Scoala Gimnaziala Cuci
Cuci, Mures

Informaţii utile

Plan managerial

2014-2015

 

Motto:

„Pentru fiecare om viața sa este o școală de la leagăn până la mormânt, tot ce suntem, ce facem, ce gândim, vorbim, auzim, dobândim, posedăm, nu este altceva decât o anumită scară pe care urcăm din ce în ce mai mult, spre a ajunge cât mai sus, fără însă a putea atinge vreodată suprema treaptă. „

 

(Comenius)

 

ARGUMENT

 

Odată cu  intrarea României în Uniunea Europeană, statutul țării s-a schimbat fundamental în toate domeniile de activitate.

Noul  statut  de  țară  comunitară  presupune,  printre  altele,  și  un  sistem  de  învățământ compatibil cu sistemele de învățământ din tarile membre ale Uniunii Europene.

În vederea realizării acestui deziderat, guvernul României depune un efort deosebit pentru realizarea unor politici educaționale care să răspundă pe deplin acestor noi cerințe.

În  acest  context,  iată  câteva  din  prioritățile  politicii  educaționale  ce  urmează  a  fi implementate în sistemul de învățământ preuniversitar:

 

1.            Descentralizarea sistemului de învățământ:

 

ü eficientizarea activității și creșterea performanțelor instituțiilor educaționale;

 

ü democratizarea sistemului educațional ;

 

ü asigurarea transparenței actului managerial;

 

ü asigurarea accesului și echității în educație;

 

ü stimularea inovației, a responsabilității profesionale și a răspunderii publice.

 

 

 

2.            Asigurarea calității în activitatea de educație, ceea ce presupune:

 

ü  Proiectarea, organizarea și realizarea efectivă a rezultatelor așteptate ale învățăturii conform curriculumul-lui educațional;

ü  monitorizarea continuă a progresului în parcursul educațional cu accent pe adaosurile progresive ale învățării;

ü  evaluarea internă a rezultatelor;

 

ü  evaluarea externă a rezultatelor.

 

 

 

3.            Formarea și perfecționarea cadrelor didactice:

 

ü  formarea directorilor și a cadrelor didactice pe probleme de evaluare și asigurarea calității;

ü  perfecționarea cadrelor didactice prin grade didactice și masterate;

 

ü  alte programe ale ISJ și CCD pentru toate cadrele didactice.

 

1. BAZA CONCEPTUALĂ.

 

 

 

 

Acest  Plan  Managerial  este  conceput  în  conformitate  cu  următoarele  acte normative:

Ø Legea Învățământului nr. 1/2011

 

Ø Regulamentul de Organizare și Funcționare a unităților de învățământ preuniversitar 2011

Ø Ordinele, notele, notificările și precizările M.E.N.

 

Ø Raportul privind starea învățământului Cucean în anul școlar 2013/2014

 

2.  VIZIUNEA.

Conducerea Școlii Gimnaziale Cuci   urmărește crearea unui climat de muncă stimulativ pentru cadrele didactice prin aplicarea corectă a politicilor educaționale  elaborate  de  M.E.N.,  încurajând  inițiativa  personală  și  creând condiții     în  dezvoltării  individuale  a  fiecărui  cadru  didactic.  Promovăm     un învățământ în care toți elevii indiferent de etnie, români, maghiari , rromi să aibă șanse egale de progres și formare   pentru a deveni  cetățeni activi și productivi, apți să se integreze cu succes în viața comunității și pe piața forței de muncă.

 

3. MISIUNEA.

 

 

 

Școala noastră, împreună cu toți factorii educaționali, asigură tuturor elevilor  proveniți din mediu multicultural, șanse egale de studiu, protecție socială, dezvoltare intelectuală și a carierei într-o EUROPĂ UNITĂ, prin întărirea și diversificarea laturii formative a procesului educațional.

