Liceul Teoretic "Henri Coanda" Craiova
Craiova, Dolj

Activităţi extracurriculare

ARTA TEATRALĂ PENTRU ELEVII DE LICEU ŞI GIMNAZIU

Masă rotundă prevăzută în săptămâna ŞCOALA ALTFEL

 

Coordonatori:

Prof. Constantin Tudor - Liceul Teoretic „Henri Coandă” din Craiova

Prof. Asineta Preduş - Liceul Teoretic „Henri Coandă” din Craiova

Prof. Minodora Ioana - Liceul Teoretic „Henri Coandă”din Craiova

Prof. Ion Bălănică - Liceul Teoretic „Henri Coandă”din Craiova

Prof. Carmen Petre - Liceul Teoretic „Henri Coandă”din Craiova

Prof. Angela Cristea - Liceul Teoretic „Henri Coandă”din Craiova

Prof. Ionel Prejbeanu - Liceul Teoretic „Henri Coandă”din Craiova

Prof. Florina Ilie - Liceul Teoretic „Henri Coandă”din Craiova

Prof. Mariana Marinescu - Colegiul Naţional „Ioniţă Asan” din Caracal

Prof. Eliza Florea - Şcoala „Nicolae Titulescu” din Caracal

Prof. Cristina Duţescu - Colegiul Naţional „Ion Minulescu” din Slatina

 

Colaboratori:

Prof. Maria Vătămanu - Clubul Copiilor din Paşcani

Prof. Petru Vătămanu - Liceul Economic „Nicolae Iorga” din Paşcani

Prof. Simona Brânză – Liceul Economic „Nicolae Iorga” din Paşcani

Prof. Livia Armanu - Şcoala nr. 2 din Piatra - Neamţ

 

Invitat: Actorul Mircea Tudosă - Teatrul Naţional din Craiova

 

Perioada: 2 aprilie 2012

 

Grupul ţintă: elevi din clasele V-XII

 

Argument:

Activitatea se adresează elevilor de liceu şi gimnaziu şi îşi propune însuşirea de către participanţi a tehnicilor folosite de actori pentru a putea deveni vorbitori elocvenţi, convingători, calmi, stăpâni pe propriile sentimente, pentru a putea înţelege şi interpreta orice tipologie umană.

 

Obiectivele:

Dezvoltarea abilităţii de identificare a trăirilor emoţionale ale celor din jur;

Dezvoltarea abilităţii de identificare a factorilor ce declanşează emoţii diverse;

Dezvoltarea abilităţii de acceptare a diversităţii şi a respectului faţă de fiecare individ;

Dezvoltarea abilităţii de a-şi exprima propriile emoţii şi de a-şi controla reacţiile.


Modalităţi de evaluare: Prin numărul de părinţi, elevi şi cadre didactice care participă la activitate.

 

 

CEL MAI FRUMOS OU

Concurs National prevăzut în cadrul proiectului „ŞI SFINŢII AU FOST COPII”

 

Coordonatori:

Prof. Constantin Tudor - Liceul Teoretic „Henri Coandă”

Prof. Asineta Preduş - Liceul Teoretic „Henri Coandă”

Prof. Mariana Teodor – Liceul Teoretic „Henri Coandă”

Prof. Ion Bălănică - Liceul Teoretic „Henri Coandă”

Prof. Diana Ţecu – Liceul Teoretic „Henri Coandă”

Prof. Ionel Prejbeanu - Liceul Teoretic „Henri Coandă”

Prof. Corina Vasile - Liceul Teoretic „Henri Coandă”

Prof. Mădălina Stancu - Liceul Teoretic „Henri Coandă”

Prof. Adela Bîldea - Liceul Teoretic „Henri Coandă”

Prof. Sabina Chiosa - Liceul Teoretic „Henri Coandă”

Prof. Maria Georgescu - Liceul Teoretic „Henri Coandă”

Prof. Maria Stănescu - Liceul Teoretic „Henri Coandă”

Prof. Rodica Marinescu - Liceul Teoretic „Henri Coandă”

Prof. Gheorghe Barbu - Liceul Teoretic „Henri Coandă”

Prof. Aurora Turcu - Liceul Teoretic „Henri Coandă”

 

Perioada: 6 aprilie 2012

 

Grupul ţintă: elevi ai Liceului Teoretic „Henri Coandă”

 

Argument:

Proiectul îşi propune cultivarea respectului elevilor pentru obiceiuri şi tradiţii şi urmăreşte dezvoltarea abilităţilor practice şi a creativităţii participanţilor prin ornarea ouălor cu suport  pentru Sărbătorile Pascale.

