LICEUL TEHNOLOGIC " UDREA BĂLEANU"
Baleni, Dambovita

Activităţi

AICI ESTE CONTINUAREA REGULAMENTULUI DE ORDINE INTERIOARA AL LICEULUI  TEHNOLOGIC " UDREA BĂLEANU"

2. STRUCTURA ANULUI ŞCOLAR

Art. 42 Structura anului şcolar este stabilită de M.E.C. în fiecare an şcolar.

(1) Deschiderea cursurilor se realizează în mod festiv pe baza unui program special, in prima zi a anului şcolar.

(2) Încheierea cursurilor se marchează prin festivitatea de premiere a elevilor merituoşi prilej cu care se atribuie diplome şi premii elevilor clasaţi pe primele locuri în clasele respective şi menţiuni celor care s-au distins în diferite ocazii. Premiile se atribuie conform Regulamentului de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat. Diriginţii propun premii speciale şi menţiuni, care se aprobă în comisia educativă. Diriginţii claselor asigură completarea (scrierea) diplomelor. Festivitatea de premiere se organizează după un program stabilit de Consiliul de Administraţie şi comisia educativă. Elevilor premianţi care nu se prezintă la festivitate le vor fi transmise diplomele, iar premiile vor fi reţinute la şcoală. La festivitatea de premiere este obligatorie prezenţa diriginţilor (care înmânează diplomele) şi a cadrelor didactice. Participanţii la festivitatea de premiere pot pleca doar după încheierea acesteia.

(3) Pe parcursul festivităţilor de deschidere-închidere disciplina este asigurată de cadrele didactice desemnate de Consiliul de Administraţie (care stabilesc dispunerea claselor) şi de profesorii diriginţi/consilieri educativi ai claselor (aceştia sunt obligaţi să însoţească clasa sau să desemneze un înlocuitor).

(4) PREMIEREA - pentru rezultate deosebite la învăţătură şi disciplină, elevii cu media 10 la purtare vor fi recompensaţi conform ROFUIP.

Art. 43 În cazuri de epidemii, calamităţi naturale sau condiţii improprii desfăşurării activităţii, Consiliul de administraţie suspendă cursurile cu aprobarea Inspectoratului Şcolar. În astfel de situaţii, Consiliul de administraţie va stabili măsuri de parcurgere integrală a programei până la sfârşitul anului şcolar. Aceste măsuri se aprobă de Consiliul profesoral.

3. PROGRAMUL ŞCOLAR. ORARUL ŞCOLAR

Art. 44. Orele de începere şi încheiere a cursurilor se aprobă de Consiliul de administraţie la propunerea directorului sau a comisiei de orar.

Art. 45. Orarul liceului se întocmeşte de Comisia de orar şi se aprobă în Consiliul de administraţie înainte de începerea cursurilor.

(1) Durata orei de curs este de 50 minute. Profesorul răspunde de întreaga activitate şi de securitatea elevilor pe parcursul celor 50 min.

(2) Nerealizarea celor 50 minute în totalitate atrage după sine tăierea orei în condică de către director/director adjunct (care va scrie cu cerneală roşie „Oră neefectuată” şi va semna). Aceasta echivalează cu o notă observatorie, atrăgând după sine diminuarea corespunzătoare a salariului.

(3) În condica de prezenţă profesorii scriu cu cerneală albastră. Directorul verifică modul de completare a condicii şi marchează cu cerneală roşie orele neefectuate sau nesemnate. Sunt interzise orice alte consemnări în condică.

(4) Profesorul este obligat să consemneze absenţele în catalog şi să colaboreze cu profesorul diriginte/consilier al clasei pentru combaterea absenteismului.

(5) Profesorul este obligat să consemneze zilnic în condica de prezenţă titlul lecţiei realizate efectiv în ziua respectivă cu fiecare din clasele la care a avut ore. Nesemnarea condicii de prezenţă constituie abatere şi se sancţionează prin notă observatorie.

Art. 46 Activităţile extracurriculare (pregătirea suplimentară, cercurile, activităţile cultural artistice, sportive etc.) se desfăşoară în afara orarului şcolii cu excepţia activităţilor plătite.

(1) Conducătorii activităţilor extracurriculare le vor consemna zilnic în condica de prezenţă.

(2) Organizarea, evidenţa şi răspunderea acestor activităţi revine catedrelor/comisiilor şi Consiliului pentru curriculum.

(3) După orice activitate extracurriculară profesorii realizează unui raport-tip asupra activităţii respective în care vor consemna tipul, tema activităţii, numărul elevilor participanţi, numele profesorilor / altor persoane implicate şi o scurtă evaluare. Raportul se depune la responsabilul comisiei Consiliere (diriginţilor).

(4) Pentru activităţile ce se desfăşoară în afara teritoriului liceului profesorul diriginte / consilier al clasei va realiza instructajul pentru asigurarea securităţii elevilor, va întocmi întreaga documentaţie necesară: tabel nominal de luare la cunoştinţă a normelor de securitate, declaraţii ale părinţilor, cererea avizată de conducerea liceului, alte documente solicitate de ISJ.

Art. 47 Ordinea şi disciplina se asigură de cadrele didactice, personal auxiliar, profesori de serviciu şi conducerea şcolii.

4. PLANURI CADRU DE ÎNVĂŢĂMÂNT. PROGRAME. MANUALE ŞCOLARE

Art. 48 Întreaga activitate desfăşurată de profesori cu elevii la clasă se realizează pe baza cunoaşterii temeinice şi respectării obligatorii a prevederilor planurilor cadru şi programelor şcolare, aprobate de M.Ed.C.T. (pentru orele din trunchiul comun) şi a opţiunilor elevilor pe baza ofertei şcolii(pentru disciplinele opţionale). Catedrele au obligaţia de a elabora programele pentru disciplinele opţionale pentru anul şcolar viitor şi a obţine aprobarea I.S.J. până la începutul fiecărui an şcolar.

