Scoala Gimnaziala Istria
Istria, Constanta

Regulament

SCOALA  GIMNAZIALA  NR.1 ISTRIA

Strada Primăriei, nr. 15,  localitatea Istria

Judeţul Constanţa

Tel./ fax:  0241522589

E-mail: scistria@yahoo.com

REGULAMENT DE ORDINE INTERIOARA

CUPRINS

LISTA DE ACRONIME……………………………………………………………………………………3

CAPITOLUL I. DISPOZITII GENERALE……………………………………………………………...4

CAPITOLUL II. PERSONAL DIDACTIC, DIDACTIC AUXILIAR SI NEDIDACTIC……………….4

COMUNICAREA………………………………………………………………………………………….7

CAPITOLUL III. ELEVII………………………………………………………………………………...8

FRECVENTA ELEVILOR………………………………………………………………………………...8

TINUTA ELEVILOR……………………………………………………………………………………....9

PASTRAREA BUNURILOR……………………………………………………………………………..10

CAPITOLUL IV. SERVICIUL PE SCOALA…………………………………………………………...10

CAPITOLUL V. SECURITATEA IN INTERIORUL SCOLII SI ASIGURAREA SANATATII ANGAJATILOR SI A ELEVILOR……………………………………………………………………………………….….11

CAPITOLUL VI. SANCTIUNI………………………………………………………………………….13

ELEVII………………………………………………………………………………………………….…13

ANGAJATII UNITATII…………………………………………………………………………………..13

CAPITOLUL VII. COMISIILE CONSTITUITE LA NIVELUL UNITATII…………………………..14

CAPITOLUL VIII. CONSILIUL REPREZENTATIV AL PARINTILOR……………………………..14

CAPITOLUL IX. CONSILIUL PROFESORILOR CLASEI……………………………………………14

CAPITOLUL X. TRANSPORTUL ELEVILOR………………………………………………….……..15

CAPITOLUL XI TRANSFERUL ELEVILOR……………………………………………………...…..15

CAPITOLUL XII. ORGANIZAREA UNITATII DE INVATAMANT………………………….……..15

ANEXA 1-ORGANIGRAMA…………………………………………………………………………….17

ANEXA 2-MAPA COMISIE/CATEDREI METODICE………………………………………………...18

ANEXA 3-FISA POSTULUI SEF COMISIE METODICA……………………………………………..20

ANEXA 4- MAPA PERSONALA A PROFESORULUI/INVATATORULUI………………………….22

ANEXA 5- MAPA DIRIGINTELUI……………………………………………………………………..23

ANEXA 6- REGULAMENTUL CONSILIULUI REPREZENTATIV AL PARINTILOR……………..24

ANEXA 7- REGULAMENTUL COMITETULUI DE PARINTI PE CLASE…………………………..25

ANEXA 8- PROGRAM SECRETARIAT………………………………………………………………..26

LISTA DE ACRONIME

C.A-Consiliul de Administratie

CDL- Curriculum in Dezvoltare Locala

CDS-Curriculum la Decizia Scolii

ISJ-Inspectoratul Scolar Judetean

MECTS-Ministerul Educatiei, Cercetarii si Inovarii

CAPITOLUL I. DISPOZITII GENERALE

Art.1 Prezentul Regulament Intern contine norme privind desfasurarea activitatilor instructiv-educative cu caracter scolar si extrascolar, a activitatilor de natura administrativa, financiar-contabile si de secretariat, fiind elaborat in conformitate cu, republicata cu modificarile si completarile ulterioare, Legea nr.128/1997 Statutul personalului didactic si Regulamentul de Organizare si Functionare a Unitatilor de Invatamant Preuniversitar, aprobat prin O.M.  nr.4925/08.09.2005 cu modificarile si completarile ulterioare.

Art.2. Respectarea prezentului Regulament este obligatoriu pentru directori, personal didactic de predare, personal didactic auxiliar si nedidactic, elevi si parinti.

Art.3. Regulile de disciplina si obligatiile reciproce ale intregului personal precum si ale elevilor si parintilor care decurg din prezentul Regulament sunt stabilite in vederea desfasurarii in conditii optime si la standarde ridicate de calitate a procesului instructiv-educativ, precum si a activitatilor conexe care se desfasoara in cadrul scolii si se aplica la toate nivelele de invatamant.

Art.4. Prevederile prezentului Regulament se pot modifica si/sau complete ulterioar, ori de cate ori este cazul, la initiativa a 2/3 din numarul membrilor CA si cu consultarea organizatiei sindicale din cadrul scolii. Modificarile si/sau completarile ulterioare vor fi aduse la cunostinta intregului personal si a elevilor in termen de 3 zile de la efectuare.

Art.5. Prevederile prezentului Regulament se aplica si pentru personalul angajat temporar, in cumul sau cu norma incompleta, persoanelor detasate in unitate, precum si personalului angajat pentru prestarea de servicii.