 

4. DIAGNOZA MEDIULUI INTERN ŞI EXTERN

 

Diagnoza mediului intern: Puncte tari:

-     toate cadrele didactice sunt calificate, bine pregătite din punct de vedere științific, majoritatea cu

experiență profesională;

-     interes crescut al cadrelor didactice pentru formare profesională; au participat la cursuri de formare de diferite tipuri, grade didactice, magisterii sau formare în specialitate;

-     laborator de informatică bine dotat, conectat la internet;

-     colaborare bună a școlii cu comunitatea locală și consiliul local prin implicarea tot mai accentuată a acestora în viața școlii;

-     finalizarea și derularea unor proiecte privind dotarea și reabilitarea școlii ( construirea grupurilor sociale, înlocuirea tâmplăriei cu geamuri și uși termopane, etc)

-     asigurarea unui climat de colaborare destins între toate cadrele didactice.

 

Puncte slabe:

-     rată ridicată a absenteismului și abandonului școlar (etnia romă);

-     insuficienta utilizare de către unele cadre didactice a materialelor didactice achiziționate;

-     lipsa dotărilor pentru o bibliotecă și o sală de lectură modernă;

-     mediocritatea ridicată în rândul elevilor;

-     lipsa de implicare a părinților în viața școlii;

-     slaba motivare a corpului profesoral din punct de vedere financiar;

-     motivația foarte scăzută a elevilor în ceea ce privește asimilarea cunoștințelor din lipsa de perspectivă pe piața muncii.

 

Diagnoza mediului extern:

 

Oportunități:

 

-     posibilitatea îmbunătățirii  bazei materiale  prin programele existente la nivel local și în derulare: construirea unui spațiu destinat bibliotecii și înființarea unui C.D.I., amenajarea terenului de sport cu gazon sintetic.

-     numărul constant de elevi în cadrul școlii;

-     starea economica-socială a comunei are tendință de creștere;

-     nu există tendința familiilor tinere de migrare în străinătate.

 

Amenințări:

-     abandonul școlar al elevilor romi din cauza stării materiale,

-     atitudinea de dezinteres a unor părinți fată de actul educațional,

-     sistemul legislativ complicat, adesea confuz, restrictiv și în continuă transformare,

-     slaba motivație  financiară a personalului din învățământ,

- buget insuficient pentru aplicarea programelor de dezvoltare instituțională

 

Analiza P.E.S.T.:

 

Politicul:

 

Politica educațională din școala noastră vizează aspecte legate de ridicarea  calității procesului instructiv-educativ, colaborarea cu autoritățile locale și comunitatea locală fiind benefică, asigurând o dezvoltare pozitivă a activității .

 

Consiliul local și comunitatea locală este deschisă dialogului constructiv, având în derulare proiecte de reabilitare a școlii și alte proiecte care așteaptă finanțare.

 

Economicul:

 

Localitatea Cuci este o localitate cu un nivel de trai destul de scăzut, principala ocupație a cetățenilor fiind cultivarea cerealelor și creșterea animalelor, activități care nu au randament economic și eficientă financiară.

 

Mica producție s-a dezvoltat simțitor în ultimii ani, în localitate existând o moară, o fabrică de mobilă.

 

Socialul:

 

Nivelul de trai al locuitorilor comunei Cuci este destul de scăzut, neînregistrându-se probleme sociale deosebite, cu excepția populației de etnie romă care are un nivel destul de ridicat de sărăcie.

 

 

 

Tehnologicul:

 

Majoritatea familiilor  din comuna Cuci beneficiază de televiziunea prin cablu, copii putând urmării programe educaționale pe canale cum ar fi: National geografic, Etno, Minimax, etc.

 

Dotarea bună a laboratorului de informatică, precum și conectarea la internet, face tradițională această activitate în școala noastră, astfel toate clasele de la ciclul gimnazial și primar au acces in laborator.

 

 

Un număr important de elevi dețin calculatoare acasă ceea ce denotă un interes major al părinților în acest domeniu.

 

 

 

5. NEVOI IDENTIFICATE

 

 

 

 

 

  • ·

 

  • ·

 

  • · Adaptarea ofertei   educaționale la  nevoile individuale ale  elevilor, care  să

 

răspundă intereselor lor de formare pe termen scurt, mediu și lung.

