Şcoala Gimnazială Nr.1 Slobozia
Slobozia, Giurgiu

Regulament

REGULAMENTUL INTERN AL ELEVILOR

1.CALITATEA DE ELEV

Are calitatea de elev orice persoană, indiferent de sex, naţionalitate, rasă, apartenenţă politică sau religioasă, care este înscrisă în unitaqtea de învăţământ, participă la activităţile organizate de acesta sau reprezintă unitatea de învăţământ în diferite ocazii.

 

2.EXERCITAREA CATĂŢII DE ELEV

● Calitatea de elev se exercită prin frecventarea cursurilor şi participarea la toate activităţile iniţiate de unitatea de invăţământ

●  Evidenţa prezenţei elevilor se face la fiecare oră de curs de către profesor

● Absenţele datorate îmbolnăvirii elevilor sau alte cauze obiective sau de forţă majoră, se consideră motivate.

● Motivarea absenţelor se face pe baza următoarelor acte:

- adeverinţă eliberată de medicul cabinetului şcolar sau de medicul de familie

- adeverinţă eliberată de spital în care elevul a fost internat

- cerere scrisă a părintelui elevului

● Motivarea absenţelor se face de către diriginte.

● Actele pe baza cărora se face motivarea se vor prezenta în decurs de 7 zile şi vor fi păstrate de diriginte pe tot parcursul anului şcolar.

● Nerespectarea termenului de 7 zile pentru prezentarea actelor de motivare a absenţelor atrage după sine considerarea acestora ca fiind nemotivate.

 

3.DREPTURILE ELEVILOR

● elevii din învăţământul de stat  beneficiază de învăţământ gratuit

● elevii pot beneficia de burse pentru studii în condiţiile prevăzute de lege.

● elevii pot utiliza gratuit sub îndrumarea profesorilor baza materială a şcolii

● elevii beneficiază în timpul şcolarizării de asistenţă psihopedagogică gratuită

● în fiecare unitate de învăţământ se formează Consiliul Elevilor

● elevii cu aptitudini deosebite şi performanţeşcolare excepţionale pot promova 2 ani într-un an conform metodologiei elaborate de MECT

 

4. ÎNDATORIRILE ELEVILOR

ART.1 Elevii trebuie să cunoască şi să respecte:

- regulamentul intern al elevilor

- regulile de circulaţie şi cele cu privire la apărarea sănătăţii

- normele de tehnica securităţii muncii, de prevenire şi stingere a incendiilor

- normele de protecţie civilă

- normele de protecţie a mediului

 

ART.2 Toţi elevii vor respecta programul şcolii

ART.3 Elevii sunt obligaţi să poarte uniformă şcolară care este semnul distinctiv al şcolii.

ART.4 Toţi elevii vor participa la cursuri având obligaţia să vină cu 10 minute înaintea începerii acestora

ART.5 Elevii trebuie să aibă între ei o atitudine cuviincioasă, colegială

ART.6 Elevii trebuie să poartă asupra lor carnetul de elev şi să-l prezinte cadrelor didactice imediat după verificarea cunoştinţelor pentru consemnarea notelor, precum şi părinţilor pentru luarea la cunoştinţă a rezultatelor la învăţătură. Este interzisă modificarea notelor în carnetul de elev.

ART.7 Elevii au obligaţia de a inştiinţa părinţii de şedinţele şi acţiunile care se desfăşoară în şcoală.

ART.8 Elevii vinovaţi de deteriorarea bunurilor şcolii vor suporta plata tuturor lucrărilor necesare reparaţiilor. În cazul în care vinovatul nu se conoaşte, răspunderea materială devine colectivă (a întregii clase sau a grupului de elevi depistaţi)

ART.9 Aprinderea şi stingerea becurilor în sala de clase se face numai dacă este cazul şi numai de către elevul de serviciu de la fiecare clasă.

ART.10 Învoirile se vor face doar pe bază de cerere scrisă de unul dintre părinţi.

ART.11 Toţi elevii au obligaţia de a veni la şcoală cu toate cărţile şi toate caietele corespunzătoare orarului zilei.

ART.12 Elevii au obligaţia să respecte, printr-un comportament civilizat, întregul corp profesoral, precum şi personalul din şcoală, indiferent dacă acesta este sau nu implicat în actul educativ al acestora.

ART.13 Toţi elevii au obligaţia de a-i respecta pe cei din clasele mai mari şi de a-i proteja pe cei din clasele mai mici.

