Scoala Gimnaziala Albestii de Muscel
Albestii de Muscel, Arges

Regulament

REGULAMENT DE ORDINE INTERIOARĂ

An şcolar 2012-2013

CAPITOLUL I

DISPOZIŢII GENERALE

Art. 1. Prezentul Regulament de Ordine Interioara conţine norme privind desfăşurarea activităţilor instructiv - educative cu caracter şcolar şi extraşcolar, a activităţilor de natura administrativă, financiar - contabile şi de secretariat din cadrul SCOLII GIMNAZIALE NR. 1 ALBESTII DE MUSCEL.

Art. 2. Respectarea prezentului Regulament este obligatorie pentru director, personalul didactic de predare,  personalul didactic auxiliar şi nedidactic,  preşcolari, elevi şi părinţi, care vin în contact cu unitatea de învăţământ Şcoala Gimnaziala Nr. 1 Albestii de Muscel şi cu structurile arondate – Grădiniţa cu program normal nr.1 Albesti şi Grădiniţa cu program normal nr.2, Candesti.

Art. 3. Regulile de disciplina şi obligaţiile reciproce ale întregului personal, precum şi ale elevilor şi părinţilor care decurg din prezentul Regulament sunt stabilite în vederea desfăşurarii în conditii optime şi la standarde ridicate de calitate a procesului instructiv - educativ, precum şi a activităţilor conexe care se desfasoara în cadrul şcolii.

Art. 4. Prevederile prezentului Regulament se pot modifica şi/sau completa ulterior ori de cate ori este cazul, la initiativa a 2/3 din numarul membrilor Consiliului de Administraţie şi cu consultarea organizaţiei sindicale din cadrul şcolii. Modificările şi/sau completarile ulterioare vor fi aduse la cunoştinţa întregului personal şi a elevilor în termen de 3 zile de la efectuare.

Art. 5. Prevederile prezentului Regulament se aplica şi personalului angajat temporar,  în regim de cumul sau cu norma incompleta, persoanelor detasate în unitate, elevilor aflati în practică pedagogică şi îndrumatorilor acestora, precum şi personalului angajat pentru prestarea de servicii şcolii.

Art. 6. Conducerea şcolii va coordona negocierea actualului Regulament in cadrul Consiliului de Administraţie, Comitetului de Părinţi şi Consiliului Profesoral, cat şi prelucrarea sa de catre toti învăţătorii şi profesorii diriginţi la clase, tuturor elevilor şi părinţilor acestora sub semnătură. Un exemplar din Regulament va exista la secretariatul şcolii putând fi consultat de orice angajat al şcolii, de elevi şi de părinţi.

Art. 7. Regulamentul de Ordine Interioara este adoptat în conformitate cu legislatia în vigoare şi nu i se substituie acesteia; necunoaşterea prevederilor prezentului Regulament nu absolva personalul şcolii, elevii şi părinţii acestora de consecinţele încălcării lui.

Art. 8. Conducerea şcolii, învăţătorii şi profesorii diriginţi au obligaţia prelucrării prezentului Regulament tuturor elevilor şi părinţilor acestora. Prelucrarea prezentului Regulament către personalul didactic auxiliar şi nedidactic se va efectua de către conducerea şcolii.

Art. 9. În zilele libere prevăzute de lege nu se organizează cursuri.

CAPITOLUL II

ORGANIZAREA UNITĂŢII DE ÎNVĂŢĂMÂNT

Art. 10. Şcoala Gimnaziala Nr. 1 Albesti este organizată astfel:

Şcoala Gimnaziala Nr. 1 Albesti - PJ - clase de învăţământ primar şi gimnazial

Grădiniţa cu Program Normal nr.1 Albesti- structură - 1 grupă de preşcolari

Grădiniţa cu Program Normal nr.2 Candesti - structură - 1 grupă de preşcolari

CONSILIUL DE ADMINISTRAŢIE:

Art. 11. Componenţa Consiliului de Administraţie este conform Ordinului Ministrului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului nr. 5619/ 11.11.2010 (9 membri).

Art. 12. Membrii Consiliului de Administraţie sunt:

Art. 13. La şedinţele Consiliului de administraţie participă fără drept de vot liderul sindical şi reprezentantul elevilor cu statut de observatori.

Art. 14. Consiliul de administraţie are competenţe stabilite prin Legea Educaţiei Naţionale şi de Regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat.

Art. 15. Consiliul selectează propunerile cadrelor didactice, elevilor şi părinţilor în legătură cu oferta educaţională; dezbate aceste propuneri şi stabileşte oferta şcolii.

Art. 16. Studiază problemele specifice ale unităţii şi elaborează regulamentul de ordine interioară.

Art. 17. Ţine evidenţa activităţii cadrelor didactice, a personalului didactic auxiliar şi personalului administrativ pentru acordarea gradaţiei de merit, a altor sporuri de salarii, precum şi pentru acordarea calificativelor anuale.

Art. 18(1) Studiază posibilităţile de dezvoltare a şcolii în vederea elaborării proiectului managerial, a fişelor posturilor şi proiectul de buget.

Art. 19. Se întruneşte o dată pe lună şi ori de câte ori este nevoie.