 

 

  • ·

 

  • ·

 

 

  • ·

 

 

 

 

 

 

 

1. OBIECTIVE STRATEGICE.

 

 

 

Ø Realizarea Planului managerial al Școlii  în concordanță cu strategia M.E.N.

 

Ø Organizarea activității școlare pentru începerea, desfășurarea și finalizarea anului școlar

în cele mai bune condiții.

 

Ø Aplicarea legislației în vigoare la nivelul unității de învățământ.

 

Ø Monitorizarea activității procesului instructiv-educativ.

 

Ø Aplicării corecte a curriculum-ului național și monitorizarea atentă a curriculum-ului la decizia școlii.

 

Ø Încurajarea și sprijinirea participării la programele de (auto)formare continuă.

 

Ø Soluționarea și  eliminarea eventualelor conflicte.

 

Ø Dezvoltarea parteneriatului cu comunitatea.

 

Ø Crearea unui climat favorabil inițiativei personale care să stimuleze competiția, în sens pozitiv, în scopul obținerii unor rezultate din ce în ce mai bune.

 

 

 

PLAN DE MUNCĂ

 

An școlar 2014/2015

 

 

Domenii funcționale

Obiective specifice

 

 

Acțiuni

 

Comporți- mentol responsabil

 

Resurse

 

Indicatori de performanta

Materiale

Financiare

 

Umane

Timp

1

2

3

4

5

6

7

8

4.   Proiectare

ü Analiza și diagnoza activității educative

ü Realizarea

documentelor de planificare a activității manageriale și a documentelor de planificare pe specialități

ü Creșterea calității activității educative.

1.1. Realizarea analizei și a

diagnozei activității desfășurate în anul școlar

2013-2014

Directorul și

consilierul educativ

Rapoartele de

analiză și diagnoză pe sem I și Sem II

-

director

11.10.

2014

Realizarea

obiectivelor stabilite în planul managerial

1.2. Elaborarea planurilor manageriale  pentru anul școlar 2014-2015

Directorul

Rapoartele de analiză pe anul școlar

2013-2014

-

director

4.10.

2014

Corelarea cu obiectivele strategice, cu criteriile de evaluare, cu nevoile

1.3.Întocmirea planificărilor anuale și semestriale pe unități de învățare la toate obiectele de învățământ

Comisiile metodice

Programele

școlare

-

Toate cadrele didactice

01.10.

2014

Corelarea planificărilor cu programele școlare

1.4. Elaborarea planului de dezvoltare a scolii si a planurilor operaționale aferente

Echipa de proiecte

Rapoartele de analiza

-

Echipa de proiecte

25.10.201

4

Corelarea cu

PDS anterior

 

 

 

 

 

 

8

 

 

 

1.5 Întocmirea planului de școlarizare pentru anul școlar 2015/2016

Director si secretar

Planul de școlarizare existent si datele de

la grupele pregătitoare e

-

Director secretar diriginți

Decembrie e 2014

Concordanța cu nevoile de formare ale populației școlare.

1.6.Elaborarea C.D.Ş. pentru anul școlar

2014/2015

Curriculum  și comisiile metodice

Metodolog găile în vi- goarne.

-

Directori, cadre didactice.

Ianuarie

2015

Îmbunătățirea ofertei educaționale.

1.7 Elaborarea programul- lui de activități extra- curriculare.

Consiliere

Raportul consilierul ui

educativ

-

Consilierul educativ

1.10.

2014

Dezvoltarea aptitudinilor.

 

1.8. Elaborarea programe-

lor de pregătire pentru concursurile și olimpiadele școlare.

Curriculum

Progrămel

e școlare

-

Cadrele

didactice

30.10.201

4

Creșterea numărului

de premii la nivel județean

1.9. Elaborarea de proiecte privind diminuarea absenteismului și a abandonului școlar.

Învățători si diriginți

Rapoartele de analiză si statisticile privind absenteism mul si abandonul școlar

-

Învățătorii si diriginții de la secția romana

20.10

2014

Diminuare/eradicare a fenomenelor.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9

 

 

 

