Scoala Gimnaziala "I.Gh.Plesa" Almaj
Almaj, Dolj

Alte date

Analiza SWOT realizată în  2012:

Puncte tari:

- tradiţia în domeniul educaţiei şi bunul renume dobândit de-a lungul timpului;

- clădirile şcolii situate în centrul localităţilor ;

- învăţământ într-un singur schimb;

- biblioteca;

- profesori calificaţi 100%;

- stabilitatea cadrelor didactice pe post;

- gradiniţe arondate;

- climat de colaborare între cadrele didactice;

- relaţii bune cu alte şcoli;

- sistem educaţional informatizat, Aell;

- mobilier nou  în toate sălile de clasă şi de grădiniţă ;

- parteneriate cu alte instituţii;

- premii la olimpiade şi concursuri şcolare la nivel judeţean;

- promovabilitatea la evaluările naţionale;

- încadrarea absolvenţilor de clasa a VIII a la licee;

- colaborarea pe verticală  între ciclurile de învăţământ;

- procent 0 la abandonul şcolar;

- implicarea cadrelor didactice în pregătirea suplimentară a elevilor în vederea obţinerii

performanţelor la olimpiade;

- toţi elevii au manuale ;

- folosirea auxiliarelor curriculare ;

-diversificarea  activităţilor extracurriculare;

-material didactic nou în proporţie de 50%;

- nu există probleme de sănătate care să afecteze activitatea cadrelor didactice sau a elevilor;

- colaborarea cu Poliţia locală;


Puncte slabe:

-lipsa unei oferte de opţional diversificate, CDS ţine seama de întregirea catedrelor cadrelor didactice şi mai puţin de opţiunile elevilor;

-apariţii rare în mass-media;

-neimplicarea în proiecte internaţionale şi proiecte de finanţare;

-capacitate limitată de a accesa fonduri extrabugetare;

-număr mic de calculatoare;

-lipsa la elevi a unor competenţe şi adaptabilitaţi sociale şi comportamentale;

-nivel redus de implicare a părinţilor în activităţi extraşcolare;

- motivaţie scăzută pentru învăţare;

-slaba implicare în activităţi ecologice;

-lipsa unui spaţiu pentru desfăşurarea practică a unor activităţi ecologice;

-participare redusă la cursuri de perfecţionare a cadrelor didactice;

-relaţia cu agenţii economici;

-aparate audio-video insuficiente;

-număr redus de sponsorizări.


Oportunităţi:

-cursuri de formare organizate de ISJ, CCD pentru cadre didactice şi manageri;

-proiecte de finanţare;

-fonduri pentru reabilitarea şcolii;

-descentralizarea unităţilor de învăţământ;

Ameninţări:

-circumscripţie şcolară îmbătrînită;

-salarizarea personalului didactic;

-interes scăzut al părinţilor pentru educaţie;

-plecarea părinţilor, dar şi a copiilor în străinătate;

-interesul scăzut al comunităţii pentru relaţia cu şcoala;

-potenţialul economic scăzut al unor familii ale elevilor;

-populaţie şcolară în scădere.

ANALIZA SWOTT  REALIZATA ÎN 2012 A FOST NECESARĂ

PENTRU CA MULTE PUNCTE SLABE  SĂ SE  TRANSFORME  ÎN PUNCTE TARI

VIZIUNEA

Şcoala cu clasele I-VIII “I.GH.PLEŞA” Almăj îşi propune să fie o şcoala bună pentru comunitatea locală , o şcoală care să formeze tipul de elev pregătit pentru o lume aflată în plin proces de înnoire şi restructurare, să egalizeze şansele de educaţie şi de reusită a fiecărui copil şi să promoveze noi norme culturale care susţin cooperarea, succesul, toleranţa, încrederea în forţele proprii, sprijinul reciproc, parteneriatul, implicarea în viaţa şcolii, dar şi promovarea tradiţiilor.