Art.6. Regulamentul Intern este adoptat in conformitate cu legislatia in vigoare si nu i se substituie acesteia: necunoasterea prevederilor prezentului Regulament nu absolva personalul scolii, elevii si parintii acestora de consecintele incalcarii lui.

Art.7. Conducerea scolii si profesorii diriginti au obligatia prelucrarii prezentului Regulament tuturor elevilor si parintilor acestora. Prelucrarea prezentului Regulament catre personalul didactic auxiliar si nedidactic se va efectua de catre conducerea scolii. Un exemplar din Regulament va exista la biblioteca scolii putand fi consultat de orice angajat.

 

CAPITOLUL II. PERSONAL DIDACTIC, DIDACTIC AUXILIAR SI NEDIDACTIC

Art.8. Intregul personal al unitatii de invatamant are obligatia sa manifeste un comportament de inalta tinuta morala si profesionala atat in cadrul scolii cat si in afara ei, astfel incat sa contribuie la mentinerea si dezvoltarea capitalului de imagine de care se bucura.

Art.9. Toate cadrele didactice si didactice auxiliare au datoria de a-si desfasura activitatea profesionala in raport cu misiunea institutiei din care fac parte in scopul realizarii obiectivelor generale si a celor prevazute in planul de actiune al scolii, planul operational anual si planurile managerial elaborate de catre conducerea scolii si in cadrul comisiilor/catedrelor/

Art.10. Toti angajatii unitatii scolare au obligatia sa intocmeasca corect si sa depuna la termen documentele solicitate de catre MECTS, ISJ, directiune, sefii de comisii si secretariat.

Art.11. Toti angajatii unitatii scolare sunt obligati sa semneze condica de prezenta la inceputul activitatii zilnice.

Art.12. Este interzis consumul de bauturi alcoolice, substante halucinogene, prezenta sub influenta alcoolului sau a substantelor halucinogene in incinta scolii precum si portul sau introducerea de arme albe, arme neletale sau de foc in scoala.

Art.13. Organizarea unor reuniuni cu caracter privat ocazionate de serbarea unor evenimente deosebite, se va desfasura fara exceptie dupa terminarea ultimei ore de curs din ziua respective si va trebui sa aiba aprobarea CA.

Art.14. Se interzice introducerea in cadrul scolii si difuzarea de tiparituri, foi volante, prospecte etc. precum si comercializarea de produse sau organizarea de simpozioane pentru promovarea acestora sau orice alte activitati care nu au legatura cu specificul scolii.

Art.15. Organizarea oricarui tip de manifestare colectiva cu caracter extrascolar care se va desfasura cu implicarea cadrelor didactice/nedidactice si elevi va fi supusa aprobarii CA. Organizatorii au datoria de a aduce la cunostinta conducerii scolii intentia organizarii unor astfel de manifestari cu cel putin 10 zile lucratoare inaintea desfasurarii evenimentului si de a obtine avizul pentru organizarea acesteia, in caz contrar, toate responsabilitatile revin persoanelor care au organizat actiunea respective.

Art.16. In cazul in care un membru al personalului scolii nu poate fi present la program din motive medicale, este de datoria sa se anunte conducerea scolii la inceputul zilei respective.

Art.17. Cadrele didactice se pot invoi,  pentru rezolvarea unor probleme personale, cu conditia ca un cadru de aceeasi specialitate/specialitate din aceeasi arie curriculara sa efectueze orele. Cererea de invoire se depune la directiune cu cel putin o zi inainte si se va mentiona acordul persoanei care va sustine orele, persoana care nu figureaza in orar cu ore in aceeasi perioada. Neanuntarea in prealabil a absentei se considera absenta nemotivata.

Art.18. Cadrele didactice care nu-si desfasoara una sau mai multe ore din lipsa intregului colectiv de elevi si nu a consemnat absentele in catalog tuturor elevilor absenti, li se va retine din salariu ora/orele neefectuate.

Aceste cadre didactice au obligatia de a ramane in scoala pe toata durata programului lor.

Art.19. Toti salariatii scolii au datoria de a se preocupa de conservarea si imbunatatirea bazei material si de a utiliza cu responsabilitate resursele materiale din dotare. Responsabilii comisiilor metodice vor desemna personae din cadrul catedrelor care vor fi responsabile cu pastrarea laboratoarelor, cabinetelor si a patrimoniului aferent. Salile de clasa vor fi in responsabilitatea directa a dirigintilor/ invatatorului, care au obligatia de a recupera de la colectivele respective contravaloarea daunelor produse.

Art.20. Personalul didactic nu are voie sa desfasoare activitati de instruire in cadrul scolii cu elevi, altele decat cele asimilate sarcinilor de serviciu. De asemenea este interzisa utilizarea in interes personal a materialelor didactice si a echipamentelor din dotarea scolii.