Art. 49 Respectarea numărului de ore pentru fiecare disciplină (de trunchi comun sau opţional), a conţinutului programelor, şi parcurgerea integrală şi ritmică a materiei sunt obligatorii pentru toţi profesorii. Nerespectarea acestor cerinţe, predarea la un nivel scăzut sau la un nivel ce depăşeşte posibilităţile de înţelegere şi asimilare ale elevilor, constituie abateri şi se sancţionează conform prevederilor Statutului personalului didactic.

Art. 50 Materia de studiu prevăzută în programele şcolare se repartizează pe lecţii prin planificările curriculare anuale şi planificările calendaristice semestriale care se întocmesc de profesori pentru fiecare obiect şi clasă înaintea începerii cursurilor. Structura planificărilor este stabilită de fiecare catedră conform solicitărilor ISJ. Semestrial se întocmeşte planificarea calendaristică, pe teme / lecţii şi ore. Planificările se definitivează în plenul catedrei şi sunt aprobate de şeful de catedră. Acesta le prezintă pentru vizare administrativă conducerii liceului in cel mult 1 săptămână de la începerea fiecărui semestru. Câte un exemplar din planificarea curriculară şi un exemplar din planificarea calendaristică se depun la dosarul catedrei, şi câte unul se află la profesor. Şeful catedrei verifică lunar stadiul parcurgerii programei.

Art. 51 În şcoală se vor utiliza numai manuale aprobate de M.E.C.T.

5. CONSTITUIREA CLASELOR

Art. 52 Clasele se constituie la începutul primului an de studiu pe filiere profiluri şi specializări conform reglementărilor MEdCT.

(1) Exprimarea opţiunilor se face în şedinţă comună părinţi-elevi din oferta propusă clasei respective în termenul anunţat. Orele de aprofundare / extindere, opţional se vor selecta având în vedere majoritatea opţiunilor colectivului de elevi, minoritatea se supune majorităţii.

(2) În cazul în care părinţii elevilor unei clase renunţă în scris la ora de Religie, aceştia trebuie să aleagă un opţional din listă astfel încât numărul de ore pe săptămână să fie acelaşi pentru toţi elevii clasei respective.

(3) Clasele nou constituite vor avea efectivul prevăzut in Regulamentul de funcţionare al unităţilor de învăţământ preuniversitar.

Art. 53 Elevii au dreptul să se transfere de la alt liceu / şcoală la liceul nostru în conformitate cu prevederile Legii învăţământului şi a prevederilor Regulamentului de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar cu respectarea următoarelor condiţii:

  1. pentru gimnaziu: de regulă în perioada vacanţelor (intersemestrială şi anuală).
  2. pentru liceu: de regulă în perioada vacanţelor, condiţionat de promovarea examenului de diferenţă (specificat la punctele 4 şi 5);
  3. cu respectarea condiţiilor impuse de nivelul de studiu al limbilor străine, corelat cu numărul maxim admis de elevi;
  4. în cazuri excepţionale Consiliul de Administraţie aprobă transferul de la o clasă la alta în cadrul liceului;
  5. în cazul existenţei mai multor cereri, priorităţile vor fi legate de media la disciplinele specifice profilului, media de absolvire a ultimei clase, media obţinută în urma aplicării unui test de evaluare.

6. EVALUAREA REZULTATELOR ELEVILOR

Art. 55 Evaluarea se face ritmic conform metodologiei stabilite de Serviciul Naţional de Evaluare şi Examinare respectându-se prevederile art. 51 – 52 din Regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar.

Comisia de verificare a ritmicităţii notării realizează (conform programului managerial), rapoarte periodice care sunt afişate. Profesorul care nu asigură notarea ritmică va fi sancţionat prin scăderea cu 2 puncte / a punctajului aferent fişei de evaluare pentru stabilirea calificativului anual. Consiliul de administraţie analizează fiecare situaţie în parte putând solicita şi alte sancţiuni.

Se interzice personalului didactic să condiţioneze evaluarea elevilor sau calitatea prestării activităţii didactice la clasă de obţinerea oricărui tip de avantaje de la elevi sau de la părinţii / reprezentanţii legali ai acestora. Astfel de practici dovedite se sancţionează cu excluderea din învăţământ (art. 84 Regulament de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar).

7. ÎNCHEIEREA SITUAŢIEI ŞCOLARE

Art. 56 Evaluarea şi încheierea situaţiei şcolare se face conform capitolului VI din Regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar.

 

CAP. V

RESURSE UMANE

1. PROFESORII

Art. 57 Profesorii au următoarele obligaţii:

îndeplinirea atribuţiilor prevăzute în fişa individuală a postului la termenele stabilite;

îndeplinirea sarcinilor trasate de organele de decizie şi de lucru (directori, responsabili catedre, comisii);

de a participa efectiv la activităţile tuturor comisiilor din care fac parte;

de a efectua planificările şi a le prezenta şefilor de catedră în prima zi a semestrului (sau, cel târziu, la termenele stabilite în cazul unor situaţii obiective );

să se preocupe de formarea continuă în specialitate şi psihopedagogică (prin studiu individual şi participarea la acţiunile de perfecţionare organizate de catedră, şcoală, I.S.J., susţinerea gradelor didactice şi reciclări periodice conform deciziei Consiliului de administraţie);

pregătirea permanentă şi cu responsabilitate a tuturor activităţilor didactice. Stagiarii precum şi cadrele desemnate de CA vor întocmi planuri de lecţie. Cadrele didactice care au definitivatul vor pregăti pentru fiecare oră o schiţă de plan;