 

Obiectivele activităţii:

Dezvoltarea imaginaţiei şi a creativităţii;

Cunoaşterea tradiţiilor de Paşte;

Cunoaşterea tehnicilor de ornare a ouălor;

Dezvoltarea abilităţii de acceptare a diversităţii şi a respectului faţă de munca celorlaţi.

 

Modalităţi de evaluare: Prin jurizare.

 

COMMENT SAUVER LE CLIMAT?

Proiect educativ prevăzut în săptămâna ŞCOALA ALTFEL

 

Coordonatori:

Prof. Constantin Tudor - Liceul Teoretic „Henri Coandă” din Craiova

Prof. Asineta Preduş - Liceul Teoretic „Henri Coandă” din Craiova

Prof. Carmen Petre - Liceul Teoretic „Henri Coandă”din Craiova

Prof. Minodora Ioana - Liceul Teoretic „Henri Coandă”din Craiova

Prof. Ionel Prejbeanu - Liceul Teoretic „Henri Coandă”din Craiova

Prof. Ion Bălănică - Liceul Teoretic „Henri Coandă”din Craiova

Prof. Florina Ilie - Liceul Teoretic „Henri Coandă”din Craiova

Prof. Angela Cristea - Liceul Teoretic „Henri Coandă”din Craiova

Prof. Mariana Chelariu - Şcoala Nr. 24 din Craiova

Prof. Mariana Marinescu - Colegiul Naţional „Ioniţă Asan” din Caracal

Prof. Eliza Florea - Şcoala „Nicolae Titulescu” din Caracal

Prof. Cristina Duţescu - Colegiul Naţional „Ion Minulescu” Slatina

Prof. Maria Vătămanu - Clubul Copiilor din Paşcani

Prof. Petru Vătămanu - Liceul Economic „Nicolae Iorga” din Paşcani

Prof. Simona Brânză – Liceul Economic „Nicolae Iorga” din Paşcani

Prof. Livia Armanu - Şcoala Nr. 2 din Piatra - Neamţ

 

Perioada: 2 – 6 aprilie 2012

 

Grupul ţintă: elevi din clasele I-XII

 

Argument:

Temperatura medie globală a crescut cu 0,8º Celsius de la începutul revoluţiei industriale. Poate nu apare o creştere mare, dar consecinţele sunt enorme. Calotele glaciare se micşorează de la an la an, iar fenomele meteorologice extreme sunt din ce în ce mai frecvente. Schimbările climatice afectează deja ecosistemele şi pun în pericol vieţile a milioane de oameni, iar acesta este doar începutul.

Aceasta problemă nu seamănă cu nimic altceva din trecut. Afectează întreaga planetă şi ameninţă fiecare persoană, din fiecare ţară, de pe fiecare continent. Cu toate acestea putem veni cu soluţii. Nu este o ameninţare care vine din spaţiul cosmic. Noi, oamenii, provocăm schimbările climatice prin poluarea atmosferei cu prea mult dioxid de carbon şi alte gaze cu efect de seră.

Daca noi am fost cauza, tot noi putem fi soluţia. Tehnologiile necesare există deja.

 

Obiectivele:

Conştientizarea efectelor negative ale distrugerii mediului înconjurător;

Sprijinirea elevilor în identificarea modalităţilor de salvare a climei.

 

Activităţi:

2 aprilie 2012    Vizita Parcului „Nicolae Romanescu”

2 aprilie 2012    Campania Unis contre le changement climatique

6 aprilie 2012    Vizita Grădinii Botanice

6 aprilie 2012    Campania Respecter, c’est protéger la nature

 

Modalităţi de evaluare:

Prin numărul de părinţi, elevi şi cadre didactice care participă la activităţile din cadrul proiectului.

 

LA CRÉATIVITÉ EN TÊTE D’AFFICHE

Proiect prevăzut în săptămâna ŞCOALA ALTFEL

 

Coordonatori:

Prof. Constantin Tudor - Liceul Teoretic „Henri Coandă” din Craiova

Prof. Asineta Preduş - Liceul Teoretic „Henri Coandă” din Craiova

Prof. Ion Bălănică - Liceul Teoretic „Henri Coandă” din Craiova

Prof. Carmen Petre - Liceul Teoretic „Henri Coandă”din Craiova

Prof. Minodora Ioana - Liceul Teoretic „Henri Coandă”din Craiova

Prof. Constanţa Lăpădat - Liceul Teoretic „Henri Coandă”din Craiova

Prof. Ionel Prejbeanu - Liceul Teoretic „Henri Coandă”din Craiova

Prof. Maria Stănescu - Liceul Teoretic „Henri Coandă”din Craiova

Prof. Florina Ilie - Liceul Teoretic „Henri Coandă”din Craiova

Prof. Mariana Chelariu - Şcoala Nr. 24 din Craiova

Prof. Mariana Marinescu - Colegiul Naţional „Ioniţă Asan” din Caracal

Prof. Eliza Florea - Şcoala „Nicolae Titulescu” din Caracal

Prof. Cristina Duţescu - Colegiul Naţional „Ion Minulescu” din Slatina

Prof. Maria Vătămanu - Clubul Copiilor din Paşcani

Prof. Petru Vătămanu - Liceul Economic „Nicolae Iorga” din Paşcani

Prof. Simona Brânză – Liceul Economic „Nicolae Iorga” din Paşcani

Prof. Livia Armanu - Şcoala Nr. 2 din Piatra - Neamţ

 

