Liceul Teoretic Mircea Eliade
Intorsura Buzaului, Covasna

Regulament

 

ROMÂNIA

 

 

MINISTERUL EDUCAŢIEI, CERCETĂRII, TINERETULUI ŞI SPORTULUI

I  INSPECTORATUL ŞCOLAR JUDEŢEAN COVASNA

L  LICEUL TEORETIC „MIRCEA ELIADE”

Adresa: jud. Covasna, oraş Întorsura Buzăului, str. Gării, nr.1 cod: 525300

Tel:0267370939, Fax:0267371201, email: eliadeint@yahoo.com, http://ltme.educv.ro

 

 

 

 

 

 

Nr: 1750/02.10.2012

 

Regulament dezbătut în Consiliul Profesoral din  …08.10.2012…    şi aprobat în Consiliul de Administraţie din …08.10.2012.

 

 

REGULAMENT DE ORDINE INTERIOARĂ

 

Valabil din 10.10.2012 realizat în conformitate cu:

ROFUIP/2005 actualizat în forma prezentă la data de 07.12.2010

Legea 1/2011 „Legea Educaţiei Naţionale”

 

 

Întreaga activitate în şcoală va trebui să fie orientată spre îndeplinirea cerinţelor cuprinse în Articolul 4 din Legea Învăţământului:

 

(1) Învăţământul are ca finalitate formarea personalităţii umane prin:

a) însuşirea cunoştinţelor ştiinţifice, a valorilor culturii naţionale şi universale;

b) formarea capacităţilor intelectuale, a disponibilităţilor afective şi a abilităţilor practice prin asimilarea de cunoştinţe umaniste, ştiinţifice, tehnice şi estetice;

c) asimilarea tehnicilor de muncă intelectuală, necesare instruirii şi autoinstruirii pe durata întregii vieţi;

d) educarea în spiritul respectării drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale omului, al demnităţii şi al toleranţei, al schimbului liber de opinii;

e) cultivarea sensibilităţii faţă de problematica umană, faţă de valorile moral-civice, a respectului pentru natură şi mediul înconjurător;

f) dezvoltarea armonioasă a individului prin educaţie fizică, educaţie igienico-sanitară şi practicarea sportului;

g) profesionalizarea tinerei generaţii pentru desfăşurarea unor activităţi utile, producătoare de bunuri materiale şi spirituale.

(2) Învăţământul asigură cultivarea dragostei faţă de ţară, faţă de trecutul istoric şi de tradiţiile poporului român.

(3) Finalităţile şcolii româneşti se realizează prin strategii şi tehnici moderne de instruire şi educare, susţinute de ştiinţele educaţiei şi de practica şcolară, conform obiectivelor fiecărui nivel de învăţământ.

 

Munca şi convieţuirea câtorva sute de persoane în spaţiul restrâns al şcolii nu este posibilă decât într-o atmosferă de respect reciproc. Aceasta include şi necesitatea respectării stricte a unor reguli.

Prezentul regulament a fost întocmit de conducerea şcolii, discutat în Consiliul profesoral şi aprobat de Consiliul de administraţie. Documentul conţine doar reglementările suplimentare care nu sunt cuprinse în „Regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar“, ce poate fi consultat în întregime la bibliotecă şi pe pagina web a MECTS (www.edu.ro, Învăţământ preuniversitar, Legislaţie).

Membrii Consiliului de administraţie vor depune eforturi, pentru ca toată baza materială a şcolii unde Liceul Teoretic Mircea Eliade îşi desfăşoară activitatea anul şcolar 2012-2013, să poată fi folosită de elevi şi în folosul acestora, dar tot ce ni se oferă de către şcoala gazdă să fie păstrat în bune condiţii. De asemenea, se vor strădui ca toate acţiunile tradiţionale complementare cursurilor şcolare să se desfăşoare în continuare, iar altele pot fi organizate la solicitarea elevilor.

 

I. Exercitarea calităţii de elev

 

A. Comportamentul în şcoală

Opţiunea pentru Liceul Teoretic „Mircea Eliade” înseamnă implicit adoptarea unui comportament civilizat atât în şcoală, cât şi în afara acesteia. Prin sintagma „comportament civilizat” înţelegem:

Respectul manifestat constant faţă de colegi, profesori şi personalul auxiliar al şcolii.

Evitarea oricăror forme de violenţă şi agresivitate.

Rezolvarea conflictelor sau situaţiilor problematice prin dialog şi în conformitate cu regulamentele şcolare (arbitrarietatea dirigintelui sau direcţiunii). Elevii şi părinţii acestora au dreptul la o discuţie într-un cadru adecvat (timp suficient, absenţa factorilor perturbatori) cu profesorul de specialitate, cu dirigintele sau directorii şcolii în decurs de o săptămână de la exprimarea dorinţei în acest sens.

Evitarea distrugerii bunurilor şcolii sau a celor personale, ale colegilor.

Responsabilitatea în îndeplinirea sarcinilor şcolare asumate şi implicare în rezolvarea unor probleme/dorinţe sau nevoi, exprimate personal sau în numele clasei.

Adoptarea unei atitudini sincere şi oneste în orice situaţie, dar mai ales atunci când se produc incidente; falsa solidaritate se reduce, de fapt, la complicitate şi tăinuirea adevărului.

O formă concretă de manifestare a respectului şi de înţelegere a valorilor promovate de către şcoala noastră o reprezintă situaţia în care orele de studiu, indiferent de conţinuturile predate sau de profesorul de la catedră, se desfăşoară într-o atmosferă calmă şi liniştită.

Elevii sunt obligaţi să păstreze curăţenia şcolii, începând cu locul din clasă. Produsele lactate şi de panificaţie oferite prin programul guvernamental vor fi folosite cu maximă responsabilitate ( pentru clasa a V a).

Elevilor le este interzis să deţină şi să consume, în perimetrul unităţii de învăţământ şi în afara acestuia, droguri, băuturi alcoolice şi ţigări şi să participe la jocuri de noroc.

Elevii sunt obligaţi să păstreze toate bunurile şcolii, să folosească întregul patrimoniu cu grijă deosebită. Toate incidentele vor fi semnalate de către cei vinovaţi diriginţilor.

Fixarea unor materiale cu bandă adezivă pe pereţi este strict interzisă. În cazul încălcării acestei prevederi, coordonatorul de proiect, respectiv dirigintele, răspunde de refacerea zugrăvelii.

În cazul stricăciunilor provocate din neatenţie sau rea-voinţă, elevii vor suporta costurile reparaţiilor sau vor înlocui bunurile distruse. Dacă nu se cunosc vinovaţii, cheltuielile vor fi suportate de întreaga clasă.

