Scoala Gimnaziala "Ovid Densusianu" Fagaras
Fagaras, Brasov

Proiecte educaţionale

 

  

Importanța proiectelor de tip Erasmus+ în Societatea Digitală

(Exemplu concret de proiect)

 

 

               Combinația sinergică dintre rațional și emoțional este cheia reușitei în abordarea elevilor crescuți digital. Astăzi, trebuie analizat arealul transcomunicării și transcognitivului, ceea ce se află dincolo de comunicarea propriu-zisă și de gândire ca proces psihic superior și ca o consecință, trebuie aplicat un cluster de metode interactive, moderne, generatoare de rezultate vizibile.

 

               Iată de ce, proiecte Erasmus +de tipul celui derulat de Școala Gimnazială Ovid Densusianu, sunt esențiale pentru Adaptarea învățării la cerințele Noii Societăți, Societatea Digitală.

 

 

 

Proiectul pe scurt

 

 

Titlul proiectului: Adaptarea învățării la cerințele Noii Societăți

Proiect finanțat prin Programul Erasmus+ al Uniunii Europene

Durata proiectului: 24 luni (2020-2022)

Beneficiar: Școala Gimnazială Ovid Densusianu, Făgăraș

 Obiectivul general: Școala urmărește creșterea capacității de adaptare a actului educațional la standardele U.E. impuse de Noua Societate Digitală, pe trei direcții distincte:

 

  1. Îmbunătățirea calității procesului educațional,
  2. Combatearea insuccesului școlar și a părăsirii timpurii a școlii,
  3. Dezvoltarea competențelor –cheie de comunicare cu elevii și părinții, necesare adaptării la cerințele Noii Societăți (comportament prosocial, coeziune socială) și diminuarea fenomenului de bullying.

 

Participanți la mobilități: 18 cadre didactice

Număr mobilități internaționale: 6

  

Mobilitățile pe scurt

 

 Cele 18 cadre didactice au participat la următoarele cursuri  de formare:

1.  1. Parteneriatul părinți-profesori în vederea îmbunătățirii educației/Parents and Teachers.Building Bridges ( Spania, Tenerife, 10-14 mai, 2021)

2. 2.   Comportamentul prosocial: soluții pentru prevenirea comportamentului antisocial și a conflictelor - instrument de prevenire a bullying-ului intre elevi/Prosocial Behaviour: roots and wings to prevent antisocial behaviour and conflicts ( Spania, Tenerife, 10-14 mai, 2021)

3.   3. Educația prin Mass media și VIDEOMAKING/MEDIA EDUCATION + VIDEOMAKING@SCHOOL  (Italia, Soverato, 21-26 iunie, 2021) 

4.   4. TIC folosit în educație pentru o pedagogie incluzivă/ ICT inclusive education ( Grecia, Heraklion (Creta), 28 iunie-02 iulie, 2021) 

5.  5.  Metode creative de predare-învățare pentru reducerea abandonului școlar timpuriu/ Creative teaching and learning methods for reducing early school leaving in a lifelong learning society ( Olanda, Assen, 5-11 septembrie, 2021) 

 

6.    6. Creativitatea în predare și învățare pentru o mai bună motivare a elevilor și o conduită optimă în clasă/ Creativity in teaching and learning for a better students motivation and improved classrom behaviour (Olanda, Assen, 5-11 septembrie, 2021)

               Extras project summary (2020):

Proiectul Adaptarea invatarii la cerintele Noii Societati raspunde nevoii de dezvoltare a competentelor cadrelor didactice din scoala la Societatea Digitala pentru reducerea abandonului scolar, diminuarii fenomenului de bullying si stimularii coeziunii sociale si a interculturalitatii. Obiectiv general al proiectului este cresterea capacitatii de adaptare a actului educational la standardele U.E. impuse de Noua Societate Digitala, pe trei directii: asigurarea calitatii procesului educational prin activitati si metode didactice creative si interactive care stimuleaza coeziunea sociala si interculturalitatea; combaterea insuccesului scolar si a parasirii timpurii a scolii prin reducerea absenteismului si implicarea elevilor si a familiilor acestora in activitatile scolare;mentinerea in scoala a unui climat de siguranta prin dezvoltarea competentelor cheie necesare adaptarii la cerintele Noii Societati si diminuarea fenomenului de bullying.

