Centrul Scolar Pentru Educaţie Incluziva Alba Iulia
Alba Iulia, Alba

Informaţii utile

Activitatea de recuperare a copiilor cu cerinte educative :

           Aceasta se sprijina pe trei principii de  baza :

1. nevoia de cunoastere amanuntita a subiectului

2. nevoia de personalizare a procedurilor recuperatorii

3. nevoia d einteventie timpurie

                         Elevii inscrisi la Scoala Speciala din Alba Iulia beneficiaza de o serie de activitati de recuperare psihopedagogica (terapie logopedica, psihoterapie, cultura fizica, recuperare psihopedagogica ) desfasurate in cabinete specializate. O  mare parte dintre elevi prezinta diagnosticul de deficienta mintala usoara, tulburari comportamentale, sindrom Down. Aceste categorii de deficiente apar de sine statatoare sau se pot asocial fiind chiar cauza unortulburari d elimbj care necesita o interventie timpurie. Pentru activitatile corectiv-recuperatorii au fost allocate, la nivel de scoala, 111 ore/saptamana, dintre care 90 de ore pentru terapia tulburarilor de limbaj si 21 ore pentru psihoterapie.

Obiectivele examinarii  complexe  :

1. precizarea diagnosticului logopedic

2. Eealuarea nivleului  functional al comunicarii

3. formularea diagnosticului

4. identificarea elementelor structurale ale programului de interventie logopedica

5. integrarea deficientelor de limbaj observate in contextu intregii activitati psihice a subiectului

Obiectivele activitatii logopedice sunt adaptate tipului de tulburare si sunt differentiate dupa etapa recuperarii. Pentru toate tipurile de tulburari, obiectivele generale sunt :

1. cunoasterea copilului

2. inlaturarea negativismului fata de vorbire

3. crearea increderii in posibilitatile proprii

4. Familiarizarea cu mediul logopedic

5. Crearea unei atitudini positive fata de invatare;

In etapa terapiei propriu-zise :

1.dezvoltarea mobilitatii aparatului articulate

2.dezvoltarea respiratiei corecte;

3. educarea auzului fonetic;

4. obtierea fenomenului correct;

5. consolidarea sunetului;

6. vorbirea independenta corecta; De asemenea, elevii din scoala beneficiaza de programe de recuperare prin psihoterapie, consiliere si orientare scolara si profesionala, desfasurate la cabinete.

Relatia de colaborare dinstre scoala si Biserica se realizeaza in domeniul educatiei morale si religioase, precum si acordarea sprijinului material elevilor si parintilor. 

DIRECTIA GENERALA DE ASISTENTA SOCIALA SI PROTECTIE A COPILULUI  ALBA

Tell/Fax. : 0258-818266; 0258- 817037

SERVICIUL DE EVALUARE COMPLEXA A COPILULUI  - Tell/Fax/: 0258-819771

SERVICII COMUNITARE PENTRU PROTECTIA COPILULUI ARNSBERG: Tell/Fax.: 0258-811535

SERVICII COMUNITARE PENTRU PROTECTIA COPILULUI CUGIR : Tel/Fax.:0257-780090

DIRECTIA PENTRU DIALOG FAMILIE SI SOLIDARITATE SOCIALA : Tell/Fax.:0258-812736

SERVICII COMUNITARE PENTRU PROTECTIA COPILULUI BLAJ : Tell/Fax.: 027-711207

DIRECTIA JUDETEANA DE ASISTENTA SOCIALA : Tell/Fax.: 0258-817574

CENTRUL DE RECUPERARE PENTRU COPILUL MALTRATAT SFANTUL Vasile cel Mare Tell/Fax. : 0258-827016

INSPECTORATUL SCOLAR AL INSPECTORATULUI SCOLAR AL JUDETULUI ALBA : Tell/Fax.: 0258-817255

SOCIETATEA NATIONALA DE CRUCE ROSIE DIN ROMANIA FILIALA ALBA : Tell/Fax. : 0258-812257

SERVICIUL PUBLIC DE ASISTENTA SOCIALA Tell/Fax.: 0258-811715

SERVICII COMUNITARE PENTRU PROTECTIA COPILULUI ABRUD Tell/Fax.:0257-780090

FILANTROPIA ORTODOXA ALBA IULIA : Tell/Fax.: 0258-817766

SOCIETATEA CARITAS IULIA : Tell/Fax.:0258-835812

CONSILIUL ELEVILOR :