întocmirea corectă şi transmiterea în termen a statisticilor şi informării solicitate de şefii comisiilor şi echipa managerială;

să folosească un limbaj şi un comportament corespunzător în relaţiile cu elevii, cu părinţii, cu celelalte cadre didactice şi personalul şcolii;

să nu lezeze în nici un mod personalitatea elevilor, să nu primejduiască sănătatea lor fizică şi psihică;

sunt interzise cu desăvârşire pedepsele corporale;

să respecte deontologia profesională;

să nu desfăşoare activităţi politice şi de prozelitism religios în şcoală;

să nu lipsească nemotivat de la ore;

să consemneze absenţele (la începutul orelor) şi notele acordate în catalog(în cazul grupelor de limbi moderne catalogul va fi luat de profesorul care rămâne în sala de clasă); profesorii care utilizează catalogul personal au obligaţia de a consemna absenţele şi notele în catalogul oficial la sfârşitul fiecărei zile de curs;

să ia măsuri de recuperare pentru elevii cu ritm mai lent de învăţare şi să desfăşoare activităţi suplimentare cu elevii capabili de performanţă;

să respecte programa şcolară şi ordinele M.E.C.T. privind volumul temelor de acasă pentru a nu suprasolicita elevii;

să nu recomande teme de vacanţă decât cu caracter facultativ;

să încheie situaţia şcolară (media semestrială) a elevilor în ultima oră de curs;

să realizeze evaluarea elevilor ţinând cont de prevederile codului / regulilor de evaluare;

să discute cu părinţii evaluarea elevilor în orele de consultaţii stabilite la începutul anului şcolar;

să completeze şi să asigure păstrarea în bune condiţii a documentelor şcolare: cataloage, condica de prezenţă (care se completează zilnic,în conformitate cu tema realizată în cadrul orei respective), precum şi rapoartele de autoevaluare, evaluare, etc.;

organizarea oricărui tip de manifestare, cu caracter extraşcolar, în care sunt implicate cadre didactice / nedidactice şi elevi ai liceului şi care necesită aprobare, se aduce la cunoştinţa conducerii şcolii cu cel puţin 5 zile înainte de desfăşurarea evenimentului. În caz contrar, toate responsabilităţile revin persoanelor care au organizat acţiunea respectivă;

cadrele didactice care desfăşoară cu elevii activităţi extraşcolare şi extracurriculare primesc, pe baza unui proiect, confirmarea participării sub forma unei adeverinţe eliberată de secretariatul liceului;

dacă un membru al personalului liceului nu poate fi prezent la program, din motive medicale, atunci acesta are obligaţia să anunţe conducerea şcolii, prin intermediul secretariatului, înainte de începerea programului;

învoirile din timpul programului se pot obţine prin cerere adresata directorului;

diriginţii au obligaţia de a ţine evidenţa învoirilor medicale şi de la părinţi într-un dosar special pe durata întregului an;

sunt interzise acţiunile de natură să afecteze imaginea publică a Liceului Tehnologic „Udera Băleanu”.

cadrele didactice vor avea o ţinută vestimentară decentă compatibilă cu calitatea de dascăl.

cadrele didactice au obligaţia:

- de a aduce la cunoştinţa elevilor, în prima săptămână de şcoală, şi părinţilor / reprezentanţilor legali, în prima lună de şcoală, reglementările Regulamentului Intern şi Regulamentul de Organizare şi Funcţionare a Unităţilor de Învăţământ Preuniversitar - 2005

- de a face instructajul privind protecţia muncii în şcoală şi asigurarea sănătăţii / securităţii în perioada programului şcolar / activităţilor extraşcolare şi extracurriculare, conform cu materialele puse la dispoziţie de responsabilul pentru Comisia de securitate.

În cadrul întâlnirilor, se vor întocmi procese-verbale semnate de elevi şi părinţi.

Cadrele didactice au obligaţia de a supraveghea elevii pe parcursul procesului instructiv-educativ în perimetrul scolii.

Se interzice scoaterea elevilor de la orele de curs fără aprobarea scrisă a conducerii unităţii. Solicitările cadrelor didactice pentru scoaterea elevilor de la ore în vederea participării la activităţi extracurriculare vor fi depuse din timp sub formă de cerere adresată directorului unităţii, cu precizarea numelui elevilor şi a perioadei în care vor absenta. Diriginţii vor motiva absenţele acestor elevi numai în baza cererii aprobată de director.

Cadrele didactice care organizează activităţi extraşcolare / extracurriculare sau însoţesc elevii în aceste activităţi, au obligaţia de a-i supraveghea pe elevi pe parcursul desfăşurării activităţii respective.

Dirigintele trebuie să solicite implicarea părinţilor în stabilirea CDŞ-urilor; este obligat să informeze părinţii asupra metodologilor de organizare şi desfăşurare a examenelor.

Pentru activităţile extraşcolare / extracurriculare profesorii vor selecta cu prioritate elevii, care nu au abateri disciplinare în perioada anterioară desfăşurării activităţii.

Profesorii pot primi puncte suplimentare în fişa de evaluare, dacă se remarcă prin desfăşurarea unor activităţi deosebite:

- contribuţia la îmbunătăţirea bazei materiale

- contribuţia la promovarea imaginii şcolii

- realizarea orarului

- obţinerea unor rezultate deosebite la olimpiade şi concursuri

Dacă la adresa unui cadru didactic se primesc, într-un an şcolar, reclamaţii (contestaţii) cu privire la calitatea procesului de predare-învăţare sau la corectitudinea evaluării, acesta va fi pus în discuţia catedrei care va înainta Consiliului de Administraţie propuneri corespunzătoare. Dacă acestea ţin de competenţa Consiliului profesoral sau I.S.J., vor fi prezentate acestor organe.

Art. 58 În documentele şcolare (catalog, condică prezenţă) se scrie cu cerneală albastră

Art. 59 Condica de prezenţă se completează zilnic.

Art. 60 Profesorii diriginţi au obligaţiile prevăzute în art. 41-42 din Regulamentul de organizare şi funcţionare al unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat.

Consiliul clasei elaborează semestrial aprecieri sintetice despre progresul şcolar şi comportamentul fiecărui elev şi informează în scris părintele (art 40).

2. ELEVII

2.1. Exercitarea calităţii de elev

Art. 61 Dobândirea calităţii de elev a liceului se face în conformitate cu Regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar .

Art. 62 Calitatea de elev se exercită prin frecventarea cursurilor şi prin participarea la toate activităţile curriculare şi extracurriculare existente în programul şcolii .

Se încheie pentru toţi elevii claselor I-XIII un acord de parteneriat şcoală-părinte-elev. Răspunderea revine tuturor profesorilor.

