LICEUL TEHNOLOGIC " UDREA BĂLEANU"
Baleni, Dambovita

Regulament

CAP. I

PRINCIPII GENERALE

Art. 1. Liceul tehnologic „Udrea Băleanu” Băleni este unitate cu personalitate juridică, ordonator principal de credite şi funcţionează în subordinea Inspectoratului Şcolar al Judeţului Dâmboviţa.

Art. 2. Liceul tehnologic „Udrea Băleanu” Băleni îşi desfăşoară întreaga activitate promovând profesionalismul, creativitatea, inovaţia, comunicarea, lucrul în echipă, eficienţa, receptivitatea la nevoile educaţionale ale comunităţii, libertatea de exprimare, formarea caracterului, moralitatea şi spiritualitatea, gândirea critică, etc.

Întreaga activitate va avea în vedere: comunicarea deschisă, spiritul colegial, realizarea integrală şi la timp a sarcinilor de serviciu, relaţii democratice, de colaborare şi sprijin reciproc, transparenţa decizională realizată prin organismele colective (Consiliul profesoral, Consiliul de administraţie), promovarea calităţii şi recompensarea personalului, etc.

CAP. II

DISPOZIŢII GENERALE

Art. 3. Prezentul Regulament Intern conţine norme privind desfăşurarea activităţilor instructiv – educative cu caracter şcolar şi extraşcolar, a activităţilor de natură administrativă, financiar – contabile şi de secretariat din cadrul Liceului tehnologic „Udrea Băleanu” , fiind elaborat în conformitate cu Legea Învăţământului nr. 84/1995, republicata şi cu modificările şi completările ulterioare, Legea Învăţământului din 2011, Legea nr. 128/1997 Statutul personalului didactic şi Regulamentul de Organizare şi Funcţionare a Unităţilor de Învăţământ Preuniversitar de Stat şi Particular, aprobat prin O.M. nr. 4925 / 08.09.2005.

Art. 4. Regulile de disciplină şi obligaţiile reciproce ale întregului personal, precum şi ale elevilor şi părinţilor care decurg din prezentul Regulament sunt stabilite în vederea desfăşurării în condiţii optime şi la standarde ridicate de calitate a procesului instructiv – educativ, precum şi a activităţilor conexe care se desfăşoară în cadrul liceului.

Art. 5. Regulamentul Intern este adoptat în conformitate cu legislaţia în vigoare şi nu i se substituie acesteia; necunoaşterea prevederilor prezentului Regulament nu absolvă personalul liceului, elevii şi părinţii acestora de consecinţele încălcării lui.

Art. 6. În rezolvarea problemelor şcolii vor fi atraşi şi implicaţi următorii factori: familia, comitetul de părinţi pe clasă, Asociaţia Părinţilor,  Consiliul elevilor.

 

 

 

CAP. III

ORGANIZAREA ŞI CONDUCEREA ŞCOLII

Art. 7. Conducerea şcolii este asigurată de Consiliul profesoral, Consiliul de administraţie ca organisme de decizie şi management, Comisii şi catedre de specialitate, Comisii pe probleme, Consiliile profesorilor claselor ca organe de lucru. Organigrama liceului, care se aprobă în fiecare an de către Consiliul profesoral la propunerea Consiliului de Administraţie, este parte a prezentului regulament.

(1)   Aceste organisme îşi desfăşoară activitatea pe baza unor planuri de muncă anuale şi semestriale supuse aprobării Consiliului de administraţie.

(2)   Acestea devin obligatorii după aprobarea lor în cadrul Consiliului Profesoral sau în cadrul comisiei / catedrei respective. Neîndeplinirea responsabilităţilor ce revin conform acestor documente constituie abatere şi se sancţionează cu notă observatorie de către director şi Consiliul de Administraţie.

Art. 8. Procesele verbale întocmite la fiecare şedinţă a consiliilor/comisiilor/catedrelor vor consemna ordinea de zi, absenţele motivate sau nu, hotărârile adoptate. Vor fi semnate de cei prezenţi, iar cei absenţi vor semna ulterior de luare la cunoştinţă.

Art. 9. Fiecare comisie va avea un regulament de funcţionare propriu avizat de Consiliul de administraţie, un plan de muncă ce se va realiza semestrial, raportul de activitate către Consiliul de administraţie.

