Colegiul Tehnic de Aeronautica "Henri Coanda"
Bucuresti

Regulament

 

REGULAMENT

DE

ORGANIZARE ȘI FUNCȚIONARE

AL COLEGIULUI TEHNIC

DE AERONAUTICĂ

HENRI COANDĂ

 

 

 

 

 

 

 

AN ȘCOLAR 2019-2020

CAPITOLUL I

DISPOZITII GENERALE

 

Art. 1 .   Prezentul Regulament de ordine interioara este intocmit in conformitate cu:

  • Legea Educației Nationale nr 1/2011;
  • Ordinul MEN nr. 5115/2014 - privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar;
  • Regulamentul de organizare și funcționare a unităților din învățământul preuniversitar, aprobat prin OMENCS Nr. 5079/2016, cu completările și modificările din OMEN 3027/2018;
  • Conform legii Nr. 272/2004 privind protecția și promovarea drepturilor copilului, republicata 2014 și a procedurii ISMB nr 6777/24.03.2017 privind incluziunea unor grupuri dezavantajate; 
  • Conform OMENCS Nr. 6134/2016 privind interzicerea segregării școlare în învățământul preuniversitar ;
  • Statutul elevului, aprobat prin OMENCȘ nr. 4742/2016.

Regulamentul de ordine interioara se propune si se dezbate cu reprezentanti ai parintilor( asociația părinților) si ai elevilor din clasele IX-XII liceu (consiliul școlar al elevilor) si de catre Consiliul Profesoral la care participa cu drept de vot si personalul didactic auxiliar si nedidactic.

Regulamentul de ordine interioara este aprobat de Consiliul de Administratie cu participarea organizatiilor sindicale existente in scoala. După aprobare, regulamentul de organizare și funcționare a unității de învățământ se înregistrează la secretariatul unității.

Art.2.   Colegiul Tehnic de Aeronautica Henri Coanda cuprinde: invatamant liceal de zi şi învăţământ professional, postliceal și seral.

Art. 3.   Deschiderea noului an de invatamant se face in mod festiv, pe baza unui program special elaborat, iar inchiderea anului scolar se marcheaza prin festivitatea de premiere.

Art. 4.   Orarul unitatii scolare se intocmeste de catre o comisie numita de Consiliul de Administratie.

Art. 5 .   Activitatea didactica se desfasoara zilnic de luni pana vineri intre orele 8.00-18.00 in cabinete si laboratoare amenajate pe specialitati. Orele au durata de 50 minute cu pauze de 10 minute si pauza mare intre orele 10.50-11.10.

Orarul

  • 800 - 850;
  • 900 - 950;
  • 1000 - 1050;
  • 1110 - 1200;
  • 1210 - 1300.
  • 1310- 1400;
  • 1410 - 1500;
  • 1510 - 1600;
  • 1610 - 1700;
  • 1710 - 1800.
  • 1810-1900
  • 1900- 2000

 

 

Art. 6 .   Accesul persoanelor in unitatea scolara este reglementata de urmatoarele:

  • Elevii au acces in incinta scolii pe baza legitimatiei de elev sau a carnetului de note, emise si vizate semestrial de unitatea scolara
  • Profesorii au acces in incinta scolii pe baza legitimatiei / CI.
  • Profesorii posesori de autoturisme au acces in incinta scolii pe baza de tabel.
  • Persoanele straine au acces in scoala pe baza de ecuson de vizitator eliberat de portar, dupa prezentarea unui act de identitate (CI, BI sau pasaport).

Vizitatorii vor fi consemnati in Registrul de poarta de catre paznic si/sau agentul de paza.

 

Art. 7 .   Accesul autovehiculelor in incinta unitatii scolare se face pe baza de tabel, cu exceptia celor destinate transportului special (aprovizionare, salvare, pompieri,

politie, inspectorat, salubritate,etc)

Este interzis accesul autovehiculelor conduse de elevi atat in curtea scolii cat si parcarea pe aleea de acces.

Art. 7a.   Accesul persoanelor straine in unitatea scolara este reglementat de urmatoarele:

  • Orice persoana straina are obligatia de a se legitima la personalul autorizat aflat la intrarea in scoala (portar, gardian, personal serviciu de paza). Se retine cartea de identitate/legitimatia in vederea inregistrarii in registrul persoanelor care intra in scoala. Vizitatorul va primi un ecuson de vizitator si va fi condus in cladirea scolii.
  • Elevul de serviciu preia vizitatorul si il conduce la sala de asteptare din fata Cancelariei, in cazul in care persoana doreste o intalnire cu un cadru didactic sau cu un elev.
  •    Părinții care vin la școală la solicitarea dirigintelui/dirigintei vor aștepta la poartă, după legitimare, profesorul diriginte sau profesorul de serviciu care îi va însoți în incinta școlii.
  • Vizitatorul asteapta in holul de la parter daca are probleme la secretariat sau directiune.
  • La parasirea incintei scolii vizitatorul va returna ecusonul si va primi inapoi actul de identitate.
  • Accesul persoanelor care refuza sa se legitimize este strict interzis.
  • Insotitorii elevilor si personalului didactic din scoala se supun regulilor de mai sus.

     In caz de urgenta, se apeleaza politia, salvarea si/sau masina de pompieri. Acestea nu necesita permis de acces in scoala, dar se consemneaza prezenta acestora in scoala in procesul verbal intocmit de profesorul de serviciu.

Art. 7b.   Persoanele care primesc ecusonul au obligația purtării acestuia la vedere pe toată durata rămânerii în incinta liceului și restituirii acestuia la punctul de control, în momentul părăsirii instituției.

 

Art. 8 .   De respectarea art. 6 și 7 răspund paznicii și personalul care asigură securitatea.

 

 

CAPITOLUL III

 

PĂRINȚII

 

Art. 41.   Parintii/tutorii legali au dreptul si obligatia de a colabora cu unitatea de invatamant in vederea realizarii obiectivelor educationale.

 

Art. 42.   Parintii/tutorii legali ai elevilor care frecventeaza invatamantul obligatoriu, trebuie sa semneze acordul de parteneriat pentru educatie, sa respecte prevederile acestuia.

 

Art.43.   a) Parintii/tutorii legali au obligatia ca cel putin o data pe luna sa ia legatura cu dirigintele pentru a cunoaste evolutia copilului lor.

b) Parintii/tutorii legali sunt obligati sa asigure frecventa scolara a elevilor in invatamantul obligatoriu.

c) Parintele/tutorele legal are obligatia de a asigura conditii pentru ca elevul sa frecventeze scoala pe durata invatamantului obligatoriu. In cazul in care acesta nu asigura scolarizarea elevului, poate fi sanctionat cu amenda cuprinsa intre 100 si 1000 lei, ori este obligat sa presteze munca in folosul comunitatii. Constatarea contraventiei si aplicarea amenzilor contraventionale se realizeaza de catre persoanele imputernicite de catre primar in acest scop, la sesizarea Consiliului de Administratie al unitatii de invatamant

 

Art. 44.   La nivel de clasa parintii aleg Comitetul de parinti al clasei compus din trei persoane: un presedinte si doi membri, cu atributiile prevazute in art. 60 din ROFUIP.