Art. 63 Frecventarea tuturor cursurilor prevăzute în orar este obligatorie pentru fiecare elev.

Art. 64 Evidenţierea prezenţei se face la începutul fiecărei ore de curs de către profesori, care consemnează în catalog absenţele. Elevii care nu se află în clasă la intrarea profesorului sunt consideraţi absenţi la ora respectivă.

Art. 65 În cazuri bine motivate elevii care întârzie pot cere permisiunea cadrului didactic să asiste la oră, acesta putând motiva absenta pana la sfârşitul orei.

Art. 66 Se interzice cadrelor didactice eliminarea elevilor de la orele de curs. Elevii care perturbă orele de curs vor fi puşi în discuţia Consiliului Profesorilor clasei pentru a fi sancţionaţi.

Art. 67 Părăsirea spaţiilor de învăţământ(sală, laborator, şcoală) în timpul orelor de curs se face numai în cazuri de forţă majoră cu aprobarea cadrului didactic respectiv sau a profesorului – diriginte.

Art. 68 Absenţele datorate îmbolnăvirii elevilor, bolilor molipsitoare sau alte cauze de forţă majoră dovedite cu acte legale se motivează.

Art. 69 Motivarea absenţelor se efectuează numai de diriginte pe baza următoarelor acte:

  • ·
  • ·         adeverinţă sau certificat medical eliberat în cazul în care elevul a fost internat în spital;
  • ·         cererea părinţilor, aprobată de director,  pentru situaţii familiale deosebite fără a depăşi 5 zile  pe an (cererea se depune la diriginte, înainte de a efectua absenţele sau, in cazuri de forţă majora, imediat după efectuarea absenţelor);

Pentru a fi considerate valabile adeverinţele medicale trebuie să conţină în mod vizibil numele şi parafa medicului, numele cabinetului medical sau al spitalului, diagnosticul. Chiar în situaţiile mai sus prezentate motivarea absenţelor se face după consultarea părinţilor. În cazul în care se constată falsuri, actele prezentate sunt considerate nule iar elevul în cauză este sancţionat cu scăderea notei la purtare.

Art. 70 Motivarea absenţelor se face de profesorul diriginte în maxim 7 zile de la reluarea activităţii iar actele doveditoare se păstrează de diriginte pe tot parcursul anului şcolar. Dacă actele doveditoare nu sunt prezentate în termenul prevăzut acestea nu mai pot fi utilizate în motivarea absenţelor.

Art. 71 Pentru elevii sportivi de performanţă, care participă la acţiuni la nivel judeţean naţional, internaţional, organizate în timpul semestrelor şcolare, directorul liceului poate aproba motivarea absenţelor, cu condiţia îndeplinirii de aceştia a obligaţiilor şcolare.

Art. 72 Elevii calificaţi la faza judeţeană şi naţională ale olimpiadelor şcolare şi concursurilor, în vederea pregătirii intensive, pot fi scutiţi de frecvenţă cu acordul profesorilor clasei şi al direcţiunii în conformitate cu un program aprobat. Aceştia au însă obligaţia de a recupera individual materia pierdută.

Art. 73 Elevii de la articolele anterioare nu vor fi examinaţi scris sau oral în prima săptămână de la revenirea la cursuri.

Art. 74 Exmatricularea se propune în scris de dirigintele clasei, după consultarea Consiliului profesorilor clasei, şi se aprobă de Consiliul Profesoral, făcându-se menţiunea respectivă în catalog şi registrul matricol în conformitate cu Regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar.

2.2. Drepturile elevilor

Art. 75 Elevii beneficiază de drepturile prevăzute în Regulamentul unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat (art. 97 - 109).

Art. 76 Elevii pot folosi, în mod organizat, baza materială şi baza sportivă pentru pregătire suplimentară şi acţiuni în timpul liber.

Art. 77 În timpul şcolarizării elevii beneficiază, gratuit, de asistenţă psihopedagogică, prin cabinetul de consiliere şi de asistenţă medicală, prin cabinetele medicale din şcoală.

Art. 78 Elevii au dreptul să propună şi să opteze C.D.Ş. - OPŢIONAL, ţinând cont de resursele şcolii.

Art. 79 Elevii au dreptul să-şi depună candidatura şi să fie aleşi în Consiliul elevilor, în Consiliul de administraţie al liceului.

Art. 80 Elevii au dreptul să participe la activităţile extraşcolare şi extracurriculare organizate de şcoală, cu respectarea prevederilor Regulamentului Intern.

Art. 81 Pentru a stabili bursele sociale, de studiu şi de merit Comisia de burse va afişa la avizierul elevilor şi în cancelarie condiţiile care trebuiesc îndeplinite şi actele necesare, până la începerea anului şcolar sau în termen de 2 săptămâni de la eventuala Hotărâre de Guvern care reglementează acest lucru.

Elevii care îndeplinesc condiţiile de bursă vor depune cerere însoţită de actele corespunzătoare la secretariat (unde vor fi înregistrate individual) în termen de 2 săptămâni de la afişarea condiţiilor de bursă. Cererea şi actele vor fi  vizate de diriginte.

Art. 82 Comisia de burse va analiza cererile şi va înainta propuneri de bursă la I.S.J. în termen de 2 săptămâni. Cererile nedepuse în termen sau neînsoţite de acte justificative nu vor fi luate în considerare de Comisia de burse.

Art. 83 Pentru premierea elevilor din surse extrabugetare / comitet părinţi criteriile şi modalităţile vor fi stabilite de organismul care acordă premierea, la recomandarea Consiliului de Administraţie.

(1)Se acorda premii la recomandarea cadrelor didactice, a Consiliului profesoral.

(2)Pentru medii egale  se acordă acelaşi premiu.