ART.14 Elevii au obligaţia de a respecta orarul prevăzut de conducerea şcolii, prin care se asigură serviciul pe şcoală.

ART.15 Elevilor le este interzis cu desăvârşire:

a) să deterioreze bunurile din baza materială a şcolii

b) să aducă şi să difuzeze în şcoală materiale care, prin conţinutul lor, atentează la independenţa, suveranitatea şi integritatea naţională

c) să blocheze căile de acces în spaţiul de învăţământ

d) să fumeze, să consume droguri sau băuturi alcoolice, să participe la jocuri de noroc în incinta şcolii şi în afara ei.

e) să posede şi să difuzeze materiale cu caracter obscen sau pornografic

f) să afişeze materiale propagandiste (culturale, politice etc.) fără aprobarea conducerii şcolii

g) să folosească în timpul orelor de curs aparatele de telefonie mobilă

h) să introducă în perimetrul şcolii orice tipuri de arme sau alte instrumente sau obiecte contondente care prin acţiunea lor pot afecta integritatea fizică şi psihică a colectivului de elevi şi a personalului unităţii de învăţământ

i) să lanseze anunţuri false pentru Poliţie, Pompieri etc.

j) să aibă ţinută, comportamente şi atitudini ostentative şi provocatoare.

k) să aducă jigniri şi să manifeste agresivitate în limbaj şi în comportament faţă de colegi şi faţă de personalul unităţii de învăţământ

l) să părăsească incinta şcolii în timpul programului

m) să arunce pe ferestrele şcolii sau a holurilor a oricăror obiecte, inclusiv hârtii sau ambalaje de produse alimentare de consum

n) să consume seminţe în curtea şcolii sau în celelalte spaţii ale şcolii

o) să aducă şi să folosească orice tipuri de mingi în curtea şcolii, în afara orelor de educaţie fizică.

p) să alerge pe holurile şcolii, cât şi în clase

 

5.RECOMPENSE PENTRU ELEVI

Elevii vor fi recompensaţi conform Regulamentului de Organizare şi Funcţionare a Unităţilor de Învăţământ Preuniversitar.

Fondurile necesare premierii elevilor vor fi asigurate din bugetul primăriei din sponsorizări.

Elevii pot primi următoarele recompense:

- Evidenţierea în faţa clasei, a şcolii sau a Consiliului Profesoral

- Burse de merit de studiu sau alte recompense materiale

- Premii, diplome, medalii

- Excursii, tabere sau premiul de onoare al unităţii de învăţământ.

 

6.SANCŢIUNI ALE ELEVILOR

Sancţiuni stabilite prin Regulamentul de funcţionare a unităţilor şcolare.

Elevii care nu respectă regulamentul în vigoare vor fi sancţionaţi în funcţie de gravitatea faptelor după cum urmează:

- Observaţie individuală

- Mustrare în faţa clasei sau Consiliului Profesoral

- Mustrare scrisă, însoţită de scăderea notei la purtare

- Interzicerea de a participa la diferite concursuri, de a efectua serviciul pe şcoală

- Retragerea temporară sau definitivă a bursei

- Eliminarea de la cursuri pe o perioadă de 3-5 zile, timp în care elevul va presta diferite acţiuni în folosul şcolii

- Mutarea disciplinară la o altă clasă paralelă, însoţită de scăderea notei la purtare

- Pentru toţi elevii, la fiecare 15 absenţe nejustificate, sau 20% absenţe nemotivate din numărul de ore la o disciplină pe semestru, se scade nota la purtare cu un punct

- Exmatricularea fără drept de înscriere în aceeaăi unitate şcolară se dă pentru abateri deosebit de grave

 

ART.16 Prezentul Regulament Intern al Elevilor se va prlucra de către fiecare diriginte la clasă, întocmindu-se un tabel în care elevii vor semna că au luat la cunoştinţă

ART.17 Anexa la Regulamentul de Ordine Interioră pentru elevi va fi contractul încheiat între şcoală, elevi şi părinţi.

 

CAPITOLUL IV

PERSONALUL AUXILIAR DIDACTIC ŞI NEDIDACTIC

1.ORGANIZARE ŞI FUNCŢIONARE

Personalul auxiliar este format din:

- Personal auxiliar didactic: 1 secretari, 1 contabili, 1bibliotecar , 1 mediator şcolar

- Personal auxiliar nedidactic: 2 femei de serviciu,

Personalul auxiliar îşi desfăşoară activitatea conform fişei postului stabilită de directorul unităţii de învăţământ.