 

Art. 45.   Comitetul de parinti al clasei poate propune in prima sedinta contributia la intretinerea, dezvoltarea si modernizarea bazei materiale a clasei sau unitatii de invatamant, sustinerea de activitati extrascolare si extracurriculare.

Art. 46.   a) La nivelul fiecarei unitati de invatamant functioneaza Consiliul reprezentativ al parintilor, compus din presedintii Comitetelor de parinti ai fiecarei clase, cu atributiile conform art.252 din ROFUIP.

b) Consiliul reprezentativ al parintilor poate decide constituirea sa in Asociatie cu personalitate juridica, conform reglementarilor in vigoare , functionand dupa propriul regulament de ordine interioara sau statutul asociatiei.

 

Art. 47.   Consiliul reprezentativ al parintilor are atributii prevazute de art. 254 din ROFUIP si poate atrage resurse financiare extrabugetare, constand in contributii, donatii, sponsorizari , venite din partea unor personae fizice sau juridice din tara sau strainatate in conformitate cu art 255 din ROFUIP.

 

Art. 48.   Directorul unitatii de invatamant supune spre aprobare Consiliului parintilor prioritatile care vizeaza conservarea patrimoniului , completarea si modernizarea bazei materiale si sportive, reparatii, imbogatirea fondului de carte al bibliotecii, stimularea elevilor capabili de performanta, ajutarea celor cu situatie precara, organizarea de activitati extrascolare si extracurriculare.

 

Art 49.   Unitatea de invatamant incheie cu parintii / tutorii/ sustinatorii legali ai elevilor un contract educational in care sunt inscrise drepturile si obligatiile reciproce ale partilor.

 

 

CAPITOLUL IV

 

BENEFICIARII PRIMARI AI EDUCATIEI

Calitatea de elev

Art. 50.   Calitatea de elev, exercitarea si incetarea ei sunt prevazute de art. 96-105 din ROFUIP. Calitatea de elev se dovedeşte cu carnetul de elev, vizat la începutul fiecărui an şcolar de către unitatea de învăţământ la care este înscris elevul și se exercită prin frecventarea cursurilor și participarea la ctivitățile existente în programul școlii.

 

Drepturile beneficiarilor primari ai educatiei

 

Art. 51.   Elevii au dreptul sa opteze, conform legii, pentru tipul si forma de invatamant pe care o vor urma , fiind consiliati pentru aceasta de parinti, educatori, personalul si institutiile abilitate.

 

Art. 52.   (1) Elevii beneficiaza de invatamant de stat gratuit.

(2) Elevii pot beneficia de burse, credite pentru studii. Statul ii sprijina material, cu precadere pe cei care obtin rezultate foarte bune la invatatura, activitati artistice sau sportive si dovedesc aptitudini deosebite pentru formarea lor in domeniul unei profesiuni.

(3) Elevii pot beneficia de suport financiar din surse extrabugetare a unitatii de invatamant.

 

Art. 53.   Elevii pot utiliza gratuit, sub indrumarea cadrelor didactice, pe toata durata studiilor, baza materiala si didactica de care dispune unitatea de invatamant.

 

Art. 54. Elevii merituosi se pot inscrie pentru burse de studiu in tara sau strainatate, beneficiind de recomandarea unitatii de invatamant.

 

Art. 55.   In timpul scolarizarii, elevii beneficiaza de asistenta psihopedagogica si medicala gratuita. De asemenea, ei au dreptul la bilete cu preturi reduse, de spectacole, muzee, manifestari-cultural-sportive si la transportul in comun, pe baza carnetului de elev, vizat la zi.

 

Art. 56.   a) Elevilor le este garantata , conform legii, libertatea de asociere in organizatii sociale, stiintifice , culturale, artistice, sportive, civice.

b) Asociatiile elevilor functioneaza dupa un statut propriu: obiectul de activitate al acestora trebuie sa fie compatibil cu principiile invatamantului.

c) In unitatea de invatamant se constituie Consiliul elevilor format din liderii fiecarei clase, cu statut propriu, avizat de conducerea scolii si anexa la ROF.

d) Consiliul elevilor desemneaza reprezentanti in CA

e) Dreptul la reuniune se exercita in afara orarului zilnic, iar activitatile pot fi sustinute in unitatea de invatamant numai cu aprobarea directorului, conditionat de acordarea de garantii scrise de asigurare a securitatii persoanelor si bunurilor.

f) In cazul in care prevederile sau activitatile asociatiei contravin principiilor invatamantului, directorul poate suspenda sau interzice activitatea acestuia.

(g) Consiliul clasei se întrunește cel puțin o dată pe semestru. Hotărârile adoptate în ședințele consiliului clasei se înregistrează în registrul de procese verbale ale consiliului clasei. Registrul de procese verbale este însoțit în mod obligatoriu de dosarul care conține anexele proceselor verbale.

 

Art. 57.   a) Conform legii, libertatea elevilor de a redacta si difuza reviste scolare proprii este garantat.

b) In cazul in care continutul si forma acestor publicatii au elemente contrare legislatiei in vigoare, directorul poate suspenda editarea si difuzarea acestora.

 

Art. 58.   Elevii au dreptul sa fie evidentiati si sa primeasca premii si recompense pentru rezultatele deosebite la invatatura, la instruirea practica si in celelalte activitati scolare si extrascolare, precum si pentru atitudine civica exemplara.

 

Art. 59.   Elevii pot utilize manuale alternative aprobate de Ministerul Educatiei Nationale si selectate prin concurs, la nivel national. Cadrul didactic va recomanda elevilor un anumit manual.

 

Art. 60.   a) Elevii beneficiaza, in respectul principiilor pluralismului, de libertate de informare si de exprimare , pot edita reviste/publicatii/paginiweb.

b) In cazul in care aceste publicatii contin elemente care afecteaza siguranta nationala, ordinea publica, sanatatea, moralitatea, drepturile si libertatile cetatenesti, lezeaza imaginea , demnitatea si independenta persoanelor sau unitatii scolare sau a altor institutii , directorul poate suspenda sau interzice aparitia publicatiilor.

c) Persoanele care se fac vinovate de cele de mai sus vor fi sanctionate cu pedepse stabilite de Consiliul Profesoral in functie de gravitatea faptei in conformitate cu ROFUIP.

 

Art. 61.   In conformitate cu Legea Educatiei nr.1, elevilor cu rezultate foarte bune la invatatura sau celor cu probleme sociale dificile, li se pot acorda burse de merit sau burse sociale, in conformitate cu reglementarile in vigoare. Solicitarile elevilor pentru atribuirea acestor burse, se adreseaza Comisiei de burse.

 

Art. 62.   Elevii cu aptitudini si performante scolare exceptionale, pot promova doi ani de studiu intr-un an scolar, conform legii: examenele pentru promovarea celui de-al doilea an se pot sustine in sesiunea de corigente.