 

1. ORGANE DE DECIZIE

1.1. Consiliul profesoral

Art. 10. Consiliul profesoral este organismul de management şi decizie al activităţii şcolare în domeniile: curricular, extracurricular, al programelor şi activităţilor educative, al acordării premiilor şi sancţiunilor atât pentru elevi cât şi pentru profesori. Este organizat şi funcţionează conform art. 27 din Regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar şi are atribuţiile prezentate în art. 28 al acestui Regulament.

Art. 11. Cumularea a 2 absenţe nemotivate la Consiliul Profesoral atrage pierderea punctajului corespunzător din fişa de evaluare, iar profesorul respectiv va fi înştiinţat în scris de faptul că aceste absenţe constituie abatere.

1.2. CA

Art. 12. Consiliul de administraţie este organul de decizie al activităţii şcolare în domeniile: administrativ, al programelor de dezvoltare ale liceului, în dezvoltarea relaţiilor de parteneriat cu comunitatea locală, politică salarială, financiară, de personal, etc.

Este format conform art. 4 din Regulamentul de organizare şi funcţionare a C.A.

Art. 13. Competenţele Consiliului de administraţie sunt prevăzute în art. 18 al ROFUIP.

1.3. Consiliul pentru curriculum

Art. 14. Consiliul pentru curriculum este compus din responsabilii tuturor catedrelor şi colectivelor, directorii şcolii, profesorul psihopedagog. Preşedintele Consiliului este directorul. Componenţa consiliului este aprobată în fiecare an şcolar de Consiliul profesoral.

Art. 15. Consiliul pentru curriculum elaborează:

  1. proiectul curricular al şcolii: discipline opţionale, finalităţi şi obiective ale şcolii, metodologia de evaluare, criterii de selecţii ale elevilor;
  2. oferta educaţională a şcolii şi strategia promoţională; analizează CDS;
  3. criterii de clasificare a opţiunilor elevilor şi de întocmire corectă a schemelor orare;
  4. metodologia de aplicare a activităţii de consiliere şi orientare;
  5. planuri anuale şi semestriale de muncă;
  6. stabileşte programa şi examenele de diferenţă pentru trecerea în ciclul superior al liceului atunci când este cazul;
  7. Documentele elaborate sunt supuse aprobării Consiliului profesoral.

Art. 16. Consiliul pentru curriculum are în subordine următoarele comisii:

  • ·         Comisiile de catedră
  • ·         Comisia de formare continuă şi dezvoltare profesională
  • ·

2. ORGANE DE LUCRU

Art. 17. Organe de lucru sunt următoarele:

  1. – Comisia pentru activităţi extracurriculare
  2. - Comisia CEAC

3. – Responsabil de proiecte

4. – Comisia de formare continuă şi dezvoltare profesională

5. – Comisia pentru securitate şi sănătate în muncă

6. – Comisia PSI

7. – Comisia pentru educaţie rutieră:

8. – Comisia de disciplină

9. – Comisia pentru prevenirea şi combaterea violenţei în mediul şcolar

10. – Comisia pentru educaţie civică europeană şi educaţie pentru cetăţenie democratică

11. – Comisia pentru imaginea şcolii

12. – Purtător de cuvânt

13. – Comisia pentru coordonarea concursurilor şcolare, olimpiadelor

14. – Comisia pentru verificarea documentelor şcolare (cataloage, condică de prezenţă), ritmicităţii notării, absenteismului

15. – Comisia pentru protecţie civilă

16. – Comisia pentru orar

17. – Comisia pentru organizarea serviciului pe şcoală

18. – Comisia de selectare, casare, recepţie şi inventariere

19. – Echipă de lucru pentru Regulamentul de Ordine Interioară (ROI)

20. – Echipă de lucru pentru fişa postului – cadre didactice

21. – Echipă de lucru pentru fişa de evaluare pentru calificativul anual

22. – Echipă de lucru pentru Proiectul de Dezvoltare Instituţională (PDI)

23. -  Echipa de elaborare a Planului de Acţiune a Şcolii

24. – Comisia pentru organizarea „Zilelor Şcolii”

25. – Comisia Orientare Şcolară şi Profesională (OŞP)

26.Comisia pentru burse, „Bani de liceu”, „Euro 200”

Art. 18. (1) Comisiile se constituie anual (Consiliul de administraţie putând decide formarea şi altor comisii), iar şefii comisiilor sunt numiţi de Consiliul de administraţie.

