Centrul Scolar Pentru Educaţie Incluziva Alba Iulia
Alba Iulia, Alba

Dotări

Organizarea procesului educational tine cont de relatia resurse-nevoi. Este necesara asigurarea unui raport optim intre resurse-nevoi, elementul cel mai semnificativ. Oferta educationala a scolii tine de flexibilitate si dinamism.Scoala functioneaza in present cu un efectiv de 155 de elevi, 75 in ciclul primar si 80 in ciclul gimnazial. Dintre acestia, 47 % elevi de nationalitate romana, 3% elevi de nationalitate maghiara si 50% rromi. Oferta se doreste sa raspunda cerintelor de moment al populatiei scolare din comunitate In cadrul scolii exista si elevi ce beneficiaza, conform legii, de invatamantul la domiciliu. Scolarizarea unui numar de elevi , cu varste cuprinse intre 7/8-15/16 ani , cu debilitate mintale ( QI - 45-70).Misiunea de a oferi fiecarui copil sansa de a se pregati si forma prin educatie Acesti elevi provin din institutii de tip rezidential sau din invatamantul public in urma Hotararii Comisiei de Protectie a Copilului in functie de recomandarea Serviciului de Evaluare Complexa a Copilului .Invatamantul la domiciliu.Formarea si orientarea scolara si profesionala catre Scoli de Arte si Meserii la absolvirea clasei a-VIII-a in functie de particularitatile fiecarui elev. Organizarea procesului educational tine seama de relatia resurse-nevoi. Forme de scolarizare in functie de formele de finantare .Se are intotdeauna in vedereca resursele sunt limitate in raport cu nevoile care sunt in permanenta crestere proiectarea procesului educational devenind o actiune de analiza si administratie a unor resurse limitate. Asigurarea asistentei medicale preventive. Se are in vedere satisfacerea cat mai deplina a nevoilor individuale si sociale ale elevului. Se ofera fiecarui elev sansa de a se pregati si forma prin educatie, fara discrimnare si bariere. Elevi inscrisi 2006: 155 .106 baieti si 49 fete.

IN PREZENT CLADIREA CUPRINDE :

17 săli de clasă

1 direcţiune

2 sală profesorală

1 sală contabilitate

1 sală secretariat

3 cabinete logopedie

2 ateliere practică (din care 1 este folosit şi ca sală de clasă)

1 sală de sport

1 bibliotecă - 8113 volume

1 sală destinată CFM

1 magazie materiale

3 grupuri sanitare

1 cabinet asistenta sociala

1 cabinet psiholog

1 sala festivitati

Nivel de invatamant existent :

 

1. prescolar; 2. primar; 3. gimnazial

 

Profil de studii : pentru scoli cu clasele I-VIII.

Detalii privind tipul unitatii : unitate de invatamant special

Forma de scolarizare: invatamant public

invatamant prescolar - 2 clase

invatamant primar - 5 clase

invatamant gimnazial - 10 clase

 

Unitatea este infiintata conform prevederilor legii ( Legea nr.84/1995, republicata cu modificarile si completarile ulterioare ; si Legea 196/1999 ).

Unitatea dispune de planuri si programme de invatamant similare sau alternative, aprobate de MEC.

Intregul personal indeplineste cerintele Statutului.Posturile didactice sunt ocupate in conditiile prevazute de statut.Procentul cadrelor didactice cu norma d ebaza in unitatea de invatamant corespunde prevederilor legale. Servicii oferite, cabinet asistenta medicala, ce asigura asistenta preventiva cu medic scolar.

Constientizarea si determinarea calitatii :

fisă de evaluare primară elaborată în şcoală

  • fişe de evaluare psihopedagogică elaborate în şcoală
  • materiale de stimulare senzorială
  • informaţii traduse şi adaptate nivelului de dezvoltare şi necesităţilor educative ale elevilor
  • metode de lucru personalizate (orare adaptate pentru structurarea timpului şi individualizarea spaţiului)
  • softuri pentru dezvoltarea limbajului
  • softuri pentru însuşirea unor achiziţii cognitive (despre animale, litere, cifre, culori, etc.)
  • curriculum adaptat la decizia şcolii:

- Strategii rezolutive
- Meloterapie
- Dramă
- Ergoterapie
- Engleză
- Tehnoredactare
- Cunoaşterea Europei

Educatia, act therapeutic compensator

- există o preocupare continuă a cadrelor didactice pentru adaptarea curriculară pe nivele de instruire în funcţie de particularităţile clasei;

- strategia de adaptare a curriculum-ului ţine seama de diversitatea elevilor;

- dificultăţile de învăţare sunt considerate prilejuri de dezvoltare a practicii;

Oportunitati si pericole ce pot aparea :

Oportunitati :

- atitudinea pozitivă a colectivului privind educaţia elevilor cu CES;

- comunicarea eficientă şi transparentă între membrii colectivului;

- organizarea unor activităţi variate la nivelul-şcolii cu implicarea directă a majorităţii elevilor (concursuri, spectacole, expoziţii);

- condiţii decente pentru desfăşurarea activităţii instructiv-educative;

- o foarte bună colaborare cu autorităţile locale;

 

Pericole :

- colaborarea deficitară cu familia;

- dotare insuficienta;

- puţine programe naţionale

- lipsa programelor şcolare

- lipsa manualelor adecvate

- atitudinea negativă a comunităţii

- lipsa de flexibilitate

Climatul actual :

În climatul actual, şcoala oferă servicii educationale de integrare socială, de orientare şcolară şi profesională sau de preprofesionalizare.

 

Principala directie in educatia pentru munca elevilor cu CES o constituie activitatea practica realizata prin :

 

- instruirea practica in atelierele scoala unde, paralel cu calificarea intr-o meserie, elevii sunt antrenati sa realizeze efectiv produse in concordanta cu programa de instruire practica

- activitati gospodaresti si de autoservire pentru formarea deprinderilor igienice ;

- participarea la activitati de socializare, activitati practice de pregatire pentru munca si viata, activitati ludice ; formarea autonomiei personale ;

- participarea la activitati cultural-sportive

ERGOTERAPIA :

este primul stadiu al organizarii recuperatorii prin munca

 

Forme :

- tehnici de' readaptare'

- tehnici de baza

- activitati artizanale si artistice

INSTRUIREA PRACTICA :

PARTICIPAREA LA ACTIVITATI DE SOCIALIZARE :