Şcoala Gimnazială “Ruşi” Belceşti
Rusi, Iasi

Regulament

 

SCOALA GIMNAZIALA RUSI 
COMUNA BELCESTI
REGULAMENTUL INTERN PENTRU ANUL SCOLAR 2013 - 2014

Cap. I. DISPOZITII GENERALE

Art.1. Prezentul regulament intern s-a intocmit in conformitate cu dispozitiile Codului Muncii, aprobat prin legea nr. 53/24 ianuarie 2003 cu completările ulterioare, Legea nr. 84/1995, republicata cu modificarile si completarile ulterioare si cu Legea nr. 128/1997 privind statutul personalului didactic cu modificarile si completarile ulterioare, R.O.F.U.I.P. nr. 4925/2005, Legea nr. 87/2006 pentru aprobarea OUG nr. 75/2005 privind asigurarea calităţii, OMECT nr. 1409/29.06.2007 cu privire la Reducerea fenomenului de violenţă în unităţile de învăţământ preuniversitar si alte acte normative emise de M.E.C.I. si de I.S.J. Iasi.
Art.2. Regulile de disciplina stabilite prin R.I. se aplica intregului personal al scolii, parintilor si elevilor.
Art.3. Prezentul regulament nu se refera la personalul didactic ale caror obligatii si drepturi sunt stabilite de Statutul personalului didactic cuprins in Legea nr. 128/1997 si de R.O.F.U.I.P.

Cap. II. ORGANIZAREA UNITATII DE INVATAMANT
Art.4. In anul scolar 2009-2010 sunt organizate cursuri de zi la invatamantul prescolar, primar si gimnazial in limita planului de scolarizare aprobat de I.S.J. Iasi, respectand O.M.E.C.I. 4356/2009 privind structura anului scolar.
Numărul de ore din schema orară este în conformitate cu Planul-cadru şi opţiunile elevilor.
Efectivul claselor este cuprins între 16 şi 24 de elevi şi totalizează un număr de 197 elevi si 73 de prescolari.
Cursurile se desfăşoară în 9 săli de clasă în cele doua corpuri de cladire:
- corp A, sase sali de clasa pentru invatamantul primar;
- corp B, trei sali de clasa pentru invatamantul gimnazial si trei sali mai mici pentru gradinita.
Pentru educaţia fizică se foloseste terenul de sport şi sala de clasa pe timp nefavorabil.
Cadrele didactice care doresc sa efectueze ore in laboratorul dotat cu retea de calculatoare trebuie sa se conformeze orarului sau se poate face schimb de ore cu acordul directorului.
Art.5. (1) Scoala functioneaza zilnic de luni pana vineri, in doua schimburi, sambata si duminica accesul elevilor, parintilor si cadrelor didactice in scoala fiind permis in cadrul activitatilor extracurriculare si extrascolare anuntate si aprobate de director.
(2) Programul se va desfasura astfel:
Gradinita: 8,00-12,00;
Invatamantul primar: 8,00-13,00;
Invatamantul gimnazial: 8,00-14,00; 12,00-18,00;
Orele vor fi de 50 de minute, iar pauzele vor fi de 10 minute pentru toate nivelele de invatamant pentru a nu perturba procesul instructiv- educativ.
Intre orele 9,50-10,10 va fi pauza mare de 20 de minute pentru ca elevii si cadrele didactice sa serveasca gustarea.
(3) Programul cu publicul se va desfasura in zilele de:
- miercuri, orele 8,00-10,00;
- vineri, orele 9,00-11,00.