(2) Fiecare comisie va deţine o mapă care va conţine: dosarul de procese-verbale, structura comisiei, regulamentul de funcţionare al comisiei şi alte acte normative privind activitatea comisiei, planurile de activitate, rapoartele de analiză a activităţii, alte materiale. Mapa este administrată de responsabilul comisiei, şi va fi păstrată la dispoziţia directorului.

 

2.1. Comisiile / catedrele metodice

Art. 19. Comisiile metodice se constituie pe arii curriculare sau pe grupuri de discipline, conform hotărârii Consiliului de administraţie.

(1) Catedrele metodice se constituie din profesori de aceeaşi specialitate (min. 3) cf. hotărârii Consiliului de administraţie. Dacă din catedră fac parte profesori din mai multe discipline, şeful catedrei numeşte câte un responsabil pentru fiecare dintre disciplinele componente.

(2) Comisiile / catedrele metodice elaborează, până la sfârşitul lunii iunie, o propunere de încadrare a profesorilor pentru anul şcolar următor, ţinându-se cont de continuitate şi de planul de şcolarizare aprobat de ISJ

Art. 20. Documentele catedrei sunt:

Tabel cu membrii comisiilor; Încadrarea; *  CV membri; Planul anual de activitate al catedrei

Raport de activitate semestrial şi anual; Repartizarea responsabilităţilor în catedră; Tematica şedinţelor de catedră (una pe lună); Lista proiectelor catedrei; Programele disciplinelor opţionale (avizate de I.S.J.); Planificările anuale, (individuale sau colective), planificarea calendaristică semestrială ; Cercuri (tabel nominal cu elevii participanţi, tematica, programul); Lista manualelor alternative şi opţiunea pentru anul în curs pe clase; Oferta catedrei pentru disciplinele la decizia şcolii; Graficul interasistenţelor; Situaţii statistice (elaborate de catedra) care să sintetizeze activitatea catedrei şi evoluţia rezultatelor elevilor (la învăţătură, olimpiade, examene, concursuri)

Informări periodice (privind rezultatele elevilor, parcurgerea materiei, ritmicitatea notării, etc.) către Consiliul de administraţie, conform unui grafic stabilit de acesta la începutul anului şcolar

Programele, planificările, planul anual al catedrei vor fi elaborate şi discutate la începutul anului şcolar.

2.2. Comisia educativă

Art. 21.

(1)Comisia educativă coordonează activitatea educativă.

(2) Comisia educativă se constituie la începutul fiecărui an şcolar, fiind formată din:

ü comisia diriginţilor; comisia de activităţi extracurriculare;

ü responsabilul de proiecte; profesor psiholog;

(3) Responsabilul comisiei educative este consilierul educativ.

(4) Comisia educativă se întruneşte de două ori pe semestru şi de câte ori responsabilul sau echipa managerială consideră necesar.

(5) Comisia educativă coordonează activitatea: Consiliilor claselor, Comisiei pentru burse şi a Consiliului elevilor.

(6) Comisia educativă coordonează parteneriatele, organizează colaborarea liceului cu alţi factori educaţionali: familia, comunitatea locală, părinţi etc.

Art. 22. Comisia diriginţilor este alcătuită din diriginţii tuturor claselor.

(1) Consiliul de Administraţie desemnează şeful comisiei diriginţilor şi câte un responsabil pe fiecare ciclu / an de studiu (gimnaziu şi liceu).

(2)Comisia diriginţilor are următoarele responsabilităţi:

  • ·        Conform fişei ISJ / MEdCT; coordonează activitatea Consiliilor clasei;
  • ·        colaborează cu Comisia pentru burse, Comisia de organizare a serviciului pe şcoală, Consiliului elevilor;

Art. 23. Profesorul diriginte / consilier educativ al clasei răspunde şi coordonează întreaga activitate educativă a clasei.

