Centrul Scolar Pentru Educaţie Incluziva Alba Iulia
Alba Iulia, Alba

Activităţi extracurriculare

Diverse activitati, atat la nivel local cat si national. Colaborarea cu ONG-uri :

desfăşurarea de activităţi extraşcolare; atragerea de sponsori;

- promovarea imaginii instituţiei; încadrarea cu personal calificat

- rezultate  la olimpiade/concursuri(Locul I-Special Olimpics) ;

- baza materiala a fost imbunatatita cu: geamuri termopan(pentru 2 sali), aparatura audio, rechizite scolare(cumparate periodic), s-a imbogatit fondul de carte al bibliotecii ;

- s-a realizat o colaborare fructuoasa cu ONG-uri: Caritas, Crucea Rosie

- implicarea scolii in programe cu caracter umanitar: Ajutor pentru Asia, Fii bun de Craciun, in colaborare cu Filantropia Ortodoxa, Crucea Rosie

- colab cu alte scoli speciale in vederea schimbului de experienta (Sc cu cls.I-VIII Horea , Zlatna; Sc.Speciala Blaj)

- educaţia este considerată ca un act terapeutic compensator;

- educaţia este considerată ca un act terapeutic compensator;

Climat favorabil :

  • asigurarea unui climat favorabil activităţii şcolare;
  • perfecţionarea personalului;
  • planificarea activităţii în funcţie de necesităţi şi în conformitate cu planul de şcolarizare, cu planul de servicii

Colaborarea cu autoritatile locale :

există o preocupare continuă a cadrelor didactice pentru adaptarea curriculară pe nivele de instruire în funcţie de particularităţile clasei;

 - strategia de adaptare a curriculum-ului ţine seama de diversitatea elevilor;

- dificultăţile de învăţare sunt considerate prilejuri de dezvoltare a practicii;

- încadrarea şcolii cu personal în cea mai mare parte calificat;

- seriozitate şi profesionalism în organizarea şi desfăşurarea activităţilor metodice la nivelul unităţii;

- preocuparea cadrelor didactice pentru autoperfecţionare (modul de pregătire teoretică şi practică în educaţia specială)

Atitudinea pozitiva fata de copiii cu CES

atitudinea pozitivă a colectivului privind educaţia elevilor cu CES;

- comunicarea eficientă şi transparentă între membrii colectivului;

- organizarea unor activităţi variate la nivelul şcolii cu implicarea directă a majorităţii elevilor (concursuri, spectacole, expoziţii);

- condiţii decente pentru desfăşurarea activităţii