Scoala Gimnaziala "I.Gh.Plesa" Almaj
Almaj, Dolj
Oferta educaţională
OFERTA EDUCAŢIONALĂ
A ŞCOLII CU CLS. I-VIII “I.GH.PLEŞA” ALMĂJ
MOTTO:
“ Adevărata călătorie a descoperirii nu înseamnă a căuta tărâmuri noi, ci a vedea cu ochi noi”
( Marcel Proust )
Şcoala cu clasele I-VIII “I.Gh.Pleşa” Almăj face parte din unităţile de învăţământ gimnaziale din România şi are rolul de a educa elevii din comună, de a-i indruma şi pregăti pentru viaţă.
Instituţia are, alături de:
- şcoala de centru - situată în centrul comunei, alături de Primărie, Consiliul Local şi Biserică, pe Strada Principală nr. 17;
trei structuri:
- Grădiniţa Almăj – situată în faţa şcolii de centru la numărul 249;
- Şcoala cu clasele I-IV şi Grădiniţa Bogea – situată în centrul Satului Bogea la numărul 199;
- Şcoala cu clasele I-IV şi Grădiniţa Şitoaia – situată în centrul Satului Şitoaia la numărul 88;
Planul de şcolarizare:
· Ciclul preprimar = cu 3 grupe combinate de preşcolari în Grădiniţele din Satele Almăj, Bogea şi Şitoaia;
· Ciclul primar = cu clase I – IV distribuite astfel:
-cl.I, a II-a si a III-a- Şcoala Sitoaia;
-cl.a IV-a - Şcoala Bogea;
· Ciclul gimnazial = cu clase V – VIII la şcoala de centru.
Şcoala de centru dispune în acest moment de două corpuri: primul- cel în care se desfăşoară programul instructiv-educativ- cuprinde: cinci săli de clasă, două cancelarii, un cabinet, cula “Barbu Poienaru”, iar cel de-al doilea- cuprinde o sală pentru desfăşurarea orelor de educaţie fizică şi sport în anotimpul rece şi un laborator AEL dotat cu 10 calculatoare primite de la Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, unde profesorii au posibilitatea accesibilizării noţiunilor predate .
Şcoala cu clasele I-IV si Grădiniţa Bogea: clădirea are un singur corp în care se află două săli: una pentru elevi, cealaltă pentru grădiniţă, un hol şi o cancelarie.
Şcoala cu cls. I-IV şi Grădiniţa Şitoaia funcţionează într-un singur local ce cuprinde: două săli de clasă, o sală de grupă, două culoare, o cancelarie.
Structura Gradiniţa Almăj are o singură sală de grupă şi un mic hol.
În prezent toate şcolile noastre sunt renovate, această realizare fiind posibilă cu ajutorul finanţării venite de la Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului şi, în special al Primăriei şi Consiliului Local Almăj. Acest lucru a făcut ca mediul educaţional în care îşi desfăşoară activitatea elevii şi cadrele didactice din această şcoală să fie cât mai propice pentru un învăţămant de calitate, să fie cât mai atrăgător pentru elevi şi părinţi, cât şi pentru cadrele didactice.
Cadrele didactice îşi desfăşoară activitatea în această şcoală sunt calificate şi majoritatea titulare, pasionaţi de munca pe care o prestează, dăruiţi şcolii şi elevilor acesteia. Profesionalismul acestor cadre didactice fac şcoala mai primitoare, mai atrăgătoare, mai luminoasă.
Pe lângă curriculum-ul naţional, şcoala oferă elevilor şi un curriculum la decizia şcolii, ore prestate de cadre didactice pregătite din punct de vedere profesional şi nu numai.
OPŢIUNILE STRATEGICE ALE ŞCOLII:
· Asigurarea unui program corespunzător de educaţie şi formare pentru elevi;
· Stimularea creativităţii tuturor factorilor implicaţi în elaborarea proiectului curricular şi extracurricular;
· Formarea continuă a personalului din unitate.
OFERTA CURRICULARĂ A ŞCOLIISchimbarea în învăţământ se dovedeşte deopotrivă simbolică şi practică. Cea mai importantă consecinţă a strategiei creării unei axe curriculare însoţită de variante opţionale o constituie însă posibilitatea elevului de a alege în conformitate cu aptitudinile, interesele şi proiectele sale. În acelasi timp, posibilitatea opţiunii înseamnă pentru şcoală un prim pas, important, în sporirea autonomiei pedagogice a profesorului şi a scolii, care pot formula propria lor oferta educaţională. Deaoarece opţionalul deschide noi perspective creativităţii la nivelul practicii şcolare, curriculum elaborat în şcoala noastră include opţionale ce reprezintă diversificarea parcursurilor şcolare dincolo de curriculum-ul nucleu. Planurile cadru conţin ore aparţinând trunchiului comun (T.C.) şi ore aparţinând curriculum-ului la decizia şcolii ( C.D.S.). Orele din trunchiul comun de la fiecare disciplină sunt obligatorii. Opţionalele alese pentru acest an şcolar la nivelul şcolii noastre i-au vizat pe elevii clasei a VIII-a şi pe preşcolari, iar alegerea lor s-a făcut în funcţie de : · interesele elevilor; · pregătirea personalului didactic; · cerinţele părinţilor; · utilizarea eficientă a resurselor umane; · interesele şi legăturile cu comunitatea locală; · întregirea catedrei personalului didactic. Disciplinele opţionale au fost alese pe baza fişelor de opţiune care au fost prezentate părinţilor. Unde vrem să ajungem: Provocările societăţii contemporane includ şi democratizarea relaţiilor interumane, pregătirea tinerilor pentru o viaţă socială în care să se regăsească interesele majorităţii educabililor. Şcoala, pe lângă alţi factori, are un rol important în stabilirea valorilor umane: demnitatea umană, drepturile omului şi ale copilului, responsabilitatea şi responsabilizarea tuturor celor implicaţi în procesul educaţional.
|