Programul de lucru al acestuia este stabilit prin fişa postului.

Sancţiunile disciplinare sunt cele menţionate în Statutul Personalului Didactic şi Codul Muncii.

2. . Bibliotecarul

a) gestionează conform reglementărilor în vigoare fondul de carte existent;

b) organizează activitatea bibliotecii şi asigură funcţionarea acesteia în cadrul programului stabilit  de  conducerea şcolii;

c) se îngrijeşte de completarea raţională a fondului de publicaţii, respectând normele elaborate de M.E.C.T.S.;

d) pune la îndemâna cititorilor instrumente de informare (fişiere, mape bibliografice, liste bibliografice);

e) îndrumă lectura elevilor şi ajută la folosirea dicţionarelor, enciclopediilor şi la alegerea materialului  didactic necesar muncii independente a elevilor;

f) ţine la zi registrul de mişcare a fondului, inventarul, cataloagele şi caietul de evidenţă a activităţii zilnice; propune scoaterea din uz a cărţilor deteriorate din punct

de vedere fizic şi depăşite din punct de vedere ştiinţific, în conformitate cu legislaţia în vigoare;

g) îndeplineşte planul de muncă şi dările de seamă ale bibliotecarului;

h) organizează sau participă la organizarea de activităţi specifice: lansare de carte, întâlniri literare,

simpozioane, vitrine şi expoziţii de carte, standuri de noutăţi, prezentări de manual.

 

 

 

 

CAPITOLUL V

REGULI INTERNE DE DESFĂŞURARE A ACTIVITĂŢII

1. ORDINEA ŞI DISCIPLINA ÎN ŞCOALĂ

ART.1.1 Intrarea şi ieşirea elevilor în şi din şcoală se face pe poarta de acces stabilită având la ei uniforma şi pe bază de ecusonul personalizat al şcolii.

ART.1.2 După începerea orelor ,învăţătorul respectiv profesorul de serviciu încuie poarta pentru a evita pătrunderea în şcoală a persoanelor străine care pot perturba desfăşurarea procesului instructiv –educativ.

ART.1.3. Se intrezice elevilor a ieşi din incinta şcolii în timpul pauzelor.

ART.1.4. Intrarea elevilor în şcoală la începerea programului se va face cu 15 minute înainte de începerea orei în ordinea claselor şi sub supravegherea învăţătorilor şi a profesorilor de serviciu .

ART. 1.5. Elevii vor veni la şcoală cu o vestimentaţie şi o ţinută decentă , evitându-se îmbrăcămintea extravagantă şi tunsoarea neglijentă.

ART. 1.6. Se intrezice elevilor să poarte în şcoală egări , strech , fuste mini , bluze scurte , bijuterii , pantaloni scurţi , maiouri , blugi rupţi sau franjuraţi , cu plete ,cercei în ureche băieţii ,păr vopsit ,fetele  să se fardeze şi să-şi lăcuiască unghiile sau să aibă o coafură indecentă .

ART. 1.7. Se interzice cu desăvârşire  fumatul , consumul de băuturi alcoolice şi de droguri .

ART. 1.8 . Se interzice introducerea şi folosirea în şcoală a chibritelor , brichetelor ,pocnitorilor şi a altor surse provocatoare de incendii sau accidente , precum şi a obiectelor contondente care pot provoca autoaccidentarea altor persoane sau accidentarea altor persoane.

ART. 1.9 Se interzice poluarea sonoră (strigăte , fluierături, urlete) precum şi introducerea şi folosirea în şcoală a aparatelor audio , , de înregistrare video  şi audio sau a telefoanelor mobile.

ART.1. 10 În relaţiile cu colegii sunt interzise manifestări agresive în limbaj sau fizice, jignirea , lovirea sau vătămarea corporală a acestora.

ART. 1. 11 Sunt interzise alergatul prin sălile de clasă , coridoare , pentru evitarea accidentărilor şi pentru menţinerea stării de curăţenie

  1. CIRCULAŢIA INFORMAŢIEI

ART. 2.1 Cadrele didactice furnizează conducerii şcolii datele şi situaţiile cerute , la termenele stabilite , în vederea întocmirii materialelor informative pentru ISJ, sau pentru Consiliul Profesoral sau Consiliul de administraţie.

