ȘCOALA GIMNAZIALĂ ,,COSTACHI S. CIOCAN"-COMĂNEȘTI
Comanesti, Bacau

Oferta educaţională

OFERTA EDUCAȚIONALĂ

ANUL ȘCOLAR 2014-2015

Școala Gimnazială ,,COSTACHI S. CIOCAN“,  Comănești este o școală în slujba comunitătii, având capacitatea de a funcționa ca o structură eficientă, echitabilă pentru toate categoriile de copii și de a asigura progresul tuturor elevilor săi, astfel încât ei să fie

,,MEREU APROAPE DE VIITOR !“

Oferta curriculară

Consiliul pentru curriculum al școlii elaborează oferta educațională pornind în primul rând de la finalitățile și obiectivele nivelurilor de învățământ, care se  concretizează pentru fiecare ciclu.

Obiective

I Învățământ preșcolar

Obiectivele  curriculumului preşcoar sunt formulate pe domenii experienţiale:

  • ·         ,,Dezvoltare fizică, sănătate şi igienă personală”;
  • ·         ,, Dezvoltarea socio-emoţională”;
  • ·         ,,Dezvoltarea cognitivă şi cunoaşterea lumii”;
  • ·         ,,Capacităţi şi atitudini de învăţare”.

 

II.   Invățământul primar

  • Asigurarea educației elementare pentru toți copiii;
  • Formarea personalității copiilor în funcție de nivelul și ritmul lor de dezvoltare;
  • Înzestrarea elevului cu cunoștințe, capacitate, abilități care să stimuleze raportarea efectivă și creativă la mediul social și natural, să permită continuarea educației.

 

III.    Învățământul gimnazial

  • Formarea la elevi a capacității de a comunica eficient în situații reale;
  • Formarea si dezvoltarea capacității de adaptare și integrare în comunitate;
  • Formarea atitudinilor de toleranță, responsabilitate, solidaritate, prietenie etc;
  • Asigurarea unei orientări școlare și profesionale optime, ținând cont de aspirațiile și aptitudinile elevilor;
  • Formarea capacităților și a motivațiilor necesare învățării în condițțiile unei societăți în schimbare.

Finalități

Educaţia timpurie

  • Dezvoltarea liberă, integrală şi armonioasă a personalităţii copilului, în funcţie de ritmul propiu şi de trebuinţele sale, sprjinind formarea autonomă şi creativă a acestuia.
  • Dezvoltarea capacităţii de a interacţiona cu alţi copii, cu adulţii şi cu mediul pentru  a dobândi cunoştinţe, deprinderi, atitudini şi conduite noi. Încurajarea explorărilor, exerciţiilor, încercărilor şi experimentărilor, ca experienţe autonome de învăţare.
  • Descoperirea, de către fiecare copil, a propriei identităţi, a autonomiei şi dezvoltarea unei imagini de sine pozitive.
  • Sprijinirea copilului în achiziţionarea de cunoştinţe, capaciăţi, deprinderi şi atitudini ncesare acestuia la intrarea în şcoală şi pe tot parcursul vieţii.

Învățământ primar și gimnazial

Rezultatele învățării urmărite în școala noastră la sfârșitul ciclului gimnazial sunt în concordanță cu obiectivele următoare:

 

1.    - elevii să demonstreze că au gândire creativă (evaluarea, utilizarea unor strategii proprii pentru evaluarea problemelor, a diferitelor situații în contexte sociale diferite);

 

2.    - să folosească diferite modalități de comunicare în situații reale prin citit, scris, calcul, formarea deprinderilor de comunicare socială, verbală, folosirea corecta și eficientă a codurilor, limbajelor, terminologiei, diferitelor domenii ale cunoașterii;

 

3.    - să înțeleagă sensul apartenenței la diverse tipuri de comunitați prin participarea la viața socială a clasei, a scolii, a comunității locale, să identifice drepturile și responsabilitățile care le revin în calitate de membri ai comunității școlare și ai țării;

 

4.    - să - și însușească și să demonstreze capacitatea de adaptare la diferite situații prin folosirea unui limbaj corect și instrumente variate în transmiterea ideilor, experiențelor, sentimentelor, să dobândească și să demonstreze capacitatea de lucru în echipă, capacitatea de a respecta opinia fiecăruia;

 

5.    - să participe conștient la construirea unei vieți de calitate prin formarea, dezvoltarea spiritului de prietenie, toleranță, responsabilitate, formarea deprinderilor pentru o viață sănătoasă, echilibrată; cunoașterea mediului înconjurător și necesitatea protejării acestuia; cultivarea sensibilității față de valorile estetice și artistice; cunoașterea și respectarea drepturilor copilului, drepturilor  omului;

 

6.    - să cunoască , să înțeleagă și să utilizeze tehnologiile folosite în viața cotidiană, sa înțeleagă, să perceapă consecințele dezvoltării științei și tehnologiei asupra omului și a mediului înconjurator;

 

7.    - să-și dezvolte capacitățile de investigare, să-și valorifice propria experiența prin deprinderea, formarea unei conduite de munca intelectuala, a capacității de explorare a realității înconjurătoare și adaptare la aceastã realitate, formarea dorinței de realizare personală și socială prin dobândirea unei culturi a efortului fizic și intelectual;

 

8.    - elevii să-și însușească un set de valori individuale și sociale care să le asigure competența în susținerea propriilor opțiuni, în înțelegerea modului în care mediul social  influențează ideile proprii și comportamentul, situațiilor care să asigure  nu numai realizarea unor planuri personale, ci și motivarea continuă.