Cap. III. DREPTURILE SI OBLIGATIILE CADRELOR DIDACTICE
Art. 6. Drepturile si obligatiile sunt menite sa asigure participarea efectiva la gospodarirea cu spirit de raspundere a mijloacelor materiale si financiare incredintate de stat.
Art.7. (1) Respectarea programului de lucru, semnarea zilnica a condicii de prezenta de catre tot personalul scolii.
(2) Folosirea mijloacelor de invatare, auxiliarelor didactice.
(3) Cunoasterea si respectarea normelor de sanatate si securitate in munca, a normelor P.S.I..
(4) Comportarea corecta in cadrul relatiilor de munca.
(5) Perfectionarea continua a cadrelor didactice.
(6) Fiecare cadru didactic va prezenta spre avizare la conducerea scolii portofoliul cu documentele necesare.
(7) Respectarea de catre cadrele didactice a graficului de serviciu zilnic. Cadrele didactice de serviciu au urmatoarele obligatii: - vor fi prezenti in scoala cu minimum 15 minute inainte de inceperea cursurilor;
- vor completa condica de prezenta;
- vor instrui si vor instala elevul de serviciu pe scoala;
- vor distribui creta si materiale auxiliare;
- vor inspecta spatiile de scolarizare si grupul sanitar si vor lua toate masurile de indreptare acolo unde vor constata nereguli; - vor verifica prezenta la ore a tuturor cadrelor didactice si in cazul in care constata intarzieri sau absente vor lua toate masurile ca elevii clasei respective sa fie supravegheati si indrumati pe toata durata orei astfel:
a) elevii clasei fara profesor sau invatator vor fi supravegheati de un cadru didactic aflat in scoala;
b) elevii vor fi preluati la clasa paralela;
c) clasa va fi supravegheata de elevul de serviciu pe scoala;
- vor informa directorul scolii in legatura cu intarzierile la ore sau absentele;
- vor supraveghea cu simt de raspundere elevii pe timpul pauzelor si vor interveni pentru rezolvarea incidentelor;
- vor asigura ordinea si curatenia in curtea scolii cu ajutorul elevilor de serviciu si al femeilor de serviciu;
- vor raporta in scris directorului scolii evenimente deosebite si masurile luate;
- vor controla activitatea personalului de serviciu;
- vor interveni pentru a indeparta din scoala persoanele straine, le vor identifica si raporta;
- vor verifica la sfarsitul programului cataloagele si condica apoi le vor incuia in dulap;
- vor pleca din scoala ultimii dupa ce s-au asigurat ca toti elevii au parasit curtea scolii si ca nimic deosebit nu se petrece in incinta scolii.
c) Personalul de serviciu va executa neconditionat ordinele cadrelor didactice de serviciu pe scoala. Nu va parasi scoala decat in interes de serviciu din dispozitia directorului sau a cadrelor de serviciu.
Toate cadrele didactice vor semna condica inainte de a intra la ore. Lasarea condicii nesemnate va fi tratata ca ore neefectuate sau neglijenta in serviciu cu consecinte ce decurg din aceasta.
Cadrele didactice nu vor desfasura activitati in salile de clasa murdare sau aflate in dezordine. Intr-o astfel de situatie vor organiza imediat un moment organizatoric si vor pune clasa la punct urmand sa informeze dirigintele clasei si directorul. Cadrele didactice aflate in situatia de a nu se putea prezenta la ore din motive exceptionale aparute in mod neprevazut vor comunica imediat acest lucru directorului scolii telefonic sau celor care ii tin locul.
Intarzierile la ore si absentele vor fi consemnate in condica.
Activitatile artistice, distractive organizate la sfarsitul semestrelor vor fi pregatite cu multa grijă de organizator, se vor desfasura numai dupa ultima ora de curs. Se interzice ca acestea sa fie organizate sau sa degenereze in petreceri care depasesc bunul simt si incalca regulamentele scolare.
Cadrele didactice care doresc sa organizeze drumetii, vizite sau excursii vor depune la conducerea scolii o documentatie din care sa rezulte: participantii, intervalul de timp in care se desfasoara, obiectivele, mijlocul de transport (ora plecarii si ora sosirii), gradul de supraveghere. Toate acestea se vor organiza numai in afara orelor de curs cu exceptia celor prevazute in planificarile calendaristice ce impun o drumetie sau o vizita.
(8) Personalul de intretinere va asigura paza unitatii zi lumina, sambata si duminica, orice neregula va aduce la cunostinta conducerii scolii.

ATRIBUTIILE PERSONALULUI DE INTRETINERE
Art. 8 Asigura curatenia localului de scoala, curtii, spatiilor verzi si a grupului sanitar; ingrijeste si raspunde de obiectele de inventar pe care le are in pastrare; indeplineste si functia de curier si duce la indeplinire orice alta insarcinare primita din partea conducerii scolii.
De asemenea, va asigura paza unitatii zi lumina, sambata si duminica, orice neregula va aduce la cunostinta conducerii scolii.
(9) Fiecare cadru didactic va purta zilnic semnul distinctiv al scolii (ecusonul sau insigna).
Art. 9. Se interzice salariatilor:
1) Venirea la serviciu intr-o tinuta sau stare fizica indecenta, introducerea sau consumarea bauturilor alcoolice in incinta scolii, atitudinea jignitoare fata de colegii de munca sau fata de alte persoane din afara institutiei.
2) Fumatul in incinta scolii este interzis.

