Scoala Gimnaziala "I.Gh.Plesa" Almaj
Almaj, Dolj

Activităţi

Casa  Corpului Didactic Dolj                                                                                                                                       Ministerul Educației,

Cercetării, Tineretului și Sportului

Inspectoratul Școlar Județean Dolj

 

 

PROIECTUL ACTIVITĂȚII DE PERFECȚIONARE

SIMPOZION JUDEȚEAN

Motto:

„Eu cred că veșnicia s-a născut la sat”

Lucian Blaga

Director CCD Dj,

Prof.Ștefan Vasile                                                                                                                                                              Director,

Școala Gimnazială „I.Gh,Pleșa” Almăj

Prof. Milcu Petre

Anul școlar  2012-2013

 

INFORMAȚII DESPRE INSTITUȚIA ORGANIZATOARE

ü  Instituția organizatoare: ȘCOALA GIMNAZIALĂ”I.GH.PLEȘA”ALMĂJ

ü  Date de contact instituție: Localitatea Almăj, str. Principală nr. 17,

tel./fax. 0251/ 449 172, e-mail: scoalaplesaalmaj@yahoo.com , site: Școala Almăj

ü  Echipa de coordonare a activității simpozionului și concursului:

- Prof.dir. Petre Milcu

- Prof. Aurelia Alina Hoancă

ü  Persoana de contact: Predușel Elena, profesor limba și literatura română, tel. 0765 251 772

INFORMAȚII GENERALE DESPRE ACTIVITATE:

ü  Titlul: ”TRADIȚII ȘI OBICEIURI LA ROMÂNI”

ü  Tipul activității de perfecționare: simpozion și concurs

ü  Categoria în care se încadrează activitatea de perfecționare : nivel județean

ü  Locația: Școala cu clasele I-VIII ”I.Gh.Pleșa”Almăj

ü  Obiectivul general al activității/ Scopul:

Promovarea şcolii româneşti prin evidenţierea aspectelor reprezentative ale  unităţilor şcolare din diverse colţuri ale judeţului nostru; conştientizarea copiilor cu privire la importanţa respectării tradiţiilor noastre româneşti; promovarea dezvoltării capacităţii de exprimare plastică şi verbală a preşcolarilor şi elevilor.

ü  Obiectivele specifice ale activității:

-       cunoaşterea tradiţiilor specifice ţării noastre;

-       reînvierea tradiţiilor zonelor folclorice;

-       sensibilizarea copiilor în legătură cu fenomenul folcloric;

-       motivarea copiilor în cunoaşterea obiceiurilor caracteristice poporului român;

-       valorificarea potenţialului creativ în grădiniţă şi şcoală;

-       stimularea muncii în echipă, a spiritului de competiţie;

-       cultivarea gustului pentru frumos prin activităţi destinate copiilor;

-       cultivarea respectului faţă de trecutul folcloric;

-       (re)descoperirea autenticului în manifestările folclorice contemporane.

ü  Grupul țintă:

- cadre didactice din învatamantul preşcolar, primar, gimnazial şi liceal

-preșcolari și elevi ai claselor primare și gimnaziale

ü  Durata:  07.01.2013- 30.04.2013

 

 

ETAPA  DE ÎNSCRIERE ŞI TRIMITERE A LUCRĂRILOR  PENTRU SIMPOZION

(18 februarie – 31 martie  2013)

- înscrierea participanţilor – CADRE DIDACTICE  -  pe  baza  fişei  de  înscriere(anexa 1)  la  adresa  de

e-mail scoalaplesaalmaj@yahoo.com şi  trimiterea  lucrărilor  ştiinţifice,  prezentărilor Power Point  la  aceeaşi  adresă.

- trimiterea sumei de 20 RON/ cadru didactic (această taxă va include publicarea lucrărilor pe un CD cu ISSN și trimiterea acestuia la participanți), prin mandat poştal, la adresa – AURELIA ALINA HOANCĂ, str. PRINCIPALĂ  nr. 3, loc. ALMĂJ, cod 20 70 10, jud. Dolj

-pentru cadrele didactice din judeţ prezenţa este obligatorie.

ETAPA  DE ÎNSCRIERE ŞI TRIMITERE A LUCRĂRILOR  PENTRU CONCURS

(18 februarie – 31 martie  2013)

- înscrierea participanţilor – CADRE DIDACTICE COORDONATOARE -  pe  baza  fişei  de  înscriere (anexa 2)    la  adresa  de e-mail scoalaplesaalmaj@yahoo.com şi  trimiterea  lucrărilor  preșcolarilor/ elevilor la adresa Școala Gimnazială „I.Gh.Pleșa”Almăj, str.Principală nr.17, Localitatea Almăj, Județul Dolj, cu precizarea „pentru concurs”.

- Un cadru didactic poate înscrie 3-5 preșcolari/ elevi fără taxă dacă participă cu lucrare științifică/ prezentare PPT la simpozion.

- Dacă se dorește doar participarea la concurs, taxa percepută este de 10 lei/ cadru didactic, indiferent de numărul de preșcolari/elevi înscriși(3-5).