2.3. Consiliul elevilor – Regulamentul Consiliului elevilor

Art. 84 a) Consiliul elevilor pe şcoală se constituie din reprezentanţii claselor în primele 2 săptămâni de şcoală. Fiecare clasă desemnează 1 reprezentant. Consiliul se întruneşte semestrial sau la solicitarea biroului sau direcţiunii şcolii.

b) Consiliul elevilor este condus de un birou, format din preşedinte, 1-2 vicepreşedinţi, secretar, membri. Preşedintele sau alt membru al biroului este membru al Consiliului de administraţie al liceului.

c) Consiliul elevilor analizează problemele elevilor şi propune măsuri privind îmbunătăţirea:

- activităţii didactice;  activităţilor extracurriculare;  disciplinei şi frecvenţei;  relaţiilor elev – profesor, elev – elev;  relaţiilor cu alte unităţi de învăţământ; integrării socio – profesionale,  activităţilor din timpul liber

Problemele şi măsurile propuse vor fi aduse la cunoştinţa Consiliului de Administraţie al liceului care va lua măsuri de soluţionare a acestora. Aceste soluţii vor fi transmise de Consiliul elevilor, celor interesaţi.

Daca preşedintele Consiliului elevilor nu va aduce la cunoştinţă Consiliului de Administraţie problemele şi masurile înaintate de şefii claselor, acesta va fi schimbat după un semestru şcolar.

d) Consiliul elevilor îşi desfăşoară activitatea pe baza unui plan semestrial propus de birou şi a unui grafic de întruniri (problematica şi data). Aceste documente vor fi transmise în copie Consiliului de Administraţie al liceului. Din partea Consiliului de Administraţie activitatea va fi coordonată de consilierul pentru probleme educative şi activităţi extracurriculare. La întrunirile Consiliului şi biroului se întocmesc procese verbale, un exemplar se depune la consilierul educativ.

Art. 85 Şcoala garantează libertatea de reuniune a elevilor conform Convenţiei cu privire la drepturile copilului şi art. 105-107 din Regulamentul unităţilor şcolare .

Grupul de iniţiativă va formula o cerere (cu minimum 2 săptămâni înainte) din care să reiasă:      - componenţa grupului (nume, prenume, clasa);  conducătorul activităţii;  data desfăşurării;

- locul desfăşurării acţiunii;

- garanţiile privind asigurarea securităţii persoanelor şi bunurilor;

- angajamentul de a respecta prevederile art. 107 din Regulamentul unităţilor şcolare.

Cererea va fi avizată de preşedintele Consiliului elevilor care va desemna un membru al său să răspundă de acţiunea respectivă. Cererea va fi apoi înregistrată la secretariat, acesta având obligaţia de a o prezenta conducerii liceului pentru aprobare în termen de 3 zile de la înregistrare.

Art. 86 Elevii au dreptul de a se transfera de la o clasă la alta, de la un profil la altul, la alte şcoli, la alte forme de învăţământ conform prezentului Regulament, dar şi Regulamentului unităţilor şcolare.

2.4. Responsabilităţile elevilor

Art. 87 Elevii au obligaţia să respecte prevederile articolelor 110 – 114 din Regulamentul unităţilor şcolare, cu următoarele precizări:

  1. pe teritoriul liceului, precum şi la anumite activităţi extracurriculare precizate, elevii vor purta uniforma liceului.
  2. La toate activităţile extraşcolare desfăşurate de şcoală, elevii au obligaţia să aibă o ţinută vestimentară decentă şi îngrijită, conform cerinţelor organizatorilor.
  3. Elevilor le este interzis fumatul, consumul de băuturi alcoolice şi droguri în incinta liceului şi în afara lui, comportamentul indecent; elevii  care nu respectă această decizie vor fi sancţionaţi conform Regulamentului unităţilor şcolare.
  4. Elevii au obligaţia de a acorda semnele exterioare de respect (salutul din poziţia în picioare, acordarea priorităţii de trecere...) profesorilor, personalului şcolii.
  5. Elevii au obligaţia de a purta asupra lor carnetul de elev vizat şi a-l prezenta la cererea profesorilor.
  6. Elevii nu au voie sa părăsească in timpul programului curtea scolii fără învoire din partea profesorului diriginte, avizată de directorul liceului.
  1. Elevii vor avea o ţinuta decenta (fără bluze prea decoltate sau transparente, bustiere, machiaj excesiv, cu fuste cu o lungime decenta, nu vor purta pantaloni cu talia prea joasa, pantaloni scurţi).
  1. Elevii nu vor avea acces pe holul cancelariei fără a fi solicitaţi de profesor, elevii vor respecta programul de lucru al secretariatului, elevii vor depune scutirile de ed. fizică în prima săptămână de şcoală.
  2. Este interzisă orice manifestare care deranjează desfăşurarea orelor (ex. casetofoane, telefoane mobile deschise, convorbirile telefonice, filmările fără acordul cadrelor didactice, etc.).
  3. Elevilor nu le este permis accesul cu autoturismul in curtea liceului.
  4. Actele de violenta, ameninţările şi hărţuielile vor fi sancţionate cu exmatricularea.
  5. Se vor sancţiona: violenţa verbală , adresarea de mesaje agresive sau obscene direct sau prin intermediul telefonului mobil sau al computerului prin scăderea notei la purtare sau exmatriculare – în funcţie de gravitatea faptei.
  6. Şcoala nu asigură securitatea mobilelor sau altor obiecte personale ale elevilor

Vor fi de asemenea sancţionate:

  • ·

Art. 90 Elevii eliminaţi de la cursuri, pe o perioadă de 3-5 zile vor executa activităţi gospodăreşti în curtea liceului. În acest sens, la ora începerii cursurilor se vor prezenta la directorul şcolii care, împreună cu administratorul, stabilesc programul de lucru al fiecărei zile de eliminare. Pe perioada fixată prin sancţiune, elevii respectivi vor fi monitorizaţi zilnic de către un profesor

2.5. Sancţiuni

Art. 91 Sancţiunile sunt cele prevăzute la art. 118 – 134 din Regulamentul unităţilor şcolare. Sancţiunile atrag după sine scăderea corespunzătoare a notei la purtare, conform deciziei Consiliului profesoral, în urma propunerii Consiliului profesorilor clasei. Lista sancţiunilor este completată cu:

(1) Elevul care comite fapte care contravin normelor de comportare civilizată sau regulamentelor în vigoare, va fi sancţionat prin :

1. scăderea notei la purtare;

2. activităţi gospodăreşti în folosul şcolii şi în conformitate cu Regulamentul de organizare a unităţilor şcolare;

(2) Elevii sanctionati şi care pe parcursul semestrului desfăşoară activităţi cu caracter educativ, participă şi coordonează proiecte educative fără a mai comite alte abateri până la sfărşitul semestrului pot fi repuşi în discuţia consiliului profesoral care, pe baza unui raport scris al dirigintelui şi al responsabilului comisiei diriginţilor  poate reveni asupra deciziei de sancţionare;

(3) Profesorii diriginţi vor informa în scris familia şi vor stabili pe cale amiabilă modul de finalizare a sancţunii în interesul instituţiei şi a recuperării pagubelor.