Cap.IV. STRUCTURI ORGANIZATORICE
1. CONSILIUL PROFESORAL
a) ORGANIZARE ŞI FUNCŢIONARE
Consiliul profesoral este alcătuit din totalitatea personalului didactic de predare şi de instruire practică, cu norma de bază în unitatea şcolară, titular şi suplinitor.
Consiliul profesoral are rol de decizie în domeniul instructiv-educativ.
Directorul este preşedintele Consiliului Profesoral.
Consiliul profesoral funcţionează şi are atribuţiile conform OMEdC nr. 4925/8.09.2005 referitor la Regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar.
Participarea la Consiliul Profesoral este obligatorie pentru toate cadrele didactice.
Absenţa nemotivată de la şedinţele consiliului profesoral se consideră abatere disciplinară.
b) COMPONENŢA - anexa 1
2. CONSILIUL DE ADMINISTRAŢIE
a) ORGANIZARE ŞI FUNCŢIONARE
Consiliul de Administraţie are rol de decizie în domeniul organizatoric şi administrativ.
Consiliul de Administraţie funcţionează şi are atribuţiile conform OMEdC nr. 4925/8.09.2005 referitor la Regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar.
Consiliul de administraţie are în componenţă 9 membri:
• 1 director
• 4 cadre didactice cu calităţi manageriale şi performanţe profesionale
• 1 reprezentant al Consiliului Reprezentativ al Părinţilor
• 1 reprezentant al Consiliului Local
- 1 reprezentant al Primarului
• 1 reprezentant al agenţilor economici
Consiliul de administraţie are competenţele conform OMEdC nr.4925/8.09.2005 referitor la Regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar, se întruneşte lunar şi când este cazul.
b) COMPONENTA – anexa 2

2. COMISII PE DOMENII
Comisiile şi colectivele de lucru funcţionează conform OMEdC nr. 4925/8.09.2005 referitor la Regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar.
Art. 10. Atribuţiile şi Regulamentul propriu de funcţionare pentru principalele comisii sunt:
3.1.Comisia pentru evaluarea si asigurarea calitatii
Comisia este formată din :
Director – asigură conducerea operativă
Membri:
- trei cadre didactice, reprezentante ale corpului profesoral, dintre care unul este numit responsabil de comisie;
- un reprezentant al sindicatului reprezentativ, desemnat de acesta;
- un reprezentant al Consiliului Reprezentativ al Părinţilor;
- un reprezentant al Consiliului elevilor;
- un reprezentant al Comunităţii locale;
Criterii de selecţie a reprezentanţilor corpului profesoral:
- Bine pregătit profesional;
- Cu rezultate obţinute de către elevi, prin care a sporit prestigiul şcolii;
- Deschis schimbărilor, flexibil, receptiv la nou;
- Adept al muncii de calitate;
- Preocupat pentru asigurarea unor noi resurse educaţionale;
- Bun organizator;
- Fire neconflictuală;
- Ataşat de copii, comunicativ, empatic;
Procedura de selecţie a reprezentanţilor corpului profesoral:
- Afişarea condiţiilor pe care trebuie să le îndeplinească;
- Depunerea unei cereri;
- Prezentarea candidaţilor în Consiliul Profesoral;
- Prezentarea de către candidaţi a unor propuneri de îmbunătăţire a activităţii din şcoală pe un anumit domeniu;
- Alegerea de către Consiliul Profesoral prin vot secret a reprezentanţilor cadrelor didactice;
Comisia are următoarele atribuţii:
- coordonează aplicarea procedurilor şi activităţilor de evaluare şi asigurare a calităţii, conform criteriilor prevăzute de legislaţia în vigoare;
- elaborează anual un raport de evaluare internă privind calitatea educaţiei în unitatea şcolară;
- elaborează propuneri de îmbunătăţire a calităţii educaţiei;
- cooperează cu alte agenţii şi organisme specializate în asigurarea calităţii.