Art. 20. Pe lângă problemele administrative, în Consiliul de administraţie se dezbat şi se iau hotărâri şi în următoarele probleme :

Art. 21. Hotărârile luate de consiliul de administraţie împotriva prevederilor legale sunt nule.

CONSILIUL PROFESORAL

Art. 22. Participarea la consiliul profesoral este obligatorie.

Art. 23. Absenţa nemotivată şi consecutivă de cel puţin două ori constituie abatere disciplinară şi se  sancţionează conform Legii nr. 1/2011.

Art. 24. Secretarul consiliului profesoral este un cadru didactic numit prin decizie de director pe un an şcolar.

Art. 25. (1) Şedinţele consiliului profesoral se desfăşoară după reguli democratice în mod civilizat, având în  vedere toleranţa în comunicare.

(2) Abaterea de la această prevedere atrage după sine eliminarea din şedinţă a celui care nu respectă  principiile sau suspendarea şedinţei la iniţiativa celui care o conduce.

Art. 26.  Atunci când se impune va avea loc şedinţa Consiliului profesoral lărgit cu participarea personalului auxiliar şi nedidactic.

Art.27. Validează situatia scolara la sfarsit de semestru si de an scolar.

Art.28. Stabileste modalitatile de parcurgere a curriculum-ului pe discipline si arii curriculare,pentru  curriculum-ul nucleu,extins etc.,lucrul pe echipe didactice,curriculum la decizia scolii.

Art.29. Consiliul profesoral poate fi convocat în şedinţă extraordinară şi la cererea a minimum o treime din numărul său.

Art.30. Consiliul profesoral are următoarele atribuţii:

Art.31. (1) Şedinţele consiliului profesoral al unităţii de învăţământ se constituie legal în prezenţa a 2/3 din numărul total al membrilor.

(2) Hotărârile se iau prin vot deschis sau secret, în funcţie de opţiunea membrilor, cu cel puţin jumătate plus unu din numărul total al acestora şi sunt obligatorii pentru întregul personal salariat al unităţii de învăţământ.

CONSILIUL CLASEI

Art. 32. Consiliul clasei se organizează de profesorul diriginte sau învăţătorul clasei respective.

Art. 33. Acţiunile consiliului clasei se consemnează într-un registru special.

Art. 34. Participarea la activitatea consiliului clasei este obligatorie.

Art. 35. Absentarea repetată şi nemotivată de la consiliul clasei este abatere disciplinară.

Art. 36. La consiliul clasei se analizează, după caz, rezultatele elevilor, disciplina clasei şi se stabilesc activităţile recuperatorii sau de dezvoltare ulterioară a elevilor.

Art.37. Stabileşte notele la purtare pentru toţi elevii clasei.

CAPITOLUL III

PERSONAL DIDACTIC,  DIDACTIC AUXILIAR ŞI NEDIDACTIC

Art. 38. Întregul personal al şcolii are obligaţia sa manifeste un comportament de înaltă ţinută morală şi profesionala atât în cadrul şcolii cat şi în afara ei, astfel încat sa contribuie la mentinerea şi dezvoltarea capitalului de imagine de care se bucură şcoala.

Art. 39. Toate cadrele didactice şi didactice auxiliare au datoria de a-şi desfăşura activitatea profesională în raport cu misiunea instituţiei din care fac parte în scopul realizarii obiectivelor generale şi a celor specifice prevazute în Planul Managerial de activitati elaborat de conducerea şcolii şi aprobat de Consiliul Profesoral. Membrii personalului didactic, didactic auxiliar şi nedidactic au obligatia de a-şi acorda respect reciproc şi de a colabora în vederea sarcinilor profesionale ce le revin.

Art. 40. Toti salariatii şcolii au datoria de a se preocupa de conservarea şi îmbunatatirea bazei materiale a şcolii şi de a utiliza cu responsabilitate resursele materiale din dotare. Sălile de clasa vor fi în responsabilitatea directă a învăţătorilor şi profesorilor diriginţi, care au obligaţia de a recupera de la colectivele respective contravaloarea daunelor produse.

Art. 41. Este interzis consumul de băuturi alcoolice sau prezenţa sub influenţa alcoolului în incinta şcolii. Fumatul  este interzis în incinta şcolii.

Art. 42. Organizarea unor reuniuni cu caracter privat ocazionate de diverse sărbători se va desfăşura fără exceptie în afara orelor de curs.

Art. 43. Organizarea oricărui tip de manifestare colectivă cu caracter extraşcolar, care se va desfăşura prin implicarea de cadre didactice / nedidactice şi elevi ai şcolii, va fi supusa aprobării directorului unităţii. Organizatorii au datoria de a aduce la cunoştinţa conducerii şcolii intentia organizării unor astfel de manifestari cu cel putin 5 zile lucrătoare înainte de desfăşurarea evenimentului şi de a obtine avizul pentru organizarea acesteia. În caz contrar, toate responsabilităţile revin persoanelor care au organizat actiunea respectiva.

Art. 44. Durata timpului de muncă al personalului didactic este, în medie, de 170 de ore pe lună, cu durata programului de lucru de 40 ore pe săptămână. În programul săptămânal de lucru sunt incluse: activităţi de predare, activităţi de pregătire a lecţiilor, activităţi de corectare a lucrărilor scrise, activităţi de perfecţionare (de formare continuă), activităţi de dirigenţie şi consiliere vocaţională a elevilor, activităţi în afara clasei şi extraşcolare (extracurriculare), activităţi desfăşurate ca învăţător / profesor de serviciu, activităţi desfăşurate în cadrul catedrei metodice şi în comisiile pe domenii din care face parte, participarea la şedinţele consiliilor profesorale, de administraţie sau la activităţile prilejuite de Zilele Scolii.