(1) Profesorul diriginte va întocmi următoarele documente:

  • fişa clasei, planul de activitate anual
  • planul de activitate semestrial (planificarea temelor, activităţi extracurriculare)
  • caietul dirigintelui (care trebuie să conţină fişa psihopedagogică, date personale, date familiale, fişa de evaluarea randamentului şi progresului şcolar ale elevilor), contribuţii la comisia diriginţilor pe şcoală.

(2) Dacă diriginţii desemnaţi pentru un an şcolar nu îşi vor îndeplini aceste atribuţii responsabilul Comisiei diriginţilor nu aprobă punctajele corespunzătoare din fişa de evaluare şi poate propune Consiliului de administraţie atât neplata indemnizaţiei de diriginte cât şi retragerea calităţii de diriginte.

Art. 24. Consiliul clasei este format:

¨ din toţi profesorii care predau la clasa respectivă; liderul elevilor; liderul părinţilor.

(1) Consiliul clasei se întruneşte de două ori pe semestru sau la solicitarea dirigintelui, a unuia dintre profesorii clasei, directorului sau la solicitarea a 2/3 din părinţii elevilor.

(2) Consiliul este statutar dacă sunt prezenţi cel puţin 2/3 din totalul membrilor săi.

Hotărârile se adoptă cu majoritate simplă.

(3) În prima săptămână a anului şcolar, dirigintele clasei stabileşte graficul şedinţelor ordinare, pe care îl transmite responsabilului Comisiei diriginţilor. Celelalte şedinţe vor fi comunicate prin convocator în caietul de procese verbale, cu minimum 5 zile calendaristice înainte.

(4) Atribuţiile Consiliului clasei sunt prevăzute de art. 40 din Regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar.

Art. 25. Serviciul elevilor se desfăşoară astfel:

(1) Serviciul pe clasă

I. Organizarea serviciului pe clasă:

  1. toţi elevii clasei vor fi implicaţi în serviciul pe clasă.
  2. pot face excepţie doar elevii care au diferite probleme medicale şi nu pot să se achite de anumite atribuţii.
  3. instruirea elevilor se face de către diriginte în colaborare cu clasa respectivă.
  4. fiecare diriginte va realiza, la începutul fiecărui semestru, un grafic al serviciului pe clasă pe care îl va preda, din timp, responsabilului cu serviciul pe şcoală şi îl va afişa în clasă.
  5. stabilirea modului de efectuare a serviciului (nr. de elevi, ordinea, perioada) este la latitudinea dirigintelui, în funcţie de specificul grupului.
  1. Atribuţiile elevului de serviciu pe clasă
  1. se prezintă la cursuri cu 10 minute înainte de începerea acestora şi părăsesc ultimii sala de clasă.
  2. în cazul în care clasa învaţă după-amiază, elevul de serviciu pe clasă va prelua clasa de la tura de dimineaţă, pentru a fi identificate eventualele stricăciuni sau lipsuri.
  3. se va ocupa de curăţenie pe parcursul întregului program:

-          aerisirea clasei;

-          curăţenia în faţa şi în spatele clasei;

-          avertizarea elevilor la care nu este curăţenie la / în bancă;

-          gestionarea produselor primite (pentru elevii din clasele V-VIII) – aducerea în clasă, distribuirea, supravegherea consumului lor;

-          ştergerea tablei, asigurarea necesarului de cretă;

-          răspunde la solicitarea cadrelor didactice cu privire la materialele didactice din ziua respectivă, în caz că nu există un responsabil cu acest lucru.