Art.21. Cadrele didactice noi vor prezenta la serviciul secretariat in terment de o saptamana de la angajare, actele necesare incadrarii lor.

Art.22. In cadrul scolii relatiile intre elevi, elevi si cadre didactice, cadre didactice, cadre didactice si personalul auxiliar, nedidactic si vizitatorii sau parinti se stabilesc pe principiul nediscriminarii si al inlaturarii oricarei forme de incalcare a demnitatii. Relatiile se stabilesc pe principiul egalitatii de tratament fata de toti salariatii. Orice discriminare directa sau indirect bazata pe criteriu de sex, orientare sexuala, caracteristici genetice, varsta, apartenenta nationala, rasa, culoare, etnie, religie, optiune politica, origine sociala, handicap este interzisa.

Art.23. Fiecare angajat si fiecare elev are obligatia de fidelitate fata de scoala in care isi desfasoara activitatea.

Art.24. Intreg personalul unitatii scolare are obligatia de a-si desfasura acdtivitatea astfel incat sa fie aplicate si promovate normele specific de asigurarea a calitatii invatamantului.

Art.25. La inceputul fiecarui an scolar sau cand este nevoie invatatorul/dirigintele va completa pentru fiecare elev “Fisa psihopedagogica”, iar pentru elevii din clasele gimnaziale se va incheia “Acord de parteneriat scoala-familie”, intre director si parinte/elev.

Art.26. Mapa dirigintelui va cuprinde informatii privind organizarea clasei, programul si inventarul clasei, reprezentatul clasei, documente legate de activitatea de consiliere si orientare, comitetul de parinti al clasei, comunicarea cu parintii, Consiliul clasei, informari privind activitatile extrascolare la care au participat elevii clasei, masuri pentru realizarea educatiei incluzive, urmarirea performantelor scolare ale elevilor clasei, urmarirea evolutiei profesionale/scolare a absolventilor (unde este caul), feed-back din partea elevilor si parintilor, fisele individuale ale elevilor, acorduri de parteneriat scoala-familie, aprecieri sintetice privind activitatea elevului.

Art.27. Graficul desfasurarii tezelor semestriale va fi inscris de catre profesor in catalog, datele vor fi in a doua parte a semestrului, cu cel putin trei saptamani inaintea sfarsitului de semestru, cu respectarea prevederilor MECTS si va fi aprobat de director prin validarea catalogului.

Art.28. Invatatorii/dirigintii au obligatia de a tine evident invoirilor medicale si de la parinti intr-un dosar special care va sta in scoala si va putea fi consultat de catre director, profesorii clasei si/sau parinti.

Art.29. Activitatile extrascolare pe care educatorul/invatatorul/profesorul le organizeaza cu colectivul de prescolar/elevi, sau la care participa, trebuie sa se desfasoare in afara orelor de curs, cu exceptia unor evenimente speciale care trebuie communicate si aprobate de conducerea scolii.

Art.30. Sefii comisiilor vor avea sarcinile si atributiile mentionate in fisa postului sefului de catedra (Anexa 3). Continutul mapei comisiei va tine cont de mentiunile inspectorului de specialitate . Mapa personala a educatorului/invatatorului/profesorului/dirigintelui va tine cont de mentiunile inspectorului de specialitate si va cuprinde minim continutul anexei 4-mapa cadrului didactic si anexa 5 pentru mapa dirigintelui.

COMUNICAREA

Art.31. Membrii personalului didactic, didactic auxiliar si nedidactic au obligatia de a-si acorda respect reciproc si de a colabora in vederea sarcinilor profesionale ce le revin. Personalul didactic auxiliar si nedidactic isi indeplineste activitatea in baza unor fise ale postului specific, care contin atributii, responsabilitati si indicatori de performanta.

Art.32. Comunicarea formala interna si externa se realizeaza prin serviciul secretariat si este inregistrata in registru specific. Comunicarea diferitelor mesaje se realizeaza prin informarea verbala, afisare, convocator, biblioraftul cu anunturi din cancelarie, e-mailul scolii si posta interna. Toare documentele importante pentru unitatea scolara exista spre consultare la CDI.

Art.33. La sfarsitul semestrului I si al anului scolar, invatatorii/dirigintii vor informa familia elevilor prin “Apreciere sintetica privind activitatea elevului” si ori de cate ori este nevoie prin instiintari scrise.

Art.34. Oferta educationala a scolii va fi promovata prin pliante si CD-uri care vor fi distribuite la scoli si gradinite.

Art.35. Serviciile medicale pentru elevi se asigura prin ajutorul Dispensarului uman Istria. In cazul urgentelor medicale, cadrul didactic de serviciu anunta directiunea sau va apela direct 112, ulterior fiind anuntati parintii sau tutorii elevului. Conducerea scolii sau Consilierul de imagine va informa ISJ-ul si alte grupuri de interes asupra evenimentului, respectand siguranta si confidentialitatea asupra persoanelor implicate.