1.10. Realizarea proiectului de buget pe anul 2014

Contabilitate, director

Legislație bugetul anului

2013 rapoarte de analiza PDS

-

Director, contabil

10.12.201

4

Îmbunătățirea stării materiala a unității

1.11. Conceperea proiectelor de identificare de noi resurse extrabugetare

Echipa de proiecte

Legislația in vigoare

-

Echipa de proiecte ,director , contabil

Luna ian.2015

Dezvoltarea bazei materiale a scolii

1.12. Întocmirea documentațiilor privind investițiile școlare si reparațiile

Contabil director

Legislația in vigoare

-

Director contabil

Oct.- dec.2014

Dezvoltarea bazei materiale a scolii

1.13. pregătirea proiectelor de colaborare la nivel internațional si de parteneriat la nivel local si național

Echipa de proiecte

Programe specifice

-

Director , echipa de proiecte

permanent

Creșterea interesului pentru modernizarea demersului educativ

 

 

 

5.   Organizare

ü Eficientizarea demersului

managerial.

ü Organizare în vederea atingerii standardelor și a finalităților.

ü Utilizarea unor noi tehnici și metode de predare-învățare-

2.1. Elaborarea tematicii și a graficelor pentru

ședințele Consiliului

profesoral, consiliului de administrație,  comisiilor metodice.

Comisii metodice si

consiliul de

administrație

Document ele pentru

perfecția-

nare.

-

Directorul comisiile

metodice

consiliul  de administrați

e

25.10

2014

Corelarea cu obiectivele activității.

2.2. Organizarea asistentelor la lecție

directorul

Metodolog- găile      de asistente

la lecție

-

Directorul si consilierul educativ

Conform grafic.

Conform metodologiei

 

10

 

 

Consiliul de administrație

 

 

Rapoartele de analiza si

 

2.3. Asigurarea calității demersului didactic.

 

 

 

 

 

 

2.4. Constituirea de echipe de lucru

. Curriculum

Rapoartele de  analiza si

diagnoza

-

Directorul, consilierul educativ

Când este cazul.

Coeziunea echipelor.

2.5 Repartizarea atribu- ţiilor și a sarcinilor cadrelor didactice

Director

Organigrama.

-

Director, cadre didactice

04.10.

2014

Întocmirea fișei posturilor.

2.6. Realizarea cuprinderii copiilor in unitatea școlara conform legii

secretariat

Legislația in vigoare

-

Secretar, director

17.09.

2014

Cuprinderea tuturor copiilor in învățământ

2.7. Organizarea si desfășurarea concursurilor si olimpiadelor școlare

Curriculum

Furnituri birou

-

Director, secretar, cadre didactice

Conform graficului M.E.N.

Simularea competiției

 

 

 

 

 

 

 

 

2.9.Elaborarea progra-

melor pentru opționalele propuse

Curriculum

Metodolo-

gia

M.E.C.T.

-

Director,

cadre didactice

Ianuarie

2015

Aplicarea

criteriilor elaborate.

 

2.10 Organizarea și

desfășurarea activităților extra curriculare

Consilier

educativ

 

Planurile cons. ed.

Resurse ex-

trabugetare.

Consilierul

educativ

Conform

planificării

Formarea abilităților

și competențelor extra curriculare.

2.11.realizarea si

prelucrarea normelor privind  protecția  muncii.

Curriculum,

Legislația

în vigoare

-

Directori,

cadre didactice

4.10.2014

Prevenirea

accidentelor

 

2.12. Aplicarea Progra-

mului guvernamental

„Laptele și cornul”

Administrație

lapte-corn

Ordinul

M.E.C.T.

-

Responsabil

lapte-corn.

Permanent

Primirea de către toți

preșcolarii  și  școlarii mici.

 

diagnoza

 

 

-             Directorul, cadrele didactice

 

 

Permanent   Formarea/dezvoltarea abilităților și competențelor conform

standardelor.

 



 

 

6.   Conducere operațională.

4.   Operaționalizarea

activității.

5.   Eficientizarea demersul-lui managerial.

6.   Organizarea în vederea atingerii standardelor și a finalităților.

3.1. Încheierea contractelor de muncă.

secretariat

Legislația în vigoare.

 

Director, secretar

Sept. 2014

Respectarea legislației.