ART.2.2 Compartimentul secretariat va asigura transmiterea promtă a datelor şi situaţiilor cerute de ISJ ,Primărie ,CCD.

ART. 2.3 Compartimentul administrativ va informa operativ directorul în legătură cu problemele de gospodărire şi aprovizionare , precum şi cu soluţiile ce se impun în vederea asgurării optime desfăşurării procesului instructiv-educativ.

ART. 2.4 Conducerea  va informa cadrele didactice cu toate problemele discutate în şedinţele cu directorii, punând la dispoziţia documentelor transmise pentru a fi consultate.

ART.2.5 Toate compartimentele ţi serviciile din şcoală se subordonează şi păstrează relaţiile dintre ele conform organigramei unităţii şcolare.

  1. ASIGURAREA SIGURANŢEI ÎN ŞCOALĂ

ART. 3.1 În timpul programului de şcoală siguranţa în şcoală este asigurată de profesorii / învăţătorii de serviciu atât în şcoală , pe coridoare, în curtea şcolii.

ART. 3.2 În afara programului de şcoală personalul nedidactic

ART.3.3Accesul părinţilor este permis în baza verificarii identitatii acestora la punctul de intrare in scoala si control, unde se va afla şi registrul în  care se vor

nota: numele şi prenumele, seria şi  numarul actului de identitate, motivul accesului in instituţie

4REGULI PRIVIND APĂRAREA ÎMPOTRIVA INCENDIILOR

Art. 4.1 Căile de acces, intervenţie şi evacuare a persoanelor şi bunurilor în caz de incendiu se marchează în conformitate cu cerinţele normative şi se menţin

libere.

Art. 4.2. La încheierea activităţilor didactice, dintr-un schimb sau din ziua respectivă, se evacuează reziduurile din coşurile de gunoi în locuri destinate

special, situate în afara cladirii.

Art. 4.3. La încheierea activităţilor specifice se deconectează aparatele/sistemele de ventilaţie/climatizare locală, se întrerupe iluminatul artificial şi se opreşte

alimentarea cu energie electrică a calculatoarelor şi altor aparate sau instalaţii din sălile de curs, birouri, laboratoare, ateliere etc.

Art. 4.4. Instalaţiile electrice, de încălzire şi instalaţia de protecţie împotriva descărcărilor electrice atmosferice se verifică periodic doar de către personal

autorizat.

Art. 4.5. Reglementarea fumatului se realizează prin dispoziţia scrisă a directorului . În dispoziţie se menţionează: locurile (zonele) cu pericol de incendiu

sau explozie în care este interzis fumatul sau, după caz, accesul cu ţigări, chibrituri sau brichete, locurile amenajate pentru fumat; persoanele

desemnate să răspundă de supravegherea respectării reglementării pe locuri şi sectoare de activitate; Fumatul este, de regulă, interzis în locurile, zonele,

încăperile şi clădirile în care nu se admite utilizarea focului deschis, precum şi următoarele spaţii:

-  săli de curs;

-  bibliotecă ;

-  săli aglomerate şi încăperi cu aglomerări de persoane;

-  amenajări temporare pentru spectacole sau întruniri;

-  depozite, arhive, magazii şi poduri;

-  ateliere, laboratoare, etc. cu risc mare de incendiu.

Art. 4.6. Instalaţiile utilitare, de prevenire şi stingere a incendiilor se exploatează potrivit normelor specifice şi se verifică periodic. Periodic se execută

exerciţii de alarmare-evacuare.

Art. 4.7. Pe lângă executarea exerciţiilor de alarmare în baza planului de alarmare şi evacuare, educaţia elevilor trebuie să cuprindă şi pregătirea

preventivă în domeniul apărării împotriva incendiilor care se face organizat în şcoli conform unei programe de învăţământ.

 

 

VI  DISPOZIŢII FINALE

1. Prezentul  regulament se completează cu dispoziţiile legale prevăzute de regulamentele specifice elaborate de MECT.

2. Prezentul  regulament va fi adus la cunoştinţa angajaţilor, a elevilor, a părinţilor sau reprezentanţilor legali ai acestora.

3. Prezentul  regulament intră în vigoare după dezbaterea în Consiliul Profesoral şi aprobarea lui prin Consiliul de Administarţie al şcolii.

 

Director,

Prof. Ţone Georgeta