Elevul sau, după caz, părintele, tutorele sau susţinătorul legal solicită, oral, cadrului didactic să justifice rezultatul evaluării, în prezenţa elevului şi a părintelui, tutorelui sau susţinătorului legal, în termen de maximum 5 zile de la comunicare.

Art. 63.   Elevii au dreptul sa se transfere de la o clasa la alta, de la un profil sau forma de invatamant la alta in conformitate cu art. 148 – 160 din ROFUIP.

Art. 64 Elevii pot sau nu frecventeze orele de religie. Situatia scolara anuala se incheie fara disciplina religie. Elevilor aflati in aceasta situatie li se vor asigura activitati educationale alternative in cadrul unitatii de invatamant, stabilite prin hotararea Consiliului de Administratie”.

Art. 65 Elevul sau, dupa caz, parintele, tutorele sau sustinatorul legal, are dreptul de a contesta rezultatele evaluarii, solicitand cadrului didactic sa justifice rezultatele acesteia, in prezenta elevului si a parintelui/tutorelui/sustinatorului legal, in 5 zile de la comunicare. In situatia in care argumentele prezentate de catre cadrul didactic nu sunt considerate satisfacatoar, elevul/parintele/tutorele/sustinatorul legal, poate solicita, in scris, directorului unitatii de invatamant, reevaluarea probei scrise. Nu se poate solicita reevaluarea probelor orale sau practice. Reevaluarea probelor scrise se va desfasura conform art.122 alin.(4-9) din Ordinul ministrului educatiei nationale nr.5115/2014.

 

RECOMPENSE

 

Art. 66.   Elevii care obtin rezultate remarcabile la invatatura si se disting prin comportare exemplara, pot primi urmatoarele recompense:

a)     evidențierea făcută de diriginte , în fața colegilor de clasă

b)    evidentierea facuta de director, in fata colegilor de scoala si a Consiliului Profesoral

c)     comunicarea verbala sau scrisa, adresata de diriginte sau director parintilor, cu mentionarea faptelor deosebite pentru care este evidentiat

d)    trimiterea cu prioritate in excursii sau tebere de odihna

e)     acordarea de burse de merit, de studio sau alte recompense materiale, de catre stat sau agenti economici

f)      premii, diplome, medalii

g)    premiul de onoare al scolii

 

Art. 67.   Elevii care se disting în activitatea cercurilor știintifice, tehnico-aplicative, artistice, la olimpiade pe discipline și pe meserii, de creație șțiințifică și tehnică, la concursuri si festivaluri , pot primi diplome, premii , burse, medalii si pot beneficia de excursii si tabere de profil in tara sau strainatate.

 

Art. 68.   Acordarea de premii elevilor, la sfarsitul anului scolar, se face in ordinea mediilor anuale generale ale elevilor, dupa cum urmeaza:

ü premii pentru primele trei medii pe clasa , dar nu mai mici de 9.00

ü mentiune pentru urmatoarele trei medii

ü mentiune speciala se acorda elevilor sau colectivelor de elevi, care au obtinut in anul scolar respectiv rezultate remarcabile la anumite discipline de invatamant, in activitatea practica si in cercurile de creatie, la concursurile stiintifice si pe meserii, tehnice, cultural-artistice si sportive, precum si pentru fapte deosebite in interesul scolii si/sau al societatii, etc

Premiul de onoare al scolii se acorda unui singur elev din clasele terminale, care a obtinut cea mai mare medie, pe toata perioada ciclului de invatamant sau a tipului de scoala, dar nu mai mica de 9.00 , si la purtare media anuala 10, si care s-a distins prin atitudine si comportament deosebite.

 

Art. 69.   In conformitate cu Legea Educatiei nr.1/2011, unitatea de invatamant si alti factori interesati recompenseaza activitatile de performanta ale elevilor, la nivel national si international, in modul urmator:

a)           acordarea unor premii din partea Consiliului reprezentativ al parintilor sau al societatilor econolmice, fundatiilor stiintifice si culturale

b)          sprijinirea elevilor care participa la olimpiadele nationale si internationale prin activitati de pregatire, organizate de profesori ai unitatii scolare, desemnati de directorul acesteia. Elevilor participanti la etapa nationala li se vor incheia mai devreme situatiile scolare, pentru a li se oferi posibilitatea pregatirii pentru etapa pe tara.Termenele de incheiere a situatiilor scolare vor fi stabilite de director, la propunerea sefilor catedrelor metodice.

 

 

 

ÎNDATORIRILE ELEVILOR

 

Art. 70.   a) Elevii au obligația să frecventeze cu regularitate cursurile scolii si sa participle la toate actiunile stabilite de scoala: participarea activa a elevilor consta in efortul real al acestora pentru asimilarea cunostintelor, dezvoltarea facultatilor intelectuale, formarea priceperilor si deprinderilor teoretice si practice, care sa asigure, in perspective finalizarii invatamantului secundar, integrarea pe piata muncii.

                 b) Elevii au obligatia sa participe la toate activitatile extrascolare si extracurriculare la care sunt convocati, activitati organizate de unitatea scolara, pentru a-si forma spiritul creativ- participativ, antreprenorial, civic, patriotic, cultural, artistic, etc.

               c) Elevii din invatamantul obligatoriu trebuie sa semneze si sa respecte Acordul de parteneriat.

 

Art. 71   Elevii trebuie să cunoască și să respecte:

-         Legile statului;

-         Regulamentul de organizare si functionare a unitatilor de invatamant preuniversitar;

-         Regulamentul de funcționare a unitătii în care este înscris;

-         Regulile de circulatie si cele cu privire la apărarea sănătății;

-         Normele de securitate și sănătate în muncă și cele de prevenire și stingere a incendiilor;

-         Normele de protecție civilă;

-         Normele de protecție a mediului;

 

Art. 72   Elevii trebuie să aibă o atitudine cuviincioasă, comportare civilizată, să nu manifeste agresivitate în limbaj și comportament, să nu aducă jigniri colegilor și personalului școlii. Nici unui elev nu ii este permis a face din naționalitatea , religia, starea socială, fizica sau familială a unei persoane, obiect de jignire sau insultă.

 

Art. 73   Elevii trebuie sa aibă o tinuta decentă atat in incinta scolii, cat si in afara, in orice imprejurare , care sa-i particularizeze ca varsta, sex si categorie sociala de elev.

         Prin notiunea de “ținută decentă” se înțelege:

  • Pentru fete: pantalon sau fustă de culoare închisă, cămașă sau bluză albă sau bleu.
  • Pentru băieți: pantalon lung de culoare neagră sau bleumarin, cămașă albă sau bleu, fără bijuterii.
    • Hainele trebuie sa fie curate și îngrijite (netăiate și negăurite).
    • Se interzice accesul în școală cu blugi rupți( sfâșiați).
    • Sunt interzise bijuterii (cercei, lanțuri, brățări) de dimensiuni mari
    • Fustele elevelor trebuie să aibă o lungime decentă iar tricourile (bluzele) trebuie să acopere abdomenul.
    • Sunt interziși cerceii pozitionați pe buze, nas, pleoape(și în urechi la băieți)
    • Părul trebuie să fie spălat, pieptănat și cu aspect îngrijit.
    • În perioadele cu temperaturi ridicate este interzis accesul în școală al elevilor îmbrăcați în pantaloni scurți, bermude, maieuri sau bluze decoltate.
    • Accesul în sala de sport se face doar în echipament de sport, care se schimbă la terminarea orei. Este interzisă frecventarea orelor de curs în echipament sportiv.

