Scoala Gimnaziala "I.Gh.Plesa" Almaj
Almaj, Dolj
Alte date
Analiza SWOT realizată în 2012:
Puncte tari:
- tradiţia în domeniul educaţiei şi bunul renume dobândit de-a lungul timpului;
- clădirile şcolii situate în centrul localităţilor ;
- învăţământ într-un singur schimb;
- biblioteca;
- profesori calificaţi 100%;
- stabilitatea cadrelor didactice pe post;
- gradiniţe arondate;
- climat de colaborare între cadrele didactice;
- relaţii bune cu alte şcoli;
- sistem educaţional informatizat, Aell;
- mobilier nou în toate sălile de clasă şi de grădiniţă ;
- parteneriate cu alte instituţii;
- premii la olimpiade şi concursuri şcolare la nivel judeţean;
- promovabilitatea la evaluările naţionale;
- încadrarea absolvenţilor de clasa a VIII a la licee;
- colaborarea pe verticală între ciclurile de învăţământ;
- procent 0 la abandonul şcolar;
- implicarea cadrelor didactice în pregătirea suplimentară a elevilor în vederea obţinerii
performanţelor la olimpiade;
- toţi elevii au manuale ;
- folosirea auxiliarelor curriculare ;
-diversificarea activităţilor extracurriculare;
-material didactic nou în proporţie de 50%;
- nu există probleme de sănătate care să afecteze activitatea cadrelor didactice sau a elevilor;
- colaborarea cu Poliţia locală;
Puncte slabe:
-lipsa unei oferte de opţional diversificate, CDS ţine seama de întregirea catedrelor cadrelor didactice şi mai puţin de opţiunile elevilor;
-apariţii rare în mass-media;
-neimplicarea în proiecte internaţionale şi proiecte de finanţare;
-capacitate limitată de a accesa fonduri extrabugetare;
-număr mic de calculatoare;
-lipsa la elevi a unor competenţe şi adaptabilitaţi sociale şi comportamentale;
-nivel redus de implicare a părinţilor în activităţi extraşcolare;
- motivaţie scăzută pentru învăţare;
-slaba implicare în activităţi ecologice;
-lipsa unui spaţiu pentru desfăşurarea practică a unor activităţi ecologice;
-participare redusă la cursuri de perfecţionare a cadrelor didactice;
-relaţia cu agenţii economici;
-aparate audio-video insuficiente;
-număr redus de sponsorizări.
Oportunităţi:
-cursuri de formare organizate de ISJ, CCD pentru cadre didactice şi manageri;
-proiecte de finanţare;
-fonduri pentru reabilitarea şcolii;
-descentralizarea unităţilor de învăţământ;
Ameninţări:
-circumscripţie şcolară îmbătrînită;
-salarizarea personalului didactic;
-interes scăzut al părinţilor pentru educaţie;
-plecarea părinţilor, dar şi a copiilor în străinătate;
-interesul scăzut al comunităţii pentru relaţia cu şcoala;
-potenţialul economic scăzut al unor familii ale elevilor;
-populaţie şcolară în scădere.
ANALIZA SWOTT REALIZATA ÎN 2012 A FOST NECESARĂ
PENTRU CA MULTE PUNCTE SLABE SĂ SE TRANSFORME ÎN PUNCTE TARI
VIZIUNEA
Şcoala cu clasele I-VIII “I.GH.PLEŞA” Almăj îşi propune să fie o şcoala bună pentru comunitatea locală , o şcoală care să formeze tipul de elev pregătit pentru o lume aflată în plin proces de înnoire şi restructurare, să egalizeze şansele de educaţie şi de reusită a fiecărui copil şi să promoveze noi norme culturale care susţin cooperarea, succesul, toleranţa, încrederea în forţele proprii, sprijinul reciproc, parteneriatul, implicarea în viaţa şcolii, dar şi promovarea tradiţiilor.
MISIUNEA
Şcoala noastră are “porţile deschise “ pentru toţi copiii, indiferent de etnie, religie, situaţie materială, oferindu-le şanse egale pentru educaţie . Misiunea şcolii noastre este aceea de a ajunge la sufletele copiilor , pentru a-i face să se deschidă ca nişte flori. Vrem să-i învăţăm să descopere ceea ce sunt şi ceaa ce pot fi.. Şcoala noastră pune în centrul întregii activităţi copilul, cu capacităţile, înclinaţiile şi nevoile lui, căutând să i le dezvolte în aşa fel încât fiecare să se simtă folositor, să creada în puterile lui de a razbate în viaţă prin ceea ce este. Prin tot ceea ce facem încercăm să descoperim , să cultivăm şi să formăm calităţi precum adaptabilitatea, gândirea critică, responsabilitatea, capacitatea de implicare, spiritual de echipă, toleranţa, pentru că numai aşa putem trăi într-o societate democratică. Nu trebuie să uităm de respectul de sine, acest lucru care ne dă încredere în forţele proprii şi care ne face să ne deschidem aripile spre viitor cu optimism. Suntem deschişi la noile tipuri de educaţie: ecologică, pentru sănătate, pentru comunicare sau pentru timp liber. Aceasta misiune nu poate fi îndeplinită fără ajutorul comunităţii. Încercăm să păstrăm un echilibru între tradiţiile şcolii, fiind deschişi în acelaşi timp spre ceea ce este nou.