La intrarea în sălile de curs, elevii au obligaţia să închidă telefoanele mobile şi să le păstreze în geantă. În timpul lucrărilor scrise, profesorul poate cere depunerea telefoanelor pe catedră. În cazul utilizării telefoanelor mobile, profesorii au obligaţia de a le preda în secretariat, acestea putând fi ridicate numai de către părinţi. În cazul refuzului predării telefonului mobil, cât şi în situaţia imposibilităţii ridicării acestuia de către părinţi, elevul va păstra telefonul, aplicându-se o sancţiune din „Regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar“. În timpul orelor de curs, elevii vor asculta muzică numai în situaţii speciale, cu acordul explicit al profesorului. Folosirea abuzivă a aparaturii audio se sancţionează cu măsura aplicată în cazul telefoanelor mobile. Folosirea oricăror aparate de înregistrare audio sau video este permisă numai în scop didactic cu acordul explicit al profesorului.

Se interzice postarea pe internet a fotografiilor cu elevi, cadre didactice. Acest lucru se poate face doar cu acordul persoanei implicate şi doar de către responsabilul cu site-ul şcolii sau alte site-uri cu caracter didactic.

Se interzice jocul cu mingea şi cu bulgări de zăpadă în curtea şcolii.

După ultima oră, reziduurile din bănci vor fi aruncate în coşul de gunoi.

În perioada martie - noiembrie, elevii vor petrece pauza în mod obligatoriu în curtea şcolii, exceptând zilele cu precipitaţii sau vânt puternic. Elevii nu vor părăsi curtea şcolii în timpul programului. Partea accesibilă a curţii este delimitată de: clădirea şcolii, poarta de la intrare, gardul şi poarta dinspre compartimentul administrativ şi sala de sport.  Poarta de la intrare este încuiată în timpul programului şcolar. La poartă este de serviciu în permanenţă un paznic. În situaţii de urgenţă elevii pot părăsi incinta şcolii cu un bilet de voie tipizat obţinut de la diriginte.

Este interzis consumul de băuturi răcoritoare şi alimente în laboratoare şi în bibliotecă, se interzice introducerea în sălile de curs a băuturilor în pahare de plastic.

Este interzisă distrugerea sau modificarea documentelor şcolare (cataloage, carnete elev)

Este interzisă deteriorarea bunurilor din patrimoniul unităţii

Este interzisă aducerea şi difuzarea în unitate a unor materiale care , prin conţinutul lor, atentează la independenţa, suveranitatea şi integritatea naţională a ţării, care cultivă violenţa şi intoleranţa

Este interzisă blocarea căilor de acces.

Este interzisă folosirea unor materiale cu caracter obscen/pornografic.

Este interzisă introducerea şi folosirea oricăror tipuri de arme sau alte instrumente (muniţie, petarde, pocnitori)

 

B. Organizarea activităţii didactice

Elevii au obligaţia să frecventeze cursurile şi să participe la activităţile şcolare, culturale şi administrative după programul stabilit de şcoală, într-o ţinută decentă, în uniforma şcolii – cămaşa/tricou cu guler albă/alb sau neagră/negru şi cravata roşie.

Semnul distinctiv al Liceului Teoretic „Mircea Eliade” se găseşte pe cravata roşie

Părinţii pot cere, verbal, diriginţilor învoirea copiilor pentru maxim o zi de curs / semestru; la solicitarea scrisă a părinţilor, diriginţii pot acorda învoiri pentru maxim 3 zile consecutive de curs, fără a depăşi însă totalul de 5 zile /an. Solicitările privind învoirile ce depăşesc 5 zile de curs / an pot fi acordate de directori, în baza cererii părinţilor cu condiţia acordului în prealabil al dirigintelui, în condiţii speciale.

Accesul în şcoală al elevilor de liceu va fi permis doar cu 10 minute înaintea începerii orelor, pentru a nu deranja ciclul gimnazial. Elevii navetişti pot citi la bibliotecă sau în sala de studiu până la începerea cursurilor. Elevii care nu participă la orele de religie, având alt cult, pot citi sau pot să efectueze teme la Centrul de documentare.

La ora 20 elevii de liceu vor părăsi sala de curs imediat după încheierea orei, profesorul fiind cel care iese ultimul din sală.

În timpul cursurilor, elevii nu vor părăsi sala de curs. Elevii, care părăsesc sala de curs din motive obiective, vor fi notaţi în caietul elevului de serviciu ( aşa cum vor fi notaţi şi alţi elevi care desfăşoară activităţi în afara clasei şi nu la orele din program).

Dacă după 15 minute de la începerea orei profesorul nu a intrat la clasă, va fi anunţată direcţiunea pentru a rezolva situaţia. Elevii vor sta liniştiţi în clasă pe tot parcursul orei, pentru a nu deranja cursurile altora, iar profesorul absent va fi suplinit de un coleg (vezi manualul de proceduri).

Elevii sunt obligaţi să informeze imediat profesorii asupra incidentelor (altercaţii, accidente, stricăciuni etc.) din timpul orelor şi de la activităţile extraşcolare.

Profesorii vor arăta elevilor toate lucrările scrise corectate. Părinţii pot consulta lucrările semestriale în prezenţa profesorului.

Notarea elevilor se va realiza obiectiv şi transparent în concordanţă cu programele şcolare ale MECTS, respectând şi următoarele criterii:

a. Nota 1 va fi acordată numai pentru fraudă.

b. Nota 2 va fi acordată numai pentru:

- refuzul elevului de a răspunde în cazul evaluării orale;

- nerezolvarea nici unei cerinţe în cazul obiectelor unde se susţin examene naţionale, dacă baremul elaborat de profesor prevede 2 puncte din oficiu.

c.  Profesorii vor verifica efectuarea temelor în mod regulat, cel puţin prin sondaj. Corectarea va fi realizată cel puţin o dată pe semestru pentru fiecare elev. Neefectuarea temelor poate duce la sancţionarea elevului (nota 3).

e. Profesorul poate acorda o notă pe semestru pentru portofolii sau proiecte realizate de elevi, după corectarea şi prezentarea acestora.

f. Numărul de note acordate fiecărui elev, la fiecare disciplină de studiu, exclusiv nota de la teză, trebuie să fie cel puţi egal cu numărul săptămânal de ore de curs prevăzut în planul de învăţământ. Fac excepţie disciplinele cu o oră de curs pe săptămână, la care numărul minim de note este de două.

g. Elevii aflaţi în situaţie de corigenţă vor avea cu cel puţin o notă în plus faţă de numărul de note prevăzut la punctul f.

h. Tezele se susţin începând cu a doua jumătate a semestrului. Notele, cu pondere de 25% din media semestrială se analizează cu elevii într-o oră specială şi se trec în catalog cu cel puţin două săptămâni înaintea încheierii semestrului. Tezele se păstrează în şcoală până la sfârşitul anului şcolar şi pot fi consultate de părinţii elevilor, în prezenţa profesorului care predă disciplina respectivă.