 

Art. 74 Elevii datoreaza respect cadrelor didactice, personalului administrativ și de serviciu, atât în școală, cât și în afara ei.

Art. 75. Se interzice elevilor folosirea telefoanelor mobile, a căștilor sau a altor dispozitive electronice, în timpul orelor de curs. Acestea se țin pe modul silecțios, în ghiozdan sau pot fi colectate de către profesor la începutul orei, într-o zona special amenajată. La sfârșitul orei fiecare elev își ia telefonul sau alt dispozitiv din spațiul destinat. Nerespectarea acestei prevederi atrage confiscarea de către profesor a dispozitivului și predarea lui dirigintelui clasei. Dirigintele înapoiază telefonul sau alt dispozitiv părintelui elevului.

Art. 76 Accesul elevilor se va face pe usile INTRARE ELEVI. Elevii vor circula în școală pe scările cu indicația “SCARĂ ELEVI” , se vor deplasa la cabinetele și laboratoarele unde au ore și vor aștepta civilizat pe hol accesul în sala împreună cu profesorul, circulația pe “SCARA PROFESORI” fiindu-le interzisă fără a fi însoțiți de profesor.

Art. 77

a Este interzisă ieșirea elevilor din clasă în timpul orelor (cu excepția situațiilor limită)

        b Este interzisă staționarea elevilor pe holuri în timpul activității didactice, deranjând activitatea altor clase.

         c   Este interzisă părăsirea incintei școlii fără bilet de voie semnat și ștampilat de diriginte/ director și cu înștiințarea prealabilă a părinților.

        d   Se interzice părăsirea incintei școlii pe alte căi de acces decât cele stabilite, în scopul evitării controlului (săritul gardului). Săvârșirea acestei abateri atrage după sine scăderea notei la purtare.

       e   Se interzice pătrunderea în incinta școlii pe alte căi de acces decât cele stabilite, în scopul evitării controlului documentelor școlare (săritul gardului).

 

Art. 78 Elevii sunt datori să nu distrugă documentele școlare (carnet de elev, catalog, legimitație).

Art. 79   Elevii au obligația să poarte asupra lor carnetul de elev sau legitimația și uniforma.

Carnetul de elev sau legitimatia vor fi prezentate dimineața, la intrarea în curtea școlii, la cererea cadrelor didactice sau a personalului de pază. De asemenea, carnetul de elev trebuie prezentat cadrelor didactice imediat după evaluarea elevului, pentru consemnarea notelor, precum și părinților, pentru luarea la cunoștință a rezultatelor obtinute la învățătură și comportare;

Toate carnetele de elev și legitimațiile vor avea aplicată fotografia titularului, ștampila și semnatura autorizată, pentru anul școlar în curs.

           Elevii au obligația să poarte asupra lor carnetul de elev sau legitimația și să le prezinte profesorilor și celorlalți angajați ai unității școlare atunci când li se solicită acest lucru. Refuzul de a se legitima se sancționează cu scăderea notei la purtare. Este interzis accesul în școală fără legitimație sau carnet de elev.

 

Art. 80   Se interzice imprumutarea carnetului de elev sau legitimatiei pentru a favoriza patrunderea in scoala a persoanelor straine. Furtul sau pierderea legitimatiei sau carnetului de elev se reclama la secretariatul scolii.

 

Art. 81   Sunt interzise elevilor:

  1. Activitatile de organizare si propaganda politica precum si prozelitism religios sau ocult si cele ce incalca normele generale de moralitate.
  2. Aducerea si difuzarea in scoala a materialelor straine procesului de invatamant, care prin continutul lor atenteaza la independenta, suveranitatea si integritatea nationala a tarii, care cultiva violenta sau intoleranta.
  3. Ascultarea in timpul orelor a programelor radio, a casetelor, CD-urilor sau memory stick-urilor.
  4. Utilizarea telefoanelor mobile și a căștilor in timpul orelor de curs, examenelor si concursurilor.
  5. Inregistrarea orelor de curs pe mijloace audio- video fara acordul profesorului.
  6. Sa detina obiecte dure, ascutite, taioase, explosive, precum si arme, petarde, munitie, pocnitori sau substante chimice nocive ca: spray paralizant, lacrimogene, care pot provoca accidente, pot afecta sanatatea si integritatea corporala sau psihica a colectivului de elevi si a personalului unitatii.
  7. Savarsirea de acte huliganice, bataile precum si glumele care pot duce la accidentarea colegilor, jignirea sau manifestarea agresiva in limbaj si in comportament.
  8. Posedarea sau difuzarea de material cu caracter obscene sau pronografic.
  9. Fumatul, consumul de bauturi alcoolice si droguri, participarea la jocuri de noroc, precum si comercializarea acestora in apropierea sau in incinta scolii.
  10. Lansarea de anunturi false cu privire la amplasarea de materiale explozive in perimetrul unitatii noastre.
  11. Blocarea intenționată a căilor de acces.
  12. Implicarea in acte de violență sau intimidare prin aderarea la grupuri organizate tip “bandă “ sau “gașcă”.
  13. Impunerea sub amenintare sau intimidare a “taxei de protecție” față de colegi.
  14. Părăsirea perimetrului unității de învățământ inainte de terminarea orelor, fără aprobarea scrisă a direcțiunii/dirigintelui/profesorului de serviciu și informarea părinților. Dacă o clasă părăsește școala înainte de terminarea programului fără aprobare din partea conducerii școlii, toți elevii clasei primesc absențe nemotivate la ora respectivă și li se va scădea nota la purtare cu un punct.
  15. Este interzisă părăsirea incintei unității școlare in pauză(pericol de accidente rutiere).
  16. Rezolvarea conflictelor prin forță sau chemarea prietenilor în incinta sau în apropierea unității de învățământ.
  17. Implicarea, în timpul pauzelor, în jocuri periculoase care pot provoca accidente (escaladarea ferestrelor, aruncatul pungilor cu apă pe geam, a paharelor, a sticlelor sau alte obiecte, joaca cu bulgari de zăpadă, etc.)
  18. Furtul
  19. Implicarea in actiuni care afecteaza imaginea scolii.

 

Art. 82 Este interzisă folosirea în școală a altor surse de încălzire care pot produce, prin neglijență incendii sau electrocutări.

