Scoala gimnaziala "Inv.Ion Mateescu",comuna Poiana Campina
Poiana Campina, Prahova
Cursuri opţionale
PROCEDURI
PROCEDURA DE ACHIZIȚII PUBLICE
1.Scopul procedurii operationale: 1.1. Stabileste modul de realizare a activitatii, compartimentele/serviciile si persoanele implicate; 1.2. Da asigurari cu privire la existenta documentatiei adecvate derularii activitatii; 1.3. Asigura continuitatea activitatii, inclusiv in conditii de fluctuatie a personalului; 1.4. Sprijina auditul si/sau alte organisme abilitate in actiuni de auditare si/sau control, iar pe manager, in luarea deciziei;
1.5. Alte scopuri specifice procedurii operationale; 1.6 Procedura stabileste activitatea din cadrul compartimentului de achizitie publica, privind achizitionarea prin cumparare directa de bunuri, servicii si lucrari ; 2. Domeniul de aplicare a procedurii operationale: 2.1. Precizarea (definirea) activitatii la care se refera procedura operationala Procedura se aplica in vederea contractarii si achizitionarii produselor, serviciilor si lucrarilor cuprinse in programul anual al achizitiilor publice, prin cumparare directa, conform bugetului aprobat de ordonatorul principal de credite. 2.2. Delimitarea explicita a activitatii procedurate in cadrul portofoliului de activitati desfasurate de entitatea publica: In cadrul desfasurarii activitatii de analiza a ofertelor, compartimentul/comisia de achizitie publica , urmareste la momentul achizitionarii , caracterul tehnico – economic al produsului, serviciului sau lucrarii. 2.3. Listarea principalelor activitati de care depinde si/sau care depind de activitatea procedurata Incheierea de comenzi sau contracte pentru achizitionarea de produse, lucrari sau servicii, in vederea asigurarii desfasurarii activitatii in conditii normale in cadrul institutiei. 3. Documente de referinta (reglementari) aplicabile activitatii procedurate 3.1. Legislatie: 1. O.U.G. nr. 143/2008 pentru modificarea si completarea O.U.G. nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii; 2. HOTARAREA nr.198/2008 pentru modificarea si completarea Normelor de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractelor de achizitie publica prin mijloace electronice din O.U.G. nr.34/2006 privind atribuirea contractelor de achizitie publica, contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii, aprobate prin H.G. nr. 1660/2006; 3. O.U.G.nr.94/2007 pentru modificarea si completarea O.U.G. nr.34/2006 privind atribuirea contractelor de achizitie publica; 4. LEGEA nr.228/2007 pentru aprobarea O.U.G. nr. 30/2006 privind functia de verificare a aspectelor procedurale aferente procesului de atribuire a contractelor de achizitie publica; 5. H.G.nr.1660/2006 pentru aprobarea Normelor de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractelor de achizitie publica prin mijloace electronice din O.U.G. nr.34/2006 privind atribuirea contractelor de achizitie publica; 6. ORDIN nr.1679/2006 privind completarea Ordinului ministrului de stat, ministrul finantelor, nr.1801/1995, cu modificarile si completarile ulterioare; 7. H.G. nr.942/2006 pentru aprobarea Normelor de aplicare a O.U.G. nr.30/2006 privind functia de verificare a aspectelor procedurale aferente procesului de atribuire a contractelor de achizitie publica; 8. H.G. nr.925/2006 privind aprobarea Normelor de aplicarea prevederilor referitoare la atribuirea contractelor de achizitie publica din O.U.G. nr.34/2006 privind atribuirea contractelor de achizitie publica; 9. LEGEA nr.337/2006 pentru aprobarea O.U.G. nr.34/2006 privind atribuirea contractelor de achizitie publica; 10. O.U.G. nr.34/2006 privind atribuirea contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii cu modificarile ulterioare; 11. O.U.G. nr.30/2006 privind functia de verificare a aspectelor procedurale aferente procesului de atribuire a contractelor de achizitie publica; 12. Ordinul presedintelui Autoritatii pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice nr.155/2006 privind aprobarea Ghidului pentru atribuirea contractelor de achizitie publica; 13. Ordinul nr.183/2006 privind aplicarea dispozitiilor referitoare la contractele de publicitate media; 14. Ordonanta 19 / 2009 privind unele masuri in domeniul legislatiei referitoare la achizitiile publice; 15. Hotararea 370 / 2009 pentru modificarea si completarea Normelor de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractelor de achizitie publica prin mijloace electronice din O.U.G 34 / 2006, aprobate prin H.G. 1660 / 2006; 3.2. Alte documente, inclusiv reglementari interne ale scolii: -Fisa postului - Decizii interne -R.O.F.U.I.P -R.O.I. 4. Descrierea procedurii operationale 4.1. Generalitati – procedura stabileste modalitatea de analiza si evaluare a ofertelor pentru achizitionarea de produse, servicii si lucrari prin cumparare directa. 