  1. se ocupă de legătura cu dirigintele, iar  legătura cu directorul şi cu secretariatul se va realiza prin intermediul elevului de serviciu pe şcoală.
  2. comunică dirigintelui elevii care nu respectă regulile de menţinere a curăţeniei sau a disciplinei în ziua respectivă.
  3. avertizează elevii asupra purtării uniformei şi comunică dirigintelui elevii care nu respectă acest lucru.
  4. comunică, la cererea cadrelor didactice, elevii absenţi din ziua / ora respectivă, prin informare corectă în prealabil.
  5. răspunde de udatul florilor la sfârşitul programului, în cazul în care clasa este amenajată în acest sens şi nu există deja un responsabil cu acest lucru.
  6. răspunde de gestiunea clasei, comunică dirigintelui, îngrijitorului, gardianului, elevului de serviciu pe şcoală, după caz, lipsa sau deteriorarea unor obiecte din clasă.
  7. în timpul activităţilor care se desfăşoară în cabinete, laboratoare, sala de sport încuie sala şi avertizează elevii că bunurile de valoare nu se lasă în clasă.
  8. în cazul unor situaţii deosebite din perioada pauzelor (stare de rău, conflicte, accesul unor persoane străine) va anunţa, după caz, elevul de serviciu pe şcoală, dirigintele, profesorul de serviciu, directorul de serviciu.
  9. consemnează într-un proces-verbal tip evenimentele deosebite înregistrate pe parcursul zilei; dacă nu se predă procesul-verbal sau dacă evenimentele consemnate nu sunt conforme cu realitatea se consideră abatere disciplinară şi se sancţionează conform Regulamentului Intern.
  10. are obligaţia să anunţe verbal elevul de serviciu pe şcoală imediat ce s-a petrecut un eveniment grav; ulterior, elevul de serviciu pe clasă va consemna evenimentul respectiv în procesul verbal.
  11. predă procesul-verbal elevului de serviciu pe şcoală.
  12. Neachitarea corectă de sarcini poate atrage după sine sancţionarea elevului, în funcţie de hotărârea dirigintelui / a consiliului clasei.
  13. Elevii care se achită în mod exemplar pot fi evidenţiaţi / recompensaţi de diriginte sau de consiliul consultativ al părinţilor.
  14. Atribuţiile elevului de serviciu pe clasă vor fi afişate în fiecare clasă.

(2) Serviciul pe şcoală

  1. Organizarea şi instruirea elevilor
  2. Vor efectua serviciul pe şcoală câte doi elevi pe tură.
    1. Atribuţiile elevului de serviciu în timpul desfăşurării activităţii:
    2. elevii de după-amiază vor prelua serviciul de la echipa de dimineaţă şi vor pleca numai după ce vor preda procesele verbale şi consemnările din registrul profesorului de serviciu din tura respectivă.
    3. verifică, împreună cu profesorul de serviciu pe şcoală, ţinuta elevilor la intrarea acestora în şcoală şi consemnează într-un registru abaterile de la ţinuta decentă.
    4. în perioada pauzelor:

- unul dintre elevi se va afla la uşa pentru intrarea cadrelor didactice;

- elevii de serviciu se vor ocupa cu legătura dintre elevi / părinţi / alte persoane cu cadrele didactice (cancelarie, director) sau cu serviciul secretariat;

10.  vor răspunde la anumite solicitări în interesul şcolii din partea cadrelor didactice de serviciu, dar cel puţin unul dintre ei va asigura prezenţa la uşa de intrare a cadrelor didactice.

11.  vor anunţa, după caz, profesorului de serviciu sau gardianului orice situaţie / incident care le depăşeşte atribuţiile.

12.  vor adopta un comportament exemplar şi un limbaj adecvat pe toată perioada serviciului.

13.  nu au voie să părăsească serviciul pe şcoală fără să anunţe pe profesorul de serviciu sau pe directorul de serviciu.

14.  în situaţii deosebite (lucrări, teze, probleme de sănătate etc.) vor anunţa profesorul de serviciu sau pe diriginte din timp şi vor fi înlocuiţi pentru perioada respectivă de o grupă dintr-o altă clasă stabilită de profesorul de serviciu pe şcoală şi consemnată în registrul serviciului pe şcoală.

15.  vor avea în grijă condica elevului de serviciu şi vor completa corect numai aspectele necesare.

16.  pe toată perioada orelor, la cerinţa profesorului de serviciu, vor trece în clase şi vor solicita profesorului de la ora respectivă să-i informeze cu privire la frecvenţa  şi la ţinuta clasei respective.

17.  elevii au obligaţia de a trece corect în foile respective informaţiile primite de la profesori.

  1. La sfârşitul serviciului:
  • ·        tura de dimineaţă
    • ·        tura de după-amiază - va preda profesorului de serviciu condica, procesele-verbale, foile cu evidenţa frecvenţei şi a ţinutei elevilor;

Art. 27 Zilnic, serviciul pe şcoală va fi asigurat de profesorii programaţi. Programarea serviciului pe liceu se stabileşte înaintea începerii perioadei, profesorii iau cunoştinţă prin afişarea graficului la avizier.