 

Art. 83 Elevii trebuie sa păstreze în bună stare patrimoniul școlii. Este interzis:

  1. Alergarea zgomotoasă pe culoar și în clasă, săritul pe bănci sau catedre, trântirea ușilor;
  2. Degradarea mobilierului prin jocuri brutale, zgârieturi, desene, etc.
  3. Degradarea instalațiilor electrice in săli sau pe coridoare (comutatoare, prize, lămpi, hidranți- dacă nu este un incendiu, etc.)
  4. Lovirea și distrugerea tablelor de scris, aparatelor și instalațiilor din laboratoare.
  5. Degradarea tehnicii de calcul din laboratoare și cabinete, precum și instalarea de programe sau soft-uri fără acordul cadrelor didactice.
  6. Folosirea tehnicii de calcul în alte scopuri decât cele intructiv-educative.
  7. Desfășurarea de acte de terorism
  8. Deținerea și folorirea de materiale explozive - petarde, pocnitori, artificii, etc. (Săvârșirea acestor fapte constituie contravenție și se va pedepsi în conformitate cu prevederile Ordonantei 141/ 2001 si Legii 398/ 2002.)

 

     SANCTIUNI

Art. 84. Elevii care săvârșesc fapte care încalcă dispozițiile legale în vigoare, inclusiv regulamentele, vor fi sanctionați în funcție de gravitatea faptelor. Sanctiunile care se pot aplica sunt următoarele:

-         observatia

-         avertismentul

-         mustrare scrisa

-         retragere temporara sau definitive a bursei de merit/bani de liceu/bursa profesionala

-         eliminarea de la cursuri pe o perioada de 3-5 zile

-         mutarea disciplinara la o clasa paralela, din aceeasi unitate de invatamant sau la o alta unitate de invatamant

-         preavizul de exmatriculare

-         exmatricularea

Cu exceptia observației și a avertismentului, toate sancțiunile aplicate elevilor sunt comunicate în scris părinților/tutorilor/susținătorilor legali și elevului major. Sancțiunea este însoțită de scăderea notei la purtare.

Art. 85   Sanctiunile sunt propuse de diriginte sau Consiliul clasei, Consiliul profesoral care voteaza sancționarea elevilor. Pentru aplicarea unei sancțiuni este nevoie de jumătate plus unu din numărul celor prezenți.

Art. 86

a) Sancționarea pentru absențe nemotivate se face în conformitate cu ROFUIP.

b) Pentru anumite situații familiale sunt acceptate cereri scrise ale părinților, dar nu pot depăși trei zile pe semestru. Cererile vor fi adresate directorului unității de învățământ și prezentate la secretariatul unității pentru înregistrare, in cel mult 7 zile de la revenirea la cursuri.

Art. 87 Elevii care incalca art. 74,75,78 din prezentul regulament vor fi sancționați cu scăderea notei la purtare. Repetarea abaterii duce la eliminarea a 3-5 zile sau suspendarea unor drepturi.

Art. 88 a. Nerespectarea prevederilor art.79,80,81 din prezentul regulament, precum și înstrăinarea legitimațiilor de elev, distrugerea documentelor școlare, se pedepsește cu scăderea notei la purtare și/sau interzicerea temporară sau totală a unor drepturi.

                   b. Elevii care introduc fraudulos persoane străine în școală vor fi sanctionați prin scăderea notei la purtare, mustrare , preaviz de exmatriculare sau chiar exmatriculare, în funcție de gravitatea consecințelor faptei.

 

Art. 89 Abaterile prevazute de prezentul regulament la art.81 litera a, b,f,g,h,j se pedepsesc cu preaviz de exmatriculare sau exmatricularea fără drept de reinscriere, în functie de gravitatea faptelor și anunțarea organelor abilitate(poliția de proximitate, inspectoratul).

 

Art. 90 Faptele prevazute la art.83 (b),(c ),(d),(e) din prezentul regulament sunt pedepsite prin întocmirea unui proces verbal de imputare a bunurilor deteriorate și obligarea părinților pentru repararea/ înlocuirea bunului deteriorat. În cazul neachitării bunurilor și în funcție de mărimea sumei de plată se poate actiona in sensul impunerii sumei parintilor/ sustinatorilor legali ai celui vinovat.

 

Art. 91 Nerespectarea art.83 (g) ,(h) din prezentul regulament se pedepseste în conformitate cu legislația în vigoare( Legea 535/2004).

Art. 92 Fumatul în școală este strict interzis, atât în clădiri cât și în curtea școlii și se pedepsește conform legii 349/2002 si a legii 15/2016 cu privire la interzicerea fumatului în spații publice. Abaterea atrage după sine scăderea notei la purtare și amendă conform normativelor PSI.

 

Art. 93 Consumul si traficul de droguri în școala se pedepsește cu exmatricularea din unitatea școlară, după efectuarea unei anchete și convocarea comisiei pentru prevenirea şi eliminarea violenţei, a faptelor de corupţie şi discriminării în mediul şcolar şi promovarea interculturalităţii în domeniul prevenirii şi eliminării oricărei forme de segregare şcolară și cu anunțarea organelor abilitate, consemnarea în registrul de procese verbale ale consiliului profesoral, în catalogul clasei și in registrul matricol.

 

Art. 94 a) Încălcarea oricaror indatoriri, care are efecte de o gravitate mare, se sanctioneaza cu exmatricularea fara drept de reinscriere in unitatea de invatamant, la propunerea Consiliului clasei si cu aprobarea Consiliului profesoral.

Art.94 se completeaza cu b): “Exmatricularea din toate unitatile de invatamant, fara drept de reinscriere pentru o perioada de 3-5 ani, se aplica elevilor din ciclul superior al liceului, pentru abateri deosebit de grave, apreciate ca atare de Consiliul Profesoral. Sanctiunea se aplica prin Ordin al ministrului educatiei nationale, prin care se stabileste si durata pentru care se aplica aceasta sanctiune. Sanctiunea se consemneaza in registrul de procese verbale al consiliului profesoral, in catalogul clasei si in registrul matricol”

 

Art. 95 Asigurarea pazei si ordinii de catre agentii firmei POLS SECURITY.

-                Se desfasoara conform planului de actiune:

-                Se compune din 7 posturi distribuite astfel: 2 post la poarta (24 ore), 2 posturi la intrarile elevilor (scoala veche si scoala noua), 1 post la intrarea principala a profesorilor in scoala noua, 1 post la et. II- scoala veche

-                1 post mobil care asigura ordinea in curte si pe culoarele scolii in timpul orelor si in pauze:

  • Accesul autovehiculelor in incinta scolii se face numai pe baza de tabel;
  • Este interzis accesul elevilor cu autoturismul in incinta scolii;
  • Persoanele care sunt salariate la firmele chiriase sau studentii din caminele SNSPA au acces pe baza unui table nominal vizat de firmele respective.
  • Accesul altor persoane in incinta scolii, este permis numai dupa obtinerea aprobarii conducerii unitatii de invatamant, pe baza ecusonului care atesta calitatea de invitat/ vizitator, eliberat la punctual de control, dupa efectuarea procedurilor de identificare, inregistrare si control, de catre personalul care asigura paza unitatii;
  • Accesul parintilor este permis in urma verificarii identitatii acestora si inregistrarii datelor de identitate in registrul special. Fiecare parinte primeste la intrarea in liceu ecusonul special care-i confirma calitatea.