4.2. Documente utilizate: 4.2.1. Lista si provenienta documentelor Documentele necesare pentru achizitionarea de produse, servicii sau lucrari sunt urmatoarele : - ofertele depuse la sediul institutiei sau publicate de operatorii economici in Serviciul Electronic de Achizitii Publice ; 4.2.2. Continutul si rolul documentelor: - ofertele depuse de operatorii economici, sau publicate in Serviciul Electronic de Achizitii Publice trebuie sa indeplineasca cerintele solicitate de comisia de achizitie publica. 4.3 Resurse : 4.3.1. Resurse materiale Furnituri de birou, hartie xerox, alte consumabile etc. 4.3.2. Resurse umane Persoane desemnate prin fisa postului / sau prin decizie interna pentru participarea la procedura de achizitie 4.3.3. Resurse financiare Prevederi bugetare aprobate de ordonatorul principal de credite. 4.4. Modul de lucru : 4.4.1 Compartimentul de achizitie publica are urmatoarele atributii : 1. Achizitionarea de produse, servicii sau lucrari se realizeaza in conformitate cu programul anual de achizitie publica ; 2. Achizitionarea de produse, servicii sau lucrari, se efectueaza din Sistemul Electronic de Achizitii publice, initierea achizitiei avand rol de comanda; 3. Persoana care efectueaza achizitiile in S.E.A.P., trebuie sa fie imputernicita de ordonatorul de credite; 4. Compartimentul de achizitii publice intocmeste comanda sau contract pentru achizitiile directe de produse, servicii sau lucrari , avand la baza oferta tehnico – financiara acceptata de autoritatea contractanta ; 5. Achizitiile prin cumparare directa se efectueaza functie de necesitati, cat si pentru asigurarea unui stoc disponibil in vederea desfasurarii activitatii in conditii normale in cadrul institutiei ; 5. Responsabilitati si raspunderi in derularea activitatii RESPONSABILITĂŢI: matricea responsabilităţilor
Etapa procedurii |
Personalul/ serviciul/ implicat |
|
||||
Director |
Contabil |
Administrator |
Personal comisie |
|
||
Achizitionarea de produse, servicii sau lucrari se realizeaza in conformitate cu programul anual de achizitie publica |
A,D,E |
D,E |
C |
C |
|
|
Achizitionarea de produse, servicii sau lucrari, se efectueaza din Sistemul Electronic de Achizitii publice, initierea achizitiei avand rol de comanda |
V |
E |
C |
C |
|
|
Persoana care efectueaza achizitiile in S.E.A.P., trebuie sa fie imputernicita de ordonatorul de credite; |
A,D |
E |
- |
|
|
|
Compartimentul de achizitii publice intocmeste comanda sau contract pentru achizitiile de produse, servicii sau lucrari care nu se gasesc in catalogul electronic din S.E.A.P, avand la baza oferta tehnico – financiara acceptata de autoritatea contractanta ;
|
A,D |
E |
E |
E |
|
|
Achizitiile publice se efectueaza functie de necesitati, cat si pentru asigurarea unui stoc disponibil in vederea desfasurarii activitatii in conditii normale in cadrul institutiei ; |
V |
E |
E |
C |
|
|
6. Definitii si abrevieri ale termenilor utilizati in procedura operationala
6.1. Definitii ale termenilor
Nr. Crt. |
Termenul |
Definitia si/sau, daca este cazul, actul care defineste termenul |
1. |
Procedura operationala |
Prezentarea formalizata, in scris, a tuturor pasilor ce trebuie urmati, a metodelor de lucru stabilite si a regulilor de aplicat in vederea realizarii activitatii, cu privire la aspectul procesual |
2. |
Editie a unei proceduri operationale |
Forma initiala sau actualizata, dupa caz, a unei proceduri operationale, aprobata si difuzata |
3. |
Revizia in cadrul unei editii |
Actiunile de modificare, adaugare, suprimare sau altele asemenea, dupa caz, a uneia sau a mai multor componente ale unei editii a procedurii operationale, actiuni care au fost aprobate si difuzate |
4. |
Achizitie directa |
Achizitionarea de produse, servicii si lucrari prin cumparare directa |
6.2. Abrevieri ale termenilor
Nr. Crt. |
Abrevierea |
Termenul abreviat |
1. |
P.O. |
Procedura operationala |
2. |
E |
Executa |
3. |
V |
Verifica |
4. |
A |
Aproba |
5 |
C |
Contribuie |
6 |
D |
Decide |
7. |
Ex. |
Exemplar |
8. |
Nr. |
Numar |
9 |
Ord |
Ordin |
10. |
H.G. |
Hotarare de Guvern |
11. |
O.U.G. |
Ordonanta de Urgenta a Guvernului |
12. |
H |
Hotarare |
13. |
A.D. |
Achizitie Directa |