La sfârşitul anului şcolar, elevii fruntaşi vor primi diplome şi premii finanţate de Asociaţia „Alexandra Ducancea”, de alte instituţii sau fundaţii. Se vor acorda premiile I, II şi III elevilor cu cele mai mari medii din clasă, indiferent de media obţinută. Toţi elevii cu medii de cel puţin 9,50 vor primi diplome cu specificaţia „menţiune”. Nu se vor acorda premii ci doar diplome elevilor care au absentat (motivat sau nemotivat) mai mult de 80 de ore în anul şcolar respectiv.

Anunţurile şi titlurile materialelor expuse pe avizierul din sălile rezervate liceului se vor formula clar şi explicit.

Transferul elevilor în cadrul şcolii se poate realiza până la începerea anului şcolar la 1 septembrie pentru clasele 5-8 şi 10-12 dacă cererea a fost aprobată în Consiliul de administraţie şi, în cazul schimbării profilului, a promovării examenelor de diferenţă în sesiunea examenelor de corigenţă. După această dată, pot fi aprobate numai cererile pentru anul şcolar următor în limita a 32 de elevi/clasă. În cazul răspunsurilor negative datorate depăşirii acestui număr, solicitările vor fi îndeplinite în ordinea depunerii cererilor (excepţie: cererile pentru clasa a 10-a la care se va ţine cont şi de media de admitere), dacă se eliberează locuri. Elevii din clasa a IX a se pot transfera numai după primul semestru, dacă media lor de admitere este cel puţin egală cu media ultimului admis la specializarea la care se solicită transferul. În situaţii medicale deosebite, elevii de cl a IX a pot fi transferaţi şi în cursul primului semestru pe baza unei adeverinţe medicale.

Sunt declaraţi amânaţi, semestrial sau anual, elevii cărora nu li se poate definitiva situaţia şcolară la una sau mai multe discipline din următoarele motive.

au absentat motivat sau nemotivat 50% din numărul de ore prevăzut într-un semestru la disciplinele respective. Consiliul clasei împreună cu acordul profesorului care predă disciplina respectivă pot decide încheierea situaţiei şcolare a elevilor care absentează din cauza unor afecţiuni grave, menţionate în documente medicale, sau din cauze pe care consiliul clasei le apreciază ca fiind justificate, cu condiţia ca după revenirea la şcoală a ceştia să participe regulat la cursuri şi să poată fi evaluaţi ( se consemnează în proces-verbal, rămâne la documentele CP).

au fost scutiţi de frecvenţă de către directorul unităţii în urma unor solicitări oficiale, pentru perioada participării la festivaluri şi concursuri profesionale, cultural-artistice şi sportive

au beneficiat de bursă de studiu în străinătate, recunoscută de MECTS

au urmat studiile pentru o perioadă determinată de timp, în alte ţări

nu au numărul suficient de note ( din motive diferite de cele menţionate la literele anterioare)

Elevii declaraţi amânaţi pe sem I îşi vor încheia  situaţia şcolară în primele 4 săptămâni de la revenirea la şcoală

Încheierea situaţiei şcolare a elevilor amânaţi pe sem II sau anual se face într-o perioadă stabilită de conducerea unităţii, înaintea sesiunii de corigenţe.

Pentru elevii corigenţi se organizează anual o singură sesiune de examene, într-o perioadă stabilită de MECTS.

Sunt declaraţi repetenţi:

elevii care au obţinut medii anuale sub 5 la mai mult de două discipline

elevii care au obţinut la purtare media anuală mai mică de 6, indiferent de mediile obţinute la alte discipline

elevii corigenţi care nu se prezintă la examen sau care nu promovează examenul la cel puţin o disciplină

elevii exmatriculaţi, cu drept de reînscriere

elevii declaraţi repetenţi se pot înscrie în anul şcolar următor în clasa pe care o repetă, la aceeaşi unitate sau la alta, în limita efectivului de elevi

în învăţământul de stat elevii se pot afla în starea de repetenţie de cel mult două ori. Anul de studiu se poate repeta o singură dată.

elevul care nu frecventează cursurile de zi ale unei clase din învăţământul obligatoriu, depăşind cu mai mult de 2 ani vârsta clasei respective, se află în situaţia de abandon şcolar. Elevul aflat în această situaţie poate fi înscris la cerere în alte forme de învăţământ.

elevii care au urmat cursurile într-o unitate de învăţământ din altă ţară pot dobândi calitatea de elev în România numai după echivalarea de către MECTS a studiilor şi după susţinerea examenelor de diferenţe. Dacă elevul nu promovează cel puţin două examene de diferenţă acesta este evaluat pentru o clasă inferioară. Dacă elevul nu promovează un singur examen de diferenţă se acordă o singură reexaminare

 

C. Abateri disciplinare

Profesorii nu au dreptul de a elimina elevii din clasă în timpul cursurilor. Nota la purtare se stabileşte de diriginte după consultarea celorlalţi profesori ai clasei, în funcţie de comportarea generală a elevului în şcoală şi în afara ei, precum şi de atitudinea faţă de învăţătură. Notele sub 7 se aprobă în Consiliul profesoral. Elevii cu media 5 la purtare sunt declaraţi repetenţi. Stabilirea notei la purtare în funcţie de absenţele nemotivate se va face în felul următor (Art. 131 din „Regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar“): la fiecare 10 absenţe nejustificate pe semestru sau la 10 % din absenţe nejustificate din numărul total de ore pe semestru la o disciplină, nota va fi scăzută cu un punct, iar la 40 de absenţe nemotivate elevul poate fi exmatriculat.

Când există suspiciuni, bazate pe motive serioase, că un certificat medical a fost obţinut prin fraudă, dirigintele anunţă în cel mai scurt timp posibil părinţii elevului. Se va analiza cazul în Consiliul de administraţie.

Actele pe baza cărora se face motivarea absenţelor vor fi prezentate în termen de 7 zile de la reluarea activităţii elevului şi vor fi păstrate pe tot parcursul anului şcolar.

Situaţia elevilor cu îmbolnăviri frecvente va fi discutată cu părinţii acestora şi conducerea şcolii. Diriginţii pot cere anunţarea telefonică a cazurilor de îmbolnăvire la secretariat sau telefonul personal.

Absenţele elevilor care pleacă de la şcoală în timpul programului sunt considerate în mod automat nemotivate, dacă elevul înainte de plecare n-a obţinut acordul dirigintelui (în absenţa acestuia a unui director) şi a profesorilor care au anunţat lucrări scrise pentru ziua respectivă.

În cazul întârzierilor consemnate în catalog la o anumită materie, dirigintele va motiva două, iar a treia va fi marcată ca şi oră nemotivată.

Elevii care în timpul cursurilor sunt depistaţi în baruri vor fi sancţionaţi cu mustrare în faţa clasei însoţită de scăderea notei la purtare cu un punct (chiar dacă au scutire pentru ziua respectivă), întrucât aduc prejudicii imaginii şcolii.

În cazul unor încălcări repetate ale Regulamentului de ordine interioară, a întârzierii predării unor materiale solicitate cu mai mult de o săptămână, profesorii pot solicita contactarea părinţilor prin intermediul telefonului mobil al elevilor.