ETAPA DE SUSŢINERE A LUCRĂRILOR SIMPOZIONULUI

- susţinerea lucrărilor primite -04 aprilie 2013

EXPEDIEREA CD-ului cu ISSN, respectiv a diplomelor, adeverințelor

-       CD-ul şi diplomele, adeverințele se  trimit prin poştă

PROGRAMUL DE DESFĂŞURARE AL SIMPOZIONULUI:

13,00- 13,30 - primirea invitaţilor

13,30 - 14,00-program artistic

14,00 - 15,30 - prezentarea lucrărilor pe secţiuni

15,30 – 16,00 - evaluarea simpozionului

ü  Descrierea activităților:

I

  1. Activitatea nr.1: “OBICEIURI ŞI TRADIŢII DE PE TERITORIUL ROMÂNESC
  2. Tipul activității:
  • ·         sesiune de referate şi comunicări ştiinţifice ale cadrelor didactice;
  • ·         redactarea lucrărilor:

- se va face în format A4, pe o singură parte, scris la 1,5 rânduri, cu    margini egale de  20 mm , cu caractere româneşti, maximum 3 pagini;

- titlul va fi scris cu majuscule (Times New Roman 14 Bold), centrat;

- la două rânduri de titlu se va scrie autorul şi instituţia (Times New Roman 12), la stânga

- la două rânduri sub numele autorului se va începe scrierea textului

( Times New Roman 12);

- paginile nu vor fi numerotate

- bibliografia se va consemna la sfârşitul lucrării:autor, titlu, editură, localitate, an.

-un rezumat de maximum o jumătate de pagină.

-fiecare lucrare poate avea unul sau doi autori, în acest caz taxa de participare fiind achitată de fiecare persoană.

 

II

  1. Activitatea nr.2: FOLCLORUL ROMÂNESC ÎN IMAGINI
  2. Tipul activității- prezentări Power Point (max. 10 slide-uri); fiecare prezentare poate avea unul sau doi autori, taxa de participare fiind achitată individual.

 


III

  1. OBICEIURI ȘI TRADIȚII ÎN OCHI DE COPIL
  2. Tipul activității- lucrari realizate de elevi si prescolari:desene, colaje etc.

Lucrările practice-mărțișoare, ornamente pentru brad etc.- vor avea câte un număr dat de coordonator(dacă nu se poate realiza etichetarea acestora), iar în plicul în care se trimit lucrările, se va redacta și un tabel astfel:

Nr.

lucrare

Nume și prenume

elev/ preșcolar

Clasa/ grupa

Unitatea de învățământ

1.

 

 

 

2.

 

 

 

3.

 

 

 

4.

 

 

 

5.

 

 

 

Nume și prenume coordonator-

Toți elevii/preșcolarii primesc diplome, iar cadrul didactic –adeverință de coordonator.

Activitatea propusă va fi mediatizată pe site-urile CCD Dj, www.didactic.ro şi pe pagina şcolii organizatoare.

b). Mod de certificare/ participare: certificat de participare, diplomă de participare:

- program simpozion, diplomă de participare şi CD cu ISSN

Director,

Școala Gimnazială „I.Gh.Pleșa” Almăj

Prof. Milcu Petre


Anexa 1

FIŞA DE ÎNSCRIERE

SIMPOZION JUDEŢEAN

,,TRADIŢII ŞI OBICEIURI LA ROMÂNI’’

NUMELE ..........................................................................................................................

PRENUMELE ...................................................................................................................

ADRESA  .............................................................................................................................

TELEFON............................................................................................................................

E-MAIL ...............................................................................................................................

INSTITUŢIA ...............................................................................................................................................

TITLUL LUCRĂRII  ................................................................................................................................................................................................................................................................................................

SECŢIUNEA LA CARE SE ÎNCADREAZĂ LUCRAREA

1 comunicari stiintifice cadre didactice □

2 prezentări Power Point     □

PARTICIPARE  1 directă       □

2 indirectă    □

DORESC SĂ PRIMESC CD-ul şi diploma PRIN POŞTĂ LA ADRESA:

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Anexa 2

FIŞA DE ÎNSCRIERE

CONCURS JUDEŢEAN

,,TRADIŢII ŞI OBICEIURI LA ROMÂNI’’

NUME ȘI PRENUME CADRU DIDACTIC COORDONATOR……………………………………………………………………………….. ...................................................................................................................................................................

ADRESA  .................................................................................................................................................            …….

TELEFON.....................................................................................................................................................

E-MAIL .......................................................................................................................................................

INSTITUŢIA ...............................................................................................................................................

TABEL ELEVI/PREȘCOLARI PARTICIPANȚI

Nume și prenume elev/preșcolar

Clasa/grupa

DORESC SĂ PRIMESC diplomele copiilor și adeverința PRIN POŞTĂ LA ADRESA:

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------(de preferat, aceeași de pe fișa de înscriere la simpozion, dacă este cazul).