 

CAPITOLUL V

 

SIGURANŢA ŞCOLARĂ ŞI CLIMATUL ŞCOLAR OPTIM

  • Şcoala se asigură că părinţii şi elevii sunt informaţi în privinţa drepturilor, obligaţiilor şi sancţiunilor ce decurg din Protocolul de Acţiune. Protocolul de Acţiune conţine prevederi şi condiţii care sunt incluse şi în regulamentul de ordine interioară, acestea urmând să fie comunicate elevilor, părinţilor şi tuturor celorlalte părţi interesate din procesul de asigurare a siguranţei şcolare.
  • Şcoala deţine un registru al incidentelor în care se specifică încălcările regulilor de către elevi şi măsurile care au fost luate de şcoală în cadrul Protocolului de Acţiune.
  • Şcoala încurajează victimele faptelor penale să facă o declaraţie în acest sens. Şcoala va raporta întotdeauna dacă se află în situaţia de a fi partea vătămată.
  • Acolo unde este posibil, pe baza unor considerente judicioase, şcoala va colabora întotdeauna la aducerea la îndeplinire a unor sancţiuni judiciare care se pot aplica eventual în cazul unui elev al şcolii.
  • Şcoala va colabora în cea mai mare măsură posibilă la aducerea la îndeplinire a măsurilor pe care poliţia le consideră drept necesare în aplicarea legilor şi prevederilor, ca şi pentru ordinea publică.
  • Acolo unde există suspiciuni referitoare la ameninţarea gravă a siguranţei în şcoală, ca şi în cazul manifestării unor comportamente infracţionale de către elevi în şcoală şi împrejurimile acesteia, atunci şcoala poate în toate aceste cazuri să anunţe ofiţerul de poliţie din sectorul respectiv şi, dacă este necesar, să aplice în mod judicios măsurile ce trebuie întreprinse.
  • Şcoala va depune toate eforturile pentru a preveni excluderea elevilor din şcoli. Inspectorul şcolar va fi implicat, într-un astfel de caz încă din etapele iniţiale.

 

ARTICOLUL 1: REGULI ŞCOLARE

1.1 Reguli şcolare generale

1.1.1 Atât personalul şcolii, cât şi elevii şi părinţii acestora vor contribui la asigurarea unui climat şcolar de ordine, de confort şi siguranţă;

1.1.2 Clădirea şcolii va fi menţinută în condiţii de curăţenie pentru menţinerea sănătăţii elevilor;

1.1.3 Comportamentul elevilor va fi întotdeauna corect, atât în relaţiile cu ceilalţi elevi, personalul şcolii şi restul cetăţenilor. În cadrul tuturor activităţilor legate de şcoală, aici fiind incluse şi deplasarea zilnică spre şi dinspre şcoală, se aşteaptă din partea elevilor un comportament corespunzător, conştientizând faptul că acest comportament este legat de numele şcolii.

1.1.4 Elevii se vor asigura că nu vor crea disconfort pentru locuitorii din zona şcolii, nici în pauzele dintre ore şi nici după încheierea orelor de curs.

1.1.5 Deţinerea, păstrarea si/sau utilizarea instrumentelor prin care o alta persoana poate fi vătămată, alcool, droguri și/sau brichete este interzisă în şcoală.

1.1.6 Insultarea şi/sau hărţuirea persoanelor este interzisă în şcoală.

1.1.7 Fumatul este interzis în incinta şcolii.

1.1.8 În interiorul şcolii este interzisă utilizarea mijloacelor sonore (de exempl: walkman, telefon mobil).

1.1.9 Elevii trebuie să respecte ţinuta vestimentară propusă/acceptată de şcoală.

1.1.10 Elevii trebuie să cunoască şi să respecte regulile şi consecinţele acestora în privinţa absenţelor, întârzierilor şi exmatriculărilor.

1.1.11 Elevii poarta răspunderea pentru bunurile lor pe parcursul întregii zile şcolare.

1.1.12 Limbajul utilizat în incinta şcolii va fi politicos, nu jignitor.

 

1.2 Autoritatea conducerii şcolii

Conducerea şcolii este autorizată în orice moment să controleze respectarea prevederilor referitoare la interdicţii (controalele se vor realiza de cel puţin 2 persoane numite de către conducerea şcolii si, dacă este posibil, se vor realiza în prezenta elevului în cauză).

Aceasta poate:

1.2.1 Solicita elevilor să-şi golească genţile şi hainele iar atunci când există suspiciuni întemeiate poate recurge la percheziţie.

1.2.2 Controlează obiectele aduse de elevi pentru a constata dacă există obiecte interzise

1.2.3 Să controleze obiectele aduse de elevi pentru a constata dacă există obiecte interzise, pe baze non-selective, iar acolo unde există, să controleze dulăpioarele puse la dispoziţia elevilor în ceea ce priveşte prezenţa obiectelor interzise.

În plus, conducerea şcolii mai are şi autoritatea:

1.2.4 Să decidă asupra măsurilor disciplinare care trebuie luate împotriva elevului în cauză.

1.2.5 Să ia măsurile corespunzătoare şi decizia finală în cazul calamitaţilor/incidentelor pentru care nu există prevederi în regulamentul şcolar.

 

1.3 Măsuri

1.3.1 Dacă siguranţa personalului ori a elevilor devine o problemă, conducerea şcolii va transmite această informaţie poliţiei, părinţilor /tutorilor şi inspectoratului.

1.3.2 Şcoala va întocmi periodic rapoarte către poliţie referitoare la faptele sancţionabile şi va oferi şi datele personale ale persoanelor implicate. De asemenea, se va raporta la cine şi ce fel de obiecte şi/sau bunuri au fost identificate, precum şi modul în care şcoala a intrat în posesia acestor bunuri.

1.3.3 În cazul posesiunii de arme, droguri, alcool, artificii interzise, şcoala va acţiona conform legilor în vigoare, va informa poliţia şi, în funcţie de circumstanţe, va întocmi un raport adresat poliţiei.

1.3.4 Şcoala informează părinţii/tutorii elevilor în cazul în care aceştia au încălcat regulamentul şcolar.

1.3.5 Şcoala asigură gestionarea cazurilor în care exista încălcări ale regulamentului intern.

 

ARTICOLUL 2: MĂSURI DISCIPLINARE

 

Împotriva unui elev care acţionează contrar regulilor de comportament decent, ori contrar regulilor prevăzute prin regulamentul şcolar şi regulamentul de ordine interioară a şcolii se vor lua măsuri administrative, educative şi, în caz extrem, eliminarea ori exmatricularea în conformitate cu regulamentele în vigoare. Părinţii/tutorii elevilor vor fi informaţi de măsurile disciplinare luate.

 

2.1 Măsuri disciplinare

 

2.1.1 Elevului care nu dă curs regulilor aplicabile în şcoală i se pot aplica măsuri disciplinare. Autoritatea de a aplica o sancţiune elevului revine exclusiv conducerii şcolii, profesorilor, consiliului profesoral al şcolii şi consiliului de administraţie al şcolii.

2.1.2 Personalul administrativi ori tehnic nu sunt autorizaţi să aplice o sancţiune, dar au dreptul să pună în discuţie comportamentul unui elev.