Art.36. Responsabilii claselor au obligatia sa anunte dirigintele/profesul de serviciu pe scoala/directiunea asupra situatiilor considerate urgent, ce se petrec in incinta scolii.

Art.37. Cererile, reclamatiile si contestatiile se vor depune si inregistra la serviciul secretariat. Ele vor fi discutate si solutionate in CA care va decide in functie de continutul acestora. In termen de 30 zile se va da solicitantului raspunsul in scris.

Art.38. Cadrele didactice au obligatia de a stabili si promova in relatia cu elevii si parintii acestora principiile corectitudinii si respectului reciproc, de a manifesta transparent si deschidere pentru comunicarea bilaterala. Este interzis oricarui cadru didactic sa adreseze cuvinte jignitoare si/sau umilitoare elevilor, sa recurga la agresiuni fizice sau gesturi care sa exceada relatia profesor-elev.

Art.39. Codul de conduita al profesorului.

ü  Se pregateste constant din punct de vedere stiintific si psihopedagogic.

ü  Comunica eficient cu toti participantii la actul instructiv-educativ.

ü  Este preocupat de ridicarea calitatii activitatii proprii.

ü  Dinamiteaza vointa elevilor, fiind el insusi energic, cu o pregatire de specialitate temeinica, ferm, gata sa conlucreze cu elevii.

ü  Se abtine sa intervina in raspunsurile sau in activitatile elevului daca nu este neaparat nevoie deoarece elevii trebuie sa spuna tot ce stiu, raspunsul corect al acestora poate sa nu fie identic cu cel indicat de profesor/invatator.

ü  Renunta sa oblige elevul care nu stie sa dea raspuns, il va umili prin insistente care nu au o finalitate educativa.

ü  Are o abordare optimista, este dispus sa coopereze cu elevii care au dificultati in a intelege un concept.

ü  Isi insuseste optica potrivit careia elevii vin la scoala sa invete, sa se instruiasca si nu pentru a fi ironizati, blamati sau terorizati.

ü  Ii incurajeaza pe elevi sa obtina succese la invatatura si in comportament.

ü  Creeaza si mentina in clasa o atmosfera de entuziasm pentru stiinta, cultura si tehnica de respect reciproc.

ü  Trateaza elevii ca oameni cu responsabilitate sociala, are incredere in ei.

ü  Solicita participarea tuturor elevilor la lectie.

ü  Se va prezenta in cadrul scolii intr-o tinuta decenta.

CAPITOLUL III. ELEVII

FRECVENTA ELEVILOR

Art.40. Frecventa elevilor la cursuri este obligatorie. Intrarea in scoala se face cu 10 minute inaintea primei ore, numai pe baza carnetului de elev avizat de conducerea scolii si purtand semnele distinctive ale scolii.

Art.41. Parintele/tutorele legal al elevului poate solicita invoirea acestuia pentru maximum de 10 zile pe parcursul unui an scolar. Cererile scrise se prezinta personal de catre parinte profesorului diriginte, se inregistreaza la secretariat si se vizeaza de catre conducerea scolii.

Art.42. Nu este permisa invoirea elevilor de la ore cu exceptia cazurilor de participare la diverse activitati cu specific scolar (olimpiade, concursuri, festivaluri etc.). In aceste situatii invoirea se realizeaza de catre conducerea scolii la solicitarea profesorilor care indruma elevii respectivi.

Art.43. Elevii declarati amanati pe semestrul I, isi vor incheia situatia scolara in primele patru saptamani de cursuri din orarul claselor respective.

Art.44. Indiferent de momentul si locul in care se afla, elevii trebuie sa aiba un comportament civilizat, corect, dovedint prin aceasta ca sunt elevi si respecta numele scolii in care invata.

Art.45. Este interzis oricarui elev sa aduca in clasa/scoala persoane straine, sa fie asteptati de alte persoane in scoala/curtea scolii.

Art.46. Elevii nu au voie sa aduca in scoala si sa folosesca nici un fel de spray-uri lacrimogene/paralizante, material pirotehnice, arme albe, arme neletale sau letale care ar putea pune in pericol integritatea fizica a celor din jur.

Art.47. Relatiile dintre elevi in general, dintre fete si baieti in special, trebuie sa se bazeze pe respect reciproc, sa se folosesca un limbaj civilizat si adecvat varstei, sa nu se recurga la gesturi indecente.

Art.48. Se interzice cu desavarsire fumatul, consumul de bauturi alcoolice si droguri.

Art.49. Se interzice introducerea si/sau prezentarea in scoala a materialelor vizuale/auditive care atenteaza bunele moravuri.

Art.50. Se interzice introducerea si utilizarea in cladirea scolii a skateboard-ului, patinelor cu roti, cartilor de joc, tablelor sau orice alte mijloace care nu fac parte din materialele didactice necesare pentru orele de curs sau solicitate de catre cadrele didactice.