Art. 92 (1) Profesorul dirigintele are obligaţia de a consemna sancţiunile în „Caietul de observaţii” specificând motivele sancţionării, organul care a acordat sancţiunea, data acordării, un scurt rezumat al discuţiei cu părinţii.

(2) Sancţiunile vor fi consemnate în registrul de evidenţă a elevilor, în catalogul clasei şi în registrul matricol conform art. 118-134 din secţiunea a 6-a Regulamentului de organizare a învăţământului preuniversitar.

Art. 93 (1) Avertizarea elevilor pentru absenţe nemotivate se face de către profesorul diriginte al clasei şi se contrasemnează de director. Preavizul tip este redactat în 3 exemplare: unul la secretariat, unul la diriginte şi unul părintelui.

(2) La 10 absenţe nemotivate / semestru se scade 1 punct la purtare.

Art. 94 Sunt considerate abateri disciplinare:

- nerespectarea Regulamentului de Organizare şi Funcţionare a Unităţilor de Învăţământ Preuniversitar de Stat şi Particular;

- furtul de bunuri personale sau din inventarul şcolii;

- încercarea de a sustrage colegii, de la activităţi şcolare şi extraşcolare, prin orice fel de acţiuni;

- introducerea în liceu a unor persoane străine şcolii;

- implicarea unor persoane străine de colectivul clasei în rezolvarea eventualelor neînţelegeri;

- agresiunile fizice, verbale şi non-verbale împotriva vreunei persoane, altercaţiile dintre elevi sau reglările de conturi;

- intrarea în incinta şcolii prin sau peste garduri, căţăratul pe ziduri, ieşirea sau intrarea pe ferestrele încăperilor, coborârea pe balustradă, jocul cu mingea în spaţiile de instruire sau pe holuri, lovirea pereţilor exteriori cu mingea sau cu alte obiecte care ar pricinui deteriorarea lor;

- folosirea telefonului mobil, a aparaturii audio-video în timpul orelor;

- machiajul, vopsitul strident şi accesoriile ostentative;

- nerespectarea ţinutei specifice Liceului Tehnologic „Udrea Băleanu”..

Art. 95 Sunt considerate abateri disciplinare grave conform art. 112 alin. f), g), h) din Regulamentul de Organizare şi Funcţionare a Unităţilor de Învăţământ Preuniversitar de Stat şi Particular:

- deţinerea şi consumul, în perimetrul unităţii de învăţământ şi în afara acestuia, a drogurilor, ţigărilor, băuturilor alcoolice sau altor substanţe care pot afecta fizic şi psihic; participarea la jocuri de noroc;

- introducerea, în perimetrul unităţii de învăţământ a oricărui tip de arme, substanţe explozibile, toxice, obiecte contondente, s.a. care, prin acţiunea lor, pot afecta integritatea fizică şi psihică;

- posesia şi difuzarea materialelor cu caracter obscen / pornografic.

Art. 96 Deţinerea în perimetrul unităţii de învăţământ şi în contextul activităţilor extraşcolare a ţigărilor, băuturilor alcoolice, precum şi deţinerea şi difuzarea materialelor cu caracter obscen / pornografic se sancţionează cu scăderea notei la purtare şi, în caz de repetare, eliminare, exmatriculare.

Art. 97 Pentru consumul de alcool în incinta şcolii se aplică sancţiunea de eliminare de la cursuri pentru o perioadă de 5 zile, absenţele consemnându-se în catalog; pentru stare de ebrietate constatată la elevii din învăţământul obligatoriu se acordă media 4 la purtare pe semestrul în care s-a săvârşit abaterea iar elevii de liceu vor fi exmatriculaţi cu drept de reînscriere.

Art. 98 Introducerea şi posesia în perimetrul unităţii de învăţământ a drogurilor, a oricărui tip de arme, substanţelor explozibile sau toxice, obiectelor contondente ş.a. care, prin acţiunea lor, pot afecta integritatea sa fizică şi psihică şi a celorlalţi se sancţionează prin exmatriculare şi deferirea organelor de poliţie.

Art. 99. Accesul elevilor în şcoală se va face  pe la intrarea destinată lor. Cei care nu respectă această prevedere vor fi sancţionaţi de fiecare dată cu 1 punct la purtare.

Art. 100 Vor fi sancţionaţi elevii care: trântesc uşile, le deschid sau le închid cu piciorul;degradează instalaţiile electrice, tablele, gletul, pereţii, geamurile, mobilierul (zgârieturi, desene, inscripţionări), aparatele şi instalaţiile din laboratoare şi săli de clasă, terenul şi sala de sport.

Art. 101 Elevii vinovaţi de abaterile de mai sus, de la art. 100, vor achita in termen de 48 ore de la constatarea deteriorărilor contravaloarea acestora sau vor înlocui obiectele degradate cu altele noi. În caz contrar vor plăti dublu toate lucrările necesare reparaţiilor sau înlocuirii obiectelor deteriorate în termen de o lună.

Dacă aceste abateri se repetă, se va adăuga şi scăderea notei la purtare, eliminarea.

În cazul în care vinovatul nu se cunoaşte, clasa va răspunde material de deteriorările provocate .

