Scoala Gimnaziala Nr.13 Sibiu
Sibiu, Sibiu

Proiecte educaţionale

Proiect Edu Acces

 

Proiect Comenius 2013-2015

Travelling Teds' European Discoveries-Descoperirile Europene ale Ursuletilor Calatori

 

( The T.E.D. Project

Travelling Teds' European Discoveries-Descoperirile Europene ale Ursuleților Călători (The T.E.D. Project)

NUMĂRUL DE REFERINȚĂ : COM-13-PM-1172-SB-IE

Suntem șapte școli partenere. Suntem un amestec de diferite medii socio-economice urbane și rurale, mari și mici din Danemarca, Finlanda, Ungaria, Irlanda, Italia, Portugalia și Romania acoperind nordul, sudul, estul și vestul Europei. Proiectul nostru este intitulat “Descoperirile europene ale Ursuleților călători ", acronim: “Proiectul T.E.D”.

Migrația este o problemă care afectează toate comunitățile noastre școlare, familiile pleacă dintr-un loc și sosesc în altul, schimbând dinamica claselor de elevi. Prin proiectul TED vom pregăti elevii noștri pentru schimbările din viața lor care pot apărea dotarită acestor migrații. Am ales ursuleții de pluș ca simbol al proiectului nostru, pentru a da posibilitatea elevilor noștri să se ocupe de problemele emoționale legate de schimbarea mediului în care trăiesc- prin intermediul unui terț, ursulețul de pluș, cea mai iubită jucărie a copiilor. Fiecare Teddy (Ursuleț), va aduce cu el, pe lângă bunurile sale, jurnalul său descriind viața de zi cu zi și sentimentele pe care le trăiește prin mutarea dintr-o țară în alta. În timpul călătoriei prin celelalte șase țări, va învăța despre fiecare țară, despre cultura, limba și viața de zi cu zi și, în schimb, îi va învăța pe ceilalți despre propria sa țară. În felul acesta va afla ca nu suntem atât de diferiți unii față de alții, va afla că avem aceleași nevoi de bază, speranțe și vise. Va afla că diferența poate fi interesantă. Schimbarea poate fi o aventură.

Avem în vedere că proiectul va îmbunătăți educația interculturală în școlile noastre și va continua să dezvolte și să consolideze competentele TIC atât ale elevilor, cât și ale cadrelor didactice. Parteneriatul nostru implică școli care nu au mai colaborat în proiectele multilaterale Comenius precum și scoli care au experiență în aceste colaborări. Acest amestec va aduce o perspectivă nouă pateneriatului nostru, învățând unii de la alții.

 

ŞCOALA 13 - ŞCOALĂ MaST-TOP

Ca urmare a participării la proiectul MaST NETWORKING, echipa de proiect a obţinut Diploma de Excelenţă şi titulatura de Şcoală MaST-TOP.

 

Proiect MaST 2011

Proiect MaST Networking, calitate în dezvoltarea competenţelor cheie de matematică, ştiinţe şi tehnologii

ID: POSDRU/85/1.1/S/58914

Axa prioritară 1: Educaţia şi formarea profesională în sprijinul creşterii economice şi dezvoltării societăţii bazate pe cunoaştere.

Domeniul major de intervenţie 1.1: accesul la educaţie şi formare profesională iniţială de calitate

Proiect cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013 "Investeşte în oameni! "

 

Tema proiectului: “CERCETĂM, CONSTRUIM, CONCLUZIONĂM «3C»” – CONSTRUIREA ŞI UTILIZAREA UNEI STAŢII METEOROLOGICE

Proiectul «3C» din cadrul MaST NETWORKING îşi propune dezvoltarea competenţelor matematice şi a competenţelor de bază în fizică, biologie şi tehnologie prin realizarea unei educaţii MaST de calitate. Tema aleasă – construirea şi utilizarea unei staţii meteo – evidenţiază existenţa legăturii strânse între aceste ştiinţe prin contribuţia fiecăreia la atingerea scopului propus, astfel:

- fizica prin identificarea fenomenelor naturale specifice şi a principiilor de funcţionare a instrumentelor;

- tehnologia prin alegerea materialelor necesare şi confecţionarea instrumentelor de măsură;

- biologia prin explicarea influenţei factorilor meteorologici asupra lumii vii;

- matematica prin organizarea datelor, efectuarea calculelor (prin aplicarea formulelor fizice), prelucrarea lor prin grafice/diagrame, interpretarea rezultatelor.