Art. 45. În cazul în care un membru al personalului şcolii nu poate fi prezent la program din motive medicale, este de datoria sa să anunţe conducerea şcolii la începutul zilei respective. Neanunţarea în prealabil a absenţei se consideră absenţă nemotivată. Concediile medicale trebuie aduse la secretariatul unităţii în termen de maxim 3 zile de la eliberarea acestora de medic.

Art. 46. Cadrelor didactice care nu-şi desfăşoară una sau mai multe ore din lipsa întregului colectiv de elevi şi nu au consemnat absentele în catalog la toti elevii ce absenteaza, li se va retine din salariu ora/orele astfel neefectuate. Aceste cadre didactice au obligatia de a rămâne în şcoală pe toata durata programului lor şi de a da o notă în care să explice cursul evenimentelor.

Art. 47. Personalul didactic are dreptul de utilizare a tuturor echipamentelor din dotare care le sunt necesare în procesul instructiv - educativ şi pentru propria perfecţionare cum ar fi: calculatoare, aparatura audio - video sau de laborator etc.

Art. 48. Profesorii diriginţi au obligaţia de a tine evidenţa învoirilor medicale şi de la părinţi într-un dosar special care va sta în şcoală şi va putea fi consultat de către directori, profesorii clasei şi/sau părinţi.

Art. 49. Activităţile extracurriculare pe care profesorul diriginte le organizează cu colectivul de elevi trebuie să se desfăşoare în afara orelor de curs, cu excepţia unor evenimente speciale care trebuie comunicate şi aprobate de consilierul educativ si mai apoi de conducerea şcolii.

Art. 50. În cazul în care desfăşurarea consiliilor profesorale se suprapune cu anumite ore de curs, profesorii care predau la clasele respective au obligaţia de a recupera orele pierdute, prezenţa la consiliile profesorale fiind obligatorie.

Art. 51. Cadrele didactice au obligaţia de a stabili şi promova în relaţia cu elevii şi părinţii acestora principiile corectitudinii şi respectului reciproc, de a manifesta transparenţă şi deschidere pentru comunicarea bilaterală. Este interzis personalului din Şcoala Gimnaziala Nr. 1 Albestii de Muscel să adreseze cuvinte jignitoare şi/sau umilitoare elevilor, sa recurgă la agresiuni fizice sau gesturi care să exceadă relaţia educator - elev.

Art. 52. Nu este permisă întârzierea cadrelor didactice la ora de curs şi nici utilizarea telefonului mobil pe parcursul acesteia. Întârzierile repetate duc la reţinerea din salariu a orei/orelor respective.

Art. 53. Cadrele didactice sunt obligate să semneze zilnic condica şi să consemneze titlul lecţiei.

Art. 53 bis. Diriginţii / învăţătorii au obligaţia să completeze zilnic tabelul cu privire la absenţele elevilor care este afişat în fiecare dimineaţă în cancelarie. Absenţele se vor complete de către profesorul care a avut a doua oră de curs la clasa respectivă, iar dirigintele până la sfârşitul zilei verifica numărul absenţelor de la clasă şi semnează.

Art. 54. Toate cadrele didactice sunt obligate să participe la efectuarea examenului psihologic şi medical organizat de angajator.

Art. 55. Cadrele didactice răspund de corectitudinea mediilor încheiate şi de trecerea acestora în registrul matricol în termenul stabilit de conducerea unităţii.

Art. 56. Întreg personalul unităţii şcolare are obligatia de a-şi desfăşura activitatea astfel încat sa fie aplicate şi promovate normele specifice de asigurare a calitatii în învăţământul preuniversitar.

Art. 57. Nerespectarea prevederilor acestui regulament se consideră abatere disciplinară şi se sancţionează potrivit Statutului Personalului Didactic.

BIBLIOTECA

Atribuţiile bibliotecarului sunt cele prevăzute în art. 89, al. 2-4 din Regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat şi cele prevăzute prin fisa postului.

SECRETARIATUL

Atribuţiile secretariatului sunt cele prevăzute în art. 86, al. 2-9 din Regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat şi cele prevăzute în fişa postului :

CONTABILITATE

Atribuţiile contabilităţii sunt cele prevăzute în art. 87, al. 2-3 din Regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat şi cele prevăzute în fişa postului

ADMINISTRAŢIA

CABINETUL DE INFORMATICĂ

Art. 84. Lab-inf. se subordonează directorului, având în administrare întregul echipament informatic al şcolii; efectuează lucrări în sprijinul administratorului de patrimoniu, a secretariatului sau a direcţiunii. Execută orice alte sarcini i se atribuie de către direcţiunea şcolii având programul astfel:

Reguli privind folosirea laboratorului

Reguli privind folosirea sălii de sport

CAPITOLUL IV

ELEVII

Art. 92. DREPTURILE PREŞCOLARILOR, ELEVILOR ŞI RECOMPENSE

92.1. Elevii se bucură de toate drepturile legale şi nici o activitate din şcoală nu le poate leza demnitatea sau personalitatea.