Art.51. Purtarea telefonului mobil asupra elevilor nu este permisa. Realizarea de fotografii, filme in perimetrul scolii fara acordul conducerii scolii, cadrului didactic vizat si utilizarea Internetului in alte scopuri decat cele educationale este interzisa.

Art.52. Se interzice parasirea institutiei in timpul orelor de curs/pauzelor. In cazuri exceptionale, elevul este obligat sa solicite permisiunea profesorului care preda la ora respective, care il poate invoi pe propria raspundere, dar va consemna absenta in catalog. Profesorul diriginte va motiva absenta numai dupa ce va lua legatura cu familia elevului. In situatia in care elevul nu are acordul profesorului, va raspunde personal de decizia sa si de posibilele consecinte.

Art.53. Se interzice elevilor sa posede orice fel de arme si sa se implice in acte de violenta sau intimidare.

Art.54. Elevilor le este interzis sa-si insuseasca bunuri, obiecte sau bani care nu le apartin.

Art.55. Se interzice elevilor sa organizeze in scoala activitati politice si/sau de propaganda politica, activitati de prozeltism religios sau ocult.

Art.56. Elevii care vor lansa amenintari telefonice ce conduc la perturbarea activitatilor didactice vor fi sanctionati conform legislatiei in vigoare.

TINUTA ELEVILOR

Art.57. Este obligatoriu ca elevii sa aiba o tinuta decenta, curate si ingrijita.Este interzisa purtarea unor articole vestimentare indecent si accesorii care nu se preteaza mediului scolar.

Art.58. Este interzis elevilor sa folosesca insemne si sa poarte imbracaminte neadecvata varstei si calitatii de elev, specifica gruparilor extremiste, sataniste etc.

PASTRAREA BUNURILOR

Art.59. Unitatea scolara nu raspunde de bunurile personale ale elevilor, angajatilor sau vizitatorilor. Raspunderea pentru pastrarea in siguranta a bunuriloe personale revine proprietarilor acestora.

Art.60. Mobilierul din salile de clasa, laboratoare si cabinet, terenul de sport, materialul didactic aflat in dotarea scolii trebuie folosite cu simt de raspundere, sa fie conservate, reparate si imbogatite.

Art.61. Elevii care produc stricaciuni sau deterioreaza bunurile din dotarea scolii au obligatia sa repare sau sa inlocuiasca obiectele deteriorate sau sa achite contravaloarea pagubelor produse. In cazul in care vinovatul nu a fost identificat  raspunderea revine colectivului care a folosit sala sau echipamentul/materialul respective. In cazul repetarii producerii de daune, se va recupera paguba iar elevul/elevii vor fi sanctionati prin scaderea notei la purtare.

Art.62. Elevii au obligatia de a mentine curatenia in salile de clasa, laboratoare, holuri, grupuri sanitare precum si  pe terenul de sport si curtea scolii. In cazul in care un cadru didactic, la ora, dispune rearanjarea mobilierului din clasa/laborator, el va supraveghea rearanjarea lui la starea initiala la sfarsitul orei. Elevilor li se interzice deplasarea mobilierului.

Art.63. Codul de conduita al elevului

ü  Isi canalizeaza energia in scopuri constructive.

ü  Se straduieste sa se integreze armonios in colectiv.

ü  Respecta regulile elementare: punctualitate la ore, tinuta personala ingrijita, pastreaza linistea si curatenia in scoala, respecta angajatii scolii si colegii.

ü  Este prezent cu rechizitele necesare la ore si participa activ la desfasurarea lor.

ü  Accepta provocarile impuse de continutul stiintific al lectiilor.

ü  Apeleaza la ajutorul profesorului ori de cate ori este nevoie.

ü  Isi planifica corect timpul alocat studiului.

ü  Procedeaza rational la efectuarea temelor.

ü  Parcurge prin efort personal fiecare lectie predate.

ü  Face un inventar cinstit al lacunelor si incearca sa le elimine.

ü  Are un dialog constant cu el insusi, isi stabileste un parcurs si un ideal.

CAPITOLUL IV. SERVICIUL PE SCOALA

Art.64. Organizarea serviciului pe scoala de catre cadrele didactice este efectuata de comisia de orar.

Art.65. Profesorul diriginte are obligatia de a intocmi un tabel cu elevii clasei si zilele cand acestia executa serviciul pe scoala, tabel pe care sa-l ataseze la prima pagina a catalogului. De asemenea trebuie sa supravegheze respectarea stricta a programarii facute si modul in care elevii isi duc la indeplinire sarcinile desemnate. Elevul de serviciu este obligat sa se prezinte in clasa cu 15 minute inaintea inceperii cursurilor din tura respectiva.