2.1.3 Dacă un elev este de părere că a fost sancţionat în mod nedrept, el poate înainta aceasta obiecţie, pentru luarea unei decizii, dirigintelui, conducerii şcolii etc.

 

2.1.4 Măsuri disciplinare pot fi considerate, printre altele:

 

- efectuarea unor teme drept pedeapsă;

- exmatricularea de la oră;

- recuperarea lecţiilor pierdute;

- curăţarea mizeriei făcute;

- munca de întreţinere a curăţeniei obligatorii;

- munca în folosul comunităţii şcolare;

- avertisment/mustrare;

- exmatriculare;

- eliminare definitivă din şcoală.

2.1.5 În ceea ce priveşte stabilirea unei măsuri disciplinare, trebuie să existe o relaţie de proporţionalitate între cauza care a dus la stabilirea măsurii şi severitatea măsurii. Evaluarea acesteia rămâne la latitudinea conducerii şcolii.

2.1.6 Elevul care împiedică desfăşurarea în bune condiţii a orei, ori o întrerupe, poate să fie obligat de către profesor să părăsească sala de clasă. Este anunţat dirigintele, psihologul şcolar sau persoana desemnată responsabilă de către conducerea şcolii pentru asemenea cazuri. Profesorul care a exclus un elev de la oră va întocmi în aceeaşi zi o informare pentru diriginte.

 

2.2 Exmatricularea şi eliminarea

 

Un elev este luat în discuţie pentru eliminare sau exmatriculare :

2.2.1 dacă reprezintă o ameninţare pentru siguranţa celorlalţi elevi si/sau a personalului şcolii;

2.2.2 are un comportament de intimidare, discriminare ori jignitor;

2.2.3 sustrage bunurile altor persoane sau bunuri aparținând bazei materiale a școlii;

2.2.4 aduce daune ori distruge bunurile altor persoane;

2.2.5 recurge la utilizarea, ori deţine alcool, droguri ş.a.m.d.;

2.2.6 aprinde artificii, ori are la el artificii (este aplicabil şi dacă se afla în împrejurimile şcolii);

2.2.7 are la sine arme şi/sau face uz de arme;

2.2.8. acumulează numărul de absenţe nemotivate respective prevăzute în regulamentul şcolar pentru exmatriculare.

 

2.3 Procedura de exmatriculare

 

Procedura de exmatriculare se va face în conformitate cu dispoziţiile în vigoare.

Nici un elev nu va fi exmatriculat fără audierea elevului în cauză şi a părinţilor acestuia.

Exmatricularea din toate unitatile de invatamant, fara drept de reinscriere pentru o perioada de 3-5 ani, se aplica elevilor din ciclul superior al liceului, pentru abateri deosebit de grave, apreciate ca atare de Consiliul Profesoral. Sanctiunea se aplica prin Ordin al ministrului educatiei nationale, prin care se stabileste si durata pentru care se aplica aceasta sanctiune. Sanctiunea se consemneaza in registrul de procese verbale al consiliului profesoral, in catalogul clasei si in registrul matricol.

 

 

ARTICOLUL 3: UTILIZAREA COMPUTERULUI / INTERNETULUI

Computerele puse la dispoziţia elevilor în şcoală trebuie să fie utilizate în mod corespunzător. Alături de utilizarea corespunzătoare a computerelor, acestea fiind în inventarul şcolii (hardware), se aplică şi prevederea ca software-ul pus la dispoziţia elevilor să fie utilizat cu aceeaşi atenţie.

3.1 Acţiunile elevilor cu intenţia de a prejudicia ori de a distruge bunurile puse la dispoziţie de şcoală, ori de a şterge datele din programe, ori de a modifica setările standard sunt strict interzise.

3.2 Se vor lua măsuri împotriva elevilor care nu respectă aceasta prevedere. Costurile pentru recuperarea programului/costurile salariale vor fi suportate de către respectivul elev ori, după caz, de către părinţii/tutorii acestuia.

3.3 Nu este permisă utilizarea numelui şcolii, ori a unei prescurtări a numelui şcolii, ori a unei indicaţii cu referire la acesta ca nume de domeniu al unui website care să implice o referinţă clară în privinţa şcolii.

3.4 Şcoală va apela la mijloace juridice pentru a pune capăt abuzului şi utilizării ilegale a numelui şcolii. Conducerea şcolii va stabili măsuri interne împotriva elevilor care nu respectă această prevedere.

3.5 Conducerea şcolii va lua măsuri împotriva celor care vor folosi cuvinte ori imagini pe computerele şcolii sau pe rețelele de socializare de pe internet pentru a jigni angajaţii şcolii sau pentru a aduce daune imaginii acestora.

3.6 Elevii pot utiliza gratuit computerele şcolii menţionate în cele de mai sus pentru culegerea de informaţii de pe internet.

3.7 Nu este permisă utilizarea accesului la internet de pe computerele şcolii pentru alte scopuri decât culegerea de informaţii judicioase, necesare studiilor.

 

ARTICOLUL 4: ÎNREGISTRAREA INCIDENTELOR

Prevederile conţinute de legea referitoare la protecţia datelor personale vor fi luate în consideraţie.

 

4.1 Vor fi înregistrate toate incidentele care se produc în şcoală ori în vecinătatea acesteia. Sunt definite drept incidente: toate comportamentele care pot avea urmări juridice penale, aşa cum este prevăzut în codul penal.

4.2 Pentru fiecare incident se vor menţiona măsurile corespunzătoare, precum şi sancţiunile. Aceste măsuri şi sancţiuni sunt înregistrate în protocolul incidentelor din şcoală. Acest protocol va servi în cadrul inspecţiilor din şcoală şi poate fi regăsit pe site-ul şcolii.

4.3 În cazul unor incidente, aşa cum sunt menţionate acestea în articolul 4.1, se va realiza şi o raportare, iar informaţii despre elev şi incident vor fi transmise şi schimbate între poliţie, jandarmerie şi, eventual, şcolile implicate.

4.4 Se acceptă ca probe filmările salvate de pe camerele de luat vederi din clase sau de pe holurile școlii.

 

ARTICOLUL 5: PREVEDERI LEGATE DE ŢINUTA VESTIMENTARĂ

5.1 Fiecare elev se va îmbrăca în funcţie de regulamentul de ordine interioară a şcolii.

5.2 Sunt interzise textele discriminatorii sau mesajele obscene imprimate pe haine, ori referitoare la acestea, iar vestimentaţia ofensatoare nu este permisă în interiorul şcolii.

5.4 Şcoala prevede un cod vestimentar obligatoriu pe motive de uzanţă şi siguranţă. Aceasta este cu referire la mijloacele de asigurare a siguranţei, aşa cum sunt prevăzute acestea în legea condiţiilor de muncă, ori prin prevederi specifice ale domeniului, cum ar fi ochelarii de protecţie, costumul pentru laboratoare, echipament de protecţie, halat, cizme de protecţie etc.