Elevii trebuie să cunoască legile statului, prezentul regulament, regulile de circulaţie şi cele cu privire la apărarea sănătăţii, normele de tehnica securităţii muncii, de prevenire şi de stingere a incendiilor, normele de protecţie civilă, normele de protecţie a mediului

 

 

D. Activităţi extracurriculare

Activităţile extracurriculare se bazează pe convingerea colectivului didactic al şcolii că cerinţele Art. 4 din Legea învăţământului (vezi pag. 1 din acest regulament) nu pot fi îndeplinite doar prin lecţii de educaţie formală, conform planurilor curriculare care se desfăşoară în clasă, laboratoare sau în sala de sport.

Înscrierea elevilor la activităţile educative naţionale şi internaţionale (proiecte de colaborare cu alte şcoli, schimburi de elevi, excursii de studii) se poate face numai dacă elevii şi părinţii acestora înţeleg şi acceptă:

caracterul predominant educativ al acţiunilor;

necesitatea deschiderii spre nou, spre necunoscut;

responsabilitatea pentru un comportament exemplar;

faptul că activităţile se desfăşoară prin munca suplimentară, neremunerată a cadrelor didactice;

faptul că deciziile pot fi luate numai în interesul grupului şi nu individual;

că respectarea programului, inclusiv a orelor de linişte, este obligatorie;

necesitatea sprijinirii activităţii pentru care elevul se va înscrie

condiţiile de transport şi cazare stabilite de conducătorul grupului cu acordul direcţiunii;

necesitatea comunicării respectuoase cu elevul-partener, chiar dacă acesta are alte interese;

că elevul va trebui să renunţe la programul obişnuit pe perioada derulării acţiunii;

că elevul va recupera materia şi, începând cu a treia zi de şcoală de la încheierea proiectului, va susţine toate lucrările scrise împreună cu clasa;

necesitatea îndeplinirii exemplare a sarcinilor legate de proiect;

prezentarea proiectului ori de câte ori elevul va fi solicitat;

să se implice în activităţile şcolare şi după încheierea acţiunii;

sancţionarea abaterilor conform regulamentelor şcolare, fiind posibilă şi excluderea în timpul derulării activităţii extracurriculare.

Selecţia elevilor pentru participarea la activităţi extraşcolare (parteneriate, excursii, proiecte, tabere) şi pentru acordarea de burse se va face în funcţie de nivelul de disciplină al clasei, de rezultatele la învăţătură, de comportament, de numărul absenţelor motivate şi nemotivate, precum şi în funcţie de participarea la olimpiade, la activităţile culturale, sportive şi obşteşti. Pentru proiectele şcolare locale, naţionale şi internaţionale, o observaţie individuală are ca efect eliminarea elevului de la activităţile pentru care se fac înscrieri în semestrul respectiv. Scăderea notei la purtare va fi urmată de excluderea elevilor pentru înscrierile ce se derulează în semestrul următor. Aceeaşi măsură va fi aplicată şi în situaţia retragerii fără motive obiective de la o acţiune la care elevul s-a înscris sau neanunţarea imediată a profesorului conducător în cazul apariţiei unor probleme serioase.

Participarea elevilor la proiecte şi la activităţi care necesită reprogramarea unor ore de curs se aprobă doar dacă în sala de clasă nu sunt probleme (aspect, curăţenie, mobilier deteriorat, etc.).

Participarea la activităţile altor instituţii de învăţământ (proiecte, excursii de studii, parteneriate etc), care implică absentarea de la ore de curs, este posibilă doar dacă se obţine acordul scris al direcţiunii înaintea înscrierii, cu cel puţin 1 săptămână înaintea derulării acţiunii.

45.Orice excursie neautorizată este strict interzisă.

46.Invitaţiile formulate în numele şcolii vor fi distribuite doar după ce au fost vizate de director.

 

 

 

 

II Corpul profesoral

 

I. Numirea, subordonarea, statutul şi fişa postului dirigintelui:

Coordonarea activităţilor clasei de elevi se realizează de către un diriginte, numit de directorul unităţii de învăţământ, dintre cadrele didactice de predare şi de instruire practică (profesori, maiştri-instructori, învăţători, educatoare), ce predau la clasa/grupa respectivă.

Directorul unităţii de învăţământ numeste diriginţii, respectând principiul continuităţii şi performanţei, după consultarea cu sefii catedrelor/ai comisiilor metodice, cu seful comisiei diriginţilor/coordonatorul pentru proiecte şi programe educative şcolare şi extraşcolare.

Funcţia de diriginte devine obligatorie pentru personalul didactic învestit de director cu această responsabilitate.

Activităţile specifice funcţiei de diriginte sunt prevăzute într-o anexă la fisa postului cadrului didactic de predare şi de instruire practică investit cu această responsabilitate.

Pentru activităţile educative, dirigintele se află în subordinea directă a directorului/directorului adjunct care răspunde de activitatea educativă şcolară şi extraşcolară din unitatea de învăţământ.

 

 

 

II. Conţinutul activităţilor specifice funcţiei de diriginte:

(1) Activităţi de suport educaţional, consiliere şi orientare profesională pentru elevii clasei pe care o coordonează , activităţi desfăşurate în cadrul orei de Dirigenţie/Consiliere şi Orientare, dar şi în cadrul întâlnirilor nonformale cu clasa şi cu elevii clasei.

Activităţile desfăşurate în cadrul orei de dirigenţie/Consiliere şi Orientare cuprind teme stabilite de către diriginte:

pe baza programelor şcolare pentru aria curriculară „Consiliere şi orientare” în vigoare şi în concordanţă cu specificul vârstei şi cu interesele/solicitările elevilor şi

teme privind educaţia civică, cultural-artistică, orientarea şcolară şi profesională, educaţia igienico-sanitară, educaţia rutieră, educaţia şi pregătirea antiinfracţională a elevilor, protecţia civilă, educaţia antiseismică, antidrog, împotriva traficului de persoane, educaţia pentru protecţia consumatorului etc., în conformitate cu prevederile actelor normative şi ale strategiilor naţionale, precum şi în baza parteneriatelor stabilite de Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Inovarii în colaborare cu alte ministere, instituţii şi organizaţii.

Notă: pentru toate nivelurile şi ciclurile de învăţământ sunt în vigoare Programele „Consiliere şi Orientare” (OMEC nr.5286 / 09.10.2006-pentru învăţământul primar şi gimnaziu; 5287/ 09. 10. 2006 -pentru liceu).

Temele prevăzute de programele şcolare „Consiliere şi Orientare”sunt grupate în urmatoarele cinci module tematice:

•Autocunoaştere şi dezvoltare personală;

•Comunicare şi abilităţi sociale;

•Managementul informaţiilor şi al învăţării;

•Planificarea carierei;

•Calitatea stilului de viaţă.