REGULAMENT DE ORGANIZARE SI FUNCTIONARE A CONSILIULUI ELEVILOR DIN SCOALA SPECIALA ALBA IULIA :

Art.1. Regulamentul cuprinde norme referioare la organizare si functionare

Art.2. Consiliul este constituit din cel putin 2 elevi reprezentanti din fiecrare clasa si un reprezentant al personalului-didactic

Art.3. Este condus de un comitet  compus din presedinte, vicepresedinte, secretar si membrii alesi.

Art.4. Alegerile se desfasoara prin vot deschis

Art.5. Perioada mandatului, un an scolar

Art.6. Alegerile la inceput de semestru I

Art.7. Cadrul coordinator intocmeste agenda intalnirilor impreuna cu membrii

Art.8 Presedintele conduce intalnirile

Art.9 Membrii au un semn distinctive

Art.10. Membrii participa la intrunirile organizate pe teme propuse

Art.11. Profesorii sunt observatory

Art.12. Directorul se va implica in problemele Consiliului

Art.13. Se intruneste de doua ori pe luna

Art.14. Deciziile transmise elevilor si cadrelor didactice

Art.15. Revista scolii sprijina activitatea Consiliului, promovand imaginea Consiliului

Art.16. Consiliul elevilor, obiective :

  • Un marirea respectarii regulamentului scolar si de ordine interioara contribuind la mentinerea ordinii si disciplinei
  • Sa familiarizeze elevii cu deprinderile ce decurg din relatiile cu celelalte institutii
  • Participarea active laluarea deciziilor
  • Organizarea activitatilor extracurriculare

Art.17 . Consiliul elevilor are urmatoarele atributii :

  • Dezbat probleme legate de disciplina in scoala si propun solutii pentru rezolvarea eventualelor abateri
  • Propun recompense pentru elevii cu rezultate deosebite
  • Propun activitati extrascolare si se implica in realizarea acestora
  • Elaboreaza aprecieri sintetice despre comportamentul elevilor din scoala
  • Faciliteaza colectarea de fonduri materiale pentru activitati cu character social, sau ajutorarea elevilor cu situatie sociala precara

Art.18. Discutiile din cadrul Consiliului se transmit in rezumat tuturor elevilor, in cadrul orei de dirigentie.

SECTIUNEA I  - DREPTURILE ELEVILOR DIN SCOALA SPECIALA :

Art.1. Elevii se bucura de toate drepturile legale

Art.2. Pot folosi, in mod organizat, baza materiala si baza sportive pentru pregatirea suplimentara si actiuni in timpul liber

Art.3. In timpul scolarizarii, beneficiaza de asistenta psihopedagogica, prin cabinetul de consiliere si psihoterapie, terapia tulburarilor

           de limbaj, cultura fizica medicala si de asistenta medicala.

Art.4. Au dreptul sa-si depuna candidature si sa fie alesi in Consiliul elevilor

Art.5. Elevii au dreptul sa participle la activitati extracurriculare si extrascolare, organizate de scoala

Art.6. Au dreptul sa faca parte din colectivele redactionale ale revistelor scolii

Art.7. Au dreptul de a participa/implica in proiectele si programele scolare educative locale, nationale si internationale

Art.8. Au dreptul sa faca de serviciu in scoala.

SECTIUNEA  II  - INDATORIRI  :

Art.1. Elevii sunt obligati:

1. Sa se pregateasca temeinic pentru lectii

2. Sa realizeze in intregime temele indpeendente propuse

3. Sa indeplineasca intcmai cerintele formulate de catre cadrele didactice in cadrul orelor, activitati

             Extracurriculare, in pause;

4. sa faca de serviciu pe clasa.