92.2. Elevii au dreptul să opteze, conform legii, pentru tipul şi forma de învăţământ pe care o vor urma şi să aleagă parcursul şcolar corespunzător intereselor, pregătirii şi competenţelor lor, făcând din timp opţiunea din oferta cuprinsă în curriculum-ul la decizia şcolii.

Art. 93. Elevii beneficiază de învăţământ de stat gratuit.

93.1. Elevii pot beneficia de bursă, rechizite gratuite, programul Euro200. Preşcolarii şi elevii beneficiază de programul naţional „Laptele şi cornul" şi de programul european de încurajare a consumului de fructe „Mereu sănătos".

Art. 94. Elevii pot utiliza gratuit, sub îndrumarea profesorilor, pe toată durata studiilor, baza materială şi didactică de care dispune şcoala noastră.

94.1. Elevii au dreptul să participe la activităţile extracurriculare organizate de şcoala

noastră precum şi la cele care se desfăşoară în cluburile copiilor.

94.2. Au dreptul la bilete (spectacole, manifestări sportive, transport în comun) cu preţuri reduse.

Art. 95. Elevii din învăţământul primar şi gimnazial primesc gratuit manuale şcolare.

95.1. Elevii au dreptul să fie evidenţiaţi şi să primească premii şi recompense pentru rezultatele

deosebite la activităţile curriculare şi extracurriculare, precum şi pentru atitudine civică exemplară.

Art. 96. Elevii din învăţământul preuniversitar beneficiază de libertatea de informare şi de exprimare.

96.1. La nivelul şcolii noastre se constituie Consiliul Elevilor, format din reprezentanţi ai elevilor de la fiecare clasă şi funcţionează în baza unui regulament propriu.

Art. 97. Elevilor cu rezultate foarte bune la învăţătură, sau celor cu probleme sociale dificile, li se pot acorda burse de merit sau burse sociale în conformitate cu reglementările în vigoare.

Art. 98. FRECVENŢA ELEVILOR

98.1. Frecvenţa elevilor la cursuri este obligatorie. Intrarea în şcoală se face cu 10 minute înaintea  primei ore.

98.2. Nu este permisă învoirea elevilor de la ore cu excepţia cazurilor de participare la diverse activităţi cu specific şcolar (olimpiade, concursuri, festivaluri etc.). În aceste situaţii, învoirea se realizează de către conducerea şcolii la solicitarea profesorilor care îndruma elevii respectivi.

98.3 Este permisă învoirea elevilor de la ore în baza cererii verbale sau scrise efectuate de părinte cu    asumarea responsabilităţii părintelui, dar nu mai      mult de 5 zile  pe semestru.

Art. 99. COMPORTAMENTUL ELEVILOR

. Indiferent de momentul şi locul unde se află, elevii trebuie să aibă un comportament civilizat, corect, dovedind prin aceasta că sunt elevi şi respectă numele şcolii în care învaţă.

Este interzisă orice forma de violenta fizica si verbala, atât fata de colegii de clasa, elevii din alta clasa sau şcoală, cat si fata de personalul de predare, didactic-auxiliar si nedidactic.

Art. 100. ŢINUTA ELEVILOR

100.1. Este obligatoriu ca elevii sa aibă o ţinută decentă, curată şi îngrijita. Este interzisa purtarea unor articole vestimentare indecente şi a accesoriilor care nu se pretează mediului şcolar.

Profesorul care în timpul orelor constata la unul sau mai multi elevi o tinuta neconformă cu prevederile actualului Regulament, are obligaţia de a întocmi un referat în baza caruia dirigintele va stabili sancţiunea şi va înştiinţa familia elevului. Dacă abaterea se repetă elevul va fi sanctionat prin prestarea unei activităţi în folosul comunităţii şcolare, în afara orelor de curs.

100.2. Este interzis elevilor sa foloseasca însemne şi sa poarte imbracaminte neadecvata vârstei şi calităţii de elev, specifică grupărilor rock sataniste, emo, etc.

Art. 101. PĂSTRAREA BUNURILOR ŞCOLII

101.1. Mobilierul din salile de clasa, din laboratoare şi cabinete, din sala de educatie fizica şi terenul de sport, materialul didactic aflat în dotarea şcolii trebuie folosite cu simt de raspundere, sa fie conservate, reparate şi imbogatite.

101.2. Elevii care produc daune sau deterioreaza bunurile din dotarea şcolii au obligatia sa repare sau sa înlocuiasca (dupa caz) obiectele deteriorate sau sa achite contravaloarea pagubelor produse. În cazul în care vinovatul nu a fost identificat raspunderea revine colectivului care a folosit sala sau echipamentul/materialul respectiv. În cazul repetarii producerii de daune, elevul/elevii vor fi sanctionati prin prestarea unei activitati în folosul şcolii (munca în folosul comunitatii ), activitate care se va desfăşura în afara orelor de curs.

101.3. Elevii au obligatia de a mentine curatenia în salile de clasa, laboratoare, cabinete, sala de educatie fizica, holuri, grupuri sanitare precum şi pe terenul de sport şi în curtea şcolii.