Programele „Consiliere şi Orientare” sunt în vigoare, au rol orientativ în alegerea temelor şi permit optiunea şi pentru alte teme  şi activităţi: vizite, excursii, drumeţii, concursuri, dezbari, întâlniri, vizionări de spectacole, participări la lansări de carte, expoziţii etc., deci nu numai în şcoală şi nu neapărat conform unui program fix de la o săptămână la alta. Deci, nu numai dezbaterea temelor, ci şi activităţi nonformale.

(2) Activităţi educative extraşcolare organizate cu şi pentru elevii clasei pe care o coordonează, activităţi pe care le stabileşte după consultarea elevilor şi în concordanţă cu specificul vârstei şi cu nevoile identificate pentru colectivul respectiv de elevi (o activitate extrascolara pe luna)

(3) Activităţi de suport educaţional şi de consiliere pentru părinţi.

 

 

III. Atribuţiile dirigintelui:

(1) Organizează şi coordonează:

A) activitatea colectivului de elevi;

B) activitatea consiliului clasei;

C) sedinţele cu părinţii, semestrial şi ori de câte ori este cazul;

D) acţiuni de orientară şcolară şi profesională pentru elevii clasei;

E) activităţi educative şi de consiliere;

F) activităţi extracurriculare, în şcoală şi în afara acesteia.

(2) Monitorizează:

A) situaţia la învăţătură a elevilor;

B) frecvenţa elevilor;

C) participarea şi rezultatele elevilor la concursurile şi competiţiile şcolare;

D) comportamentul elevilor în timpul activităţilor şcolare si extraşcolare;

E) participarea elevilor la programe şi proiecte, precum şi implicarea acestora în activităţi de voluntariat;

F) nivelul de satisfacţie a elevilor şi al părinţilor acestora în legătură cu calitatea actului instructiv-educativ.

Notă: informaţiile privind monitorizarea se constituie în bază de date pentru diriginte, se consemnează în Caietul dirigintelui/Mapa dirigintelui,  se păstrează la Portofoliul dirigintelui şi se valorifică în activităţile cu elevii, părinţii, în sintezele şi rapoartele întocmite de unitatea şcolară.

(3) Colaborează cu:

A) profesorii clasei şi coordonatorul pentru proiecte şi programe educative şcolare şi extraşcolare, pentru informare privind activitatea elevilor, pentru soluţionarea unor situaţii specifice activităţilor şcolare şi pentru toate aspectele care vizează procesul instructiv-educativ, care-i implică pe elevi;

B) consilierul scolar (psiholog) în activităţi de consiliere si orientare a elevilor clasei;

C) conducerea şcolii, pentru organizarea unor activităţi ale colectivului de elevi, pentru iniţierea unor proiecte educaţionale cu elevii, pentru rezolvarea unor probleme administrative referitoare la întreţinerea şi dotarea sălii de clasă, inclusiv în scopul păstrării bazei materiale, pentru soluţionarea unor probleme/situaţii deosebite, apărute în legătură cu colectivul de elevi;

D) părinţii şi comitetul de părinţi al clasei pentru toate aspectele care vizează activitatea elevilor şi evenimentele importante în care aceştia sunt implicaţi şi cu alţi parteneri implicaţi în activitatea educativă şcolară şi extraşcolară;

E) compartimentul secretariat, pentru întocmirea documentelor şcolare, a actelor de studii ale elevilor clasei, a dosarelor pentru programele de protectie sociala ;

F) persoana desemnată de conducerea unităţii de învăţământ pentru gestionarea bazei de date, în vederea completării si actualizării datelor referitoare la elevii clasei;

(4) Informează:

A) Elevii şi părinţii acestora despre prevederile Regulamentului de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar şi ale regulamentului intern al şcolii;

B) Elevii şi părinţii acestora cu privire la reglementările referitoare la examene/testări naţionale şi cu privire la alte documente care reglementează activitatea şi parcursul şcolar al elevilor;

C) Părinţii despre situaţia şcolară, despre comportamentul elevilor, despre frecvenţa acestora la ore. Informarea se realizează în cadrul întâlnirilor cu părinţii, în ora destinată acestui scop, la sfârşitul fiecărui semestru şi an şcolar, precum şi ori de câte ori este nevoie;

D) Familiile elevilor, în scris, în legătură cu situaţiile de corigenţă, sancţionările disciplinare, neîncheierea situaţiei şcolare sau repetenţie;

(5) Alte atribuţii stabilite de către conducerea unităţii de învăţământ, în conformitate cu reglementările în vigoare sau cu fişa postului.

 

 

IV. Responsabilităţile dirigintelui:

(1) răspunde de păstrarea bunurilor cu care este dotată sala de clasă, alături de elevi, părinţi, consiliul clasei;

(2) completează catalogul clasei cu datele personale ale elevilor;

(3) motivează absenţele elevilor, în conformitate cu procedurile stabilite de Regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar;

(4) stabileşte, împreună cu consiliul clasei şi cu consiliul profesoral, după caz, nota la purtare a fiecărui elev, în conformitate cu reglementările Regulamentului de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar;

(5) acorda  recompense si aplica  sancţiuni elevilor în conformitate cu Regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar şi regulamentul intern al scolii;

(6) încheie situaţia şcolară a fiecărui elev la sfârşit de semestru şi de an şcolar şi o consemnează în catalog şi în carnetele de elev;

(7) realizează ierarhizarea elevilor la sfârşit de an şcolar pe baza rezultatelor obţinute de către aceştia la învăţătură si purtare;

(8) propune consiliului de administraţie acordarea de alocaţii şi burse pentru elevi, în conformitate cu prevederile legale;

(9) întocmeşte, semestrial şi anual, şi prezintă consiliului profesoral, spre validare, un raport scris asupra situaţiei şcolare şi comportamentale a elevilor;

(10) completează toate documentele specifice colectivului de elevi pe care-l coordonează;

(11) elaborează Portofoliul dirigintelui şi Caietul dirigintelui.

 

 

V. Desfăşurarea activităţilor specifice funcţiei de diriginte

(1) Activităţile de suport educaţional, consiliere si orientare profesională pentru elevii clasei pe care o coordonează, sunt desfăşurate de diriginte, în funcţie de prevederile planurilor-cadru, astfel:

a) în cadrul orei de Consiliere si Orientare, dacă aceasta este prevăzută în planul cadru (se include în orar şi în schema orară şi se consemnează în condică);

b) în afara orelor de curs, în situaţia în care în planul-cadru nu este prevăzută ora de Consiliere si Orientare. În această situaţie, dirigintele stabileşte, consultând colectivul de elevi,

un interval orar în care acesta va desfăşura activităţi de suport educaţional, consiliere şi orientare profesională: în afara orelor de curs (înainte sau după orele de curs, în funcţie de programul unităţii de învăţământ sau în funcţie de tipul de activitate propusă(dezbaterea temei planificate, vizită tematică, vizionare de spectacole, audiere de concerte, participare la lansări de carte, simpozioane, acţiuni de voluntariat, de ecologizare, excursii tematice, concursuri cultural-artistice, acţiuni comunitare, activităţi tematice asistate de calculator etc.). Programul acestor activităţi este mult mai flexibil şi implică diversificarea mai mare a modalităţilor de implicare a dirigintelui în activitatea cu colectivul de elevi ai clasei.