MISIUNEA

Şcoala noastră are “porţile deschise “ pentru toţi copiii, indiferent de etnie, religie, situaţie materială, oferindu-le şanse egale pentru educaţie . Misiunea şcolii noastre este aceea de a ajunge la sufletele copiilor , pentru a-i face să se deschidă ca nişte flori. Vrem să-i învăţăm să descopere ceea ce sunt şi ceaa ce pot fi.. Şcoala noastră pune în centrul întregii activităţi copilul, cu capacităţile, înclinaţiile şi nevoile lui, căutând să i le dezvolte în aşa fel încât fiecare să se simtă folositor, să creada în puterile lui de a razbate în viaţă prin ceea ce este. Prin tot ceea ce facem încercăm să descoperim , să cultivăm şi să formăm calităţi precum adaptabilitatea, gândirea critică, responsabilitatea, capacitatea de implicare, spiritual de echipă, toleranţa, pentru că numai aşa putem trăi într-o societate democratică. Nu trebuie să uităm de respectul de sine, acest lucru care ne dă încredere în forţele proprii şi care ne face să ne deschidem aripile spre viitor cu optimism. Suntem deschişi la noile tipuri de educaţie: ecologică, pentru sănătate, pentru comunicare sau pentru timp liber. Aceasta misiune nu poate fi îndeplinită fără ajutorul comunităţii. Încercăm să păstrăm un echilibru între tradiţiile şcolii, fiind deschişi în acelaşi timp spre ceea ce este nou.


ŢINTE STRATEGICE


1. Promovarea noilor tipuri de educaţie: ed.ecologică, ed.estetică, ed.pt.sanatate, educaţie economică, pt.timpul liber, pt.comunicare, ed.interculturală.

2. Dezvoltarea la elevi a competenţelor sociale şi de comunicare în societatea modernă.

3. Proiectarea de activitaţi destinate elevilor mai puţin motivaţi, fără sprijin în familie.

4. Dezvoltarea de parteneriate cu instituţii din comunitate.


OPŢIUNI STRATEGICE


Ţinte


Opţiunea

curriculara

Opţiunea

financiară şi a

dotărilor

materiale


Opţiunea

investiţii în

resursa umană


Opţiunea

relaţiilor

comunitare

1. Promovarea noilor tipuri de

educaţie: ed.ecologică,

ed.estetică, ed.pt.sanatate, ed.

economică, pt.timpul liber,

pt.comunicare,

ed.interculturală


-introducerea în

CDS a

disciplinelor

legate de noile

educaţii


-atragerea de

fonduri prin

proiecte


-programe de

formare a

cadrelor

didactice în

vederea

implementarii

noilor educaţii


-implicarea

comunitaţii în

programele şi

proiectele

propuse de şcoală


2.Dezvoltarea la elevi a

competenţelor sociale şi de

comunicare în societatea

modernă


-promovarea la

toate disciplinele

de studiu a

comunicarii

deschise şi

responsabile între

profesori şi elevi

-atragerea de

fonduri prin

iniţierea de

proiecte de tip

Comenius


-programe de

formare în

vederea

dobândirii

competenţelor de

comunicare,

negociere,

participare


-participare la

programe

guvernamentale,

internaţionale sau

locale în domeniu


3.Diversificarea programelor

de colaborare cu parinţii


-iniţierea unor

activitaţi cu

participarea

parinţilor


-atragerea de

fonduri în

vederea realizarii

de materiale

destinate

parinţilor


-programe de

formare a

cadrelor în

vederea educării

părinţilor


-implicarea

parinţilor şi a

comunităţii locale

în organizarea

unor activităţi în

şcoală

4. Proiectarea de activitaţi

destinate elevilor mai puţin

motivaţi, fără sprijin în familie

-implementarea

predarii-învaţarii-evaluarii elevilor slabi şi a

celor cu

posibilitaţi

materiale reduse

-atragerea de

fonduri

structurale

-formarea

cadrelor în

vederea predării învaţarii-evaluarii

diferenţiate

-implicarea

comunitaţii în

vederea pregătirii

diferenţiate

5. Dezvoltarea de

parteneriate cu instituţii din

comunitate

-educarea

elevilor prin

disciplinele de

baza si prin CDS,

pentru parteneriat

şi comunicare în

comunitate

-raspândirea în

comunitate a

unor materiale

promoţionale

-programe de

formare pentru

cadre şi alţi

reprezentanţi ai

comunitaţii în

domeniul

comunicării

-realizarea în

comun a unor

activitaţi în

şcoala şi

extraşcolare