Etapele proiectului:

1. Diseminarea proiectului: ianuarie 2011

- prezentarea proiectului MaST

- alegerea temei proiectului

- selectarea grupului de lucru

prof. Axentea Melinda – matematică

prof. Agârbicean Camelia – biologie

prof. Galea Gianina – fizică

prof. Hampu Adriana - tehnologie

- selectarea grupului ţintă: 10 elevi din clasele a VI-a

VI A: Bunescu Iulia, Neamţu Maria

VI B: Cătană Maria, Glăjariu Cătălina, Barac Claudiu, Oprea Ionuţ

VI C: Bădărînză Adrian, Roman Alexandra, Răduleţ Alexandra, Obreja Cosmina

2.Alegerea grupelor de lucru şi pregătirea teoretică a proiectului: februarie 2011

- Măsurarea temperaturii: Obreja Cosmina şi Răduleţ Alexandra

- Măsurarea presiunii atmosferice: Bunescu Iulia şi Neamţu Maria

- Măsurarea umidităţii: Bădărînză Adrian şi Roman Alexandra

- Măsurarea vitezei vântului: Cătană Maria şi Glăjariu Cătălina

- Determinarea direcţiei vântului: Barac Claudiu şi Oprea Ionuţ

3.Construirea instrumentelor de măsură specifice unei staţii meteo: februarie 2011

- Termometrul: Obreja Cosmina şi Răduleţ Alexandra

- Barometrul: Bunescu Iulia şi Neamţu Maria

- Higrometrul: Bădărînză Adrian şi Roman Alexandra

- Anemometrul: Cătană Maria şi Glăjariu Cătălina

- Morişca de vânt: Barac Claudiu şi Oprea Ionuţ

4.Efectuarea măsurătorilor cu ajutorul instrumentelor specifice staţiei meteo: martie 2011

Pe parcursul întregii luni martie, la diferite momente ale zilei (dimineaţa, amiazi, seara) fiecare grupă a efectuat măsurători pentru temperatură, presiune atmosferică, umiditate, viteza vântului şi determinarea direcţiei vântului.

5.Prelucrarea datelor şi interpretarea rezultatelor obţinute: aprilie 2011

6.Prezentarea proiectului: mai 2011

- întocmirea portofoliului proiectului

- realizarea produselor finale: jurnalul de proiect, staţia meteorologică

- prezentarea proiectului în cadrul parteneriatului “Şanse egale pentru fiecare” cu unităţile şcolare din Loamneş şi Slimnic

- vizită la staţia meteo Sibiu

- publicarea în revista şcolii precum şi pe site-ul şcolii

- participarea la competiţia MaST

INTERDISCIPLINARITATE

Contribuţia fizicii:

- identificarea fenomenelor naturale ce influenţează vremea şi a instrumentelor de măsură corespunzătoare;

- explicarea principiilor de funcţionare a instrumentelor;

- interpretarea rezultatelor şi a observaţiilor sub forma unor concluzii ştiinţifice

Contribuţia tehnologiei: alegerea materialelor necesare construirii instrumentelor

Contribuţia biologiei: studiul privind influenţa factorilor de mediu asupra organismului uman.

Contribuţia matematicii:

- organizarea datelor obţinute din măsurători în tabele

- prelucrarea datelor sub formă de grafice

- interpretarea rezultatelor obţinute

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Proiect școlar multinațional Comenius 2008-2010

"Stil de viață sănătos"

Școala nr.13 Sibiu a primit în septembrie 2008 aprobarea pentru a participa la un proiect școlar multinațional Comenius. La acest proiect participă 5 școli din următoarele țări:

-Marea Britanie-coordonatorul întregului proiect

-România

-Italia

-Polonia

-Turcia

Titlul acestui proiect care se va desfășura pe parcursul a doi ani, între 2008-2010, este "Viață Sănătoasă". Limba de comunicare între parteneri este limba engleză. Prin activitățile propuse, echipa de proiect a școlii dorește să îi familiarizeze pe elevii noștri cu noțiuni și principii de alimentație și viață sănătoasă pentru a se dezvolta armonios, fără să acumuleze kilograme în exces și pentru a evita astfel îmbolnăvirile.

Proiectul mai cuprinde și întâlniri între școlile partenere pentru a se putea vedea cum s-au desfășurat activitățile propuse de către coordonatorii de proiect dar și pentru a se pune de acord cu privire la bunul mers al proiectului.

O astfel de întâlnire, prima de altfel, a avut loc la școala "George Spicer"din Enfield, North London, Marea Britanie între 2-7 decembrie 2008. La întâlnire au participat d-na director Olga Meșteru, d-na prof. Diana Sârbu-coordonator proiect și d-na prof. Marioara Popescu. Am fost impresionați de școala foarte curată și foarte bine organizată dar și de elevii deosebit de comunicativi și de seriosi. În Marea Britanie, în toate școlile, uniforma este obligatorie dar diferă de la școală la școală.

Am asistat la multe activități care ne-au demonstrat că elevii britanici respectă "regulile de aur" pe care orice școala le are  și care se pot rezuma la: punctualitate, seriozitate, grijă față de bunuri, cooperare. Sperăm să le oferim și noi motive de laudă partenerilor noștri când vor veni să ne viziteze școala și să asiste la activități în septembrie 2009.

Diana Sârbu-profesor coordonator proiect

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Proiect "Interculturalitate și spiritualitate"