într-un spaţiu prestabilit şi destinat acestei activităţi: în clasă, în şcoală sau în afara şcolii.

Intervalul orar este anunţat elevilor, părinţilor şi celorlalte cadre didactice.

Planificarea orei destinate acestor activităţi se realizează cu aprobarea directorului unităţii de învăţământ, iar ora respectivă.

se consemnează în condica de prezenţă a cadrelor didactice,

nu se include/se include  în orarul şcolii şi  în schema orară,

dar se întocmeşte, semestrial, la nivelul clasei şi al şcolii, graficul şi tematica orelor de dirigenţie,  care se afişează la loc vizibil pentru elevi, cadre didactice şi părinţi, un exemplar păstrându-se la conducerea şcolii, la responsabilul comisiei metodice a ariei „Consiliere şi orientare” şi la coordonatorul pentru proiecte şi programe educative şcolare şi extraşcolare.

Planificarea activităţilor dirigintelui se realizează de către acesta semestrial şi anual şi se avizează de către directorul adjunct sau directorul unităţii de învăţământ. Planificarea la gimnaziu, conform noilor precizări privind programele şcolare, se întocmeşte pe competenţe şi nu pe obiective

Tematica anuală a orelor de dirigenţie semnată de către diriginte se afişează la loc vizibil pentru elevi şi părinţi şi se păstrează la portofoliul dirigintelui, la dosarul comisiei metodice a ariei „Consiliere şi Orientare” şi la dosarul coordonatorului pentru proiecte şi programe educative şcolare şi extraşcolare.

(2) Activităţile extraşcolare prevăzute în O.M.E.C.I. vor conţine cel puţin  o activitate pe lună, activitate care va fi consemnată în condica de prezenţă a cadrelor didactice. Aceste activităţi sunt planificate prin Programul activităţilor educative extraşcolare întocmit la nivelul fiecărei clase, semnat de diriginte, afişat şi păstrat la portofoliul dirigintelui şi la dosarul coordonatorului pentru proiecte şi programe educative şcolare şi extraşcolare.

(3) Planificarea activităţilor dirigintelui va conţine o oră pe săptămână în care dirigintele va fi la dispoziţia părinţilor, pentru desfăşurarea activităţilor de suport educaţional şi de consiliere pentru părinţi, iar ora respectivă

se consemnează în condica de prezenţă a cadrelor didactice.

Intervalul orar în care se desfăşoară aceste activităţi va fi aprobat de directorul unităţii de învăţământ şi va fi anunţat părinţilor, elevilor şi cadrelor didactice. Ora poate fi programată: înainte sau după ore sau în intervalul în care  dirigintele este prezent în şcoală şi nu are ore.

În cadrul acestei ore, se desfăşoară şedinţele semestriale/lunare/ocazionale cu părinţii, precum şi întâlniri individuale ale dirigintelui cu părinţii. La aceste întâlniri, la solicitarea părintelui şi/sau a dirigintelui, poate participa şi elevul.

Notă: lunar, 3 activităţi cu părinţii au caracter de consiliere curentă, în funcţie de solicitudinea şi interesul părinţilor (discutarea situaţiei şcolare şi comportamentale a elevului, comunicări, schimb de informaţii, perfectarea unor parteneriate şcoală-familie, solicitarea sprijinului părinţilor şi consultarea acestora cu privire la unele proiecte ale şcolii, participarea părinţilor la activităţile şcolii, etc.) şi o activitate are caracter de lectorat cu părinţii. Activitatea cu părinţii cuprinde: consiliere nonformală (3 săptămâni) şi lectorat (o săptămână).

 

 

VI Învoirea profesorilor

 

Învoirea este actul prin care un cadru didactic solicită să fie suplinit la orele de predare învăţare, de către un alt cadru didactic, motivat de faptul că trebuie să rezolve o problemă personală sau să participe la alte activităţi impuse de statutul de cadru didactic, în condiţiile în care acestea nu pot fi rezolvate (amânate) după ore. Cadrul didactic suplinitor, trebuie să fie , pe cât posibil de aceeaşi specialitate sau specialitate înrudită.

Învoirile pentru rezolvarea unor probleme personale nu pot să depăşească un număr de 9-18 ore într-un an şcolar. În cazul epuizării acestora, pentru rezolvarea unor probleme personale se poate apela la solicitarea unui concediu fără plată (art. 29 din Contractul colectiv de muncă).

Activităţile personalului didactic pentru care se poate invoca învoirea vizează:

participarea la cursuri, seminarii, şedinţe, întrevederi, activităţi demonstrative

efectuarea de activităţi metodice ( inspecţii definitivat, grad didactic, inspecţii asigurarea calităţii, inspecţii tematice, cerc metodico-pedagogic)

participarea/organizarea excursii tematice cu elevii, manifestări cultural artistice, competiţii sportive, concursuri şi olimpiade şcolare, examene, etc

 

Responsabilităţi - ale solicitanţilor:

să completeze formularul de învoire şi să-l depună la registratura unităţii cu minim 24 de ore înainte

să analizeze realist/obiectiv dacă este imperios necesară învoirea având în vedere consecinţele afectării procesului de învăţământ

să obţină acordul cadrelor didactice suplinitoare

să predea către cadrele didactice suplinitoare un plan al lecţiei pe care aceasta urmează să o efectueze. În planul lecţiei trebuie să fie prevăzute cunoştinţele ce trebuie evaluate, conţinuturile ce trebuie predate, testele, chestionarele ce vor fi aplicate

să afişeze la avizier formularul de suplinire

să se asigure că profesorii suplinitori vor intra la ore

-  ale serviciului secretariat

să primească formularele de învoire, să le înregistreze şi să le înainteze la director pentru aprobare

să comunice cadrului didactic solicitant rezoluţia direcţiunii

să centralizeze numărul de învoiri ale fiecărui cadru didactic pentru motive personale

- ale direcţiunii

să analizeze cererea de învoire şi să dea o rezoluţie

să se asigure că procesul de învăţământ nu va fi afectat

 

 

III. Reguli privind folosirea încăperilor

Laboratoarele de informatică vor fi utilizate numai pentru activitatea didactică asistată de calculator. Lecţiile de teorie la materia Informatică se vor desfăşura în clasă. Utilizarea calculatoarelor pentru scopuri nedidactice este interzisă. La părăsirea laboratoarelor, elevii vor aranja scaunele.

Modificarea setărilor calculatoarelor şi instalarea de soft nedidactic (jocuri etc.) este interzisă. Accesul la datele stocate pe medii externe (dischetă, CD, Memory Stick etc.) se face doar de la calculatorul profesorului, cu excepţia claselor de matematică-informatică intensiv, unde copierea de pe dispozitivele externe de stocare este permisă, dacă nu afectează buna funcţionare a calculatoarelor şcolii.

