Scoala cu clasele I - VIII Valeni
Valeni-Botesti, Neamt

Alte date

Atribuţiile profesorului de serviciu

 

-Monitorizează buna desfăşurare a activităţilor şcolare intre orele 7.45 – 13.45;

-Profesorul de serviciu  primeşte cheia de la dulapul cu cataloage si registrul de procese verbale.

-Profesorul  de serviciu notează in caiet numele profesorilor de serviciu din ziua respectivă (in intervalul orar stabilit), numărul de cataloage, evenimentele importante din timpul zilei;

-intocmeşte raportul de serviciu din ziua respectivă, predă cheia si registrul de procese verbale la secretariatul şcolii;

-discută cu elevii de serviciu despre sarcinile ce le revin;

-semnalează evenimentele ce necesită intervenţii de urgenţă conducerii şcolii, respectiv ia măsurile corespunzătoare in cazul evenimentelor care fac obiectul ROFUIP;

-după intrarea la ore, asigură cataloagele rămase din cancelarie; nu permite ducerea/aducerea cataloagelor de către elevi;

-urmăreşte buna desfăşurare a activităţilor şcolare si securitatea elevilor in intervalul orar stabilit;

-supraveghează zona repartizată, se asigură de intrarea elevilor si profesorilor la timp in clase;

-asigură accesul si circulaţia elevilor numai pe traseele stabilite; nu permite accesul persoanelor străine in incinta şcolii, cu excepţia celor autorizate si inregistrate in caietul de serviciu;

-in situaţii deosebite, când elevii de serviciu cer inlocuirea se asigură că acest lucru se realizează in siguranţă (se inlocuiesc cu alţi colegi din clasa respectivă, sau cu elevi din clasa ce urmează să intre de serviciu, după ce diriginţii claselor respective au fost informaţi si acest lucru se consemnează in registrul de procese verbale);

-verifică activitatea elevilor pe timpul pauzelor si ia măsurile necesare in situaţia apariţei unor evenimente nedorite;

-semnalează evenimentele nedorite ce apar conducerii Şcolii;

-nu permite ducerea/aducerea cataloagelor de către elevi;

-nu permite accesul, circulaţia si nici staţionarea elevilor in holul de la intrarea principala si pe holuri;

- nu permite accesul in cancelarie a persoanelor străine, dar nici a elevilor;

-urmăreşte buna desfăşurare a activităţilor şcolare si securitatea elevilor in intervalul orar stabilit;

 

Anexa 2 Sarcinile elevului de serviciu

Elevii de serviciu pe şcoală poartă ecuson si au o ţinută reprezentativă (sacou). Ei sunt scutiţi de prezenţa la ore in ziua efectuării serviciului. Au programul cuprins in intervalul 7.45 – 13.45 .

-se prezintă la ora 7.45 la profesorul  de serviciu;

-preia ecusoanele (elev de serviciu, vizitator) si caietul de serviciu de la secretariat si îsi notează numele si clasa din care face parte;

-semnalizează prin sonerie inceperea/incheierea fiecărei ore conform instrucţiunilor primite de la profesorul de serviciu (este interzisă folosirea de către aceştia a soneriei in alte scopuri);

-invită elevii să intre in sălile de clasă si să nu staţioneze pe culoare după ce a sunat de intrare;

-permite accesul elevilor in incinta şcolii numai pe baza ecusonului sau a carnetului de elev

-nu permit accesul, circulaţia si nici staţionarea elevilor in holurile şcoalii;

-supraveghează intrarea persoanelor străine, accesul acestora in şcoală fiind permis numai după legitimarea acestora si inregistrarea in caietul de serviciu (vezi Procedura privind accesul in unitate a elevilor, cadrelor didactice, personalului didactic auxiliar, personalului nedidactic si a persoanelor străine );

-verifică, împreună cu profesorul de serviciu, activitatea elevilor pe timpul pauzelor, semnalând acestuia cazurile deosebite;

-anunţă profesorul de serviciu, sau orice alt cadru didactic dacă se ivesc alte situaţii speciale;

-nu părăsesc serviciul indiferent de solicitările altor persoane, cu excepţia profesorului de serviciu, căruia i se subordonează;

-respecat graficul elevilor de serviciu (pe clasă), stabilit de diriginte;

-in situaţii deosebite solicită inlocuirea, dar numai cu acordul profesorului de serviciu si inştiinţarea dirigintelui (se menţionează in caietul de serviciu intervalul orar in care s-a făcut inlocuirea si de către cine precum si clasa din care fac parte aceştia; inlocuirea se face de către colegii din clasă sau de către colegii din clasa care urmează să intre de serviciu);

-nu sunt delegaţi să dea informaţii asupra activităţii şcolare decât cu acceptul si in prezenţa profesorului de serviciu;

-nu permit accesul in cancelarie a persoanelor străine, dar nici a elevilor;

-răspund de securitatea a tot ce există in cancelarie;

-la sfârsitul programului incheie procesul verbal si predă caietul de serviciu la secretariat (respective profesorului de serviciu);

-in situatia in care elevul de serviciu părăseşte postul nejustificat va primi absent pentru ora (orele) respective

Telefon urgenţe: 112

 

Procedura privind accesul in unitate a elevilor, cadrelor didactice, personalului didactic auxiliar, a personalului nedidactic si a persoanelor străine

 

Scop: Stabilirea metodologiei privind accesul persoanelor in incinta şcolii

 

Aria de cuprindere: Procedura se aplică elevilor, personalului didactic cât si persoanelor străine

 

Responsabili: Profesorii de serviciu, elevii de serviciu

 

Măsuri generale privind accesul in unitate a elevilor

 

1. In unităţile de invăţământ preuniversitar se organizează permanent, pe durata desfăşurării cursurilor, serviciul pe şcoală al cadrelor didactice.