Art.66. Obligatiile profesorului de serviciu pe scoala:

ü  Profesorii de serviciu pe şcoală din Structura Istria se prezintă la posturi la ora 7.45 şi îşi încheie activitatea la ora 14.30, iar profesorii de serviciu pe şcoală din Structura Nuntași se prezintă la posturi la ora 8.15 şi îşi încheie activitatea la ora 14.30.

ü  Profesorii de serviciu supraveghează curtea școlii,  intrarea elevilor în şcoală/clasă şi interzice accesul persoanelor străine pe uşa de intrare a elevilor;

ü Uşa  de la intrarea elevilor va fi închisă în timpul orelor.

ü  Profesorii avizează părăsirea unităţii şcolare de către elevii aflaţi în situaţii speciale, după ce a fost luată legătura cu dirigintele elevului;

ü  Verifica existenta cataloagelor si raspunde de securitatea lor pe toata durata turei sale. La sfarsitul zilei, preda gestiunea cataloagelor catre secretariat. Orice profesor care foloseste un catalog in afara orelor  sale de curs are obligatia de a aduce la cunostinta profesorului de serviciu  acest fapt, precum si perioada de timp cat va retine catalogul respectiv.

ü  Verifica prezenta si intrarea la timp la ore a profesorilor si aduce la cunostinta directiunii eventualele absente. In lipsa directorului, profesorul de serviciu ia masuri pentru acoperirea orelor respective.

ü  Controleaza la post si distribuie sarcini elevilor de serviciu.

ü  Raspunde de ordinea si disciplina in scoala in timpul pauzelor si orelor si semnaleaza conducerii scolii prezenta persoanelor straine, precum si eventualele evenimente deosebite care se petrec pe perioada desfasurarii serviciului sau.

ü  Verifica prin sondaj in pauza daca salile sunt bine intretinute, iar elevii de serviciu isi indeplinesc constiincios atributiile.

ü  Intocmeste la sfarsitul turei, un proces verbal in care mentioneaza activitatea desfasurata si semneaza in condica efectuarea activitatii respective.

ü  Supravegheaza elevii in vederea respectarii Regulamentului de Ordine Interioara.

ü  Legitimeaza la intrare elevii prin verificarea carnetului de note.

CAPITOLUL V. SECURITATEA IN INTERIORUL SCOLII SI ASIGURAREA SANATATII ANGAJATILOR SI A ELEVILOR

Art.67. Accesul persoanelor si a autovehiculelor in incinta unitatii scolare se face numai prin locurile special destinate acestui scop, pentru a permite organizarea supravegherii acestora la intrarea si iesirea din perimetrul scolii. Este permis numai accesul autovehiculelor ce apartin unitatii de invatamant, salvarii, pompierilor, politiei, salubrizarii sau jandarmeriei, precum si a celor care asigura interventia operativa pentru remedierea unor defectiuni ale retelelor interioare (electrice, apa, telefonie) sau a celor care aprovizioneaza unitatea cu materialele contractuale.

Art.68. Accesul cadrelor didactice, al personalului si al elevilor apartinand scolii este permis in baza carnetului de elev si semnelor distinctive, vizate de conducerea scolii, documente care vor fi prezentate obligatoriu la punctual de control in momentul intrarii. Intregul personal al unitatii va purta pe toata durata desfasurarii activitatii in unitatea de invatamant ecuson cu numele, prenumele si functia.

Art.69. Accesul parintilor este permis in baza verificarii identitatii acestora si a ecusonului care se elibereaza la punctual de control, unde se va afla si registrul in care se vor nota numele si prenumele, seria si numarul actului de identitate. Unitățile de înv. vor stabili locul în care părinții pot aștepta iesirea copiilor de la cursuri,în care vor fi conduși. Părinții nu au acces în școală,decât în pauze cu exceptia cazurilor de forță majoră.

Art.70. Accesul altor persoane este permis numai dupa obtinerea aprobarii conducerii unitatii de invatamant, pe baza ecusonului care atesta calitatea de invitat/vizitator al acestora; ecusoanele se pastreaza si se elibereaza de la punctual de control dupa efectuarea procedurilor de inregistrare. Ecusoanele vor fi purtate la vedere pe toata perioada sederii in scoala si se restituie la plecare.

Art.71. Profesorul de serviciu are obligatia  de a tine o evidenta riguroasa a persoanelor straine unitatii de invatamant, care intra in perimetrul scolii si de a consemna in registrul corespunzator datele de identificare si scopul vizitei.

Art.72. Este interzis accesul in institutie a persoanelor aflate sub influenta bauturilor alcoolice sau a celor turbulente, precum si a celor care au intentia vadita de a deranja ordinea si linistea publica. De asemenea se interzice intrarea persoanelor insotite de caini, precum si a persoanelor care detin arme, obiecte contondente, substante toxice, exploziv-pirotehnice, iritante-lacrimogene sau usor inflamabile. Este interzisa introducerea publicatiilor cu character obscen sau agitator, a stupefiantelor, a bauturilor si a tigarilor. Se interzice comercializarea acestor produse in perimetrul scolii sau in imediata apropiere a acesteia.