3.2. Coordonarea activității comisiilor metodice și  a cadrelor didactice.

Curriculum comisii metodice

Document- te, ordine, notificări M.E.N..

-

Director, cadre didactice

Permanent

Creșterea calității demersului didactic.

3.3 Realizarea procedurilor de disciplină a muncii, de mediere și rezolvare a conflictelor

Management

Legislația în vigoare.

-

director

Când este cazul.

Respectarea legislației.

 

4.Monitorizare. Eva- luare. Control.

4.1 Aplicarea criteriilor și a instrumentelor de evaluare.

Management

Criteriile stabilite.

-

director

Conform graficelor.

Respectarea metodologiei.

 

 

 

 

12

 

 

Management

și secretariat

 

 

 

4.6. Întocmirea tuturor documentelor solicitate de I.S.J.

 

 

 

 

 

 

4.7. Întocmirea raportului anual / semestrial asupra activității.

Management

Documen- taţia rezul- tată.

-

Director, responsabili comisii metodice

Semestrial

Anual

Respectarea structurii

și a termenelor.

 

4.4. Întocmirea documen-

telor privind managemen- tul resurselor umane.

Management

Legislația

în vigoare.

-

director

Cf.terme-

nelor.

Respectarea

legislației.

4.5.Arhivarea și păstrarea

tuturor documentelor legale.

Secretariat

contabilitate

Legislația

în vigoare.

-

director,

secretar

Conform

graficului

Respectarea

normativelor arhivării.

4.6. Încheierea exercițiului

financiar.

Contabilitate,

secretariat

Legislația

în vigoare.

Conform

bugetului aprobat.

contabil

Semestrial

Anual

Încadrarea în bugetul

alocat.

4.7 Întocmirea docu-

mentelor legale privind managementul financiar.

Contabilitate

Legislația

în vigoare.

Conform

bugetului aprobat.

contabil

director

Cf. term.

Legale

Respectarea legislației

și a termenelor.

 

4.8. Monitorizarea aplicării

Programului „Laptele și cornul”.

Contabilitate

Legislația

în vigoare.

Conform

bugetului aprobat.

Responsabil

“Lapte și corn” director.

Permanent

Încadrarea în

prevederile programului.

4.9 Monitorizarea rețelei de transport școlar.

Contabilitate

Legislația în vigoare.

Conform bugetului aprobat.

Director contabil

Permanent

Asigurarea unei frecvențe bune.

4.10. Monitorizarea și evaluarea proiectelor de parteneriat.

Management

Criteriile stabilite.

-

Director, echipa de proiecte

Periodic

Impactul asupra unității școlare.

4.11. Evaluarea periodică a activității personalului din subordine.

Management

Criteriile stabilite. Legislația în vigoare.

-

director

Cf.terme- nelor.

Redimensionarea activității.

 

Document- te, ordine,

 

 

-                        Director, secretar.

 

 

Cf. termenelor.

 

 

Respectarea termenelor.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

13

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7.   Motivare

Ø Stimularea și motivarea materială și morală a cadrelor didactice și a elevilor.

5.1 Stimularea (auto)formării și dezvoltării profesionale.

Management

Ofertele de perfecționare.

Conform bugetului aprobat.

Director cadre didactice

Permanent

. Dezvoltarea profesională.

5.2. Stimularea spiritului de competitivitate.

Management

Rezultate- le deose- bite popu- larizate.

Resurse ex- trabugetare.

director

Permanent

Implicare, participare, dezvoltare.

5.3. Încurajarea și sprijinirea inițiativelor prin flexibilitate, deschidere spre nou.

Management

Rezultate- le deose- bite popu- larizate.

-

director

Permanent

Implicare, dezvoltare.

5.4. Repartizarea în cf. cu legislația în vigoare a stimulentelor materiale și morale (gradații, diplome de merit etc.)

Management

Criteriile stabilite. Legislația în vigoare.

Resurse ex- trabugetare.

Director

ocazional.

Respectarea criteriilor.

5.5 Sprijinirea inițiativelor în atragerea resurselor materiale și financiare.

Management, contabilitate

Analiza e- volutei comunită- ţii locale.