5.5 Şcoala interzice purtarea anumitor accesorii vestimentare, accesorii pentru acoperirea capului, ori bijuterii în timpul orelor de educaţie fizică, de discipline tehnice şi de abilitaţi manuale, aşa după cum decide respectivul profesor. Elevii vor respecta în timpul orelor de sport cerinţele de siguranţă care au fost impuse de respectivul profesor ori instructor. Toţi elevii vor participa în mod obligatoriu la orele de educaţie fizică.

 

ARTICOLUL 6: INTIMITĂŢI INDEZIRABILE

 

6.1 Elevii nu se vor atinge unii pe ceilalţi în mod nejustificat, ci se vor comporta în conformitate cu normele comportamentale uzuale.

6.2 Atunci când un elev se simte ameninţat ori hărţuit datorită unei limitări a intimităţii sale (din partea colegilor ori a personalului, ori a altor persoane din şcoală), pe care elevul o consideră indezirabilă, acesta se poate adresa dirigintelui, psihologului şcolar ori unei alte persoane de încredere din şcoală.

6.3 Reglementarea plângerilor este în responsabilitatea conducerii şcolii şi a inspectoratului şcolar.

 

ARTICOLUL 7: DAUNE

7.1 Elevii trebuie să se comporte astfel încât să nu producă daune bunurilor colegilor lor, clădirii, ori inventarului şcolii şi, pe cale de consecinţă, trebuie să manipuleze bunurile puse la dispoziţie de către şcoală cu cea mai mare atenţie.

7.2 Ori de câte ori, împotriva acestor prevederi, se produc daune, elevii trebuie să comunice conducerii şcolii, diriginţilor, ori administratorului şi vor colabora în consecinţă la acţiunile de întocmire a unui raport.

7.3 Ori de câte ori şcoala este trasă la răspundere pentru daune create de elevi, persoane care lucrează în şcoală ori de terţi, dauna este raportată la societatea responsabilă de asigurarea şcolii.

7.4 Pentru producerea de daune ori furtul unor obiecte, etc. în şcoală şi în vecinătatea şcolii, şcoala nu poate fi trasă la răspundere, cu excepţia cazului în care daunele sunt rezultatul unei cauze care trebuie remediate de şcoală.

7.5 Şcoala nu este responsabilă de daunele create de elevi, incluzându-se aici aducere de daune ori pierderea bunurilor aduse de elevi la şcoală (biciclete, îmbrăcăminte, genţi, materiale), cu excepţia cazului în care din rapoartele poliţiei rezultă că şcoala este responsabilă.

 

ARTICOLUL 8: ACTIVITĂŢI ŞCOLARE (concursuri sportive, sărbători şcolare etc.)

8.1 În privinţa activităţilor care sunt organizate de şcoală, ori care sunt în responsabilitatea şcolii, părinţii/tutorii vor fi întotdeauna informaţi de către şcoală.

8.2 Invitarea persoanelor din afara şcolii la aceste activităţi va fi permisă, pentru fiecare dintre activităţile şcolare, de către conducerea şcolii.

8.3 În timpul activităţilor şcolare sunt valabile regulile standard de comportament impuse de regulament. Armele şi deţinerea de droguri, ca şi consumul acestora, sunt interzise în permanenţă. Consumul şi deţinerea de alcool sunt interzise.

 

 

ARTICOLUL 9: ACCESUL VIZITATORILOR

9.1 Şcoala permite accesul numai personalului şi elevilor şcolii.

9.2 Toate persoanele din afara şcolii, inclusiv părinţii elevilor, trebuie să se înregistreze la intrarea în unitatea de învăţământ.

9.3 Conducerea şcolii poate interzice accesul în şcoală celor care nu şi-au anunţat prezenţa.

9.4 Dacă siguranţa şcolii este periclitată, ceea ce urmează să fie apreciat de conducerea şcolii, atunci conducerea şcolii poate interzice accesul în interiorul şcolii pentru persoanele respective.

 

ARTICOLUL 10: LIPSA DE LA ORE, ABSENŢELE ŞI ÎNTÂRZIATUL LA ORE

Pentru a preveni lipsa nepermisă de la ore, precum şi părăsirea şcolii înainte de încheierea cursurilor, şcoala dispune de o politică şi un protocol în privinţa absenţelor. Şcoala deţine o procedură prin care se acţionează pentru a deţine controlul asupra absenţelor, pentru a reduce numărul acestora şi/sau pentru a le preveni. Procedura conţine reglementări referitoare la:

- Absenţe permise (cazuri de boală, primele simptome acasă, primele simptome la şcoală, deces al unui membru direct al familiei);

- Întârzierile (la începutul orelor de curs).

De asemenea, procedura descrie modul în care şcoala va opera controlul în privinţa absenţelor (atât a celor motivate, cât şi a celor nemotivate).

În procedură sunt incluse următoarele prevederi:

10.1 Personalul, elevii şi părinţii/tutorii vor fi informaţi despre absenţele şi întârzierile elevilor.

10.2 Elevii sunt obligaţi să urmeze cursurile conform orarului.

10.3 Elevii care trebuie să părăsească şcoala din motive urgente trebuie să anunţe acest lucru dirigintelui/conducerii şcolii. În cazul unor dezastre în interiorul şcolii (incendii, evacuări), conducerea şcolii trebuie să ştie în mod clar cine a fost şi cine nu a fost prezent în clădire.

10.4 Diriginţii vor înregistra toate absenţele în fiecare zi. După această înregistrare, diriginţii vor lua legătura direct cu părinţii/tutorii, iar după trei zile de absenţe care nu au fost anunţate, şcoala va raporta acest lucru la poliţistul de proximitate care răspunde de şcoală.

10.5 Un elev care nu poate oferi motive rezonabile pentru întârziere, nu mai are dreptul de a participa la oră.

10.6 Elevul trebuie să fie pregătit pe toată durata zilei de şcoală pentru susţinerea de teste, măsuri de îmbunătăţire ale activităţii sale etc. Activităţile secundare şi alte activităţi non-şcolare nu pot fi considerate ca motive pentru excepţie de la aceste reguli.

10.7 Nu sunt permise elevilor vacanţe în alte perioade decât cele stabilite ca perioade de vacanţă.

10.8 “Pentru anumite situatii familiale, sunt acceptate cereri scrise ale parintilor, care nu pot depasi trei zile pe semestru. Cererile vor fi adresate directorului unitatii de invatamant si prezentate la secretariatul unitatii pentru inregistrare, in cel mult 7 zile de la revenirea la cursuri”

 

ARTICOLUL 11: LIBERTATEA DE EXPRIMARE A OPINIEI

11.1 Libertatea de exprimare a opiniei prevăzută de Constituţie este respectată de toţi cetăţenii. Dar, aceasta nu înseamnă că oricine îşi poate exprima opinia în orice circumstanţe şi folosind un limbaj vulgar şi ofensator fără a ţine cont de regulile de politeţe.

11.2 Persoana care se simte ofensată de o altă persoană prin cuvintele, comportamentul ori cele scrise de aceasta altei persoane, poate înainta o plângere în conformitate cu regulamentul aplicabil de formulare a reclamaţiilor în şcoală.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   Avizat revizuirea in CP din _5.10.2019________    

Aprobat revizuirea in CA din ___5.10.2019___