 

Pentru a asigura realizarea obiectivelor propuse, pornind de la contextul socio-economic al zonei în care se află școala, de la situația familiilor elevilor și atitudinea acestora față de școală, de la resursele umane și materiale ale școlii, consiliul profesoral a propus elevilor și părinților un pachet de activități opționale în alcătuirea căruia s-a ținut cont și de opțiunile elevilor și părinților.

 

Dotarea şcolii

- săli de clasa pentru activitati zilnice - 17 ;

- săli de grupă - 3

- cabinete informatică – 2 , cu 30 calculatoare ;

- sală de festivităţi dotată cu scenă ;

- bibliotecă;

- camere de supraveghere

- videoproiectoare

 

Dotarea cu mijloace de învăţământ şi auxiliare curriculare

Mijloacele de învăţământ şi auxiliarele curriculare sunt în conformitate cu planul de şcolarizare prognozat şi cu oferta educaţională.

 

Dotarea cu tehnologie informatică şi de comunicare

-          Funcţionarea conexiunii la Internet

-          Utilizarea Internetului în scop educativ

-          Utilizarea tehnologei informatice şi de comunicare pentru înregistrarea şi evidenţa documentelor, comunicare internă şi externă

Personalul didactic – 34 cadre didactice titulare

Organizarea învăţământului

Formaţiunile de studiu

Învățământ preșcolar

Nr.

crt.

Grupa

Nr. grupe

1

Grupa mijlocie

1

2

Grupa mare

2

TOTAL

3

Învățământ primar și gimnazial

Nr.

crt.

Clasa

Nr. clase

Pregătitoare

2

Clasa I

2

Clasa a II-a

2

Clasa a III-a

2

Clasa a IV-a

2

Clasa a V-a

1

Clasa a VI-a

1

Clasa a VII-a

2

Clasa a VIII-a

2

TOTAL

16

 

Curriculum la decizia școlii

Învățământ preșcolar

Sănătatea, bunul cel mai de preț – grupa mare – Potoroacă Cornelia

Clubul fanteziei ,,Micii pictori“ – grupa mare – Potoroacă Cornelia

Lumea poveștilor                       - grupa mijlocie – Dulhac Aurica

Educația ecologică ,,Natura dăruiește și inspiră“ - grupa mare -  Corbu M.

Folclor ,,Tradiții populare“       - grupa mare – Corbu Melania

Învățământ primar

My English stories – clasa a III-a B, prof. Ciortan Ionela

“English World” - clasa a III-a A prof. Starparu Ionela

Caruselul ortogramelor clasa a IV-a B – Mihăilă Mihaela

Limba rromani toate clasele, prof. Botezatu Ioana

Învățămînt gimnazial

Să dezlegăm tainele gramaticii – clasa a VII-a A, prof. Ciobanu Emanuel

Istoria între mit și realitate – clasa a V-a, prof. Avram Vasile

Secolul XX – istorie și civilizație – clasa a VII-a B, prof. Avram Vasile

Matematică aplicată – clasa a VIII-a, prof. Văcărașu Vasile

TIC clasele a V-a; a VI-a; a VII-a; a VIII-a, prof. Trifonescu mirela

Limba rromani toate clasele, prof. Botezatu Ioana

Limbile străine care se studiaza în scoală:

  • limba engleza
  • limba franceza

 

Oferta extracurriculară

1.Extinderea activităților instructive - educative în spațiul extrașcolar;

2. Organizarea de programe și pregătiri suplimentare pentru prevenirea eșecului școlar, pentru

olimpiade si concursuri pentru examenele de evaluare natională

3.Organizarea de excursii tematice;

4. Participarea elevilor la spectacole de teatru, muzică;

5. Organizarea de serbări, concursuri, serate pe diferite teme și cu diferite ocazii , sesiuni

de comunicări științifice;

6. Organizarea unor manifestări științifice și artistice de Ziua Scolii;

7. Discuții, dezbateri cu invitați din diferite domenii de activitate

 

În cadrul școlii funcționează două cercuri ale elevilor:

  • ·         Cerc de dans modern
  • ·         Cerc de judo

Există preocuparea pentru realizarea unui program ,,ȘCOALĂ DUPĂ ȘCOALĂ“

Există preocuparea pentru realizarea unei baze sportive moderne.