Activităţi:

2 aprilie 2012   Guide illustratif de l’Union Européenne

4 aprilie 2012   Atelier „ CinéMagie”

6 aprilie 2012   Atelier de création littéraire en langue française

 

Perioada: 2-6 aprilie 2012

 

Grupul ţintă: elevi din clasele I-XII

 

Argument:

 

Proiectul se adresează elevilor din clasele I-XII şi îşi propune însuşirea de către participanţi a cunoştinţelor referitoare la Uniunea Europeană şi la cinematografia franceză. De asemenea, încurajează dezvoltarea creativităţii elevilor prin exerciţiile de imaginaţie şi de conversaţie în limba franceză.

 

Obiectivele proiectului:

Însuşirea cunoştinţelor despre Uniunea Europeană;

Cunoaşterea actorilor francezi celebri;

Dezvoltarea creativităţii şi imaginaţiei elevilor.

 

Modalităţi de evaluare: Prin numărul de elevi şi cadre didactice care participă la activităţi.

 

 

VIOLENŢA UCIDE ÎNGERI

Masă rotundă prevăzută în săptămâna    ŞCOALA ALTFEL

 

Coordonatori:

Claudia Scornea – voluntar în cadrul proiectului „Violenţa ucide îngeri”

Roxana Scărlătescu - voluntar în cadrul proiectului „Violenţa ucide îngeri”

Laura Pumnea - voluntar în cadrul proiectului „Violenţa ucide îngeri”

Prof. Constantin Tudor - Liceul Teoretic „Henri Coandă” din Craiova

Prof. Asineta Preduş - Liceul Teoretic „Henri Coandă” din Craiova

Prof. Carmen Petre - Liceul Teoretic „Henri Coandă”din Craiova

Prof. Minodora Ioana - Liceul Teoretic „Henri Coandă”din Craiova

Prof. Constanţa Lăpădat - Liceul Teoretic „Henri Coandă”din Craiova

Prof. Ionel Prejbeanu - Liceul Teoretic „Henri Coandă”din Craiova

Prof. Ion Bălănică - Liceul Teoretic „Henri Coandă”din Craiova

Prof. Mariana Teodor - Liceul Teoretic „Henri Coandă”din Craiova

Prof. Aida Ciucă - Liceul Teoretic „Henri Coandă”din Craiova

Prof. Marian Buşe - Liceul Teoretic „Henri Coandă”din Craiova

Prof. Irina Parici - Liceul Teoretic „Henri Coandă”din Craiova

Prof. Mariana Chelariu - Şcoala Nr. 24 din Craiova

Prof. Mariana Marinescu - Colegiul Naţional „Ioniţă Asan” din Caracal

Prof. Eliza Florea - Şcoala „Nicolae Titulescu” din Caracal

Prof. Cristina Duţescu - Colegiul Naţional „Ion Minulescu” din Slatina

 

Perioada: 4 aprilie 2012

 

Grupul ţintă: elevi din clasele I-XII

 

Argument:

Violenţa este un fenomen des întâlnit în societatea actuală şi se manifestă sub cele mai diverse forme: de la cele simple, aparent inofensive (limbaj trivial, injurii, intimidări), până la cele grave (lovire, furt, spargeri, incendieri) şi paroxistice (masacre, terorism, război, genocid). Consecinţele sunt de cele mai multe ori dezastruoase şi iremediabile, dar uneori copiii şi tinerii refuză să conştientizeze acest lucru.

De aceea este necesară organizarea unor campanii în acest sens. Problema agresivităţii şi a violenţei trebuie tratată cu seriozitate pentru că, numai înţelegând mecanismul biologic şi psihologic al acestor fenomene, putem preveni sau corecta comportamentele negative.

 

Obiectivele activităţii:

Identificarea cauzelor atitudinilor agresive;

Conştientizarea efectelor negative ale violenţei;

Dezvoltarea abilităţii de acceptare a diversităţii şi a respectului faţă de fiecare individ;

Dezvoltarea abilităţii de a-şi exprima propriile emoţii şi de a-şi controla reacţiile;

Prevenirea sau corectarea comportamentelor negative.

 

Modalităţi de evaluare: Prin numărul de părinţi, elevi şi cadre didactice care participă la activitate.