(1) Profesorul de serviciu

1. Fiecare cadru didactic are obligaţia de a îndeplini sarcina de profesor de serviciu pe şcoală, conform graficului stabilit la începutul semestrului şi afişat în cancelarie, hol intrare profesori.

2. Învoirea cadrului didactic de la serviciu pe şcoală se accepta doar dacă acesta are motive foarte bine întemeiate. Acesta are datoria să anunţe responsabilul ce întocmeşte graficul profesorilor de serviciu, cu minimum 4 zile înainte de data la care trebuia să efectueze serviciul pentru a fi înlocuit cu un alt cadru didactic sau poate să-şi găsească singur un înlocuitor urmând ca ulterior să anunţe şi pe responsabilul acestei comisii.

3. Profesorul de serviciu este prezent în unitatea şcolară cu 15 de minute înainte de începerea orelor, după cum urmează:

a. pentru tura de dimineaţă va fi prezent în şcoală între 7.15 şi 13 00.

b. pentru tura de după amiază va fi prezent în şcoală între orele 11.45  şi 18. 30.

4. Face prezenţa elevilor de serviciu pe şcoală, organizează, instruieşte şi îndrumă activitatea acestora.

5. Verifică existenţa cataloagelor la începutul şi la sfârşitul turei sale. Dacă un cadru didactic constată lipsa unui catalog se va adresa profesorului de serviciu pe şcoală care va încerca să remedieze situaţia, în caz contrar se va consemna în procesul verbal.

6. Trebuie să asigure desfăşurarea procesului de învăţământ în bune condiţii îndrumând şi controlând activitatea din şcoală.

7. Pentru îndeplinirea sarcinilor de serviciu va colabora cu colegii şi directorul de serviciu.

8. La intrarea elevilor în şcoală profesorul de serviciu împreună cu unul dintre elevii de serviciu pe şcoală verifică ţinuta elevilor dacă este decentă (nu se admit pantaloni scurţi, machiaj strident, ţinută provocatoare ş.a.) şi dacă au asupra lor unul din însemnele distinctive ale şcolii. Elevii care nu îndeplinesc cerinţele de mai sus vor fi consemnaţi de către elevul de serviciu pe şcoală şi vor fi sancţionaţi conform prevederilor Regulamentului intern al şcolii.

9. Asigură îndeplinirea programului în bune condiţii: sunatul la timp pentru intrarea şi ieşirea elevilor la şi de la ore, prezenţa profesorilor în fiecare clasă (în caz contrar va anunţa imediat directorul de serviciu pentru a se lua măsurile corespunzătoare).

10. Profesorul de serviciu va fi anunţat de către elevul de serviciu pe şcoală imediat ce s-a înregistrat un eveniment grav în interiorul şcolii. Evenimentul consemnat ulterior în procesul verbal va fi adus la cunoştinţa diriginţilor elevilor implicaţi sau persoanelor în măsură să remedieze situaţia respectivă.

11. În timpul pauzelor şi al orelor în care nu are activitate didactică profesorul de serviciu urmăreşte starea de disciplină a elevilor în timpul pauzelor. Acesta consemnează / intervine în cazul în care sunt abateri disciplinare, evenimente deosebite.

12. Profesorul de serviciu la solicitarea elevilor de serviciu pe şcoală oferă informaţiile necesare persoanelor străine (părinţi, rude ş.a.) intrate în şcoală.

17. Profesorul de serviciu cu acordul directorului de serviciu, permite claselor la care la ultima oră nu este prezent profesorul din diverse motive să părăsească unitatea şcolară.

18. Profesorul de serviciu poate solicita agenţilor de pază şi personalului nedidactic să-l sprijine în rezolvarea unor probleme apărute în intervalul cât îşi desfăşoară serviciul. Are dreptul să dea dispoziţii personalului de întreţinere pentru a remedia problemele apărute.