ŢINTE STRATEGICE
1. Promovarea noilor tipuri de educaţie: ed.ecologică, ed.estetică, ed.pt.sanatate, educaţie economică, pt.timpul liber, pt.comunicare, ed.interculturală.
2. Dezvoltarea la elevi a competenţelor sociale şi de comunicare în societatea modernă.
3. Proiectarea de activitaţi destinate elevilor mai puţin motivaţi, fără sprijin în familie.
4. Dezvoltarea de parteneriate cu instituţii din comunitate.
OPŢIUNI STRATEGICE
Ţinte
Opţiunea
curriculara
Opţiunea
financiară şi a
dotărilor
materiale
Opţiunea
investiţii în
resursa umană
Opţiunea
relaţiilor
comunitare
1. Promovarea noilor tipuri de
educaţie: ed.ecologică,
ed.estetică, ed.pt.sanatate, ed.
economică, pt.timpul liber,
pt.comunicare,
ed.interculturală
-introducerea în
CDS a
disciplinelor
legate de noile
educaţii
-atragerea de
fonduri prin
proiecte
-programe de
formare a
cadrelor
didactice în
vederea
implementarii
noilor educaţii
-implicarea
comunitaţii în
programele şi
proiectele
propuse de şcoală
2.Dezvoltarea la elevi a
competenţelor sociale şi de
comunicare în societatea
modernă
-promovarea la
toate disciplinele
de studiu a
comunicarii
deschise şi
responsabile între
profesori şi elevi
-atragerea de
fonduri prin
iniţierea de
proiecte de tip
Comenius
-programe de
formare în
vederea
dobândirii
competenţelor de
comunicare,
negociere,
participare
-participare la
programe
guvernamentale,
internaţionale sau
locale în domeniu
3.Diversificarea programelor
de colaborare cu parinţii
-iniţierea unor
activitaţi cu
participarea
parinţilor
-atragerea de
fonduri în
vederea realizarii
de materiale
destinate
parinţilor
-programe de
formare a
cadrelor în
vederea educării
părinţilor
-implicarea
parinţilor şi a
comunităţii locale
în organizarea
unor activităţi în
şcoală
4. Proiectarea de activitaţi
destinate elevilor mai puţin
motivaţi, fără sprijin în familie
-implementarea
predarii-învaţarii-evaluarii elevilor slabi şi a
celor cu
posibilitaţi
materiale reduse
-atragerea de
fonduri
structurale
-formarea
cadrelor în
vederea predării învaţarii-evaluarii
diferenţiate
-implicarea
comunitaţii în
vederea pregătirii
diferenţiate
5. Dezvoltarea de
parteneriate cu instituţii din
comunitate
-educarea
elevilor prin
disciplinele de
baza si prin CDS,
pentru parteneriat
şi comunicare în
comunitate
-raspândirea în
comunitate a
unor materiale
promoţionale
-programe de
formare pentru
cadre şi alţi
reprezentanţi ai
comunitaţii în
domeniul
comunicării
-realizarea în
comun a unor
activitaţi în
şcoala şi
extraşcolare
Ţinte
Opţiunea
curriculara
Opţiunea
financiară şi a
dotărilor
materiale
Opţiunea
investiţii în
resursa umană
Opţiunea
relaţiilor
comunitare
1. Promovarea noilor tipuri de
educaţie: ed.ecologică,
ed.estetică, ed.pt.sanatate, ed.
economică, pt.timpul liber,
pt.comunicare,
ed.interculturală
-introducerea în
CDS a
disciplinelor
legate de noile
educaţii
-atragerea de
fonduri prin
proiecte
-programe de
formare a
cadrelor
didactice în
vederea
implementarii
noilor educaţii
-implicarea
comunitaţii în
programele şi
proiectele
propuse de şcoală
2.Dezvoltarea la elevi a
competenţelor sociale şi de
comunicare în societatea
modernă
-promovarea la
toate disciplinele
de studiu a
comunicarii
deschise şi
responsabile între
profesori şi elevi
-atragerea de
fonduri prin
iniţierea de
proiecte de tip
Comenius
-programe de
formare în
vederea
dobândirii
competenţelor de
comunicare,
negociere,
participare
-participare la
programe
guvernamentale,
internaţionale sau
locale în domeniu
3.Diversificarea programelor
de colaborare cu parinţii
-iniţierea unor
activitaţi cu
participarea
parinţilor
-atragerea de
fonduri în
vederea realizarii
de materiale
destinate
parinţilor
-programe de
formare a
cadrelor în
vederea educării
părinţilor
-implicarea
parinţilor şi a
comunităţii locale
în organizarea
unor activităţi în
şcoală
4. Proiectarea de activitaţi
destinate elevilor mai puţin
motivaţi, fără sprijin în familie
-implementarea
predarii-învaţarii-evaluarii elevilor slabi şi a
celor cu
posibilitaţi
materiale reduse
-atragerea de
fonduri
structurale
-formarea
cadrelor în
vederea predării învaţarii-evaluarii
diferenţiate
-implicarea
comunitaţii în
vederea pregătirii
diferenţiate
5. Dezvoltarea de
parteneriate cu instituţii din
comunitate
-educarea
elevilor prin
disciplinele de
baza si prin CDS,
pentru parteneriat
şi comunicare în
comunitate
-raspândirea în
comunitate a
unor materiale
promoţionale
-programe de
formare pentru
cadre şi alţi
reprezentanţi ai
comunitaţii în
domeniul
comunicării
-realizarea în
comun a unor
activitaţi în
şcoala şi
extraşcolare