18 cadre didactice si de conducere din institutie vor participa la cursuri de formare selectate de echipa de proiect de pe platforma egateway, in functie de nevoile de dezvoltare ale scolii, cursuri sustinute de furnizori de formare cu experienta. In vederea imbunatatirii calitatii procesului educational s-a optat pentru cursurile „Creativity in teaching and learning for a better students motivation and improved classrom behaviour” si „ICT in education-Towards a digital and inclusive pedagogy”, urmarind concret implicarea a 20% din profesorii institutiei in programele de formare continua Erasmus+ si adaptarea, flexibilizarea, digitizarea si eficientizarea actului didactic. In vederea combaterii insuccesului scolar si a parasirii timpurii a scolii s-a optat pentru cursurile „Creative teaching and learning methods for reducing early school leaving in a lifelong learning society” si „Parents and Teachers. Building Bridges, vizand reducerea absenteismului cu 2% in urmatorii 2 ani si cresterea cu 5% a implicarii parintilor in viata scolara a copiilor. Pentru imbunatatirea nivelului de competente/aptitudini-cheie si diminuarea bullying-ului s-au selectat cursurile „Media Education Fighting bullying and foster inclusion” si „Prosocial Behaviour: roots and wings to prevent antisocial behaviour and conflicts”, astfel incat aplicarea metodelor bazate pe educatie prin mass-media, jocuri de rol, povesti, etc sa aiba drept rezultat reducerea conflictelor intre colegi, a fenomenului de bullying cu 10% in urmatorii 2 ani.

Selectia participantilor la cursurile de formare va respecta criteriile de transparenta, egalitate de sanse, legislatia in vigoare, evitand conflictul de interese. Dupa lansarea apelului de selectie, cei interesati vor depune o scrisoare de intentie, un CV si vor sustine un interviu. Persoanele selectate vor fi validate in C.P. si in C.A. al scolii, apoi vor primi sprijinul logistic (buget, transport, cazare, documente), informatiile necesare si sustinere in pregatirea lingvistica si interculturala. In timpul mobilitatii, mentorii vor comunica permanent cu participantii la cursuri pentru evitarea oricaror riscuri care ar putea periclitatea finalizarea mobilitatilor.In urma mobilitatii, participantii vor depune un raport si documentele prevazute in contract. Actiunile prevazute in perioada de follow-up vor fi monitorizate de membrii echipei de proiect: coonceperea planurilor, formarea echipelor de lucru, formarea cadrelor didactice din institutie, integrarea metodelor si strategiilor nou-invatate in activitatea didactica, diseminarea rezultatelor, activarea pe platforma eTwinning,evaluarea.Impactul proiectului asupra comunitatii locale va consta in: aprecierea pozitiva a calitatii educatiei oferite de scoala, consolidarea parteneriatului scoala-familie-comunitate locala. Elevii vor fi implicati permenent in activitati de orientare scolara  si profesionala. La nivel regional, se va constitui o echipa de formare, dintre participantii la proiect, care va acorda sprijin altor institutii scolare, dornice de perfectionare internationala prin participarea lor la Simpozionul „Scoala, a doua familie”, desfasurat anual in institutia noastra. La nivel national si international proiectul va contribui la cresterea calitatii educatiei in sistemul de invatamant romanesc prin impartasirea experientei si a rezultatelor proiectului pe site-ul nationale didactic.ro, platforma educationala CRED, Erasmus+,grupurile cadrelor didactice de pe retelele sociale. Proiectul reprezinta punctul de plecare in strategia de internationalizare a scolii si o investitie valoroasa pe termen lung pentru viitorul invatamantului romanesc.

Proiectul ofera sansa scolii noastre ca, valorificandu-si punctele tari (resursa umana, resursele materiale si curriculare) sa raspunda necesitatilor identificate si prezentate mai sus, indeplinindu-si cu succes misiunea de a pregati elevii pentru a deveni cetateni responsabili, capabili sa raspunda cerintelor mereu in schimbare ale noi Societati Digitale.