19. Profesorul de serviciu consemnează evenimentele deosebite care se petrec în perioada desfăşurării serviciului sau .

20. Profesorul de serviciu coordonează întreaga activitate din şcoală în absenţa directorului.

(2) Dacă profesorii de serviciu nu-şi realizează atribuţiile vor fi depunctaţi în fişa de evaluare anuală cu 2 puncte , în cazul în care se repetă  se vor întocmi note observatorii de fiecare dată.

Art. 28 Componenţa comisiei de activităţi extracurriculare este stabilită de Consiliul de Administraţie.

(1) Comisia de activităţi extracurriculare este subordonată directorului adjunct.

(2) Comisia de activităţi extracurriculare colaborează cu responsabilul comisiei diriginţilor cu care întocmeşte proiectul activităţilor extracurriculare (parte a proiectului managerial al şcolii) pentru anul şcolar în curs şi rapoartele de activitate semestriale şi anuale

(3) Comisia are următoarele atribuţii:

  • centralizează: cercurile propuse de fiecare catedră, elevii participanţi, programul cercurilor;
  • propune activităţi pentru petrecerea timpului liber (spectacole, tabere, seri distractive...);
  • coordonează pregătirea şi desfăşurarea serbărilor şcolare, balului bobocilor, a balului majoratului, a concursurilor şcolare.

(4) Comisia pentru organizarea Zilelor Liceului face parte din Comisia de activităţi extracurriculare.

2.3. Comisia de formare continuă şi dezvoltare profesională

Art. 29 Comisia de formare continuă şi dezvoltare profesională se constituie la începutul fiecărui an şcolar.

(1) Comisia se întruneşte lunar şi  ori de câte ori este nevoie.

(2) Scopurile Comisiei de perfecţionare metodică sunt:

  • ·         sprijinirea personalului didactic în aplicarea reformei sistemului educaţional şi în îmbunătăţirea activităţii didactice;
  • ·
  • ·         Propune şi realizează activităţi de formare continuă la nivelul corpului profesoral pe baza unei analize de nevoi semestriale şi anuale;
  • ·

(3) Atribuţiile Comisiei de formare continuă şi dezvoltare profesională

  • ·
  • ·         să menţină legătura cu instituţiile abilitate cu formarea şi dezvoltarea profesională;
  • ·         să informeze personalul didactic referitor la modificările care apar;
  • ·
  • ·         să sprijine personalul didactic prin stagii de formare în activitatea de perfecţionare şi susţinere a examenelor de grade didactice la cererea acestora;
  • ·         să sprijine, din punct de vedere metodic, profesorii aflaţi la începutul activităţii didactice;
  • ·

 

 

2.4. Comisia de orar

Art. 30 Comisia de orar este formată din membri desemnaţi de director şi este aprobată de Consiliul de administraţie.

(1) Atribuţiile comisiei sunt următoarele:

  • ·         alcătuieşte orarul şcolii şi-l propune directorului spre avizare;
  • ·

(2) Programul de funcţionare al liceului este stabilit în fiecare an, înainte de începerea cursurilor de Consiliul de Administraţie. Modificările ulterioare sunt efectuate de Consiliul de Administraţie cu aprobarea Consiliului profesoral.

2.5. Comisia de protecţie civilă

Art. 31 Comisia de protecţie civilă este constituită şi funcţionează în conformitate cu legislaţia în vigoare.

(1) Atribuţiile comisiei sunt:

  • ·
  • ·
  • ·
  • ·

2.6. Comisia de securitate şi sănătate în muncă

Art. 32 Este constituită şi funcţionează în conformitate cu Legea 90/1996 privind normele generale de protecţie a muncii.

(1) Comisia are în componenţă: şefii de catedră ai disciplinelor ce folosesc laboratoare, săli de sport, diriginţii claselor, laboranţi, secretar, administrator.

(2) Componenţa comisiei se stabileşte la fiecare început de an şcolar şi este coordonată de un preşedinte desemnat de Consiliul de Administraţie.

(3) Atribuţiile Comisiei de protecţie a muncii constau în:

  • o
  • o
  • o   efectuarea instructajelor de protecţie a muncii pentru activităţi extracurriculare (de către conducătorii activităţilor)
  • o   elaborarea de materiale informative cu privire la riscurile de accidente ce pot apărea în şcoală şi în afara şcolii
  • o

(4) Comitetul de securitate şi sănătate în muncă se întruneşte semestrial şi ori de câte ori este nevoie.