Art. 102 Încetarea exercitării calităţii de elev se realizează, conform art. 150 din Regulamentului de organizare a învăţământului preuniversitar:

 

3. PERS. DID. AUXILIAR

 

Art. 103 Reglementarea atribuţiilor personalului didactic auxiliar, este dată de legislaţia în vigoare şi de fişa postului.

Art. 104 Compartimentul secretariat:

- atribuţiile sunt cele reglementate în cap. VII, art. 86 din Regulamentul de Organizare şi Funcţionare a Unităţilor de Învăţământ Preuniversitar de Stat şi Particular;

- adeverinţele de elev se eliberează de către secretariatul şcolii .

- secretariatul afişează programul de lucru cu elevii, părinţii, personalul liceului, alte persoane interesate (zilnic, între orele 12 şi 14);

- secretariatul are obligaţia de a înştiinţa,în cel mai scurt timp, conducerea şcolii în legătură cu absenţa anunţată a cadrelor didactice;

- compartimentul de secretariat este subordonat directorului unităţii de învăţământ;

- secretariatul funcţionează pentru elevi, părinţi, personalul unităţii de învăţământ şi pentru alte persoane interesate, potrivit unui program de lucru aprobat de director;

- secretarul completeaza fişele matricole, cataloagele de corigenţă,situaţia şcolară a elevilor veniţi prin transfer şi se ocupă de arhivarea tuturor documentelor şcolare;

- în perioada vacanţelor şcolare, cataloagele se păstrează la secretariat;

- procurarea, deţinerea şi folosirea sigiliilor se fac în conformitate cu reglementările stabilite prin ordinul MEdCT;

- procurarea, completarea, eliberarea şi evidenţa actelor de studii se fac în conformitate cu prevederile „Regulamentului privind regimul juridic al actelor de studii şi al documentelor de evidenţă şcolară în învăţământul preuniversitar”, aprobat prin ordinul MEdCT;

- evidenţa, selecţionarea, păstrarea şi depunerea documentelor şcolare la Arhivele Naţionale, după expirarea termenelor de păstrare stabilite prin Indicatorul termenelor de păstrare, aprobat prin ordinul MEdCT, se fac în conformitate cu prevederile Legii Arhivelor Naţionale.

- verifică condica de prezentă a personalului didactic auxiliar şi nedidactic;

Art. 105 Serviciul de contabilitate: atribuţiile sunt cele reglementate în cap. VII, art. 87 din Regulamentul de Organizare şi Funcţionare a Unităţilor de Învăţământ Preuniversitar de Stat şi Particular.

Art. 106 Serviciul de administraţie:

- atribuţiile sunt cele reglementate în cap. VII, art. 88 din Regulamentul de Organizare şi Funcţionare a Unităţilor de Învăţământ Preuniversitar de Stat şi Particular;

- administratorul răspunde de întregul inventar mobil şi imobil al şcolii (conform registrului de inventar şi evidenţelor contabile); recuperarea eventualelor deteriorări / înstrăinări revine în obligaţia administratorului;

- recuperarea / remedierea pagubelor materiale, de orice fel, aflate în patrimoniul şcolii se realizează în termen de maximum 48 de ore, în conformitate cu prevederile Regulamentului Intern. În caz contrar, va fi sancţionat, material şi administrativ, administratorul;

- furtul de bunuri personale sau din inventarul şcolii se pedepseşte cu achitarea bănească a daunelor, cu sancţionarea disciplinară a administratorului şi anunţarea poliţiei;

- administratorul răspunde de întreaga gestiune a unităţii şi se preocupă de buna depozitare şi păstrare a bunurilor materiale;

- administratorul respectă programul de lucru (aprobat de director) şi are sarcina de a controla permanent activitatea personalului din subordine;

- repartizează sarcinile personalului de serviciu din subordine de nevoile liceului;

- asigură respectarea normelor precum şi buna funcţionare a aparaturii din dotare privind PSI;

- serviciul de administraţie este subordonat directorului unităţii de învăţământ;

- administratorul îşi desfăşoară activitatea sub conducerea directorului, răspunde de gestionarea şi de întreţinerea bazei materiale a unităţii de învăţământ, coordonează activitatea personalului administrativ de întreţinere şi curăţenie (mecanici, paznici, portari, muncitori);

- întregul inventar mobil şi imobil al unităţii de învăţământ se trece în registrul inventar al acesteia şi în evidentele contabile. Schimbarea destinaţiei bunurilor ce aparţin unităţii de învăţământ se poate face numai cu îndeplinirea formelor legale;

- programul personalului de îngrijire se stabileşte de către administrator, potrivit nevoilor unităţii de învăţământ şi se aprobă de director;

- administratorul stabileşte sectoarele de lucru ale personalului de îngrijire. În funcţie de nevoile unităţii de învăţământ, directorul poate schimba aceste sectoare;

- administratorul nu poate folosi personalul subordonat în alte activităţi decât în cele necesare unităţii de învăţământ;

Art. 107 Bibliotecarul

- atribuţiile sunt cele reglementate în cap. VII, art. 89 din Regulamentul de Organizare şi Funcţionare a Unităţilor de Învăţământ Preuniversitar de Stat şi Particular.

- biblioteca funcţionează după un program stabilit la începutul anului şcolar;

- se îngrijeşte de completarea raţională a fondului de publicaţii, respectând normele elaborate de către Consiliul de Administraţie;

- organizează colecţiile de publicaţii ale bibliotecii potrivit normelor biblioteconomice;

- pune la îndemâna cititorilor instrumente de informare (cataloage, fişiere, mape şi liste bibliografice etc.) care să înlesnească orientarea rapidă în colecţiile bibliotecii;

- organizează activitatea de popularizare a cărţii în rândul elevilor;

- îndrumă lectura elevilor şi îi ajută în folosirea dicţionarelor, enciclopediilor, îndrumătoarelor şi în alegerea materialului necesar pentru lucrări scrise, activitatea în cercurile de elevi, studiul individual;

- sprijină informarea şi documentarea cadrelor didactice;

- organizează activitatea de recondiţionare a cărţilor;

- ţine la zi registrul de mişcare a fondului de carte, inventarul, cataloagele şi caietul de evidenţă a activităţii zilnice;

- întocmeşte programele de activitate semestrială ale bibliotecii;

- participă la Consiliul profesoral când este invitat;

Art. 108 Laborantul, informaticianul, inginerul de sistem au atribuţiile reglementate în cap. VII, art. 90 din Regulamentul de Organizare şi Funcţionare a Unităţilor de Învăţământ Preuniversitar de Stat şi Particular.