Art.11. Directorul va emite Decizia de infiintare a comisiei de evaluare si asigurare a calitatii din scoala.
Art.12. Consiliul de Administratie al unitatii va elabora si adopta Regulamentul de functionare si strategia de evaluare interna a calitatii.
Art.13. Comisia C.E.A.C. preia, spre operationalizare si aplicare Regulamentul si Strategia de evaluare interna a calitatii.

3.2. Comisia pentru curriculum
3.2.1.Subcomisia de încadrare şi orar
- Asigură întocmirea schemei orare în concordanţă cu planurile-cadru
- Verifică respectarea prevederilor legale privind constituirea catedrelor
- Asigură completarea corectă a fişei de vacantare, respectiv încadrare
- Întocmeşte orarul, respectând principiile pedagogice privind repartizarea orelor pe parcursul activităţii şcolare a elevilor
- Asigură spaţiul de învăţământ necesar pentru toate orele din schema orară .
- Programează profesorii şi elevii de serviciu pe şcoală astfel încât să se asigure permanenţa pe toată perioada de activitate şcolară.
3.2.2. Subcomisia pentru elaborarea şi promovarea ofertei educaţionale a şcolii
- Elaborează pachetele opţionale pentru CDS;
- Definitivează lista disciplinelor CDS pe clase şi opţiuni;
- Elaborează şi aplică strategia de promovare a ofertei de şcolarizare a unităţii.
3.2.3. Subcomisia pentru alegerea manualelor alternative
- Verifică permanent dacă manualele alese de profesori sunt în concordanţă cu lista manualelor aprobate de M.E.C.I.
- Informează în timp util profesorii privind oferta de manuale alternative;
- Centralizează necesarul de manuale gratuite;
- Stabileşte repartizarea pe clase a manualelor gratuite;
3.3.Comisia pentru proiecte şi programe educative şcolare şi extraşcolare
3.3.1. Subcomisia diriginţilor
- Asigură planificarea şi desfăşurarea activităţilor educative prin orele de dirigenţie şi prin activităţi extraşcolare;
- Asigură dezvoltarea unei colaborări eficiente cu familia;
- Diversifică modalităţile de colaborare cu familia;
- Contribuie la dezvoltarea personalităţii elevilor;
- Organizează reuniuni de informare a părinţilor cu privire la documentele privind reforma curriculară (Programe şcolare, Ghiduri de evaluare – Descriptori de performanţă);
- Consultarea părinţilor la stabilirea Curriculumului la Decizia Şcolii, alcătuirea schemelor orare ale clasei şi programul şcolar al elevilor;
- Activarea asociativă a părinţilor prin intermediul Comitetului de Părinţi pentru sprijinirea şcolii în activitatea de îmbunătăţire a performanţei şcolare şi a frecvenţei acestora, în organizarea şi desfăşurarea activităţilor extracurriculare;
- Lecţii deschise pentru părinţi, serbări aniversare, activităţi sportive;
- Consultaţii pedagogice;
- Corespondenţa cu părinţii;
- Lectorate cu părinţii;
- Activitatea cu Comitetul de Părinţi;
- Reuniuni comune cu elevi şi părinţi.
3.3.2. Subcomisia pentru activităţi educative extraşcolare
- Facilitează participarea la viaţa socială a clasei, şcolii şi comunităţii locale;
- Asigură dezvoltarea unei colaborări eficiente cu ONG-uri etc.
- Organizează activităţi educative extraşcolare în colaborare cu Consiliul Elevilor, Consiliul reprezentativ al părinţilor, ONG-uri etc.
3.3.3. Subcomisia pentru consiliere şi orientare profesională
- Colaborează cu Consiliul Elevilor şi Consiliul Părinţilor
- Asigură participarea motivată la iniţierea şi la derularea propriului traseu de învăţare.
- Realizează consilierea şi orientarea profesională a elevilor.
- Asigură consiliere în alegerea carierei
- Asigură consiliere pentru elevii performanţi
- Asigură dezvoltarea unor strategii personale de evitare a eşecului şcolar
3.3.4. Subcomisia pentru activităţi competiţionale şcolare şi extraşcolare
- Centralizează la nivel de şcoală datele privind participarea elevilor la olimpiadele şcolare, concursuri scolare, etc.
- Asigură participarea elevilor la activităţi competiţionale şcolare şi extraşcolare.
3.4. Comisiile metodice pe discipline/arii curriculare
- Elaborează programe de activităţi semestriale şi anuale
- Consiliază cadrele didactice în procesul de elaborare a proiectării didactice şi a planificărilor semestriale;
- Elaborează instrumente de evaluare şi notare;
- Analizează periodic performanţele şcolare ale elevilor;
- Monitorizează parcurgerea programei la fiecare clasă şi modul în care se realizează evaluarea elevilor;
- Organizează şi răspund de desfăşurarea recapitulărilor finale;
- Organizează activităţi de pregătire specială a elevilor pentru olimpiade si concursuri, teze, examene sau pentru elevii cu CES; -
- Organizează activităţi de formare continuă (lecţii deschise, schimburi de experienţă etc.)
3.5. Comisia pentru verificarea documentelor şcolare, monitorizarea frecvenţei şi notare ritmică a elevilor