Art.73. Profesorul de serviciu are obligatia sa supravegheze comportamentul vizitatorilor si sa verifice salile in care acestia sunt invitati, pentru a nu fi lasate sau abandonate obiecte care prin continutul lor pot produce evenimente deosebite.

Art.74. In situatia organizarii sedintelor cu parintii sau a altor intruniri cu caracter comemorativ, educative, culturale, sportive , etc. prevazute a se desfasura in incinta scolii, conducerea unitatii scolare alaturi de organizator va sigura intocmirea si transmiterea la intrarea principala a tabelelor nominale cu persoanele invitate sa participle la aceste manifestari, iar in baza lor va fi permis accesul, dupa efectuarea verificarii identitatii persoanelor nominalizate.

Art.75. Programul scolii, precum si programul de audiente la nivelul diferitelor departamente se stabileste semestrial de catre conducerea unitatii de invatamant si se afiseaza la intrarea principala.

Art.76. Elevii pot parasi unitatea de invatamant conform normelor mentionate anterior.

Art.77. Scoala va fi descuiata, la inceperea programului de catre ingrijitor. Dupa terminarea orelor de curs, cladirea scolii va fi incuiata de catre ingrijitor, dupa ce in prealabil s-a verificat daca au fost respectate masurile impotriva incendiilor si sigurantei imobilului.

Art.78. Pentru a diminua riscurile imbolnavirilor personalul unitatii de invatamant va urma controlul unui cabinet de medicina muncii.

Art.79. Este obligatoriu, pentru toti elevii si angajatii implicati, achizitionarea si purtarea echipamentului de protectie necesar pentru buna desfasurare a orelor de pregatire/instruire practica.

Art.80. Fiecare angajat este obligat sa anunte conducerea scolii daca boala pe care o are constituie un pericol pentru ceilalti angajati si pentru elevi.

Art.81. Intreg personalul este obligat sa cunoasca si sa respecte indatoririle ce ii revin conform fisei postului. Fiind direct raspunzator pentru paza si integritatea obiectivului, bunurilor si valorilor incredintate, precum si pentru asigurarea ordinii in perimetrul scolii.

CAPITOLUL VI. SANCTIUNI SI RECOMPENSE

ELEVII

Art.82. In caz de nerespectare a reglementarilor prezentului Regulament Intern se vor aplica sanctiuni disciplinare prevazute in Regulamentul de Organizare si Functionare a Unitatilor de Invatamant Preuniversitar.

Art.83. Pentru orice abatere, profesorul/dirigintele/invatatorul care o constata va instiinta familia elevului si dirigintele clasei. La repetarea abaterii, se va inctomi un referat de sanctionare in baza caruia dirigintele si CA va decide imediat. Dirigintele va instiinta familia elevului de sanctionarea primita de acesta si va lua masuri, impreuna cu familia ca abaterea sa nu se repete.

Art. 84. Elevii care  au fost sanctionati cu eliminare de la cursuri au obligatia de a se prezenta la scoala pe toata durata aplicarii sanctiunii, o perioada echivalenta cu cea de desfasurare a cursurilor clasei careia ii apartin in prezenta unei personae desemnate de directorul unitatii. Elevul va avea obligatia executarii tuturor sarcinilor care i se repartizeaza de catre director. In toata perioada de aplicare a sanctiunii absentele vor fi consemnate in catalog ca nemotivate.

ANGAJATII UNITATII

Art.85. Angajatii unitatii trebuie sa solicite asistenta din partea echipei manageriale pentru toate problemele pe care considera ca nu le pot rezolva.

Art.86. Pentru neindeplinirea sarcinilor se vor folosi: avertismentele verbale informale, verbale formale, scrise, diminuarea calificativului si sanctiunile cuprinse in Statutul Personalului Didactic.

CAPITOLUL VII. COMISIILE CONSTITUITE LA NIVELUL UNITATII

Comisiile constituite la nivelul scolii si atributiile acestora sunt prevazute in Organigrama, care devine Anexa 1 a prezentului Regulament Intern.

Responsabilii acestor comisii sunt numiti prin decizia C.A, responsabilitatile fiecarui membru al comisiei fiind stabilit prin regulamentul propriu de organizare al comisiei, supus aprobarii C.A.

COMISII PERMANENTE

ü  Comisia pentru Evaluarea si Asigurarea Calitatii.

ü  Comisia PSI, sanatate si securitate in munca.

ü  Comisia  Euro 200, burse si rechizite.

ü  Comisia cornul si laptele.

ü  Comisia de patrimoniu.

ü  Comisia de pregatire profesionala si dezvoltare continua.

ü  Comisia metodica a invatatorilor.

ü  Comisia metodica a dirigintilor.

ü  Comisia stiinte reala.

