorizări sau donaţii. Se pot face şi sponsorizării/donaţii cu scop precis (de ex. pentru dezvoltarea bazei materiale a unei anumite grupe sau clase). Pentru detalii, formulare 2%, contracte de sposorizare etc. vă rugăm să vă adresaţi la secretariatul scolii(0244248461). Susţinătorilor noştri le mulţumim şi pe această cale!
Burse Elevii din instituție beneficiează de bursele sociale si de merit. Cererile se depun la secretariat. Pentru detalii adresați-vă învățătorului/dirigintelui sau direct la secretariat (Sidonia Popa, 0244 248461). Consiliul de Administratie al scolii a stabilit criteriile specifice pe care trebuie sa le indeplineasca orice beneficiar de bursa.
ORGANIZAREA SI ADMINISTRAREA INSTITUTIEI
Consiliul profesoral (CP)
Munca pedagogică din şcoală este condusă de Consiliul profesoral, din care fac parte toate cadrele didactice.În cadrul şedinţelor Consiliului profesoral se discută aspecte organizatorice- administrative, respectiv în partea cea mai consistentă, cea pedagogică, se dezbat/se studiază teme educaționale, se împărtăşesc exemple de bună practică și se urmărește dezvoltarea copiilor, individual sau la nivel de colectivităţi (grupe/clase).
Consiliul de administraţie (CA) Împreună cu directorul instituției, Consiliul de administrație răspunde pentru funcționarea corespunzătoare a instituției. Membrii CA sunt aleși pe o perioadă de 1 an. Deciziile CA sunt publice, se afișează la avizier, iar minuta întâlnirilor și documentele adoptate pot fi consultate în secretariat .
Componența CA pentru anul școlar 2014-2015 este urmatoarea: prof. ȋnv. primar Dumitru Maria - director prof. ȋnv. primar Vlad Monica ȋnv. Manole Gheorghe prof. Veselu Suraj Popa Sidonia- reprezentantul parintilor Enescu Monica- reprezentantul parintilor Bobeică Daniela- reprezentantul Consiliului Local Drăghici Gheorghe- reprezentantul Consiliului Local Constantinoiu Marilena-reprezentantul primarului
Comitetele de părinţi claselor. Consiliul reprezentativ al părinţilor
Consiliul reprezentativ al părinților (format din preşedinţii/reprezentanții comitetelor de părinţi ale grupelor/claselor) se întâlnește în ședințe de lucru de regulă de 2-3 ori pe an . Acest for alege reprezentanţii părinţilor în Consiliul de administrație al instituției
COMUNICARE
Relaţii cu publicul şi informaţii generale Secretariatul este deschis zilnic între orele 8,00-16,00 . Site-ul scolii - este în curs de modernizare şi completare.
Revista școlii Există o revistă a școlii , ,,FOAIE DE ALUNIS’’ , care apare de 2 ori pe an. Acestea conțin exemple de bună practică, relatări sau diferite activități din cadrul grădiniței/școlii, precum și exemple din lucrările copiilor.
SESIZĂRI, RECLAMAȚII Încercăm să ne ocupăm de probleme rapid și cu deschidere, dar dacă considerați că aveți probleme serioase sau dacă dvs. considerați că întrebările/grijile dvs. nu au fost soluționate corespunzător, vă rugăm să vă adresați educatoarei/învățătorului/dirigintelui copilului dvs. sau directorului școlii.
Informatii din Regulamentul de Ordine Interioara
Frecvenţa elevilor Frecvenţa elevilor la cursuri este obligatorie. Intrarea în şcoală se face cu 10 minute înaintea primei ore, numai în uniformă . În situaţia absentării din motive de sănătate elevii sunt obligaţi ca în termen de 5 zile de la revenirea în şcoală să prezinte adeverinţă medicală vizată de medicul de familie. Pentru alte situaţii , motivarea absenţelor se face pe baza unei cereri scrise de părinte/tutorele legal adresată directorului şi aprobată de acesta .
Comportamentul elevilor Indiferent de momentul şi locul unde se află, elevii trebuie să aibă un comportament civilizat, corect, dovedind prin aceasta că sunt elevi şi respectă numele şcolii în care învaţă. Se interzice cu desăvârşire elevilor fumatul, consumul de băuturi alcoolice sau droguri. Este interzisă venirea cu telefonul mobil în incinta școlii. În cazul utilizării de către elevi a telefoanelor mobile , profesorii au obligaţia de a preda aceste telefoane la secretariat. Telefoanele vor putea fi ridicate doar de către părinţi. Se interzice elevilor să posede sau să folosească orice tip de armă şi să se implice în acte de violenţă sau intimidare. Elevii care produc daune sau deteriorează bunurile din dotarea şcolii au obligaţia să repare sau să înlocuiască obiectele deteriorate sau să achite contravaloarea pagubelor produse. În cazul în care vinovatul nu a fost identificat , răspunderea ( şi implicit achitarea pagubei ) revine colectivului care a folosit sala sau echipamentul respectiv. Elevii au obligaţia să poarte asupra lor carnetul de elev şi să-l prezinte cadrelor didactice pentru consemnarea notelor. Elevii trebuie să utilizeze cu grijă manualele şcolare primite gratuit şi să le restituie în bună stare la sfârşitul anului şcolar.
Accesul elevilor în şcoală Accesul elevilor în şcoală se face numai pe la intrarea elevilor Accesul elevilor în şcoală se face numai în uniformă. Uşa de acces a elevilor în şcoală se va închide după 5 minute de la începerea fiecărei ore de curs. Este interzisa parasirea curtii scolii in timpul recreatiilor .
Ţinuta elevilor Uniforma şcolară este obligatorie la toate clasele.
|