Art. 109 Personalul didactic auxiliar trebuie să aibă o ţinuta morală demnă, în concordanţă cu valorile educaţionale promovate de şcoală, o vestimentaţie decentă şi un comportament responsabil.

Art. 110 Sunt interzise acţiunile de natură să afecteze imaginea publică a Lic. Teh. „ Udrea Băleanu”.

4. PERS. NEDIDACTIC

 

Art. 111 Atribuţiile sunt cele reglementate de fişa postului.

Art. 112 Personalul de întreţinere răspunde de întregul inventar mobil şi imobil ce-i revine în subordine şi de cel al şcolii (conform registrului de inventar şi evidenţelor contabile); recuperarea eventualelor deteriorări / înstrăinări revine în obligaţia personalului ce are în custodie materialele respective sau din a cărui culpă a apărut deficienţa.

Art. 113 Recuperarea / remedierea pagubelor materiale a obiectelor, de orice fel, aflate în patrimoniul şcolii se realizează în termen de maximum 48 de ore, în conformitate cu prevederile Regulamentului Intern. În caz contrar, personalul ce are în custodie materialele respective sau din a cărui culpă a apărut deficienţa, va fi sancţionat material şi administrativ,.

Art. 115 Furtul de bunuri personale sau din inventarul şcolii se pedepseşte cu achitarea bănească a daunelor, cu sancţionarea disciplinară a personalului ce are în custodie materialele respective şi cu anunţarea poliţiei.

Art. 116 Personalul nedidactic are obligaţia să aibă o ţinută morală demnă, în concordanţă cu valorile educaţionale promovate de şcoală, o vestimentaţie decentă şi un comportament responsabil.

Art. 117 Sunt interzise acţiunile de natură să afecteze imaginea publică a Liceului Tehnologic „ Udrea Băleanu”.

5. SANCŢIUNI APLICATE PERSONALULUI ANGAJAT

Art. 118 Sancţiunile se aplică în conformitate cu Legea nr. 128/1997(Statutul cadrelor didactice) şi Codul Muncii, mai puţin nota observatorie care este o sancţiune internă.

Art. 119 NOTA OBSERVATORIE este o sancţiune internă care se aplică pentru:

(1) nerealizarea atribuţiilor ce revin conform documentelor de prognoză ale liceului;

(2) nerealizarea sarcinilor ce revin conform fişei postului, contractului individual de muncă,a planurilor de muncă la nivelul comisiilor şi catedrelor liceului,

(3) nerealizarea responsabilităţilor ce-i revin ca profesor consilier al clasei,

(4) nerealizarea atribuţiilor ca profesor de serviciu sau a atribuţiilor trasate prin Note de serviciu de către directorul sau directorul adjunct (sau a administratorului în cazul personalului nedidactic) al liceului.

(5) nerespectarea prevederilor Reg. de org. şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar sau a prezentului regulament, constituie baza aplicării acestei sancţiuni.

(6) Nerealizarea atribuţiilor/sarcinilor la termenul stabilit-fără o informare prealabilă a conducerii, concomitent precizarea termenului decalat de realizare - constitue motiv de sancţionare.

(7) Nota observatorie se emite de către director şi va conţine specificat explicit motivul sancţionării

(8) Nota observatorie se înregistrează atât în registrul de intrări –ieşiri al liceului cât şi în registrul de sancţiuni al liceului.

(9) Nota observatorie se poate contesta în termen de 24 ore de la primirea ei iar Consiliul de administraţie analizează contestaţia şi decide asupra rezultatului final (prin vot secret) Decizia Consiliului de administraţie este irevocabilă.

(10) Nota observatorie determină scăderea punctajului din fişa de evaluare anuală-cu o valoare stabilită de către Consiliul de administraţie.

(11) Acumularea a 2 note observatorii atrage după sine automat (secretarul şef informează responsabilul comisiei respective) analiza activităţii salariatului în cadrul comisiei de disciplină care întocmeşte un raport pe baza căruia activitatea/comportamentul salariatului respectiv este discutat în cadrul Consiliului de administraţie.

(12) Acumularea a 3 note observatorii atrage după sine automat discutarea în vederea aplicării unei alte sancţiuni în cadrul organismelor abilitate (Consiliul Profesoral în cazul profesorilor, Consiliul de administraţie în cazul celorlalţi salariaţi).

 

6. PĂRINŢII

Art. 120 Părinţii nu au dreptul să intre pe teritoriul liceului în scopul agresării elevilor. Pentru evitarea unor situaţii conflictuale, părinţii au acces numai în sectorul secretariat-cancelarie. În celelalte zone părinţii au acces numai la cererea profesorului diriginte / învăţător sau conducerii liceului.

CAP. VI

DISPOZIŢII FINALE

 

Art. 121 Prezentul regulament intră în vigoare de la data aprobării lui în Consiliul de Administraţie al Liceului Tehnologic “Udrea Băleanu”.

Art. 122 Toate dispoziţiile din regulamentele anterioare ce contravin prezentului regulament se anulează.

Art. 123 Prevederile prezentului regulament sunt obligatorii pentru tot personalul didactic sau nedidactic al liceului, pentru elevi şi părinţii acestora.

Art. 124 Prevederile prezentului Regulament se pot modifica şi / sau completa ulterior ori de câte ori este cazul, la iniţiativa a 2/3 din numărul membrilor Consiliului de Administraţie şi cu consultarea organizaţiei sindicale din cadrul liceului. Modificările şi / sau completările ulterioare vor fi aduse la cunoştinţa întregului personal şi a elevilor în termen de 3 zile de la efectuare.

 

Prezentul regulament a fost aprobat în CA din data de ______________, are 32 pagini şi 124 articole.