Art.2. Relatiile dintre elevi se sprijina pe respect reciproc

Art.3. Elevii au un comportament civilizat, correct, respectand normele morale

Art.4. Elevii trebuie sa aiba o atitudine cuviincioasa, fata de personalul scolii

Art.5. Vor astepta in ordine si in liniste intrarea invatatorului/profesorului

Art.6. In cazul absentei/intarzierii unui cadru didactic, sunt obligati de a nu parasi sala de clasa

Art.7. Trebuie sa poarte asupra lor carnetul de elev

Art.8. Au datoria de a pastra baza materiala, instalatiile, dotarea cabinetelor, atelierelor, sali de clasa

Art.9. Au obligatia de a nu intreprinde o actiune care ar duce la degradarea scolii si a bunurilor materiale

Art.10. Au obligatia de a pastra curatenia in spatiile din interiorul si exteriorul scolii

Art.11. Au obligatia sa pastreze materialele didactice in buna stare. Cel care deterioreaza are obigatia inlocuirii lui.

Art.12. In timpul programului tinuta stabilitat de Regulament, oligatorie pentru toti elevii.

Art.13. Tinuta decenta

Art.14. La toate activitatile extrascolare desfasurate de scoala, elevii au obligatia de a avea tinuta decenta

Art.15. In cazul abaterilor repetate, se vor lua gradual urmatoarele masuri :

 

  • imvitatea parintelui/ tutorelui legal si a elevului in Consiliul elevilor
  • Invitarea parintelui/ tutorelui legal si a elevului in Comitetul de parinti
  • Invitarea parintelui/ reprezentantului legal si a elevului in Consiliul profesoral
  • Invitarea parintelui/ tutorelui legal in Comitetul reprezentativ al parintilor
  • Invitarea parintelui/ tutorelui legal si a elevului in Consiliul de Administratie
  • In formare scrisa la locul de munca al parintelui/ tutorelui legal
  • Informarea scrisa a politistului de proximitate.

SECTIUNEA III-RECOMPENSE :

Art.1. Cu acordul Comitetului de parinti va fi constituit un fond de premiere, din fondul scolii, destinat recompensarii elevilor care se remara in timpul anului scolar si respecta Regulamentul de Ordine Interioara al scolii;

Art.2. Seful de promotie va primi -  diploma de onoare a scolii; trofeul " Sef de promotie".

Art.3. Rezultatele positive ale elevilor se popularizeaza prin afisarea la avizierul scolii, publicarea in revista scolii, site-ul

Art.4. Vor primi premii speciale/diplome

Art.5. In functie de rezultate, se vor organiza lunar diverse activitati recreative pentru elevi ( excursii, dansuri, etc.).

Comisia pentru evaluarea si asigurarea calitatii : 

SISTEMUL DE EVALUARE A CALITATII URMARESTE :

 

  • Imbunatatirea calitatii intregii activitati din scoala
  • Asigurarea informarii si evaluarea satisfactiei grupurilor semnificative de interes

            ( elevi, parinti, corp profesoral, comunitate locala );

  • Revizuirea si optimizarea politicilor si strategiilor educationale de la nivelul

            unitatii scolare;

ATRIBUTII GENERALE :

 

  • Coordoneaza aplicarea procedurilor si activitatilor de autoevaluare (evaluare interna)

            institutionala si privind calitatea educatiei, aprobate de conducerea organizatiei

            furnizoare de educatie, conform domeniilor si criteriilor prevazute de lege;

  • Elaboreaza annual un raport de evaluare interna privind calitatea educatiei in

            institutie.

  • Formuleaza propuneri de imbunatatire a calitatii educatiei;

 

COMPONENTA :

MEMBRII : - Prof. Pantea Ecaterina

                     - Edu. Stoica Alina

                     - Pr. Prof. Hritac Gheorghe

                     - D-na Jicmon Roza ( reprezentant al parintilor )

                     - D-na Lazar Camelia ( reprezentant al Consiliului local )

                     - D-na Satmari Mihaela ( reprezentant al minoritatilor locale )

                     - D-na Rusan Mihaela

COORDONATOR - Prof. Paul Monica