Şcoala Gimnazială Nr.1 Slobozia
Slobozia, Giurgiu

Proiecte educaţionale

Săptămâna Educaţiei  Globale

Tema : ,, ADOPTĂ UN STIL DE VIAŢĂ DURABIL’

Perioada: noiembrie 2013

Grup ţintă: preşcolarii, elevii clasei pregătitoare, elevii claselor I- VIII, părinţii

Echipa de proiect: director, consilier aducativ, învăţătoarele, diriginţii

OBIECTIVE:

  1. Cunoaşterea şi înţelegerea conceptului de dezvoltare durabilă

( sustenabilitate);

  1. Identificarea locului şi rolului şcolii în dezvoltarea durabilă a societăţii;
  2. Înţelegerea modalităţii de transformare a şcolii într-o şcoală sustenabilă

( schimbări necesare, experienţa elevilor în şcoala sustenabilă, relaţiile cu comunitatea).

PARTENERI:

v    PRIMĂRIA SLOBOZIA

v    CABINETUL MEDICAL

v    BISERICA

v    POLIŢIA SLOBOZIA

Nr. crt. Activităţi Cine participă Responsabili
1. ,,NOI ŞI LUMEA ÎN CARE TRĂIM’’ -dezbatere pe tema necesităţii adoptării unui stil de viaţă responsabil Elevii cls.I- VIII 178 elevi Director Cons. Educativ Învăţătorii Diriginţii
2. ,,ALIMENTAŢIA SĂNĂTOASĂ’’ -masă rotundă -panou tematic Consiliul Elevilor şi voluntari 24 elevi Cons. Educativ Ancu F. Biroul executiv al consiliului elevilor
3. ,, AVANTAJE ŞI DEZAVANTAJE ALE UTILIZĂRII TIC‘’ -campanie de responsabilizare a elevilor Elevii cls. V-VIII 82 elevi Diriginţii
4. ,, ŞCOALA ŞI POLIŢIA- PARTENERI ÎN LUPTA PENTRU PREVENIREA ŞI COMBATEREA ACCIDENTELOR , VIOLENŢEI, A CONSUMULUI DE DROGURI, ALCOOL ŞI TUTUN ÎN MEDIUL ŞCOLAR -prezentări PPT -informări Elevii cls.I- VIII 178 elevi Director Cons. Educativ

Modalităţi de evaluare:

-chestionare;

-expoziţii;

-fotografii.

Director, Consilier educativ,

Prof. ŢONE  GEORGETA                    Prof. înv. primar

ANCU  FLORENTINA

PROIECT EDUCAŢIONAL

MOTTO:

„ J’ai appris l’ialien pour parler au Pape, l’espagnol pour parler à ma mère, l’anglais pour parler à ma tante, l’allemand pour parler à mes   amis et le français pour parler à moi-même.”

(Charles Quint)

APLICANTUL: Şcoala Gimnaziala Nr.1 Slobozia , jud. Giurgiu

COORDONATORI: prof. Tone Gheorghe –prof. de lb. franceza

prof. Tone Georgeta –director

Prof. pt.   inv.primar Ancu Florentina – consilier educativ

 

GRUP  ŢINTĂ

a. beneficiari direcţi: elevi ai claselor V-VIII si cadre didactice ale şcolii ( 76)

b. beneficiari indirecţi: elevii cls. III-IV  şi doamnele invatatoare (42)

ARGUMENT: A învăţa franceza înseamnă a deschide fereastra către lumea francofonă, a cunoaşte alte moduri de viaţă.

 

OBIECTIVELE ACTIVITĂŢII:

OBIECTIVE CADRU:

  • Formarea simţului estetic la elevi
  • Dezvoltarea aptitudinilor artistice
  • Stimularea dorinţei de participare activă şi afectiva
  • Creşterea gradului de toleranţă a comunităţii locale faţă de elevi şi între elevi.

OBIECTIVE SPECIFICE:

  • Recitarea corectă şi expresivă a poeziilor în limba franceză respectând intonaţia, pauzele şi ritmul specific limbii;
  • Cultivarea vorbirii coerente şi expresive sub aspect fonetic, lexical şi gramatical;
  • Exprimarea civilizată în limbaj,gesturi şi atitudine faţă de colegi, cadre didactice,părinţi, societate;
  • Exprimarea dragostei pentru limba franceză;
  • Dezvoltarea memoriei , atenţiei , a spiritului de observaţie;
  • Executarea mişcărilor impuse de roluri având o mimă şi o pantomimă corespunzătoare indicaţiilor de scenă;
  • Dezvoltarea  spiritului competiţional

RESURSE :

UMANE: -elevii claselor implicate în program;

-profesorii claselor intrate în proiect;

-părinţii  copiilor;

-conducerea unităţii implicate  în proiect.

MATERIALE: -mape;

-videoproiector;

-CD-uri;

-laptop;

-creioane,markere;

-coli albe;

-pliante informative;

-costume şi decoruri pentru programul artistic;

-aparat de fotografiat.

DE TIMP: 16- 20 martie 2015

SPAŢIALE:-salile de clasa ale  şcolii;

-holul şcolii

- laboratorul de informatica.

FINANCIARE: autofinanţare

STRATEGII DE REALIZARE:

Forme de organizare: activităţi comune între elevii acestei şcoli (activităţi frontale, activităţi individuale,activităţi în echipă)

Metode şi procedee: activităţi de informare, jocul de rol, expunerea, explicaţia, concursul, munca în echipă

EVALUAREA PROIECTULUI:

-album foto cu poze din timpul programului artistic, pliant , portofoliu.

REZULTATE AŞTEPTATE:

  • ·         Obiectivele proiectului să trezească interes şi în rândul altor cadre didactice;
  • ·         Participarea tuturor la activităţile desfăşurate;
  • ·         Poze din timpul activităţilor şi  diplome  de  participare;
  • ·

ACTIVITATILE  DESFASURATE

Fête de la Francophonie

de 17 à 20 mars 2015

Pour fêter la semaine de la Francophonie ,le professeur de français de l’Ecole Slobozia proposent à ses  élèves et à ses collegues plusieurs activités :

- 1. ,,La journee de la francophonie ’’- brochure informative pour les élèves- realisés par des élèves de la VII-ième- le 16 mars ;
-2. ,,Découvrir la France et les pays francophones“ -presentation Power point-le 17 mars avec les élèves de la VIII-ème ;
- 3.,,Le francais par des chansons’’-audition musicale-le 19 mars avec  les élèves de la VII-ième ;

-4.,,Les symboles de la  France’’-exposition de dessins realisés par des élèves de la V-ième-19 mars ;

- 5.,, Réciter en francais’’-poèsies  et comptines en  français-le 20 mars avec les élèves de la V-ième ;

-,6.,Jeux de mots’’-jeux léxicaux thématiques « Dis-moi dix mots qui nous relient » autour d’accueillant, fil, avec, cordée, harmonieusement, agapes, réseauter, chœur, complice, main.
Dix mots pour susciter l’imagination ; dix mots rimés, chantés, déclamés, joués !-le 20 mars avec les élèves de la VI-ieme ;

-7.,,La France touristique“ -dossier realisé par des élèves de la VI-ème-le 20 mars ;