Art. 102. EXERCITAREA CALITĂŢII DE ELEV. ÎNCETAREA EXERCITĂRII ACESTEI CALITĂŢI

Se va urmări respectarea conţinutul articolelor 93-96 din Regulamentul unităţilor de învăţământ preuniversitar.

Din conţinutul acestor articole se vor reţine:

1. Calitatea de elev se exercită prin frecventarea cursurilor, prin participarea la toate activităţile curriculare şi extracurriculare existente în programul fiecărei şcoli;

2. Evidenţa prezenţei elevilor se face la fiecare oră de curs de către cadrele didactice care consemnează în catalog absenţele;

3. Absenţele datorate îmbolnăvirii elevilor, bolilor molipsitoare în familie sau altor cazuri de forţă majoră, dovedite cu acte legale, sunt considerate motivate.

4. Motivarea absenţelor se efectuează pe baza următoarelor acte:

-adeverinţă eliberată de medicul cabinetului şcolar, sau de medicul de familie;

-adeverinţă sau certificat medical, eliberat de unitatea spitalicească, în cazul în care elevul a fost internat în spital;

-cererea scrisă a părinţilor/tutorelui pentru situaţii familiale deosebite (fără a depăşi 7 zile pe semestru) aprobată de directorul unităţii de învăţământ.

Motivarea absenţelor se face de către învăţători şi diriginţi în ziua prezentării actelor justificative sau după consultarea părinţilor (susţinătorilor legali).

5. Elevii de la învăţământul de zi cu handicap fizic temporar, nedeplasabili, cu boli cronice grave pot fi scutiţi parţial sau total de frecvenţă, beneficiind de îndrumarea şcolii; scutirea se acordă la cerere, de directorul unităţii, pe baza actelor doveditoare.

6. Notele sau calificativele acordate se comunică elevilor (în scris sau verbal) şi se trec în documentele de înregistrare corespunzătoare (catalog, carnet de note, caiete de înregistrare a calificativelor, fişa de observaţie şi apreciere) conform metodologiei elaborate de Serviciul Naţional de Evaluare.

7. La sfârşitul fiecărui semestru, învăţătorul/dirigintele convoacă Consiliul profesorilor clasei, pentru stabilirea notei la purtare a elevilor în funcţie de comportarea generală în şcoală şi în afara acesteia; notele la purtare mai mici de 7 (Suficient în învăţământul primar) se discută şi se aprobă atât de acest consiliu cât şi de director; decizia şi motivarea fiecărei note mai mici de 7 (Suficient pentru învăţământul primar) sunt aduse la cunoştinţa Consiliului profesoral de către învăţător/diriginte prin raport scris.

8. Sunt declaraţi corigenţi elevii care obţin medii sub 5 (Insuficient pentru învăţământul primar) la unul sau două obiecte de studiu;

9. Sunt declaraţi promovaţi elevii care, la sfârşitul anului şcolar, obţin la fiecare obiect din planul de învăţământ cel puţin media anuală 5 iar la purtare, media anuală 6 (Suficient la învăţământul primar).

10. Elevii amânaţi medical sau cu situaţia neîncheiată pe semestrul I îşi vor încheia, de regulă, situaţia şcolară în primele 4 săptămâni de la reluarea activităţii.

11. Sunt declarati repetenţi:

a) elevii care au obţinut medii anuale sub 5,00 ("insuficient" în învăţământul primar) la mai mult de două obiecte de învăţământ;

b) elevii care au obtinut la purtare media anuala sub 6,00 (insuficient" în învăţământul primar), indiferent de mediile obţinute la obiectele de studiu;

c) elevii corigenţi sau amânaţi care nu se prezintă sau nu promovează examenele de corigenţă;

d) elevii care absenteaza motivat peste 120 de zile şcolare

e) elevii exmatriculaţi cu drept de reînscriere.

12. La examenul de corigenţă sunt declaraţi promovaţi elevii care obţin, la fiecare obiect, cel puţin media 5,00 (suficient pentru ciclul primar).

13. După încheierea examenelor de corigenţă elevii care nu au promovat la un singur obiect de învăţământ, pot solicita Inspectoratului Şcolar reexaminarea, care se va putea face până la începerea noului an de învăţământ.

14. Elevii din fiecare clasă (din învăţământul gimnazial) vor consulta opţiunile prezente în lista

curriculară a şcolii şi vor prezenta în scris opţiunile lor pentru anul şcolar în curs.

15. Calitatea de elev încetează în condiţiile de abandon şcolar.

16. Încetarea exercitării calităţii de elev se realizează la încheierea studiilor din învăţământul general obligatoriu sau la absolvirea liceului sau a şcolii profesionale.

SANCŢIUNI

Art. 103. Sancţiuni aplicate elevilor

În caz de nerespectare a reglementărilor prezentului Regulament de Ordine Interioara se vor aplica sancţiuni disciplinare prevăzute în Regulamentul de Organizare şi Functionare a Unităţilor de Invăţământ Preuniversitar.