Profesorii de informatică au obligaţia de a verifica laboratorul la începutul şi la sfârşitul fiecărei zile, în care se desfăşoară activităţi .Constatările vor fi trecute în caietul destinat acestui scop. La plecare, profesorii vor verifica dacă geamurile sunt închise şi uşile încuiate.

Este strict interzis consumul de băuturi răcoritoare şi de alimente în laboratoarele şcolii.

Profesorii care desfăşoară activităţi instructiv-educative în laboratoarele de informatică îşi vor planifica şi consemna activităţile în registrul din laborator.

Nerespectarea regulilor de mai sus duce la interzicerea accesului în laborator a clasei respective pentru 4 săptămâni. Răspunderea revine cadrului didactic.

 

 

IV. Reguli privind folosirea sălii de sport

 

Sala de sport va fi utilizată numai pentru desfăşurarea lecţiilor la materia Educaţie fizică şi disciplinele opţionale din această arie curriculară. Orice excepţie va trebui să aibă acordul scris al directorului.

Accesul elevilor în sala de sport se face numai însoţit de către profesor.

Uşa de intrare în clădire va fi încuiată înainte de începerea activităţilor didactice.

Elevii vor participa la lecţii doar cu echipament sportiv adecvat, care nu se va folosi pentru deplasarea la sala de sport (în acest scop pregătirea vestimentară pentru ora de sport se va face în vestiarele aferente).

Până la începerea desfăşurării lecţiei, elevii vor sta pe bănci.

Se interzice lovirea mingii cu piciorul spre tavanul sau spre pereţii laterali ai sălii de sport.

Elevii nu au acces la etaj.

În timpul orelor, consumarea băuturilor răcoritoare se permite doar în pauzele acordate de profesor, iar aceste băuturi vor fi depozitate doar pe locurile special amenajate în acest scop aflat în sală.

Elevii scutiţi medical pe un semestru sau pe tot anul şcolar au obligaţia să prezinte profesorului de sport scutirile medicale în decurs de cel mult 2 săptămâni de la începerea semestrului respectiv.

Elevii scutiţi de efort fizic au obligaţia de a asista la orele de sport conform regulamentelor şcolare, schimbând încălţămintea în vestiare. Acestor elevi le este interzisă şederea în timpul desfăşurării orelor de sport în vestiare sau în sălile de clasă. Acestor elevi nu li se acordă note şi nu li se încheie media la această disciplină, în semestrul sau în anul în care sunt scutiţi medical.

Pentru elevii scutiţi medical, profesorul de educaţiei fizică va consemna în catalog „scutit medical în semestrul…” sau „ scutit medical în anul şcolar….”, specificându-se documentul medical, numărul şi data eliberării acestuia.

Absenţele elevilor scutiţi se consemnează în catalog şi generează efectele prevăzute de legislaţia în vigoare.

În timpul orei de educaţie fizică elevilor scutiţi medical, pentru o firească integrare în colectiv, cadrul didactic le poate atribui sarcini organizatorice: arbitraj, cronometrare, măsurare,

Accesul persoanelor străine este strict interzis în sala de sport (autorizarea accesului se face numai de către director).

Nerespectarea regulilor de mai sus duce la interzicerea accesului în sala de sport a clasei respective pentru 4 săptămâni. Răspunderea revine profesorului.

 

 

V. Biblioteca

 

Cărţile vor fi împrumutate pe bază de semnătură pentru 2 săptămâni, cu posibilitatea prelungirii cu o săptămână.

În cazul nerestituirii la termen, elevul nu va mai putea împrumuta cărţi.

În cazul cărţilor deteriorate, distruse sau pierdute, elevul va preda o nouă ediţie a aceleiaşi cărţi.

Dacă elevii nu găsesc cartea dorită, vor nota titlul cărţii în registrul special.

 

 

 

 

VI. Serviciul pe şcoală

 

Va fi efectuat de 1 elev timp de o zi (elevii claselor a XI a), care vor consemna într-un registru special orice tulburare a liniştii orelor, intrarea în şcoală a străinilor, elevii care se plimbă pe coridoare în timpul cursurilor.

Fiecare clasă va avea grijă ca la sfârşitul zilei de lucru să constate starea sălii (golirea coşului de gunoi, eventuale stricăciuni )

Diriginţii au obligaţia de a verifica de două ori pe săptămână starea generală a clasei, precum şi observaţiile elevilor clasei, luând măsurile necesare remedierii deficienţelor.

În fiecare zi, la începutul cursurilor, elevii de serviciu ( un elev de serviciu în fiecare zi, în fiecare clasă) au obligaţia de a verifica starea mobilierului şcolar. În cazul în care se constată existenţa unor scaune rupte sau bănci murdare etc, elevul de serviciu sau elevii care au constatat stricăciunea vor consemna în scris evenimentul menţionând şi ora la care s-a întâmplat şi profesorul care era la oră (în maxim 1 oră) dirigintele/directorul despre această situaţie. În cazul nerespectării acestui termen, responsabilitatea pentru repararea mobilierului şcolar revine clasei respective.

Elevii de serviciu/clasă vor şterge tabla după fiecare oră şi vor aerisi clasa.

În cazul desfăşurării orelor în alte spaţii decât sala de clasă, elevii de serviciu vor încuia uşa (la clasa a V a). Diriginţii şi direcţiunea nu răspund de furturile din clasă datorate încălcării acestei prevederi.

 

VII. Secretariatul

 

Elevii şi toţi angajaţii şcolii vor respecta programul afişat (8-16).

Carnetele de elevi şi legitimaţiile de elev se vor elibera şi viza doar prin intermediul diriginţilor.

Adeverinţele se eliberează a doua zi, după depunerea cererii începând cu ora 14.

Eliberarea unui nou carnet în locul celui pierdut se taxează cu 5 lei.

Adeverinţele pentru călătoriile individuale în afara localităţii sau  graniţelor, din timpul perioadelor de curs, se vor elibera numai după ce directorul şi dirigintele elevului au aprobat cererea părinţilor privind scutirea de frecvenţă.

 

 

VIII. Măsuri privind eliminarea risipei de energie

32.Responsabilul clasei sau locţiitorul acestuia au obligaţia să sesizeze direcţiunea, dacă două zile la rând temperatura în clasă este prea mare sau prea scăzută.

33.La plecarea elevilor din clasă, elevul de serviciu va stinge lumina, iar dacă sistemele de încălzire sunt în stare de funcţionare, se vor închide toate geamurile şi uşa. Profesorii sunt obligaţi să renunţe la iluminatul artificial, când acesta nu este necesar.

34.Profesorii de serviciu vor verifica pe lângă starea de curăţenie şi încadrarea temperaturii în limite normale (18-22 grade).