-

director

Permanent

Participare, dezvoltarea unității.

 

8.   Implicare.

Participare.

1.   Creșterea gradului de implicare.

6.1. Asigurarea deschiderii și transparenței în actul decizional, prin participare în luarea deciziilor.

Management

Curriculum

Programe- le unități- lor.

-

directori cadre didactice.

Permanent

Implicare în actul decizional.

14

 

 

Management,

Programe-

Resurse ex-

Director

Permanent

Responsabilizarea

contabilitate

le

trabugetare.

cadre

 

personalului.

 

uniaților

 

didactice

 

 

 

 

6.2. Implicarea perso- nalului din subordine în atragerea de resurselor materiale și financiare

 

 

 

 

 

 

6.3.  Creșterea gradului de implicare a părinților și a comunității locale în viața școlii

Management

Curriculum

Programe- le unităților

 

director cadre didactice.

Permanent

Implicare activă a părinților.

6.4. Organizarea de întâlniri periodice cu părinții, autoritatea locală, agenți economici, instituții, organizații, O.N.G. – uri etc.

Management

Programe- le uitați- lor.

Resurse ex- trabugetare.

Directori, cadre didactice.

Permanent

Implicare activă a părinților.

6.5. Atragerea și implicarea elevilor în elaborarea documentelor care îi vizează, în parteneriatul educațional, alte activități.

Management

Programe- le uitați- lor.

-

director cadre didactice, elevi

Permanent

Responsabilizarea elevilor.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9.   Formare și dezvoltare profesională și personală.

  • ·

7.1. Participarea la programe de (auto)formare continuă pentru  director, cadre didactice, personal didactic auxiliar.

Management

Curriculum

Analiza de nevoi. Cursurile propuse.

Conform bugetului aprobat.

director cadre didactice, personalul auxiliar

Cf.grafic M.E.C.T. S. și I.S.J.

Creșterea nr. cadrelor didactice care participă la aceste cursuri.

 

 

Management

Graficul

Resurse ex-

director,

Cf.grafic

Dezvoltarea

Curriculum

I.S.J.

trabugetare.

cadre did.,

I.S.J.

abilităților și a

 

 

 

elevi.

 

capacităților.

 

 

7.2. Participarea elevilor la cursurile de pregătire / formare organizate la nivel local, județean

 

 

 

 

 

 

7.3. Organizarea colectivelor de proiect

Management

Programele unității

-

Director

Când este cazul

Constituirea și coeziunea echipelor

 

 

 

 

 

10. Formarea grupurilor.

Dezvoltarea echipelor.

  • · Dezvoltarea spiritului de echipă

8.1.  Încurajarea culturii organizaționale de tip rețea.

Management

Analiza de nevoi.

-

director

Permanent

Lucrul în echipă.

8.2. Organizarea colec- tivelor de proiect

Management

Programe- le uitați- lor.

-

director

Când este cazul.

Constituirea și coeziunea echipelor.

8.3. Organizarea unor echipe mixte pentru realizarea proiectelor de dezvoltare comunitară.

Management

Com. loc. Programe- le uitați- lor.

-

director

Când este cazul.

Coeziunea echipei.

 

11. Negocierea și rezolvarea con- flictelor.

  • · Utilizarea

negocierii ca mijloc de optimizare a activității.

9.1.  Depistarea și pozitivarea rapidă și eficientă a conflictelor.

Management

Solicitări- le existente- te.

-

director

Când este cazul.

Înlăturarea conflictelor.

9.2.  Aplicarea corectă a planurilor cadru și a curriculumului pt.. rez. conflictelor între repre- zentanţii disciplinelor.

Curriculum

Documen- te, ordine, notificări M.E.C.T.

-

director

S1, S2

 

Evitarea conflictelor.

 

 

Management      Com. loc.

 

9.3.  Negocierea cu comunitatea locală pentru eficientizarea sprijinului comunitar.

 

 

 

 

 

 

9.4 Negocierea condițiilor financiare pentru execuția bugetară.

Contabilitate

Legislația în vigoare.

-

director

Lunar

Respectarea legislației.