CAPITOLUL V

CODUL COMPORTAMENTAL AL ELEVILOR

Pentru buna desfăşurare a procesului de instrucţie şi educaţie în din Şcoala Gimnaziala Nr. 1 Albestii de Muscel elevii au următoarele îndatoriri:

Art.104. - INCEPEREA CURSURILOR

1. Intrarea elevilor în curtea şcolii este permisă numai cu 15 minute înainte de începerea cursurilor, iar in clasa cu 10 minute înainte de intrarea profesorului şi învăţătorului, în perfectă ordine şi sub directa îndrumarea a învăţătorului sau profesorului de serviciu

2. După intrarea învăţătorului sau a profesorului în clasă, elevii nu mai au acces la lecţie, decât cu aprobarea expresă a cadrului didactic respectiv.

Art.105. - IN TIMPUL ORELOR DE CURS

1. Elevii trebuie să-şi însuşească temeinic cunoştinţele predate fiind atenţi, disciplinaţi, să ia notiţe de calitate după explicaţiile învăţătorului sau profesorului.

2. Să ocupe locul în bancă, aşteptând în linişte învăţătorul sau profesorul. La intrarea în clasă a profesorului, elevii se vor ridica în picioare şi se vor aşeza numai cu încuviinţarea cadrului didactic respectiv. La sfârşitul orei, se vor ridica, de asemenea, în picioare şi vor părăsi clasa în ordine, înainte de ieşirea învăţătorului (profesorului).

3. In timpul orelor, vor urmări cu atenţie desfăşurarea lecţiilor, vor răspunde numai când sunt întrebaţi.

4. "Şoptitul" sau copiatul sunt considerate grave abateri şi se pedepsesc ca atare.

5. Să păstreze în bună stare avutul şcolii, să păstreze curăţenia şi ordinea în clasă şi în şcoală, în curte şi în parcul şcolii. Orice stricăciuni vor fi suportate de părinţii elevilor care au produs pagube, iar elevii vor fi sancţionaţi conform prevederilor Regulamentului de funcţionare a şcolilor din învăţământul preuniversitar.

6. Este interzis elevilor ieşirea sub pretextul folosirii grupurilor sanitare (doar în cazuri justificate). Profesorul de la clasă este direct răspunzător pentru acţiunile elevului petrecute în acest timp.

7. Dacă după 15 minute de la începerea orei, profesorul nu a intrat la clasă, elevul de serviciu va anunţa profesorul de serviciu pentru a rezolva situaţia. Elevii vor păstra liniştea pentru a nu deranja activitatea celorlalte clase.

Art.106. - ÎN RECREAŢIE:

1. Să iasă în ordine din clasă şi să-şi petreacă  timpul destinat recreaţiilor în aer liber, în curtea şcolii, fără manifestări dăunătoare lor şi colegilor lor.

2. Petrecerea recreaţiilor în holuri şi pe coridoare este permisă doar când afară este timp nefavorabil.

3. Circulaţia elevilor pe holuri, coridoare şi scări se face în mod civilizat numai pe partea dreaptă, atât la intrare cât şi la ieşire.

4. Nu este permis elevilor să stea pe pervazurile ferestrelor şi să folosească balustradele ca loc de joacă;

5. Fumatul şi consumul de băuturi alcoolice sunt cu desăvârşire interzise, atât în şcoală cât şi în afara  şcolii.

6. Resturile de alimente consumate în timpul recreaţiilor şi hârtiile nefolosite se vor pune în coşurile existente în acest scop în fiecare clasă şi în curte.

7. Elevii sunt obligaţi ca în timpul recreaţiilor să nu alerge pe coridoare şi scări, să nu ţipe, să nu se îmbrâncească şi să intre în clasă semnalul soneriei.

8. Este interzis jocul cu bulgări de zăpadă, pietre sau alte obiecte care pot provoca accidentări.

Art. 107. - TERMINAREA CURSURILOR

1. Inainte de părăsirea clasei elevii sunt obligaţi să lase clasa în perfectă stare de curăţenie şi ordine.

2. Elevii vor părăsi clasa în linişte, fără să alerge, să se bată, să ţipe şi să trântească uşile.

3. Părăsirea şcolii se face imediat după terminarea ultimei ore de curs pentru a da posibilitatea

personalului de îngrijire să facă aerisirea şi curăţenia claselor.

Art. 108. - PURTAREA IN AFARA DE ŞCOALĂ

1. Elevii sunt datori să aibă o purtare cuviincioasă pe stradă şi în orice loc s-ar găsi.

2. Salutul este obligatoriu;

3. Este oprită frecventarea spectacolelor nepermise vârstei.

4. Elevii sunt datori să vorbească frumos, să se poarte politicos cu cei mai în vârstă decât ei şi

chiar şi cu cei mai mici, să fie gata să dea ajutor bătrânilor, bolnavilor şi invalizilor.

5. Să respecte regimul zilnic de muncă stabilit de şcoală, pregătindu-se temeinic pentru lecţii.

6. Să aibă o atitudine corectă în vizite, plimbări, în cadrul activităţilor practice din şcoală şi din

afara ei.

7. In timpul vacanţelor vor avea o comportare civilizată.


Art. 109. - ALTE INDATORIRI:

1. Elevii au datoria să respecte onoarea clasei şi a şcolii din care fac parte, să ţină la demnitatea de elev.

2. Toţi elevii, de la cei mici până la cei mari, se vor respecta şi stima reciproc. Trebuie să ia parte activă la viaţa colectivului clasei din care fac parte şi să-i combată pe cei care nu se supun îndatoririlor de elev şi încalcă disciplina şcolară.