 

IX. Recomandări privind protecţia, igiena şi securitatea muncii

 

Elevii nu au voie să intervină la instalaţiile electrice din şcoală (prize, întrerupătoare, firide cu siguranţe fuzibile, becuri, tuburi de iluminat, aparate).

36.Elevii au obligaţia să anunţe la secretariatul şcolii, când constată apariţia unor defecţiuni la instalaţia electrică sau de gaz.

37.Elevii vor avea un comportament prin care să evite orice accidentare sau deteriorarea bunurilor şcolii.

În laboratoare, vor fi respectate regulile specifice.

Se vor respecta regulile de circulaţie. O atenţie maximă se impune la traversarea părţii carosabile de către pietoni şi a schimbării direcţiei de mers a celor care se deplasează cu bicicleta sau motoreta. Pietonii, bicicliştii şi elevii care se deplasează cu motoreta nu vor purta căşti pentru a asculta muzică.

Evaluările de sănătate ale personalului se efectuează de către angajator cu participarea obligatorie a medicului de medicina muncii, iar rezultatele lor se consemnează în rapoarte scrise.

Conducerea Liceului Teoretic Mircea Eliade va lua măsuri pentru promovarea egalităţii de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi şi pentru eliminarea tuturor formelor de discriminare bazate pe criterii de sex pentru angajaţii liceului.

 

 

X. SARCINILE PROFESORULUI DE SERVICIU

 

Efectuarea serviciului conform planificării este obligatorie.

 

Să fie prezent în unitatea şcolară, în ziua prevăzută pentru efectuarea serviciului, în intervalul orar 13,45 – 20

Să se asigure că în această perioadă orele se pot desfăşura în bune  condiţii (sunt deschise toate sălile destinate liceului, dulapul pentru cataloage este deschis, toate cataloagele şi registrele profesorului şi elevului de serviciu sunt la locul lor)

Să se asigure că nu lipsesc anumite cadre didactice, iar dacă se constată absenţa cuiva este anunţat directorul şcolii pentru a se verifica programul de suplinire a cadrelor didactice

Să verifice dacă elevul de serviciu este la postul lui (holul de la intrare, în faţa secretariatului), dacă şi-a început activitatea şi a completat în registrul elevului de serviciu

Să stea printre elevi în timpul pauzelor (pe holuri şi în curte ) asigurându-se că activitatea decurge normal fără acte de indisciplină

Să se asigure că elevii au intrat la ore după ce s-a sunat

După ultima oră să verifice dacă toate cataloagele sunt la locul lor şi dulapul este încuiat

Să întocmească un proces-verbal în registrul de procese-verbale al profesorului de serviciu, în care se consemnează evenimentele deosebite din timpul zilei respective.

 

 

XI. Sancţiuni

 

Nu poate fi considerată minoră nicio abatere de la acest regulament, întrucât ar reflecta lipsa de voinţă sau incapacitatea de a respecta norme elementare de muncă în comun.

Elevii şi profesorii care încalcă prevederile prezentului regulament vor fi sancţionaţi conform „Regulamentului de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar“. Sancţiunile se aplică gradat, fără a acorda aceeaşi sancţiune de două ori într-un an şcolar.

Sancţiunile care se aplică elevilor sunt următoarele: observaţia individuală, mustrare în faţa clasei, mustrare scrisă, retragerea definitivă sau temporară a bursei, eliminarea de la cursuri pentru 3-5 zile, mutarea disciplinară la o clasă paralelă, la o altă unitate de învăţământ, preavizul de exmatriculare, exmatricularea. (vezi RO FUIP).

În cazul agresiunilor fizice sau a actelor de instigare la violenţă va fi informată Poliţia de Proximitate (0267370712) Abaterile din afara clădirii şcolii care au drept consecinţă daune materiale vor fi semnalate Poliţiei/poliţistului de proximitate.

Elevii claselor care tăinuiesc fapte de

- agresiune verbală sau fizică,

- încălcare a regulilor de igienă,

- deteriorare a bunurilor şcolii

vor fi excluşi de la toate activităţile extraşcolare pentru 6 luni.

 

 

 

XII Examene organizate de unităţile de învăţământ

- desfăşurarea examenelor de diferenţă în urma transferării de la unitate de învăţământ la alta are loc de regulă în vacanţele şcolare

- la examenele de diferenţă pentru elevii care solicită transferul de la unitate la alta nu se acordă reexaminare. Se dă examen separat pentru fiecare an de studiu

- la examenul de corigenţă, la cel de încheierea situaţiei şcolare pentru elevii amânaţi pe sem II sau la examenul de diferenţă care echivalează o disciplină numai pe intervalul unui sem, media obţinută constituie media semestrială a elevului la disciplina respectivă

 

 

XIII . Părinţii

Consiliul reprezentativ al părinţilor/asociaţia de părinţi are următoarele atribuţii:

susţine unitatea de învăţământ în activitatea de consiliere şi orientare socioprofesională sau de integrare a absolvenţilor

propune măsuri pentru şcolarizarea elevilor din învăţământul obligatoriu şi încadrarea în muncă a absolvenţilor

propune unităţilor de învăţământ discipline şi domenii care să se studieze prin curriculumul la decizia şcolii

identifică surse de finanţare extrabugetară şi propune modul de folosire a acestora

sprijină parteneriatele educaţionale

susţine unităţile de învăţământ în derularea programelor de prevenire şi combatere a abandonului şcolar

susţine unitatea în organizarea şi desfăşurarea festivităţilor anuale

Consiliul reprezentativ al părinţilor poate atrage resurse financiare extrabugetare, constând în contribuţii, donaţii, sponsorizări venite din partea unor persoane fizice sau juridice care vor fi utilizate pentru:

modernizarea şi întreţinerea patrimoniului unităţii, a bazei materiale, sportive

acordarea de premii şi burse

sprijinirea financiară a unor activităţi extraşcolare

acordarea de sprijin financiar sau material copiilor care provin din familii cu o situaţie materială precară

 

Personalul didactic nu operează cu aceste fonduri

Fondurile colectate se cheltuiesc numai prin decizia organizaţiilor de părinţi sau în urma consultării consiliului de administraţie.

 

Octombrie 2012

Director: prof Maria Badiu

 

Avizat: Poliţia oraşului Intorsura Buzăului

 

 

 

Avizat Inspectoratul Judeţean de Jandarmi

 

 

 

 

ROMÂNIA

MINISTERUL EDUCAŢIEI, CERCETĂRII, TINERETULUI ŞI SPORTULUI

INSPECTORATUL ŞCOLAR JUDEŢEAN COVASNA

LICEUL TEORETIC „MIRCEA ELIADE”

Adresa: jud. Covasna, oraş Întorsura Buzăului, str. Gării, nr.1 cod: 525300

Tel:0267370939, Fax:0267371201, email: eliadeint@yahoo.com, http://ltme.educv.ro

 

 

 

 

REGULAMENT DE ORDINE INTERIOARĂ

 

 

 

AN ŞCOLAR 2012-2013