 

Programe- le uitați- lor.

 

GRAFICUL / TEMATICA

ŞEDINŢELOR CONSILIULUI PROFESORAL

ÎN ANUL ŞCOLAR 2014-2015

Nr

Crt

UNITATEA DE CONŢINUT

RESURSE

TERMEN

RESPONSABIL

  • ·        Validarea situatiei scolare după încheierea sesiunii de  corigente
  • ·        Aprobarea componentei nominale a comisiilor metodice din unitatea de învătământ
  • ·        Validarea ofertei de discipline optionale pentru anul scolar 2014/2015

Raportul comisiei de examene

Resurse umane

ROFUIP

Optiunile elevilor/Scheme orare

Septembrie

2014

Director

Director

Comisia pentru curriculum

Directori/CEAC

Director

Grup de lucru

  • ·        Aprobarea Raportului general privind starea si calitatea învătământului din școala in anul scolar 2013-2014
  • ·        şi a organigramei
  • ·        Avizarea Regulamentul Intern al școlii
  • ·        Instruirea personalului didactic si didactic auxiliar  PM / PSI
  • ·        Prezentarea Metodologiei pentru examenele nationale:  Evaluare Nationala , admiterea în liceu ;
  • ·        Activitatea educativă scolară si extrascolară (legislatia în vigoare)

Rapoarte responsabili comisii metodice si

compartimente functionale

Proiectul de dezvoltare institutională

Regulamentul Intern

Metodologiile de examen

ORDIN privind activitătile

specifice functiei de diriginte

Programul activitătilor educative scolare si

extrascolare

Octombrie

2014

Director

Consilier educativ

Responsabil P.M. şi P.S.I.

 

  • ·        Analiza parcurgerii materiei si evaluării ritmice a elevilor

 

 

  • ·        Sprijinirea elevilor cu dificultăti de învătare / risc de abandon scolar, prin programe speciale de recuperare – prezentarea situatiei de către diriginti

Rapoarte intermediare CEAC

Programul de interventie privind îmbunătătirea

situatiei disciplinare si a situatiei la învătătură

Noiembrie

2014

Director/C. pt curriculum

CEAC

 

Dirigintii

  • ·        Apecieri sintetice asupra activităţii candidaţilor care solicită acordarea gradaţiei de merit, pe baza raportului de autoevaluare a activității desfăsurate
  • ·
  • ·        Validarea raportului privind situatia scolară la sfârsitul semestrului prezentată de fiecare învătător/diriginte

 

Criterii elaborate CA

Metodologia de acordare a gradaţieii de merit

în învătământul preuniversitar

Cereri/Rapoarte depuse

Programul CM

Programul activitătilor educative

Decembrie

2014

Directori/Responsabili CM

CP

 

  • ·        Validarea Raportului privind starea si calitatea învătământului în semestrul I 2014-2015
  • ·        Aprobarea planului managerial pe semestrul II
  • ·        Apecieri sintetice asupra activitătii candidatilor care solicită acordarea distinctiilor si premiilor, potrivit legii, pe baza raportului de autoevaluare a activittii desfăsurate

 

 

ROFUIP

Raport privind starea si calitatea

învătământului – semestrul

PDI

Metodologia de acordare a distinctiilor si

premiilor

Ianuarie

2015

Directori / responsabili CM

CP

Consilier Educativ / Comisia

activităti educative

  • ·        Avizarea proiectului Planului de scolarizare

 

Metodologia privind aprobarea cifrei de

scolarizare

Februarie

2015

Director

Consiliul pentru curriculum

  • ·        Adoptarea proiectului curricular pentru anul scolar 2015/2016

 

  • ·        Pregătirea examenelor: Evaluarea Nationala

Oferta curriculară

Metodologia de organizare si desfăsurare a

examenelor; admitere, continuarea studiilor

Martie

2015

Consiliul pentru Curriculum

Director

Directori / Responsabili CM

  • ·        Analiza parcurgerii materiei si evaluării ritmice a elevilor
  • ·        Analiza stării disciplinare

Raport CEAC

Programul pentru reducerea absenteismului si

a abandonului scolar