- Informează lunar conducerea privind ritmicitatea notării, situaţia frecvenţei elevilor şi măsurile luate de profesorii diriginţi
- Asigură programarea corectă a lucrărilor de verificare pe clase, pentru a evita aglomerarea elevilor
- Urmăresc diversificarea metodelor de evaluare.
- Verifică corectitudinea cu care se completează cataloagele de cadrele didactice
- Verifică semestrial modul de completare a documentelor şcolare la nivelul serviciului secretariat
3.6. Comisia pentru prevenirea şi combaterea violenţei în mediul şcolar
- Elaborează, aplică şi evaluează modul de îndeplinire a obiectivelor incluse în Planul operaţional al unităţii privind reducerea fenomenului violenţei
- Intervine în cazul conflictelor dintre elevi
- Aduce la cunoştinţa dirigintelui şi Comitetul de părinţi abaterile disciplinare ale elevilor pentru sancţionare conform prezentului regulament
- Propune Consiliului Profesoral sancţiunile.
Comisia este formată din:
- 1 Director
- 1 Director adjunct
- Coordonatorul de proiecte şi programe educative/responsabilul comisiei diriginţilor
- 4 cadre didactice, reprezentante ale corpului profesoral
- 2 reprezentanţi ai Consiliului Reprezentativ al părinţilor
- 2 reprezentanţi ai Consiliului elevilor
- 1 reprezentant al autorităţii publice locale
Observator: Liderul sindicatului reprezentativ al unităţii
3.7. Comisia pentru perfecţionarea metodico-ştiinţifică a cadrelor didactice
- Sprijină şi asistă profesorii debutanţi în formarea profesională
- Informează cadrele didactice debutante cu privire la legislaţia în domeniu şi prevederile curriculumului national
- Consiliază noile cadre didactice în activitatea educativă pentru dezvoltarea personalităţii elevilor
- Informează cadrele didactice privind documentele de reformă a învăţământului
- Asigură circulaţia informaţiei între şcoală, ISMB şi CCD privind perfecţionarea
- Asigură perfecţionarea cadrelor didactice în utilizarea strategiilor didactice moderne
3.8. Comisia pentru dezvoltarea Centrului de Formare pentru Adulţi
- Analizează cerinţele de pe piaţa muncii privind nevoia de calificare prin cursuri de scurtă durată
- Elaborează documentele necesare acreditării pentru formare prin cursuri de scurtă durată
3.9. Compartimentul de Securitate şi sănătate în muncă
Include:
a) Comitetul de securitate a muncii
b) Comitetul de medicina muncii
Atribuţii:
- Asigură instruirea periodică a personalului şi elevilor privind normele de protecţia muncii
- Coordonează măsurile de securitate şi sănătate în muncă
- Urmăresc respectarea de către toţi elevii şi de personal a normelor de protecţia muncii.
3.10. Comisia de apărare împotriva incendiilor
- Asigură instruirea periodică a personalului şi elevilor privind măsurile de apărare împotriva incendiilor
- Coordonează măsurile de apărare împotriva incendiilor
- Urmăresc respectarea de către toţi elevii şi de personal a măsurilor de apărare împotriva incendiilor.
3.11. Comisia de protecţie civilă
- Asigură instruirea periodică a personalului şi elevilor privind măsurile de apărare în situaţii de urgenţă
- Coordonează măsurile de apărare în situaţii de urgenţă
- Urmăresc respectarea de către toţi elevii şi de personal a măsurilor de apărare în situaţii de urgenţă.
3.12. Comisia pentru proiecte de integrare europeană
- Informează cadrele didactice privind oportunităţile de finanţare a proiectelor de integrare europeană
- Stabilesc colaborări şi parteneriate instituţii similare din ţară sau străinătate
- Asigură păstrarea legăturilor culturale şi a schimburilor de experienţă cu şcoli europene
- Elaborează proiecte pentru atragere de fonduri extrabugetare
3.13. Comisia de investigare a abaterilor disciplinare ale personalului
- Cercetează presupusele abateri disciplinare ale personalului, întocmeşte raportul conform Statutului cadrului didactic şi al Codului muncii pe care îl prezintă în Consiliul Profesoral (pentru cadrele didactice), respectiv în Consiliul de Administraţie (pentru personalul nedidactic).
3.14. Comisia de salarizare, încadrare şi acordare a burselor şi a altor ajutoare ocazionale
- Aplică criteriile generale pentru stabilirea elevilor beneficiari de burse sau de alte forme de sprijin, asigurând respectarea legislaţiei în vigoare
3.15. Comisia pentru achiziţii publice
- Elaborează documentele necesare pentru atribuirea contractelor de achiziţii publice şi asigură achiziţionarea diferitelor bunuri şi servicii, atunci când este cazul, conform legilor în vigoare.
3.16. Comisia de recepţie şi inventariere a bunurilor nou achiziţionate
-Verifică şi face recepţia bunurilor şi materialelor la achiziţionarea lor, pe baza documentelor primite de la furnizor