2.7. Comisia de prevenire şi stingere a incendiilor (PSI)

Art. 33 Atribuţiile comisiei PSI sunt:

  • o   Organizează activitatea de prevenire şi stingere a incendiilor prin plan anual de muncă.
  • o
  • o
  • o
  • o

2.8. Comisia de selecţie, casare, recepţie şi inventariere

Art. 34 Comisia este stabilită de către Consiliul de Administraţie, de regulă din personalul implicat în activitatea legată de recepţia respectivă:director adjunct, administrator, contabil, etc.

Art. 36 Comisia de inventariere este stabilită de către Consiliul de Administraţie, de regulă din personalul implicat în activitatea legată de inventarul respectiv:profesori specialitate, personal.

2.9. Comisia de disciplină

Art. 37 Comisia de disciplină intervine atunci când este cazul, asigurând analiza tuturor situaţiilor de nerespectare a legislaţiei şi luând măsurile legale ce se impun pentru ameliorarea activităţii,

întocmeşte un raport care este prezentat Consiliului de Administraţie, are rol ameliorativ, de mediator atunci când este cazul.

 

 

 

CAP. IV

PROCESUL INSTRUCTIV – EDUCATIV

1. PROCESUL DE ÎNVĂŢĂMÂNT. STANDARDELE PROCESULUI DE ÎNVĂŢĂMÂNT

Art. 38 În cadrul procesului de învăţământ, cadrele didactice exercită asupra elevilor, în mod conştient şi sistematic, un ansamblu de acţiuni pentru formarea personalităţii acestora în concordanţă cu cerinţele idealului educaţional prevăzut de Legea Învăţământului.

(1) În procesul instructiv – educativ rolul conducător îl are cadrul didactic care conduce acest proces potrivit obiectivelor activităţii.

(2) În procesul instructiv – educativ cadrul didactic interacţionează şi conlucrează cu elevii, dezvoltând un real parteneriat cu aceştia.

(3) Predarea este activitatea profesorului de comunicare a cunoştinţelor, de organizare, coordonare şi stimulare a activităţii elevilor în vederea asigurării unui cadru adecvat formării personalităţii acestora.

(4) Învăţarea înglobează totalitatea acţiunilor şi deprinderilor pe care trebuie să le întreprindă/dezvolte elevul în procesul de învăţământ.

Art. 39 Procesul instructiv – educativ se realizează prin activităţi curriculare (lecţii, ore de laborator) şi extracurriculare (cercuri, formaţii artistice, echipe sportive etc.).

(1) Personalul didactic are dreptul de utilizare a tuturor echipamentelor din dotare, care le sunt necesare în procesul instructiv – educativ şi pentru propria perfecţionare (calculatoare, copiatoare, aparatură audio-video etc.) cu condiţia asigurării consumabilelor necesare. Pentru activităţile realizate în cadrul comisiilor metodice, şcoala trebuie să asigure consumabilele.

(2) Toate cadrele didactice din liceu au datoria de a se preocupa de conservarea şi îmbunătăţirea bazei materiale a şcolii şi de a utiliza, cu responsabilitate, resursele materiale din dotare. Este interzisă folosirea, în interes personal, a materialelor didactice şi a echipamentelor aflate în dotarea scolii.

Art. 40 În învăţământ se urmăreşte realizarea competenţelor disciplinare, dezvoltarea creativităţii, abilităţilor de comunicarea ale elevilor şi formarea atitudinilor fundamentale ale elevilor.

(1) Competenţele disciplinare constau în capacităţi de muncă intelectuală (proprii unei gândiri sistematice).

(2) Atitudinile fundamentale constau în comportamente necesare integrării în activitatea socio – economică în formarea de atitudini faţa de propria persoană şi societate.

Art. 41 Notele şi absenţele se înregistrează în catalog numai cu cerneală albastră.

(1) Data notei este în conformitate cu orarul clasei şi reprezintă ziua în care elevul a prezentat profesorului răspunsurile solicitate.

 

CONTINUAREA REGULAMENTULUI O GASITI IN CAMPUL @ ACTIVITATI@