CAPITOLUL VI

STANDARDE DE COMPORTAMENT PENTRU ELEVI ÎN TIMPUL PROGRAMULUI

Art. 110. Elevii Şcolii Gimnaziale Nr. 1 Albestii de Muscel  au următoarele obligaţii:

CAPITOLUL VII

OBLIGAŢIILE PROFESORULUI DE SERVICIU PE ŞCOALĂ

Art. 111. Regulamentul serviciului pe şcoală:

Art. 112. Obligaţiile profesorilor de serviciu pe şcoală:

CAPITOLUL VIII

SECURITATEA ÎN INTERIORUL ŞCOLII

Art. 113. Persoanele străine, altele decât părinţii elevilor, nu au dreptul să intre în incinta şcolii fără a se legitima sau să contacteze elevii şcolii fără aprobarea directorului.

Art. 114. Este interzis accesul în instituţie a persoanelor aflate sub influenta bauturilor alcoolice sau a celor turbulente, precum şi a celor care au intentia vadita de a deranja ordinea şi linistea publica. De asemenea, se interzice intrarea persoanelor insotite de caini, precum şi a persoanelor care detin arme, obiecte contondente, substante toxice, exploziv-pirotehnice, iritante-lacrimogene sau usor inflamabile. Este intezisa introducerea publicatiilor cu caracter obscen sau agitator, a stupefiantelor, a bauturilor şi a tigarilor. Se interzice comercializarea acestor produse în perimetrul şcolii sau în imediata apropiere a acesteia.

Art. 115. Personalul de serviciu şi cadrele didactice au obligatia să supravegheze comportamentul vizitatorilor şi să verifice salile în care acestia sunt invitati, pentru a nu fi lasate sau abandonate obiecte care prin continutul lor pot produce evenimente deosebite.

Art. 116. Elevii pot parasi unitatea de învăţământ conform normelor menţionate anterior.

Art. 117. Personalul de serviciu este obligat sa cunoască şi sa respecte îndatoririle ce îi revin conform fişei postului, fiind direct raspunzator pentru paza şi integritatea obiectivului, bunurilor şi valorilor încredintate, precum şi pentru asigurarea ordinii în perimetrul şcolii.


CAPITOLUL IX

COMISIILE CONSTITUITE  LA NIVELUL ŞCOLII


Art. 118. Comisiile îşi desfăşoară activitatea pe baza unor planuri de manageriale anuale şi semestriale supuse aprobării Consiliului de administraţie la începutul anului şcolar şi semestrelor.

Art. 119. Fiecare comisie va avea o mapă care va conţine: dosarul de procese-verbale, structura comisiei, regulamentul de funcţionare al comisiei şi alte acte normative privind activitatea comisiei, planurile de activitate, alte materiale. Mapa este păstrată şi administrată de responsabilul comisiei.

Art. 120. Procesele verbale întocmite la fiecare şedinţă vor consemna ordinea de zi, absenţele motivate sau nu, hotărârile adoptate şi vor fi semnate de cei prezenţi.

Art. 121. În şcoală funcţionează următoarele comisii prin decizia directorului şcolii şi aprobate de Consiliul de Administraţie:

Comisii metodice:

Comisia metodica a invatatorilor

Comisia metodica umanista

Comisia metodica reala

Comisia metodică a diriginţilor

Comisia metodica a educatorilor (pt Bughea de Sus)

Comisii de lucru:

-  Comisia CEAC

- Comisia pentru curriculum şcolar şi întocmire a orarului şcolii

- Comisia pentru activitati educative, proiecte şi programe scolare si extrascolare

- Comisia de disciplină

- Comisia de protecţia muncii şi PSI si SU

- Comisia pentru combaterea violenţei

- Comisia pentru acordarea burselor, rechizitelor

- Comisia de inventariere / casare

- Comisia parcurgere ritmică a materiei,notare ritmica si frecventa;

- Comisia pentru proiecte EBC; Comenius,etc.

- Comisia de recensamant

- Comisia de distribuire lapte-corn

- Comisia de perfectionare si formare continua

- Comisia pentru sanatate

Art. 122. Atribuţiile responsabililor de comisii metodice sunt:

Art. 123. Atribuţiile responsabilului comisiei metodice a diriginţilor sunt:

Art. 124. Documentele comisiilor metodice sunt:

Art. 125. Directorul şcolii numeşte prin decizie la începutul fiecărui an şcolar în urma evaluărilor pe şefii de comisii.

Art. 126. Comisiile de lucru se constituie anual. Directorul numeşte responsabilii comisiilor de lucru.

Art 127.Atributiile comisiilor de lucru se stabilesc in Consiliul de administratie:CAPITOLUL X

PROCESUL INSTRUCTIV - EDUCATIV

Procesul de învăţământ. Standardele procesului de învăţământ.

Art. 128. În cadrul procesului de învăţământ, cadrele didactice exercită asupra elevilor, în mod conştient şi sistematic, un ansamblu de acţiuni pentru formarea personalităţii acestora în concordanţă cu cerinţele idealului educaţional prevăzut de Legea Învăţământului.

Art. 129. Procesul instructiv - educativ se realizează prin activităţi curriculare (lecţii, lucrări de laborator) şi extracurriculare (cercuri, formaţii artistice, echipe sportive etc.). În învăţământ se urmăreşte realizarea competenţelor disciplinare, a capacităţilor metodologice şi a atitudinilor.