COMPONENŢA COMISII - anexa 3

4. CONSILIUL PROFESORILOR CLASEI
Acesta îşi desfăşoară activitatea la nivelul fiecărei clase, contribuind la orientarea şi consilierea elevilor şi părinţilor, la elaborarea fişelor de observare a fiecărui elev. El se întruneşte de câte ori dirigintele consideră necesar, pentru armonizarea cerinţelor educaţionale ale cadrelor didactice, evaluarea progresului şcolar şi al comportamentului fiecărui elev, analizează volumul temelor pentru acasă, pentru stabilirea de măsuri educaţionale comune şi propunerea de recompense sau sancţiuni.
Preşedintele Consiliului profesorilor clasei este dirigintele.
Consiliul profesorilor clasei stabileşte:
- Notele la purtare pentru fiecare elev
- Recompense pentru elevii cu rezultate deosebite
Art. 14 Sarcinile elevilor de serviciu:
- Salută politicos persoanele care intră în şcoală, le legitimează şi le îndrumă la cancelarie sau la director;
- Observă pe timpul pauzelor pe cei care produc incidente sau distrug bunuri materiale, aducând la cunoştinţă imediat profesorului de serviciu;
- Răspunde de păstrarea în bună stare a bunurilor (geamuri, mese, scaune, întrerupătoare, perdele, chiuvete, afişiere, etc.);
- Nu vor permite elevilor să intre cu noroi in scoala, sa rămână pe holuri, în grupuri sanitare după ce sună de intrare, deranjând astfel procesul de învăţământ;
- Elevul de serviciu nu permite intrarea persoanelor străine în şcoală;
- Elevul de serviciu din corpul A va avea grijă ca în timpul orelor să nu intre în cancelarie persoane străine;
- Elevii de serviciu vor purta ecusoane speciale sau banderole pentru a fi recunoscuţi;
- Au obligaţia de a aduce la cunoştinţă profesorului de serviciu, directorului scolii orice incident apărut în desfăşurarea programului (bătăi, stricăciuni, pătrunderea persoanelor străine, elevi care deranjează orele , etc.).