2. Serviciu pe şcoală al cadrelor didactice va fi organizat in afara orelor de curs ale acestora, in zilele cu program mai puţin incărcat al acestora. Numărul si atribuţiile profesorilor de serviciu se vor stabili in funcţie de dimensiunea perimetrului şcolar, de numărul elevilor si de activităţile specifice care se organizează in unitatea de invăţământ.

3. Accesul elevilor si al personalului şcolii se face prin intrările stabilite, securizate/păzite corespunzător.

4. Accesul elevilor in unitatea de invăţământ va fi permis, in conformitate cu prevederile regulamentului intern, pe baza legitimaţiei/carnetului de elev si a semnelor distinctive de ţinută si identificare adoptate de unitatea şcolară.

5. Accesul in şcoală al persoanelor străine (părinţi/reprezentanţi legali, rude, vizitatori etc.) numite in continuare vizitatori, se face prin intrarea stabilită de conducătorul unităţii, numită in continuare punct de control si este permis după verificarea identităţii acestora de către personalul delegat de conducerea unităţii de invăţământ in acest scop si după primirea unui ecuson pentru vizitatori.

6. Ecusoanele de acces se vor executa conform modelului stabilit de conducătorul unităţii şcolare, care are obligaţia de a asigura păstrarea ecusoanelor neinmânate si de a viza anual valabilitatea celor aflăte in uz, aplicând ştampila instituţiei in dreptul perioadei corespunzătoare inscrise in acest act. Ecusoanele pentru vizitatori se păstrează si se eliberează la punctul de control.

7. Personalul menţionat la punctul 5 va inregistra la punctul de control numele, prenumele, seria si numărul actului de identitate, scopul vizitei, precum si ora intrării si părăsirii incintei unităţii de invăţământ in Registrul pentru evidenţa accesului vizitatorilor in spaţiile unităţii de invăţământ.

8. După inregistrarea datelor anterior menţionate, personalul delegat de conducerea unităţii de invăţământ in acest scop inmânează ecusonul care atestă calitatea de invitat/vizitator. Vizitatorii au obligaţia de a purta ecusonul la vedere, pe toată perioada rămânerii in unitatea şcolară si de a-l restitui la punctul de control, in momentul părăsirii acesteia.

9. Personalul delegat de către conducerea unităţii de invăţământ va conduce vizitatorul până la locul stabilit de conducerea unităţii de invăţământ pentru intâlnirile personalului unităţii de invăţământ cu terţi si anunţă persoana cu care vizitatorul solicită intâlnirea.

10. Vizitatorii au obligaţia să respecte reglementările interne ale unităţii de invăţământ referitoare la accesul in unitatea de invăţământ si să nu părăsească locul stabilit pentru intâlnirea cu persoanele din şcoală. Se interzice accesul vizitatorilor in alte spaţii decât cele stabilite conform punctului 9, fără acordul conducerii unităţii de invăţământ. Nerespectarea acestor prevederi poate conduce la evacuarea din perimetrul unităţii de invăţământ a persoanei respective, de către organele abilitate, si/sau la interzicerea ulterioară a accesului acesteia in şcoală.

11. Accesul părinţilor/reprezentanţilor legali in in clădirile unităţilor de invăţământ preuniversitar este permis in următoarele cazuri:

a) la solicitarea invăţătorilor / institutorilor / profesorilor diriginţi / profesorilor clasei / conducerii unităţilor de invăţământ preuniversitar.

b) la şedinţele / consultaţiile / lectoratele cu părinţii organizate de personalul didactic in unităţile de invăţământ preuniversitar.

c) pentru rezolvarea unor probleme referitoare la acte / documente de studii sau alte situaţii şcolare care implică relaţia directă a părinţilor / reprezentanţilor legali cu personalul secretariatului unităţilor de invăţământ preuniversitar, a cabinetului medical sau cu invăţătorul / profesorul diriginte / conducerea unităţii de invăţământ.

d) la intâlnirile solicitate de părinţi / reprezentanţi legali, programate de comun acord cu invăţătorii / institutorii / profesorii diriginţi / profesorii clase / conducerea unităţilor de invăţământ.

e) La diferite evenimente publice si activităţi şcolare / extracurriculare organizate in cadrul unităţilor de invăţământ preuniversitar, la care sunt invitaţi să participe părinţii / reprezentanţii legali.

f) Pentru sprijinirea deplasării copiilor din invăţământ preşcolar, respectiv a elevilor din clasa pregătitoare in si din sala de curs.

g) in cazul unor situaţii speciale, precizate explicit in regulamentele interne ale unităţilor de invăţământ preuniversitar.

12. Părinţii / tutorii legali instituiţi nu au acces in unităţile de invăţământ decât in pauze, cu excepţia cazurilor de forţă majoră.

13. Este interzis accesul in instituţie al persoanelor turbulente sau a celor aflăte sub influenţa băuturilor alcoolice, a celor având comportament agresiv, precum si a celor care au intenţia vădită de a deranja ordinea si liniştea in instituţia de invăţământ.

14. Se interzice intrarea vizitatorilor insoţiţi de câini sau care au asupra lor arme sau obiect contondente, substanţe toxice, explozivo-pirotehnice, iritante-lacrimogene sau uşor inflamabile, publicaţii având caracter obscen sau instigator, precum si stupefiante sau băuturi alcoolice.