Structura anului scolar.

Art. 130. Este cea stabilită de M.E.C.T.S. în fiecare an şcolar.

Art. 131. Deschiderea cursurilor se face în mod festiv pe baza unui program special, în prima zi a anului şcolar începând cu ora 9.00. Disciplina este asigurată de învăţători şi diriginţi (aceştia sunt obligaţi să însoţească clasa sau să desemneze un înlocuitor).

Art. 132. Încheierea cursurilor se marchează prin festivitatea de premiere a elevilor merituoşi, prilej cu care se atribuie diplome şi premii elevilor clasaţi pe primele locuri în clasele respective şi menţiuni celor care s-au distins în diferite ocazii.

Art. 133. În cazuri de epidemii, calamităţi naturale sau condiţii improprii desfăşurării activităţii, Consiliul de administraţie suspendă cursurile cu aprobarea Inspectoratului Şcolar. În astfel de situaţii, Consiliul de administraţie va stabili măsuri de parcurgere integrală a programei până la sfârşitul anului şcolar. Aceste măsuri se aprobă de Consiliul profesoral.

Programul şcolar. Orarul şcolar.

Art. 134. Orele de începere şi încheiere a cursurilor se aprobă de Consiliul de administraţie la propunerea directorului şi a comisiei de orar.

Art. 135. Durata orelor de curs este cea stabilită de legile în vigoare.

Art. 136. Orarul şcolii se întocmeşte de Comisia de scheme orare şi se aprobă în Consiliul de administraţie.

Art. 137. Activităţile extracurriculare (pregătirea suplimentară, cercurile, activităţile cultural artistice, sportive etc.) se desfăşoară în afara orarului şcolii cu excepţia activităţilor plătite. Organizarea şi evidenţa acestor activităţi revine catedrelor şi Consiliului pentru curriculum.

Art. 138. Ordinea şi disciplina se asigură de cadrele didactice, personal auxiliar, profesori de serviciu şi conducerea şcolii. Se interzice scoaterea elevilor de la orele de curs. Solicitările pentru participare la programe sportive de pregătire sau competiţii se depun la secretariat cu 5 zile înainte şi se supun aprobării directorului.


Planuri cadru de învăţământ. Programe. Manuale şcolare.

Art. 139. Întreaga activitate desfăşurată de profesori cu elevii la clasă se realizează pe baza cunoaşterii temeinice şi respectării obligatorii a prevederilor planurilor cadru şi programelor şcolare, aprobate de M.E.C.T.S. (pentru orele din trunchiul comun) şi a opţiunilor elevilor pe baza ofertei şcolii (pentru disciplinele opţionale). Catedrele au obligaţia de a elabora programele pentru disciplinele opţionale pentru anul şcolar viitor şi a obţine aprobarea I.S.J. până pe 1 septembrie a fiecărui an şcolar.

Art. 140. Respectarea numărului de ore pentru fiecare disciplină (de trunchi comun sau opţional), a conţinutului programelor, şi parcurgerea integrală şi ritmică a materiei sunt obligatorii pentru toţi profesorii. Nerespectarea acestor cerinţe, predarea la un nivel scăzut sau la un nivel ce depăşeşte posibilităţile de înţelegere şi asimilare ale elevilor, constituie abateri şi se sancţionează conform prevederilor Statutului personalului didactic.

Art. 141. Materia de studiu prevăzută în programele şcolare se repartizează pe lecţii prin planificările curriculare anuale si semestriale care se întocmesc de profesori pentru fiecare obiect şi clasă înaintea începerii cursurilor. Structura planificărilor este stabilită de fiecare catedră. Semestrial se întocmeşte planificarea calendaristică, pe teme/lecţii şi ore. Planificările se definitivează în plenul catedrei şi sunt aprobate de şeful de catedră. Un exemplar din planificarea curriculară şi un exemplar din planificarea calendaristică se depun la mapa catedrei, la director adjunct. Şeful catedrei verifică lunar stadiul parcurgerii programei.

Art. 142. În şcoală se utilizează numai manuale aprobate de M.E.C.T.S.


Evaluarea rezultatelor elevilor.

Art. 143. Evaluarea se face ritmic conform metodologiei stabilite de Serviciul Naţional de Evaluare şi Examinare respectându-se prevederile art. 54 - 57 din "Regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat".

Codul evaluării (regulile de evaluare) este elaborat de fiecare catedra, individualizat si actualizat la începutul fiecărui an şcolar. Profesorii care nu respectă regulile codului vor fi depunctaţi la evaluare.

DISPOZIŢII FINALE

Prezentul Regulament a fost elaborat de către:

Director Prof. Bizon Marcelica

Prof. Dobrescu Fraguta

A fost avizat de Consiliul profesoral şi asumat pe bază de semnătură de toţi membrii organizaţiei şcolare.


Prezentul regulament a fost discutat în şedinţa consiliului profesoral din ……………….. şi aprobat în şedinţa Consiliului de Administraţie din data de ……………….   dată cu care intră în vigoare.



Prezentul regulament va fi adus la cunoştinţa elevilor şi a părinţilor sau reprezentanţilor legali ai acestora.