Cap. V. Parintii
Comitetele de părinţi se aleg la nivelul fiecărei clase şi au în componenţă:
1 preşedinte
1 casier
1 membru
Consiliul reprezentativ al părinţilor se alege în Adunarea Generală a Comitetelor de părinţi de la nivelul claselor. Este format din:
1 preşedinte
1 casier
3 membri
Comitetele de părinţi şi Consiliul reprezentativ al părinţilor au următoarele atribuţii:
Art. 15.(1) Parintele, tutorele legal sau sustinatorul legal sau bunicii sunt obligati conform legii, sa asigure frecventa scolara a elevului.
(2)Parintii/tutorii au obligatia ca, cel putin o data pe luna, sa ia legatura cu invatatorul/dirigintele pentru a cunoaste evolutia copilului.
(3) Comitetele de parinti alese de la fiecare clasa vor participa la adunarile generale de la inceputul fiecarui semestru si la incheierea anului scolar.
(4) Fondurile banesti ale Comitetului de parinti se vor cheltui la initiativa acestuia si la propunerile invatatorilor/dirigintilor sau a directorului, insusite de catre comitet.
(5)Parintii sunt obligati sa cumpere rechizite scolare, ecusoane si uniforme scolare atat la nivelul primar cat si la nivelul gimnazial.
(6)Parintii care observa in curtea scolii elevi sau alte persoane straine in afara programului scolar afisat pot sa anunte in cel mai scurt timp personalul angajat al scolii, conducerea scolii pentru a nu se distruge bunurile aflate in dotare.
(7)Parintii prescolarilor raspund de transportul copiilor zilnic de acasa la gradinita si de la gradinita acasa. De asemenea vor lua legatura cu doamnele educatoare lunar pentru a cunoaste evolutia copilului.
(8)Parintii vor veni la scoala ori de cate ori vor fi solicitati de catre invatatori/diriginti si conducerea scolii pentru a fi informati despre abaterile disciplinare pe care le savarsesc copiii.
COMPONENTA – anexa 4
Cap.VI. Elevii
Drepturile elevilor
Art.15.(1)Elevii inscrisi in invatamantul primar si gimnazial au dreptul la invatamant gratuit si activitati extracurriculare si extrascolare indiferent de sex, nationalitate, apartenenta politica sau religioasa.
(2)Toti elevii vor primi adeverinte pentru alocatie complementara care vor fi semnate si stampilate de conducerea scolii.
(1) Elevii au dreptul la asistenta psihopedagogica, asistenta medicala gratuita.
(2) Elevii primesc gratuit manuale scolare, rechizite, beneficiaza gratuit de baza materiala si baza sportiva din scoala, reduceri la spectacole, muzee, transport pe baza carnetului de elev.
(3) Elevii primesc burse sociale 1%, burse pentru elevii orfani si burse pentru elevii diagnosticati cu boli profesionale.
Indatoririle elevilor
Art.16.(1) Elevii din invatamantul primar si gimnazial au datoria de a frecventa cursurile, de a se pregati la fiecare disciplina de studiu si de a-si insusi cunostintele prevazute in programele scolare.
(2)Elevii trebuie sa fie disciplinati, sa aiba o comportare civilizata si o tinuta decenta, sa poarte uniforma scolara si semnul distinctiv. (3) Elevii au obligatia sa nu distruga manualele scolare pe care trebuie sa le restituie in stare buna; documentele scolare si bunurile din patrimoniul unitatii.
(4) Elevii nu au voie sa detina in perimetrul unitatii droguri, tigari, bauturi alcoolice, carti de joc, seminte de floarea soarelui, pocnitori, petarde, materiale cu caracter obscen.
(5) Elevii nu au voie sa utilizeze telefoanele celulare in timpul orelor de curs, a tezelor cu subiect unic, la olimpiade si concursuri organizate de scoala.
(6) Elevii care distrug bunurile materiale ale scolii sunt obligati sa repare sau sa inlocuiasca aceste bunuri dupa caz.
(7) Elevii sa respecte regulile de protectia muncii si P.S.I. pentru care au fost instruiti.
Recompensarea elevilor
Art. 17.Elevii care obtin rezultate bune si foarte bune in activitatea scolara si extrascolara, au o comportare civilizata pot primi recompense:
- evidentiere in fata colegilor, parintilor si a profesorilor;
- premii, diplome, medalii;
- burse de studii, sociale si de merit;
- excursii in tara, in strainatate si alte recompense.
Sanctiunile aplicate elevilor
Art.18. Elevii care savarsesc fapte prin care se incalca dispozitiile legale in vigoare, inclusiv regulamentele scolare, vor fi sanctionati in functie de gravitatea acestora cu:
- observatia individuala;
- mustrare in fata clasei si/sau in fata Consiliului Profesoral;
- mustrare scrisa;
- retragerea bursei;
- scaderea notei la purtare;
- plata sau inlocuirea bunurilor distruse;
- alte sanctiuni conferite de lege.


