Şcoala Gimnazială Nr.1 Slobozia
Slobozia, Giurgiu
Proiecte educaţionale
Săptămâna Educaţiei Globale
Tema : ,, ADOPTĂ UN STIL DE VIAŢĂ DURABIL’
Perioada: noiembrie 2013
Grup ţintă: preşcolarii, elevii clasei pregătitoare, elevii claselor I- VIII, părinţii
Echipa de proiect: director, consilier aducativ, învăţătoarele, diriginţii
OBIECTIVE:
- Cunoaşterea şi înţelegerea conceptului de dezvoltare durabilă
( sustenabilitate);
- Identificarea locului şi rolului şcolii în dezvoltarea durabilă a societăţii;
- Înţelegerea modalităţii de transformare a şcolii într-o şcoală sustenabilă
( schimbări necesare, experienţa elevilor în şcoala sustenabilă, relaţiile cu comunitatea).
PARTENERI:
v PRIMĂRIA SLOBOZIA
v CABINETUL MEDICAL
v BISERICA
v POLIŢIA SLOBOZIA
Nr. crt. | Activităţi | Cine participă | Responsabili |
1. | ,,NOI ŞI LUMEA ÎN CARE TRĂIM’’ -dezbatere pe tema necesităţii adoptării unui stil de viaţă responsabil | Elevii cls.I- VIII 178 elevi | Director Cons. Educativ Învăţătorii Diriginţii |
2. | ,,ALIMENTAŢIA SĂNĂTOASĂ’’ -masă rotundă -panou tematic | Consiliul Elevilor şi voluntari 24 elevi | Cons. Educativ Ancu F. Biroul executiv al consiliului elevilor |
3. | ,, AVANTAJE ŞI DEZAVANTAJE ALE UTILIZĂRII TIC‘’ -campanie de responsabilizare a elevilor | Elevii cls. V-VIII 82 elevi | Diriginţii |
4. | ,, ŞCOALA ŞI POLIŢIA- PARTENERI ÎN LUPTA PENTRU PREVENIREA ŞI COMBATEREA ACCIDENTELOR , VIOLENŢEI, A CONSUMULUI DE DROGURI, ALCOOL ŞI TUTUN ÎN MEDIUL ŞCOLAR -prezentări PPT -informări | Elevii cls.I- VIII 178 elevi | Director Cons. Educativ |
Modalităţi de evaluare:
-chestionare;
-expoziţii;
-fotografii.
Director, Consilier educativ,
Prof. ŢONE GEORGETA Prof. înv. primar
ANCU FLORENTINA
PROIECT EDUCAŢIONAL
MOTTO:
„ J’ai appris l’ialien pour parler au Pape, l’espagnol pour parler à ma mère, l’anglais pour parler à ma tante, l’allemand pour parler à mes amis et le français pour parler à moi-même.”
(Charles Quint)
APLICANTUL: Şcoala Gimnaziala Nr.1 Slobozia , jud. Giurgiu
COORDONATORI: prof. Tone Gheorghe –prof. de lb. franceza
prof. Tone Georgeta –director
Prof. pt. inv.primar Ancu Florentina – consilier educativ
GRUP ŢINTĂ
a. beneficiari direcţi: elevi ai claselor V-VIII si cadre didactice ale şcolii ( 76)
b. beneficiari indirecţi: elevii cls. III-IV şi doamnele invatatoare (42)
ARGUMENT: A învăţa franceza înseamnă a deschide fereastra către lumea francofonă, a cunoaşte alte moduri de viaţă.
OBIECTIVELE ACTIVITĂŢII:
OBIECTIVE CADRU:
- Formarea simţului estetic la elevi
- Dezvoltarea aptitudinilor artistice
- Stimularea dorinţei de participare activă şi afectiva
- Creşterea gradului de toleranţă a comunităţii locale faţă de elevi şi între elevi.
OBIECTIVE SPECIFICE:
- Recitarea corectă şi expresivă a poeziilor în limba franceză respectând intonaţia, pauzele şi ritmul specific limbii;
- Cultivarea vorbirii coerente şi expresive sub aspect fonetic, lexical şi gramatical;
- Exprimarea civilizată în limbaj,gesturi şi atitudine faţă de colegi, cadre didactice,părinţi, societate;
- Exprimarea dragostei pentru limba franceză;
- Dezvoltarea memoriei , atenţiei , a spiritului de observaţie;
- Executarea mişcărilor impuse de roluri având o mimă şi o pantomimă corespunzătoare indicaţiilor de scenă;
- Dezvoltarea spiritului competiţional
RESURSE :
UMANE: -elevii claselor implicate în program;
-profesorii claselor intrate în proiect;
-părinţii copiilor;
-conducerea unităţii implicate în proiect.
MATERIALE: -mape;
-videoproiector;
-CD-uri;
-laptop;
-creioane,markere;
-coli albe;
-pliante informative;
-costume şi decoruri pentru programul artistic;
-aparat de fotografiat.
DE TIMP: 16- 20 martie 2015
SPAŢIALE:-salile de clasa ale şcolii;
-holul şcolii
- laboratorul de informatica.
FINANCIARE: autofinanţare
STRATEGII DE REALIZARE:
Forme de organizare: activităţi comune între elevii acestei şcoli (activităţi frontale, activităţi individuale,activităţi în echipă)
Metode şi procedee: activităţi de informare, jocul de rol, expunerea, explicaţia, concursul, munca în echipă
EVALUAREA PROIECTULUI:
-album foto cu poze din timpul programului artistic, pliant , portofoliu.
REZULTATE AŞTEPTATE:
- · Obiectivele proiectului să trezească interes şi în rândul altor cadre didactice;
- · Participarea tuturor la activităţile desfăşurate;
- · Poze din timpul activităţilor şi diplome de participare;
- ·
ACTIVITATILE DESFASURATE
Fête de la Francophonie
de 17 à 20 mars 2015
Pour fêter la semaine de la Francophonie ,le professeur de français de l’Ecole Slobozia proposent à ses élèves et à ses collegues plusieurs activités :
- 1. ,,La journee de la francophonie ’’- brochure informative pour les élèves- realisés par des élèves de la VII-ième- le 16 mars ;
-2. ,,Découvrir la France et les pays francophones“ -presentation Power point-le 17 mars avec les élèves de la VIII-ème ;
- 3.,,Le francais par des chansons’’-audition musicale-le 19 mars avec les élèves de la VII-ième ;
-4.,,Les symboles de la France’’-exposition de dessins realisés par des élèves de la V-ième-19 mars ;
- 5.,, Réciter en francais’’-poèsies et comptines en français-le 20 mars avec les élèves de la V-ième ;
-,6.,Jeux de mots’’-jeux léxicaux thématiques « Dis-moi dix mots qui nous relient » autour d’accueillant, fil, avec, cordée, harmonieusement, agapes, réseauter, chœur, complice, main.
Dix mots pour susciter l’imagination ; dix mots rimés, chantés, déclamés, joués !-le 20 mars avec les élèves de la VI-ieme ;
-7.,,La France touristique“ -dossier realisé par des élèves de la VI-ème-le 20 mars ;