ü  Comisia stiinte umane.

COMISII NEPERMANENTE

ü  Comisia pentru corigente.

ü  Comisia pentru intocmirea orarului.

ü  Comisia de disciplina.

CAPITOLUL VIII. CONSILIUL REPREZENTATIV AL PARINTILOR

Regulamentul Consiliului reprezentativ al parintilor, este Anexa 6 a prezentului Regulament Intern, din care face parte.

CAPITOLUL IX. CONSILIUL PROFESORAL AL CLASEI

ü  Consiliul Profesoral al Clasei se organizeaza de catre profesorul diriginte.

ü  Actiunile Consiliul Profesoral al Clasei se consemneaza intr-un registru special.

ü  Participarea la sedintele Consiliul Profesoral al Clasei este obligatorie.

ü  Absentarea repetata si nemotivata constituie abatere disciplinara.

ü  Daca la Consiliul Profesoral al Clasei se discuta probleme ale elevilor va fi invitat si un reprezentant al acestora, in persoana liderului clasei.

CAPITOLUL X. TRANSPORTUL ELEVILOR

Transportul elevilor participanti la activitatile extrascolare, concursuri care se desfasoara in afara localitatii, se realizeaza cu microbuzul scolar. Elevii sunt instruiti cu privire la normele ce trebuie respectate pe durata transmportului. Cadrul didactic insotitor este responsabil de transportul elevilor si detine lista elevilor care sunt transportati.

CAPITOLUL XI. TRANSFERUL ELEVILOR

Transferul elevilor dintr-o unitate scolara in alta se realizeaza pe baza cererii de transfer aprobata de directorii celor doua unitati scolare.

CAPITOLUL XII. ORGANIZAREA UNITATII SCOLARE

Scoala Gimnaziala Nr. 1 Istria este un furnizor de educatie care cuprinde unitatea cu personalitate juridical si structurile Gradinita cu Orar Normal Istria, Gradinita cu Orar Normal Nuntasi si Scoala Gimnaziala Nr.2 Nuntasi. Formele si nivelele de invatamant sunt:

ü  Prescolar

ü  Primar

ü  Gimnazial

Repartizarea elevilor pe clase se face de catre conducerea scolii impreuna cu serviciul secretariat, cu respectarea prevederilor in vigoare. Disciplinele de invatamant pentru Curriculum la Decizia Scolii  se formeaza in functie de optiunile elevilor, de spatial de invatamant existent in scoala si de resursele umane existente. In cataloagele anului scolar curent nu se vor trece elevii retrasi  pe parcursul vacantei de vara, mentiunea de retragere fiind facuta in catalogul  anului incheiat si in foaia matricola, mentiune de care este raspunzator secretarul scolii.

Cursurile se desfasoara in intervalul de timp 8-14 iar in cazul Scolii Gimnaziala Nr.2 Nuntasi in intervalul 8.30-14.30.

Pentru personalul didactic auxiliar si nedidactic al scolii, programul de activitate este zilnic, de luni pana vineri. Ingrijitoarele isi desfasoara serviciul in doua schimburi astfel incat sa fie acoperita toata perioada in care au loc cursuri.

Intreg personalul scolii, fie acesta personal didactic, didactic auxiliary sau nedidactic este obligat sa respecte atributiile din fisa postului sis a colaboreze cu cadrele didactice pentru bunul mers al procesului instructiv-educativ.

Programul cu publicul-prin public intelegandu-se si cadre didactice, elevi- al secretariatului scolii-anexa nr.8

Programul de audiente al Conducerii Scolii este:

ü  Miercuri – orele 10-14.

ü  Vineri – orele 10-12.

Programul de audiente al cadrelor didactice este stabilit de fiecare cadru didactic in parte.

DISPOZITII FINALE

Prezentul Regulament de Ordine Interioara intra in vigoare incepand cu data la care acesta a fost aprobat in C.A.

Regulamentul de Ordine Interioara al scolii va fi coroborat cu Regulamentul de Organizare si Functionare a Unitatii de Invatamant Preuniversitar, editia 2002, ori de cate ori va fi cazul, pe articole impuse de situatie.

Presedintele Consiliului de Administratie,

Prof. Cati Stoian

COMISII PERMANENTE:

1.COMISIA PENTRU EVALUAREA SI ASIGURAREA CALITATII.

2.Comisia PSI, sanatate si securitate in munca.

3.Comisia  Euro 200, burse si rechizite.

4.Comisia cornul si laptele.

5.Comisia de patrimoniu.

6.Comisia de pregatire profesionala si dezvoltare continua.

7.Comisia metodica a invatatorilor.

8.Comisia metodica a dirigintilor.

9.Comisia stiinte reala.

10Comisia stiinte umane.

 

PERSONAL INGRIJITOR

CONSILIUL REPREZENTATIV AL PARINTILOR

DIRIGINTI

C.D.I