Scoala Gimnaziala "Dora Dalles" Bucsani
Bucsani, Dambovita

Proiecte educaţionale

PNRAS 

 

 

„Hai la școala bucuriei!”

Inspector școlar prof.Toma Sorina-Ileana, prof. Stanciu Alis-Mihaela

Școala Gimnazială „Dora Dalles” Bucșani - câștigătoare a unui grant PNRAS

În luna martie 2022 s-a lansat prima rundă a Schemei de Granturi din cadrul Programului Naţional pentru Reducerea Abandonului Şcolar (PNRAS), finanţat prin PNRR, pentru prevenirea şi reducerea părăsirii timpurii a şcolii. Programul se adresează elevilor aflaţi în risc de abandon, în special elevi aparţinând grupurilor vulnerabile, elevi aparţinând minorităţii rome, elevi din mediul rural și urban mic, elevi cu dizabilităţi sau cerințe educaționale speciale (CES), elevi din comunităţi dezavantajate economic, copii în risc de excluziune socială pe fondul sărăciei, lipsa locuinței, familie monoparentală, familii dezorganizate, elevi expuși altor riscuri sociale.

La Școala Gimnazială „Dora Dalles” Bucșani, câștigătoare a unui grant PNRAS în valoare de 756700 lei se derulează proiectul „Hai la școala bucuriei”, proiect care își propune să reducă substanțial rata de absenteism și rata de abandon școlar în rândul elevilor. Proiectul cuprinde o serie de activități formale și nonformale atractive și motivante pentru elevi care să înlesnească accesul la educație pentru toți copiii. Grupul țintă este selectat atât din rândul elevilor care au înregistrat un număr mare de absențe cât și din rândul elevilor cu CES, elevi din familii dezorganizate, elevii cu dificultăți de învățare, părinți sau reprezentanți legali și cadre didactice. Scopul proiectului este de a contribui la prevenirea abandonului școlar și la o mai bună incluziune a copiilor aflați în risc de abandon școlar, prin servicii integrate de prevenire și intervenție, inclusiv prin intervenții asupra părinților/reprezentanților și a cadrelor didactice. Asigurarea unui mediu școlar incluziv și dezvoltarea unor măsuri de sprijin în funcție de nevoile specifice sunt esențiale pentru a asigura menținerea în școală a acestor copii, iar pe termen mediu și lung accesul la un nivel de educație superior și pe piața muncii, contribuind la reușita integrării lor profesionale și sociale și la combaterea riscului de sărăcie sau excluziune socială.

Proiectul cuprinde activități precum ore de remediere la disciplinele limba și literatura română și matematică, ateliere de lucru cu elevii și părinții pe tema abandonului școlar și a absenteismului, bullying-ului, activități de dezvoltare a unui climat pozitiv și incluziv în clase și în școală, vor fi dotate și amenajate curțile școlii, sălile de sport, clubul de lectură, va fi amenajat un cabinet medical școlar și un cabinet de consiliere, vor fi organizate excursii și activități culturale și sportive și sălile de clasă vor fi dotate cu aparatură și elemente ale noilor tehnologii necesare în procesul didactic (table interactive, laptopuri, imprimante, multifuncționale).  

Pe parcursul primului an de proiect au fost desfășurate activități cu elevii din grupul țintă și cu părinți ai acestora. Activitățile au fost susținute de profesorii-experți din cadrul școlii. În luna decembrie 2023 au fost realizate achiziții prin care școala a fost dotată cu 6 laptopuri, 2 imprimante, 4 scaune și materiale consumabile, toate acestea fiind necesare pentru desfășurarea activităților planificate în cadrul proiectului.