Cap. VII. MĂSURI PENTRU ÎNTĂRIREA ORDINII, DISCIPLINEI, SECURITĂŢII ŞI SĂNĂTĂŢII ÎN MUNCĂ ŞI PENTRU PREVENIREA ŞI COMBATEREA VIOLENŢEI ÎN MEDIUL ŞCOLAR

a) Reguli pentru elevi privind întărirea ordinii, disciplinei, securităţii şi sănătăţii în muncă şi pentru prevenirea şi combaterea violenţei în mediul şcolar
1. În prima oră de dirigenţie, clasele preiau inventarul repartizat, iar elevii sunt instruiţi privind normele generale de protecţia muncii şi prevederile prezentului regulament;
2.Nu se admite intrarea şi staţionarea pe holurile şcolii a persoanelor străine care nu s-au legitimat la la elevul de serviciu, femeia de serviciu sau la profesorul se serviciu;
3.În timpul orelor de curs nu este permis accesul în salile de clasa a parintilor sau alte persoane pentru a nu deranja, cu exceptia unor cazuri speciale;
4.Este interzis elevilor să aducă persoane străine în şcoală;
5. Fiecare elev este instruit pe linie de protecţia muncii la orele de educatie tehnologica, fizica, chimie, educatie fizica, dar si la celelalte discipline unde este cazul;
6. Este interzis fumatul în şcoală şi în curtea şcolii. Elevii care vor fi găsiţi fumând vor fi sancţionaţi, conform prezentului regulament;
7. Este interzis consumul de băuturi alcoolice;
8. Se interzice introducerea în şcoală a substanţelor toxice sau explozive;
9. Pentru tulburarea liniştii şcolii elevii vor fi sancţionaţi, conform prezentului regulament.
10. În cazul în care apare o situaţie conflictuală între elevi sau între un elev şi un angajat al şcolii, elevul are obligaţia să anunţe dirigintele sau conducerea şcolii.
12. Accesul elevilor în şcoală se permite numai cu ţinută decentă, adaptată la specificul orelor din program (ore de teorie, educaţie fizică sau instruire practică) şi cu insigna stabilită ca însemn al şcolii.
13.Elevii au obligaţia de a purta insigna cu înscrisurile scolii la loc vizibil, pe toată perioada cât desfăşoară activităţi în şcoală.
14.Se interzice folosirea aparatelor electronice de înregistrare (telefon mobil, cameră foto sau video, reportofon etc.) în incinta şcolii fără avizul unei persoane autorizate de conducerea scolii;
15. Se interzice folosirea telefonului mobil în timpul orelor.
16. Dacă starea de sănătate a elevului se deteriorează în incinta şcolii, acesta are obligaţia să se prezinte la profesorul de serviciu care va constata situatia si va anunta salvarea sau va acorda primul ajutor dupa caz;
17. La începutul anului şcolar elevii au obligaţia să prezinte adeverinţe medicale de sănătate care să precizeze că este apt pentru orele de educaţie fizică şi de instruire practică. După caz, pentru orele de educaţie fizică se pot prezenta scutiri medicale.
17. Elevii care absentează din motive de sănătate, vor depune la invatator/diriginte adeverinţele medicale în termen de 5 zile de la reluarea activităţii, pentru a fi înregistrate şi motivate;
18. Pentru păstrarea disciplinei în şcoală, se asigură zilnic, pe cele două schimburi, atât câte un profesor de serviciu, cât şi un elev de serviciu;
19. Circulaţia elevilor si stationarea pe intrarea principală a şcolii sau pe scări este strict interzisă.
Prezentul Regulament intern al elevilor se va prelucra de către fiecare invatator si diriginte la clasă, întocmindu-se un tabel în care elevii vor semna că au luat la cunoştinţă.
b) Reguli privind respectarea principiului nediscriminării şi al înlăturării oricărei forme de încălcare a demnităţii
În cadrul şcolii relaţiile se stabilesc pe principiul egalităţii de tratament faţă de toţi, salariaţi, elevi şi angajator.
Orice discriminare directă sau indirectă bazată pe criterii de sex, orientare sexuală, caracteristici genetice, vârstă, apartenenţă naţională, rasă, culoare, etnie, religie, opţiune politică, origine socială, handicap, situaţie sau responsabilitate familială, apartenenţă ori activitate sindicală este interzisă.
c) Drepturile şi obligaţiile angajatorului şi ale personalului
Salariatul are, în principal următoarele drepturi: